V pondelok zrejme nepôjde až takmer tretina regionálnych autobusových spojov (od 15.11.2021)

Plánovač cesty na imhd.sk vyhľadá na pondelok iba vopred oznámené nezrušené spoje.

Bratislavský samosprávny kraj v nedeľu 14. novembra 2021 podvečer informoval, že z dôvodu nedostatku vodičov nový dopravca Arriva Mobility Solutions od pondelka 15. novembra nevypraví v najhoršom prípade až 30 % autobusových spojov. Pôvodne Bratislavská integrovaná doprava informovala o maximálne piatich percentách nevypravených spojov v prvých týždňoch.

Najviac výpadkov spojov sa očakáva v regiónoch Pezinok a Senec. Aktualizované cestovné poriadky vo formáte pdf je možné nájsť na stránke dopravcu. Zrušených bolo cca 36 % spojov.

V regionálnych cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk platí pre pondelok stĺpec "15.11.2021" (iba v prípadoch, ak je z danej zastávky obmedzená premávka). Zrušené spoje na utorok budú do cestovných poriadkov doplnené v priebehu pondelka. Plánovač cesty bol aktualizovaný pondelkovú premávku (nevyhľadáva spoje zrušené pre tento deň).

Aktualizácia: Podľa najnovších informácií neboli v pondelok vypravené aj ďalšie spoje nad rámec oznámených výpadkov. Potrebné je počítať aj s meškaním vypravených spojov. Prichádzajú tiež informácie o obmedzenej funkčnosti tarifného systému v autobusoch.

Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #249:
Ja byť BSK, tak som extra motivovaný tie komplikácie riešiť vzhľadom na to, ako nápomocné boli SL voči kraju po prehratej súťaži...
Reakcia na: richardhudec #248:
Otázka je či SL verí že má nejakú konkurenciu. Ono je naozaj problém prevádzkovať regiobusy do centra bez ASMN.

Firma dáva veľkým zákazníkom taký deal aby čo najviac zarobila. To môže byť zľava, ak má firma veľkú konkurenciu, ale v iných prípadoch nemá zmysel podliezať cenu, pretože zákazník nemá kam odísť.

O čo sa SL zrejme pokúša je trafiť čo najvyššiu cenu ktorá ešte nebude tak vysoká aby sa BSK oplatilo riešiť komplikácie spojené s odchodom z AS. Či sa im to podarilo uvidíme v najbližších mesiacoch.
Reakcia na: 810zssk #219:
Možno preto, prečo každá normálna spoločnosť uzatvára s veľkými zákazníkmi zvyčajne výhodnejšiu zmluvu - aby sa na nás nevykašľali. Niekde na SL stránke som čítal, že denne chodí na AS 1100 spojov, predpokladám, že takých 500 môže byť regionálnych. Ak zvýšim cenu a nedám nejakú množstevnú zľavu najväčšiemu zákazníkovi, tak ten najväčší zákazník sa mi na službu vybodne a začne točiť čo najviac autobusov inde. Obzvlášť keď si zoberiem to, že regionálna doprava generuje veľkú časť potenciálnych návštevníkov nákupného centra a keď variabilné náklady sú pri autobusovej stanici zanedbateľné.
Reakcia na: N/A #199:
úprimne - ak si priemerne príčetný laik (za takého sa považujem aj ja) pospája informácie z iných otvorených zdrojov a prečíta diskusie pod článkami, tak nemá dôvod považovať tento článok za klamstvo či fabuláciu 🤔
Reakcia na: Andy #241:
Podľa mňa je ale značný rozdiel medzi nákupom flotily raz za xy rokov a opakovaným vjazdom.

Keďže pri konštrukcii CP sa ráta, že sa vozidlo na tú stanicu bude pravidelne vracať počas dlhšieho obdobia, nemá z môjho pohľadu zmysel naceniť vjazd tak, akoby to bola jednorazová akcia osamoteného prevádzkovateľa, ale cena už z podstaty bude rátať s nejakou množstevnosťou. Takže priestor na vyjednávanie je skôr v tom, či tu množstevnosť nastavili na jednu diaľkovú linku dvakrát týždenne, alebo 30 prímestských liniek 10x denne; nie v tom, že pozrite, my sme verný zákazník.
Reakcia na: Miro #244:
Ach bože. Ospravedlňujem sa 🙂
Reakcia na: 810zssk #242:
Andy píše, že by naštvali voličov, nie vodičov. 😅
Reakcia na: johnnyjanko #81:
Máš pravdu, je to v Zákonníku práce a volá sa to "prechod práv a povinností".
----- Právna úprava prechodu práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov sa do zákonníka práce („ZP“) dostala v dôsledku transponovania Smernice Rady 2001/23/ES o aproximácii zákonov členských štátov týkajúcich sa zachovania práv zamestnancov pri prevodoch podnikov, závodov alebo častí podnikov alebo závodov („Smernica“).
Základná zákonná úprava je uvedená v § 28 ods. 1 ZP a znie: „ak sa prevádza hospodárska jednotka, ktorou je na účely tohto zákona, zamestnávateľ alebo časť zamestnávateľa alebo ak sa prevádza úloha alebo činnosť zamestnávateľa alebo ich časť k inému zamestnávateľovi, prechádzajú práva a povinnosti z pracovnoprávnych vzťahov voči prevedeným zamestnancom na preberajúceho zamestnávateľa“.

Tu v BSK sa prevádza činnosť zamestnávatela (SL, činnosť verejnej osobnej prímestskej dopravy na území BSK) k inému zamestnávateľovi (Arriva, činnosť osobnej prímestskej dopravy na území BSK). Podľa toho mala možnosť Arriva s týmto riešením počítať (ale asi by nedosiahla najnižšiu ponúkanú cenu) a rokovať aj za účasti predsedov odborových organizácií o tomto prechode práv a povinností. Tie spočívajú v úplnom prevzatí mzdových a ďalších sociálnych záležitostí vodičov v plnom rozsahu do novej organizácie.

To, že ide o "prechod prevádzky", potvrdila aj Arriva aj na svojej FB stránke"Arriva na Slovensku".
Reakcia na: Andy #241:
Nemyslím si že by nezachadzanie na Nivy vodičom vadilo, pre nich je to menej roboty.

Ale súhlasím, ako píšeš HBR vie (alebo si myslí) že kraj nemá alternatívu, preto ústretový nebude. Ale už prví objednávatelia z ASMN odchádzajú.
K tej diskusii o zľavách.. Myslím, že BSK teraz pri tom prúseri s Arrivou určite nespraví to, že by prestalo služby AS využívať, lebo ak by autobusy zastavovali vonku na ulici, tak by voličov naštvali ešte viac. HBR si toto zrejme uvedomuje a nemá dôvod teda dávať BSK výraznú zľavu z využívania AS.

Fleetová zľava na autá sa nedáva preto, lebo je to zvyk, alebo preto, lebo to niekto cíti ako správne, ale preto, lebo pri väčšom množstve áut mu záleží, aby si zákazník nekúpil tie autá u konkurencie, ktorá mu tú zľavu s najväčšou pravdepodobnosťou dá. A tento prvok v prípade BSK a HBR chýba, autobusová stanica je len jedna, a v okolí nie je alternatíva, ktorá by poskytovala podobný komfort. Zastavovanie autobusov na ulici namiesto AS by bolo ľuďmi vnímané ako zníženie kvality, hoci to reálne môže mať veľa ľudí lepšie z hľadiska prestupu atď..
Reakcia na: Ike #239:
BSK by to predpokladám akceptoval, ale to je na nič keď im to SL neponúkne.
Reakcia na: 810zssk #237:
Samozrejme. Chcel som Ti len povedať, že keď si ideš kúpiť jednu Kiu Ceed ako fyzická osoba, tak Ti dajú len paušálnu zľavu. Keď si objednáš na firmu 20x Kiu Ceed, tak logicky dostaneš fleetovú zľavu, resp. minimálne si ju pýtaš. Podobne je to s vjazdom na Nivy. Človek by to očakával. A BSK to asi takto tiež akceptoval, pretože na to tiež treba dvoch.
Reakcia na: 810zssk #234:
Arriva vyprávjá, že vypravia 😉
Reakcia na: Ike #236:
Samozrejme že ako partner rokovať môže. Ale na dohodu treba dvoch. Teda obviňovať BSK z toho že niečo nevyjednal mi príde odveci.
Reakcia na: 810zssk #232:
Teoreticky z pozície zmluvných strán. BSK mohol argumentovať, že prevádzkou výrazne zvýši AS tržby a trvá na množstvovej zľave, inak nebude nič. Na druhej strane, nevieme, či výsledná cena už nie je výsledok vyjednávania.
Reakcia na: Pajo #226:
Som nevedel, že ak je niečo vo verejnom záujme, tak to majú všetci automaticky poskytnúť zadarmo. Ty chodíš pracovať pre mesto/kraj zadarmo vo verejnom záujme? Vodiči tiež majú robiť zadarmo, alebo s výraznou zľavou, keď ide o verejný záujem? V čom sa odlišuje platba vodičovi od platby za vstup do súkromného areálu (neriešim či je cena v poriadku, alebo nie)?
Reakcia na: Minko #229:
Priznali ho v nedeľu o desiatej večer. Sorryjako, ale keď v piatok na konci dňa nemáš vodičov na viac ako tretinu spojov tak ti musí byť jasné že pondelok nevypravíš na 95% ako avizovali a vytrvalo tvrdili.
Reakcia na: 810zssk #231:
Ďakujem, to dáva zmysel
Reakcia na: Pajo #226:
Vyjednať z akej pozície?
Reakcia na: Ike #224:
Poplatky za AS sú osobitná zložka nad rámec ponukovej ceny, práve pre to že nad ňou má kontrolu objednávateľ (rozhodnutím kam bude autobus jazdiť), nie dopravca.
Reakcia na: Minko #221:
Regionálne autobusy na autobusovú stanicu nejazdia vo veľmi veľkej časti Európy.
Reakcia na: irizar #227:
vieš ako sa hovorí? úspech treba šíriť, neúspech sa šíri sám. Takže ber to tak, že každá negatívna reklama zarezonuje u ľudí 2x toľko než je na nej reálne pravdy. Treba používať zdravý rozum- keby všetko čo sa o Arrive popísalo bolo na 100% pravda, tak by dnes za nich nemal kto jazdiť (nemyslím v IDS BK ale celkovo) a predsa jazdia a to aj v IDS BK. Cez víkend predsa len priznali väčší problém takže nie je pravda že zapierali úplne celý čas. Len sa prerátali s "finišom". Nakoľko mi je jasné s čím rátali v rámci procesu náboru vodičov- čím bližšie bude skončenie SL v IDS BK, tým viac sa vodiči rozhodnú prejsť k nim aby nemuseli na UPSVaR. Áno prerátali a a je to ich chyba. No treba sa pozrieť na všetky faktory čo na to vplývali.
Reakcia na: Minko #223:
Mali povedať pravdu: že im chýba 100 vodičov a nevypravia okolo 40 percent (tak čítam na sme.sk) spojov.
Reakcia na: Minko #220:
Antikampan by bola uplne na dve veci, keby Arriva nemala taku povest, aku ma. A tu povest ma dlhodobo, ta sa nevytvorila len tak z nicoho.
A tá cena pripadá BSK normálna? Nezabudol tu niekto vyjednať výraznú zľavu keď nie bezplatný vjazd do toho baráku pre regionálku vo verejnom záujme?
Reakcia na: Ike #224:
BSK
Reakcia na: 810zssk #219:
Kto vlastne v konečnom dôsledku platí ten vjazd? BSK alebo Arriva? Ak by sa HBR rozhodli zvýšiť poplatok na 20 €, kto by to platil? Dopravca sa v súťaži zaviazal, že za podmienok uvedených v súťažných podkladoch vie jazdiť za určitú cenu na km. Ak však HBR zvýši poplatok a BSK bude trvať na jazdení na autobusovú stanicu, potom je to náklad, ktorý nie je v rukách dopravcu.
Reakcia na: stanod #222:
a čo ako mali povedať? že hej ľudia chceli sme to zabezpečiť štandardne ale nedosť že máme dosť svojich starostí ešte nám SL robí antikampaň? kto by im veril? hneď by všetci tvrdili že už sa vyhovárajú ešte ani nezačali.
Reakcia na: Minko #220:
Arriva mala ale vyložiť karty na stôl pred spustením prevádzky a netváriť sa do poslednej chvíle, že všetko je zabezpečené.
Reakcia na: 810zssk #219:
a práve preto, že ide o činnosť súvisiacu s poskytovaním služieb vo verejnom záujme, a že autobusová stanica bola podmienkou výstavby toho zvyšku v lokalite, si toto malo mesto ošetriť keď HB Reavis dovolili toto postaviť. Veľmi reálne teraz hrozí, že BA bude snáď jediné mesto v EÚ, ktoré bude mať "autobusovú stanicu" na ktorú reálne nakoniec autobusy jazdiť nebudú.
Reakcia na: irizar #198:
nevadí, zjavne si nepochopil pointu. Ide o to, že pracovné podmienky Arrivy nie sú horšie ako by mali niekde inde na SK a nemyslím si, že by boli horšie ako v SL. Možno im nebudú tolerovať toľko vecí ako tolerovalo SL. Chcel som povedať, že sa v SL viedla veľmi silná antikampaň na Arrivu, dôvody tu už boli objasnené medzitým kým som sa dostal k odpovedi. Áno, Arriva svoj nástup podcenila a je to maslo na jej hlave, ale veľmi významnou mierou k tomu prispeli SL, na to netreba zabúdať. Btw. tieto prípady poukazujú len na to, ako náročné je začínať od piky niekde. Nehovoriac o tom, keď tu máš antikampaň od pôvodného dopravcu.
Reakcia na: richardhudec #218:
Nie, nemá. Prečo by SL takú zmluvu uzatváral?

