V Rači pribudne záchytné parkovisko P+R

Magistrát plánuje zriadiť jedno z nových záchytných parkovísk aj pri obratisku električiek v Rači.

V súvislosti s pripravovaným zavedením novej parkovacej politiky v hlavnom meste plánuje magistrát zriadiť aj niekoľko záchytných parkovísk na okrajoch mesta, kde bude možné prestúpiť na mestskú hromadnú dopravu. Jedným z nových záchytných parkovísk bude aj P+R parkovisko na Púchovskej ulici v Rači oproti obratisku električiek na Komisárkach. Oplotené parkovisko s vyše stovkou parkovacích miest sa bude nachádzať na pravej strane Púchovskej ulice (v smere von z mesta) na v súčasnosti nevyužívanej ploche medzi existujúcimi objektami a čerpacou stanicou pohonných hmôt. Vjazd na parkovisko bude zabezpečený novovybudovaným prístupom od čerpacej stanice.

Peší prístup k parkovisku bude existujúcim chodníkom na Púchovskej ulici, ktorý má byť predĺžený k parkovisku na jeho severovýchodnej časti. Od tohto chodníka je zabezpečený úrovňový priechod pre chodcov k električkovej zastávke Komisárky. V budúcnosti (po vysporiadaní majetko-právnych pomerov) má byť vybudovaný chodník aj na severozápadnej strane parkoviska. Magistrát požaduje pri projektovaní parkoviska minimálnu potrebu stavebných úprav.

V týchto dňoch magistrát obstaráva zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre toto parkovisko. Cenu zákazky odhaduje na 10-tisíc € a dokumentáciu požaduje dodať do 10 týždňov od účinnosti zmluvy.

Uvažované riešenie P+R Púchovská a jeho umiestnenie (zdroj: Magistrát hl. mesta SR Bratislavy):

 

 

 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MLXO #78:
"Tak sa mi vidí, že nesprávne dávaš rovná sa medzi parkovacie domy, určené primárne rezidentom a záchytné P+R určené primárne CP"

Toto je zakotvene v nejakej vyhlaske alebo zakone? Kto kedy povedal, ze CP by nemohli parkovat v dome / domaci na P+R a opacne?

Reakcia na: MLXO #71:
"To, že očakávaš, že behom dvoch rokov budú postavené veľkokapacitné parkovacie domy s koncepciou, hoci aj na súkromných pozemkoch má byť dôkaz tej dobrej predstavy?"

Ak nie dobrej, stale lepsej, ako stavat parkovisko, na ktore sa neda odbocit.

"Vysvetliť ti, že príprava podrobného plánu implementácie parkovacej politiky je nad ľudské aj časové možnosti kandidáta a jeho teamu."

Toto konstatovanie v podstate tvrdi, ze nic take ako parkovacia politika sa nikdy neprijme, lebo kazdy novy kandidat a jeho tim zacinaju od zaciatku.

"Ak niekto od Pezinka občas potrebuje ísť do mesta, nechce v ňom riešiť parkovanie, vie o existencii P+R, ktoré je v danej časti prakticky na jedinom vhodnom mieste a hoci tam aj ihneď nebude dopravným inšpektorátom odobrené priame odbočenie, dostane sa tam bez väčších problémov, zaparkuje, zaplatí a so zalepenými očami prejde cestu na MHD."

Alebo, ked uz bude na tej krizovatke, kde sa ma otacat do protismeru, len odboci, zastane na bezplatnom parkovisku pri Kauflande, potesi sa, ze usetril a k elektricke sa prejde kusok dalej. Pripadne, ak nie je zapcha, potiahne s autom rovno do mesta, napr. na Tyrsovo nabrezie, tam zaplati a elektrickou sa odvezie tak dve zastavky. Lebo nie je jednobunkovec a vie o tom, ze su aj lepsie parkoviska, ktore su blizsie k centru.

"Splní to pri prijateľných nákladoch svoj účel? Splní."

Splni. Akurat parkovisko Puchovska bude sluzit tak nanajvys rodicom, aby na nom ucili deti sa bicyklovat alebo korculovat.

"Ak by vlastník pozemku mal momentálne náladu a prostriedky na development, ku ktorému tam imo skôr či neskôr aj tak príde, tak by tam ani teraz to parkovisko nevzniklo."

