Motoristi dochádzajúci do Bratislavy od Svätého Jura môžu zaparkovať na novom P+R parkovisku na Komisárkach a ďalej pokračovať električkou.
Hlavné mesto dokončilo vybudovanie nového záchytného parkoviska typu P+R (Park+Ride) v Rači pri konečnej električiek na Komisárkach. Motoristi prichádzajúci do Bratislavy v smere od Svätého Jura tu môžu odstaviť svoje motorové vozidlá a ďalej do mesta môžu pokračovať električkou. Parkovisko pre asi 160 osobných vozidiel vzniklo na nevyužívanej ploche z betónových panelov, ktorú si mesto prenajalo na zriadenie parkoviska. Plocha bola oplotená a vybavená aj dohľadovým kamerovým systémom. Parkovisko je bezplatné a k dispozícii je nepretržite.
V smere od Svätého Jura nie je priama odbočka z Púchovskej ulice k parkovisku, ale je potrebné z tohto smeru sa otočiť na najbližšej otočke a vrátiť sa kúsok späť smerom k čerpacej stanici Slovnaft. Z parkoviska bol na severovýchodnej strane vybudovaný krátky spojovací chodník k existujúcemu chodníku na Púchovskej ulici, ktorým je možné za pár minút prísť k zastávke Komisárky, z ktorej premávajú električky liniek 3 a 7. V budúcnosti sa uvažuje aj s peším východom z parkoviska na strane bližšie k električkovej zastávke.
N/A
(1)
Dopravné značky a dopravné zariadenia umiestnené do 31. marca 2020 ostávajú v platnosti s významom podľa im zodpovedajúcich dopravných značiek a dopravných zariadení podľa tejto vyhlášky, ak nie je v odsekoch 2 až 4 ustanovené inak.
(2)
Do 31. marca 2024
e) pozdĺžna súvislá čiara žltej farby vyznačuje zákaz zastavenia a státia z oboch strán čiary,
f) pozdĺžna prerušovaná čiara žltej farby vyznačuje zákaz státia z oboch strán čiary.
Žltá čiara v novom neexistuje, t. j. neurčuje sa a nezriaďuje sa.
Napriek tomu platí.
Nie je to až také jednoduché ako by sa mohlo zdať. Bežný vodič (dovolím si tvrdiť, že ani profi vodič) nemá šancu toto všetko vedieť a sledovať zmeny legislatívy.
Už vidím, ako 90 ročný dedko alebo nejaký Jožko, ktorý vychodil 4 triedy ZŠ dokáže bezpečne jazdiť podľa nejakej vety v zákone.
(4) Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.
Ak toto má byť jediná ochrana chodca na priechode cez 2 jazdné pruhy v jednom smere, tak sa nečudujem štatistike.