Ako poskytovateľ služby si môžu nastaviť cenník aký chcú. Či ho budú dopravcovia akceptovať, alebo odídu, je druhá vec.
Reakcia na: Valec #213:
Kraj nemá žiadnu zmluvu so SL ohľadom cien vjazdu? Môže si teraz SL určiť akúkoľvek horibilnú sumu za vjazd a vycucať peniaze z kraja, resp. úplne kvôli tomu rozhádzať regionálnu dopravu, ktorá by nejazdila na autobusku?
Už aj ten poplatok za medzinárodné linky je dosť masakrálny. Obzvlásť keď si zoberiem, že na svojej stránke o autobusovej stanici sa chvália pohodlnými miestami na sedenie v čakárni, ale zabudli dopísať, že tých miest na sedenie tam je tak pre jeden autobus 😃 To sú služby...
Som zvedavý kedy im začnú dopravcovia odtiaľ odchádzať.
Reakcia na: Valec #213:
No za cenu 10 Eur za vjazd+výjazd by mali všetky spoje, ktoré končia na Nivách a odchádzajú hneď preč na odstavné plochy, zastavovať na výstup na vonkajších zastávkach. Ušetrený čas bude win-win pre vodičov aj cestujúcich a ušetrené náklady potešia zase BSK.
Reakcia na: Solider #215:
Podľa mňa to primárne o Arrive je. Gro problému je tu že absolútne nepochopili tunajší trh práce, ani image ktorý na ňom majú. Druhá časť problému je že podpisovali kontrakt v čase kedy už spustenie prevádzky realisticky nebolo možné (stačí sa pozrieť koľko vecí správne nefunguje ani na vozoch ktoré jazdia).

Za všetko hovorí ich zatĺkanie problému v posledných dňoch pred začatím prevádzky.
Reakcia na: 810zssk #212:
Problém nie je primárne o Arrive, ale o kombinácii časového faktoru a stratégie Slovak Linesu poškodiť prechod k novému dopravcovi. Nech by bol víťazným dopravcom ktokoľvek iný, správanie Slovak Linesu by bolo s vysokou pravdepodobnosťou rovnaké, pretože Slovak Lines po uzavretí kontraktu medzi župou a Arrivou už fakticky zanikol.

A to sa môže stať ktorejkoľvek preferovanej sadke, ktorá okrem kontraktu so župou nemá iné podnikanie, ako napríklad zmluvnú dopravu.

Chyba župy je v tom, že toto celé podcenila. A možno práve preto sa Slovak Lines spoliehal na to, že v pondelok ešte niekto vyfakturuje záložných vodičov, aby uhasil celú situáciu, k čomu však neprišlo.
Reakcia na: Valec #213:
Tuším si najali prekladateľa z DPB 😂
"Ceny sú za pár spojov, ktorým rozumiem jeden vjazd a výjazd tým istým vozidlom. (Prices are for a few connections, which I mean one entry and exit with the same vehicle. )"
Reakcia na: Pajo #201:
Cenník je zverejnený na stránke SL. Medzičasom sa už ale zmenil a v súčasnosti platí PAD 9,90 € za prejazd závorou dnu a von. Takže pri dobrej organizácii sa za tento poplatok dajú spraviť aj dva spoje.

https://www.slovaklines.sk/sk/autobusova-stanica-bratislava-nivy
Reakcia na: Solider #209:
Pre Arrivu by to rozhodne nová skúsenosť byť nemala. Ak Lászlo sám nevie, určite sa môže obrátiť na firemné štruktúry ktoré majú skúsenosti z desiatok, ak nie stoviek, kontraktov a poradili by mu.
Reakcia na: 810zssk #210:
Tu sa vieme zhodnúť 🙂
Reakcia na: Ike #208:
Ja o žiadnej lojalite nehovorím 🙂 Každopádne vodiči boli a sú manažmentom SL zavádzaní až klamaní, s cieľom vyrobiť Arrive prúser a zachrániť ich deal s Transdevom.

Moje príspevky zároveň určite neber ako obranu Arrivy. Primárne je to stále ich vina a hrubé podcenenie miestnych podmienok.
Reakcia na: Ike #206:
Ono je to do veľkej miery nová skúsenosť, pretože ešte nikde na Slovensku nedošlo k výmene preferovaného prevádzkovateľa prímestskej dopravy za iného. Takže nielen charakter pracovného trhu, ale najmä politiku za týmto biznisom.
Reakcia na: 810zssk #207:
Ja neverím v svätú nepoškvrnenú lojalitu zamestnancov voči Slovak Lines. Faktom však je, že existuje čosi ako inflácia, ktorá ovplyvňuje výdavky domácností a nepoznám zamestnanca, ktorý by dobrovoľne išiel z lepších pracovných podmienok do horších bez vlastného pričinenia, bez vlastnej viny. Ak by Arriva lepšie odhadla pracovný trh v Bratislave, tak by tí vodiči zo SL utiekli sami. Ja sa metód Slovak Lines nezastávam. Boli podlé. Ale boli v rámci pravidiel hry a dopravca svetových rozmerov s tým nie že mohol, ale musel počítať.

A ešte jedna vec. Ak to pre Arrivu bolo ťažké časové sústo, nemuseli ten kontrakt podpísať. Manažment Arrivy grandiózne zlyhal a teraz to môže hasiť vlastnými nákladmi. Ale neteší ma to, lebo v stávke je modal split. A ten padne na hubu po tom, čo sa tento rok v v prímestskej doprave deje.
Reakcia na: Ike #206:
Z toho čo viem je pravda aj to ako manažovali zamestnancov ku koncu prevádzky. Zamestnancom bolo naozaj komunikované že ak to Arriva nedá, Slovak Lines sa vráti a boli motivovaní k tomu aby ten neúspech podporovali.
Reakcia na: 810zssk #205:
To gro týkajúce sa stanice, pozemkov a toho, že autobusy boli nechcený biznis je pravda. Ale to, ako Slovak Lines organizovane môže za problémy Arrivy nie. Arriva podcenila charakter pracovného trhu a za to môže len a len Arriva.
Reakcia na: N/A #199:
Je to konzistentné s tým čo som počul od ľudí ktorí sú "pri zdroji", takže tomu celkom verím. Sú tam nejaké malé detaily ktoré nesedia, ale gro by malo byť presné.
Reakcia na: Foltest #195:
Tak zas keby Arriva nemala prúser a vodiči mali záujem, tak by žiaden náborový príspevok nebol (určite nie 4 tisíc).
Reakcia na: martinah #193:
Och nie, budú musieť vodičom platiť primeranú trhovú mzdu! Des a hrôza!
Reakcia na: Pajo #201:
Je pravda to, že kraj bude platiť za obsluhovanie autobusovej stanice asi 2 milióny eur ročne.
A je pravda že cena za vjazd na náhradnú AS bola 1,50 a po novom je 8,30 x 2 ? Toto vie niekto potvrdiť?
Reakcia na: N/A #199:
Klasický dezinfo anonym text. Pospája pravdivé veci s "nie je pravda, ale mohla by byť". Začnem tým, že v texte si autor pletie dotáciu so ziskami a vo veľa veciach si protirečí (SL chcel autobusy predať Arrive a zároveň jej robí zle).

