Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 4.9.2023)

Okrem obnovenia režimu školský rok v MHD príde od 4. septembra aj k rozšíreniu obsluhy niektorých zastávok.

Od 4. septembra 2023 budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch opäť podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka. Obnovená bude aj premávka linky 7.

Linky 31 39 a 87 budú až do 17. septembra v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.

Premávka vysokoškolských posilových liniek 131 a 184 bude obnovená od 17.  a 18. septembra 2023.

K 4. septembru budú zavedené aj tieto ďalšie zmeny:

  • Linka 23 bude mať pridané nové spoje premávajúce v pracovných dňoch po trase Jána Jonáša, VW1 - Jána Jonáša - Volkswagen, VW2.
    • Tieto spoje budú premávať v špičkách každú polhodinu, v sedle každú hodinu, vybrané spoje pôjdu až na zastávku Mláka, resp. zo zastávky Mláka.
    • Cestujúcich upozorňujeme, že z nástupišťa A na zastávke Jána Jonáša budú spoje linky 23 odchádzať do Dúbravky aj k Volkswagenu VW2, preto odporúčame pozorne sledovať cieľovú zastávku na displejoch vozidiel.
  • Linka 63 bude obojsmerne obsluhovať na Trnavskej ceste pri Kauflande zastávku Sabinovská.
  • Linka 68 bude obsluhovať pôvodné zastávky Košická (E) a Dulovo nám. (B) na Košickej ulici už od 3. septembra. Zastávka Dulovo nám. (B) bude obsluhovaná v pôvodnej polohe aj linkami 50 a N61.
  • Na linke 77 pôjde prvý spoj v pracovných dňoch k Povodiu Dunaja už o 5:04 z Vlčieho hrdla.
  • Linka 96 bude v smere jazdy k Avion Shopping Parku obsluhovať na Tomášikovej ulici aj zastávku Zálužická.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Škoda, že v rámci týchto zmien nepredlžili L21 aspoň na zastávku Jána jonáša a otáčala by sa na kruhovom objazde a prestávkovala by na pripájacom pruhu, ako keď sa menia smeny vo VW a obratisko VW1 je plné
Zaujímalo by ma, kedy si v DPB všimnú, že linky 31 a 39 už dávno nie sú len študentské linky, ale prechádzajú nemalou biznis štvrťou Zuckermandel + River park.
A ja si myslím, že s tou 23 na VW2 urobili kravinu lebo iba nedávno skrátili 21. Takže ak nenadväzujú na seba, tak to urobili veľkú zbytočnosť
Reakcia na: ilmaris #2:
39 by mala ísť na interval 15minut a 31 na interval v rannej špičke 5/5/x.. x znamená odchod linky 39, len potom čo mimo špičky či nechať iba 39 alebo vložené 31/39 interval 7-8minut...
Reakcia na: Ma178rek #4:
15 minút by bolo veľa, VŠ študenti cestujú do/z školy aj mimo špičky. A navyše je to realizovateľné iba v prípade presmerovania 39 cez Blumentál (čo je ale potrebné aj bez toho)
Reakcia na: Ma178rek #4:
Otazne je skor, ci este tieto 31,39 v dnesnej trase preziju po dodani 27 Tr na L61.
Reakcia na: Sor city #3:
Súhlasím s tebou. Jeden mesiac zrušia celodenné spojenie VW 1 - VW 2 a druhý mesiac ho obnovia hybridným spôsobom. Navyše z VW 1 pôjdu poobede spoje xx:26, 56 v smere Dúbravka a Lamač a xx:29, 59 k VW 2. To fakt nešlo dať tie spoje k VW 2 na xx:11, 41?
5 konečných na L23 mi príde veľmi neprehľadné. Nebolo by lepšie keby boli spoje na VW 2 označené ako kedysi L24?
Reakcia na: Trolley #7:
A naco by dali spoje na 11 41 ? Ved ta trasa je tam uplne odveci od standardnej trasy L23. Prakticky obnovili trasu L24 ako pise nizsie Public Transport v prispevku.
Reakcia na: Petto #6:
Ale veď na Ostredkoch a Trnávke sa už linkové vedenie prispôsobilo elektrifikácii L61, takže ak ku zmenám na 39 dôjde, tak to už nebude mať súvis s týmto
Vrátia sa linky 75 a 88 kĺbové vozidlá?
Reakcia na: Petto #9:
Asi preto, že z VW 1 ide bus na Jána Jonáša xx:26, 29, 56, 59 a podľa môjho návrhu by išli xx:11, 26, 41, 56
Reakcia na: 3pa3ck3 #10:
Na Ostredkoch sa linkové vedenie nakoniec nezmenilo hlavne kvôli odporu MČ/obyvateľov. To ale podľa mňa neznamená, že Ostredky sú doriešené, len sa tie zmeny asi na chvíľu odložili.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
To nepopieram, len som chcel napísať, že doriešenie Ostredkov už nebude mať súvis s trolejbusmi na 61. A technicky sa zmenilo, keďže po Trnavskej ceste popri Ostredkoch už nejazdí 61, ale 63 😉
Reakcia na: Public Transport #8:
Bolo. Tiež sa mi rozum zastavil, keď som to čítal. Vznikla de facto nová linka, takže označenie L23 majú dve linky súčasne. Cestujúci v tom budú mať poriadny bordel.
Reakcia na: Kubo123 #15:
Už aj rôzne konečné na 20 robia cestujúcim dosť veľké problémy, takže tá 23 bude ešte zaujímavá. Cestujúci zjavne nepozerajú na cieľ na displeji vozidla ale iba na linku. 🙂
53? Česká by bola fajn 🙂
Reakcia na: Kubo123 #15:
Hlavne nerozumiem načo je dobré že je to osobitná linka a nie predĺženie vybraných spojov 21, keď je úplne zrejmé že 90% ľudí bude prestupovať na 21.
Reakcia na: 810zssk #18:
Čo sa ti nepáči na režime N93+N91?
Nuž tá 21-ka sa ozaj veľmi nevydarila po celej trase. Pri VW nezmyslené skrátenie a zase na druhej strane v starej DNV lepšia kapacita, ale sídlisko si o dosť pohoršilo. Taktiež je to horšie na trase už z mesta, teraz som pár za sebou išiel medzi 8-9h a vždy úplne plný bus, od sídliska v DNV skoro prázdny. Čiže aspoň do deviatej by bolo dobré potiahnuť skrátené spoje po Sandberg a aj skorej by mal začínať už niečo po 13-tej.
Reakcia na: diky #20:
Je to vrátenie do stavu, keď som chodil na gympel a na Š. Králika som sa nevedel dostať do autobusu.

