Premávka bratislavskej MHD počas letných prázdnin (1.7. – 31.8.2023)

Počas letných školských prázdnin od 1. júla do 31. augusta 2023 budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Linky s celoročným cestovným poriadkom (iba stĺpec Pracovné dni) premávajú bez obmedzenia.

Počas letných prázdnin nebude premávať linka 7.

Už od 19. júna 2023 až do začiatku vysokoškolského zimného semestra nebude premávať ani posilová študentská linka 131 z Hlavnej stanice do Mlynskej doliny.

Zároveň, pripomíname, že od 1. júla 2023 príde k zvýšeniu cien cestovných lístkov v rámci celého Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #55:
To by šlo.
Reakcia na: TomJ #52:
Veď ráno má aj teraz 78 5-minútový interval a poobede by mohla táto spojená linka jazdiť v intervale 15 minút (alebo 12 minút, čo by ale bolo nesystémové) a od Astronomickej by jazdili skrátené spoje tiež v intervale 15 minút, čo by bol v podstate súčasný stav. Čo sa týka úseku Blumentál - CSÚ, tak tam by to 31 dopĺňala v špičkách na interval 5 minút.
Reakcia na: Ike #43:
To by som si rád zajazdil aj osobne.
Reakcia na: Ike #30:
Tej príprave nerozumiem/Tú prípravu nechápem.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
Ešte by potom bolo nutné doriešiť obsluhu Vrakune, lebo tam špičkový interval 10 min stačiť nebude a pokiaľ by zostali posilové 78 v trase Astronomická - PB, tak by tam bol zasa trochu naddimenzovaný interval 5 min.
Reakcia na: 810zssk #44:
.. len či sa v septembri naozaj obnoví 🙃
Reakcia na: Viko #48:
To akože kvôli linke 130, ktorá by premávala v lete v pracovné dni by sa DPB zosypala personálna politika? Dobre tomu rozumiem?
Reakcia na: david11 #47:
Veď v úseku CSÚ - Blumentál by bol aj naďalej interval 5 minút, rozdiel by bol len v tom, že 31 a 39 by obe jazdili v intervale 10 minút (cez prázdniny by 31 nejazdila, keďže 39 by mala v špičke interval 10 minút). 39 (spojená so 78) by mohla obojsmerne zachádzať cez Blumentál, aby tam bol obojsmerne interval 5 minút. V úseku, kde má premávať 78, by sa interval oproti súčasnosti zlepšil (v minulosti tam bol tuším 12-minútový interval).
Reakcia na: Ike #38:
Ešte treba do výpočtu zahrnúť, o koľko zamestnancov DPB príde, ak bude kvôli veľkému množstvu letných služieb problém vybrať si dovolenku v želanom rozsahu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
10 min.ti v špičke nestačí ani náhodou počas školského roka.
Teraz je tam celodenný rozbitý 10 min.po Blumentál aj, keď iba jednosmerne..
Reakcia na: johnnyjanko #45:
Panebože, tam nie! Veď sa to tu píše od začiatku, že 24m pôjdu na t71!
A DPB reálne uvažuje o presmerovaní L61 cez Trnávku aj za súčasného stavu, kedy drôty končia na Bulharskej a baterkové trolejbusy nemáme? Navyše 24m vozidlá by tam boli zbytočne veľké, neverím, že ich tam chcú nasadiť.
Reakcia na: TomJ #37:
"Dôchodcovia môžu umierať aj v septembri" is the new "ľudia si môžu nakúpiť aj v sobotu" 😁
Reakcia na: hroch #41:
Podľa mňa predstava že to niekoho napadne poslať v rámci šotovýluky na Kolibu nie je úplne nereálna. 🥶
Reakcia na: birch #40:
L65 aj ako sólo potrebuje pri ceste od Galvaniho pri odbáčaní na Rádiovú voľný protismer aby si nadbehol,kĺbak predpokladám že potreboval aj "čistý" protismer na Rádiovej...zalamujú to tam klbaky aj na L64 a vždy to ide aj keď základ je postavený v "ustretovosti" vodičov IAD v protismere čo v poslednej dobe troška upadáva...a obrubníky pižlajú už pri zalamovaní z Rožňavskej na Bulharskú kde sú ešte aj nešťastne postavené kandelábre ktoré už sa tiež podpísali na šrámoch a späťákoch....
Reakcia na: NOKS #39:
Tie 24m trolejbusy maju byt primarne (ak nie vylucne) urcene na 71, ak si dobre pamatam.
Reakcia na: NOKS #39:
- 24m trolejbusy nemajú jazdiť na L61
- 24m vozidlo má takmer rovnaký prejazdný profil ako 18m
- na L65 kĺby už jazdili a žiadny sa zatiaľ v tej oblasti nezasekol (aj keď teda miestni vodiči a obrubníky by vedeli rozprávať svoje)
Reakcia na: Petto #34:
V špičke na Galvaniho by sa možno vybil ešte skôr než by došiel na semafór pri Avione 😃... .. inak by som si pozrel ako by bezkolízne zalomil ten 24m trolej z Bulharskej na Galvaniho a varianta že by nebodaj odbáčal z Bulharskej na Rádiovú,to už je v rovine scifi🤪
Reakcia na: 810zssk #36:
Vodiča nevyhodíš = úspora na osobných nákladoch 0 € (dobre, nejaké úspory máš na nadčasoch, ktoré sa nerealizujú).
Vozidlo nepredáš = 0 € (ale účtovné odpisy Ti pravdepodobne bežia, ak vozidlá nie sú účtovne odpísané).

