Posilnenie rekreačnej dopravy do Lesoparku (od 25.3.2023)

S príchodom jari dopravný podnik opäť posilní linky MHD do oblasti Bratislavského lesoparku.

Od 25. marca 2023 bude pre obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta počas voľných dní opäť posilnená tzv. rekreačná doprava do oblasti Bratislavského lesoparku na linkách 43 52 154 a 144.

  • Linka 43 bude opäť vybranými spojmi premávať z Patrónky cez Železnú studničku aj na Kačín a jej premávka počas dňa bude posilnená.
    • V najexponovanejších časoch dopoludnia a popoludní bude interval medzi spojmi v úseku Patrónka - Železná studnička 10 minút. V úsekoch Železná studnička - Lesopark a Železná studnička - Kačín bude v týchto časoch autobus premávať každých 20 minút.
  • Linka 52 bude mať vo voľných dňoch 30-minútový interval na konečnú Potočná podvečer predĺžený do cca 19. hodiny.
    • Konečná tejto linky na Potočnej ulici je jedným z východiskových bodov na výlety do Malých Karpát.
    • Na linku 52 je možné v smere z centra prestúpiť z električkovej linky 3 v Rači na zastávke Detvianska.
  • Linka 144 premávajúca vo voľných dňoch z Koliby do rekreačnej oblasti na Kamzíku bude mať podvečer predĺženú dobu prevádzky.
    • Premávať bude každú štvrťhodinu od 8:30 z Koliby do 19:25 z Kamzíka.
    • Na Kolibe spoje linky 144 nadväzujú na trolejbusy linky 44 z centra mesta.
  • Obnovená bude aj prevádzka sezónnej linky 154 k Horárni Krasňany. Linka bude premávať počas voľných dní zo zastávky Hubeného na Peknej ceste, odkiaľ bude pokračovať cez zastávky Slanec a Muničné sklady na konečnú Horáreň Krasňany.
    • Linka bude premávať každú polhodinu od 8:37 z Peknej cesty do 19:30 od Horárne.
    • Na linku 154 je možné prestúpiť z električkovej linky 3 na zastávke Pekná cesta.

Jarné počasie a pobyt v prírode je ideálna kombinácia, ktorá každoročne láka veľké množstvo Bratislavčaniek a Bratislavčanov. Som veľmi rád, že vďaka posilneniu liniek MHD premávajúcich do turisticky vyhľadávaných lokalít ponúkame návštevníkom Lesoparku komfortnú, rýchlu a ekologickú alternatívu k osobnému autu. Nadšencom turistiky tak odpadne nutnosť hľadania parkovacieho miesta, naopak vďaka obsluhe rôznych lokalít spojených zaujímavými turistickými trasami získajú slobodu a prírodu v okolí Bratislavy môžu preskúmať krížom-krážom bez nutnosti vrátiť sa na pôvodné miesto,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Z dôvodu realizovaných úsporných opatrení na objednávku hlavného mesta nebude v tomto roku zabezpečovaná posilnená víkendová rekreačná doprava na linke 79 do oblasti Dunajských luhov (konečná Topoľové).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #78:
Teraz už končia pred Vivo .. max sa prevezú rovno po Vajnorskej smer depo ak nečítajú transparent..
Reakcia na: Erasmus #80:
Možno by na začiatok stačilo vybudovať normálny prestupný uzol grobské regiobusy vs. 52, lebo v súčasnosti vyhľadávačom spojení určovaná Pračanská je v smere Rača-Groby, prípadne groby-stn. vajnory paródia na prestupný uzol. OC Vajnory v smere z l52 z rače na hocičo nerendezské tiež nie je príjemné na prestup.
Reakcia na: Erasmus #80:
Tak si poriešte CP vo Vajnoroch nech vám to vychádza z Grobov na linky do Rače. Voľná kapacita v električkách z Rače už nie je, aby sa tam ukončovali spoje Arrivy. No a namiesto posilnenia sa obmedzila MHD cez prázdniny. Museli tam vkladať spoje od Vinohradov na rýchlo. Vlaky čo ja viem posilniť sa už moc nedá pre ZabZar. Áut z nových lokalít Rače a Krasňan neubudne pokiaľ sa tam nezavedie normálna obsluha MHD. Rozvoj mesta nezastavíš. Určite je lepšie zahusťovať mesto ako stavať na poliach za mestom z nedoriešenou infraštruktúrou.
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
Tu odsekneš využívané spojenie priamo pred Vivo. Na električky sa prestupuje aj z L50 a z ešte väčším podielom. Aj tam je prestup 200m. No bez väčšej investície tam nič nevymyslíš.
Reakcia na: Erasmus #81:
Najjednoduchšie by bolo, ak by 98 mala aj naďalej priebežnú konečnú na Kukučínovej a Riazanská by sa zriadila pri električkovej zastávke v pravom pruhu (tak, ako je Pionierska v smere z centra) vymontovaním časti zábradlia. Vybudovanie samostatného pruhu by bolo lepšie, ale na začiatok by aj toto pomohlo/stačilo. Ako bonus by tam mohla zastaviť aj 151, čím by sa zlepšil prestup aj pri ceste z Ahoja.
Reakcia na: david11 #74:
Prvotnou vecou k riešeniu je skrátenie prestupu medzi l. 3 + 7 a l. 98. Obojsmerná obsluha MiÚ Nové Mesto (OC Vivo) by bola druhotným pozitívnym efektom - jednak by sa skrátil cestovný čas, a jednak by mohla 98 na konečnej na Račianskej stáť na vyrovnanie meškania.
Preto som navrhoval 90 metrov dlhý buspruh, kde by medzi výstupišťom a nástupišťom bol ešte priestor na odstav 1 busu. Ale je mi jedno, aké by bolo konkrétne riešenie ukončenia 98, ak by oproti dnešnému stavu odpadli dlhé pešie presuny z/na Račiansku.
Reakcia na: david11 #73:
Zobojsmernenie Kadnárovej medzi Vrbenského a Černockého je nepriechodné na MČ Rača. Už som tu písal, že celý systém jednosmeriek v Krasňanoch má zamedziť možnosti tranzitu IAD.