Ešte by ma zaujímalo, ako mohol HBR vytiahnúť zo SL 35 miliónov Eur ročne, keď v účtovnej závierke majú výnosy 16 až 23 miliónov EUR, z toho tržby na úrovni 8 miliónov EUR a náklady rádovo o menej ako milión menšie ako výnosy, teda zisk sa pohyboval do 1 milióna. Ako z 1 milióna spravili 35 miliónov si neviem predstaviť.
Dávam do pozornosti tento blog:

https://dopravabsk.wixsite.com/doprava/post/zakulisie-kolapsu-autobusovej-dopravy-v-kraji

Zaujímal by ma váš názor do diskusie.. Našiel som to v skupine na fb.
Reakcia na: Minko #194:
"nech idu inam" - ehm...ja neviem, ci si nevsimol, ale presne to robia.
"tieto veci sa deju snad vsade" - tak je asi najvyssi cas, aby to niekoho kuslo do riti. Co sa mna tyka, lepsej firme sa to stat nemohlo.
"Asi by nefungovala v tolkych regionoch..." Co sa dialo v Usteckom kraji v 2015om, Nitre 2017om, v Prahe od 2018eho a v Plzenskom kraji v 2019om si pocul? Nie? Presne toto iste.
Reakcia na: johnnyjanko #112:
Akože IČO zamestnávateľa na zmluve je iné ako IČO zamestnávateľa, pre ktorého robíš?
Reakcia na: johnnyjanko #112:
Kde to je v ZP?
Reakcia na: martinah #193:
Vallo môže byť rád, že Arriva má takú povesť, akú má. Keby to vyhrala nejaká kultivovaná a kultúrna firma, ktorá by ponúkla náborový príspevok 4000 eur, o niečo vyšší plat než DPB a komplet novú flotilu, tak by mu rozhodne začalo chýbať viac, než 60 vodičov.
Reakcia na: irizar #191:
keď sa im to nepáči- môžu ísť robiť inam. NIe žeby som im to prial, alebo si prial kolaps autobusovej dopravy, ale tieto veci sa dejú snáď všade. Viem o jednom menenovanom veľkom výrobnom podniku na SR, kde sú dokonca výšky "odmien" v danom mesiaci podľa toho či si v daný mesiac čerpal/nečerpal dovolenku/lekára. nie PN ale dovolenku alebo lekára. Čo na tom, že na to máš zo zákona nárok. A o zamestnancov nemajú v tom podniku núdzu tak či tak. Teda nie väčšiu ako na celom Slovensku pre úplnosť. Robí sa tu z Arrivy strašiak ale pritom by asi nefungovala v toľkých regiónoch ČR/SR keby to bolo fakt až tak hrozné.
"„Veľmi nás to znevýhodňuje a začína sa cenová vojna, na ktorú môžeme len všetci doplatiť,“ skonštatoval Vallo. Poukázal tak na mestský Dopravný podnik Bratislava (DPB), ktorý taktiež hľadá nových vodičov autobusov. Pre zabezpečenie komfortnej prevádzky by ich potreboval prijať zhruba 60. V sobotu (20. 11.) chystá aj náborový deň vo vozovni Jurajov dvor. DPB tak ako Arriva bojuje o nových vodičov rôznymi benefitmi."

zdroj: https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/607498-mega-faux-pas-v-bratislave-sa-pre-arrivu-zacina-cenova-vojna-dopravny-podnik-to-znevyhodnuje-tvrdi-vallo/
Reakcia na: irizar #191:
Radsej toto zmaz, Arriva ma oci vsade. 🤓
Reakcia na: Minko #190:
Ale tu sa bavime o Arrive. O par mesiacov, ked sa veci utrasu, dostane nejaky excelovy nindza od Lacikeho zadanie vyspekulovat, ako si to na premiach vystrhat naspat. Tu skrtneme par minut z vykonu, tu upravime normovanu spotrebu o litrik a ujha-ejha, vam sa to nepaci? No mate smolika, podpisali ste nam to na tri roky, takze sup-sup drzat pysk a krutit volantom.
Reakcia na: irizar #189:
s tým rozdielom, že tých 4000 ako náborák dostaneš jednorazovo. takže niektorým to môže dosť pomôcť. Keď hneď na to dotiahneš nové kolegu, dostaneš ďalších 600 a zároveň máš vo výkone hodinovku 7,37 €. Tá ponuka vôbec nie je zlá a pochybujem že v SL to mali výrazne lepšie.
Reakcia na: hroch #187:
S viazanostou na tri roky je to 111 eur hrubeho mesacne. Not great, not terrible, na niektorych by to zabrat mohlo.
Reakcia na: hroch #187:
So záväzkom nebude. Pretože tí vodiči sa obávajú zlých podmienok a ak tam nezostanú, aj tak náborový nedostanú.

Riešenie by boli odmeny za vykonané spoje dokým sa situácia nestabilizuje. Len zas ak si vodiči raz zvyknú, ťažko sa to bude rušiť.
Aha, nasli sa peniaze: https://bratislavskykraj.sk/kazdy-vodic-v-primestskej-doprave-v-bratislavskom-kraji-dostane-k-platu-4-000-eur/. Ale teda 4000 eur je uz relevantna suma, to je skoro trojmesacny plat. Som zvedavy, ci to bude realne motivacne.
Reakcia na: 3pa3ck3 #185:
Pri orgánoch verejnej správy neviem, to musí zodpovedať niekto iný. Ale diskriminácia by to nebola, keďže podmienku by dokázal splniť každý uchádzač.

V súkromnom sektore je bežné nastaviť si etické štandardy ako požiadavku.
Reakcia na: 810zssk #181:
Môže objednávateľ definovať podmienky zmluv medzi dopravcom a zamestnancami nad rámec zákona?
Reakcia na: martinah #178:
Pozor, ÚVO vo svojom prvostupňovom rozhodnutí nariadil "opätovne vyhodnotiť ponuku uchádzača AMS z hľadiska aspektu mimoriadne nízkej ponuky pri zložke ceny „Pevná zložka Ponukovej ceny“".
A odôvodnil to konštatovaním, že "došlo k porušeniu princípu transparentnosti podľa § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, keď kontrolovaný, resp. komisia kontrolovaného v Hodnotiacom hárku, a ani v inom dokumente nepopísala svoje myšlienkové pochody, ktoré ju viedli k akceptácii vysvetlenia úspešného uchádzača". Tie "myšlienkové pochody" by som dal boldom, ak by sa dalo. Pritom cena v položke Pevná zložka bola vyššia, ako v predpokladanej hodnote zákazky, takže nešlo o mimoriadne nízku cenu.

Ostatných 10 námietok námietky (a tam patrili aj mzdové náklady) zamietol ÚVO hneď v prvostupňovom rozhodnutí.
Reakcia na: Dispecer #182:
Každopádne, dúfam, že aktuálny stav v BSK je dostatočným varovaním pre ostatné samosprávy, že obstarávanie takýchto kruciálnych vecí ako je verejná doprava netreba odkladať na poslednú chvíľu. Ak teda naozaj chcú obstarávať kvalitného dopravcu a nielen zase na pár rokov zabetónovať toho súčasného (Ahoj, NSK!)...

(Ale vzhľadom na to, akú platnosť majú aktuálne zmluvy v niektorých krajoch, tak sa obávam, že tí, ktorí ešte neobstarávali, už sú dávno za tou hranicou, aby sa prúseru vyhli...)

Len si skúste predstaviť, že by sa takto dopadla súťaž na verejnú osobnú dopravu napríklad v Košickom kraji...
Reakcia na: martinah #180:
Obštrukcie sa síce pri VO zjavne očakávali, ale zjavne tie obštrukcie aj tie očakávania presiahli.

Teoreticky BSK mohlo začať s VO-čkom ešte skôr, mne osobne sa zdá ako ideál obstarávať už 2 roky pred začiatkom platnosti zmluvy (čo sa pri tomto fiasku javí asi aj ako potrebné do budúcnosti - ale po bitke je každý generál...).

Ďalší iniciátor prúserovosti IMHO bol, že sa obstarávala jednou súťažou doprava pre celý kraj, i keď pri veľkosti Bratislavského kraja to nebude nejaký veľký rozdiel - ale aspoň by sa v prípade rozdelenia súťaže na viac regiónov a predpoklade výhry rôznych dopravcov v jednotlivých regiónoch / vzájomnom posune začiatku platnosti zmluvy v rôznych regiónoch riziko "prúserovosti" rozložilo v priestore/čase/subjektoch. Zároveň takéto riešenie umožňuje možnosť zapojenia aj menších dopravcov (za predpokladu ak podmienky VO by nevyžadovali vyššie referencie). Pri riešení aké zvolilo BSK je riziko prúserovosti vyššie a s každou obštrukciou obstarávania ešte vyššie... A keď to doklepne dopravca so svojou nešikovnou komunikáciou, tak to nevyzerá inak ako je súčasný stav.
Reakcia na: martinah #180:
Podľa mňa nie, ani si nie som istý že iný dopravca by to za ten krátky čas zbúchal lepšie. Gro problému je že sa to robilo na rýchlo. Druhá vec ktorá by mohla do budúcna byť poučením je že kraj by mal nastaviť základné štandardy pracovných podmienok pre prevádzkový personál ktoré bude musieť poskytnúť každý uchádzač. Prípadne nastaviť iný mechanizmus ako dopravcu motivovať k vyhýbaniu sa sociálnemu dumpingu.
Reakcia na: 810zssk #179:
cize tak ci tak to smerovalo k prehre cestujucich a obetovaniu reputacie drobu a politcky koniec
malo to vobec nejake riesenie? dalo sa tomu zabranit, zmanazovat inak pri vedomi povesti arrivy?
Reakcia na: martinah #178:
Nebol dôvod ju odmietnuť. ÚVO neskúmal či kraj môže (tvoja otázka), ale či kraj musí (podnet od SL) túto ponuku odmietnuť.

Ak by kraj ponuku Arrivy odmietol, tá by sa odvolala a išlo by sa do ďalšieho kola námietok. BSK by zrejme prehral a Arriva by kontrakt aj tak získala.

