Záchytné parkovisko na Komisárkach je už v prevádzke

Motoristi dochádzajúci do Bratislavy od Svätého Jura môžu zaparkovať na novom P+R parkovisku na Komisárkach a ďalej pokračovať električkou.

Hlavné mesto dokončilo vybudovanie nového záchytného parkoviska typu P+R (Park+Ride) v Rači pri konečnej električiek na Komisárkach. Motoristi prichádzajúci do Bratislavy v smere od Svätého Jura tu môžu odstaviť svoje motorové vozidlá a ďalej do mesta môžu pokračovať električkou. Parkovisko pre asi 160 osobných vozidiel vzniklo na nevyužívanej ploche z betónových panelov, ktorú si mesto prenajalo na zriadenie parkoviska. Plocha bola oplotená a vybavená aj dohľadovým kamerovým systémom. Parkovisko je bezplatné a k dispozícii je nepretržite.

V smere od Svätého Jura nie je priama odbočka z Púchovskej ulice k parkovisku, ale je potrebné z tohto smeru sa otočiť na najbližšej otočke a vrátiť sa kúsok späť smerom k čerpacej stanici Slovnaft. Z parkoviska bol na severovýchodnej strane vybudovaný krátky spojovací chodník k existujúcemu chodníku na Púchovskej ulici, ktorým je možné za pár minút prísť k zastávke Komisárky, z ktorej premávajú električky liniek 3 a 7. V budúcnosti sa uvažuje aj s peším východom z parkoviska na strane bližšie k električkovej zastávke.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #25:
Dobry postreh. Otazkou ale je, preco na to prisli az teraz a preco to osadili iba ako docasne dopravne znacenie.
Už sme úplne OT. Reč bola o tom, či a kde je povolené otočenie do protismeru pre tých, ktorí prídu od Sv. Jura, aby sa dostali na toto parkovisko.

Zatiaľ som sa dozvedel, že na križovatke riadenej svetelnými signálmi je zákaz otáčania s dodatkovou tabuľkou 3,5 t. Táto značka neumožňuje ani v minulosti neumožňovala otáčanie vozidlám do 3,5 t, len zakazuje otáčanie vozidiel nad 3,5 t v čase, keď nie je v činnosti svetelná signalizácia. Vtedy sa tam môžu vozidlá do 3,5 t otáčať. Keď je svetelná signalizácia v činnosti, táto značka nemá význam.

Usudzujem len podľa informácií v tejto diskusii, nemám možnosť ísť sa tam pozrieť osobne.
Reakcia na: Minko #23:
Sú prechodné obdobia, ktoré sa neraz aj predlžujú.

(1)
Dopravné značky a dopravné zariadenia umiestnené do 31. marca 2020 ostávajú v platnosti s významom podľa im zodpovedajúcich dopravných značiek a dopravných zariadení podľa tejto vyhlášky, ak nie je v odsekoch 2 až 4 ustanovené inak.

(2)
Do 31. marca 2024
e) pozdĺžna súvislá čiara žltej farby vyznačuje zákaz zastavenia a státia z oboch strán čiary,
f) pozdĺžna prerušovaná čiara žltej farby vyznačuje zákaz státia z oboch strán čiary.

Žltá čiara v novom neexistuje, t. j. neurčuje sa a nezriaďuje sa.

Napriek tomu platí. 🙄

Nie je to až také jednoduché ako by sa mohlo zdať. Bežný vodič (dovolím si tvrdiť, že ani profi vodič) nemá šancu toto všetko vedieť a sledovať zmeny legislatívy.

Už vidím, ako 90 ročný dedko alebo nejaký Jožko, ktorý vychodil 4 triedy ZŠ dokáže bezpečne jazdiť podľa nejakej vety v zákone.

(4) Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.

Ak toto má byť jediná ochrana chodca na priechode cez 2 jazdné pruhy v jednom smere, tak sa nečudujem štatistike.
Reakcia na: N/A #20:
Omyl platna je len taka znacka, ktora ma oporu v legislative. Napr. Ak dnes chyba znacka koniec mesta na vyjazde na dialnicu, neznamena to ze si na dialnici v meste lebo legislativa uz takuto situaciu nepozna. To plati aj o znackach, ziadna definicia znacky v legislative= akoby ziadna znacka nebola. Samozrejme este treba dat pozor na fičúrky ako prechodne obdobia a podobne.
A to, že dodatková tabuľka s textom 3,5 t znamená, že značka platí len pre vozidlá s hmotnosťou presne 3,5 t, sa dá brať len ako vtip.
Reakcia na: N/A #20:
Nemusím vedieť všetko, ale keď si nie som istý, tak sa pozriem do zákona 8/2009 Z.z. alebo vyhlášky 30/2020 Z.z.

