Posilnenie rekreačnej dopravy do Lesoparku (od 25.3.2023)

S príchodom jari dopravný podnik opäť posilní linky MHD do oblasti Bratislavského lesoparku.

Od 25. marca 2023 bude pre obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta počas voľných dní opäť posilnená tzv. rekreačná doprava do oblasti Bratislavského lesoparku na linkách 43 52 154 a 144.

  • Linka 43 bude opäť vybranými spojmi premávať z Patrónky cez Železnú studničku aj na Kačín a jej premávka počas dňa bude posilnená.
    • V najexponovanejších časoch dopoludnia a popoludní bude interval medzi spojmi v úseku Patrónka - Železná studnička 10 minút. V úsekoch Železná studnička - Lesopark a Železná studnička - Kačín bude v týchto časoch autobus premávať každých 20 minút.
  • Linka 52 bude mať vo voľných dňoch 30-minútový interval na konečnú Potočná podvečer predĺžený do cca 19. hodiny.
    • Konečná tejto linky na Potočnej ulici je jedným z východiskových bodov na výlety do Malých Karpát.
    • Na linku 52 je možné v smere z centra prestúpiť z električkovej linky 3 v Rači na zastávke Detvianska.
  • Linka 144 premávajúca vo voľných dňoch z Koliby do rekreačnej oblasti na Kamzíku bude mať podvečer predĺženú dobu prevádzky.
    • Premávať bude každú štvrťhodinu od 8:30 z Koliby do 19:25 z Kamzíka.
    • Na Kolibe spoje linky 144 nadväzujú na trolejbusy linky 44 z centra mesta.
  • Obnovená bude aj prevádzka sezónnej linky 154 k Horárni Krasňany. Linka bude premávať počas voľných dní zo zastávky Hubeného na Peknej ceste, odkiaľ bude pokračovať cez zastávky Slanec a Muničné sklady na konečnú Horáreň Krasňany.
    • Linka bude premávať každú polhodinu od 8:37 z Peknej cesty do 19:30 od Horárne.
    • Na linku 154 je možné prestúpiť z električkovej linky 3 na zastávke Pekná cesta.

Jarné počasie a pobyt v prírode je ideálna kombinácia, ktorá každoročne láka veľké množstvo Bratislavčaniek a Bratislavčanov. Som veľmi rád, že vďaka posilneniu liniek MHD premávajúcich do turisticky vyhľadávaných lokalít ponúkame návštevníkom Lesoparku komfortnú, rýchlu a ekologickú alternatívu k osobnému autu. Nadšencom turistiky tak odpadne nutnosť hľadania parkovacieho miesta, naopak vďaka obsluhe rôznych lokalít spojených zaujímavými turistickými trasami získajú slobodu a prírodu v okolí Bratislavy môžu preskúmať krížom-krážom bez nutnosti vrátiť sa na pôvodné miesto,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Z dôvodu realizovaných úsporných opatrení na objednávku hlavného mesta nebude v tomto roku zabezpečovaná posilnená víkendová rekreačná doprava na linke 79 do oblasti Dunajských luhov (konečná Topoľové).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #78:
Teraz už končia pred Vivo .. max sa prevezú rovno po Vajnorskej smer depo ak nečítajú transparent..
Reakcia na: Erasmus #80:
Možno by na začiatok stačilo vybudovať normálny prestupný uzol grobské regiobusy vs. 52, lebo v súčasnosti vyhľadávačom spojení určovaná Pračanská je v smere Rača-Groby, prípadne groby-stn. vajnory paródia na prestupný uzol. OC Vajnory v smere z l52 z rače na hocičo nerendezské tiež nie je príjemné na prestup.
Reakcia na: Erasmus #80:
Tak si poriešte CP vo Vajnoroch nech vám to vychádza z Grobov na linky do Rače. Voľná kapacita v električkách z Rače už nie je, aby sa tam ukončovali spoje Arrivy. No a namiesto posilnenia sa obmedzila MHD cez prázdniny. Museli tam vkladať spoje od Vinohradov na rýchlo. Vlaky čo ja viem posilniť sa už moc nedá pre ZabZar. Áut z nových lokalít Rače a Krasňan neubudne pokiaľ sa tam nezavedie normálna obsluha MHD. Rozvoj mesta nezastavíš. Určite je lepšie zahusťovať mesto ako stavať na poliach za mestom z nedoriešenou infraštruktúrou.
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
Tu odsekneš využívané spojenie priamo pred Vivo. Na električky sa prestupuje aj z L50 a z ešte väčším podielom. Aj tam je prestup 200m. No bez väčšej investície tam nič nevymyslíš.
Reakcia na: Erasmus #81:
Najjednoduchšie by bolo, ak by 98 mala aj naďalej priebežnú konečnú na Kukučínovej a Riazanská by sa zriadila pri električkovej zastávke v pravom pruhu (tak, ako je Pionierska v smere z centra) vymontovaním časti zábradlia. Vybudovanie samostatného pruhu by bolo lepšie, ale na začiatok by aj toto pomohlo/stačilo. Ako bonus by tam mohla zastaviť aj 151, čím by sa zlepšil prestup aj pri ceste z Ahoja.
Reakcia na: david11 #74:
Prvotnou vecou k riešeniu je skrátenie prestupu medzi l. 3 + 7 a l. 98. Obojsmerná obsluha MiÚ Nové Mesto (OC Vivo) by bola druhotným pozitívnym efektom - jednak by sa skrátil cestovný čas, a jednak by mohla 98 na konečnej na Račianskej stáť na vyrovnanie meškania.
Preto som navrhoval 90 metrov dlhý buspruh, kde by medzi výstupišťom a nástupišťom bol ešte priestor na odstav 1 busu. Ale je mi jedno, aké by bolo konkrétne riešenie ukončenia 98, ak by oproti dnešnému stavu odpadli dlhé pešie presuny z/na Račiansku.
Reakcia na: david11 #73:
Zobojsmernenie Kadnárovej medzi Vrbenského a Černockého je nepriechodné na MČ Rača. Už som tu písal, že celý systém jednosmeriek v Krasňanoch má zamedziť možnosti tranzitu IAD.