Neexistoval objektívny dôvod Arrivu vylúčiť.
„Na prvom stupni úrad nariadil, aby kraj znovu vyhodnotil ponuky uchádzačov, no voči tomuto rozhodnutiu prišlo úradu odvolanie. Kraj v rámci odvolacieho konania trval na tom, že ponuka víťazného uchádzača spĺňa všetky požiadavky na predmet zákazky a nie je mimoriadne nízka. Rada úradu tak v odvolacom konaní ponechala zodpovednosť na kraji, ktorý ako verejný obstarávateľ má ako jediný zodpovednosť za celú súťaž,“ povedal Hlivák.

a dalej: https://e.dennikn.sk/minuta/2613789
mali teda moznost odmietnut najlepsiu ponuku? lebo jedno tvrdi droba vo svojich vyjadreniach, druhe tvrdi uvo
Reakcia na: 3pa3ck3 #174:
A kto Ti káže dohadovať skúšobnú dobu?
Neviete aké je situácia dnes?
Reakcia na: 3pa3ck3 #174:
Je možné dohodnúť aj kratšiu príp. žiadnu skúšobnú lehotu, zákon obmedzuje len jej najdlhšie trvanie na 3 mesiace.
Reakcia na: Minko #173:
A hlavne je otázne, či by takáto predzmluva mala nejaký význam, keď sa zamestnanec v skúšobnej dobe aj tak môže po prvom dni zbaliť a odísť
Reakcia na: Martin Fundárek #170:
problém je v tom, že v pracovnom práve nič také neexistuje. buď je pracovná zmluva (alebo jej ekvivalenty resp. všetky možnosti vzniku pracovnoprávneho vzťahu) alebo nič. Žiadne budúce zaviazanie sa "vstupu" do zamestnania. V tej chvíli by išlo o súkromnoprávny problém, a museli by sa individuálne s každým vodičom čo by takúto zmluvu o budúcej zmluve nedodržal naťahovať po súdoch s neistým výsledkom.
Reakcia na: 810zssk #165:
Neplatené prestoje sú typický vodičský hoax. Okrem určitých prípadov (typicky delená zmena) majú čakanie platené. Akurát že im nejde do výkonu. Tým samozrejme povedať, že to je výhra mať to takto, ale významne im to navyšuje príjem.
Síce to až tak nesúvisí s dopravou v rámci kraja, ale ľudia sa mobilizujú už aj v prípade cezhraničnej dopravy. https://bratislavaden.sk/obyvatelia-bratislavy-hainburgu-a-wolfsthalu-ziadaju-o-obnovenie-autobusoveho-spojenia/
Reakcia na: eMDi #153:
Nuž neviem, čo by to v opačnom garde skončilo rovnakou katastrofou. Arriva bola v časovej tiesni, ale z rozsahu výpadkov nadobúdam pocit, akoby skutočne začali pripravovať prevzatie až po zamietnutí posledného odvolania. Akoby si predtým nerobili žiadne plány, žiadne záložné varianty, žiadne predbežné zaväzovanie ľudí (napr. zmluvou o budúcej zmluve), nič.
Áno, šíri sa kopa klamov, ale myslím, že zo všetkých strán.
A pokiaľ ide o špinavú hru, neviem, ako nazvať to, že niekto vyhrá súťaž s nižšou cenou a hneď prvý deň účinnosti zmlúv sa idú náklady na mzdy navyšovať o 5 %. Mlynské nivy do toho nepleť, ohýbanie verejnej súťaže je o niečom inom, než je posúvanie termínov dokončenia stavby (ktorá nebola zadávaná verejnou súťažou).
Reakcia na: shaggy #168:
Ok, v tomto s tebou súhlasím.

Len jednoducho okrem bežnej nespokojnosti a fluktuácie vidím v celej situácii aj znaky riadeného postupu, a nepokladám to celkom za prehliadnutiahodné.
Reakcia na: Viko #166:
Sám si predsa napísal, že ten termín posúval a ponúkal im zachovanie trás aj po tom termíne. Vodiča nemá čo zaujímať, kedy prišiel. Ak mu Arriva aj po 1.11. povedala "poď k nám všetko zostane po starom", pričom vedeli, že to už nedokážu pri všetkých splniť, tak je to jednoznačné klamstvo z ich strany.
Reakcia na: Viko #162:
Veď okej, nemusíš im dať obeh ktorý chcú, ale rovnako oni nemusia ísť k tebe pracovať.
Reakcia na: shaggy #164:
Tak predstavujem si, že obsadzovanie obehov bolo postupné - od tých, na ktoré boli prví záujemcovia, po tie, ktoré zvýšili. Či vidím to nesprávne?
Reakcia na: Cancer #160:
Nechceli nocovať mimo bydliska, alebo nechceli nocovať na tých plesnivých ubytovniach?

Lebo imho najväčší problém nie sú nevyhnutne peniaze, ale tie otrasné podmienky ktoré musí priemerný vodič znášať. Či už sú to nekonečné neplatené prestoje, mizerné (alebo žiadne) miesto na odpočinok, divoké zmeny kde sa ti otočí biorytmus o 24 hodín dva krát za týždeň a podobne.

Civilizácia sa posúva, len autobusoví dopravcovia často stále ponúkajú štandard minulého storočia a divia sa že (najmä) mladí do toho odmietajú ísť.
Reakcia na: Viko #162:
Ako v tom majú maslo na hlave samotní vodiči? Oni si sľúbili zachovanie trás? Alebo im to sľúbila firma, ktorá sa ich snažila získať? To, že firma predlžovala termín nie je vina vodiča, je to vina firmy. Podpísali za takých podmienok, aké im garantovala firma. Ak tie podmienky nesplnili, je jasné, že z toho nie sú nadšení.
Vzhľadom na viacnásobne avizované blúdenie vodičov to vyzerá tak, že nepresvedcenych SL vodičov bolo ešte viac, čo vykryli rôznymi z pohľadu znalosti kraja externistami.
Reakcia na: Cancer #160:
Tu ale majú podľa mňa maslo na hlave aj sami vodiči. Ťažko sa skladajú obehy, keď najprv sľúbiš zachovanie trás iba vodičom čo prídu do 1.11., a potom termín posúvaš aby si motivoval prísť aj ďalších. Keď chceli mať zachované istoty, nič im nebránilo pospísať prestup v októbri.
Reakcia na: Cancer #160:
Na FB IDS BK.
Trolley, kde to čítaš?

Mňa zaujal tento komentár na Drobovej stránke:

Juraj Droba: „Marek Kopilec – celý problém je oveľa zložitejší. Pretože to nie je len otázka počtu vodičov, ale aj ich obehov. A tam to podľa mňa zlyhalo v posledných dňoch. Časť vodičov chcela jazdiť trasy, na ktoré bola zvyknutá. Iní chceli jazdiť vo vybrané dni. Ďalší nechceli nocovať mimo bydliska. Atď. Takže to, čo teoreticky bolo namodelované dobre, v praxi nefungovalo až tak dobre.“

https://www.facebook.com/jurajdroba/posts/440683990748929?comment_id=440700874080574&reply_comment_id=440744297409565
A ešte jedna perla: "Najväčší brutal bol keď prišiel na zastávku voz s breznianskou špztkou a vodič ani nevedel na akej je linke a kam vlastne ide."
Z komentárov na FB:

"Preco ľudí klamete???? Linka 525, ktorá zabezpečuje dopravu medzi Chorv. Grobom a BA, dnes nešli min 4 spoje, ktoré dnes 15.11. mali ísť a podotýkam neboli zlte!!!!! A bus išiel v dvojhodinovom okne, kedy nemalo ísť nič!!!!! Na infolinku sa nedá dovolať!!! Na meily nereagujú, na FB tiež nie. Dúfam že náklady preplatite ľuďom z tých peňazí co ste tak krásne ušetrili. Alebo už aj tie sú minute???? 😂 V skutočnosti nejde nie 1/3,ale minimálne 2/3 spojov!!! 😡

