Úprava premávky liniek MHD (od 10.1.2022)

Linky bratislavskej MHD budú naďalej premávať v prázdninovom režime.

Od pondelka 10. januára 2022 budú linky bratislavskej MHD naďalej premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Po vianočnej prestávke bude obnovená aj premávka liniek 7 25 26 94 92 192 a 196.

Linka 58 bude premávať podľa cestovného poriadku pre školský rok z dôvodu zabezpečenia obsluhy ZŠ Odborárska.

Študentská linka 131 bude opäť premávať od nedele 9. januára 2022.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #49:
To je pravda, aj tak by si ale musel odstrániť jestvujúce retardéry, čiže by si musel rozbiť vozovku.
Reakcia na: Viko #46:
Existujú aj "vankúše", ktoré autobus pohodlne "obíde" bez obmedzenia (keďže sú takej šírky, že sa vojdú medzi kolesá jednej nápravy), ale auto nie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Tak v Beneluxe sa toto opatrenie zvykne realizovať aj bez prerábania krytu vozovky, len osadením kvetináčov alebo našróbovaním plastových stĺpikov, ostrovčekov apod. Plus samozrejme značenie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #45:
Celý Lamač resp.linky v ňom by sa mali prekopať. To asi jediná časť čo má cca. pôvodné linkovanie resp. veľa liniek s mizernými int.
Reakcia na: Viko #46:
To by sa dali, len kvôli tomu asi nebudú opäť rozbíjať cestu...
Reakcia na: Urbanway 2423 #45:
Miesto retardérov by sa mohli použiť zúženia cesty striedavo v jednom a v druhom smere, ak je tam teda treba pasívne kontrolovať rýchlosť prejazdu..
Reakcia na: diky #43:
Nezabúdaj na to, že 36 slúži aj pre obsluhu Strmých vŕškov a aj preto by som radšej posilnil 36 na úkor 123. Celá táto časť to má dosť zlé preto, že všade majú 20-minútový interval. Nedávno som tu písal, že podľa mňa by bolo dobré posilniť 23 v úseku Lamač - Pri kríži (spojenie Lamač - Dúbravka), spolu s 36 a 37 (na každý druhý spoj 37 by nadväzoval spoj 36 kvôli Strmým vŕškom). 92 by sa spojila so 192 a premávala by celodenne po Bory (v špičke tak, ako teraz) ako náhrada za zrušenú 123 (nemohli by ľudia prestúpiť na Vrančovičovej, alebo by to už bola príliš veľká zachádzka?). Ide o to, že dve linky môžu mať lepší interval ako 3/4 (23, 123, 36, (92)), vďaka čomu by mohli byť atraktívnejšie. Možno by sa ešte mohla 30 viesť po Vrančovičovej ulici k OC Lamač a do Borov s tým, že 92 by aj naďalej premávala len v špičke?
Čo sa týka Tesca Lamač, tak tam by mohla zachádzať skôr 30 namiesto nejakej inej linky, pretože odtiaľ sa dá dostať na Patrónku len so 63 v mizernom intervale. 30 by možno mohla pokračovať aj zo Segnárov priamo po ulici Pod Zečákom (aj keď retardéry nie sú pre autobusy zrovna najlepšie). 30, 37 a 63 by mohli premávať mimo špičky v 15-minútovom intervale kvôli nadväznostiam na iné linky a 23, 36 a 92 v 30-minútovom intervale (23 iba do Dúbravky), v špičke by jazdili častejšie, ale stále by mali na seba na seba nadväzovať. 130 by som asi nechal len ako dôchodcovský spoj, úlohu lokálneho "vymetáku" by som nechal skôr 30.
Reakcia na: Solider #42:
S tou víkendovou 92 súhlasím, cez víkendy by podľa mňa stačilo, ak by sa posilnila 36 cez Bory a aby nadväzovala na 21.
Reakcia na: Urbanway 2423 #12:
Hm, Bory aj Lamač sú jedna mestská časť a zrušením 123 by si odrezal dve sídliská, kde je väčší dopyt ako na linke 36. Linka 92 obsluhuje Lamač len okrajovo, to by musela mať zachádzku aspoň po Vrančovičovej na Lamač a späť....Ale... ale ak sa raz odhodlajú prekopať celú západnú časť mesta (čo už do volieb určite nebude), tak potom možno aj niečo rozumné z toho vyjde. Súhlasím, že v prázdninovom režime je linka 36 v praxi nanič. V podstate nič moc je to v súčastnosti celkovo L23, 123, 36 a L92 len špička sú v praxi skôr odstrašujúci príklad ako dobrá dopravná obslužnosť a ešte paródia na linku 130, čo chce riešiť viacero vecí a nerieši nič.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
O víkendovej premávke 92/192 nie som úplne presvedčený, ale riadna celodenná premávka počas pracovných dní by mala byť podľa mňa určite témou pri ďalšom rozširovaní rozsahu premávky MHD, povedľa napríklad celotýždennej premávky linky 75.
Reakcia na: Viko #40:
To musíš vysvetliť magistrátu. Tento rok resp. minulý neviem žeby sa niečo navyšovalo a hlavne ušetrilo kvôli výpadku príjmov.
Skôr sa intervaly predlžovali. Aspoň pri električkách.
Reakcia na: david1 #39:
Nedá sa obsluhovať rastúce mesto bez nárastu vzkm tak, aby z toho nevznikali paškvily.
Navyše, myslím si, že vďaka dlhodobo obmezenej výprave je kilometrov ušetrených až-až.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
Načo chceš robiť duplicitu?
L192 keby sa mala , kde točiť tak je už dávno vedená po Patrónku.

