V Rači pribudne záchytné parkovisko P+R

Magistrát plánuje zriadiť jedno z nových záchytných parkovísk aj pri obratisku električiek v Rači.

V súvislosti s pripravovaným zavedením novej parkovacej politiky v hlavnom meste plánuje magistrát zriadiť aj niekoľko záchytných parkovísk na okrajoch mesta, kde bude možné prestúpiť na mestskú hromadnú dopravu. Jedným z nových záchytných parkovísk bude aj P+R parkovisko na Púchovskej ulici v Rači oproti obratisku električiek na Komisárkach. Oplotené parkovisko s vyše stovkou parkovacích miest sa bude nachádzať na pravej strane Púchovskej ulice (v smere von z mesta) na v súčasnosti nevyužívanej ploche medzi existujúcimi objektami a čerpacou stanicou pohonných hmôt. Vjazd na parkovisko bude zabezpečený novovybudovaným prístupom od čerpacej stanice.

Peší prístup k parkovisku bude existujúcim chodníkom na Púchovskej ulici, ktorý má byť predĺžený k parkovisku na jeho severovýchodnej časti. Od tohto chodníka je zabezpečený úrovňový priechod pre chodcov k električkovej zastávke Komisárky. V budúcnosti (po vysporiadaní majetko-právnych pomerov) má byť vybudovaný chodník aj na severozápadnej strane parkoviska. Magistrát požaduje pri projektovaní parkoviska minimálnu potrebu stavebných úprav.

V týchto dňoch magistrát obstaráva zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre toto parkovisko. Cenu zákazky odhaduje na 10-tisíc € a dokumentáciu požaduje dodať do 10 týždňov od účinnosti zmluvy.

Uvažované riešenie P+R Púchovská a jeho umiestnenie (zdroj: Magistrát hl. mesta SR Bratislavy):

 

 

 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #78:
"Tak sa mi vidí, že nesprávne dávaš rovná sa medzi parkovacie domy, určené primárne rezidentom a záchytné P+R určené primárne CP"

Toto je zakotvene v nejakej vyhlaske alebo zakone? Kto kedy povedal, ze CP by nemohli parkovat v dome / domaci na P+R a opacne?

Reakcia na: N/A #71:
"To, že očakávaš, že behom dvoch rokov budú postavené veľkokapacitné parkovacie domy s koncepciou, hoci aj na súkromných pozemkoch má byť dôkaz tej dobrej predstavy?"

Ak nie dobrej, stale lepsej, ako stavat parkovisko, na ktore sa neda odbocit.

"Vysvetliť ti, že príprava podrobného plánu implementácie parkovacej politiky je nad ľudské aj časové možnosti kandidáta a jeho teamu."

Toto konstatovanie v podstate tvrdi, ze nic take ako parkovacia politika sa nikdy neprijme, lebo kazdy novy kandidat a jeho tim zacinaju od zaciatku.

"Ak niekto od Pezinka občas potrebuje ísť do mesta, nechce v ňom riešiť parkovanie, vie o existencii P+R, ktoré je v danej časti prakticky na jedinom vhodnom mieste a hoci tam aj ihneď nebude dopravným inšpektorátom odobrené priame odbočenie, dostane sa tam bez väčších problémov, zaparkuje, zaplatí a so zalepenými očami prejde cestu na MHD."

Alebo, ked uz bude na tej krizovatke, kde sa ma otacat do protismeru, len odboci, zastane na bezplatnom parkovisku pri Kauflande, potesi sa, ze usetril a k elektricke sa prejde kusok dalej. Pripadne, ak nie je zapcha, potiahne s autom rovno do mesta, napr. na Tyrsovo nabrezie, tam zaplati a elektrickou sa odvezie tak dve zastavky. Lebo nie je jednobunkovec a vie o tom, ze su aj lepsie parkoviska, ktore su blizsie k centru.

"Splní to pri prijateľných nákladoch svoj účel? Splní."

Splni. Akurat parkovisko Puchovska bude sluzit tak nanajvys rodicom, aby na nom ucili deti sa bicyklovat alebo korculovat.

"Ak by vlastník pozemku mal momentálne náladu a prostriedky na development, ku ktorému tam imo skôr či neskôr aj tak príde, tak by tam ani teraz to parkovisko nevzniklo."

Nie, ze by to bola nejaka mega tragedia.

"A spoliehať sa, že OC ďalej na Púchovskej prípadne uvoľní časť svojej kapacity na tento účel sa tiež veľmi nedá."

Aktualne tomu ucelu minimalne nijako nebrani, takze tento argument je dost mimo.

"Takže nevidím dôvod na špekulácie s tvrdeniami, že mohlo byť inak a lepšie, pretože za daných podmienok imo nemohlo a zatiaľ si ma ani náznakom nepresvedčil o opaku."

Mohlo a je to samozrejme o urovni akehokolvek manazmentu (ci uz mesta, sukromnika, statu) a tak sa na to pochopitelne aj bude pozerat (bez ohladu na to, co si myslis). Nastastie, nikto nepresvedci tak nanajvys teba, takze pohoda.
Reakcia na: samkoh #68:
To tiez nie je najhorsi priklad. Tam by pokojne mohol vyrast aj parkovaci dom.
Reakcia na: N/A #63:
OK, takze podla teba je lepsi pristup "radsej postavit uplnu blbost, len aby stala", lebo nie sme ochotni / schopni / nemame na to kupit vedlajsi pozemok.
Prave toto je ziarivy priklad toho, ako si niekto mysli, ze rozpocet v skutocnosti je nafukovaci. Lebo su nejake peniaze, tak ich treba hned rozflakat na kravinu, ktora nic nevyriesi.
Setrit sa da rozne, no setrenie, ktore sposobi znacnu komplikaciu pre pripadneho zaujemcu o produkt, je setrenim na nespravnom mieste.
Ale ty si zjavne v pohode s tym, ze sa desattisice len tak vyhodia do vzduchu namiesto toho, aby statisice priniesli nieco skutocne uzitocne.