Vtedy som písal na DPB s cieľom vrátiť zrušenú 122, ale bolo kopec výhovoriek, že Na hriadkach sa už autobus nezmestí a že sú tam problémy, potom sa hladalo miesto pre obratisko pred Ternom. Nakoniec to išlo.
Reakcia na: Public Transport #8:
Celé je to na hlavu postavené. Silou mocou sa snažíme znižovať počet liniek aby sa celý systém linkového vedenia pre cestujúcich zjednodušil ale na druhej strane má v BA4 pomaly každá linka 3-4 konečné zastávky(23 dokonca 5)+dojazdy na niektorých linkách, vďaka čomu sa ten systém stáva ešte neprehľadnejší.
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Tá 23 je už úplne od veci. Z Lamača existuje spoj o 8:26, ktorý ide len po Podvornice, kde (možno) nadväzuje druhý spoj linky 23 o 8:40 smer VW1.
Ak chce ísť niekto ráno z Vápencovej alebo Zamajerského do Dúbravky, už sa priamo nedostane, lebo zrovna tieto spoje linky 23 idú po novom n VW2. Detto poobede v opačnom smere.
V úseku Segnáre - Stn. Lamač idú linky 23 a 30 v podstate naraz a potom takmer 30 minút nič. V opačnom smere je preklad 7-23.

Po novom bude existovať až 7 variant trasy:
1. Lamač - Podvornice (dva spoje ráno, poobede jeden spoj v trase Pri Kríži - Lamač)
2. Lamač - VW1
3. Lamač - Mláka
4. Podvornice - VW1
5. Podvornice - Mláka
6. VW2 - VW1
7. VW2 - Mláka
Táto linka by rovnom mohla ísť so SADistickými linkami súťažiť o najmenej prehľadnú linku.
Reakcia na: TomJ #23:
Ešte si zabudol na jednosmerný spoj ráno o piatej v úseku Technické sklo - Podvornice. 😉
Je to celé zle.
Reakcia na: TomJ #23:
Šokujúci ďalší zásah do linky 23, to akí dopravní "odborníci" vymysleli? TomJ, vďaka za spísanie tých variantov trasy. Toto je už celkovo 3. CP linky 23 pre režim školský rok s platnosťou od 4. 9. 2023. A to je ešte iba august..

Prečo sú znovuzavedené spoje v úseku "VW1 - VW2" zaradené pod linku 23 a hlavne prečo zrazu práve tie spoje majú v niektorých časoch variant trasy na Mláku? Navyše poobede ak bude chcieť ísť niekto z Dúbravky napr. na Zamajerské alebo Vápencovú, tak pri VW1 sa čaká na prestup z jedného spoja linky 23 na iný spoj linky 23 až 15 minút!! Tie spoje "VW1 - VW2" logicky mali byť označené buď ako linka 24 (tak ako kedysi) alebo sa to malo riešiť zachádzaním vybraných spojov linky 21...