Predĺženie Bojnickej by iste pomohlo, ale počet IAD na Račianskej by mohol znížiť aj hustejší takt Os vlakov na trati 120. Ďalej regulácia výstavby vo vinohradoch, a v prípade ďalšej výstavby domov v podhorskom páse stavba hlavnej ulice súbežnej s Račianskou vhodnej pre pravidelnú premávku MHD. Lebo každá taká výstavba od 90-rokoch (Ahoj, Koziarka, Slanec, Stupavská, Popolná atď v Rači) priniesla slepé úzke ulice nevhodné pre MHD a viac IAD na Račiansku, čo je najkratšia cesta z Rače a časti Nového Mesta do centra.

Keď sme pri novej výstavbe, trochu by Račianskej pomohlo napríklad aj zlepšenie spojenia VHD do Rače z Grobov a Čiernej Vody (spolu 12.500 obyvateľov) - nie všetci odtiaľ chcú na Zlaté piesky. Prestupné vzdialenosti vo Vajnoroch sú dlhé a 525+527 tam na nič nenadväzujú. Takže ľudia z Grobov / Čiernej Vody radšej sadnú do auta a D4 sú v Rači za zlomok času oproti VHD.
Reakcia na: Petto #77:
To, že sa vozia cez Kukučínovu, ešte neznamená, že by sa nepotešili, ak by išli o 5 minút kratšie autobus, len sa im jednoducho nechce ísť na Novú dobu. Ja som tiež poznal ľudí, ktorí chodili každý deň z Polusu 98 a väčšinou chodili na Novú dobu, pretože tam stihli skorší spoj a mali kratšiu cestu. 98 má takú trasu, akú má, a ak by bola možnosť ukončiť ju okruhom Kukučínova - Pionierska - Riazanská, tak by to bolo pre cestujúcich len lepšie (prestup na 3 + kratšia cesta z Viva).
Reakcia na: gejza #75:
Kto by slapal pol kilometra na Novu Dobu, ked moze nastupit rovno pred hlavnym vchodom? Ked som mal nejake trnavkove poradie 98cky, ktore koncilo spicku pri Slimaku, vyhadzoval som tam zakazdym zo 20-30 kusov co chceli pokracovat do Petrzalky (vpredu na buse sice bola tabulka KONCI PRI OD SLIMAK, ale tak kto by to cital...)
Reakcia na: gejza #75:
Na Novu dobu chodis asi len ty. 2 tyzdne dozadu cez vikend som tiez siel od Vivo smer Petrzalka okruhom cez Slimak a nie sam.
Reakcia na: gejza #75:
Tak sa s ňou niekedy odvez a uvidíš koľko ľudí ostáva sedieť v buse pred Slimákom..
Reakcia na: david11 #74:
toto počujem prvý raz .... pokiaľ ja viem, tak chodia na zastávku "Nová doba"
Reakcia na: Erasmus #72:
Roky nastupujú všetci z Polusu či terajšieho Viva na L98 smer Petržalka pred OC.
Slimák je priebežná konečná. Stojí sa tam krátko alebo vôbec, keďže večne z Petržalky mešká..
Reakcia na: Erasmus #71:
Ja nič skracovať nejdem.. Nad tým uvažuje DPB. Jej využitie je v Krasňanoch oproti minulosti veľmi slabé. Fungovala hlavne ako návoz a zvoz pre veľké podniky, ktoré tam boli. Meopta, Kartografia.. Krasňansko-Račiansky vymeták by som viedol zo Slanca cez Cyprichovú (okruh ako L154) , Kadnárovú, Barónku na Tbiliskú. Naspäť ak by sa nevyriešila obojsmerná premávka na časti Kadnárovej tak cez Cyprichovú na Slanec.