To je naozaj pristup vhodny pre obmedzeny rozpocet. Tlieskam. A tu ruku si zo serbla vytiahni sam.
Reakcia na: Minko #62:
Natiska sa otazka, nakolko to myslel s tym planom vazne, resp. ci bol pripraveny na to, co ho caka, ked nastupi do uradu. tipujem, ze tam niekde nasiel strasne otvorene noznice.
Reakcia na: Minko #84:
Vieš koľko trvalo "len" vyrokovať prenájom pozemku kde sa bude parkovať, prejazd cez benzínku? Áno pridlho, ale mesto nie je v pozícií, že si povie (buchne po stole) a tento pozemok si prenajmeme a ide stavať.
Reakcia na: S499.1023 #82:
samozrejme, ale ani v hokeji keď chceš silou mocou vyhrať nehráš od prvej minúty zápasu bez brankára. (tým chcem povedať že netreba začínať od konca). kedy bola ohlásená parkovacia politika? ak sa nemýlim apríl 2019. Zmenilo sa zásadne niečo v predstavenom pláne? okrem sumy za prvé auto- v konečnom dôsledku tak bezvýznamnej zmeny nakoľko myslím si že 10 € na rok nespasí žiadnu rodinu.
je jeseň 2021 t.j. 2,5 roka od oznámenia parkovacej politiky, a ešte len spustili verejné obstarávania na projektovú dokumentáciu na prvé aj to provizórne P+R parkovanie. V čase kedy sa má každú chvíľu samotná parkovacia politika spustiť. za 2,5 roka je to žalostne málo. Upozorňujem na to, že magistrát a pridružené ogranizácie sú "úradníci" takže tí chodili do práce aj počas covidu (resp. mali skrátené pracovné doby/homeofficy) a čo sa týka porád, všetko sa riešilo skype rozhovormi microsoft teams a podobnými nástrojmi, takže v úradoch sa život nezastavil. To je žalostne slabý výkon. Keby s týmto návrhom prišli aspoň tak o rok skôr bolo by to pochopiteľnejšie.
Reakcia na: N/A #81:
okej písal som o parkovacích domoch, lebo také veľké plochy kde by to šlo bez neho, som si nevedel pri tom príspevku narýchlo v rámci BA na rozumnom mieste vybaviť, čo si aj sám priznal. a výhľadovo +10 práve preto, aby tá výstavba mala nejaký zmysel, nie len tam vyliať kopu peňazí a buď 1. nebude tam parkovať takmer nikto 2. bude jeho kapacita od začiatku nedostatočná. a stavať niečo na 5 rokov alebo menej fakt nemá zmysel. A neviem prečo tu ťaháš financie ja som spôsob financovania vôbec neriešil. A prečo by sa to nemalo riešiť z rozpočtu BA? je to v záujme BA? je. teda ak sa BSK postaví odmietavo tak sa v zmysle tvojho tvrdenia nespraví nič lebo ty nevidíš dôvod prečo by si to BA nemohla zafinancovať sama? a nechoď tu s daňami čo platia CP do obcí a nie do BA lebo zase je veľa ľudí aj opačne čo majú TB v BA a žijú v okolitých obciach. takže v tomto smere sú si BA a okolie úplne kvit. A tiež nechápem, čo má spoločný problém parkovania rezidentov (ktorý vďaka parkovacej politike reálne hrozí že vznikne a nepopieram to) s tým, že parkovacia politika bola apriori predstavená nielen ako plán parkovania rezidentov ale aj ako plán, aby CP nezaberali miesta rezidentom v rámci mesta a neupchávali mesto v kolónach. A neviem ako ich chceš bez P+R parkovísk na okraji mesta z mesta dostať.
Reakcia na: Minko #79:
Ja si v prvom rade myslím, že treba niekde začať.
Reakcia na: Minko #80:
No musia to byť parkovacie domy ak to chcú byť P+R podľa ich "využiteľnosti" na základe "veľkosti prepravných prúdov", "s výhľadovou kapacitou minimálne +10 rokov" a prístupnosťou ako vlastnou tak na MHD ako si sa dožadoval v #20. Pretože či sa ti to už páči alebo nie, neeuxistujú vhodné plochy (napríklad v dobrej dostupnosti električkových radiál), na ktorých by sa dali realizovať jednoduché parkoviská s kapacitou niekoľkosto vozidiel. V neposlednom rade, nikto netvrdí, že sa nič také nemôže ani nebude realizovať, avšak za súčasnej situácie kedy miesto na parkovanie na periférii cez deň je si na takéto lepšie dostupné P+R vymoženosti najprv parkovanie všeobecne imo musí zarobiť, pretože priority sú inde. A zároveň nevidím dôvod aby sa parkovanie cp riešilo výlučne na náklady rozpočtu Bratislavy, teda napríklad bez účasti financií z Bratislavského kraja.
A opäť - dnes je rezident na tom úplne rovnako, buď zaparkuje alebo zistí, že nemá kde zaparkovať a so spustením pp sa táto jeho situácia môže zhoršiť len ak jeho zóna bude oproti iným z nejakého dôvodu značne populárnejšou. To je ale pomerne rýchlo zistiteľné pomocou denne zbieraných údajov a riešiteľné skrze zdraženie či obmedzenie nerezidentského parkovania, takže žiaden zádrheľ tam nevidím.
Reakcia na: N/A #78:
kde som tvrdil, že to silou mocou musia byť parkovacie domy? parkovacie domy som väčšinou spomínal len preto, že šetria priestor, čo má v meste asi najväčší zmysel ako robiť len asfaltové plochy. Ak by mesto správne nastavilo pakovaciu politiku nejakým balíčkom (P+R&električenka) tak by si ich do P+R parkovísk (áno vidíš parkovísk nie parkovacích domov) oveľa ľahšie dostal 🙂 vieš tvoje parkovanie namiesto obyvateľov sídlisk má jeden zádrheľ- nie každý začína a končí v rovnakom pracovnom čase. Čo môže spôsobovať že príde rezident, a nakoniec zistí že nemá kam zaparkovať.
Reakcia na: S499.1023 #77:
a týmto príkladom chceš povedať že praha nemá P+R v okrajových častiach mesta? ja nehovorím že P+R nemajú byť aj v meste, ale ak chceme odľahčiť doprave v BA, potrebujeme v prvom rade P+R aj na okrajoch mesta aby do mesta vstupovalo čím menej áut.
Reakcia na: Minko #76:
Tak sa mi vidí, že nesprávne dávaš rovná sa medzi parkovacie domy, určené primárne rezidentom a záchytné P+R určené primárne CP a tvoríš z toho mylné závery.
A ešte raz, gro parkovania dochádzajúcich bude riešené rovnako ako je riešené dnes, na existujúcich, počas dňa nevyužívaných miestach rezidentov, len s tým rozdielom, že za toto parkovanie budú platiť. Vo finále môže byť takéto parkovanie aj lacnejšie ako na P+R, (ktorých aj tak bude ešte dlho na prsty jednej ruky,) najmä ak to nebude na celý deň. Čiže tu vyrábaš neexistujúci problém, respektíve sa tváriš, akoby malo s príchodom parkovacej politiky automaticky prísť k momentálnemu vyriešeniu problémov s parkovaním všade a pre každého, dobreženie na suchú nohu do MHD, čo sa ale pochopiteľne nedá. A práve preto, že nerezidenti už dnes parkujú tam, kde im to vyhovuje, pokiaľ to bude možné budú tak robiť aj naďalej a na P+R/do MHD sa vo veľkom presúvať nebudú, je argument, že pred zavedením politiky musia byť najprv postavené P+R na každej prístupovej ceste pre mňa nulitný. Z môjho pohľadu to je najmä o tom, aby nebolo ešte horšie ako je teraz a k zlepšeniam bude prichádzať len postupne a len na niektorých miestach.
Reakcia na: Minko #76:
Tak čo povieš napríklad na P+R "Nádraží Holešovice", keď už sa tu ideme oháňať Prahou?
Reakcia na: N/A #75:
ešte raz. otvor si stránku PAAS a pozri ako sú uvedené parkoviská navrhované aj s komentárom navrhovateľa. Pozri ja chodím autom do práce mám ho kde vďaka zamestnávateľovi odstaviť, to ale neznamená, že budem velebiť na hlavu postavené riešenia len preto, že sa ma netýkajú. Dnes sa ma netýkajú, zajtra by mohli. len logicky, ak chcem odbremeniť dopravu v meste od dochádzajúcich neurobím pre nich parkovisko uprostred mesta. To ale neznamená že dochádzajúci toto parkovisku nemôžu alebo nebudú využívať určite sa nájdu aj takí čo áno. Zažil som P+R parkoviská v Prahe ešte v roku 2011 tuším teda 10 rokov dozadu, a teda toto čo navrhuje BA, má od toho poriadne ďaleko. Ale veď načo robiť veci poriadne keď ich môžeme spraviť naoko a vydať to s bombastickou správou ako konečne prinášame parkovisko P+R aj do tejto lokality? čo na tom, že prístup tam aj odtiaľ na MHD je všelijaký? Nehovoriac o tom, že stále sme v rovine predkladania ponúk iba na projektovú dokumentáciu, nie samotnej realizácie. Teda nejaký ten rôčik dva do samotnej realizácie kľudne ešte môžu ubehnúť.
Reakcia na: Minko #74:
Ty píšeš mimo a bez akejkoľvek opory čírych dohadov ohľadom toho čo sa dialo a čo nie. "O parkovacích domoch uprostred sídlisk" som ti rozhodne nepísal, reagoval som ale na tvoje tvrdenie, že nie sú pre cepečkarov, pričom si mohol ihneď na rovinu napísať, že si tým myslel, že nie sú pre teba. No a to samozrejme vôbec neznamená, že ich žiaden iný cepečkar nebude (môcť) využívať keď sa mu to bude hodiť, to dá gazdovský rozum.
Reakcia na: N/A #73:
píšeš mimo. ak tu bolo niečo rozpracované, o to ľahšie mu to bolo dotvoriť či pretvoriť do definitívnej predlohy. Druhá vec je aktuálnosť toho dokumentu, keď sa tvoril podľa teba toľko rokov (alebo skôr netvoril ako tvoril- stagnoval pre hádky miestnych politikov). Pozri ja parkovať v meste mám kde, našťastie od zamestnávateľa. Nie každý tú možnosť má a cestovať nekonečne dlho autobusom či občas necestovať vôbec vlakom lebo nie sú rušňovodiči a ZSSK odrieka halabala vlaky, či problémy so žalostnou infraštruktúrou. Pozri ja netvrdím že tie parkovacie domy sú problém ale pozrel si si aj reálne tie lokality? chceme zachytávať autá na vstupe do BA a ty mi tu píšeš o parkovacích domoch uprostred sídlisk? toto nepoberie ani gazdovský rozum.
Reakcia na: Minko #72:
Ja neviem ako ti to vysvetliť. Parkovacia politika je na úrovni magistrátu ako aj mestských častí tvorená už vyše dekády, ale ty si presvedčený, že pred tromi rokmi ani neexistovala. A nie, namiesto nastúpenia do rozbehnutého vlaku nie je jednoduchšie tento zastaviť, prísť so svojim a všetkých ostatných nútiť doň prestúpiť, lebo nosná téma a zvládlo nám to tu občianske združenie.
To chceš povedať, že sa ako cepečkar do parkovacieho domu nedostaneš, lebo nemáš vhodné EČV či v občianskom napísané Bratislava? Nechceš, tak o čom trepeš?
A už konečne napíšeš kde konkrétne v tej Vrakuni a Rači mali tie ideálne umiestnené a prístupné parkoviská vzniknúť? Jaj, nikde, naopak nemali byť žiadne, to by si mohol vypisovať romány o Vallovej neschopnosti ako aj prípadne ochkať blahom nad jeho plánom a ucelenou víziou.
Reakcia na: N/A #71:
ja už neviem ako ti to vysvetliť. parkovacia politika v meste a väčšia podpora verejnej dopravy bola nosnou témou jeho volebnej kampane. Ako sa ukazuje, nemal žiadnu ucelenú predstavu a koncepciu iba nápad. A plán a koncepcia sa začala tvoriť až po jeho nástupe do kresla. Ak toto má byť nosná téma kandidáta, tak potom nechcem vedieť ako mal "premyslené" nenosné témy. Opakujem ešte raz, pripraviť nejakú víziu, plán, je zo všetkých úkonov najkratšie. A pokojne by to zmákol s pomocníkmi aj pri príprave volebnej kampane. Nehovor mi že nie, keď to niektoré OZ zvládnu aj v rámci ich voľnočasovej činnosti. Vôbec to nemuselo byť do detailov spracované ale mal vedieť, čo kde a ako asi bude potrebovať a určiť odhadovaný horizont jednotlivých etáp. Stále sa odvolávaš na tu a teraz. lenže parkovacia politika nie je tu a teraz tá bude aj zajtra aj pozajtra aj ďalšie stovky a tisícky dní. ak sa pozrieš na PAAS a plánované parkovacie domy všetko sa výlučne venuje parkovacím potrebám obyvateľov BA, žiadny plán záchytných parkovísk pre ľudovo CP-čkárov ani len nie je predstavený ako vízia. Takmer 1,5 roka po ohlásení zavedenia parkovacej politiky? a 3 po voľbách? Toto je podľa teba v poriadku že mesto nemá ani plán kam by to bolo za zváženie umiestniť? 6e to rieši dvomi (jedným už existujúcim) absolútne nevhodne umiestnenými parkoviskami čo do prístupu?
Reakcia na: Minko #70:
To, že očakávaš, že behom dvoch rokov budú postavené veľkokapacitné parkovacie domy s koncepciou, hoci aj na súkromných pozemkoch má byť dôkaz tej dobrej predstavy? Vysvetliť ti, že príprava podrobného plánu implementácie parkovacej politiky je nad ľudské aj časové možnosti kandidáta a jeho teamu som už skúšal, ale veď si choď ďalej názor, že to práve musí naopak byť stredobod kandidatúry. Ak niekto od Pezinka občas potrebuje ísť do mesta, nechce v ňom riešiť parkovanie, vie o existencii P+R, ktoré je v danej časti prakticky na jedinom vhodnom mieste a hoci tam aj ihneď nebude dopravným inšpektorátom odobrené priame odbočenie, dostane sa tam bez väčších problémov, zaparkuje, zaplatí a so zalepenými očami prejde cestu na MHD. Splní to pri prijateľných nákladoch svoj účel? Splní. Ak by vlastník pozemku mal momentálne náladu a prostriedky na development, ku ktorému tam imo skôr či neskôr aj tak príde, tak by tam ani teraz to parkovisko nevzniklo. A spoliehať sa, že OC ďalej na Púchovskej prípadne uvoľní časť svojej kapacity na tento účel sa tiež veľmi nedá. Takže nevidím dôvod na špekulácie s tvrdeniami, že mohlo byť inak a lepšie, pretože za daných podmienok imo nemohlo a zatiaľ si ma ani náznakom nepresvedčil o opaku.
Reakcia na: N/A #69:
náhodou mám dosť dobrú predstavu, čo to všetko znamená. A poviem ti, príprava projektu je z toho všetkého v konečnom dôsledku ešte možno tá najľahšia časť. Keď sa tu tak ohadzuješ očakávaním návrhov zo strán osôb, ktoré nemajú žiadnu príslušnú funkciu vo vzťahu k mestu iba svoj voľný čas (keďže podľa teba vykonávanie vo voľnom čase takejto aktivity volebným tímom kandidáta na primátora je údajne nepochopenie podstaty kandidatúry) tak očakávam dôvody, prečo napríklad realizované riešenie P+R je skutočne dobrým (nie len provizórnym na zalepenie očí- ktorým reálne je) riešením.
Reakcia na: shaggy #67:
Neviem na čo konkrétne reaguješ, o tom aké kto mal podmienky reč nebola.
S tým, že nie si schopný porozumieť tomu, čo znamená, keď čokoľvek niekde osadené neprežije 24 hodín a že na rovnaký čas tam na 365 dní v roku nemožno umiestniť mestského policajta ja nič neurobím. A vôbec tam nejde o to, že sa nejaký anarchokapitalistický súkromník postará, ide o to, že ak ten priestor prejde náležitou transformáciou, tak v ňom bude možné vandalizmu účinnejšie predchádzať a brániť. Ale som samé oko ohľadom tebou navrhovaných riešení, ktorými sa bezpochyby len hemžíš a ktorými sa určite ušetrí ešte viac ako vyhodením všetkých zbytočných príživníckych povaľačov.
Reakcia na: lostrail #60:
parkovisko pred žst. predmestie zvykne zívať prázdnotou a bolo by ho kam rozšíriť.
Reakcia na: N/A #66:
Tak potom ale aj jeho predchodcovia mali rovnako ťažké podmienky (ak nie ťažšie) a tým pádom toho naozaj oproti nim veľa neurobil.
A sú oblasti, kde sa na plánovanie, majetkoprávne/stavebné vzťahy vyhovárať nemôže. Môj obľúbený príklad - výťahy na Most Apollo. Začalo to za Nesrovnala a rovnako na to kašle aj progresívny Nesrovnal. Najprv sa vyhováral, že je potrebné osadiť kamery. Keď sa kamery osadili, tak sa vyhováral, že boli rýchlo zničené. A teraz sa našlo riešenie - čaká sa na Eurovea II a že sa o to postará súkromník. Ja som za, nech sa o všetko postará súkromník. Ale zrušme zbytočných príživníckych povaľačov. Aspoň ušetríme.
Reakcia na: Minko #65:
Ja nechápem teba, nakoľko nemáš potuchy o tom ako fungujú a ako dlho trvajú či už plánovacie, majetkoprávne alebo stavebné vzťahy a procesy, čo ti ale samozrejme nebráni byť presvedčený o tom, že v tom máš jasno, že sa to robí zle, polovičato a na oko. Kľudne si svoj názor nechaj, ale nediv sa, že s tebou ľudia zásadne nebudú súhlasiť.
Reakcia na: N/A #64:
ale ty to nechápeš? tu nikto nechváli jeho predchodcov ale faktom je, že sa oproti nim moc nevyznamenal a robí sa veľa vecí naoko, len aby bolo. To má byť ako to progresívne moderné a správne riadenie mesta? za mňa nie.
Reakcia na: Minko #62:
S rozhľadeným Nesrovnalom by to malo nielen jasné noty, ale bolo by už všetko hotovo.
Reakcia na: lostrail #60:
Je to úplne jednoduché, stačí len aby všetci chceli a oni chcieť musia lebo si povedal! Poskytovať či predávať pozemky pre vyššie dobro a keď nie, tak je jasné, že inak by sa tu od 89teho nič nepostavilo, z čoho vyplýva, že sa to tu len hemží osvietenými mecenášmi.
Rozpočet musí byť nafukovací. Priemerná cena 160 Eur na meter štvorcový je v záujme prestupu na autobusy na Slovnaftskej, či k Ružinovskému TIOPu alebo električke na Prístavnej (ktoré budú hotové možno za 10 rokov) momentálne ak nie najpotrebnejšou tak jednoznačne najvýhodnejšou investíciou.
Odporučil by som po prebudení vytiahnuť ruku zo šerbľa.
Reakcia na: lostrail #61:
áno a práve prto som tvrdil, že ak chcem riešiť niečo také "megalomanské" (nechápať v tom pravom slova zmysle) čo presahuje moje volebné obdobie mal by som už s niečím prísť, minimálne ak som človek z fachu, resp. ak tvrdím vo volebnej kampani, že kandidujem s kopou odborníkov v tíme. Takto je v zásade štýl jeho riadenia mesta nie príliš odlišný od jeho predchodcov. (zopár ndobrých nápadov sa mu uprieť nedá, o tom bezpochýb, ale príde mi to na 2,5 roka veľmi veľmi málo). Príde mi to ako prísť na pozíciu CEO nejakej významnej firmy a len sa začať rozkukávať, čomu sa tá firma vlastne venuje. No taký CEO by sa tam dlho neohrial.
Reakcia na: Minko #54:
Prave to, ze volebne obdobie ma len 4 roky, vidim ako najzasadnejsiu prekazku skutocne prinosnej realizacie projektov a zaroven dovod, preco sa robia taketo rychlokvasne "riesenia".
Reakcia na: N/A #53:
Aj k ostatnym prispevkom: Mam taky pocit, ako keby sam tim Vallo poslal nejakeho diskutera rozduchat vasne. Zasnem nad tym, ako dokazes obhajovat tak nezmyselne navrhnute parkovisko.