Dnes linka Rohožnik - BA. Už v Lozorne mal 20 minút meškanie. V Stupave som musel vystupit a zobrat si taxi aby som bol načas na smene vo VW. To su malé výpadky???? Čo už Vám to kuruje. Pchate sa do každéj riti ale nemáte ani ludi. Schopných ludi. Na linke v BA do Malaciek ludia navigovali vodiča kde má ísť a zastavovať."
Reakcia na: Trolley #150:
tu je vidiet ako je odtrhnuty od reality, nechape, co je cakat v strese na nechodiaci bus, ci sa clovek vobec dostane do prace/domov, toto clovek neda niekolko dni za sebou, nikto si dobrovolne neohrozi pracu a radsej zvoli istejsi variant, vlastne auto, lebo ani buducna nie je iste, ci nebudu vypadky, v tejto krajine je preprava autom najspolahlivejsou
Reakcia na: Vlaran #155:
Z komentárov na FB: "Dnes nevyšlo 70% autobusov a aj tých pár vodičov čo pozháňali, avizovalo že zajtra už neprídu."
Reakcia na: eMDi #153:
Mňa ešte celkom zarazila info o vodičoch, ktorí javili korektní záujem o prácu, no cez víkend z toho vycúvali...
Reakcia na: eMDi #153:
Inak, na tých zastávkach MHD na Nivách ešte stále nie sú (údajne kvôli korone) osadené infotabule. Človek si už začína myslieť, že ich tam neosadia snáď nikdy...
Reakcia na: Martin Fundárek #149:
a len tak nahodou, nebol to prave SL, ktory podal niekolko podani na UVO? velmi by som chcel vidiet ich riesenie v tejto situacii v opacnom garde. ...
P.S.: arriva mi je ukradnuta, nejdem sa jej zastavat. len ma mrzi, ze aka spinava hra sa vseobecne rozohrala a siri sa kopa klamov. Tam nech si HB reavis spomenie, o kolko dlhsie otvarali bulvar nivy a dokoncovali stanicu. udajne pre covid, co mali obmedzenia mozno 4 mesiace, ale dalsi sklz 8 mesiacov ... hlavne, ze vezu mali prvu hotovu a uz ju aj predali cinanom.
Reakcia na: Martin Fundárek #148:
Inac toto som si vravel uz ked sa zacal tento sprint k 15. novembru. Ze ked Arriva ma koncit v novembri 2033, nacim vyhlasit tender este v 2030. Aby sa aj s namietkami atd mohol skoncit do dvoch rokov a pripadnemu novemu dopravcovi ostal rok na pripravu. Ale tak to uz Droba zupanom nebude ani nahodou, takze to tu len tak necham visiet...
Reakcia na: Trolley #150:
A ludia si alternativne sposoby dopravy najdu. Len sa potom uz nevratia do autobusov. Dva tyzdne su prilis dlha doba na toto... 😠
Droba prosí ľudí aby to 2 týždne vydržali a našli si alternatívne spôsoby dopravy. Dopravcovi nechal 9 dní na vyriešenie situácie.
Reakcia na: Trolley #129:
"Bratislavský samosprávny kraj valorizuje platov vodičov"
Vynikajúca formulácia. Ako keby BSK zamestnával vodičov. Platy valorizuje Arriva, BSK jej iba môže uhradiť vyššie náklady. Ale ako tu písali viacerí, toto zaváňa nekalým konaním vo verejnej súťaži a pre kraj sa to môže skončiť mastnou pokutou. Veľmi by som sa čudoval SL, keby nepodali žalobu. Nemám ich rád, ale toto vyzerá voči nim riadne nefér.
Reakcia na: 810zssk #6:
a #33: Že by neskoré vyhlásenie súťaže? Súťaž vyhlásili 15.4.2020 (https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/425990?page=1&limit=20&sort=datumAktualizacie&sort-dir=DESC&ext=0&text=&nazovZakazky=vo+verejnom+z%C3%A1ujme&obstarNazov=&obstarIco=&cpv=&datumAktualizacie=-1&nut=&kriterium=-1&fin=-1&eurofondy=-1&obrana=-1&druhPostupu=-1&druhZakazky=-1&sposobRealizacieZakazky=). Na potrebu jej urýchleného vyhlásenia sme Drobu osobne upozornili už 28.2.2018. Tým, že župa VO vyhlásila neskoro, dostala Arrivu i seba do časovej tiesne. Mnohým z týchto problémov by sa dalo vyhnúť, keby bol dostatok času na rokovania.
Reakcia na: 810zssk #69:
Čo furt všetci máte s tým koncom dňa? To nemuseli platiť hneď, ale až večer alebo o polnoci? 😁 Zasa jeden novopatvar.
Reakcia na: Trolley #145:
Ak to tak spravia, tak takto budu vyzerat vsetky obstaravania odteraz az navzdy, dopravca sa vybodne na autobusy aj vodicov, trochu sa povyplakava zupanovi, dostane vrece zlata zadarmo a poriadna doprava tu nebude nikdy.
Reakcia na: Ike #144:
To je tak, podliezli cenu a teraz im kraj komfortne doplatí rozdiel. Lebo sa bude vyhovárať, že je to v záujme cestujúcich.
Reakcia na: 810zssk #142:
Zaujímavé bude, ak upravená výška za km nebude najnižšia zo súťažiacich.
Reakcia na: vazegupe #141:
Alebo medzitým niekto z BSK skočí do Užhorodu a ponúkne tamojším maršrutkárom aby jazdili po BSK. Aj to by bolo lepšie ako tá dnešná dopravná obslužnosť.
Reakcia na: Ike #140:
Presne tak.
Reakcia na: 3pa3ck3 #138:
9 dní je dlhá doba pre ľudí, ktorí sú odkázaní na cestovanie autobusovou dopravou. Do úvahy prichádza len jeden dopravca, s ktorým by mohol rokovať, aby túto katastrofu zvrátil. Ale v správach o 17.00 bolo hovorcom BSK povedané, že Arriva sa bude zlepšovať, za niekoľko týždňov sa jej určite podarí zohnať vodičov...
Reakcia na: 810zssk #135:
Čo to v praxi znamená? Nárast ceny za km o 5% dnešných osobných nákladov?
Reakcia na: 3pa3ck3 #138:
Ak to tak bude tak klobuk dole pred Drobom. Ale dufam, ze za tych 9 dni + dnesok daju Arrive pokutu za kazdy vynechany spoj.
Reakcia na: vazegupe #136:
Nevyhradil si tých 9 dní BSK na rokovania s inými dopravcami, ak by po ich uplynutí došlo k vypovedaniu zmluvy s Arrivou?
Reakcia na: 810zssk #135:
A nemusí to ešte schváliť zastupiteľstvo kraja?
Aj mňa zaujala táto požiadavka BSK. A to majú ľudia 9 dní čakať hodiny na autobusových zastávkach? Ja osobne som dnes čakal dve hodiny a to som mal šťastie, lebo ľudia čakali aj dlhšie a mnohí to riešili taxíkom aj stopom. Je to hamba, že BSK vôbec niečo takéto dopustil. To boli reči, ako sa zlepší doprava, keď nastúpi nový dopravca. Hlavne, že sa robí všetko pre to, aby sa znížil počet osobných vozidiel smerom do Bratislavy a ľudia sa presunuli do autobusov. Úžasné Kocúrkovo.
Reakcia na: Vlaran #131:
S valorizáciou sa počítalo od roku 2023, BSK k nej - v rozpore so zmluvou a súťažnými podmienkami - pristupuje už od 2022. To znamená že celý rok 2022 budú dopravcovi platiť o 5% vyššie personálne náklady ako podľa zmluvy mali a aj v nasledujúcich rokoch budú platiť o túto sumu viac, keďže v 2023 sa bude valorizovať už druhý krát, nie prvý.
Reakcia na: irizar #133:
Nikde ale nie je napísané čo sa stane potom, aké sankcie, opatrenia budú nasledovať, ba, ani to čo mieni dovtedy kraj robiť.
Reakcia na: Trolley #129:
"Bratislavský samosprávny kraj požaduje, aby do 9 pracovných dní prišlo k citeľnému zlepšeniu."

Ciboha, to im to ale nandal.
Reakcia na: Vlaran #131:
Ale on naráža na to, že to bude o rok skôr ako sa plánovalo.
Reakcia na: 810zssk #130:
Bod 6. by platil pre akéhokoľvek nového dopravcu, aj keby nevznikla táto situácia. S valorizáciou sa počítalo.
Reakcia na: Trolley #129:
Bod 6 je super. Takže ak si konkurenčný dopravca nastaví realistickejšie náklady a kvôli tomu prehrá, má smolu a tomu čo si spravil kalkuláciu horšie to nakoniec župa aj tak vykompenzuje. Paráda. Toto by chcelo žalôbku a budem BSK a Arrive z celého srdca želať aby ich za toto niekto rozmetal na súde.

(Áno, viem že SL mal personálne náklady v ponuke nižšie, sám ten argument používam. Lenže pracovná ponuka nie je len plat, ale aj súvisiace podmienky. Niektorý uchádzač mohol napr. kalkulovať s mierne nižším platom, ale dobrými podmienkami, čo by bola víťazná kombinácia na získanie vodičov, zatiaľ čo Arriva nastavila plat vyššie, ale za podmienok za ktorých nikto nechce pracovať, takže ten plat treba ešte zvýšiť aby to vykompenzoval.)
Aktuálne na webe BSK:

"AKÉ BUDÚ ĎALŠIE KROKY?

Predseda BSK Juraj Droba požiadal o bezodkladné stretnutie zástupcov spoločnosti ARRIVA, ktoré sa uskutočnilo dnes (15.11.) v popoludňajších hodinách. Závery rokovania sú nasledovné:

1. Spoločnosť ARRIVA má k dispozícii dostatočný počet autobusov (z toho 120 nových). Rovnako bez väčších problémov prebehla migrácia informačných systémov. Chýba približne 100 vodičov.
2. Technické problémy s predplatenými kartami a informačnými systémami v autobusoch budú odstránené do konca týždňa.
3. Spoločnosť ARRIVA vyplatí každému vodičovi, ktorý uzavrie pracovnú zmluvu náborový príspevok vo výške 1000 EUR.
4. Spoločnosť ARRIVA vyplatí každému vodičovi, ktorý prinesie nového kolegu-šoféra bonus vo výške 300+300 EUR (prvú časť ihneď, druhú časť ak nový kolega ostane pracovať v spoločnosti viac ako pol roka).
5. Zmiernia sa sankcie pre vodičov (napríklad za nedodržanie predpísanej spotreby).
6. Bratislavský samosprávny kraj valorizuje platov vodičov o 5% už budúci rok, teda o rok skôr ako bolo plánované (v prvom polroku 2022). A potom každý rok o ďalších 5%.
7. Bratislavský samosprávny kraj požaduje, aby do 9 pracovných dní prišlo k citeľnému zlepšeniu. Prioritou sú najmä spoje, ktoré vozia deti do školy, ľudí do práce. K zlepšeniu musí prísť v prvom rade v okresoch Senec a Pezinok.

Ďakujeme za pochopenie. Aj napriek tomu, že Bratislavský samosprávny kraj nie je prevádzkovateľom, ale objednávateľom, župný tím robí maximum pre to, aby situáciu pomohol vyriešiť."
Reakcia na: 810zssk #123:
Áno, máš pravdu. SL by musel vytvoriť fiktívnu divíziu s vodičmi určenými na predaj, a túto divíziu celú predať Arrive. Nedajú sa predať samotní ľudia, iba dočasne poskytnúť inej firme, a to som nemyslel.
Reakcia na: Minko #125:
Tiež mám ten dojem, že SL nijaký imidž, ktorý by stál za zmienku nemal. Hovorilo sa o ňom, že strháva prémie za nadspotrebu, že neplatí vodičom dobu, keď autobus stojí, atď... Nechápem teda, čoho sa pri Arrive báli.
Reakcia na: Minko #125:
Reputácia Arrivy bola mizerná už vtedy, keď nikto ani nesníval, že by mohla byť dopravcom v IDS BK.
Reakcia na: N/A #115:
počkať, aký imidž? imidž neochoty nakupovať nizkopodlažné busy lebo niektorým vodičom údajne ťahá na gebuľu? Imidž pindania keď sa niekto chcel previesť regio linkou vnútromestsky? Imidž autobusov s manuálnou prevodovkou, kde to po vyradení do neutrálu všetko príšerne triaslo? lebo SL neprekvital ničím čo by stálo za zmienku. Áno, Arriva nezačala najlepšie, ale ktovie čo by dokázal SL keby to bol teraz on, kto by začínal od piky a po vodičoch Arrivy by o SL sa niesli také hrôzostrašné fámy ako to bolo teraz v opačnom garde. Či na to, že posledné dni sa vynechávali spoje, lebo bolo pre nich nerentabilné zaúčať nových vodičov (čo je síce pochopiteľné) sme už zabudli?
Reakcia na: Andy #120:
Nevolá sa to skôr lízing zamestnancov?
Reakcia na: martinah #121:
Moment, ak odpredáš FIRMU tak zamestnancom zostáva vzťah s tou firmou. To je samozrejme normálne.
Reakcia na: N/A #115:
Akoze, nehovoril by som o zniceni imidzu rozvoja verejnej dopravy v ziadnom zmysle... ale s tym zvyskom v principe suhlasim. Ludi, ktori tento tyzden presadnu do aut, bude VELMI tazke dostat spat do autobusu.
Reakcia na: johnnyjanko #112:
potvrdzujem z praxe, vid odchod zahranicnych firiem z trhu s palivami, riesilo sa odpredajom firmy vratane zamestnancov, ktori pokracovali dalej za povodnych podmienok pod novym zamestnavatelom, niektori dlhorocni zamestnanci z povodnej firmy presli takymto odpredajom aj 2x, specialisti sa tazko hladaju a firmy si tychto zamestnancov strazia
Reakcia na: jozin #117:
Ten výraz "predať zamestnanca" je hovorový a pomerne bežne sa používa pri poskytnutí zamestnanca inej firme na určitú dobu.
Reakcia na: Viko #118:
Okej, pardón 😂
Reakcia na: 810zssk #116:
Prestali nahlas do médií hovoriť, že slúžia len na vozenie žiactva a robotníkov... nestačí ti? 😂 😂
Reakcia na: johnnyjanko #112:
Si si isty, ze "predat zamestnanca" je ten spravny pojem ? Podla toho, co pises, tak spravne by si mal hovorit o prideleni zamestnanca.

