Magistrát plánuje zriadiť jedno z nových záchytných parkovísk aj pri obratisku električiek v Rači.
V súvislosti s pripravovaným zavedením novej parkovacej politiky v hlavnom meste plánuje magistrát zriadiť aj niekoľko záchytných parkovísk na okrajoch mesta, kde bude možné prestúpiť na mestskú hromadnú dopravu. Jedným z nových záchytných parkovísk bude aj P+R parkovisko na Púchovskej ulici v Rači oproti obratisku električiek na Komisárkach. Oplotené parkovisko s vyše stovkou parkovacích miest sa bude nachádzať na pravej strane Púchovskej ulice (v smere von z mesta) na v súčasnosti nevyužívanej ploche medzi existujúcimi objektami a čerpacou stanicou pohonných hmôt. Vjazd na parkovisko bude zabezpečený novovybudovaným prístupom od čerpacej stanice.
Peší prístup k parkovisku bude existujúcim chodníkom na Púchovskej ulici, ktorý má byť predĺžený k parkovisku na jeho severovýchodnej časti. Od tohto chodníka je zabezpečený úrovňový priechod pre chodcov k električkovej zastávke Komisárky. V budúcnosti (po vysporiadaní majetko-právnych pomerov) má byť vybudovaný chodník aj na severozápadnej strane parkoviska. Magistrát požaduje pri projektovaní parkoviska minimálnu potrebu stavebných úprav.
V týchto dňoch magistrát obstaráva zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre toto parkovisko. Cenu zákazky odhaduje na 10-tisíc € a dokumentáciu požaduje dodať do 10 týždňov od účinnosti zmluvy.
Uvažované riešenie P+R Púchovská a jeho umiestnenie (zdroj: Magistrát hl. mesta SR Bratislavy):
N/A
Ak niekto robí na druhom konci mesta, tak mu parkovanie vo vlastnom obvode asi veľa nepomôže ani neušetrí, však? Ak by aj akokoľvek významnejšia časť ľudí zo sídliska začala cez deň autá nechávať na svojich miestach pred panelákom, stále bude kde zaparkovať rovnako ako to je bez väčších problémov možné aj dnes.
A aký konkrétny je teda ten priepastný rozdiel medzi tými daňami, že práve príjmy z parkovania musia skončiť v parkovaní? A nepriame príjmy prinášajú mestu rovnako aj tí, čo dochádzajú VHD alebo na kolobežke.