V zasade su tvoje argumenty asi o tomto:

1. "Nevidime Vallovi na stol a preto nemozeme povedat, ci je to parkovisko kvalitne navrhnute alebo nie". Problem je v tom, ze my mu na ten stol ani vidiet nemusime, aby sme vedeli, ze takto navrhnuta vec je naozaj len platanie oci. Este budiz, keby tam to odbocenie dako dokreslili a spolu s nim riadeny priechod, tak pri prizmureni 25 oci by to slo, ale tych aut, co pojde na najblizsiu krizovatku sa otacat, bude minimum.
Ked tocime o pozemkoch, co tak spravit odbocenie tu:
https://www.google.com/maps/@48.2174024,17.169528,3a,75y,248.23h,73.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s22C8lwaYcUktY2egFBKKBQ!2e0!7i13312!8i6656

Ak by sme chceli samostatny odbocovaci pruh, bolo by treba zabrat pozemok od severozapadu, smerom k bocnej ceste. Pozemok patri Villa Vino Raca a nemyslim, ze by sa za rozumnu cenu neboli ochotni dohodnut, najma, ak od vinohradu ho oddeluje este dalsia cesta.
Zaroven by to mohlo pomoct aj pumpe (ak by bol mozny vyjazd aj vlavo). Mimochodom, z LV je zrejme, ze uz tam existuje vecne bremeno prejazdu:
https://kataster.skgeodesy.sk/Portal/api/Bo/GeneratePrfPublic/?cadastralUnitCode=805866&prfNumber=2193&outputType=pdf

Keby som to chcel velmi pritiahnut za vlasy, prave ta obsluzna komunikacia by sa eventualne dala vyuzit a plynule pokracovat podjazdom na parkovisko (prip. by ju podisla hlavna cesta), aj ked teda to uz je megalomania na tunajsie pomery.

2. "Pan Vallo je nedoknutelny, nepochopeny, robi maximum pre mesto a jeho sucasna robota je uplne ina, ako ta predtym." Tu je zasa problem v tom, ze ci to je pravda alebo nie, niektore jednoznacne veci skratka nemozes prehliadnut. Ako napriklad navrhovat, aby auta prichadzajuce do mesta robili vyvrtky a tym komplikovali uz tak dost neprijemnu zapchu ostatnym. Preco je problem pockat, resp. cele to navrhnut a pripadne aj odkupit pozemky, aby to vysledne riesenie malo aj nejaky zmysel a efekt? Aky iny dovod tam je, ako snaha pripisat si bezvyznamne politicke body a naoko zmiernit dopad parkovacej politiky, proti ktorej sa pravdepodobne este len zdvihne vlna odporu? to uz maju neporovnatelne vacsi zmysel zachytne parkoviska vybudovane BSK v nedalekych obciach.

3. "Vsetko naokolo su sukromne pozemky, preto sa to neda inak vyriesit". Keby platila takato veta, po roku 1989 by tu nesmel pribudnut vari ani kilometer dialnice, ci cesty. Ak pre Valla predstavuje problem odkupovanie pozemkov, potom je jeho vedenie na tom este horsie, ako to vyzera. Ak by sme taketo obmedzenie mali zakazdym ctit, to by tu nikdy nemohlo nic zmysluplne vzniknut. A zaroven, ak toto bude pre jeho administrativu problem aj do buducnosti, prajem vela stastia pri budovani elektricky do Vrakune, Vajnor, ci k Borom.

4. "V Bratislave uz mame ine P+R parkoviska s blbou polohou a nie je s nimi problem." Iste, problem s nimi nie je. Ale ani ziadny nepomohli vyriesit. P+R pri Inchebe hosti akurat tak chuchvalce prachu a Cintorin Vrakuna je skor vtip. Zmysel parkoviska, kde mam nechat auto a presadnut do trolejbusu, ktory stoji v tej istej zapche ako by som stal so svojim autom, mozno pochopime az vtedy, ked sa Gagarinka prebuduje na skutocnu komunikaciu s vyhradenymi pruhmi a skonci tam ten nemozny mackopes. Dovtedy je to naozaj parkovisko tak pre navstevnikov cintorina.

5. "Nemame nadavat, ked sami nemame lepsie riesenia, resp. lokality." Nuz, sam som navrhol, ako by to P+R mohlo vyzerat ovela lepsie (este v davnejsich komentaroch) a spolu s odbocenim skutocne plnit svoj ucel. Samotne miesto vobec nie je zle, ale sposob realizacie katastrofalny. Ako dalsie vhodne miesta pre P+R vidim (a mozeme o tom v pohode diskutovat do bludu):

1. V sucasnosti uz realizovane parkovisko za Starym mostom na Tyrsovom nabrezi. V skutocnosti toto jedine bude prve zmysluplne, aj ked mnohi ho hania kvoli jeho polohe blizko centru (udajne tak popiera koncept P+R). Lenze nesmieme zabudat na fakt, ze obyvatelia Bratislavy su desatrociami jednoduchu privyknuti na auta a na to, ze v tomto meste sa buduje infrastruktura predovsetkym pre auta. Je to dobra poloha na "cvicne" P+R. A ked bude plne, mnohi sa poobzeraju po dalsich moznostiach, kde takto parkovat, aj ked uz nie tak blizko.

2. Upravu prechadzania cez cestu na Zlatych pieskoch tak, aby pesi nemuseli absolvovat celu cyklisticku rampu na kazdej strane a idealne ju potiahnut az za trat, cim sa z existujuceho komercneho (znacne predimenzovaneho) parkoviska vytvori neoficialne P+R (resp. sa to len potvrdi). Mimochodom, toto by bol neskutocny quick win za par supov, lenze to by zasa bolo treba vidiet.

3. Medzi parkoviskom XXXLutz a Hornbachom (pozemky odkupit), s potiahnutim chodnika od parkoviska k buducemu TIOPu a tiez potiahnutim elektricky k TIOPu. Mozno by na zaciatku stacilo len postavit ten chodnik a elektricku a nejaky rok situaciu sledovat + vyhodnotit. Potom dobudovat spojku Galvaniho - Vrakunska cesta + zjazdy z obchvatu na parkovisko / vyjazd z parkoviska. Eventualne by sa dalo postavit za pumpou pri obratisku (pozemky patria firme BILLA, tak neviem, ci tam planuju postavit obchod alebo to maju kupene s tym, ze by to boli ochotni predat). V obidvoch pripadoch by malo ist o parkovacie domy. Pumpa je prijemny bonus.

4. Pozemky Istrochemu dostupne z Roznavskej - mozno ma niekto opravi, ze z XY dovodov tam nieco take ako parkovisko nie je mozne, ale podla katastra tadial nevedie ziadna kriticka infrastruktura. Nejde o hlavny pozemok Istrochemu, preto predpokladam, ze tu nie je nejaka environmentalna zataz, ktoru bude potrebne nakladnym sposobom odstranovat (ak ano, raz to tak ci tak urobit treba a mal by na to prispiet stat). Na Roznavskej su okolo tohto pozemku vybudovane miesta, kde sa da pohodlne otocit (rozhodne netreba ist ziadnu streku), tiez by bolo k veci zaviest na tychto miestach aspon jednu trolejbusovu linku (manipulacna trat existuje a z velkej casti sa da vyuzit, akurat v smere do vozovne by bolo treba doplnit prepojenie k slepej trati na Trnavku a spojku zo zastavky do vozovne, resp. ak by sme ten trolejbus chceli potiahnut az k parkovisku, kusok trate by mal aj s obratiskom vzniknut na Magnetovej).

5. V blizkosti krizovatky Slovnaftska x Svornosti (prestup na L70/L87). Samozrejme toto v case, ked bude mat autobus vlastne pruhy na Slovnaftskej + bude to priprava na elektricku do Vrakune, ktora v tej trase ma viest. Taky vyhladovy vykup pozemkov by uz teraz nebol od veci. Dalsie by sa uzivilo pri ZST Podunajske Biskupice alebo Vrakuna.

6. V blizkosti buducej konecnej elektricky pri Janikovom dvore.

7. Pri Einsteinovej, ale pravdaze s rozumnou dostupnostou ku kapacitnej MHD. Kilometer slapat na nejaky obcasnik naozaj zmysel nema.

8. Potiahnut konecne elektricku k Borom, cim vznikne dalsie neoficialne P+R (alebo po dohode so sukromnikom nejaka kombinacia oficialne P+R, rampy a bezplatne parkovanie napr. 3 hodiny). Po prepojeni Borov s Dubravkou kratsou cestou ako cez Agatovu navyse aj bez elektricky vznikne napor na parkovisko pri obchodnom dome Dubrawa a Dubravcicku, kedze odtial je to blizko na konecnu elektricky a liniek L83 a L84. Takze do buducna bude mat zmysel vybudovat parkovaci dom hocikde za touto konecnou az k zeleznicnej trati, kde ma okrem ineho vzniknut zastavka. Takuto novu prilezitost tiez zrejme uvidi nejeden obyvatel DNV, kedze spojenie MHD z DNV je zatial pomerne biedne. V kazdom pripade predlzenie elektricky k Borom by bolo lepsim riesenim.