Roky plánované predĺženie Galvaniho resp. Bojnickej by konečne rozptýlilo dopravu z Račianskej. Teraz vieš ísť smer Vajnorská, Ružinov jedine cez Rendez či Vajnory a potom až cez Nobelovu.
Reakcia na: 810zssk #68:
Zmenou l. 98 ako navrhujem v #59 by sa vzkm mierne navýšili, ale skrátenie vzdialenosti prestupu na električky na Račianskej a obojsmerná obsluha dôležitej zastávky MiÚ Nové Mesto (OC Vivo, kratší prestup z/na 4 ako na Novej Dobe) takú zmenu jednoznačne opodstatňujú. Všeobecne sú tangenciálne spojenia MHD z/na Račiansku dosť problematické, takže by malo byť záujmom mesta ich zlepšiť, aby bola MHD v týchto smeroch používateľsky prívetivejšia.
Pozemok pod Riazanskou až po múr domu Riazanská 2,4 patrí mestu, takže problém s príliš ostrou zákrutou je riešiteľný úpravou vyústenia Riazanskej na Vajnorskú.
Reakcia na: david11 #63:
Za skrátenie l. 75 by sa ti obyvatelia Krasňan určite "poďakovali." Minule si obhajoval priame spojenie Pántov s Petržalkou l. 59, a zrazu chceš zrušiť Krasňanom priame spojenie do Ružinova? Okrem iného k veľkej nemocnici?
Ako konkrétne by si prekopal račianske autobusové linky?
Predĺženie Bojnickej (Galvaniho končí v smere od D1 na križovatke s Rožňavskou) na Račiansku by určite bolo užitočné. Ale zlepšenie prestupu z 98 na električky na Riazanskej / Pionierskej možno docieliť omnoho rýchlejšie a lacnejšie, než postaviť predĺženie Bojnickej. Plus sú to veci, ktoré sa nevylučujú, ale doplňujú.
Reakcia na: 810zssk #68:
Momentálne by stavebná úprava a zmena trasy nepriniesla žiadne úspory pri vozokm. Skôr by tam bol jemný nárast.
Reakcia na: samkoh #66:
L50 smer Riazanská sa točí do širšieho pruhu + zadok mu končí v zastávkovej nike. Tam to bolo nato prispôsobené.
Reakcia na: Urbanway 2423 #67:
Neviem či takéto balkánčiny ako jazda po prepadnutom chodníku sú smer ktorým by sme mali ísť. A tiež musíš akceptovať realitu že nie každý vodič je dokonalý, najmä po 10 hodinách v práci.

Skôr si to v civilizovanom svete predstavujem tak že DPB vypočíta že takouto zmenou linkovania vieme ušetriť X eur, mesto si vypočíta že úprava križovatky by stála Y eur a následne sa zhodnotí návratnosť investície do tej úpravy. A ak to výjde dobre, tak sa to zrealizuje.
Reakcia na: david11 #65:
Toto sa tu už viackrát písalo, ale stále sa mi tomu nechce veriť. Keď to napríklad vytočí kĺbák z Peknej cesty na Kadnárovu (kde je aj "dobre" osadená značka prechod pre chodcov), tak tu by to autobus s nadbehnutím nevytočil? Akože možno by prešiel posledným kolesom po tom prepadnutom obrubníku, ale to by až tak nevadilo, keďže už výškovo splynul s vozovkou. Pri nejakej oprave chodníka by sa to mohlo upraviť, aby sa nejazdilo po (prepadnutom) obrubníku, miesto by sa tam na to ešte našlo.
Reakcia na: david11 #65:
čisto teoreticky: keby pred vivom odbočil smerom na kuchajdu a potom by sa pretočil po junáckej poza vivo? Je mi jasné, že by to boli vzkm navyše bez veľkého pozitíva(akurát by sa teoreticky mohli obslúžiť športoviská na pasienkoch), ide mi len o vytočiteľnosť.
P.S. aký je rozdiel medzi vytočiteľnosťou od Kuchajdy na riazanskú a od riazanskej na novú dobu? Najmä keď sa od Kuchajdy musí odbočovať z pravého pruhu, kým ku Novej dobe sa môže obdbočiť do ľavého pruhu, čím sa zvýši uhol odbočenia.
Reakcia na: TomJ #64:
Nevytoči..
Preto ten doterajší okruh.
Reakcia na: Erasmus #59:
K tej 98 - nie som si istý, či kĺbový voz vytočí zákrutu z Riazanskej doprava na Vajnorskú.
Reakcia na: Erasmus #59:
Skrátiť L75 po Vinohrady resp. vozovňu Krasňany. Ráno dosť ľudí ide z vlakov na L75.
Prekopať Račianske linky, aby vrchom povymetali Krasňany s Račou s prestupom na električky. Račianska má úzke hrdlo pod mostom na Vinohradoch. Tam jej rozšírenie nie je možné. Pomôže tomu jedine rokmi plánované prepojenie ulíc Vajnorská - Račianska predĺžením Galvaniho. Tade viesť kľudne aj linku MHD. Rýchle prepojenie Ružinov-Trnávka-Rača.
L51 už teraz trpí meškaniami pre priecestie na Predmestí a špičkovými zápchami pred Kuchajdou. Čiže jej predĺženie po Krasňany by bolo možné jedine cez víkendy.
Reakcia na: samkoh #58:
To sa v pôvodnom PDO BID riešilo tak že z Jura stále bola dedikovaná linka do Rače k električkám (niečo ako dnešná 510). Toto platilo aj pre iné "koncové úseky" železnice pred Bratislavou.
Reakcia na: Erasmus #52:
Na Kadnárovej je sociálka, v tej nízkej budove vrátnice pri vstupe do priemyselného areálu.
Reakcia na: Erasmus #50:
Tiež si osobne myslím, že 75 by mala jazdiť celotýždenne a ešte neboli vyčerpané iné možnosti, ako napríklad prechod z int. 12 na int. 15 minút alebo výmena kĺbového voza za sólo voz. To skrátenie trasy po Cintorín Vrakuňa alebo inde vo Vrakuni by tiež mohlo mať svoje opodstatnenie, keďže predpokladám ide o slabší úsek trasy.
Reakcia na: samkoh #58:
Nezabúdam:
1a. Všeobecne vychádzam z filozofie posilňovania električiek a vlakov ako nosnej VHD a obmedzovania súbehov autobusov s električkami a vlakmi. Ďalej uprednostňujem prestupný systém liniek s kratšími intervalmi pred systémom "odvšadiaľ všade raz za hodinu."

