Zavedenie prázdninového režimu v bratislavskej MHD (od 29.11.2021)

Od pondelka bude premávka liniek MHD Bratislava obmedzená.

Z dôvodu obmedzenej mobility obyvateľstva budú od 29. novembra 2021 linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.

Linka 58 bude naďalej premávať v režime školského roka, t. j. vykonávať bude aj zachádzku k ZŠ Odborárska.

Dopravný podnik zabezpečí monitorovanie situácie a podľa potreby upraví prepravnú kapacitu na jednotlivých linkách tak, aby zodpovedala dopytu cestujúcich.

"Zdravie a bezpečnosť cestujúcich je pre DPB prioritou, a preto pokračuje v intenzívnom čistení a dezinfekcii vozidiel MHD. Tie sú čistené každý deň po návrate z prevádzky - predovšetkým dotykové plochy, madlá, tyče, dopytové tlačidlá, označovače cestovných lístkov, podlahy, rámy všetkých okien a prieduchy klimatizácií. Každý dopravný prostriedok prechádza aj komplexným čistením, ktoré zahŕňa hĺbkové čistenie stropov i tepovanie sedadiel a pod. Nad rámec toho pristúpil podnik opäť k dlhotrvajúcej polymérovej dezinfekcii. Každý vodič MHD je tiež vybavený dezinfekčnými prostriedkami a má tak možnosť vozidlo dezinfikovať aj priebežne počas dňa. V zmysle platných nariadení musia mať cestujúci počas jazdy prekryté dýchacie cesty respirátorom. Aj vďaka týmto opatreniam je prevádzka MHD v Bratislave naďalej bezpečná," uviedol hovorca Dopravného podniku Bratislava Martin Chlebovec.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #107:
Asi sme sa úplne nepochopili, ja myslím, že 2-minútový interval by bol iba rannej špičke (teraz majú taký interval 3+7 dokopy) a v ostatných časoch (okrem večera) by mala 4-minútový interval (náhrada za tie zrušené spoje na 7). 2-minútový interval v poobednej špičke by som zaviedol až vtedy, keď by končilo v Rači viac regiobusov.
Reakcia na: Martin Fundárek #107:
ked sa pred par rokmi jazdilo do Race v 2 minutovom intervale (aj popoludni), nemal som dojem ze by to chodilo nejak prazne... akurat je fakt ze par mesiacov trvalo kym sa na to ludia naucili a zacali to pouzivat a potom to akurat zas nove vedenie na magistrate seklo (inac krasna ukazka toho ako ludi trenovat ze to auto co maju urcite netreba predat, pretoze za par mesiacov moze byt jeho pouzitie opat lepsou volbu ako cesta v konzerve na sardinky 😃 )
Reakcia na: Urbanway 2423 #106:
To sa mi vidí ako brutálne plytvanie. Dnes je v šk.r. poobede hodinová kapacita 3840 ľudí, pri 2-minútovom intervale by to bolo 7200.
Reakcia na: Martin Fundárek #105:
Ja som myslel posilnenie na 2-minútový interval, ale až po dodaní ďalších električiek. V Petržalke bude aj tak 2-minútový interval, v Rači je už teraz, tak by sa mohla posilniť aj 3 a počet vozov by sa nezmenil.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Na trojminútový interval v celej trase nemáš dosť vozov. Ak by si niektoré točil na Vinohradoch, tak by to ako-tak vyšlo, ale ďalší spoj bol viac napchatý, než dnes. Tadiaľto asi cesta nevedie.
Reakcia na: david1 #103:
Tam by muselo prísť k výmene radiča CDS, na čo DPB teda vplyv nemá. A obzvlášť tam nič meniť nebudú, keďže tá trať vrátane celého prestupného uzla má ísť o dva roky do modernizácie.
Reakcia na: Solider #86:
V dnešnej dobe hádam vieme už meniť signál v križovatkách podľa potreby. Určite to nie je neriešiteľný problém.
Reakcia na: david1 #100:
V Ružinove mi príde počet vystupujúcich cestujúcich na všetkých zastávkach podobný (možno je to aj krátkosťou radiály), na tej Detvianskej to je také "okatejšie" kvôli tomu prestupu na autobusy. V KV prestupuje (podobne ako na Detvianskej) na Riviére veľa ľudí na trolejbus.