9. Na konci R7 pod Pristavnym mostom, s predlzenim autobusu, ale pokojne aj elektricky od Pribinovej.

10. Ked ZSSK a ZSR konecne vytiahnu hlavu z piesku, potom aj pri niektorych zeleznicnych staniciach, napr. Vajnory, Nove mesto, Predmestie / Vinohrady (tam napr. medzi zeleznicnou tratou a vozovnou Krasnany, resp. odbockou elektriciek, ale alternativou je aj stanica Raca a pozemky za stanicou, s vyhladovou odbockou elektricky k stanici), ZST Petrzalka (s kyvadlovkou k elektricke), ZST Lamac (asi najskor odkupit par zahradkarskych parciel),

No a to by mestu vari aj stacilo.
Reakcia na: si #25:
Ake percento tvoria taki ako ty? Lebo logicky cela tato uvaha musi padnut, ak by sa mali s majitelmi dohodnut vsetci ti, ktori dnes v meste parkuju.
Reakcia na: Miro #22:
Co ja viem, tak ked potrebujes ist raz za cas, vari nie je problem obetovat dve euricka. Ked potrebujes chodit pravidelne, ta elektricenka sa ti oplati viac, ako jednorazove listky, pricom parkovanie mas ako bonus zadarmo.
Ale bez odbocenia je to cele aj tak jalova uvaha.
Reakcia na: lupask #21:
No len takato vec mala byt podrobena aspon CBA. Lebo zdanlivo drahsie riesenie by vo vysledku mohlo vyjst ovela vyhodnejsie, pretoze by malo neporovnatelne vyssi prinos. Ale to je tak, ked sa nieco kresli bez patricneho zhodnotenia.
Reakcia na: Valec #17:
Vytrhol si si z kontextu, co sa ti hodilo a potom to pospajal uplne inak. Zivat prazdnotou bude kvoli tomu, ako nestastne je aktualne navrhnute a ze nan ani nebude odbocenie od Pezinka, co je v podstate show stopper.
Po druhe, ak by sa toto odbocenie vyriesilo a k tomu aj kulturny prestup, potom by urcite malo vacsi zmysel a svoju klientelu by si naslo.