Skôr treba zatraktívníť miestny moták L36.
Skrátiť a zahustiť bez pridania vozokm.
Aspoň v režime prázdniny.
Však prázdniny skončili prečo teda prázdninový režim
Reakcia na: Petto #35:
K sandberskej 21ke by som inak pridal ešte S - skrátená/Sandberg. Bežne sa stáva, že sa tam prevezie niekto, kto chcel ísť na Volkswagen.
Reakcia na: Oli61 #33:
Ja som myslel, že 192 by sa v sedle zrušila a nahradila by ju 92 po Bory. Po Bory by potom mohla premávať aj cez víkendy, čím by sa z nej stala plnohodnotná linka (možno by sa musela na druhej strane skrátiť, ak by na nej nebol dopyt až do Petržalky).
Reakcia na: henko151 #34:
Uz to nemenme podla mna. 191,192,196 su vyslovene doplnok premávajúci len urcity cas, kdezto 21 na Sandberg ci 80 na Udernicku ci 49 k NUSCH su plnohodnotne spoje cely tyzden.
Reakcia na: Oli61 #33:
Hlavne by sa mala 192 a 92 zlúčiť. Na jednej strane tu máme 21ku s viacerými konečnými a na druhej strane tu máme dve totožné linky, len jedna končí skôr. To isté 96/196 a 91/191.
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
V sedle by po Bory mohla byť predĺžená aj L192. Len otázka je, že ak nebudú môcť využívať diaľnicu/ most Lafranconi, tak cez mesto a Patrónku to bude veľká zachádzka.
Reakcia na: david1 #30:
V takom prípade by som skôr skrátil 123 po Bory a 36 presmeroval v Boroch po jej trase, keďže z Lamača do Dúbravky sa dostaneš (aj keď v horšom intervale) aj s 23, takže by som skôr nechal v Dúbravke 36 ako 123. Z toho posilenia 92 by ale profitovalo veľa ľudí aj mimo Borov, nehovoriac o tom, že s výstavbou sídliska by sa tam mala zlepšiť aj MHD, na čo by bola 92 celkom dobrá.
Reakcia na: Pe67 #20:
Preco porovnavas neporovnatelne? Jasne, ze piatky budu vsetky stanicne spoje plne, ked CPckari idu kade lahsie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #12:
To by bolo podstatne drahšie riešenie vzhľadom na dĺžku trasy L92.


Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Ale hádam ne-o-čákávaš že sa najnovšie vozy pôjdu ničiť na nočáky, kde jazdí všeliaka háveď. To by vyzeralo. Trolejbusy nie sú autobusová prevádzka! 😁
Reakcia na: spejsikx #25:
Prípadne by bolo fajn keby mohol niekto napísať porovnanie spotreby aj medzi 12m Urbanom a 18m SORkou – som počul, že tam je tiež celkom zaujímavé to porovnanie. 😉
Reakcia na: 810zssk #26:
Ja som zvedavý, ako to dopadne s trolejbusovými nočákmi po dodaní parciálov a spojení 41 a 44, či sa spoja aj nočné linky a N72 sa predĺži na Hl. st., alebo to zostane tak, ako to je, aby mohli v noci jazdiť normálne trolejbusy, alebo nebodaj aj 15Tr (ak dožijú).
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Spojenie N91 a N93 narazí vždy najmä na potrebu šotoušov robiť si z MHD BA svoju modelovú železnicu. Argument so spotrebou je úplne iracionálny - keby to DPB myslel úprimne, tak v prvom rade rieši aby sa kĺbaky zbytočne nevozili na denných linkách v posledných hodinách prevádzky tam kde už v tom čase nie je taký dopyt (tak sa to robí napr. v Brne kde namiesto toho aby išlo sólo do vozovne prejde na kĺbovú linku a do vozovne ide kĺbak z tej linky). Tam by sa ušetrilo rádovo viac peňazí, ale DPB sa namiesto toho odbavuje na tri a pol eure za rok na zopár spojoch N91.

Čo sa N44 a N47 týka, tam sú kĺbaky kvôli prejazdu na N72, čo by sa dalo ľahko riešiť rozdelením nočnej trolejbusovej služby, čo by malo aj niektoré ďalšie benefity (napr. zlepšenie pripojovosti na Hodžku pri N44 a N72). Ale zas nevedno prečo je tu dogma že všetky trolejbusové nočáky musia byť jeden obeh. Odhliadnuc od samotnej dogmy že N44+N47 musia byť tbusy aj za cenu toho že kvôli tomu nie sú možné prestupy, čo je zas šotoušovina par excellance.
Reakcia na: ratataj #23:
Čisto pre zaujimavost, ma niekto prosim toto info? Napr. 100km spotreba 12m a 18m Sorky? Aky velky je to rozdiel?
Reakcia na: Pe67 #20:
...natlačení...
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
lebo dogma o spotrebe. u elektrickej trakcie je to v podstate jedno čo jazdí cez víkendy a v noci, pretože elektrina sa platí paušál podľa spotreby v špičke pracovného dňa. u autobusov sú ale dodnes deň presvedčení, že kĺbak zožerie za noc podstatne viac nafty ako krátky bus. hoci pri tankovaní býva realita iná. ale tabuľky nepustia.
Reakcia na: Pe67 #20:
(inac opakovana tema, uz neviem po kolkykrat)
pochybujem ze vo vacsine spojov vedia cestujuci dodrziavat pozadovane rozostupy... ale klasika, statna sprava od druhych moze pozadovat dodrziavanie niecoho co sama vo svojich prevadzkach zabezpecit nevie... tak potom nech sa nedivia ze ma vacsina taketo nekonzistentne nariadenia niekde....
Reakcia na: Pe67 #20:
Taká perlička: 31.12.som išiel po 7h súpravou 2xT6 zo Segnerovej pod most SNP a v prvom vozni som bol sám a v druhom som videl dvoch ľudí tušim.
Reakcia na: Alex111 #19:
To by ma zaujímalo na akej linke a v akom čase sú ľudia na seba natlačený ako sardinky, lebo chodím mhd každý deň a takým spojom som už dávno nešiel. Naposledy pred vianocami linka 33 od Riviéry na DD, ale k sardinkárni to malo ďaleko. Kolegyňa hovorila ,že v piatok(asi v polke decembra)išla po 14h linkou 71 na stanicu bolo to telo na telo. Ale to je skôr výnimka.
Je velmi zaujímavé že v MHD keď sú všetci natlačený na sebe ako sardínky tam sa COVID nešíri........
Reakcia na: TomJ #16:
Nie je teraz vo VW dovolenka?
Reakcia na: Cancer #15:
Nejaká úspora tam určite je (aj prípadné zlúčenie N91 a N93 vždy narazí na tento problém), ale neviem, kto by ten voz na Hl. st. v noci doviezol (jedine, že by tam doviezli nejaký končiaci voz)?