https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2020/30/
Reakcia na: Minko #19:
No ale podľa teórie diskutujúcich má vodič vedieť všetko (veď je držiteľom VP).
To, že budú v teréne 3 typy dopravného značenia je detail.
Reakcia na: N/A #16:
Vid prispevok 3pa3ck3 presne toto poznam ja, na dodatkovych ze sa to pouzivalo.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Svojho času sme ale naozaj mali vo vyhláške dodatkové tabuľky o hmotnosti so znamienkami (okrem nich ale stále platila klasická tabuľka bez znamienka s významom dolnej hranice platnosti a pri znamienkových bolo uvedené, že sa používajú najmä v spojení so značkami o spoplatnení ciest).

Použitie tabuliek s nerovnostnými znamienkami by ale naozaj malo význam iba v spojení s celkovou hmotnosťou. Pri šírke a výške sú rozmery udané podľa fyzického obmedzenia prejazdného profilu (pri hmotnosti sa má pri obmedzenej nosnosti použiť značka obmedzujúca okamžitú hmotnosť vozidla, nie celkovú) a pre rýchlosť na to máme samostatné značky v rozdielnom farebnom vyhotovení 😉 (najvyššia a najnižšia povolená rýchlosť).
Reakcia na: Minko #14:
Aj na dopravných značkách stanovujúcich šírkové či výškové obmedzenie, prípadne aj na rýchlostných obmedzeniach očakávaš väčšítka a menšítka?
Reakcia na: Minko #14:
Ak to bol vtip, tak nevydarený.

Ak to bolo myslené vážne, že 3,5t = len 3,5t, tak konečná.

Je to presne o tom, čo sa riešilo pri priechodoch cez dva jazdné pruhy v jednom smere, keď som tvrdil, že spoľahnúť sa na znalosti vodiča sa nedá, nemôže a nesmie.

Tu je živý príklad. 😲
Reakcia na: Minko #14:
Vyhláška 30/2020 Z.z., príloha č. 5, dodatková tabuľka č. 508 - Hmotnosť:
"Dodatková tabuľka obmedzuje platnosť značky, pod
ktorou je umiestnená, len na vozidlá a jazdné
súpravy s celkovou hmotnosťou prevyšujúcou
vyznačenú hranicu."

Vždy to tak bolo, žiadne znamienko sa tam nikdy nedávalo.
Reakcia na: Miro #13:
Prave preto ma ta tabula zarazila ze aj tak nedava zmysel. Navyse techyba na nej znamienko "vacsi alebo rovny"? Lebo ak tomu spravne rozumiem takze by malo byt zakazane iba vozidlam s presnou hmotnostou 3,5t alebo sa nieco menilo aj v tkmto smere?
Reakcia na: Minko #12:
Ako napísal Matko1 pred štyrmi dňami, tým sa nič nemení, pretože otáčanie na svetelnej križovatke možno povoliť len tabuľkou s čiernou šípkou č. 731 (pozri vyhlášku 30/2020 Z.z.).
Reakcia na: Valec #11:
Dnes som si vsimol ze na svetelnej je docasna tabula zakaz otacanie s dodatkovou tabulou 3,5t.
Otočka nie je vyznačená na svetelnej križovatke, ale na vjazde do priemyselného areálu, ktorý je ešte pred ňou.
Reakcia na: Miro #9:
Zaplatia aj pokuty, keď tam začnú pangle ryžovať? 😎
Reakcia na: Matko1 #8:
Ale primátor a starosta Rače povedali, že sa môže.
Reakcia na: Erasmus #7:
Podľa toho príspevku na fb to vyzerá, že tam dali iba značku zákaz otáčania s výnimkou nákladiakov. Nevie niekto odfotiť čo to tam je? Lebo ak je tam iba táto značka, tak iba dopĺňa všeobecný zákaz otáčania sa v svetelne riadenej križovatke (áno, je to nezmysel) a nič tam teda otáčanie nepovoľuje. Na povolenie otáčania v svetelne riadenej križovatke musí byť vľavo vedľa červeného signálu príslušného návestidla umiestnená čierna šípka (č. 731). Žiadne iné značenie otáčanie v svetelne riadenej križovatke nepovoľuje. https://www.google.sk/maps/@48.1677283,17.0775441,3a,15y,118.66h,90.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1segzAmBnVzMW7oJWyTUZ4BQ!2e0!7i16384!8i8192