Do konca roka 2023 budú dodané nové hybridné trolejbusy SOR TNS 12.
Bratislavský dopravný podnik podpísal v závere mája 2022 zmluvu na dodanie 11 nízkopodlažných hybridných 12-metrových trolejbusov s víťazom verejného obstarávania, ktorým sa stala spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v súťaži ponúkla trolejbus SOR TNS 12 s trakčnou batériou za jednotkovú cenu 464 600 €. Trolejbusy by mali byť dodané do 18 mesiacov, teda do konca roka 2023. Dopravný podnik využije na nákup trolejbusov nenávratný finančný prostriedok z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Nové trolejbusy plánuje DPB využívať na linke z Hlavnej stanice na Kolibu, ktorá by mala vzniknúť spojením autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 44. Trolejbus by mal byť schopný odjazdiť denne aspoň 75 km mimo trolejového vedenia pri využití priebežného nabíjania batérie počas jazdy alebo státia pod trolejovým vedením.
O dodanie 12-metrových trolejbusov pre DPB mali záujem aj ďalšie dve spoločnosti. Česká spoločnosť Škoda Electric ponúkla trolejbus za cenu 488 640 € a poľsko-ukrajinsko-bieloruské konzorcium OPF + BKM-Ukraina + Belkommunmaš ponúkalo trolejbus za jednotkovú cenu 374 147 €, ktorá bola síce najnižšia, ale uchádzač bol zo súťaže vylúčený pre nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky. Uchádzač bol opakovane požiadaný o vysvetlenie svojej ponuky, avšak ani potom nepreukázal splnenie požadovaných technických parametrov trolejbusu. Konzorcium sa po vylúčení zo súťaže neodvolalo.
Po nedávnom podpísaní zmluvy na dodávku 23 kĺbových a 16 dvojkĺbových trolejbusov tak už dopravný podnik zabezpečil nákup všetkých 50 hybridných batériových trolejbusov, na ktoré získal finančný príspevok z eurofondov.
Petto
V autobusovej sfere uz cenovo to nedavaju. Iveco sa spojilo s Otokarom cim podliezol cenu aj v Prahe cim SORu vyfukol mega kseft .
Bratislavu vyhral NS12 abus len pre nedodanie formalit od Otokaru cenovo vsak prave vyhral solo 12m Otokar Kent.
Suma sumarum SOR bude zbierat uz len pravdepodobne zbytky co iveco alebo Otokar nebude chciet. Alebo ak dostane priame objednavky vid NR ci TN od Transdev.
V trolejbusovej sfere
Skodovka pomaly ukoncila spolupracu s Poliakmi (klbak este budu ponukat Solarisoidny kym nebude klbova temsa karoseria) a siahla tiez po lacnejsich Turkoch - vysledok su zmatky ebusy pre Prahu ci planovane prve Skoda 36 Tr Temsa pre Ostravu. Tam tiez skoncil SOR cenou druhy.