Dochadzka na zastavku od Kauflandu je dlhsia, ale to slovo vyrazne by som tam nedaval. Az tak velky rozdiel to zasa nebude. Samozrejme aj v zavislosti od toho, kde na obidvoch parkoviskach zastanes. Pri Kaufe byvaju volnejsie pochopitelne miesta blizsie k ceste.
Co sa tyka nechraneneho priechodu, vie sa aspon tolko, ze pri tom novom P+R ten priechod ma byt riadeny? Lebo ten sucasny oproti zastavke elektricky rozhodne riadeny nie je.
Ked pri Kaufe zavedu rampy, mozno to cele bude este inak vyzerat a mozno sa cast parkujucich presunie napr. na Zlate Piesky, co je aktualne jedno z najvacsich neoficialnych zachytnych parkovisk. Aj ked presun k elektricke vedie cez neergonomicky nadchod, divil by si sa, co niektori dokazu kvoli parkovaniu zadarmo.
Reakcia na: NOKS #52:
ja keď som prvýkrát videl toto spraviť 212 len som čumel čo sa deje 😂
Reakcia na: N/A #53:
pozri ja nie som človek čo by sa venoval doprave alebo stavbám, proste fachu kde by som o dopravné riešenia zavadil. Akurát vidím a viem pomenovať keď je niečo už od podlahy postavené na hlavu. Parkovaciu politiku ako takú treba chápať ako projekt, tu nejde len o nejaký nákup autobusov alebo iba o zriadenie parkovísk. Preto ak chcem niečo ako parkovacia politika zaviesť, musím mať presne zadefinované ciele, realizáciu, financovanie postup. Nie len pred voľbami bachnúť: voľte ma a budem podporovať VHD a zavediem parkovaciu politiku. Viem že dnes sa to nenosí ale v tom momente mala nasledovať otázka: a ako to chceš realizovať? Treba si uvedomiť, že volebné obdobia má len 4 roky a s tým musím rátať. preto ak chcem niečo presadiť, idem do kresla už s niečím v ruke. To že neovládam procesy to je ok, to sa odladí s časom ale musím mať materiálny základ. Nie že po roku a pol ešte len dospejem k materiálnemu základu, zistím však že mesto na neho vôbec nie je pripravené tak ho posuniem a potom zistím že sa mesto ale v jeho príprave okrem pár premaľovaných čiar vôbec nikam neposunulo ale aj tak budem trvať na jeho zavedení. Navyše je otázne či vôbec toto nepremyslené parkovisko rieši vôbec najproblémovejší smer do BA. Je Rača najproblémovejšia v dohádzaní autami? a za predpokladu, že by sa to parkovisko využívalo na maximum, kam narveme tých ľudí, keďže frekvencii račianskej radiály je pomaly na maxime, taká nie je na žiadne inej radiále a aj tak bývajú počas školského roka električky v špičke plné?
Reakcia na: Minko #51:
Podstatou príspevku sú tvoje bezobsažné kecy. Za tými voľnými priestranstvami bolo okrem majetku mesta ešte uvedené "alebo tie, ktoré by sa jednoducho dali odkúpiť".
A to je nejaké zázračné know-how chodiť denne na Rovinku? Čo s tým má umiestnenie P+R pri Cintoríne Vrakuňa? A už konečne napíšeš kde by si so ho v tejto oblasti predstavoval? Pretože baviť sa dá len o tom, čo je či môže byť a nie o všetko je na všetky možné π𝜋𝛑𝝅𝞹ℼ.
Reakcia na: Minko #51:
Mierová a Čučoriedková býval hardcore už pred troma rokmi...bol to zvláštny pocit bývať na Rebarborovej a stáť kolónu ktorá sa ťa netýka lebo ju tvorili tí čo sa chceli priraďovať na Gagarinku...zvyklo sa to riešiť adrenalínovkami cez protismer kde býval najlepší rozrázač trolejbus L212 ktorý si to šupol protismerom už pred farleskom 😂
Len sa potom ukázala slovenská vychcanosť že to robili aj tí čo chceli ísť na Gagarinu a pekne pri Čučoriedkovej sa otočili a zipsovali sa do tej kolóny od mosta čím predbehli 20-30 áut 🤮
Reakcia na: N/A #50:
zasa sa chytáš toho, čo nie je podstatou príspevku. beriem že som prehliadol to, že si písal že pozemok patrí súkromníkovi, vyhádzal som z tvojej výzvy na voľné priestranstvá v majetku mesta spomínané ešte skôr. Inak na smer rovinka chodím autom denne, teda chodil som kým som si na cestu domov nenašiel síce trochu krkolomnejšiu ale rýchlejšiu trasu (vyhýbam sa ňou značnej časti zápch aj na úkor toho, že na cestu domov nepoužijem R7 aspoň kým nie je výjazd z Bajkalskej). A vzhľadom na to, že tento smer chodím denne, dobre viem o zápchach na Gagarinke/Popradskej a Mierovej. Viem dobre, kde sú lieviky. A práve výjazd z parkoviska cez Čučoriedkovú smer Rovinka je presne výjazd do lievika.
Reakcia na: Minko #48:
Určite častejšie ako ty. Ale malo by sa postaviť asi v tej Rovinke teda lebo zácpy. A ešteže tá R7 po Bajkalskú je už na spadnutie..
A ešte by som si dovolil vševediacemu pripomenúť, že tu v Rači kde by namiesto asfaltu a pár bielych čiar videl veľkokapacitné P+R to nie je mestský, ale súkromný pozemok, teda nie tak ako v #41 neomylne naznačuje.
Reakcia na: Minko #48:
V smere na Rovinku nech by bolo to P+R hocikde, tak uviazneš v kolóne. Ale súhlasím s tým, že používať to parkovisko pri cintoríne za iným účelom ako návštevou cintorína nemá asi žiadny význam.
Reakcia na: N/A #45:
a ty si už išiel od cintorína Vrakuňa smerom na Rovinku v čase dopravnej špičky že si si taký istý svojím tvrdením?
Reakcia na: si #46:
Ale to nie je na druhej strane, proste tam je, nie ako tu niekto tvrdil, že žiadne nie je. Postavené bolo kvôli cintorínu a preň to tam tak aj zostalo. Nový asfalt sa tam kládol ešte za Nesrovnala a nikto nikde nikomu zaň nedával zásluhy.
Reakcia na: N/A #45:
na druhej strane, to parkovisko je tam este historicky este od predchadzajuceho rezimu (takze aktualne vedenie mesta ma na nom zasluhu akurat taku ze ho nestihli predat nejakemu investorovi ktory by tam postavil nejaku dalsiu budu) a zopar podobnych popri trase trolejbusovych L201 a L202 medzicasom aj zaniklo... (a na jednom z tych zaniknutych sa v minulosti aj otacala L54)
Reakcia na: Minko #44:
Most cez štvorprúdovku na 25 sekúnd jazdy je vskutku nanič, lepšie by bolo ak by tam nebol. No tak už pichni prstom do mapy na to honosné miesto s ideálnou polohou a prístupom. Môžem s kľudom povedať, že také alebo lepšie po trase 201/2/12 nenájdeš.
Reakcia na: N/A #43:
myslíš Cint. Vrakuňa? to je všetko len nie P+R. síce sa tak honosne tvári, ale vzhľadom na to, že má rovnako ako to naplánované v Rači nanič prístup resp. výjazd z mesta + sa nachádza prakticky v resp. za problémovým bodom dopravy, má od P+R okrem označenia dosť ďaleko.
Reakcia na: Minko #41:
Pakovisko P+R v Bratislave ale už máme, tak netrep o ani jednom. Mudroval si tu o tom, ako je toto konkrétne parkovisko navrhnuté zle, samozrejme bez toho aby si navrhol ako inak sa to dalo a tak si polopate dostal naznačené, že to inak asi nebolo možné.
Dnes už nežijeme v dobe kedy je ešte všetko všetkých a všade naokolo sa to hemží voľnými zelenými plochami. Veď sa na tie miesta vyber, pozri sa do katastra a všetkým daj vedieť kde by sa dalo a kde by bolo dobré postaviť aspoň tých 10 veľkokapacitných P+R keď už sú všetci tak slepí a plánu neschopní a len ty si všetkovediace mudrlantské lietadlo.
Reakcia na: Minko #41:
Vystihnuty cely problem a cela debata sa moze uzavriet!👍
Reakcia na: N/A #40:
bože stále mieriš za tou jednou parcelou. vykašli sa už na ňu. Mne nejde apriori o tú parcelu nech si tam mesto postaví kľudne aj "kakaovník" ak má peniaze nazvyš. Ja len poukazujem na to, že sa ide hrrr hrr za "parkovacou politikou" a vlastne sa ukáže že nemáme ani jedno parkovisko P+R tak narýchlo niečo zbúchame zlátame kde sme našli mestský pozemok. Toto nie je riešenie. Toto je lepenie očí ľuďom. Čo na tom, že dostať sa na ten pozemok autom a dostať sa z neho na MHD bude krkolomné, ale máme. Vieš vo verejných investíciách sa už neraz ukázalo, že nie všetko narýchlo a provizórne aj dosiahne svoj efekt. a to aj v rámci BSK, resp. IDS BK.
Reakcia na: Minko #39:
Určite budú všetci odradení. Najlepšie je totiž nerobiť nič a Minkovi pichnúť hrdzavý drôt do oka. Aj si si zistil, že okrem parcely 3500/48 tam nič iné mestu nepatrí?
Ak tvoja predstava spočíva v tom, že to, čo trvá pripraviť určenej skupine ľudí dlhé roky zvládne kandidát na primátora s kamarátmi vo voľnom čase behom roka tak si nechutne mimo.
Ale ak by ti robil po večeroch štúdiu a nechodil sľubovať, tak tu možno máš svojho všetko naučeného nesmerovnala a so všetkým by si určite bol spokojný.
Reakcia na: N/A #38:
lenže nejde o to postavené parkovisko, ale ide o parkovisko s úplne na 3,14 riešením. Ten spôsob dostania sa na parkovisko a následného dostania sa na zastávku MHD odradí dosť veľkú množinu vodičov, ktorí by pri rozumnom riešení to auto tam nechali. Chceš mi povedať že všetky tie rôzne iniciatívy čo prichádzajú s nejakými návrhmi atď ohľadom zlepšenia rôznych záležitostí v meste to robia na základe toho že sú v pracovnom pomere k mestu? nerobia to náhodou častokrát na úkor svojho voľného času? Takže áno beriem že čo sa týka riadenia mesta, musel sa kopu vecí naučiť, no z toho ako sa veci v meste riešia to skôr vyzerá tak, že prišiel s holými rukami a ústami plnými sľubov (ako aj ostatní) a až po nástupe do primátorského kresla sa začalo pracovať na nápadoch z predvolebných sľubov. Teda obetovať presne 0,0 nič svojho "voľného času" aby okrem predvolebných agitácií mal niečo konkrétne v ruke. A Nesrovnal, či ďalší predchodcovia sa tieto veci podľa teba učiť nemuseli?
Reakcia na: Minko #37:
Ja ho vidím ako človeka čo sa toho veľa musel od nástupu do funkcie naučiť. A ešte raz, keďže si to očividne nepostrehol - architektúra a územné plánovanie sú možno súvisiace, ale zároveň dve diametrálne odlišné veci. Alebo čakáš, že napríklad konštruktér lietadiel zvládne do dvoch rokov navrhovať letové poriadky alebo riadiť letovú prevádzku? Lebo má určite dosť kontaktov?
A okrem toho vidíš zle, nakoľko sa o tomto všetkom diskutovalo, bolo pripravených a vydaných už od čias Ftáčnika nie malé množstvo dokumentov aj štúdií. Ale ty si presvedčený, že si nový primátor mal doniesť vlastné zo svojej súkromnej praxe. A ako si on len bez toho vôbec dovolí postaviť jedno parkovisko!
Reakcia na: N/A #36:
no ty ich vidíš ako achritentonickú kanceláričku kde si dvaja chalani kreslia na papierik nejaké budovy, ja na finstate vidím že od nejakého roku 2014 im tržby neklesli pod 400 tisíc € a posledné roky atakujú (aj prekročili) milón € a to sa bavím o spoločnosti s oficiálne 1 zamestnancom (možno kedysi dvomi). Takže to nie je bežná architektonická kancelária ktorá by nerobila väčšie projekty a nevyznala sa v nich + za tie roky praxe neverím o tom, že by neexistovali kontakty alebo nenašiel by ľudí, ktorí by na tom chceli s ním spolupracovať. A teraz myslím ako jeho tím pred voľbami, nie po voľbách keď už je pri moci. Proste nemal nič, holé ruky, možno sny ale akurát tak prázdne sľuby. Lebo heslovitý volebný program a kvetnaté rozprávanie, to nie je plán. Dáta ktoré spomínaš tu dnes majú kdejaké iniciatívy a kdekto, keby fakt chcel, niečo spracované mohol mať. Nemuselo to byť do detailov, mohli tam byť rôzne alternácie ako maximalistický plán/ekonomická verzia atď atď ale on podľa toho čo vidím, nemal nič.