Tými všetkými zmenami na aj tak dosť riedko premávajúcej linke 23 sa určite veľa peňazí ušetrí, však?! Ja si ešte pamätám časy keď cez školský rok PO - PIA bol v špičkách interval 20 minút (chápem, že na celej trase to bolo zbytočný luxus - to len porovnávam...). Určite nielen mojim blízkym príbuzným všetky tie zmeny od 5. 8. skomplikovali život (okrem iného aj neprimerane predĺžili cestu do a z práce).
Reakcia na: juraj76 #11:
Minimalne na 88 ano. Tam klbak treba. 75 je otazka, lebo tam su Hydrogeny.
Ešte 21. 7. 2023 som písal cez kontaktný formulár a z europedirectcontactcentre@edcc.ec.europa.eu mi prišlo odporučenie obrátiť sa na Ministerstvo dopravy SR ako Riadiaci orgán, ale ani po 30 dňoch mi z opii@opii.gov.sk neprišla žiadna odpoveď! Ani neviem či to niekto čítal. Predmet môjho (100 % diplomaticky napísaného emailu) bol "(Ne)využité zastávkové prístrešky z eurofondov v Bratislave (linka 23)".
Reakcia na: AndyNO #22:
Tiež si to myslím. Čísel je nekonečne veľa. Je to vec koncepcie. Ja som zástanca systému rôzne konečné => rôzne číslo linky. Cestujúci sa naučí, že jemu vyhovuje linka označená konkrétnym číslom a potom pozerá hlavne na to číslo. Proti tomu ide koncepcia nosných liniek s hustým intervalom. No a aby bol ten interval dostatočne hustý, tak sa umelo podobné linky označia rovnakým číslom i keď nie sú totožné. V Prahe bola kedysi dlhá e22 a vložená krátka e23 (nie súčasná turisticko-šotoušovská e23). Potom chceli mať z e22 nosnú linku, tak všetky spoje označili ako 22. Lenže nie všetky spoje jazdili v celej trase. Niektoré boli na západnej strane skrátené na Vypich, iné zasa na východe len po Zahradní město. Takže číslo je vám k ničomu, pokiaľ sa chcete odviezť až na koniec. Postupne sa to vyvíjalo, boli to dve linky, bol čas, keď jednotlivé poradia išli raz tak, raz onak. Dnes sa to v podstate rozpadlo na linky Bílá Hora - Zahradní město a Vypich - Nádraží Hostivař. Ale ani to nie je na 100%, v cestovnom poriadku je aj pár spojov idúcich v celej trase, ale takých je < 10. A potom sa úplne rozpadne aj systém, že každý druhý spoj je nízkopodlažný. Niekedy hej, niekedy idú aj 2-3 vysoké alebo 2-3 NP spoje za sebou... A celé je to len preto, aby sa mohlo povedať, že 22-ka je nosná linka.
Reakcia na: Mhr1 #28:
Mne tiež pride prehľadnejšie ak sú čísla odlišné. Dobre ak je tam 5 spojov z 60 iných, tak nie, ale ak je to pol na pol, je to objektívne iná trasa tak áno.
Buď spoje 23 premavajuce v useku VW1-VW2 prečíslovať na 24 alebo na VW2 by chodila z Lamača/Dúbravky a nie z VW1/mláky.
Všimli ste si túto chybu v tomto článku? Snáď si to všimne admin IMHD a opraví túto chybu
Reakcia na: SixSixTrooper #26:
samozrejme, že aj na 75 ... školská mládež spoľahlivo zaplní aj kĺby
Reakcia na: Mhr1 #28:
možno je to návrat do histórie a spomienka na linku 111
Linky 23 premavajuce medzi VW2 - VW1 resp. az Mlaka mali byt jednoznacne oznacene inym cislom napr. 24 kedze autobus s podobnou trasou uz premaval. Takto to ludi len pletie a cele sa to zbytocne komplikuje.
Reakcia na: ilmaris #2:
Och snívaj ďalej 🙂
Ja sem na chvíľu zatiahnem DPMM, nakoľko v Martine práve zrušili xy konečných a variácií trasy linky 10, ktoré tam mala SAD ZA, a teraz pozerám, že DPB si volí SADistický spôosb, ktorý je pre ľudí veľmi neefektívny, nevhodný a zmätočný.
Linka ma jazdiť z bodu A do bodu B. A len naozaj nutne ukončenie v inej zastávke, ale pokračovanie smerom do depa. Ale nie, že cestujúci bude potrebovať krištáľovú guľu, kam vlastne 23 ide. Facepalm.
Reakcia na: Spajdy #36:
Rovnaké číslo ešte môžu mať aj skrátené spoje, ak príslušné výstupište a nástupište konečnej kratšieho variantu sú obsluhované aj spojmi dlhšieho variantu v príslušnom smere. V tom prípade, ak aj cestujúci nastúpi zle, tak mu stačí počkať na ďalší spoj bez nutnosti presunu na iné nástupište či dokonca zastávku
Ja pod tým číslom 23 vidím "trucpodnik" istých ľudí v DPB, ktorí pôvodne obsluhu novej brány VW zrušili.

Ak by sa chcelo, obsluha kľudne mohla byť formou zachádzok riadnych spojov l. 23. Ak by sa chcelo, mohla mať trasa k novej bráne iné číslo. Ale evidentne sa nechcelo v zmysle "Chceli to? Majú to mať!"
Tá 23 je naozaj strašný bordel....
Reakcia na: Jak44 #38:
Presne tak. A to je tiež jediný mysliteľný dôvod prečo to nie je predĺžením (vybraných) 21 ale samostatná linka.
Už som sa to pýtal… Ten prístrešok na Mladej garde ostane len na okrasu? 😀
Na zastávke Račianske mýto dnes
Reakcia na: Trolley #42:
Poprosím upraviť popis k fotke "3q" na "31"
Reakcia na: Trolley #42:
Omyl.
Mala tam byť nezelená 39.
Reakcia na: N/A #44:
A to si nikto nevšimol čo tam osadili?
Reakcia na: Peon #27:
Povzbudený obdržanými pluskami tu informujem o ďalšom postupe.

Tak aby som nebol nespravodlivý voči Ministerstvu dopravy: Po urgencii na inú (všeobecnú) kontaktnú emailovú adresu som dostal odpoveď, že odpísali mi ešte 1. augusta. Ja som však nič ani v Spame nenašiel.

A teraz to podstatné: "... Podľa informácií od nej neboli prístrešky, o ktorých píšete, financované z tohto nášho operačného programu (OPII), ale malo by ísť o Integrovaný regionálny operačný program v gescii Ministerstva investícií, regionálne rozvoja a informatizácie SR. Preto Vám odporúčame obrátiť sa na nich."
To už nemôže L96 zastavovať na Zálužickej obojsmerne?
Reakcia na: N/A #47:
Ou, to mi nenapadlo tam hľadať. 🙄 Iba na hlavnú stránku DPB som vtedy pozrel a tam som to nevidel. Ďakujem za info, aspoň sa mi potvrdilo, že teraz je to už správne tam. 👍
Reakcia na: Trolley #48:
Zastávka Zálužická v opačnom smere neexistuje.
Reakcia na: TomJ #50:
Vďaka za upozornenie. Prečo vlastne je tá zastávka iba jednosmerná?
Reakcia na: Trolley #51:
skús si pozrieť mapu tej oblasti .... zastávka Haburská v smere k Ružinovskej je urobená tak, že vytvorenie zastávky Zálužická v rovnakom smere už nedáva zmysel
Ešte mi napadalo, že keď už tak nelogicky má od 4.9. 23-ka nový variant trasy k VW2, nedalo sa to spraviť ako obojsmerné zachádzky? Teda smer VW1 by spravila za metrom zachádzku k VW2 a opačne rovnako.