#99
To obratisko bolo myslené skôr niekde pri Peknej ceste (ak je zvýšený dopyt až po Krasňany), ale aj tak som to nemyslel ako úplne vážny návrh. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #97:
Cez bežný rok sa plnila na Blumentáli smer stanica..
Tiež asi podľa zápch..
Z Račianskej je lepšie ísť na Vinohrady ak nejdeš na Záhorie..
Ina za 10 min. si aj peši z Račka na hlavnej .. no ten vzduch nič moc teda.
Reakcia na: Urbanway 2423 #98:
Na Detvianskej vystupuje dopyt z Rendezu. ..
To máš za kulturákom v Dúbravke podobné detto v Ružinove tiež.
V Karlovke od Riviéry to je tiež na jednu linku ak ideme porovnávať naplnenosť vozov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #98:
Oplatilo by sa vobec vybudovat nove obratisko? Koniec koncom je to len 3 minuty na Komisarky.
Reakcia na: david1 #94:
Len či by tá električka nebola už na Hečkovej nevyužitá. Teraz by sa nám hodilo nejaké obratisko medzi Vinohradmi a Račou, pretože najmä od Detvianskej býva tá električka takmer vždy prázdna.
Reakcia na: david1 #96:
To áno, ale ja som v nej poobede aj taknejaké balíky ľudí nevidel. Tá zápcha na Šancovej sa zvyčajne celkom hýbe a človek sa za nejakých 10 minút na tú stanicu z Račka dostane. Ide mi o to, že posilnenie 3 by asi pomohlo väčšiemu počtu ľudí, ako premávka 7 na stanicu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Zmysel má..
Poobede máš mimo lock down permanentne upchatú Šancovú..
Reakcia na: Valec #93:
Tam to vtedy veľmi záležalo od prekladov. L7 išla vtedy minútu za L3 do centra a väčšinou v závese meškajúcej L5 do Dúbravky.
Ak sa dostala L7 pred L5 viezla balík ona.
L7 by bola určite využitá aj teraz v predĺžení až do Rače. Aspoň by sa rovnomerne rozložil dopyt podobne ako ráno.
V L3 si častokrát nesadnes ani o 22 h. večer na Račku smer Rača..
Reakcia na: Valec #83:
Dopyt sa láme dnes až v Krasňanoch..
Dosť plné to stále ide aj z Vinohradov ďalej.
Pribudli ti tam totiž bytovky nad vozovňou a aj Malé Krasňany.
Reakcia na: Solider #88:
Tlačenicu do Rače som nikdy nezažil. Moje skúsenosti z doby poobednej premávky L7 do Rače sú také, že z Vinohradov bolo v L7 niekoľko voľných miesta na sedenie. Ak to teda prepočítam, tak tých cca 40 ľudí z L7 sa prerozdelilo do L3 a L5, kde tá voľná kapacita bola (v L5 bolo za Vinohradmi tak max. 20 stojacich na voz).
Jediný prínos je možno lepšie rozloženie ľudí v úseku Blumentál - Vinohrady, otázne je, či je to taký prínos, ktorý stojí za tie vynaložené km (a €).
Reakcia na: Solider #86:
Má vôbec tá 7 v intervale 12 minút zmysel? Posilnenú L3 (aj keby tie posilové spoje končili už na Vinohradoch) by využilo určite viac ľudí, keďže 7 využíva z Hl. st. iba minimum ľudí. Ako bonus by sa posilnila aj trať do Petržalky, kde tá 3 tiež býva niekedy dosť plná.
Reakcia na: Solider #86:
Je to škrábanie sa pravou rukou za ľavým uchom, ale keby chodila 7 cez Vazovovu, neriešilo by to problém? Blumentál by v tom silnejšom smere (Rača) obslúžený bol a čo si dnes všímam, tak väčšina ľudí, čo poobede ide s 7, tak ide iba po Račko.
Reakcia na: Valec #83:
a tak je tu sucasny stav, kedy L7 ide popoludni po racianskej viac-menej prazdna a L3 napchata, kedze z mesta si L7 velmi balik neprivezie a na blumentali alebo racismyte na nu nastupia uz jedine ludia ktorym staci trasa po zst vinohrady (ti vsak nastupia aj na L3 ak im pride prv), a zvysok caka na L3 (kedze aj keby sli tou L7, tak im to nic nepomoze a najneskor na zst vinohrady by museli prestupit na tu istu L3.....)
Reakcia na: Solider #86:
situaciu ze z race chodilo na L3 a L7 dokopy 3 ks spojov/8 minut (na kompletny 2 minutovy interval na radiale to doplnala este L5) sme tu uz mali... a ano, ten semafor tam je na toto dost nestastny a sposoboval problemy, ale teda zas zeby sa to nedalo by som netvrdil.... (a otazne je co zasadne zle by sa napriklad stalo keby sa vypol semafor a pomenilo sa usporiadanie toho co je hlavna a co vedlajsia cesta

PS: v zasade hlavny problem by inac bol asi aj tak v tom, ze rozne jazdne styly vodicov a trakcne vlastnosti roznych typov vozidiel (30T vs. K2S) zabezpecili obvykle to ze ako vlacik prisli 2 spoje za sebou uplne bezne uz na blumental....
Reakcia na: Valec #83:
To, či vozila alebo nevozila niekoho, sa dá interpretovať rôzne. Viacerí však ocenili, že si konečne môžu sadnúť a nemusia ísť v tlačenici až pomaly do Rače.
Reakcia na: Solider #85:
Ako, podľa mňa by bolo najlepšie riešenie, keby na ŽST Nové mesto električka nepremávala vôbec a plne by ju nahradila 50, len na to by sa musela zriadiť zastávka na Kuchajde. V smere do mesta by sa ešte dalo medzi 4 a 50 prestúpiť aj na MiÚ Nové Mesto, ale v opačnom smere by sa musela zriadiť zastávka vedľa električkovej zastávky, pokiaľ sa nevybuduje tá združená zastávka.

V špičkách by tam teoreticky mohla ísť aj nejaká posilová linka, aj keď to by potom jazdilo zbytočne veľa spojov na Vajnorskej radiále.
Reakcia na: david1 #75:
Karlovka je prepálená, ale iné riešenie nie je možné. Na Račianskej by mala podľa mňa linka 3 určite premávať častejšie, pri jednolinkovom variante tomu nič nebráni. Keď sa dá vyjazdiť ranná špička s int. 4 min., tak sa musí dať aj odpoludňajšia.