Reakcia na: Minko #35:
Ja v tej vízii tie tvoje nedostatky nevidím, pretože viem, že sa nedá len tak povedať si, že v tejto oblasti či tu konkrétne postavíme garážový dom s takou alebo onakou kapacitou. Je veľký rozdiel medzi architektom na hŕstke daných pozemkov a plánovačom na území celého mesta. Tento pozemok v Rači je v súkromnom vlastníctve a ak nie tu, tak kde inde máš vhodné voľné priestranstvá v majetku mesta alebo ktoré by sa jednoducho dali odkúpiť kde by si tieto kompletné vízie mohol behom pár rokov realizovať a zpakruky ich zaviesť do toho musím mať plánu?
Jedno parkovacie miesto v parkovacom dome vychádza na nejakých 10000 Eur a pri motivačnom parkovnom vo výške pár Eur na deň nepotrebujeme súvahu na predstavu o čase potrebnom na návrat takejto investície. Ako dlho trvá také stavebné konanie by si tiež mohol vedieť. Je to vec názoru a brať ti ho nebudem, len si to dosť predstavuješ ako Hurvínek válku a viac do toho zaručeného polovičatého dočasna rýpať nebudem, pretože to je zrejme zbytočné.
Reakcia na: N/A #34:
ja nehovorím o metre ale o tom, že keď to niečoho nalejem peniaze, tak nech to má konečne zmysel a nie len dookola stará plátacia pesnička. Ale zjavne si ma nepochopil, tak vysvetlím ešte raz. Terajší primátor nie je ani právnik, ani ekonóm ani prírodovedec či chemik ale architekt. Ako architekt z nie práve podpriemernej kancelárie určite má skúsenosti s veľkými porjektami. Čo mu bránilo mať vypracovanú víziu keď je taký údajne šikovný s ktorou by prišiel ako s hotovou? veď rozhodnutie stať sa primátorom tak význameného mesta sa nemá robiť štýlom dnes je krásny deň, čo bude so mnou ďalej? chcem byť primátorom, no po´dme rýchlo niečo nasľubovať ľuďom. Ak si na parkovacej politike a verejnej/eko doprave postavím prakticky 75% svojej kampane tak musím mať aj plán, veľmi presný plán čo a ako. a ten keby sa tomu reálne fakt venoval so svojím tímom by za povedzme rok pohodlne dokázal pripraviť, je to človek čiastočne z fachu a zároveň určite pozná alebo je obklopený ľuďmi čo rozumejú ďalším aspektom fachu. Preto od takéhoto človek neočakávam dokonalú znalosť účtovných súvah či právnych otázok kompetencií mesta, ale že bude mať svoju nosnú tému prepracovanú už pri vstupe na politickú scénu. nie že je na scéne XY rokov a robí to polovičato.
Reakcia na: Minko #33:
A z akého Nesrovnaného šuplíka ho mal vytiahnuť? A samozrejme, lepšie je začať špárať sa v nose, boli by sme bez parkovného aj núdzového P+R, ale možno by už boli zozbierané podklady a kreslil by sa plán. Zase z toho nerob metro, na postavenie parkoviska na ktorého mieste môže byť behom pár rokov niečo iné netreba poslať do každej schránky štvorstranový dotazník.
Reakcia na: N/A #32:
a som snáď ja primátor BA? som snáď ja architekt? mal som to snáď ja vo svojom volebnom programe? lebo ak si niečo dávam do volebného programu a chcem ukázať že "nie som ako oni" tak mám asi aj plán víziu, štúdiu ako na to. Lenže on nemal nič. plné ústa sľubov, ktoré začal plniť takpovediac odkonca. "pričuchol" som svojho času aj k rozpočtom samospráv mám predstavu o kreovaní a položkách a dostatočnú na to, aby som vedel že v rokoch 2018 a 2019 rozhodne bolo v silách Bratislavy do toho sa pustiť. Len to by chcelo plán, a ten nebol. A nie je ani teraz príliš, keď sa vymýšľajú takéto hlúpe núdzové riešenia. A ako to v BA býva zvykom, núdzové riešenia sa časom stanú trvalými 🙂
Reakcia na: Minko #31:
Veď na to ale nájdi peniaze, inak tu nadarmo rozdávaš rozumy o tom, čo je väčšine dávno dobre známe.
Ak niekto robí na druhom konci mesta, tak mu parkovanie vo vlastnom obvode asi veľa nepomôže ani neušetrí, však? Ak by aj akokoľvek významnejšia časť ľudí zo sídliska začala cez deň autá nechávať na svojich miestach pred panelákom, stále bude kde zaparkovať rovnako ako to je bez väčších problémov možné aj dnes.
A aký konkrétny je teda ten priepastný rozdiel medzi tými daňami, že práve príjmy z parkovania musia skončiť v parkovaní? A nepriame príjmy prinášajú mestu rovnako aj tí, čo dochádzajú VHD alebo na kolobežke.
Reakcia na: N/A #30:
dobre nastavené P+R politika ti dokáže priniesť oveľa lepšie možnosti ako 500 € ročná abonentka. Navyše marketingovo dokážeš vytvárať veľa možností na zdroj príjmu od rôznych balíčkov a podobne. Navyše so zavedením parkovacej politiky sa predsa ráta aj s poklesom vnútromestskej prepravy autom (vždy je výhodnejšie parkovať na svojom s 50€ ako v inom obvode s 500€ abonentkou ako cudzí) čo značným spôsobom zmení pomer voľných parkovacích miest na sídliskách.
ak chceš riešiť ekvivalenty:
1. to že dodrbávaš zdravie seba a ľuďom okolo za ťažké peniaze štátu je niečo iné.
2. to že si štát nevie zadefinovať účelové použitie prostriedkov trebárs z mýta je problém štátu.
3. aký ekvivalent mi mesto prináša za to, že by som mal platiť za pohyb v meste autom? Tým že tu žijem a autom dochádzam, prinášam mestu nepriame príjmy aj bez trvalého pobytu.
Reakcia na: Minko #29:
Prečo daň z tabakových výrobkov nejde na výstavbu prístreškov pre fajčiarov alebo príjem z diaľničného mýta ide do rozpočtu a nie rovno na stavbu diaľnic? Štátne výpalnictvo!
Okrem toho, kde by si v mestskom 400 miliónovom rozpočte zobral prostriedky na tieto lacné stavby s výhľadom?
A tiež imo vyrábaš nie veľmi existujúci problém. V praxi býva parkovanie na P+R skôr určené pre tých, čo do mesta nechodia pondelok až piatok denne. Na sídliskách na vstupoch je možností na zaparkovanie auta ráno dostatok a ročná abonentka na vybranú zónu za týmto účelom vyjde výhodnejšie ako P+R. Stavať sa budú ďalšie a keď o ne bude taký bezbrehý záujem tak aj do zeme, aj do výšky.
Reakcia na: N/A #23:
dobre ty ma nechápeš? kde som tvrdil že ide o akési moje právo? Nie ja len hovorím, že vyberať v rámci celého mesta vysoké parkovné bez toho aby som umožnil niekde rozumne odstaviť vozidlo a použiť MHD to nie je parkovacia politika, to je výpalné. Pretože vyberajú poplatok bez protislužby. Nedávajú na výber. Hádam nečakajú, že budú ľudia používať medzimestskú VHD keď napr. ZSSK každú chvíľu odrieka vlaky, keď to VHD trvá neporovnateľne dlhšie... Napr. medzi mojim bydliskom a Štvrtkom na ostrove, ktorý mám po trase, to mám autom za menej než 15 minút, autobusom podľa CP 27 minút. Je preto predsa logické že mi bude výhodnejšie ísť autom (hlavne ak chodíme v dvoch až troch osobách každý deň v aute). Momentálne mám od zamestnávateľa kde parkovať, ale viem si predstaviť že keby som takúto možnosť nechal, že by som svoje auto nechal na nejakom záchytnom parkovisku a pokračoval ďalej MHD, lebo tá je v BA celkom slušná aj čo sa týka prepravných časov aj frekvencie (s výnimkou niektorých lokalít). Lenže zavedenie parkovacej politiky je pre "cépečkárov" ako som ja nie pozvánkou: poďte našou MHD auto nechajte na vstupe, ale odkazom: my vás tu nechceme. A zbytočne to bude rozdúchavať ďalšie vášne ktorých je už v dnešnej dobe aj tak dosť.
Reakcia na: si #27:
Pretože nie každý je v podobnej situácii či uvažuje ako ty a keď doteraz nezačal uvažovať ako ty, tak je malá pravdepodobnosť, že s príchodom parkovacej politiky začne.
A pretože miest u súkromníkov nikdy neubúda, naopak každý druhý už má vidinu jediného vhodného využitia a bussiness modelu v podobe získania niekoľkých fliaš obstojného alkoholu a vstupenky na obecný majáles výmenou za celoročné parkovanie. Ale bude si to musieť vedieť ustrážiť!
Reakcia na: N/A #26:
preco myslis ? pokial to je casovo porovnatelne a nemusim cumiet na cestu pred seba, tak som este pred 2ma rokmi volil jednoznacne tu elektricku (vyhoda 100% klimatizovanej L3 😃 )... akurat sucasna nahubkova nutnost vo vozidlach MHD tu vahu posuva (aspon u mna) velmi smerom v prospech auta....
+ teda parkovacia politika ak mi obmedzi parkovanie pri zastavke elektricky (sice sa v ramci mestskej casti viem dopracovat k rezidencnej karte, ale na nic ine ako na to parkovanie pri elektricke ju nepotrebujem)....
a teda neviem na zaklade coho by sa dalo ocakavat ze sukromnych pozemkov ci uz vlastnych alebo takych kde sa da parkovat so suhlasom vlastnika ubudne, skor len bude vyssi tlak na ich vyuzivanie ako parkovacich miest aj inymi.... ale to si skor bude len treba strazit aby sa tam nepchali ti co tam nemaju co hladat....
Reakcia na: si #25:
Veď presne o to ide - tú skupinu vodičov, čo budú mať naďalej možnosť parkovať zadarmo do MHD v akokoľvek zaujímavom počte nedostane ani krytý klimatizovaný nástup na hrane/výstup v podzemí cieľa ich cesty, ani raňajkový servis. Budú len radi, že tí, čo nemajú vybavené im trochu uvoľnia cesty. Takýchto voľných parkovacích miest však ubúda a ešte len ubudne.
Reakcia na: N/A #24:
a ak mas ? (osobne uplynule roky viac-menej jediny obecny/statny pozemok kde som nejak viacej ponechaval auto bol pri elektrickovej trati ked som z auta prestupoval na elektricku, inac vozidlo parkujem takmer vyhradne na sukromnych pozemkoch ktore ak nie su zrovna moje tak so suhlasom ich majitela)
Reakcia na: Maremi #13:
Ak nemáš v cieli cesty zabezpečené parkovanie, tak zaplatíš, inak sa nič nedeje a komfortný život ide ďalej.
Reakcia na: Minko #20:
V mestách, ktoré ako tak čelia individuálnej automobilovej doprave nie je vchádzanie do centra a parkovanie v ňom považované za základné ľudské právo a za oboje sa platí. Keď už predchádzajúce vedenia mesta ani náznakom nemali gule na zavedenie parkovacej politiky, tak tých P+R mohlo byť za tie roky nastavaných do zeme aj do nebies toľko, že by to nejeden výhodný predaj mestského majetku zakrylo. Hoc by táto odvaha mala Valla stáť aj ďaľšie obdobie, rozbehnutá parkovacia politika bude oproti piatim rozostavaným parkovacím domom s výhľadom na 100 rokov neporovnateľne prínosnejšia.
Reakcia na: Valec #19:
A pre ostatných?
Reakcia na: lostrail #10:
toto je presne sposob ako by sa malo robit, viac poschodi a vydalo by aj na ten nadchod z neho, ale zas priznajme si ze to uz by bolo aj cenovo niekde dost inde
ja to hovorím stále, že zavedenie parkovacej politiky malo byť podmienené vybudovaním takýchto záchytných parkovísk.