Úplne nepochopiteľné je to naviazanie spojov na Mláku na ten nový variant trasy k VW2 (nie už do / z Dúbravky a Lamača ako doteraz). A aby to bolo čo najzložitejšie, tak aj to platí v jednom smere ráno a v opačnom smere poobede... Zaujímavé bude aj tao ako jedna 23-ka pôjde z VW1 do Dúbravky a hneď za ňou iná 23-ka inde - k VW2.

Videl som internetovú petíciu na navrátenie celodennej a celoročnej prevádzky linky 23 medzi Lamačom a Dúbravkou. Ja ešte stále dúfam, že ešte nastanú nejaké zmeny zmeny na linke 23, lebo čo mám informácie, tak posledný spoj z Lamača cez školský rok o 15:56 h je príliš skoro a čo ja mám informácie, tak spojmi do 18 h ľudia cestovali. Podobne určite aj v opačnom smere.

Ľudia dokonca cestovali aj v sedle na 23-ke medzi Dúbravkou a Lamačom a opačne napriek neatraktívnemu 60-minútovému intervalu, ktorý tam v tom čase bol, myslím, aj kedysi na linke 35 a predtým na linke 60 (vyzerá to tak, že v sedle viac ľudí ako cez víkendy a sviatky).

Ako aj vyplýva z toho článku tu niekde, tak najslabšie využité boli linky 36 a 123 v úseku / zo zastávok Žatevná a Pekníkova (s výnimkou času začiatku a konca vyučovania na SPŠE K. Adlera).
Reakcia na: Trolley #42:
Bol to omyl pri menení tabuliek s podfarbeniami
Normálne by som tieto zmeny odvolal (hlavne s tou 23). Že by sa zmeny nakoniec nezrealizovali
Reakcia na: Trolley #42:
Možno chcú spojiť 31+78 a 39 nechajú tak😁
Všimol si niekto toto?
Reakcia na: Sor city #57:
Vletela mu predsa mucha do kabíny cez otvorené okno.
Reakcia na: Sor city #57:
Bože, ty si *****

Vodič má pozerať len na cestu pred seba, ideálne na max. 2 metre? 😠
Reakcia na: Sor city #57:
Ty asi naozaj nemáš nič iné na robote.
Reakcia na: Solider #58:
Tak môžu do kabín nainštalovať sieťky😁
Reakcia na: Sor city #57:
A čo vlastne robí?
Reakcia na: Peon #53:
Kvôli augustovým aj septembrovým zmenám na linke 23 som napísal do DPB kde som sa pýtal aj na možný termín prípadných ďalších zmien. Kopírujem odpoveď:

"DPB eviduje podnety rôzneho charakteru týkajúcich sa zmien v jednotlivých mestských častiach.

Zmeny v MHD, ktoré boli zrealizované k 5.8.2023, DPB a mesto Bratislava vyhodnocujú na základe dát zbieraných z premávky a tiež spätnej väzby od verejnosti. Pri vyhodnocovaní je zohľadňovaná závažnosť podnetov. V prípade najzávažnejších podnetov, napríklad nemožnosti cestovať MHD, hoci aj s prestupom, budú úpravy cestovného poriadku zrealizované k začiatku školského roka. Ak budú ako opodstatnené vyhodnotené logisticky zložitejšie úpravy, napríklad zmeny trás, tieto je možné vykonať v horizonte viac ako 3 mesiace vzhľadom na technologické postupy. Podnety sú vyhodnocované nielen teraz, ale budú vyhodnocované aj po začatí školského roka a vyučovania na univerzitách a vysokých školách. Rovnako sa priebežne zbierajú informácie o počtoch cestujúcich prostredníctvom automatických počítadiel cestujúcich umiestnených vo vozidlách. Všetky tieto údaje budú slúžiť na rozhodovanie o ďalších krokoch.

Dovoľujeme si Vás upozorniť na skutočnosť, že Dopravný podnik Bratislava vykonáva dopravu v meste na základe Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, ktorá je každoročne uzatváraná s objednávateľom dopravy – Magistrátom hlavného mesta. Táto zmluva je objednávkou, kde si hlavné mesto u Dopravného podniku ako dopravcu špecifikuje prevádzku jednotlivých liniek, pričom o objednávke trás a zastávok liniek, intervalov, kapacity vozidiel a teda celkovom rozsahu dopravy rozhoduje príslušné oddelenie magistrátu. Pre pripomienky ku kapacitám, intervalom, trasám a zastávkam jednotlivých liniek preto prosím kontaktujte Oddelenie hromadnej dopravy magistrátu hlavného mesta Bratislava. V dôsledku inflácie (skokový nárast cien energií či náhradných dielov), legislatívnych zmien presadených vládou počas minulého roka, ktoré obrali hlavné mesto o desiatky miliónov eur ročne, aj v dôsledku nutnej valorizácie miezd v prípade DPB, sú rozpočtové možnosti Bratislavy radikálne obmedzené.