Linka 7 by bola určite lepšia v pôvodnej trase do mesta, ale kým sa nevyriešia semafory pri Metropolke, tak to bude dosť veľké riziko. Stačí si spomenúť, aké vláčiky vozov tam boli v zastávke Americké námestie, keďže na jeden signál tam prejde len jeden voz. A to bola 3 v int. 8 min. a 7 v int. 4 minúty. Teraz by bola 3 aj 7 v int. 4, čo by bolo ešte horšie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #82:
To zachádzanie spojov nie je vôbec dobré riešenie, hlavne z dôvodu toho, aký je reálne dopyt na stanicu Nové Mesto. Súčasný stav obsluhy by sa podľa mňa mal prehodnotiť.
Aktualne:
Od Mikulasa sa zatvaraju stredne skoly, zakladka 2.stupen v celej BA + aj kraj.
Reakcia na: Dave177 #78:
Taký, že na Vinohradoch sa výrazne láme dopyt lebo stanica (okrem toho dosť ľudí vystúpi aj na predchádzajúcich zastávkach) a za Peknou cestou už L7 popoludní nevozila takmer nikoho.
Tú kapacitu, čo potrebuješ v najplnšom úseku Račianske mýto - Ursínyho, určite nepotrebuješ aj za Stn. Vinohrady.
Reakcia na: david1 #80:
Zachádzanie 4 cez ŽST NM by asi bolo možné iba vtedy, ak by tam išiel každý spoj, pretože pri 4-minútovom intervale a zachádzaní každého druhého spoja by sa električky pravidelne predbiehali, čo by sa potom muselo riešiť tým, že na ZP by išli priame spoje na jednu koľaj a spoje cez NM na druhú koľaj. Tým pádom by sa nakoniec dostali do správneho poradia, len by teda bol v úseku Kuchajda - ZP nepravidelný interval 3-1-3-1, čo by ale snáď nebol problém. Čo sa týka tej elektrickej výhybky, tak tá by sa tam mohla aj dorobiť, keď by tadiaľ jazdila pravidelná linka.
Reakcia na: david1 #80:
Zase neprepalim nejako extra. L4 len so zmenou konecnej a v spicke by sa pridala L17 s 2nasobnym intervalom tj 6 spojov/hodinu ráno a 5 poobede.
Reakcia na: Petto #77:
To zase prepáliš Vajnorskú. Preto sa tam tá L2 zrušila.
Najviac ľudí ide N.Mesta na L50 a ak "vymáknu" odchod tak aj L196.
Tam by bohato stačila zachádzka L4 aj to iba každá tretia.. teda cca.15 min.int.
No vznikol by asi chaos minimálne s prekladmi v úseku Kuchajda - Zlaté..
No a nemáme tam ani elektrické výhybky momentálne.

Časom pri reko Vajnorskej ak by sa vybudovala združená zastávka Kuchajda tak by sa zachádzky električiek zrušili a bol by prestup z L50 na hrane.
Reakcia na: Dave177 #78:
Nehadam sa, ale problem je asi skor od Racka po Vinohrady. Ak by bol preklad L3 a L7 1:1 tak pomoze aj to. Sucasne ta dnesna poobedna L7 s 12min je zrejme len na okrasu.
Reakcia na: Petto #77:
Aky ma zmysel 7,17 po Vinohrady? V poobednej spicke by mali chodit vsetky do Race.
Reakcia na: david1 #75:
Podla mna v spicke by mali chodit uz vsetky L4 na Zlate. Nech sa obnovi L2 v polovicnom intervale cez prazdniny s 10/x/12 ( v skolske dni 8/x/10) alebo nech to spoja s L7 tj:
L7 10/x/12 Raca - HS
L17 10/x/12 Raca - Vazovova - ZST NM
V poobednej spicke 7,17 len po Vinohrady
L4 v sedle a vikend striedavo spoje ZST NM/ ZP
Reakcia na: 810zssk #74:
mne tiez (ja ani cez volny den nepozeram do stropu ale nieco robim, akurat teda obvykle za to nedostavam zaplatene)
ale nevyhovuje mi na tom co pises to, nechavat si na koniec dna to co "musim", jednak sa mozem cez den zdrzat na niecom co iba "mozem" a dvak stale tlacim pred sebou to "musim"...
Reakcia na: Petto #59:
V električkách z Karlovky si sadnem v špičke v pohode aj na Lanfranconi.. Tam je to prepálené. No ťažko to osekajú lebo na druhom konci by kapacita nemusela stačiť.
Hlavne zo Zlatých to chodí nárazovo preplnené.

L3 jazdí plnšia od ostatných už dávno.
Poobede tomu tá osekaná L7 nepomáha vôbec.