Samozrejme je aj moznost, ze zamestnanec je najskor docasne prideleny do inej firmy, ale po istej dobe prejde do tejto firmy uz ako jej normalny zamestnanec (a skonci v starej). To sa bezne deje, ale predpoklada to dobre vztahy medzi vsetkymi troma stranami. K comu ma momentalna situacia dost daleko ... 😕
Reakcia na: N/A #115:
Prosím ťa, aký image rozvoja regionálnej dopravy? To kedy niečo také existovalo pod SL? 😂
Reakcia na: hroch #113:
Zničili budovaný imidž rozvoja regionálnej autobusovej dopravy. Hovorme si fakty, tie sú jasné. Dnes, zajtra a určite aj ďalšie dni bude výprava autobusov Arrivy na IDS BK linkách +/- rovnaká a to postupne prijme ľudí k tomu, aby upustili od používania autobusov. Chceme či nie, spoliehať sa na Arrivu, alebo na suseda, ktorý ma hodí aspoň k MHD je asi jasný výber, pretože toto čo sa im podarilo, sa len tak nevída. Mohli si prenajať od SL vodičov aj s autobusmi, prípadne iného dopravcu, ale Arriva na čele s náčelníkom Lászlóm Ivanom len dokázali, že Arriva je úplný bordel, na ktorý doteraz minimálne vodiči oprávnene nadávali. Majú čo chceli.
Reakcia na: N/A #109:
Co konkretne znicila Arriva? Dajme bokom fakt, ze uplne zmrvili start desatrocnej zmluvy, to je neodskriepitelne. A to, co pises, je podla mna viac prejavom ich zufalstva/amaterstva (*nehodiace sa skrtnite) ako ich zlovole. Ale hovorit, ze nieco znicili?
Reakcia na: jozin #104:
Nie, nerozumieš. Zamestnancov môže jedna firma predať druhej firme. Zamestnancovi stále trvá de iure jeden a ten istý pracovný pomer, žiadny mu neskončí a nepodpisuje žiadnu novú zmluvu. Toto som myslel pod slovným spojením "prejdú pod nového zamestnávateľa". Zákon to takto umožňuje. Opakujem, osobne poznám ľudí, ktorým sa takto zmenil zamestnávateľ.
Reakcia na: Viko #107:
No to mi uz napadlo ako alternativa k tomu, co pise Ike v prispevku #100. Ze ak by Arriva nechcela prehltnut to ponizenie objednavky vykonov cez SL, moze obvolat vsetkych zajazdarov a mikrodopravcov v regione. Stale si myslim, ze nedodrzanie spravneho standardu vozidla bude lacnejsie nez nevypravenie spoja. Som velice zvedavy, ako sa toto bude vyvijat. V SL urcite maju v rukach pukance...
Reakcia na: 810zssk #108:
"Skôr sa to meniť nemohlo, lebo SL nebolo možné citeľne znižovať výkony".

Nebolo mozne alebo by to bolo velmi drahe? Napr. v prechodnom obdobi platit za tie iste vykony dvom dopravcom... To je presne to co pisem, "big bang" je sice "lacny", ale nesie so sebou velke riziko. Postupne varianty su "drahe", ale redukuju riziko, resp. ho rozkladaju v case.

Po bitke je kazdy general, ja viem (a tato este nie je dobojovana). Teraz je asi najdolezitejsie, aby sa problem co najrychlejsie vyriesil, a hlavne, aby sa pricina rozbila na drobne a sluzila ako poucenie pre dalsie kraje, ktore budu mozno tendrovat v buducnosti.
V komunitných fb skupinách si už ľudia objednávajú od jednotlivých obcí vlastné autobusy na zabezpečenie dopravy, prípadne inzercia odvozu autom. Hotový blázinec, Slovak Lines to vedel v BSK ako tak jazdiť, nikdy som s nimi nemal nejaký väčší problém, toto je čistý bordel čo tu nastalo. Ráno vodič z Michaloviec aj s autobusom z Michaloviec ani nevedel kde je vjazd na Nivy, nevedel ovládať palubný počítač, všetko som mu vysvetlil, prečo to mám ale robiť ja? Arriva podcenila ešte aj školenia. Vodič mi bol celý vďačný a ruku mi podal, že aspoň cestujúci sú tu normálni. Ráno som preškolil na Nivách asi 5 vodičov, ako majú fungovať, chudáci boli kompletne stratení. Arriva nech ide naspäť odkiaľ prišla, zničila to, čo tu bolo vybudované. 😠

+doplnok: Dispečer volal jednému šoférovi zo Senca ráno o 1:30 keď spal, či má uprataný autobus a pripravený na službu. 😂
Reakcia na: Adammsvk #105:
"niekde na zaciatku niekto musel rozhodnut, ze sa bude tendrovat vsetko naraz so zaciatkom naraz, v pracovny den, namiesto nejakej postupnosti"

Áno. Frešo pred 5 rokmi keď podpísal zmluvu so SL. Skôr sa to meniť nemohlo, lebo SL nebolo možné citeľne znižovať výkony. Neskôr sa to meniť nemohlo, lebo SL už nebolo možné predlžovať zmluvu. Tak teraz čo?
Reakcia na: hroch #106:
Nemôžem si pomôcť, ale mne to začína pripomínať Banskú Bystricu v januári 2006... Akurat ešte nikto nepovolal kadejakých Moravčíkov a Pakšibusy 😃
Reakcia na: Arrivaderci #99:
Ja mam inac tiez flashbacky do tej knihy. Aj ked mam pocit, ze v tom Norsku to podla nej nebol prve dni az takyto f*up.
Reakcia na: Ike #100:
Prepac, nesuhlasim s Tebou ze BSK si to zlizne nefer. Ak je to proti niekomu nefer, tak je to bezny cestujuci, ktory si plati cestovne tak ako doteraz, dnes sa nedostal do prace (skoly) a nevie, kedy sa do nej najblizsie dostane v rozumnom case, lebo "sa pomenili autobusy".

BSK ma na dnesnom prusere (a on teda dnes neskonci) levi podiel, lebo nech bola sutaz na slovenske pomery pripravena akokolvek dobre, tak sa zmluva podpisovala neskoro (riziko ze to arriva nezvladne bolo velke - aku mal BSK pripravenu contingency? dufat ze to arriva da?). a niekde na zaciatku niekto musel rozhodnut, ze sa bude tendrovat vsetko naraz so zaciatkom naraz, v pracovny den, namiesto nejakej postupnosti (po regionoch), namiesto postupneho utlmu objednavok od SL a narast od noveho dopravcu, etc. Robit nieco big bangom vzdy prinasa velke riziko - a pytat sa, aky a ci vobec mal BSK plan B je namieste.

Tym nehovorim ze plan B mali byt stovky autobusov a vodicov zaparkovanych u Drobu na parkovisku, ale nieco sa vymysliet malo, aj keby len na "marketingovej" urovni (damage control).
Reakcia na: johnnyjanko #81:
Vsak ved v povodnom prispevku vyslovene pises #70), ze po skonceni prechodneho obdobia prejdu vodici pod noveho zamestnavatela. Cize sa skonci pracovny pomer so SL a vznikne novy pracovny pomer s Arrivou.

Samozrejme je mozne, ze sucasny zamestnavatel DOCASNE prideli zamestnanca do inej firmy, ale zamestnanec ma nadalej platnu zmluvu s povodnym zamestnavatelom.

Ty ale vyslovene pises o novom pracovnom pomere, do ktoreho vsak nemozes zamestnanca prinutit.
Reakcia na: Viko #101:
Ešte raz: Ide špecificky o štandard *dopravných výkonov*, t.j. veci ako meškania, náskoky, výpadky a podobne, nie o štandard vozidiel. Je tu v diskusii na ten dokument link, nájdite si to tam.
Reakcia na: Ike #97:
Ja nepredpokladám že vodiči sú lojálni, ale že majú nedôveru voči Arrive a jej HR metódam.
Reakcia na: 810zssk #86:
Toto bolo imho nastavené kvôli tomu, aby sa dalo spraviť to prechodné pbdobie počas ktorého nemusia autobusy všetko spĺňať.
Ak to ale naozaj niekto naformuloval tak, že tým vylúčil aj pokutovanie za neodjazdené spoje, tak to je nepríjemné prekvapenie a myslím že je namieste sa pýtať, či to bol omyl alebo zámer.
Táto vojna má viac strán, nie iba dve.

Arriva
- podcenila trh práce a išla vabank. Redukcia ceny za km sa premietla do mzdových nákladov, ktoré nie sú udržateľné. Jej reputácia a zároveň avizované pracovné podmienky dosť zneistili vodičov.
- je pod tlakom veci riešiť. Reputácia klesá, pokuty sa kalkulujú. Musia niečo urobiť.

Slovak Lines
- mizerný dopravca ukázal na konci zmluvy podlosť ale aj šikovnosť. Zjavne majú finančnú rezervu a môžu si dovoliť zamestnať vodičov bez služieb. Momentálne sú v obrovskej výhode. Tlačí ich len finančná rezerva bez spoločenskej zodpovednosti a bez záväzkov (okrem záväzkov voči zamestnancom). Arrivu tlačí aj spoločenská zodpovednosť aj pokuty.
- Ak sa im to podarí, tak vyhrajú a vytvoria precedens. Zlý v tom, že sa to môže opakovať aj inde na Slovensku a inokedy, dobrý v tom, že tak trocha bojujú aby sme neboli lacná pracovná sila a kauza Arriva sa stane mementom do budúcnosti (hádam). Bez ohľadu na emócie by bolo pre Arrivu najlepšie, aby si zazmluvnila Slovak Lines s ich cenou na km a rozdiel bola účtovná strata Arrivy. Bolo by to mega poníženie, ale pre cestujúcich a zrejme aj pre Arrivu asi najlepšie riešenie (predpokladám, že doplatok SL by bol menší ako zmluvná pokuta).

BSK
- vyžerú si to marketingovo (je to nefér) a budú musieť veci aktívne hasiť
- možno demotivácia (dúfam, že nie, lebo súťaž bola jedna z najprecíznejších aká na Slovensku kedy bola).

