Úprava prevádzky na niektorých linkách (od 25.3.2023)

Lieskovec získa v pracovných dňoch opäť celodenné spojenie MHD, Podunajská brána naopak o spojenie mimo špičiek príde.

Od soboty 25. marca 2023 budú platiť nové cestovné poriadky vybraných liniek bratislavskej MHD. Okrem obnovenia rekreačnej dopravy sa na základe vyhodnotenia predchádzajúcich zmien upravuje rozsah prevádzky na linkách 45 52 67 a 79 nasledovne:

  • Linka 45 k Národnému onkologickému ústavu bude ráno medzi 7. a 8. hodinou premávať každých 12 minút (namiesto doterajších 15 minút), predĺžená bude aj podvečerná prevádzka. Zároveň bude pre zlepšenie dopravy zamestnancov NOÚ premávať aj počas voľných dní ráno pred 7. hodinou a večer po 18. hodine.
  • Linka 52 pri jazde do Rače nebude zachádzať k OC Vajnoria, všetky spoje budú obsluhovať iba zastávku OC Vajnory (nást. A) na ulici Pri starom letisku pred okružnou križovatkou.
    • Zastávka OC Vajnory (nást. C) na parkovisku obchodného centra už nebude obsluhovaná.
  • Linka 67 bude premávať celotýždenne po základnej trase Ružinov, Astronomická - Podunajské Biskupice, Vinohradnícka. Na konečnú Ovčiarska v Podunajskej bráne budú premávať už len vybrané spoje počas špičiek pracovných dní.
    • Zmenu dopravný podnik realizuje na základe požiadaviek obyvateľov, aj s ohľadom na nízku využívanosť linky v danom úseku.
  • Linka 79 do Lieskovca bude v pracovných dňoch premávať celodenne v hodinovom intervale od 5. do 21. hodiny. Zároveň bude zrušená premávka počas voľných dní.

Upravený bude aj prázdninový cestovný poriadok linky 3, ktorá bude mať rannú špičku z Rače predĺženú do 9. hodiny. Tejto zmene bude prispôsobený aj cestovný poriadok nadväznej linky 95. Na linkách 4 a 9 prichádza len k drobnej zmene večerných dojazdových spojov do vozovní.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #12:
Nie, nemala tam jazdit nikdy je tam zbytocna. Vyuzivanie minimalne ako sa aj pise v clanku a velke riziko nedodrziavania grafikonu nakolko tam nebol priestpor na vyrovnavacku a aj pri minimalnom zdrzani na Hradskej v spicke uz nestihala odchody podla grafikonu. Snad nerozhasime ako taku spolahlivost linky pre mnozstvo ludi jedinej koli cca 1-2 ludom na spoj ktory isli dalej ako na Vinohradnicku.
Reakcia na: Petto #16:
V Boroch som mal skôr na mysli to, že si tam ľudia kúpia autá, keď tam doteraz nejazdí poriadna MHD. Čo sa týka šírky ulice, tak aj v Rači, ZB, Vajnoroch, Čunove,... máš rodinné domy nalepené na hlavnú cestu a MHD tam aj napriek tomu jazdí, lebo tam už jazdí roky a ľudia si na ňu zvykli. Ak niekto nechce, aby mu ľudia pozerali do záhrady (čo sa dá pochopiť), tak nechápem, prečo si nepostaví 3 metre vysoký plot, ktorý by navyše blokoval aj hluk z autobusov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #12:
Mozno sa mi to zda,ale v Boroch mi pridu trochu sirsie tie ulicky ako taka Hydinarska/Druzobna kde su rodinne domy doslova nalepene na cestu.
Na webe MČ PB bola zverejnená dôvodová správa - linka 79:

Dopravný podnik Bratislava, a.s. po monitorovaní obsadenosti a preskúmaní rentability linky 79 vyrozumel mestskú časť Bratislava – Podunajské Biskupice o budúcom zrušení linky 79. Mestská časť Bratislava – Podunajské Biskupice zastúpená starostom mestskej časti vyvolala rokovanie s Dopravným podnikom Bratislava a.s. a Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy za účelom zachovania existujúcej dopravnej obsluhy oblasti Lieskovec linkou 79.