Na L1 až kričia tie prázdne Škodovice počas celého dňa. Kapacitne by tam stačili kačice no chápem , že tam chcú tiež nízkopodlažnosť zachovať.
Reakcia na: si #71:
No mne najviac vyhovuje model kedy vstanem kedy chcem, nemusím sa nikam ponáhľať, mám kopu času a robotu si porobím v noci, kedy som navyše produktívnejší. Ten prudký prechod zo spánku do pracovania v priebehu 90 minút ma kedysi zabíjal. Ale chápem že to je veľmi individuálne 🙂
Reakcia na: ratataj #64:
Presne s týmto súhlasím. A náborové bonusy (či už zo strany DPB, alebo AMS) presvedčia len jednotky vodičov, ktorí nemajú nejak vyhradený názor alebo chcú zmenu v živote a peniaze navyše vždy potešia.
Reakcia na: johnnyjanko #31:
my máme vodičov na rozdávanie ? 🤔
no nie
Reakcia na: 810zssk #68:
osobne som vecerny ftak (sova), ale dobrovolne (z vlastneho rozhodnutia) vstavam skoro rano aby som mohol v praci mat spravene co treba cim skor a mal priestor nasledne aj na nejake vlastne aktivity....
(keby som spal tak ako sa mi paci, tak ked by som aj po nebudikovom zobudeni hned zacal pracovat, tak ten den sa uz k nicomu sukromnemu velmi nedostanem)
Reakcia na: 810zssk #68:
síce nerobím v doprave, ale v obchode, ale v podstate súhlasím s argumentom z príspevku #68 . Plus napríklad z môjho pohľadu po rannej toho stihnem urobiť viac, než pred poobednou; prídem z rannej domov a už si nemusím strážiť hodinky, aby som nemeškal do roboty, takže sa môžem pustiť aj do dlhšej činnosti bez rizika, že ju budem musieť predčasne ukončiť, lebo treba ísť na poobednú .
Reakcia na: 810zssk #68:
Ranné by podľa mňa chceli vodiči preto, aby mohli byť každý večer/poobede doma s rodinou, keďže ráno sú všetci v práci. Niekto zase ľahšie vstane ráno, ako keď má ísť neskoro spať, skrátka 100 ľudí, 100 chutí.
Reakcia na: Viko #67:
Ten argument som počul, ale riešenie je jednoduché, robiť to len do takého počtu vodičov aký zodpovedá tým čo chcú robiť len poobedné (+ ekvivalentný počet ranných), zvyšok by zatiaľ robil striedajúci sa model. Lenže ani v tom rozsahu ktorý by sa realizovať dal to v DPB zatiaľ neexistuje.

(Inak nerozumiem prečo niekto chce dobrovoľné robiť len ranné :))
Reakcia na: 810zssk #66:
Nie je problém v tom, že robiť dlhodobo iba poobedné môže byť pre značnú časť zamestnancov jednoducho neatraktívne?
Reakcia na: Dispecer #63:
To je super že máš pravidelne dodrbaný deň 😂

Inak toto som nikdy nechápal, prečo sa u nás trvá na tomto nesmierne hlúpom systéme striedania ranných a poobedných (napr. u DPB), namiesto toho aby sa vyčlenilo kto robí ranné a kto poobedné, ako to má značná časť Európy. Lebo dá sa zvyknúť na akýkoľvek režim, len nie na absenciu režimu. Mesiace vstávať o druhej? Okej. Mesiace chodiť spať o druhej? Okej. V utorok ísť spať o druhej a v piatok vstávať o druhej? Nie okej.
Reakcia na: S499.1023 #62:
Dosť delenkárov je takých, ktorí bývajú blízko vozovne, takže prakticky si cez medzidiel prídu domov pospať, civilizovane sa naobedovať, prípadne si porobiť svoje veci. Ja som robil delené asi rok a má to svoje výhody aj nevýhody, ale je pravda, že hlavná nevýhoda spočíva v kompletne rozmrdanom dni strávenom v práci 😂
Reakcia na: Valec #60:
práve o to ide, že tí, čo chcú robiť prímesto, tak ho už teraz robia, lebo im to tak vyhovuje. a tí, ktorým vyhovuje systém v DPB, sú tam. preto si myslím, že aj keby boli vodiči DPB voľní, nebudú mať záujem.
Reakcia na: S499.1023 #62:
Zopár výhod pri delenkároch vidím v tom, že máš viac-menej pravidelný denný režim - začínaš vždy ráno (dajme tomu o piatej) a obvykle končíš podvečer až večer. A tradične máš vždy cez víkend voľno.

Pri celodenkároch to obvykle býva (neviem síce ako presne to je v DPB) tak, že pár dní robíš ráno (od 3. - 4. h ráno do 12. - 14. h), pár dní voľno a potom pár dní poobede (od 12. - 14. h do 23. h v noci až 1. h ráno) a zase voľno a takéto striedanie služieb, hoc pravidelné, nemusí veľmi vodičom vyhovovať. Ak by pri celodenkároch bolo typickejšie, že vždy robia iba ranné alebo poobedné, viem si predstaviť, že by bol aj vyšší záujem o také zadelenia.
Reakcia na: Valec #60:
Už v dávnych časoch ma udivovalo, koľko ľudí sa bilo o delené služby, čiže možnosť za prakticky rovnaké peniaze ísť do práce dvakrát denne, v strede služby mať mizerne ohodnotenú takmer nevyužiteľnú párhodinovú dieru. Ak by si niekto myslel, že to robili kvôli voľným víkendom s rodinou, tak väčšina delenkárov boli ľudia s odrastenými deťmi a buď rozvedení alebo s partnerom zväčša tiež delenkárom, takže aky by šli obaja do normálněho zadelenia, tak by im hlavný výpravca väčšinou umožnil taký turnus, aby mali voľno spoločne.
Reakcia na: Petto #59:
ako som písal vo všeobecnej diskusii, 3-ka cca. 14:20 z Račka smer Rača obsadená až po dvere. 7-ka cca. 5:45 Stn. Vinohrady smer hl.st. na túto rannú hodinu priemer.
Reakcia na: ratataj #57:
"k aj náhodou máš vačšiu prestávku, tak ju stráviš tankovaním, odovzdávaním tržby, pristavovaním busu"
Na toto neslúži prestávka, ale je to normálne určený a zaplatený výkon v rámci každej jednej služby (tuším 45 minút).