Predĺženie Bojnickej by iste pomohlo, ale počet IAD na Račianskej by mohol znížiť aj hustejší takt Os vlakov na trati 120. Ďalej regulácia výstavby vo vinohradoch, a v prípade ďalšej výstavby domov v podhorskom páse stavba hlavnej ulice súbežnej s Račianskou vhodnej pre pravidelnú premávku MHD. Lebo každá taká výstavba od 90-rokoch (Ahoj, Koziarka, Slanec, Stupavská, Popolná atď v Rači) priniesla slepé úzke ulice nevhodné pre MHD a viac IAD na Račiansku, čo je najkratšia cesta z Rače a časti Nového Mesta do centra.

Keď sme pri novej výstavbe, trochu by Račianskej pomohlo napríklad aj zlepšenie spojenia VHD do Rače z Grobov a Čiernej Vody (spolu 12.500 obyvateľov) - nie všetci odtiaľ chcú na Zlaté piesky. Prestupné vzdialenosti vo Vajnoroch sú dlhé a 525+527 tam na nič nenadväzujú. Takže ľudia z Grobov / Čiernej Vody radšej sadnú do auta a D4 sú v Rači za zlomok času oproti VHD.
Reakcia na: Petto #77:
To, že sa vozia cez Kukučínovu, ešte neznamená, že by sa nepotešili, ak by išli o 5 minút kratšie autobus, len sa im jednoducho nechce ísť na Novú dobu. Ja som tiež poznal ľudí, ktorí chodili každý deň z Polusu 98 a väčšinou chodili na Novú dobu, pretože tam stihli skorší spoj a mali kratšiu cestu. 98 má takú trasu, akú má, a ak by bola možnosť ukončiť ju okruhom Kukučínova - Pionierska - Riazanská, tak by to bolo pre cestujúcich len lepšie (prestup na 3 + kratšia cesta z Viva).
Reakcia na: gejza #75:
Kto by slapal pol kilometra na Novu Dobu, ked moze nastupit rovno pred hlavnym vchodom? Ked som mal nejake trnavkove poradie 98cky, ktore koncilo spicku pri Slimaku, vyhadzoval som tam zakazdym zo 20-30 kusov co chceli pokracovat do Petrzalky (vpredu na buse sice bola tabulka KONCI PRI OD SLIMAK, ale tak kto by to cital...)
Reakcia na: gejza #75:
Na Novu dobu chodis asi len ty. 2 tyzdne dozadu cez vikend som tiez siel od Vivo smer Petrzalka okruhom cez Slimak a nie sam.
Reakcia na: gejza #75:
Tak sa s ňou niekedy odvez a uvidíš koľko ľudí ostáva sedieť v buse pred Slimákom..
Reakcia na: david11 #74:
toto počujem prvý raz .... pokiaľ ja viem, tak chodia na zastávku "Nová doba"
Reakcia na: Erasmus #72:
Roky nastupujú všetci z Polusu či terajšieho Viva na L98 smer Petržalka pred OC.
Slimák je priebežná konečná. Stojí sa tam krátko alebo vôbec, keďže večne z Petržalky mešká..
Reakcia na: Erasmus #71:
Ja nič skracovať nejdem.. Nad tým uvažuje DPB. Jej využitie je v Krasňanoch oproti minulosti veľmi slabé. Fungovala hlavne ako návoz a zvoz pre veľké podniky, ktoré tam boli. Meopta, Kartografia.. Krasňansko-Račiansky vymeták by som viedol zo Slanca cez Cyprichovú (okruh ako L154) , Kadnárovú, Barónku na Tbiliskú. Naspäť ak by sa nevyriešila obojsmerná premávka na časti Kadnárovej tak cez Cyprichovú na Slanec.