Linka 79 bude premávať počas pracovných dní v rozšírenom rozsahu prevádzky t.j. 5-21 hod, odchod z Lieskovca 5:29-21:29 v 60 min intervale. Linka 79 nebude počas voľných dní premávať. Dopravný podnik Bratislava, a.s. počas rokovania predložil náklady na fungovanie linky č. 79, ktoré predstavujú výšku viac ako 55 000 EUR/rok. Nakoľko linka 79 je veľmi málo využívaná, ale mestská časť trvá na jej zachovaní tak Dopravný podnik Bratislava, a.s. požaduje od mestskej časti spolufinancovanie tohto spoja. Predrokovaná výška dofinancovania je 12 500 EUR/rok.

Tieto úpravy vedia zrealizovať k zmenovému termínu 25.3.2023 za predpokladu súhlasu zo strany objednávateľa: Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy + zabezpečenia spolufinancovania zo strany mestskej časti Bratislava – Podunajské Biskupice k dátumu zmeny.
Vedel som, že DPB sa bude oháňať nízkou vyťazenosťou linky 67. Hlavne že nemenované noviny, uviedli ako hlavný dôvod-na podnet obyvateľov, Podunajská brána a nebola uvedená zmienka pre nízku vyťaženosť spomínanej linky! Len o jednej linke sa noviny a starosta, takto vyjadrili a to, o linke 79.
Ale ok.
V ranných ale hlavne vo večerných hodinách je značná časť liniek, nevyužitá s nízkou obsaditeľnosťou. To ako my cestujúci máme počítať do budúcna, že bude DPB, rušiť aj ďalšie linky?
Ja sa pýtam, koho vozí linka 80 do Nesta? Je využitá? Ja som ju tam ešte využitú, nevidel.
Ja sa len môžem poďakovať štyrom o ktorých viem, za zrušenie linky 67. Podotýkam sú to osoby, ktoré vlastnia auto a MHD nepoužívajú. Za ďalšie, ešte nie je sobota a včera som sa dozvedel, že Družobná, spísala novú petíciu aby po ich ulici, nepremával autobus. Choré! Poďme spolu rušiť MHD, však určite sa nám to podarí pri dnešnom spôsobe uvažovania niektorých ľudí.😉
Reakcia na: 810zssk #9:
Poznám na trenčianskej osobu, ktorá by ti to už len z recesie, vedela podpísať.
Na tej Podunajskej bráne boli od začiatku obyvatelia značne zaujatí voči premávke MHD. Najprv sa museli presunúť zastávky, aby ľudia na zastávke nepozerali niekomu do záhrady a teraz sa musí 67 opäť skrátiť. Tu je pekne vidieť, že 67 mala na Podunajskú bránu chodiť už vtedy, keď sa po cestách preháňali ešte tatrovky a miešačky, aby boli ľudia od začiatku zvyknutí na to, že MHD tam jazdí, že sú tam nejaké zastávky a že autobusy robia hluk. Myslím si, že v takom prípade by tam 67 aj naďalej jazdila bez problémov a sťažovateľov by bolo o dosť menej. Zostáva len dúfať, že v iných MČ (napr. Bory) sa toto nezopakuje...
Reakcia na: irizar #10:
O to horšie. (A o to menej prekvapivé.)
Reakcia na: 810zssk #9:
Mozno zalezi od toho, cie konkretne podpisy to budu...
Reakcia na: irizar #8:
Zmena sa realizuje lebo na magoriáte robia ľudia ktorí vedia produkovať ľúbivé materiály o podpore MHD za ktorými si nevedia stáť. Opakujem, viem zohnať aspoň 50 podpisov za to aby nám pod domom nehučala 71. Zruší ju potom DPB?
Reakcia na: SAMOS #7:
Vsak to tam mas napisane. Zmena sa realizuje, pretoze tym jednak chodilo prilis malo ludi a dvak zopar stazovatelov, ktorym tam autobus vadil, mraucalo tak dlho a nahlas, az sa im vyhovelo. Mozes sa obratit na nich.
To ma aký význam keď 79 je málo využivaná a má zlepšený interval a 67 znova bude chodiť po Astronomickú počas výkendov a daktorých spojov pracovného dňa, keď je častejšie využivaná? Čo ak by sa chcel dakto dostať napr. na Čiližskú z Lidla pri Ovčiarskej zastávke? Už si zase počkám na niečo NEGAT. .
Reakcia na: marek1978 #5:
Jasné, môj post platí ako reakcia na príspevok #2.
Reakcia na: Solider #4:
odpovedal som na prispevok 1.
Reakcia na: marek1978 #3:
Skôr úprava kvôli víkendovým prejazdom so 45.
Reakcia na: Cancer #1:
chrono
Reakcia na: Cancer #1:
A na linke 47?
Čo sa menilo na linkách 83, 84 a 88?