"v DBP si odjazdíš rannú alebo poobednú a ideš domov, 8 - 10 h zarobených, na prímeste aby si zarobil tie isté hodiny si v robote celý deň"
Paradoxne vodiči v mnohých (najme ex-SAD) prevádzkach práve takto robiť chcú. Keď som sa pred 8 rokmi spolupodieľal na optimalizácii MHD v PB, tak sme zo 45 vodičov horko-ťažko naškrabali troch, aby sme vedeli spraviť trojosádku na v tom čase jediný NP autobus, aby tento mohol jazdiť celý deň, nie len v čase 5 - 17. Ostatným práve vyhovoval ten režim, jazdiť dva dni celý deň a potom mať dva dni voľno na okopávanie záhrady.
Vodič v tomto režime je síce 14-16 hodín v robote, počas ktorých odjazdí cca 10 hodín, ale zaplatený (aj keď len pohotovosťou, teda nižšou sadzbou) má aj ten zvyšný čas.
Ako to dnes vyzeralo na linkach ? Taka 71,72 ma zaujima prip. 93.
Elektricky z Karlovky po 8 hod. ,zopar stojacich v L4 z Riviery.
Reakcia na: ratataj #57:
Ak by DPB jazdil subdodávku pre Arrivu (čo je nepravdepodobné), tak by vodiči DPB samozrejme pracovali za podmienok ktoré majú v zmluve s DPB, teda zaplatená by bola celá služba.
Reakcia na: martin79 #26:
ja si zase myslím, že vodiči DPB sa na to Arrive zvysoka ..., jedine že by museli. ono je dosť rozdiel jazdiť v DPB, kde okrem polhodinovej pracovnej prestávky máš platený celý čas čo si v práci, netankuješ, neriešiš tržbu, sociálka pomaly na každej konečnej ... a na druhej strane v prímestskej doprave, kde máš platené len ten čas čo jazdíš, na konečných ani tá toitoika nie je, a ak aj náhodou máš vačšiu prestávku, tak ju stráviš tankovaním, odovzdávaním tržby, pristavovaním busu na čistenie /údržbu ... a to ani nehovorím, že v DBP si odjazdíš rannú alebo poobednú a ideš domov, 8 - 10 h zarobených, na prímeste aby si zarobil tie isté hodiny si v robote celý deň.
Reakcia na: Martin Fundárek #54:
je zaujimave ze v minulosti nikto az taku paniku s chytanim madiel nerobil, a to sme tu aj vtedy mali napriklad taku zltacku, ktora sa cez "spinave povrchy" prenasa vyrazne ochotnejsie (a tiez nie je ziadna vyhra ju schytat)
Reakcia na: Martin Fundárek #54:
Je to práveže tak jednoduché. Existuje plno výskumov, ktoré dokazujú, že cez povrchy sa ten vírus takmer vôbec nešíri. Dávnejšie som čítal článok, že ani v tých obchodoch na košíkoch sa vírus nešíril. A tam sa teda premelie dosť ľudí.
Reakcia na: 810zssk #53:
Problém je, že keď sa dotkneš madla, už máš ruky kontaminované, môžeš sa niečoho dotknúť mimovoľne (napr. vletí ti niečo do oka, okadí Ťa holub) a je vymaľované. Alebo, ak sa potom vysmrkáš, už je vírus k nosu veľmi blízko. A neviem, ako dlho prežije na látkovej vreckovke. Jednorazové sa zasa môžu pretrhnúť. Nie je to teda také jednoduché, že keď sa kožou vírus nedostáva do tela, tak sa môžem čohokoľvek chytať bez obáv. Aj preto je vo všetkých obchodoch povinnosť dezinfikovať si ruky.
Reakcia na: Martin Fundárek #52:
Vírus sa neinhaluje cez kožu. Dotknúť sa niečoho kde sa nachádza nie je vôbec problém, ak si človek potom nelezie do očí alebo úst.

Inak jedna vec je čo sa na tie tyče dostane, druhá koľko to tam prežije.
Reakcia na: Viko #46:
Mám o tom určitú pochybnosť. Videl som napr. v MHD dedka, ktorý si zložil respirátor, asi pol minúty kašľal do ruky, potom si respirátor nasadil, vstal, vystúpil a po ceste obchytal všetky tyče. Nechcel by som sa tých tyčí potom dotknúť. (Popravde sa vyhýbam chytaniu, ak už musím stáť, tak sa radšej o niečo opriem alebo sa "chytím" obyhom lakťa. Zicher je zicher.)
Reakcia na: Andrej #50:
Presne tak, vozy čo nejazdia, chátrajú. Tým odstavením na JD som myslel krátkodobé. Len to, čo sa nezmestí do Krasňan a rotovať, aby sa všetko i keď menej používalo.
Reakcia na: Mhr1 #38:
Ja suhlasim ze tak ako DP sa sprava voci T3P je nezmysel, ale tiez si nemyslim, ze odstavit T3G pokial su potrebne do beznej vypravy je dobry napad, a prave na to som narazal s mojim komentom. T3P sa spamatali celkom rychlo po poslednom lockdowne co ma velmi prekvapilo, ale s T3G bol chaos - 7837+7838 isli na poruchu skoro kazdy den, az od konca septembra sa spolahlivo vyskytuju na celodenkach, a vraj u 7839 pocas tej zimy strecha zatekala a preto od maja stoji. Ako pisem, nove eliny na jar tu este nebudu, a T3G budu zase potrebne, takze by podnik mal s nimi tak aj zaobchadzat.