Roky plánované predĺženie Galvaniho resp. Bojnickej by konečne rozptýlilo dopravu z Račianskej. Teraz vieš ísť smer Vajnorská, Ružinov jedine cez Rendez či Vajnory a potom až cez Nobelovu.
Reakcia na: 810zssk #68:
Zmenou l. 98 ako navrhujem v #59 by sa vzkm mierne navýšili, ale skrátenie vzdialenosti prestupu na električky na Račianskej a obojsmerná obsluha dôležitej zastávky MiÚ Nové Mesto (OC Vivo, kratší prestup z/na 4 ako na Novej Dobe) takú zmenu jednoznačne opodstatňujú. Všeobecne sú tangenciálne spojenia MHD z/na Račiansku dosť problematické, takže by malo byť záujmom mesta ich zlepšiť, aby bola MHD v týchto smeroch používateľsky prívetivejšia.
Pozemok pod Riazanskou až po múr domu Riazanská 2,4 patrí mestu, takže problém s príliš ostrou zákrutou je riešiteľný úpravou vyústenia Riazanskej na Vajnorskú.
Reakcia na: david11 #63:
Za skrátenie l. 75 by sa ti obyvatelia Krasňan určite "poďakovali." Minule si obhajoval priame spojenie Pántov s Petržalkou l. 59, a zrazu chceš zrušiť Krasňanom priame spojenie do Ružinova? Okrem iného k veľkej nemocnici?
Ako konkrétne by si prekopal račianske autobusové linky?
Predĺženie Bojnickej (Galvaniho končí v smere od D1 na križovatke s Rožňavskou) na Račiansku by určite bolo užitočné. Ale zlepšenie prestupu z 98 na električky na Riazanskej / Pionierskej možno docieliť omnoho rýchlejšie a lacnejšie, než postaviť predĺženie Bojnickej. Plus sú to veci, ktoré sa nevylučujú, ale doplňujú.
Reakcia na: 810zssk #68:
Momentálne by stavebná úprava a zmena trasy nepriniesla žiadne úspory pri vozokm. Skôr by tam bol jemný nárast.
Reakcia na: samkoh #66:
L50 smer Riazanská sa točí do širšieho pruhu + zadok mu končí v zastávkovej nike. Tam to bolo nato prispôsobené.
Reakcia na: Urbanway 2423 #67:
Neviem či takéto balkánčiny ako jazda po prepadnutom chodníku sú smer ktorým by sme mali ísť. A tiež musíš akceptovať realitu že nie každý vodič je dokonalý, najmä po 10 hodinách v práci.

Skôr si to v civilizovanom svete predstavujem tak že DPB vypočíta že takouto zmenou linkovania vieme ušetriť X eur, mesto si vypočíta že úprava križovatky by stála Y eur a následne sa zhodnotí návratnosť investície do tej úpravy. A ak to výjde dobre, tak sa to zrealizuje.
Reakcia na: david11 #65:
Toto sa tu už viackrát písalo, ale stále sa mi tomu nechce veriť. Keď to napríklad vytočí kĺbák z Peknej cesty na Kadnárovu (kde je aj "dobre" osadená značka prechod pre chodcov), tak tu by to autobus s nadbehnutím nevytočil? Akože možno by prešiel posledným kolesom po tom prepadnutom obrubníku, ale to by až tak nevadilo, keďže už výškovo splynul s vozovkou. Pri nejakej oprave chodníka by sa to mohlo upraviť, aby sa nejazdilo po (prepadnutom) obrubníku, miesto by sa tam na to ešte našlo.