V Prahe mala premiéru zrenovovaná električka ČKD Tatra K2, ktorú tamojší dopravný podnik získal z Bratislavy.
Dňa 2. februára 2023 bola v hlavnom meste Českej republiky slávnostne predstavená zrenovovaná historická kĺbová električka ČKD Tatra K2 #7000. Ide o bývalé bratislavské výcvikové vozidlo #8133 (pôvodne #394) z roku 1977, ktoré pražský dopravný podnik odkúpil v roku 2021. Električka následne prešla renováciou v ústredných dielňach brnianskeho dopravného podniku a v závere roka 2022 bola prevezená do Prahy, kde dostala evidenčné číslo 7000, ktoré pôvodne niesol prototyp kĺbovej električky K1. Kým v Bratislave bola električka prevádzkovaná na tratiach s rozchodom 1000 mm, v Prahe bude jazdiť na rozchode 1435 mm, pri renovácii jej preto boli vymenené podvozky. Pražský dopravný podnik bude električku využívať na nostalgickej linke číslo 23 a na historickej linke číslo 42.
Zaujímavosťou je, že spomínaná električka v Bratislave nikdy bežných cestujúcich nevozila, ale slúžila iba na výcvik nových vodičov električiek. Na výcvik vodičov slúžila do roku 2009 a následne čakala na svoj ďalší osud. Prvých cestujúcich tak električka odviezla až 2. februára 2023 v Prahe, kedy absolvovala premiérovú jazdu pre pozvaných hostí. Hoci sa električky typu K2 vyrábali v pražskom závode ČKD Tatra, v Prahe až doteraz nikdy cestujúcich neodviezli. V uliciach Prahy sa po vyrobení skúšal prototyp električky K2 v premávke bez cestujúcich. Verejnosť sa bude môcť zrekonštruovanou električkou odviezť po prvýkrát v nedeľu 5. februára 2023 na linke 42 o 10:00 z Dlabačova.
V zbierke historických električiek bratislavského dopravného podniku sa nachádza staršie vozidlo K2 #317 z roku 1971.
Andrej
Ak chceme porovnať hrušku s hruškou tak sa radšej pozrime na nejaké električkové historičáky. Napríklad taká 275 sa robila menej než rok, na nej začali v novembri 2014 a dokončili ju pre deň otvorených dverí v septembri 2015. Problém je že nie sú peniaze aby sa takto rýchlo všetky vozidlá spravili, a čím dlhšie stojí súčasná zbierka a čo viac rastie, tak tým väčšie sú problémy. Chcelo by to aby DPB zorganizoval nejakú poriadnu, dlhodobú zbierku pre historické vozidlá všeobecné. Nie že raz ako urobili pre Sanos v 2013, ale niečo čo nekončí, na čo môže bežný človek prispieť kedykoľvek.