Verejná doprava
- tprí najviac. Problémy v ZSSK a PAD môžu reálne viesť k nárastu áut. To môže byť umocnené poloprázdnym obchvatom D4, ktorý vďaka chýbajúcej kľúčovej križovatke plní len regionálnu funkciu, na ktorú je predimenzovaný

Verejnosť
- je rukojemníkom a vytvára tlak na Arrivu a BSK.
Reakcia na: irizar #98:
Inak mám normálne pocit že toto je ako z tvojej knihy tuším v Tromse keď sa menila spoločnosť len asi 10x horšie 😂 Asi sa inšpirovali.
Reakcia na: johnnyjanko #91:
Pretoze Arriva bola dlhodobo typom zamestnavatela s typicky vychodoeuropskou personalnou kulturou - buzeracia, kratenie premii za kazdu blbost, nesplnitelne normy na spotrebu - a spamatali sa az ked im ten pristup v Nitre pred par rokmi vybuchol do ksichtu. Pokial viem, dnes uz su normalnejsi, ale mizernej povesti sa tazko zbavujes.
A kopec vodicov v SL tam zdrhol prave z roznych Arriv pocas jej "temneho obdobia", a urcite sa o svoje skusenosti s kolegami podelili.
Reakcia na: 810zssk #96:
Ale ty vychádzaš z predpokladu, že vodiči sú voči SL superlojálni (asi tam takí budú, ale nie všetci), ale čo som pochopil problémy sú pracovné podmienky, ktoré majú údajne byť horšie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
Otázka je ako by sa správali vodiči ak by (zas) nevyhral Slovak Lines.
Reakcia na: luky133 #92:
Okej, no minimálne na základe toho bodu 6.8. majú pokutu 30 tisíc za každý deň kým nedosiahnu 95%. To bude celkom bolieť.

Ale nechápem kedy sa potom začne uplatňovať ten zvyšok bodu 6.8. ktorý zas hovorí o sankcii 30 tisíc (a možnom vypovedaní zmluvy) ak sa nevypraví viac ako 25% spojov počas 48 hodín.
Reakcia na: 810zssk #86:
Ak by sa vypovedala zmluva, narýchlo by sa zbúchali nejaké dočasné zmluvy a vypísala by sa nová súťaž, pri ktorej by maximálny možný termín vyhodnotenia ponúkol dostatočnú dobu na rozbeh nového dopravcu, aj tak by to nebolo vhodné riešenie?
Reakcia na: hroch #90:
Štandard dopravných výkonov = prevádzka. Ide o sekciu sadzobníka kde je stanovená pokuta 1000€ za nevypravený spoj. Však si to otvor.
Reakcia na: 810zssk #87:
No ešte tu máme zmluvné pokuty, ale tam som po pravde nenašiel bod, ktorý by presne vystihoval neplnenie podmienok vo forme obmedzenej výpravy.
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/259/259897/Priloha_4_Zmluvy_Sadzobnik_zmluvnych_pokutf.pdf
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/259/259891/2021-877-DOP%20Zmluva.pdf

Niekto sa v diskusii na FB odvolával na bod 11.16, ale ten skôr hovorí o tom, že by Arriva nemala licenciu na konkrétnu linku ako o jej nevypravení (aspoň tak tomu chápem ja).
Reakcia na: 810zssk #84:
A čo je teda také strašne zlé na Arrive, že sa jej vodiči boja? Keby dostali rovnaký plat, prečo by nešli? Možno strach z neznámeho, ale inak nevidím dôvod.

IMHO hlavný dôvod, prečo vodiči SL neprešli masovo k Arrive, je ten, že ak ich SL prepustí, dostanú odstupné a môžu si užiť pár mesiacov voľna. To je silný argument, ktorý by presvedčil skoro každého, mňa určite. Tomuto problému by sa dalo vyhnúť, keby sa obe firmy dohodli na transfere vodičov.
Reakcia na: 810zssk #86:
To je ale podla mna za standardy, nie za prevadzku ako taku. Aj Droba na webe IDS pise, ze sa sankcia bude uctovat...
Reakcia na: 810zssk #86:
Viac usporiadané by bolo zmluvu vypovedať a povedať ľuďom, že nič nepôjde ako toto, keď medzi jednotlivými spojmi sú náhodné diery 20 minút až 5 hodín. 😂 Dokonca ani na mape sa nezobrazujú všetky spoje, tým pádom mi nepomôže ani "real time" tabule v aplikácii.
Reakcia na: luky133 #85:
K zaciatku museli vypravit aspon 95 percent a to nevypravili, takze za to je 30tisic.
Reakcia na: luky133 #85:
Viď môj príspevok #86. Tieto pokuty sú uplatniteľné až od 2023. Celkom choré.
Reakcia na: M@trixX #83:
Toto som si všimol až teraz:
"Sankcie za neplnenie štandardu dopravných výkonov budú ukladané až za kontroly vykonávané po roku 2022."

Tak potom nič. Za výpadky jednotlivých spojov nemožno udeliť nič. Skvele to vyriešili, úplne to dáva logiku 😃

Ale potom sú ešte nejaké zmluvné ustanovenia ktoré umožňujú sankciu ak dopravca všeobecne nedostatočne plní CP. To sa uplatniť bude dať. Dokonca pri výpadku viac ako 25% na 48 hodín (čo nastane takmer určite) už vzniká aj právo okamžite vypovedať zmluvu (čo by ale v tejto chvíli samozrejme nebolo vhodné riešenie).
Má niekto čuž približný číselný odhad o koľko nevypravených spojov sa jedná? Lebo to vyzerá na pekne vysokú pokutu len za prvý deň prevádzky keďže čo spoj x 1000€. A najbližšie dni to asi nebude lepšie.
Reakcia na: johnnyjanko #82:
Prečo by mal niekto odmietnuť? Presne preto, prečo ti vodiči do Arrivy nechcú ísť už dnes. Či máš pocit že keď im na pol roka dáš nádej že SL sa vráti, tak potom sa s úsmevom vrhnú do náruče Arrive?
Reakcia na: 810zssk #73:
Tak potom nerozumiem co to robia a ako to dava zmysel. Tie standardy: https://drive.google.com/file/d/1lu1wrd33VaH_r1nZG5Fe5o_JS9VZ5F3W/view , pokuty od strany 112
Reakcia na: 810zssk #75:
Prečo by mal niekto niečo odmietnuť? Ešte raz opakujem: jedna firma môže zamestnanca odpredať druhej, ak sa tak dohodnú. Ak by to vodič nechcel, mohol by dať samozrejme výpoveď, ale po ukončení pracovného pomeru na vlastnú žiadosť nedostane odstupné, takže nevidím dôvod, prečo by to mali ľudia masovo robiť.

Lenže tu je zrejme problém v tom, že SL trucuje a Arriva sa tvári, že je nad vecou, takže o nejakej dohode nemôže byť ani reč.
Reakcia na: jozin #76:
To sa ale veľmi mýliš. Firma môže legálne predať zamestnanca inej firme, pokiaľ v tej novej bude mať rovnakú náplň práce a podmienky, a samozrejme rovnaký (alebo vyšší) plat. Čo by v tomto prípade bolo splnené.

Osobne poznám ľudí, ktorí takto zmenili zamestnávateľa a nemohli proti tomu nič urobiť (iba dať výpoveď samozrejme).
Reakcia na: 810zssk #75:
Na druhej strane by tým ukázali Arrive, že nie sú od nich závislí. Ideálne ak by to náhradný dopravca vedel vyjazdiť za menej ako je pokuta pre Arrivu (ak je to ekonomicky možné). Potom Arriva bude musieť aktívne hľadať riešenia, aby k tomu nedochádzalo (napr. zabezpečiť lepšie podmienky pre vodičov).

A netreba zabúdať, že v konečnom dôsledku má povinnosti voči verejnosti kraj, nie dopravca.
Reakcia na: Trolley #78:
Tomu ja samozrejme rozumiem, preto som tú otázku otvoril, ale nesmie to prebehnúť spôsobom ktorý spôsobí ešte väčšie problémy neskôr.
Reakcia na: 810zssk #75:
Je potrebné aby kraj dočasne hľadal riešenie ako nahradiť nevypravené spoje. Nájsť iného dopravcu, ktorý to dočasne odjazdi a vyvíjať tlak na Arrivu, aby to čo najskôr riešila. Inak je to len paródia na IDS.
Reakcia na: 810zssk #33:
neskoro vyhlasili tender? potom zjavne bola aj zmluva nevhodne uzatvorena ked umoznila toto co sa tu deje.... To je sice pekne ze bude arriva platit pokuty = kraj ma lacnejsiu primestsku dopravu 😃, ale ci je zrovna ciel odlakat ludi z autobusov do aut... Kraj objednava autobusovu primestsku dopravu = je zodpovedny za chaos v autobusovej primestskej doprave. Slovak lines sa este da zhodit na predchodcov, ale Arriva neviem...
Reakcia na: johnnyjanko #70:
... ustanovenie, že po skončení tohto obdobia vodiči automaticky prechádzajú pod nového zamestnávateľa ...
Obavam sa, ze toto sa neda. Nemozes nutit zamestnanca, aby isiel pracovat k nejakemu zamestnavatelovi.
A ak by to aj preslo, tak prepokladam, ze po skonceni prechodneho obdobia by to zase dopadlo rovnako ako teraz. Vodici by isli na urad prace, nie do Arrivy.
Reakcia na: johnnyjanko #70:
Dá, lenže keď to spravíš tak vodiči definitívne odmietnu ísť k Arrive lebo budú veriť v trvalý návrat SL. Aj keby si dal SL núdzový kontrakt na celý kraj na povedzme dva roky, rovnaké fiasko sa zopakuje s akýmkoľvek dopravcom ktorý by vyhral.

