Projektová príprava modernizácie Ružinovskej a Vajnorskej radiály sa predĺžila.
Po nedávno zrealizovanej modernizácii Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály (kde naďalej prebieha odstraňovanie nedorobkov a vád) magistrát hlavného mesta pripravuje modernizáciu Ružinovskej a Vajnorskej radiály. V súčasnosti prebieha príprava projektovej dokumentácie pre obe stavby. Na financovanie projektovej dokumentácie získalo hlavné mesto nenávratné finančné príspevky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Podľa pôvodných harmonogramov mala byť projektová dokumentácia pre Ružinovskú radiálu dokončená do augusta 2021 a pre Vajnorskú radiálu do marca 2022. Príprava projektov sa však značne predĺži.
Ako sa uvádza v materiáli predloženom na marcové mestské zastupiteľstvo, termín na vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Ružinovskej radiály bol v dôsledku pretrvávajúcej mimoriadnej situácie predĺžený až do decembra 2022. V súčasnosti prebieha zapracovanie tisícky pripomienok mesta a DPB k dokumentácii pre stavebné povolenie. V závislosti od priorít mesta a získania finančných prostriedkov je nový termín realizácie stavebných prác odhadovaný na obdobie od marca 2024 do októbra 2025. Ešte pred rokom mesto očakávalo začiatok stavebných prác v novembri 2022, treba však dodať, že financovanie stavebných prác nebolo zabezpečené. Na základe štátnej expertízy boli náklady na modernizáciu Ružinovskej radiály odhadnuté na 80,5 mil. € s DPH.
Podobne bol o 16 mesiacov predĺžený aj termín na vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Vajnorskej radiály. Hotová by tak mala byť do júla 2023. V tomto prípade je dôvodom predĺženia termínu okrem mimoriadnej situácie aj nový projekt organizácie výstavby, ktorý počíta so zachovaním jednokoľajnej premávky električiek medzi električkovým depom Jurajov dvor a Trnavským mýtom počas realizácie stavebných prác. Ak sa podarí získať financovanie projektu, predbežný termín výstaby sa očakáva od januára 2025 do augusta 2028.
Oba projekty bude teda môcť mesto zrealizovať v prípade, ak sa mu podarí získať finančné príspevky v ďalšom programovom období.
Solider
Ja to inak nerozporujem, ale tých zlých úsekov skutočne nezostalo až tak veľa. BKV trate v Ružinove a v Rači sú v o niečo lepšom stave, než BKV trať na Vajnorskej. A tie blaťáky - to zatiaľ nikto neopravoval. Tam sa len dosypal štrk, čo nestačí.
Hybešova-Hečkova, to sa dá kedykoľvek opraviť počas predĺženého víkendu. Problematický je iba oblúk bližšie k Hybešovej, ktorý je na drevených podvaloch z rovných koľajníc. Nebolo by ani na škodu to tam konečne osvetliť.
Otázka je, či sa bude niečo toto leto opravovať, pretože si dovolím predpokladať, že odpoveď bude nie. Obzvlášť, ak sa predpokladalo plynulé pokračovanie opravy od Záhumeníc smerom na Komisárky. Takisto je potrebné vymeniť koľaje 1 a 2 v obratisku, ktoré sú už totálne zničené.