1b. Zlepšenie prestupu na Pionierskej by sa malo a dalo riešiť. Napr. presunom prestupu na Riazanskú a stavbou cca 90 m buspruhu na Račianskej v smere z centra oproti električkovej zastávke Riazanská do centra. Len by sa mesto muselo dohodnúť s vlastníkom toho pozemku Mondelez (vlastník Figara). Miesto tam je, na úkor pásu zelene a búdky Zákuskov u Filipa.
Mnou navrhovaný krátky buspruh by okrem zlepšenia prestupu z l. 3 na l. 98 priniesol aj výhodu obojsmernej obsluhy OC Vivo l. 98.
Sled zastávok l. 98 by bol ... - Slovany - Kukučínova - Pionierska - Riazanská (výstupište, miesto na odstav 1 vozu, nástupište) - Slovany v ul. Riazanská - Hálkova - MiÚ Nové Mesto - Nová Doba - ...
Toto je len 1 možnosť, ak by sa dohoda s Mondelez nepodarila, bolo by treba hľadať iné možnosti zlepšenia prestupu medzi l. 3 a l. 98

2. Niektoré regiobusy zo Sv. Jura / Pezinka by končili v Rači, kam by predĺžili l. 7 aj poobede, čiže by podľa tvojej požiadavky obsluhovali lokality súbežné so železnicou, kde nemá zmysel robiť železničnú zastávku.
Reakcia na: Erasmus #55:
zabúdaš na:
1. spojenie severné 2/3 rač. radiály-as, rač. radiála-prievozská a mimo špičiek račianska radiála-bajkalská(prestup pionierska-kukučínova nie je práve optimálny)
2. že svätý jur je rozťahaný aj v smere BA-PK a má len jeden železničný TB a myslím, že žiadnu poriadnu otočku na bratislavskom konci. Regiobusy nie sú len na navážanie k vlakom, ale aj na obsluhovanie lokalít na trase súbežnej s železnicou, kde nemá zmysel robiť žz(PK, Juh; Svätý Jur, Pustý kostolík...), prípadne železnica vedie príliš ďaleko a/alebo nedostupne od príslušnej lokality.
Reakcia na: 810zssk #56:
Skapacitnenie železnice = úprava zabezpečovacieho zariadenia. Hlavné dvojkoľajné železničné trate pri Prahe a Brne majú 15 min. takt Os a rovnako, ak nie viac R a Ex, ako je u nás. Na Slovensku žiaľ modernizujeme koridory tak, že znižujeme ich kapacitu, lebo šetríme na ZabZar.
Reakcia na: Erasmus #55:
Mno, nechceš bus pruh kvôli nákladom, ale chceš to riešiť vlakmi po 15 minútach v špičke. Ja s tým riešením z dopravného hľadiska úplne súhlasím, ale čo sa nákladov týka, skapacitnenie železnice je oveľa oveľa väčšia investícia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #51:
Chápem myšlienku na buspruh, ale máme v BA omnoho potrebnejšie dopravné stavby, na ktoré nie sú peniaze, než je buspruh v súbehu s električkami. Ak by integrovaná doprava fungovala ako má, nejazdili by na Račianskej regiobusy, lebo by buď končili v Pezinku / Svätom Jure pri vlakoch, ktoré by mali takt 15 min. v špičke a 30 min. v ostatných obdobiach, alebo by regiobusy končili v Rači, kam by predĺžili l. 7 aj poobede. L. 59 predpokladám zanikne po dostavbe 2. etapy električky do Petržalky.
Novinkou je, že sa predlžuje Malokrasňanská až po Horskú, ak by sa súčasne rozšírila Horská medzi ul. Na Grunte a predĺžením Malokrasňanskej, bolo by možné viesť autobusy tadiaľ.
https://www.yimba.sk/clanky/nekonceny-pribeh-sa-konci-v-raci-vznikne-nova-cesta-odomyka-dvere-pre-development
Reakcia na: Urbanway 2423 #53:
Jednosmerky v Krasňanoch sú ako sú na prianie MČ Rača a (údajne) väčšiny miestnych. Isté obdobie bola Hubeného jednosmerná do centra a Cyprichova z centra. Boli sťažnosti na automobilistov, ktorí obchádzali a obchádzajú kolóny na Račianskej cez Krasňany. Na Hubeného je ZŠ i gymnázium, a starší žiaci chodia do školy a domov sami. Kvôli nim žiadala MČ Rača, aby bola Hubeného jednosmerná z centra a Cyprichova do centra, čím sa obnovil dávny stav. (Na Cyprichovej je MŠ, ale do nej a z nej chodia deti v sprievode rodičov).
Reakcia na: Erasmus #52:
Ja som to myslel tak, že po okruhu v Krasňanoch (museli by sa trochu upraviť jednosmerky, lebo inak by sa dal urobiť iba okruh cez Vrbenského) 51 pokračovala hore na Slanec, prípadne k horárni, kde by bola konečná.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
Sociálka na Kadnárovej nie je a nikdy nebola, preto tam mala a má 75 vždy iba krátky pobyt a dlhšie pauzy mala a má na Čiližskej.
Hubeného je medzi Peknou cestou a Černockého jednosmerná z centra, rovnako ako Kadnárova, do centra je jednosmerná Cyprichova, ktorá je najbližšie Račianskej. Konečnú na Kadnárovej považujem za lepšiu ako okruh okolo Krasňan z hľadiska možnosti vyrovnať meškania.
Reakcia na: Erasmus #50:
Nedal by sa na Račianskej medzi ŽST Vinohrady a Peknou cestou urobiť BUS pruh? BUS pruh by sa tu celkom zišiel aj pre PAD, NAD a 59. Najlepšie by bolo asi rozšíriť cestu, čo by sa v aspoň čiastočne v smere do centra dalo na úkor zeleného pásu, lebo 1 pruh by asi pre IAD nestačil.
Reakcia na: Solider #45:
Prečo sa uvažuje o zrušení 75? Poskytuje užitočné tangenciálne spojenia, už dávno mala jazdiť celotýždenne aspoň medzi Pionierskou a Cintorínom Vrakuňa.
Predĺžením 51 do Krasňan je zlý nápad kvôli kolónam na Račianskej, 51 je jediná obsluha sídliska na Nobelovej, tak by mala byť spoľahlivá.
Reakcia na: Oli61 #48:
Tomu rozumiem, aj keď by pre lokálnu obsluhu Krasňan by bolo podľa mňa lepšie urobiť nejaký okruh po Hubeného a Kadnárovej, čo by si ale už vyžiadalo zvýšenie vzkm (jedine, že by sa okruh obsluhoval len jednosmerne). Ja som ale narážal na to, ako by si chcel 51 ukončiť na Kadnárovej, keď tam má byť sociálka, keďže logickejšie by bolo mať konečnú na Slanci a pri horárni.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Tú Kadnarku som myslel, ak by sa zrušila L75, aby ju voľačo obsluhovalo.
Reakcia na: Oli61 #46:
Je na Kadnárovej vôbec sociálka, pretože 75 má aj tak vždy dlhšiu prestávku na Čiližskej. Tá 51 by vyšla by na Slanec/k horárni a potom cestou dole by skončila na Kadnárovej, kde by čakalo druhé vozidlo? Najjednoduchšie by bolo vynechať Kadnárovu úplne a vodiči by sa v niektorých časoch striedali pri Depe Krasňany (napr. každé druhé kolo) a na Slanci/pri horárni by bolo iba mobilné WC.
Reakcia na: Solider #45:
Mohla by v tom prípade L51 obslúžiť Slanec, cez víkendy aj horáreň a končiť na Kadnarovej, ak tam je sociálka pre vodičov.
Reakcia na: Martin Fundárek #44:
Ad b), no myslím, že nebol od reality ďaleko, keďže o predĺžení linky 51 do Krasňan a zrušení/skrátení linky 75 sa uvažuje.
Reakcia na: Oli61 #41:
a) tak by 51 cez Nobelovu do centra premávala ráno v náhodných časoch, lebo by trčala v zápche na Račianskej
b) nemal by si na konečnej sociálku.
L51 nechaj tak, ako je.
Reakcia na: Valec #42:
Čo takto si to pozrieť priamo u údajného správcu - mapy.banm.sk ?
Reakcia na: TeBeCe #40:
Však píšem, že sa to mohlo zmeniť, navyše k predmetným komunikáciám sa uvádza "Legislatívny stav: v prevádzke bez uvedenia rozhodnutia". Inak v tej mape sú viaceré nezmysly, ako správcovstvo MČ Rača komunikácií v rámci uzavretých areálov (PZ SR za vozovňou alebo PD Vinohrady), alebo zakreslenie a uvedenie správcovstva ešte neexistujúcej cesty.
Keby sa zrušila L154 a predĺžila na Slanec L51? Cez víkend by končila až pri horárni.
Reakcia na: Erasmus #37:
Vlastníkom pozemkov síce je HMB, ale vlastníkom (a správcom) komunikácii by mal byť stále Grunt, pôvodný developer. Možno sa to v posledných rokoch zmenilo (na jeseň 2018 určite vlastníkom ešte bol), ale z dostupných zdrojov zimnú údržbu v sezóne 2021/22 (novšie som nenašiel) nevykonáva ani HMB, ani MČ a dokonca nikto nemá v zozname ani samotnú Horskú. Z toho preto usudzujem, že platí pôvodný stav.

