Odbory v dopravnom podniku sa dohodli s vedením na zvýšení platov zamestnancov.
Vedenie Dopravného podniku Bratislava sa v priebehu apríla dohodlo s odborovými zväzmi zamestnancov na dodatku ku Kolektívnej zmluve, ktorým sa od 1. júla 2023 zvýšia mzdy vodičov a ďalších zamestnancov dopravného podniku. Pre rok 2023 bude celkové navýšenie nárokovateľných osobných nákladov o 12,8 %. Navýšenie miezd by malo zabezpečiť, aby vodiči či robotníci v dopravnom podniku nezarábali menej, ako by zarobili v rovnakej profesii v inom podniku v Bratislave.
Základná tarifa vodičov a robotníkov odmeňovaných hodinovou mzdou bude zvýšená o 0,55 €/h a mzda technicko-hospodárskych pracovníkov sa zvýši o 89 €/mesiac. Toto zvýšenie platov si ročne vyžiada náklady vo výške 5,8 mil. €. Zvýšená bude aj základná tarifa robotníkov, ktorých doterajšie odmeňovanie bolo pod úrovňou trhu, pričom na toto zvýšenie sa použije čiastka vo výške 700-tisíc € ročne.
Podpísaný dodatok tiež zahŕňa vyplácanie dochádzkového a nadčasového bonusu vyplácaného štvrťročne vodičom v období od 1. apríla 2023 do 31. apríla 2024 pri splnení príslušných podmienok. Od júla 2023 sa tiež rozšíri počet mzdových pásiem (vekový automat), na čo bude určených 900-tisíc € ročne.
Dopravný podnik v súčasnosti ponúka voľné pozície vodičov MHD s ponúkanými hrubými mesačnými platmi 1600 - 1900 € pre vodičov trolejbusov a 1300 - 1800 € pre vodičov autobusov. Vodičom električiek ponúka hrubú hodinovú mzdu 6,29 - 6,54 €. DPB uchádzačom ponúka aj množstvo benefitov.
keks
Tvoje riešenie je proste dvihnúť mzdy a potom hľadať chýbajúce peniaze. To je presne to isté ako dnešné fungovanie štátu. Najprv pomína kde sa dá, potom peniaze hľadá a dopadne to tak, že vezme ľuďom.
Ja sa snažím identifikovať problémy na vyšších úrovniach, ktoré by mohli peniaze ušetriť s teda by dali priestor na zvýšenie platov.
Takže čo je populistickejšie? Zvýšiť plat hneď, bez plánu na riešenie a dúfať, že nejako to už len dopadne, alebo najprv získať peniaze a potom ich míňať?