Ďakujeme za porozumenie a prajeme pekný deň."
Reakcia na: Sor city #57:
Fotku som videl, ale podobne ako Ikeho by ma seriozne zaujimala pointa. 😉 Mozes nam prosim odpovedat?
Reakcia na: Peon #63:
Tak teda kvôli linke 23 som napísal aj na magistrát. Pretože som nenašiel všeobecné emailové kontakty na oddelenia, tak email som poslal vedúcemu Oddelenia hromadnej dopravy. A v kópii riaditeľovi Sekcie dopravy, ďalej námestníčke primátora pre dopravu a tiež predsedovi Komisie dopravy a informačných systémov.

Uvažoval som aj nad mestskými poslancami zvolenými za Dúbravku, Devínsku Novú Ves a Lamač, ale nejdem už hľadať či sa aspoň niektorí z nich zaoberajú dopravou.
Reakcia na: Peon #65:
A odpoveď nedošla?
Reakcia na: Trolley #66:
Na magistrát som napísal až dnes.
Reakcia na: Peon #67:
Dáš vedieť čo odpísali?
Reakcia na: Peon #65:
Takže DPB nevie flexibilné upraviť trasu liniek MHD, napr. takej L23?
Reakcia na: Trolley #69:
Čo si predstavuješ pod "flexibilne upraviť"? Každá zmena CP má zákonné lehoty na zverejnenie.
Reakcia na: Trolley #68:
Jasné, odpoveď z magistrátu sem skopírujem. 👍

A ak dostanem odpoveď z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR k tým novým (ne)využitým eurofondovým zastávkovým prístreškom v Dúbravke, tak skopírujem sem aj to.
Rozhodne však nechcem nikomu poškodiť (ani DPB ani magistrátu), preto sú moje emaily napísané maximálne diplomaticky.

Jednoducho ide mi o zachovanie použiteľného spojenia linkou 23 medzi Dúbravkou a Lamačom. A tiež o vrátenie priamych spojov smer Mláka poobede, t.j. bez nutnosti pri VW1 prestupovať z jedného spoja linky 23 na iný spoj linky 23 a čakať tam na prestup 15 minút.

Ak by neskôr náhodou došlo k uzatvoreniu tejto diskusie, tak vyššie uvedené pridám do Všeobecnej diskusie (bývalé Diskusné fórum).

Verím, že veľký podiel viny na vzniknutej situácii má (okrem iného, v SR nezavineného) zvýšený Daňový bonus z dielne Igora Matoviča, ktorý obral samosprávy o množstvo peňazí. Team Vallo však sľuboval podporu verejnej dopravy, takže mohli by hľadať spôsoby ako MHD obyvateľom nezhoršovať... Cestovné je už znova vyššie (na rozdiel od Brna kde sa prijalo politické rozhodnutie), ale to nekritizujem.

Predpokladám, že prevádzka linky 23 vzhľadom na jej trasu a intervaly medzi spojmi nemôže byť až taká drahá...
Nemám prehľad, ale ak by boli k dispozícii nejaké kratšie = menej kapacitné vozidlá (8,5 alebo 9,5-metrové), tak ich nasadením na linku 23 namiesto súčasných prevažne 12-metrových by sa hádam dalo niečo ušetriť. Čo vy na to? (Žiaľ tie úspornejšie vozidlá mi napadli až teraz, takže to som na magistrát nenapísal 😞 ).
Reakcia na: Viko #70:
DPB niekedy o zmenách informuje na poslednú chvíľu.

Flexibilné je, že keď čítam reakcie verejnosti na paškvil L23, tak buď tú zmenu posuniem s tým, že spoje VW1 - VW2 označím ako L24, alebo ak to nie je možné posunúť, tak v čo najkratšom čase možnom čase tie spoje VW1 - VW2 preznačím na L24, alebo to vyriešim zachádzkou vybraných spojov L21.
Reakcia na: Peon #71:
Pýtal si sa aj na tie spoje VW1 - VW2?
Reakcia na: Trolley #73:
Áno, pýtal a aj som im pripomenul tú bývalú linku 24 a tiež možnosť zachádzky vybraných spojov linky 21 k VW2.
Reakcia na: Peon #74:
A samozrejme som magistratu navrhol aj tu (mnou) spominane, ze ak po novom musi k VW2 premavat naozaj linka 23, tak pravdepodobnejsie lacnejsie a pre cestujucich pochopitelnejsie riesenie by boli zachadzky k VW2 z doterajsej trasy (teda ze od Metra by zasiel k VW2 a potom pokracoval po svojej trase k VW1 a niektore spoje na Mlaku). Rovnako aj v opacnom smere.