Zistiť to môžeš oslovením MČ Nové Mesto.
Reakcia na: Ike #31:
Veď ja súhlasím s tým, že obsluha rezidenčnej oblasti má mať prednosť pred obsluhou čisto rekreačnej oblasti. Iná vec je, ak vieme jednou linkou efektívne obslúžiť rezidentov aj výletníkov. V prípade rôznych čisto rekreačných oblastí má mať obsluhu MHD radšej tá, kam sa dá dostať aj IAD, než tá oblasť, kam sa IAD dostať nedá.

Bory si nepochybne zaslúžia častejšiu MHD, Kalvária, Revín, Lieskovec či Ahoj si zaslúžia MHD aj cez víkend a Južné Mesto, Nový Ružinov či Slanec si zaslúžia zavedenie MHD. 79, 145, 147 a 151 by mali jazdiť celotýždenne, Južné Mesto, Bory a Nový Ružinov treba nejak vyriešiť (sem s nápadmi). A na obsluhu Slanca som navrhol využiť upravenú 154, ktorá teraz z 30 min. iba 12 min. jazdí a 18 min. stojí na konečnej.
Reakcia na: 810zssk #36:
A kto by mal byť vlastníkom tých komunikácii, a ako sa to dá zistiť?
Reakcia na: Erasmus #34:
Valec písal o vlastníkovi komunikácie, nie pozemku.
Reakcia na: gejza #33:
Do obytnej zóny Slanec MHD nikdy nejazdila, 156 končila na "Kozom plácku", čo je dosť ďaleko od niektorých domov na Slanci. Okrem toho jazdila 156 z Vozovne Krasňany, čiže jej spoľahlivosť bola negatívne ovplyvnená kolónami na Račianskej.

Hlučná menšina NIMBYs by nemala byť dôvodom neobsluhovania obytných štvrtí MHD ani na Ovčiarskej, ani na Slanci, ani nikde inde.
Reakcia na: Valec #32:
Vlastníkom pozemkov pod všetkými ulicami Slanca je Hlavné mesto Bratislava, správcom sú Mestské lesy Bratislava. Takže by tam nemal byť žiadny problém.
Reakcia na: Valec #32:
Nevraviac o fakte, že na,Slanec už MHD chodila a bola "prijatá" rovnako odmietavo ako linka 67 na Ovčiarskej.

Najbližšie vhodné obratisko je "Kozí plácok", kde svojho času prechodne končila linka 75.
Reakcia na: Erasmus #29:
Pri obsluhe Slanca zabúdaš na jednu zásadnú vec, a to, že autobus sa tam nemá kde otočiť, keďže cesty (okrem Horskej) nepatria mestu ani MČ a v zime je tam aj dosť mizivá údržba.
Reakcia na: Erasmus #30:
Stále považujem v dnešnej finančnej situácii rekreačné linky za luxus a nadštandard. Aj z hľadiska dopravnej politiky. Pokiaľ ide o ochranu krajiny vo vzťahu k rekreačným oblastiam, naprojektovať POD, osadiť značky a zapojiť Mestopo je ďaleko lacnejšie a efektívnejšie. Ok, ľudia dostanú na výber: "buď pôjdeš peši, alebo nepôjdeš", ale stále to nezakladá situáciu, v ktorej by si domácnosť bez auta povedala, že si to auto musí kúpiť.