A teraz úspora pohonných hmôt.
Kolo: 8*2 km = 16 km.
Počet kôl: 8 / deň.
Dopravný výkon: 8*16 = 128 km / deň.
Manipulačná jazda: 2*8 km = 16 km /deň (do/z depa Trnávka).
Dopravný výkon celkový: 16+128 = 144 km / deň.
Spotreba nafty: 25 l / 100 km = 25*1,44 = 36 l / deň.
Zmluvná sadzba: 1,0547 € / l (+ DPB by mal platiť nejaký paušál na naftu, ale paušál je pre tento výpočet irelevantný).
Náklady na PHM: 1,0547*36 = 37,97 € / deň.
Náklady na PHM: 37,97 * 42 (PD) = 1594 € / leto.

Náklady na spotrebu materiálu (spotrebného, bezodpisového) boli za celý DPB v roku 2022: 29 796 675 €.

Nepočítam tam ešte údržbu autobusu (výmena oleja, opotrebovanie kolies, ale bavíme sa o výkone 6 048 km. Náklady na prevádzku tejto linky v lete by teda tvorili 1594/29796675 = 0,005 % nákladov na spotrebný materiál za rok 2022.

A teraz sa pozrime na príjmovú stránku. Ok, väčšinu cestujúcich budú tvoriť dôchodcovia, ale na druhej strane dopyt na linke výrazne neklesne, na trase je kúpalisko, linka obsluhuje časti mesta, ktoré inú obsluhu nemajú. Takže zrušením linky môže DPB prísť o (nepatrnú) časť tržieb z JCL, ale možno aj z PCL ak si povedzme obyvatelia Segnárov povedia, že sa im na leto neoplatí kupovať PCL.

cca 40 € denne, to je 36 vydaných JCLiek denne, čo znie v prípade tejto linky asi nepravdepodobne, každopádne, bavíme aj o nefinančných (ale ekonomických) benefitoch prevádzky tejto linky a ak sa za leto majú ušetriť doslova jednotky eur, potom je na mieste otázka racionality tohto rozhodnutia.

Ak si časť cestujúcich nekúpi JCL kvôli linke 130 a povedzme časť obyvateľov Segnárov (20 v prípade, ak by bol prepad tržieb JCL 0) na leto neobnovila 2x30 dňovú PCL, tak strata spôsobená nevypravením tejto linky je väčšia ako jej vypravením. 20 PCLkárov zase nie je až tak nepredstaviteľné množstvo.
Reakcia na: 810zssk #36:
Dôchodcovia sa cez prázdniny nemajú čo prevážať do obchodov a krematórií, ale majú pekne sedieť doma a starať sa o prázdninujúce vnúčatá. 😁