Totiz ked ide poobede PO - PIA cez skolsky rok linka 23 vzdy len 3 minuty po sebe z VW1 cez zastavku Jana Jonasa, ale PRVY spoj ide do Dubravky/Lamaca a DRUHY spoj iba k VW2, tak z toho mozu vznikat zbytocne nedorozumenia...
A obnovenie pôvodnej trasy linky 36 bude kedy??
Reakcia na: Lucia777 #76:
Nebude, to je (mimo peticii) permanentne.
Reakcia na: Peon #71:
Pozerám, že na dvoch z troch poradí na linke 23 dnes vypravili 10-metrové vozidlá. To je po koľkých týždňoch či mesiacoch? Tretie vo výprave je však znova 12-metrové vozidlo. Tipnem si: To je kvôli VW na časy striedania smien, ale to vozidlo tam jazdí celý deň?
Reakcia na: Peon #78:
Však nebuď lenivý, pozri si vo vyhľadávaní služieb, že 23/1 so Sorom NS 12 je celodenka a zvyšné dve poradia s Urbinami 10 jazdia iba ráno a odpoludnia 😉
Reakcia na: birch #79:
Áno, už som to našiel v časti Služby, ktorá je pri cestovných poriadkoch. Mýlil som sa keď som predpokladal, že v mobilnej verzii imhd sa k tomu nedostanem. Aj tak mi však z toho nie je jasné že či ten 12-metrový voz je tam kvôli striedaniu smien vo VW. Teda že prečo aj na 23/1 nie je 10-metrový alebo 10,5-metrový voz.
Reakcia na: Peon #80:
Ja som skôr zvedavý aké využitie má Urbanway 10,5M na L36.
No vidim, ze su spoje este viac dodrbane nez boli ... bud nestiham autobus do prace ked pridem vlakom do Devinskej alebo nestiham vlak z Devinskej ked idem z prace .. kdo toto vymysla preboha?? dve minuty na prestup?? a este ked vlaky meskaju .. a autobus sa zdrzi .. jak minule ked tam vykecavali a odchadzali sme v case ked mal prichod na stanicu .. niekomu musi dobre za***avat ..
Reakcia na: zamestnanec VW #82:
Napíšte priamo na DPB... tu to neporiešite.. jedine si paru odpustíte..
Reakcia na: Kubo123 #81:
Min.týždeň sme v nej išli po 16h. smer S. vŕšky dvaja.. Ja náhodou.. akurát išla..
Reakcia na: Peon #75:
Podľa toho čo mi hovoria moji blízki príbuzní, ktorí už roky využívajú linku 23 z / do Dúbravky v oboch smeroch (do/z Lamača je to ale už v niektorých NIE okrajových časoch aj v PO - PIA nemožné), tak na tie zmeny nadávajú nielen bežní ľudia, ale aj vodiči [VW2...].

Rozmýšľam nad tou internetovou petíciou (v ktorej sa však okrem obnovenia celodennej a celoročnej premávky linky 23 medzi Lamačom, Dúbravkou a DNV požaduje aj vrátenie linky 30 pod Most SNP), že či to má zmysel.
Tam sa totiž, na rozdiel od klasickej papierovej petície, neuvádza adresa trvalého bydliska a predpokladám, že pravosť "podpisov" (kliknutie na link v emaile) nie je možné reálne overiť.
Reakcia na: Kubo123 #81:
Tak to je sila na súčasnej 36-ke taký kapacitnývoz... Pozeral som na imhd v sekcii "Vozidlá", že 8-metrových Rošero, 8-metrových SOR elektrobusov a 8,6-metrových Solarisov nie je nazvyš a obvykle sú nejaké vozidlá aj dlhodobejšie odstavené...

Ale tých 10-metrových Solarisov vyzerá byť k dispozícii dosť na to, aby mohli denne pokryť celú výpravu na linke 23. A keď by sa to niekedy nedalo pokryť, tak mohli by tam výnimočne nasadiť 10,5-metrový Urbanway.
Reakcia na: Kubo123 #81:
Nevyužitá je napr. a-66 v strednej časti. Vidím to denne na Záhradníckej. Na spočítanie cestujúcich stačí vždy jednociferné číslo. Často prsty na jednej ruke. Tu sú aj vozy 24xx zbytočne veľké. Dúfam, že až budú t-busy premávať až na Grófsku Nivu, a-66 skrátia niekam po Drieňovú.
Reakcia na: david11 #83:
No neviem, v DPB majú k zmenám v MHD pravdepodobne vopred pripravenú univerzálnu odpoveď, ktorú som tu skopíroval do príspevku #63