ALE

Ak zrušíš obsluhu rezidenčnej oblasti, z ktorej ľudia chodia každý deň do práce a do školy, tak to úplne logicky vyústi do domácnosti, ktorá si to auto kúpi (teraz neriešim jeho nadobúdaciu hodnotu) na 100 %. A ako som tu dávnejšie spomínal, ak ide DPB systematicky rad za radom po minibusových linkách, logicky to vytvára obavy obyvateľov oblastí, ktoré sú takýmito linkami obsluhované, ale ešte zrušené neboli.

Ukážkový príklad sú Bory. Úprimne, ak by som tam mal ísť bývať, tak bez auta ani zadarmo. Stále neviem, čím si táto lokalita zaslúži vymeták s intervalom 30 minút, keď obrat denného pohybu (dochádzajúci+odchádzaúci) je tu ďaleko vyšší ako v Záhorskej Bystrici, kde majú linku s 12 minútovým intervalom v špičke, ktorá ide priamo do Starého Mesta.
Reakcia na: 810zssk #27:
Pri súčasných trasách a rozsahu premávky je 79 užitočnejšia ako 154. Ale 154 a 144 sú užitočnejšie, ako 43 zo Železnej studničky na Kačín. Ak máme prevádzkovať čisto rekreačné linky, tak radšej na miesta, kam sa dá dostať aj automobilom, ale kde boli / sú dlhodobé problémy s parkovaním, než na miesta, kam je vjazd automobilov zakázaný.
Teoreticky môžeme problém s parkovaním pri vstupoch do lesoparku "riešiť" iba represiou Mestskou políciou. Vždy je však lepšie ponúknuť MHD ako alternatívu - "nemusíte brať deti na výlet autom a parkovať na kraji cesty, môžete použiť autobus".
Najvhodnejšie rekreačné linky sú samozrejme také, ktoré zabezpečujú aj miestnu obsluhu. Preto som navrhoval využiť 154 na obsluhu Slanca.
Reakcia na: Trolley #28:
Minibus určite áno, ak nie inak, tak cúvaním - vyloží cestujúcich, odbočí doprava na most, ktorým prechádza Pekná cesta cez Račiansky potok, zacúva na asfaltku vedúcu do Muničných skladov, kam je zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel a po prestávke môže vyraziť na ďalšie kolo.
Pozemky v areáli bývalých Muničných skladov sú mestské, takže systémovým riešením by bolo postaviť riadne obratisko tam, najmä kvôli obsluhe Slanca. Po skúsenostiach s hlučnou menšinou NIMBYs z Ovčiarskej považujem za priechodnejšie zaviesť obsluhu Slanca linkou, ktorá ním bude len prechádzať a konečnú bude mať inde. Zastávka Muničné sklady môže obslúžiť neďaleké domy na druhej strane potoka bez toho, aby sa niekto mohol sťažovať na konečnú pod oknom.
Reakcia na: Erasmus #25:
Ale otočí sa pri Muničných skladoch bus?
Reakcia na: Erasmus #25:
O tom sa určite dá debatovať, že či nemá zmysel tam zaviesť nejakú normálnu MHD, ale určite uznáš že v tejto podobe bude 154 naozaj len pre výletníkov. Teda stále tvrdím že ten Lieskovec by bol vhodnejší.
Reakcia na: TomasJ #21:
Nie je jedno, kam pôjde 43 zo Železnej - na Lesopark je to bližšie ako na Kačín (2,3 km vs. 3,3 km jednosmerne) + zastávka Lesopark obsluhuje aj niekoľko domov.
Súhlas s Ahojom, Slavínom a Kalváriou - rekreačné linky by mali premávať najmä tam, kde pomôžu aj miestnej obsluhe. Ideálny príklad spojenia miestnej obsluhy a dopravy do rekreačných oblastí je 52 na Potočnú - pozdĺž celej trasy sú domy, a oproti ukončeniu daných spojov 52 na Tbiliskej sa nezvýši potreba vozidiel a vodičov, iba daný voz viac jazdí a menej stojí na konečných (tj. zvýši sa len spotreba pohonných hmôt).
Reakcia na: 810zssk #3:
Pozdĺž celej Peknej cesty od zastávky Slanec takmer až po Horáreň Krasňany sú chaty a rodinné domy. Jedna vec je, nakoľko tam tie domy vznikli legálne na mieste chát, druhá vec je, že fakticky tam bývajú ľudia celoročne. Neďaleko je pomerne nová zástavba na Slanci, kde chýba akákoľvek MHD.