Nie, ze by to bola nejaka mega tragedia.

"A spoliehať sa, že OC ďalej na Púchovskej prípadne uvoľní časť svojej kapacity na tento účel sa tiež veľmi nedá."

Aktualne tomu ucelu minimalne nijako nebrani, takze tento argument je dost mimo.

"Takže nevidím dôvod na špekulácie s tvrdeniami, že mohlo byť inak a lepšie, pretože za daných podmienok imo nemohlo a zatiaľ si ma ani náznakom nepresvedčil o opaku."

Mohlo a je to samozrejme o urovni akehokolvek manazmentu (ci uz mesta, sukromnika, statu) a tak sa na to pochopitelne aj bude pozerat (bez ohladu na to, co si myslis). Nastastie, nikto nepresvedci tak nanajvys teba, takze pohoda.
Reakcia na: samkoh #68:
To tiez nie je najhorsi priklad. Tam by pokojne mohol vyrast aj parkovaci dom.
Reakcia na: MLXO #63:
OK, takze podla teba je lepsi pristup "radsej postavit uplnu blbost, len aby stala", lebo nie sme ochotni / schopni / nemame na to kupit vedlajsi pozemok.
Prave toto je ziarivy priklad toho, ako si niekto mysli, ze rozpocet v skutocnosti je nafukovaci. Lebo su nejake peniaze, tak ich treba hned rozflakat na kravinu, ktora nic nevyriesi.
Setrit sa da rozne, no setrenie, ktore sposobi znacnu komplikaciu pre pripadneho zaujemcu o produkt, je setrenim na nespravnom mieste.
Ale ty si zjavne v pohode s tym, ze sa desattisice len tak vyhodia do vzduchu namiesto toho, aby statisice priniesli nieco skutocne uzitocne.