Oni odporúčajú kontaktovať magistrát, preto som postupoval tak ako som napísal v príspevku #65
Reakcia na: Mhr1 #87:
L66 spája významné prestupné body z oboch strán.
Nuppu určite nie je na sólo T llinku.
Reakcia na: Peon #86:
Dnes na 23-ke iba 12-metrové vozidlá, nechápem...
Reakcia na: Peon #90:
Tak v úseku Lamač - Pri kríži (nemyslím opačný smer) ten 12 metrový voz vyhovuje, ďalej si myslím, že vozí len vzduch.
Reakcia na: david11 #89:
Nuž, keby boli významné, tak by po Záhradníckej nevozila 5 ľudí... A určite by tam stačili menšie autobusy. A na Nuppu sa predsa trolejbus plánuje... Alebo sa niečo zmenilo?
Reakcia na: Mhr1 #92:
V špičke to nevozí určite 5 ľudí a ani v soboty dopoludnia.. plánovať sa plánuje no vyťaženosť nie je na budovanie TT . To v pohode obslúži aj elektrobus ak chceme byť EKO. To čo plánovali /miniverzia L66/ by bolo totálne zhoršenie obsluhy MHD jednej strany Prievozu na úkor tej novšej.
Reakcia na: david11 #93:
Chodím po Záhradníckej denne. Ja sa nebavím o Prievoze, tam je a-66 potrebná. Ale naozaj to na Záhradníckej vozí jednociferné počty cestujúcich! A čo sa týka skrátenia, ja som bol vždy za okruh Prievoz - Tomášikova - Ružinovská - Herlianska - Drieňová - Tomášikova - Prievoz. Takto by to umožnilo na hrane prestup na a-50,75 a aj na električky. Nepodporujem to drastické skrátenie len po Mierovú a Hraničnú. Ale ver mi, veď okolo chodím práve v špičke a kudla sa mi v kapse otvára, ako sa tu plytvá pohonnými hmotami i pracovnou silou. Nehádaj sa som mnou, že to určite vozí viac ľudí. Nevozí, vidím, čo vidím.
Reakcia na: Mhr1 #94:
Dosť ľudí - aspoň pokiaľ si všímam - prestupuje na Maximiliána Hella, na Drieňovej a na Trhovisku. Je možné, že v istých úsekoch to vozí len jednotky ľudí, ale pointou linky 66 je práve prepojenie Prievozu s týmito prestupnými uzlami.
Reakcia na: Mhr1 #94:
Ja sa tiež tým vozím a nesúhlasím s tebou.. prázdne to jazdí neskôr večer. No to kopec liniek.. no hádam tu nechceme Košice s 30 min. int. a horšími..
Reakcia na: david11 #96:
Určite nie som za predĺženie intervalov, to by s tým už nikto nechodil. Ale stačili by menšie vozidlá.
Reakcia na: gejza #95:
Veď aj v tej skrátenej trase cez Herliansku by obslúžila Drieňovú, aj Maximiliána Hella. Jedine pri ceste k Trhovisku by bolo treba na Tomášikovej prestúpiť na 50, čo zase nie je až také zlé. Pre školákov by mohlo pár spojov zachádzať až na zastávku Úrad BSK tak, že by išli okruhom Ružinovská - Bajkalská - Drieňová, ak by to bolo nutné.
Reakcia na: Urbanway 2423 #98:
Neviem načo je nutné sekať vymeták pre Ružinov a komplikovať zase cestovanie. L66 po Nuppu kapacitne bohate stačí.
Reakcia na: david11 #99:
O tom, že a-66 kapacitne pre Nuppu bohato stačí, nikto predsa nepochybuje. Skôr naopak, je tam rezerva a aj tu by stačili menšie vozy. Ale čo sa týka predĺženia trolejbusu na Grófsku Nivu, ťažko predpovedať, ako by sa to vyvŕbilo, ak by tam niekedy trolejbusy aj jazdili. Zasa by to poskytlo priame spojenie do uzlov Trn. a Rač. Mýto, pod stanicu. Takže by to mohlo byť využitejšie ako dnešná a-66.
Reakcia na: Mhr1 #100:
Také spojenie mal aj starý Prievoz a využívané a zrušilo sa .. /L34/
V tej trase máš resp.budeš mať dvojklobásovú L71 z L66 si prestúpia. Tak isto ako z ex. L74.
Reakcia na: Peon #88:
Ako naschvál mi pripadá, že na zastávkach z CP linky 23 z Lamača/Dúbravky smer VW1/Mláka sa cestujúci nemajú ako dozvedieť, že PO - PIA poobede aj keď všetky spoje idú iba po VW1, tak na niektoré spoje (raz za hodinu) "nadväzuje" pri VW1 po 15-minútovom čakaní cestujúceho na zastávke iný spoj linky 23, ktorý ide smer Mláka!!! Navyše je to to isté vozidlo, ktoré po asi 7 minútach státia pri VW1 ide na VW2 a potom späť k VW1 a konečne smer Mláka.
Príbuzný mi hovoril príhodu ako zmätená cestujúca pri VW1 chcela cestovať do Dúbravky spojom idúcim na Mláku (zrejme ju doplietlo, že predtým išiel spoj 23-ky iba po VW2 a späť). Bolo jej vysvetlené, že keď sa vozidlo vráti z Mláky k VW1, tak bude pokračovať do Dúbravky.
Reakcia na: Peon #102:
K celej tejto veci okolo L23 je zbytočné reagovať a pod. Jednoducho je to krok, pri ktorom sa ti rozum zastaví.
Reakcia na: Mhr1 #100:
Nuuppu treba počtom bytov brať ako normálne sídlisko. Ak tam bude chodiť iba lokálny vymeták, gro obyvateľov bude jazdiť autami. Vezmi si, že trolejbusy sa preháňajú aj redšie osídleným hradným kopcom či Kolibou - prečo by teda boli neadekvátne tu, len kvôli rovine?
Reakcia na: Kubo123 #103:
Tomu kto toto vymyslel treba jednoznačne udeliť pochvalu pred naštartovanou V3Skou. 😀 A vlastne nie len jemu, ale aj tomu, kto to odsúhlasil a zaviedol do praxe.
Nebolo by prehladnejsie, ak by sa L23 varianty trasy este oznacovali pismenom ? 23A, 23B ..... a bolo by to tak aj v CP ...
Reakcia na: Viko #104:
Lenže v pešej dostupnosti je aj zastávka Prístavný most, takže daná lokalita nie je obsluhovaná len L66. Ak sa tam namiesto nej zavedie trolejbus, potom môžeme uvažovať o modifikácii/zrušení "lokálneho vymetáku".
Reakcia na: Viko #104:
Ja som nikde nepísal, že trolejbusy by k Nuppu nemali chodiť. To bolo v reakciách na môj príspevok. Práve predĺženie t-49 k Nuppu by bolo atraktívnejšie ako a-66, ktorá ide len k Lidlu a na trh. Zároveň by to umožnilo skrátiť a-66 z Prievozu po Herliansku. Ja som poukazoval na nevyužitosť a-66 v jej strednej časti medzi Bajkalskou a trhoviskom, k obsluhe Prievozu som sa nevyjadroval, len v tom zmysle, že to drastické skrátenie len po Mierovú sa mi nepozdáva.
Reakcia na: Kubo123 #103:
Btw, koordinátor naozaj nemá žiadny vplyv na MHD v Bratislave?
Reakcia na: Peon #109:
Koordinátor nemá vplyv ani len na to na čo zmluvne vplyv má mať, keďže očividne jeho hlavnou úlohou je prevádzkovať chránenú dielňu ktorá berie peniaze za vysielanie nevidiacich kontrolórov na linky AMS kde nie sú schopní nájsť ani porušenia štandardov IDS ktoré sa vyskytujú na pár stovkách spojov denne.

