Ďalších 10 obojsmerných električiek môže dopravný podnik nakúpiť vďaka eurofondom.
Dopravný podnik Bratislava podpísal s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (NFP) pre projekt "Električky pre Bratislavu". Cieľom projektu je nákup 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek. DPB v minulom roku vysúťažil dodávateľa týchto električiek, ktorým sa stalo konzorcium Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy s električkou Škoda 30T3.
Výška NFP bude predstavovať najviac 25 659 791 €, pričom zvyšných 5 % nákladov projektu zaplatí DPB z vlastných zdrojov. Projekt bude rozdelený na dve fázy, pričom prvá fáza bude zrealizovaná v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (programové obdobie 2014 - 2020) a druhá fáza bude realizovaná v nasledujúcom programovom období 2021 - 2027 v rámci Programu Slovensko (PSK). Aj prvá fáza môže byť rozdelená na dve časti s tým, že prvá časť sa preplatí z OPII, druhá časť z PSK.
Doplnené: V nadväznosti na získanie NFP podpísal DPB dňa 26. mája 2022 zmluvu so Škodou Transportation a Škodou Transtech Oy na nákup uvedených desiatich električiek. Výrobca sa zaviazal dodať a sprevádzkovať električky do 24 mesiacov od vystavenia objednávky. V ideálnom prípade by tak električky mali začať voziť Bratislavčanov v lete 2024. Cena jednej električky bude 2 648 800 € bez DPH.
lostrail
S kacicami samozrejme suhlasim (vyradit), par ks ako zalozaky nechat mozu.
Ja by som zasa najradsej nevyradoval T6 a T3P, ktore su pomerne nove, ale faktom je, ze napr. aj ked teraz chodim kocikovat, normalne prechadzku upravujem tak, aby som nemusel ten kocik aj s malym dvihat. Holt akakolvek stara elektricka v tomto zmysle taha za kratsi koniec. To ani nehovorim, ze su pred nami horucavy a v starych vozoch zasa bude "radost" sa vozit, co bude o dalsi dovod viac, aby som si prechadzku patricne upravil.
Volakedy nebolo bezne, ze teploty atakovali 40 stupnov (vo voze potom v pohode 46), pricom okrem klimy je standard MHD pre 21. storocie jednoznacne nizkopodlaznost, co by malo byt cim skor zavedene u vsetkych liniek bez vynimky. Dokonca aj tie babky, co maju take tie vozitka, ktorymi konkuruju kocikujucim, radsej na zastavke zostavaju stat a pockaju na Skodovku, ako by to mali tahat do hociktorej starej elektricky. Trendy bohuzial hovoria v neprospech nostalgie a je to normalny proces, ktory sa dial, deje a bude diat.
Navyse, aj taka "drobnost" ako esteticka uroven MHD rozhoduje aj v pripade volby dopravneho prostriedku a to aj u tych, ktori maju vlastne auto. Bez urazky, ale interier T3G uz je jednak dost opotrebovany (fyzicky aj moralne) a z hladiska "modernosti" davno out (to sa tyka celkovo dizajnu T3). Je dobre nechat par vozov na nostalgicke jazdy, nanajvys ako zalohu, ale v najblizsich 10 rokoch ocakavam, ze vozovy park DPB bude kompletne nizkopodlazny, plne klimatizovany a urovnou zodpovedat 21. storociu, ak ma pritiahnut do MHD hocikoho, kto je rozmaznany pohodlim vlastneho auta.
Vidim to tak, ze zostanu akurat tie T6 a T3P, ktore sa budu nasadzovat napr. na linku 7 (masovka na zvazanie zamestnancov a studentov, cize kociky, voziky a do velkej miery ani barly nehrozia), ci ako vlozene spoje pocas spiciek. Vypravu v sedle a pocas utlmov (vikendy, sviatky, prazdniny) by uz mal DPB zvladnut komplet novymi vozidlami, resp. to by mal byt ciel.