Idealne by sa kazda jedna suprava mala pouzivat menej, ale pravidelne. Vymienat T3G a T3P medzi Krasnanmi a Jurakom za takymto ucelom by urcite slo - ved aj teraz sa vymienaju T3P medzi vozovnami ako horuce zemiaky - ale treba to robit bezne - Jurak nevypravuje supravy pocas prazdninoveho rezimu, takze keby tam zostali T3G tak by boli bez vyuzitia.
Reakcia na: johnnyjanko #29:
Ja netvrdím že nemá žiadne náklady, ale že kým podnikateľov zabíjame úplne extrémnymi opatreniami kvôli minimálnemu zníženiu šírenia infekcie, verejná správa šetrí kde sa dá a nikto to nerieši.
Reakcia na: Viko #46:
A ja som cital,ze na kove dokaze ten virus vydrzat dost slusny cas. Samozrejme v interieri.
Ale uz uzavrime tuto temu ❗ - suhlasim.
Reakcia na: Petto #39:
Držať sa madla ti nič nespraví, ZSSK si dala robiť testy a nemali na povrchoch nič čo by mohlo umožniť prenos.
Ale mám pocit, že už zasa to odhádza k inej, tisíckrát prediskutovanej téme, s ktorou veľmi nepohneme.
Reakcia na: Petto #44:
Rozostupy nie sú binárne, že buď sú alebo nie sú. Vždy je lepšia menšia koncentrácia, aj keď povedzme nie je ideálna. Už len z toho hľadiska že ak nastúpi infekčný človek, tak je ideálne mal mať okolo seba čo najmenej ľudí ktorých by mohol infikovať.
Reakcia na: si #43:
Ja s tebou suhlasim, ale ci das rezim prazdniny, ci skolske dni tak neurobis rozostupy , mozno tak mimospickovy cas. Staci pekne pocasie a 43 vozi baliky a riesi sa to ?
Reakcia na: Petto #41:
potom si ale povedzme na rovinu, ze takto postavene protiepidemicke opatrenia su blbost... pretoze ak je ta vzdialenost tak potrebna v tom obchode, tak virusu asi nevysvetlis ze v autobuse tu vzdialenost nie si schopny dodrzat a teda tu sa ma vediet sirit iba na kratsiu vzdialenost....
Reakcia na: Petto #39:
a este na margo "optimalizovania" kapacity - vo vozidle dlhom 2m a sirokom 2 metre mozes mat ludi 4och (vo vrcholoch stvorca), a v pripade vacsej sirky to mozes este optimalizovat cez trojuholniky (3 pasy ludi vies zmestit pri vzdialenosti medzi pasmi vo velkosti druhej odmocniny z 2 (~1.4m), takze do ~2.8m sirokeho vozidla vies narvat cca 1.5xdlzka (stredny rad offsetnes od cela oproti krajnym o polovicu pozadovanej vzdialenosti, a stale mas pri tom zachovanu vzdialenost 2m)
Reakcia na: si #40:
Obchod nema 12x2,5m. Hadam nejdeme dodrzovat rozostup v MHD. To kolko by si potom musel cakat na tvoj spoj. Pride ti 12M bus s 6 ludmi, takze nenastupis ?
Reakcia na: Petto #39:
preco potom je potrebne dodrzovat taky rozostup napriklad v obchode ? tam mas mat tiez nahubok a vedla toho isteho cloveka tam asi ani nestravis tak dlhu dobu ako pocas cesty v MHD ...
PS: zatial som nezachytil ze by sa zrovna tato nakaza prenasala nejak pozorovatelne cez plochy ktorych sa dotykas...
Reakcia na: si #37:
Uz sa to tu raz riesilo. V MHD aby si vedel dodrzat rozostupy je nerealne. Potom by v 10metrovom voze mohli byt najviac 5 ludi, v Capacity 10. Ak mate obidvaja respirator tak si sejf. Horsie je drzat sa madla.
Reakcia na: Andrej #1:
No dúfam, že to bolo myslené ironicky. Lebo je naozaj nepochopiteľné, ako to, že T3P, do ktorých sa investovali peniaze na GO (vlastne naozaj novostavba na starom, ale opieskovanom a antikorózne upravenom skelete s novou modernou el. výzbrojou, interiérom a informačným systémom), teda najmodernejšie vysokopodlažné električky - ako sa to tu už písalo - odstavuje DP pri nepotrebe ako prvé. Logika pritom hovorí o pravom opaku - odstaviť sa majú 1. T3G (a už nič do nich neinvestovať, veď investícia do výzbroje TV8 pred štvrťstoročím sa už ekonomicky vrátila), 2. T6 a až nakoniec T3P - keď ešte k tomu je 5 z nich úplne nových, novostavby, nie rekonštrukcie. Výhovorka, že na JD nemajú "papiere" na pedálové vozy, je nezmysel, veď do r. 2016 tam ani iné električky nemali. Stačí "papiere" vystaviť (alebo možno formálne urobiť jednu jazdu s pedálovou súpravou). Aspoň počas tejto redukovanej výpravy by sa mali všetky T3P presunúť do Krasňan a odstaviť T3G + najhoršie T6.
Reakcia na: Petto #36:
chces mi povedat ze spoje MHD chodia celodenne tak ze vies dodrzat aspon 2m odstupu od ostatnych ?
(a to sa este nebavime o niecom ako je v obchodoch, ze tusim 15m2 na cloveka... 2metrovy rozostup znamena 4m2 na cloveka, a aj to ak ich narves k bocniciam, tak sa vies dostat k 2m2....)
Reakcia na: si #35:
Kua aka maximalna kapacita ? Sardinkaren som nezazil v MHDBA uz pekne 2 roky. Maximalne ked stali elektricky a potom prisla 1. po 30minutach.
Reakcia na: Petto #34:
je to skor o tom, ze cela tato sarada tu vznika kvoli nejakym pravidlam a opatreniam na (ne)sirenie virusovej nakazy.... a jedno z podstatnych opatreni je dodrzovat (fyzicky) odstup od osob s ktorymi nemam nic spolocne...
no a akosi ak mam vediet dodrzat odstup, tak nemozem naplnit vozidlo na jeho maximalnu "normalnu" kapacitu, ale akosi sa ta kapacita pri zachovani pozadovanych rozostupov dost znacne znizi; takze aj ponukana dopravna kapacita liniek je uz len vdaka tomuto citelne nizsia aj pri zachovani intervalu....
takze zriedenie intervalu skor nahrava pohladu "porucime vetru desti" ze virus bude vediet kedy cestuje vo vozidle MHD a tam vystrkovat svoje rozky nebude a poslusne pocka az kym osoba nim postihnuta vystupi a vlezie dakde do obchodu (kde uz ten rozostup vyzadovany je)
Nechapem tu vaše rozhorčenie nad rezimom CP. Kopa velkych IT firiem, centraly bank o5 prechadzaju na HO, takze to oslabenie premavky je na mieste. Uznavam,ze lokalne linky mozu mat problem napr. 71 72 prip 36 je zabita intervalom. Ale take nosne linky 21 33 61 80 93 94 problem mat nebudu.
Super krok DPB, odteraz budem využívať len auto. Dúfam, že prádzninový režim vydrží až do veľkej noci a potom ešte jeden lockdown a vydrží až do septembra 🙂
Reakcia na: Ike #30:
Že by 810zssk myslel ironicky svoje tvrdenia o tom, že verejná správa nechce niesť pandemické náklady? O tom pochybujem, on to tvrdí už dlhšiu dobu. Nehodnotím len tento jeden výrok.
Reakcia na: martin79 #26:
To mi tiež napadlo, že DPB by teraz mohol nejakých vodičov dočasne zapožičať Arrive... ale neviem či by to malo nádej na úspech...
Reakcia na: johnnyjanko #29:
Mam pocit, že to myslel ironicky 😎
Reakcia na: 810zssk #23:
Ešte pokiaľ ide o samotný DPB, ktorý tiež považujem za súčasť verejnej správy, tak ten má zvýšené náklady na dezinfekciu vozidiel a zároveň sa potýka s prudkým prepadom počtov cestujúcich. V septembri boli počty cestujúcich na úrovni 60% stavu pred pandémiou, takže teraz isto ešte o dosť menej. Hovoriť v takejto situácii o tom, že verejná správa nenesie ani cent nákladov navyše, mi príde zavádzajúce.
Reakcia na: kolenic.martin #27:
Keby len to, T3P majú ďaleko modernejšiu výzbroj TVprogress aj s rekuperáciou (takže je tam aj dosť úspora el.energie). Zato T6 majú nehospodárnu TV3 výzbroj. Keď som ešte jazdil, tak najradšej s 2xT3P. Jediné čo je u T6 lepšie oproti T3P je kabína vodiča.