To je naozaj pristup vhodny pre obmedzeny rozpocet. Tlieskam. A tu ruku si zo serbla vytiahni sam.
Reakcia na: Minko #62:
Natiska sa otazka, nakolko to myslel s tym planom vazne, resp. ci bol pripraveny na to, co ho caka, ked nastupi do uradu. tipujem, ze tam niekde nasiel strasne otvorene noznice.
Reakcia na: Minko #84:
Vieš koľko trvalo "len" vyrokovať prenájom pozemku kde sa bude parkovať, prejazd cez benzínku? Áno pridlho, ale mesto nie je v pozícií, že si povie (buchne po stole) a tento pozemok si prenajmeme a ide stavať.
Reakcia na: S499.1023 #82:
samozrejme, ale ani v hokeji keď chceš silou mocou vyhrať nehráš od prvej minúty zápasu bez brankára. (tým chcem povedať že netreba začínať od konca). kedy bola ohlásená parkovacia politika? ak sa nemýlim apríl 2019. Zmenilo sa zásadne niečo v predstavenom pláne? okrem sumy za prvé auto- v konečnom dôsledku tak bezvýznamnej zmeny nakoľko myslím si že 10 € na rok nespasí žiadnu rodinu.
je jeseň 2021 t.j. 2,5 roka od oznámenia parkovacej politiky, a ešte len spustili verejné obstarávania na projektovú dokumentáciu na prvé aj to provizórne P+R parkovanie. V čase kedy sa má každú chvíľu samotná parkovacia politika spustiť. za 2,5 roka je to žalostne málo. Upozorňujem na to, že magistrát a pridružené ogranizácie sú "úradníci" takže tí chodili do práce aj počas covidu (resp. mali skrátené pracovné doby/homeofficy) a čo sa týka porád, všetko sa riešilo skype rozhovormi microsoft teams a podobnými nástrojmi, takže v úradoch sa život nezastavil. To je žalostne slabý výkon. Keby s týmto návrhom prišli aspoň tak o rok skôr bolo by to pochopiteľnejšie.
Reakcia na: MLXO #81:
okej písal som o parkovacích domoch, lebo také veľké plochy kde by to šlo bez neho, som si nevedel pri tom príspevku narýchlo v rámci BA na rozumnom mieste vybaviť, čo si aj sám priznal. a výhľadovo +10 práve preto, aby tá výstavba mala nejaký zmysel, nie len tam vyliať kopu peňazí a buď 1. nebude tam parkovať takmer nikto 2. bude jeho kapacita od začiatku nedostatočná. a stavať niečo na 5 rokov alebo menej fakt nemá zmysel. A neviem prečo tu ťaháš financie ja som spôsob financovania vôbec neriešil. A prečo by sa to nemalo riešiť z rozpočtu BA? je to v záujme BA? je. teda ak sa BSK postaví odmietavo tak sa v zmysle tvojho tvrdenia nespraví nič lebo ty nevidíš dôvod prečo by si to BA nemohla zafinancovať sama? a nechoď tu s daňami čo platia CP do obcí a nie do BA lebo zase je veľa ľudí aj opačne čo majú TB v BA a žijú v okolitých obciach. takže v tomto smere sú si BA a okolie úplne kvit. A tiež nechápem, čo má spoločný problém parkovania rezidentov (ktorý vďaka parkovacej politike reálne hrozí že vznikne a nepopieram to) s tým, že parkovacia politika bola apriori predstavená nielen ako plán parkovania rezidentov ale aj ako plán, aby CP nezaberali miesta rezidentom v rámci mesta a neupchávali mesto v kolónach. A neviem ako ich chceš bez P+R parkovísk na okraji mesta z mesta dostať.
Reakcia na: Minko #79:
Ja si v prvom rade myslím, že treba niekde začať.
Reakcia na: Minko #80:
No musia to byť parkovacie domy ak to chcú byť P+R podľa ich "využiteľnosti" na základe "veľkosti prepravných prúdov", "s výhľadovou kapacitou minimálne +10 rokov" a prístupnosťou ako vlastnou tak na MHD ako si sa dožadoval v #20. Pretože či sa ti to už páči alebo nie, neeuxistujú vhodné plochy (napríklad v dobrej dostupnosti električkových radiál), na ktorých by sa dali realizovať jednoduché parkoviská s kapacitou niekoľkosto vozidiel. V neposlednom rade, nikto netvrdí, že sa nič také nemôže ani nebude realizovať, avšak za súčasnej situácie kedy miesto na parkovanie na periférii cez deň je si na takéto lepšie dostupné P+R vymoženosti najprv parkovanie všeobecne imo musí zarobiť, pretože priority sú inde. A zároveň nevidím dôvod aby sa parkovanie cp riešilo výlučne na náklady rozpočtu Bratislavy, teda napríklad bez účasti financií z Bratislavského kraja.