Na N72 ten kĺbák ešte dáva zmysel aj cez týždeň, ale tú N44 a N47 využívajú jednotky ľudí (N47 na Palisády už nebýva úplne prázdna, ale sólo by stačilo). Je naozaj nepochopiteľné, že DPB dovolí vypravovať kĺbáky na tieto linky, keď by mohol namiesto toho spojiť N91 a N93 do jednej linky...
Reakcia na: Cancer #15:
Presne tak. Navyše aj linka N70 jazdí celý čas kĺbová (ako jediná z autobusových nočákov). Neviem, či je to kvôli tomu, že 21/51 chytá začiatok/koniec zmeny vo VW alebo je na to nejaký iný dôvod. A keď už tak nutne potrebujú mať sólo vozy na nočákoch, tak nech ich robia prejazdy z nejakých sólo liniek.
Reakcia na: Ma178rek #13:
A oplatí sa takéto šaškovanie iba kvôli tomu aby sa niekomu nezdalo, že v noci chodia vozidlá príliš prázdne? Je tá úspora dostatočná na to aby sa zvolilo takéto riešenie miesto toho aby tam jednoducho boli kĺbáky?

Obzvlásť keď šototrolejbusová prevádzka si celoročne spokojne vypravuje tie svoje vysokopodlažné vraky ktorých zvýšená kapacita vôbec nieje potrebná na linkách kde ich vypravujú...
Reakcia na: Ma178rek #13:
Toto nie je ako Facebook, tým pádom je to niečo ako na SME "karma príspevku," čiže konkrétne hlasy like/dislike kto dal, nie je vidieť.
Reakcia na: Petto #10:
Má.niekto.moznost vidieť kto dáva minuska??? Lebo dakedy sú to také generické a proste len by ma to zaujimalo...

Na nočné spoje okrem nedele keď príde posilovy posledný rýchlik stačia zatiaľ stále sóla...
Jediný problém teda riešenie vidím v tom že teda na linku 32 a 93 by boli nasadené dlhé spoje a na stanici by stálo krátke vozidlo a to by sa pocas noci vymenilo...
Reakcia na: david1 #11:
Ja by som skôr 123 zrušil a 36 posilnil a presmeroval cez sídlisko Bory spolu s rozšírením premávky 92 po Bory.
Reakcia na: Viliam22 #8:
Ja zase nechápem význam tejto linky v tejto trase.
Osobne by som ju sekol po Bory. Kto chce ďalej si prestúpi na 123.
Vyjazdila by potom určite lepší int. za rovnaké €.
Reakcia na: Trammat #9:
Nechápem kto ti dal minus ale ok.
Zakaz vychadzania po 20.00 konci tj uz by mohli byt aj nocaky v pôvodnej výprave. Hlavne ze mame 29tky do polnoci kĺbové ci 43tky😁.
Ja len dúfam, že príde k zmene štruktúry výpravy a nebudú nedeľné večerné spoje na 32 a 93 idúce po príchode rýchlikov obsluhované 12m vozmi.
Reakcia na: TomJ #6:
Ja nechápem napr. linku 36, ktorú robí prázdninový grafikon nepoužitelnu
Reakcia na: Petto #5:
Toľko ľudí zostane na HO pravdepodobne aj po skončení opatrení.
Možno je to takto lepšie, ako zavádzať na chvíľu režim školský rok a potom sa vrátiť späť na prázdninový, keďže je dosť možné, že omikron nechá veľa vodičov na PN a režim školský rok by bol nevyjazditeľný.
Ale sú linky, kde to podľa mňa bude dosť cítiť, napr. 50 (interval 7,5 versus 12) alebo 191 (neskorý začiatok poobednej špičky v prázdninovom režime).
Reakcia na: Katarina1712 #1:
Orientacne 10-20% pracujucich ludi zostava nadalej na homeoffice, prave preto zostava oslabeny rezim CP prázdniny
Reakcia na: Katarina1712 #1:
Nariadený H.O. pre všetkých komu to povaha práce dovoľuje.
Reakcia na: Katarina1712 #1:
Aby sme sa rýchlejšie premorili 🙂
Reakcia na: Katarina1712 #1:
imhd.sk nie je stránka Dopravného podniku Bratislava. Odpoveď by mohli poznať na info@dpb.sk 😉
Aký máte na to prosím dôvod? Normálne pracovné dni, všetky deti sa budú presúvať do škôl, zo škôl a bratislavská MHD bude mať prázdninový režim?!