Inak minule som sa viezol vo voze 7924 (T6), mal som pocit, že sa to počas jazdy rozsype. Hrozné niečo, dúfam že súprava 7923-24 už nemá veľa km do nasledujúcej SP či VP.
Reakcia na: Andrej #9:
Zvláštne, že tlačili T6-ky ako prvé, keď T3P sú výrazne novšie, ide prakticky o novostavby na starých papieroch. Bol na to nejaký konkrétny dôvod?
Tipujem, že Arriva si od DPB objedná ušetrenú kapacitu ako subdodávku.
Reakcia na: jozin #20:
Európsky VP isto platí aj v Turecku. Licenciu potrebuje dopravca, ale presun autobusu bez cestujúcich sa nepovažuje za vykonávanie medzinárodnej autobusovej dopravy, na to licenciu netreba.
Reakcia na: 810zssk #23:
Súhlasím, že rozostupy sú dobrá vec, ale nesúhlasím s tvojou často opakovanou mantrou, že verejná správa nemá v pandémii náklady navyše. Pandemické sociálne dávky, pandemická pomoc podnikateľom, testovanie, očkovanie, k tomu prepad daňových príjmov... to všetko predsa spôsobilo rekordný nárast štátneho dlhu. Netvárme sa, že štát si ide nedotknutý pandémiou, kým súkromníci trpia.
Reakcia na: FFF13 #10:
Rozostupy? To by stálo peniaze. Obetovať sa musia len súkromné subjekty, pre verejnú správu nesmie vzniknúť ani cent nákladu navyše.
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
Môže ak by s tým súhlasili, ale veľmi pochybujem že keď DPB chýbajú vodiči tak ich 30 pošle na dvojtýždňový zájazd do Istanbulu autobusom.
Karosy mi budú chýbať a hlavne 2653.
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
Netreba na taketo nieco medzinarodny VP ?
Nieco sa mi mari, ze na nakladne auta a autobusy treba nejaku medzinarodnu licenciu, ze to nieje take jednoduche ako na osobakoch.
Reakcia na: Martin Fundárek #18:
Nemôže si Otokar objednať vodičov DPB na túto prepravu?
Reakcia na: Petto #3:
Nie, nepôjdu po autobusy. Autobusy musí výrobca dodať sem.
Reakcia na: N/A #16:
Dakujem 😎
Reakcia na: Oliver91 #14:
Myslím, že zajtra bude fotiek veľa, minimálne ja prispejem určite. 🙂
Reakcia na: Oliver91 #14:
2653 si naozaj zasluzi klobuk dole (ale nielen ona). To by chcelo sotousovsku rozluckovu jazdu. Ale este v normalnej premavke, nech to ma originalnu prichut 😉
Chodte, prosim, niekto zajtra nafotit labutiu piesen Karos... zasluzia si to. 2653 ma necele dva tyzdne do tridsiatky, za mna klobuk dole za taky vykon v podmienkach bratislavskej neudrzby a neasfaltu.
Cestujúci sú i bez rúška alebo s rúškom, čoskoro i ZSSK obmedzí vlaky, máme sa na čo tešiť 😮😮.
Aby nepremávali menej kapacitné vozidlá.
Vodiči sú radi ked majú prestávku aby si dezinfikovali vozidlo im zaberie dosť času. Už vidím vodičov ako to ''poctivo'' robia 😂😂
Reakcia na: Petto #3:
Ale no, ty by si už len vyraďoval😉. Vyradia sa Karosy a zopár SU15, inak podľa mňa nič, keďže kĺbových autobusov je v Bratislave stále nedostatok + blížia sa rekonštrukcie ET na Vajnorskej a v Ružinove kde zase budeš potrebovať nejakých cca 15 kĺbakov navyše. Až keď prídu 27Tr tak sa vyradí toho viac. A zase na takej špičkovej 74 sa tie Solarisy dajú prežiť
Reakcia na: Petto #3:
Otokary nahradia Karosy, jazdené MANy a Solarisy z Berlína a mali by aj Urbiná 15. Citelisy sa vyraďovať určite teraz nebudú tie až keď prídu nové 12M autobusy. Teda ak to vydržia a nezačnú sa vyraďovať samé.