Snívanie o tom že ešte bude riešiť aj DPB je záležitosťou alternatívneho vesmíru.
Reakcia na: Mhr1 #108:
Prepáč, zle som pochopil "ťažko predpovedať, ako by sa to vyvŕbilo" - mal som pocit, že sa ti to nezdá celé.
Reakcia na: 810zssk #110:
Pozerám, že v utorok 12. septembra zasadala Komisia dopravy a informačných systémov, ale zatiaľ nie je Zápis zo zasadnutia a ani žiadne materiály k jednotlivým bodom programu. Zaoberali sa aj augustovými a septembrovými zmenami v MHD? https://zastupitelstvo.bratislava.sk/komisia-dopravy-a-informacnych-systemov-zasadnutie-12092023/
Reakcia na: Peon #112:
Mňa zaujal aj bod 3.
Reakcia na: Peon #112:
Nezaoberali, nebolo to ani v programe.

V bode 3 bol schválený jeden platený komerčný názov.
Reakcia na: Valec #114:
Tak cestujúci sú právom nespokojní so zmenami v MHD a dopravná komisia to má naháku.
Reakcia na: Trolley #115:
Na komisiu predsa môžeš prísť a aj predložiť materiál.
Reakcia na: Ike #116:
A od čoho sú potom platení členovia komisie?
Reakcia na: Peon #112:
Zápis z Komisie 12. 9. stále nie je. A k bodom programu sa nezverejňujú Materiály ani príspevky? Je to tam prázdne. Voľby do samospráv su ešte ďaleko.. Ak mi ani do 30 dní k linke 23 neodpíšu, tak 1. októbra napíšem znova (čiastočne inde).
Ani z MIRRI stále žiadna reakcia.
Koho sa tie zmeny v MHD negatívne dotkli a na (hlavne) 23-ke tiež vníma nelogiku rozsahu / času premávky do Lamača a to tu spomínané s VW1 a VW2, tak ozvite sa prosím magistrátu tiež.
Reakcia na: Peon #118:
Zápis nebude zverejnený skôr, ako sa na ďalšej komisii schváli jeho znenie.
Reakcia na: Valec #119:
Ahaa, dík za info. To mi nenapadlo ohľadne toho zápisu.
Reakcia na: Peon #120:
Prekvapujúco už ten Zápis (Záznam KDIS) zverejnili. https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/69201.pdf
Reakcia na: Peon #118:
Po urgencii zatiaľ aspoň odpoveď z ministerstva. Po informáciách čo prístrešok musí mať a v akom musí byť prevedení som sa dozvedel aj nasledujúce:

„Frekvencia autobusových spojov, resp. spojov verejnej osobnej dopravy, ktoré zastavujú priamo pri Vami uvedených zastávkach (prípadne iných rekonštruovaných zastávkach) nie je merateľným ukazovateľom projektu a v tejto súvislosti vzhľadom na zmluvne stanovené a dosiahnuté ciele projektu podpory verejnej osobnej dopravy  nepovažujeme za opodstatnené takéto pochybnosti o nehospodárnom nakladaní s finančnými prostriedkami EÚ.“

Takže ak tomu správne rozumiem, tak prístrešok z eurofondov by bolo vhodné vybudovať napr. aj na konečnej zastávke Krematórium (obratisko) kde už zopár rokov MHD bežne nejazdí. Čo si pamätám, tak v posledných rokoch tam nepremáva už ani mimoriadna linka cez novembrové pamiatky zosnulých (opravte ma, prosím, ak sa mýlim). Treba tam chodiť pešo z hlavnej cesty od zastávky Pri krematóriu.

Navrhujem tiež eurofondový prístrešok vybudovať aj na konečných zastávkach Kačín a Horáreň Krasňany, ideálne ešte v novembri.. Jeden prístrešok by sa určite zišiel aj na zastávkach Topoľové a Vodostav, veď aj číslo 0 vyjadruje počet spojov...
Reakcia na: Peon #121:
17. 10. 2023 (utorok) má byť októbrové zasadnutie Komisie dopravy a informačných systémov. Tentokrát sa budú zaoberať aj nedávnymi zmenami v MHD, nie však linkou 23, ale iba linkou 36. K bodom programu tradične nie sú zverejnené žiadne materiály ani príspevky. https://zastupitelstvo.bratislava.sk/komisia-dopravy-a-informacnych-systemov-zasadnutie-17102023/

Čo si myslíte o 36-ke? Ja jej návrat na pôvodnú trasu nevidím reálne (ani v niektorých časoch školského roka). A nechápem ako jej chce mestská časť rozšíriť trasu v Záhorskej Bystrici, žeby k novému Kauflandu? Pod rozšírením jej časového intervalu vôbec netuším čo si mám predstaviť.
Veď teraz v tej krátkej miestnej trase premáva 7 dní v týždni od rána do večera, PO - PIA v rannej špičke cez školský rok dokonca každých 15 minút. V poobednej špičke ide každých 20 minút, v ostatných časoch každých 30 minút.
Reakcia na: Peon #123:
Škoda, že do 60 minút od pridania nemôžem príspevok zmazať, teda môžem ho iba upraviť. Totiž omylom som sem pôvodne pridal príspevok určený do sekcie "off-topic". Ospravedlňujem sa.