A opäť - dnes je rezident na tom úplne rovnako, buď zaparkuje alebo zistí, že nemá kde zaparkovať a so spustením pp sa táto jeho situácia môže zhoršiť len ak jeho zóna bude oproti iným z nejakého dôvodu značne populárnejšou. To je ale pomerne rýchlo zistiteľné pomocou denne zbieraných údajov a riešiteľné skrze zdraženie či obmedzenie nerezidentského parkovania, takže žiaden zádrheľ tam nevidím.
Reakcia na: MLXO #78:
kde som tvrdil, že to silou mocou musia byť parkovacie domy? parkovacie domy som väčšinou spomínal len preto, že šetria priestor, čo má v meste asi najväčší zmysel ako robiť len asfaltové plochy. Ak by mesto správne nastavilo pakovaciu politiku nejakým balíčkom (P+R&električenka) tak by si ich do P+R parkovísk (áno vidíš parkovísk nie parkovacích domov) oveľa ľahšie dostal 🙂 vieš tvoje parkovanie namiesto obyvateľov sídlisk má jeden zádrheľ- nie každý začína a končí v rovnakom pracovnom čase. Čo môže spôsobovať že príde rezident, a nakoniec zistí že nemá kam zaparkovať.
Reakcia na: S499.1023 #77:
a týmto príkladom chceš povedať že praha nemá P+R v okrajových častiach mesta? ja nehovorím že P+R nemajú byť aj v meste, ale ak chceme odľahčiť doprave v BA, potrebujeme v prvom rade P+R aj na okrajoch mesta aby do mesta vstupovalo čím menej áut.
Reakcia na: Minko #76:
Tak sa mi vidí, že nesprávne dávaš rovná sa medzi parkovacie domy, určené primárne rezidentom a záchytné P+R určené primárne CP a tvoríš z toho mylné závery.
A ešte raz, gro parkovania dochádzajúcich bude riešené rovnako ako je riešené dnes, na existujúcich, počas dňa nevyužívaných miestach rezidentov, len s tým rozdielom, že za toto parkovanie budú platiť. Vo finále môže byť takéto parkovanie aj lacnejšie ako na P+R, (ktorých aj tak bude ešte dlho na prsty jednej ruky,) najmä ak to nebude na celý deň. Čiže tu vyrábaš neexistujúci problém, respektíve sa tváriš, akoby malo s príchodom parkovacej politiky automaticky prísť k momentálnemu vyriešeniu problémov s parkovaním všade a pre každého, dobreženie na suchú nohu do MHD, čo sa ale pochopiteľne nedá. A práve preto, že nerezidenti už dnes parkujú tam, kde im to vyhovuje, pokiaľ to bude možné budú tak robiť aj naďalej a na P+R/do MHD sa vo veľkom presúvať nebudú, je argument, že pred zavedením politiky musia byť najprv postavené P+R na každej prístupovej ceste pre mňa nulitný. Z môjho pohľadu to je najmä o tom, aby nebolo ešte horšie ako je teraz a k zlepšeniam bude prichádzať len postupne a len na niektorých miestach.
Reakcia na: Minko #76:
Tak čo povieš napríklad na P+R "Nádraží Holešovice", keď už sa tu ideme oháňať Prahou?
Reakcia na: MLXO #75:
ešte raz. otvor si stránku PAAS a pozri ako sú uvedené parkoviská navrhované aj s komentárom navrhovateľa. Pozri ja chodím autom do práce mám ho kde vďaka zamestnávateľovi odstaviť, to ale neznamená, že budem velebiť na hlavu postavené riešenia len preto, že sa ma netýkajú. Dnes sa ma netýkajú, zajtra by mohli. len logicky, ak chcem odbremeniť dopravu v meste od dochádzajúcich neurobím pre nich parkovisko uprostred mesta. To ale neznamená že dochádzajúci toto parkovisku nemôžu alebo nebudú využívať určite sa nájdu aj takí čo áno. Zažil som P+R parkoviská v Prahe ešte v roku 2011 tuším teda 10 rokov dozadu, a teda toto čo navrhuje BA, má od toho poriadne ďaleko. Ale veď načo robiť veci poriadne keď ich môžeme spraviť naoko a vydať to s bombastickou správou ako konečne prinášame parkovisko P+R aj do tejto lokality? čo na tom, že prístup tam aj odtiaľ na MHD je všelijaký? Nehovoriac o tom, že stále sme v rovine predkladania ponúk iba na projektovú dokumentáciu, nie samotnej realizácie. Teda nejaký ten rôčik dva do samotnej realizácie kľudne ešte môžu ubehnúť.
Reakcia na: Minko #74:
Ty píšeš mimo a bez akejkoľvek opory čírych dohadov ohľadom toho čo sa dialo a čo nie. "O parkovacích domoch uprostred sídlisk" som ti rozhodne nepísal, reagoval som ale na tvoje tvrdenie, že nie sú pre cepečkarov, pričom si mohol ihneď na rovinu napísať, že si tým myslel, že nie sú pre teba. No a to samozrejme vôbec neznamená, že ich žiaden iný cepečkar nebude (môcť) využívať keď sa mu to bude hodiť, to dá gazdovský rozum.
Reakcia na: MLXO #73:
píšeš mimo. ak tu bolo niečo rozpracované, o to ľahšie mu to bolo dotvoriť či pretvoriť do definitívnej predlohy. Druhá vec je aktuálnosť toho dokumentu, keď sa tvoril podľa teba toľko rokov (alebo skôr netvoril ako tvoril- stagnoval pre hádky miestnych politikov). Pozri ja parkovať v meste mám kde, našťastie od zamestnávateľa. Nie každý tú možnosť má a cestovať nekonečne dlho autobusom či občas necestovať vôbec vlakom lebo nie sú rušňovodiči a ZSSK odrieka halabala vlaky, či problémy so žalostnou infraštruktúrou. Pozri ja netvrdím že tie parkovacie domy sú problém ale pozrel si si aj reálne tie lokality? chceme zachytávať autá na vstupe do BA a ty mi tu píšeš o parkovacích domoch uprostred sídlisk? toto nepoberie ani gazdovský rozum.
Reakcia na: Minko #72:
Ja neviem ako ti to vysvetliť. Parkovacia politika je na úrovni magistrátu ako aj mestských častí tvorená už vyše dekády, ale ty si presvedčený, že pred tromi rokmi ani neexistovala. A nie, namiesto nastúpenia do rozbehnutého vlaku nie je jednoduchšie tento zastaviť, prísť so svojim a všetkých ostatných nútiť doň prestúpiť, lebo nosná téma a zvládlo nám to tu občianske združenie.
To chceš povedať, že sa ako cepečkar do parkovacieho domu nedostaneš, lebo nemáš vhodné EČV či v občianskom napísané Bratislava? Nechceš, tak o čom trepeš?
A už konečne napíšeš kde konkrétne v tej Vrakuni a Rači mali tie ideálne umiestnené a prístupné parkoviská vzniknúť? Jaj, nikde, naopak nemali byť žiadne, to by si mohol vypisovať romány o Vallovej neschopnosti ako aj prípadne ochkať blahom nad jeho plánom a ucelenou víziou.
Reakcia na: MLXO #71:
ja už neviem ako ti to vysvetliť. parkovacia politika v meste a väčšia podpora verejnej dopravy bola nosnou témou jeho volebnej kampane. Ako sa ukazuje, nemal žiadnu ucelenú predstavu a koncepciu iba nápad. A plán a koncepcia sa začala tvoriť až po jeho nástupe do kresla. Ak toto má byť nosná téma kandidáta, tak potom nechcem vedieť ako mal "premyslené" nenosné témy. Opakujem ešte raz, pripraviť nejakú víziu, plán, je zo všetkých úkonov najkratšie. A pokojne by to zmákol s pomocníkmi aj pri príprave volebnej kampane. Nehovor mi že nie, keď to niektoré OZ zvládnu aj v rámci ich voľnočasovej činnosti. Vôbec to nemuselo byť do detailov spracované ale mal vedieť, čo kde a ako asi bude potrebovať a určiť odhadovaný horizont jednotlivých etáp. Stále sa odvolávaš na tu a teraz. lenže parkovacia politika nie je tu a teraz tá bude aj zajtra aj pozajtra aj ďalšie stovky a tisícky dní. ak sa pozrieš na PAAS a plánované parkovacie domy všetko sa výlučne venuje parkovacím potrebám obyvateľov BA, žiadny plán záchytných parkovísk pre ľudovo CP-čkárov ani len nie je predstavený ako vízia. Takmer 1,5 roka po ohlásení zavedenia parkovacej politiky? a 3 po voľbách? Toto je podľa teba v poriadku že mesto nemá ani plán kam by to bolo za zváženie umiestniť? 6e to rieši dvomi (jedným už existujúcim) absolútne nevhodne umiestnenými parkoviskami čo do prístupu?
Reakcia na: Minko #70:
To, že očakávaš, že behom dvoch rokov budú postavené veľkokapacitné parkovacie domy s koncepciou, hoci aj na súkromných pozemkoch má byť dôkaz tej dobrej predstavy? Vysvetliť ti, že príprava podrobného plánu implementácie parkovacej politiky je nad ľudské aj časové možnosti kandidáta a jeho teamu som už skúšal, ale veď si choď ďalej názor, že to práve musí naopak byť stredobod kandidatúry. Ak niekto od Pezinka občas potrebuje ísť do mesta, nechce v ňom riešiť parkovanie, vie o existencii P+R, ktoré je v danej časti prakticky na jedinom vhodnom mieste a hoci tam aj ihneď nebude dopravným inšpektorátom odobrené priame odbočenie, dostane sa tam bez väčších problémov, zaparkuje, zaplatí a so zalepenými očami prejde cestu na MHD. Splní to pri prijateľných nákladoch svoj účel? Splní. Ak by vlastník pozemku mal momentálne náladu a prostriedky na development, ku ktorému tam imo skôr či neskôr aj tak príde, tak by tam ani teraz to parkovisko nevzniklo. A spoliehať sa, že OC ďalej na Púchovskej prípadne uvoľní časť svojej kapacity na tento účel sa tiež veľmi nedá. Takže nevidím dôvod na špekulácie s tvrdeniami, že mohlo byť inak a lepšie, pretože za daných podmienok imo nemohlo a zatiaľ si ma ani náznakom nepresvedčil o opaku.