No Otokary tu mali pôvodne byť už tento mesiac len sa vyskytli nejaké problémy tak by mali byť ideálne až v decembri. A ešte jedna informácia ktorú nemám overenú ciže nemusí to byť pravda a to je že Otokary by mali prísť po železnici.
žiaci a študenti chodia naďalej do školy + nie všetci idú na homeoffice, čiže MHD je podľa mňa celkom využívaná, no a na nejaké zachovanie rozostupov aj v špičke by sa podľa mňa hodilo nechať režim šk. rok
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Boli, ale len od 2 marca do 23 aprila. Ked supravy mali prvu sancu vratit sa do premavky tak vysli len T6. T3 boli mimo dlhsie, a ked sa vratili 7837+7838 a 7839+7840 poruchy boli denna zalezitost. Vraj to bol aj dovod preco 7837 bola len na rannych sluzbach v juli a potom ako Ruzinovske ZV v auguste-septembri, lebo sa bali ze to nevydrzi celu sluzbu.
Reakcia na: supervodic2010 #6:
Áno, zajtra pôjdu asi naposledy.
Reakcia na: Andrej #5:
Neboli počas zimy a na jar odstavené aj všetky T6? Ja si pamätám, že asi 2 mesiace jazdili zo starých električiek len K2.
Takže Karosy už nezasiahnu do premávky?
Reakcia na: 3pa3ck3 #4:
Ano.
Reakcia na: Andrej #1:
Žehličky sú T6?
Reakcia na: ikarus31 #2:
Som zvedavy co dalsie pojde na srot. Tipujem posledne BN9,5 urcite aj najhorsie SU15 a Citelisy.

Kedy idu po tie Otokary nevies ? Udajne pojde nejaky zajazdovy autobus z DPB do Istanbulu a nazad soferi s Otokarom po dialnici 😛
Takže toto je asi definitívny koniec Karos. Posledný deň premávky je zajtra. Otokary už sú vyrobené a mali by prísť v decembri a nepredpokladám že by sa do vtedy obnovil režim pracovný deň.
Ja sa velmi tesim, ako celu zimu budu zase jazdit len zehlicky a T3 budu odstavene vo vozovni, a v maji ked sa vratia do premavky sa budu zase kazit ostosest. Chavalabohu ze dovtedy nam maju prist nove eliny co ich nahradia... oh wait...