To by ale znamenalo postupnosť:
1. identifikácia veľkosti prepravných prúdov na vstupe do mesta.
2. identifikácia využiteľnosti parkovísk P+R
3. návrh na jednotlivé parkoviská s výhľadovou kapacitou minimálne +10 rokov
4. technické riešenie P+R parkovísk aby boli čo najviac "user-friendly"- (odbočenia, prístupnosť MHD atď.)
5. vybudovanie parkovísk
6. zavedenie parkovacej politiky

tento postup, ktorý ale zvolil dokonallý tím najdokonalejšieho primátora v histórii BA je ale bezbrehým zderstvom a miestnou daňou z vlastníctva motorového vozidla určite nie poplatkom za službu ako sa to prezentuje- je to len vyťahovaním peňazí z peňaženiek vodičov bez protihodnoty. Výsledné riešenie P+R parkovísk je len na zalepenie očí pri čo najmenších nákladoch.
Reakcia na: Miro #16:
Pre držiteľov električeniek bude bezplatné.
Reakcia na: Maremi #13:
Za 12 minút dokážem vystúpiť spoza panelu električky odstavenej v obratisku, zamknúť, prejsť pešo na pumpu kúpiť si kávu a hot-dog, vrátiť sa späť a sadnúť za panel. Tá pešia trase je identická (ak nie dlhšia) ako z toho parkoviska, naviac kávu ani hot-dog mi nespravia za sekundu. Z toho som vypočítal ten dochádzkový čas, plus otočku na križovatke vzdialenej o 300 metrov.
Čakanie na električku v rannej špičke je pri intervale 2,5 min. zanedbateľné... buď pobehneš, alebo pôjdeš vychádzkovou chôdzou a prídeš rovno na ďalší odchod.

Vo výpočte času si ale zabudol započítať čas strávený v kolóne auta. Pri ceste na Račianske mýto je električka asi o polovicu rýchlejšia, ako autá v kolóne. Takže vo výsledku je ten čas identický, náklady ale budú nižšie (obzvlášť, ak v cieli cesty nemáš/nebudeš mať bezplatné parkovanie).
Reakcia na: lostrail #10:
Na jednej strane napíšeš, že bude zívať prázdnotou, na druhej že by tu mali postaviť parkovací dom pre 400-500 áut. Ideálne jeho najskôr postaviť a potom zistiť, že ho nikto nevyužíva. 😉

Zaparkovať na dnešnom parkovisku Kauflandu je možno o čosi jednoduchšie čo sa príjazdu týka, ale ako sám píšeš, dochádzka na zastávku je výrazne dlhšia, pešia trasa rovnako vedie cez nechránený priechod.... Navyše, ak sa zavedú všetky parkovacie zóny v Rači, je len malá pravdepodobnosť, že to parkovisko bude naďalej bezplatné a bez rámp.
Reakcia na: perets #15:
Nejako som nezachytil, koľko bude stáť parkovanie na tomto P+R?
Reakcia na: Maremi #13:
V cieli kde parkuješ ? Za koľko € na deň?
Reakcia na: Maremi #13:
Keby to bolo naozaj navrhnute dobre, viem, ze by tam stalo x cezpolnych, co sa jednoducho boja v Bratislave soferovat. Mam tento feedback od mnohych. Akurat v tej podobe, v akej sa to ma stavat, je to pravdaze o nicom.
Navyse, nie kazdy ma ciel uplne v centre a v rannej zapche to autom nemusi byt vobec rychlejsie. Potencial tu teda je, no nevyuzity.
Reakcia na: Valec #9:
5-6 minút bude možno trvať chôdza z parkoviska na zastávku električky. Zaparkovanie a čakanie na spoj zaberie ďalšie minúty a potom polhodinové trmácanie sa naplnenou električkou - 40 minút a zničený som hneď ráno už len z cesty. Keď už idem autom a dostanem sa do mesta v komforte, neviem čo by ma presvedčilo zaparkovať zrovna tu, kde je to komplikované, kvalitatívne stokrát horšie a 2x dlhšie ako v aute.
Reakcia na: N/A #11:
Na Rybničnej ale nemáš električku, čiže by si musel zaviesť nejakú novú linku 55 z Rybničnej do Rače. A nepírde mi zrovna ideálne zaparkovať na P+R, prestúpiť do busu, ktorým sa zveziem jednu zastávku a potom prestúpiť na električku.
Ja si len neviem predstaviť to otáčanie do protismeru na križovatke s ulicou Pri vinohradoch. Príde mi to strašne krkolomné.
To upravia aby sa odbočovalo k pumpe či pri semafore sa otočia a späť na PK? No prejísť cez prechod je problematické, málokto dá prednosť chodcovi a tam bude zdržanie, mohli to parkovisko využiť oproti BEZke na Rybničnej
Po Einsteinovej je toto dalsie P+R, ktore vdaka jeho okolnostiam a vlastnostiam bude zivat prazdnotou.

1. Odbocenie od Pezinka. Ak naozaj uvazuju s nejakym otacanim na najblizsej krizovatke, mozu rovno zabudnut. To uz bude jednoduchsie ist na druhu svetelnu krizovatku, tam odbocit dolava a zaparkovat pred nakupnym centrom. Pokial viem, rampy tam nemaju, cize ako bonus je to zadarmo. Vzdialenost k elektrickovej zastavke je sice o nieco vacsia, ale vykompenzuje to vselijake vyvrtky a bezplatne parkovanie. To odbocenie je v podstate to najdolezitejsie, na com to cele padne.

2. Okrem toho, ak nevybuduju to odbocenie, zrejme bude priechod pre chodcov neriadeny, co je dalsia vec, ktora urcite "potesi" kazdeho pripadneho zaujemcu. Hlavne napr. starsich ludi, ci rodicov s detmi.

3. Neskutocne zabity priestor. Na tom pozemku malo zmysel vybudovat parkovaci dom s nadchodom k elektricke, ktorej nastupistia mohli byt v obratisku (trebars aj prebudovat na pravotocive ako v KV, ak by bolo treba), t.j. nieco na styl Erdbergu vo Viedni. Ak by clovek presiel suchou nohou a bezkolizne k elektricke, hned by to malo pridanu hodnotu. Navyse aj zastavka by bola blizsie a do parkovacieho domu by sa zmestilo v pohode aj 400-500 aut podla poctu podlazi. Buduju to tak napr. aj Francuzi.

Aktualne je tento projekt nastaveny tak Balkansky, ako to len slo. Aby sa mohli osadit hrde znacky a hovorit, ako sa vybudovallo parkovisko. Co tam po tom, ze ho nebude takmer nikto vyuzivat...
Reakcia na: Maremi #8:
Pričom v skutočnosti to bude tak 5-6 minút. Či a koľko to je viac, ako na P+R Pezinok nechám na vlastné uváženie.
Reakcia na: Martin86 #4:
No to je výborné, takže s parkovaním a šlapaním ako kr*tén na zastávku ak je môj cieľ centrum tak to bude +- 40 min 😃
To bude to parkovisko praskať vo švíkoch.
Reakcia na: skippy #6:
Zastávka by sa tam síce zišla, ale neviem či je zrovna bezpečné, aby autobus zastavoval na výpadovke z mesta, na ktorej je 80tka.
Možno by bolo zaujímavé dať za pumpou zastávku na znamenie pre napr. autobusy linky 59, nemuseli by ľudia od poslednej zastávky šlapať taký kus k parkovisku.
Trať vyhnať von, čo najďalej od mesta. Že by až kdesi na úvrať pri Besingu? A odtiaľ do Prešporku pohodlne, rýchlo a bezpečne električkami. Samozrejme, naopak rovnako. 😎 PS: Buďme už aj my svetoví, teda aspoň v tom, čo sú už všetci.
Autá od Pezinka na majú otáčať o 180 stupňov na najbližšej svetelnej križovatke ako je ústi ulica Pri Vinohradoch, ktorú chcú na tento účel stavebné upraviť.
Podla mna by to chcelo o dost viac ako 100 miest. Ale asi nie je velmi kde ze? Ak nechceme brat z vinohradov tak jedine predlzit elektrickovu trat o nejkych 300 metrov a tam by bolo miesta habadej na obrovske parkovisko aj s obratiskom a zastavkou hned vedla. Takto ten pristup na Komisarky je dost zly a to este neviem ako poriesia vjazd na to parkovisko od Pezinka.
Mohli tam pridať odbocovak, miesta tam na to je dosť + posunúť 80tku za cerpacku.
Ale nad tym sa asi veľmi nerozmýšľalo a keď tak určite sa objavili argumenty o "strašných problémoch"
Hm. Akoze P+R dobry napad. Ale netusim, ako sa do tohto parkoviska maju dostat auta prichadzajuce od Pezinka. 🤔 Lebo do tej pumpy sa legalne odbocit neda.