154 je prezentovaná ako rekreačná linka, ale ak nemáme odrezávať časti mesta od MHD, mala by v úseku Hubeného - Muničné sklady jazdiť celotýždenne spolu so závlekmi cez Slanec (Na Slanci - Malagová - Krasňanská - Rýnska). Po Muničné sklady je Pekná cesta celoročne zjazdná a dostatočne široká, v ich areáli by mohlo vzniknúť zázemie pre vodičov. Ale žiaľ nateraz je to sci-fi, lebo sa na prevádzke ide šetriť.
Reakcia na: gejza #5:
A ty máš trvalý pobyt na raketovej základni, alebo na základe čoho sa k tomu vyjadruješ?
Reakcia na: Ike #13:
Súhlas ... toto je však článok a diskusia k rekreačnej doprave
Reakcia na: Petto #9:
Preferujem niečo na štýl 154 - len víkendy a sviatky. Určite tam nepredlžovať existujúce linky.
Reakcia na: 810zssk #20:
Myslím si, že tu už je jedno, či to zo Železnej pôjde na Lesopark alebo na Kačín. Skôr by som tiež zvážil redší interval s kĺbmi, aby sa ušetrilo na vodičoch.
Doprava do rekreačných oblastí je fajn, ale keď už chceme vychádzať v ústrety turistom, tak tým by sa mohlo páčiť aj na Ahoji alebo v okolí Slavínu a Kalvárie, kde sa v súčasnosti cez víkend nedostanú.
Reakcia na: Trolley #12:
Viem že sú využívané, ale rozhodne nie sú tak dôležité ako obsluha rezidenčných lokalít. Nejazdením na Kačín by k žiadnej katastrofe nedošlo, aj keď v "dobrých časoch" existenciu týchto spojov podporujem.
Reakcia na: Trolley #15:
VYMAZAT prispevok
Reakcia na: Ike #16:
Rovnaky rezim cca ako 154 tj 1 elektrobus EBN8 a 1 sofer - premavka len pocas vikendov - leto 10-19. Chrono max. 15minut. Zakonna pauza nech sa vynecha 1 odchod. 58 osobne nepoznam ale ak je vyuzita naozaj tak slabo, tak naco ju prevadzkovat.
Reakcia na: Petto #14:
Prosím nie. To máš minimálne dvoch vodičov, ktorí budú väčšinu dňa stáť na konečnej a musíš to vybaviť označníkmi. Radšej 58ku
Reakcia na: Petto #14:
A kde všade by to stálo?
Reakcia na: Trolley #11:
Priebežna konecna Alexyho (abus zastavka L83 smer Petrzalka). Horna konečná cca v bode na mape alebo ak by suhlasili v Dubravskej oaze aj na panelovem parkovisku pri Dubravskej Oaze.
Reakcia na: gejza #8:
Možno by bolo dobré zabezpečiť *základnú* dopravnú obslužnosť a potom riešiť iné linky.
Reakcia na: 810zssk #3:
Spoje na Karín sú dosť využívané, otázka znie či nechať cez víkendy krátke elektrobusy v hustom intervale, alebo 18m Otakare v redšiom intervale.
Reakcia na: Petto #9:
A akú trasu by si navrhoval?
Reakcia na: gejza #8:
Ako to myslíš s tou obsluhou Gajcu?
Reakcia na: gejza #8:
"Potiahnut cosi" . Az taky vyber z toho čosi tam nie je. 123 a 36 končia na Žatevnej no do toho kopca ťahať 10-12 metrak dieslak k zakladni no veru nič moc. Skor spravit elektrobus na štýl víkendovej 154.
Reakcia na: Trolley #7:
Pokiaľ ide o raketovú základňu, potiahnuť čosi z Homolovej/Štepnej cez starú Dúbravku hore po závoru na Hlavici.
Pokiaľ ide o Gajc, Topoľové a okolie, padli tu inšpiratívne nápady na modifikáciu linky 77, s ktorými sa stotožňujem.
Reakcia na: gejza #5:
Ako by si predstavoval obsluhu tejto lokality?

L79 je výsmech
L144 predsa bude aj naďalej jazdiť každých 15 minút.

Víkendová prevádzka L79 je veľký krok späť.
Gajc a Topoľové bez obsluhy ... a predpokladám, že nová linka, ktorá by pre ľudí "objavila" raketovú základňu na Kobyle, tiež nepatrí medzi "progresívne priority" 🤮🤮🤮
Reakcia na: 810zssk #3:
Preč z VfM, teraz do DPB prichádza MfP-O. Nasrať ľudí pri čo najmenšej úspore.
Človek musí žasnúť nad prioritami DPB a HMB.

43 chápem, tam by to inak nepobralo ľudí (ale určite by som prehodnotil spoje na Kačín). Ale keď odrezávame časti mesta od MHD, prevádzkovať haluze k Horárni Krasňany mi príde, mierne povedané, nadbytočné.
Paráda L 154 opäť v provozu 😉
A 79 na Topolove sa nekona uz. Paradoxn cez vikend bola pocas sezony vyuzivanejsia podla mna jak v PD. Mal som tu cest ist s nou 2x pocas vikendu 🙂