Preto by som veľmi nerád videl BSK ísť touto cestou.
Reakcia na: IBBI #72:
Väčšina firiem nerieši svoje ego ale zisk. Otázka je či je SL takou firmou a hlavne za aké peniaze by sa im oplatilo rozbiehať prevádzku na pár týždňov.
Reakcia na: M@trixX #71:
Všetko je zverejnené. Toto je konkrétne riešenie v štandardoch, na konci medzi prílohami je sadzobník. Pokuta rozhodne nie je smiešna. Za každý spoj je to 1000€, aj keby hneď vodičom platili 100€ na hodinu tak sa to oplatí viac ako nejazdiť.
Reakcia na: johnnyjanko #70:
Ako uprimne - vybrali ste si noveho poskyovatela, nas ste poslali do prdele, preco by sme vas mali teraz vytahovat zo sraciek? 🙂 Plne chapem SL, je to prirodzene, zachovala by sa tak vacsina firiem (nielen v dopravnom sektore).
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
To je teraz uloha arrivy, ktora mohla popodpisovat zmluvy s kym chcela, aby to odjazdili. Mozno su tie zmluvne pokuty tak smiesne, ze sa im to neoplatilo. Je niekde zverejnena ta priloha k zmluve, kde su definovane?
Reakcia na: 810zssk #68:
Záleží na tom, akú veľkú chuť trucovať mali SL. Dá sa predsa uzavrieť zmluva na prevádzkovanie dopravy na krátke obdobie (napr. do konca roka), ktorej súčasťou bude ustanovenie, že po skončení tohto obdobia vodiči automaticky prechádzajú pod nového zamestnávateľa, Arrivu. SL by nemuseli platiť odstupné ani mať na krku nepotrebných vodičov, čiže by sa tomu nemuseli brániť. Ale či by to naozaj na nich fungovalo, netuším.
Reakcia na: lucky89 #64:
No každopádne na konci dňa tí ľudia ktorí sa sťažovali museli znova platiť cestovné.
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Mohol, ale bola by to cesta do pekla, pretože presne na toto SL hral a huckal vodičov. Takže podstatu problému by to ešte prehĺbilo.
Reakcia na: Jak44 #65:
Včera mal a dnes už nemá? Zas toľko vodičov neprešlo od SL. Autobusy sú, vodičov povolat a suplovat spoje. Ale ak sú tak urazeni, ako sa to ukazuje, tak síce pôjdu do toho, ale nie hneď.
Reakcia na: lucky89 #59:
To že sa netlačia potvrdenky je zámer, nejde o chybu. To išlo o prípady ľudí ktorým PCL vôbec nebol uznaný.
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Obávam sa, že žiaden dopravca nemá kapacity na to, aby suploval dopravu v 1/2 kraja... 😕
Reakcia na: TeBeCe #60:
Chcel som povedať to, že ľudom sa môže len zdať, že im PCL nie sú akceptované, lebo "nedostali papierik", ale minimálne podľa toho, že vodič videl, koľko ľudí má vystupovať, tak asi im akceptované boli.
Reakcia na: 810zssk #58:
BSK by nemohol núdzovo uzavrieť zmluvu s iným dopravcom (hoci aj SL, ak im ešte ostali vodiči), aby zabezpečil tie odrieknuté spoje?
Nech si to ten kto toto dopustil VYZERE! A to ja nevyuzivam IDS, ale fakt plne chapem tych ludi.

Ukrajincov NEBRAT! Staci sa spytat dispecingu DPB ake su s nimi problemy. Cech, Madar (ak hovori plynule slovensky) nieje problem. Madar by bol mozno najvhodnejsi, nakolko ovlada jazyk velkej casti verejnosti vyuzivajucej IDS BK. Len neviem, ci sa sem Madari a Cesi zrovna hrnu.
Reakcia na: 810zssk #58:
Dá sa, ľudia sa zariadia. A s hentakou reputáciou sa im už cestujúci nevrátia. Good job.
Reakcia na: lucky89 #59:
Registracne potvrdenky sa po novom vydavat ani nemaju.
Reakcia na: 810zssk #50:
No ja som dnes robil navigátora vodičovi a videl som aj vydaj CL. Je pravda, že papierový CL z pokladne vyhodilo len ľudom platiacim v hotovosti, resp. tým ktorí si kupovali CL z kreditu na karte. Tým, ktorí mali PCL, nevydávalo papierovú potvrdenku ako v minulosti, ale keď sme potom zastavovali na zastávkach v Bratislave, tak vodič hovoril, že na Píniovej má vystúpiť jeden cestujúci a jeden aj vystúpil, na Brodnej mali vystúpiť 4 a štyria aj vystúpili, t.j. zdá sa, že minimálne v tom spoji, v ktorom som sa viezol ja, cestujúcich s PCL ten systém "neignoroval".

Na druhej strane kolegyňa hovorila, že ráno išla s vodičom, ktorý predtým robil u SlovakLines, t.j. systém asi poznal, ale aj tak mal problémy s výdajom CL...
Reakcia na: irizar #57:
No to áno, išlo mi skôr o to čo dovtedy kým (napr. aj tebou menovanými metódami) vodičov nájdu. Lebo teraz regionálna doprava prakticky neexistuje a to sa nedá držať rádovo týždne.
Reakcia na: 810zssk #48:
Presne to, co urobili vsade inde, kde sa do tejto situacie dostali: sialene nadcasy, intenzivny nabor (aj v zahranici), peniaze a benefity. A mozno zmenit komunikaciu smerom k uchadzacom by veci neuskodilo.
Mozu sa premenovat na CSAD Mobility Service. (CSAD = Cakaj Somar Autobus Dojde).
Reakcia na: Petto #54:
Ubian. Na mape IDSBK sa nezobrazuje nič okrem SL.
Reakcia na: Joyki #51:
Kde je ta mapa ? 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #52:
Áno, toto bolo v zmluve riešené - EmTrest by poskytol kartové štandardy. Ale samozrejme by to opäť trvalo čas.
Reakcia na: 810zssk #50:
Vedel by niekto iný dodať systém kompatibilný so zvyškom IDS?
Reakcia na: hroch #49:
Tak teda ľudia sú znepokojení s tým, že tri štvrtiny spojov nebolo vypravenych, ale asi viac: aktuálne o 8:25 vidím na mape dve autobusy: 529 došiel do Senca a 620 je na ceste do BA. Nič viac nie je na ceste v oblasti Senecka.
Na FB sú už reporty od ľudí ktorým nie sú na strojčekoch Arrivy akceptované PCL... Zatiaľ je ich len zopár, ale to bude asi tým že zvyšku žiaden autobus neprišiel, prípadne sa do neho nezmestili 😂 Podľa jedného reportu sú aj CL1C počítané nesprávne.

Najkvalitnejší dodávateľ infosystému v galaxií, ktorý si slovenský takmermonopol vybojoval kvalitnými produktami to tiež dal, ako vždy. Gratulujeme Arrive k výberu.
Reakcia na: Joyki #46:
“Ludia sa buria” je asi trochu dramaticke vyjadrenie. Ale pravdou je, ze by som dnes nechcel byt vodicom Arriva. Lebo budu jedinci, co si budu ventilovat zlost na nich, aj ked to nie je ich vina…
Otázka znie "čo ďalej"? Lebo toto nie je problém na tri dni, to sa bude stabilizovať ešte dlho.
Tak toto je naozaj kolosálny prúser. Keď pred pár dňami SL prvýkrát začal obmedzovať spoje, ktosi napísal, že nech si zvykáme, takto to bude čoskoro štandard. Dostal kopu mínusov, ale napokon sa ukázalo, že mal pravdu. Najhoršie na tom je, že o tom dali vedieť v nedeľu večer. No nič, ja už dávno hovorím, že z dedín okolo BA je najlepším dopravným prostriedkom elektrický bicykel... 🤐
V Senci katastrofa: autobusova stanica plná ľudí a nič nechodí z nijakého smeru, občas kde-tu príde nejaký spoj z regiónu. Železničná stanica plná ľudí, vlaky preplnené. Deti zostali v okolitých dedinách a nemajú sa ako dostať do škôl. Ľudia sa búria.
IDS BK sa zosypal.
Zaujimavo vyzeraju kombilinky na smery Pezinok a Ivanka
Reakcia na: jopo #42:
Maju Cechov a nejakych Madarov. Doviezt a hlavne v nasej byrokracii legalizovat Ukrajinca trva minimalne mesiac, mozno aj dva.
Reakcia na: N/A #38:
To je po záhorácky. 😉 Ale teraz vážne, SW je od českého dodávateľa a v závere prác sa robilo ešte toľko programovania, že takéto preklady už dodávateľ nestihol v termíne pred exportom CP zapracovať, resp. malo to nižšiu prioritu.
Reakcia na: N/A #18:
Na stránke to potvrdila Arriva sama
Reakcia na: N/A #38:
Myslím že cp netvorí priamo Arriva ale je to IDS môžem sa mýliť
Reakcia na: N/A #18:
Kolegovia ktorí prestúpili majú informácie z prvej ruky taktiež v správach dávali že hľadajú šoférov za hranicami 😕
Inak, budú sa od zajtra zobrazovať aj regionálne spoje na virtuálnej tabuli, pretože najmä pri týchto rušeniach by to mohlo celkom pomôcť?
Tvorca CP u Arrivy by mal vrátiť maturitu zo slovenčiny. Všade "jako."
Reakcia na: N/A #34:
V okrese Senec zajtra nepôjdu až dve tretiny, dokonca sú linky, kde oproti pôvodnému plánu nepôjdu až tri štvrtiny spojov. Všetky linky dotknuté. Úplne zrušený večer alebo popoludňajšia špička medzi 13 a 17.
Reakcia na: 810zssk #35:
Je to dosť možné, snažia sa to upokojiť frázou "od 17.11."
Reakcia na: N/A #34:
17.11. je bez zmeny zrejme preto že je to sviatok a ten vypraviť zvládajú. Predpokladám že od 18.11. bude ďalšie kolo obmedzení.
Aktualizácia: Arriva na webe uvádza obmedzenia len na 15. a 16. novembra, ďalej bez zmeny. 15. a 16. majú rozdielne CP.
Reakcia na: danlo #32:
Za čo? Kde presne BSK pochybil?
Reakcia na: 810zssk #6:
politicka zodpovednost?
Reakcia na: FFF13 #28:
Posilove vlaky sklada ZSSK zo vzduchu?
Reakcia na: Arrivaderci #29:
samozrejme že to nie je riešenie. no je to lepšie, ako by nešlo úplne nič. ono cestovanie od Záhorskej Vsi cez Zohor je od zrušenia vlakov vždy lotéria. nie raz sa stalo že bus pomeškal a vlak nepočkal, lebo IDS funguje tak ako funguje
Reakcia na: ratataj #26:
Riesenim ale nie je pridat ludom extra 30-60 minut cestovania podla toho ako chytia prestup v Malackach. To uz by som sa radsej so susedom dohodol na odvoze autom alebo rovno isiel autom.

Inak do Malaciek z VPM/ZV ide iba autobus 5:30, dalej 6:35 do ZV a nasledne pockat na spoj 6:57 v ZV a potom az o 10:00.
Reakcia na: Martinos #27:
možno mohli, ale vagóny čerpajú letné dovolenky
Reakcia na: Joyki #19:
Medzi 5 a 7 hodinou tadial ide 8 vlakov do BA. Do push pullov sa zmesti 700 ludi. A REXom by mohli pridat vagony.
Reakcia na: Arrivaderci #25:
je tam aj možnosť ísť s 250 cez Malacky. áno, je to dookola, ale lepšie ako nič. samozrejme je to prúser a nechcel by som byť ten čo ráno čaká na bus aby sa vlakom dostal zo Zohoru do BA ( alebo ďalej ) do práce
Reakcia na: ratataj #24:
Takze zo Zahorskej Vsi/Vysokej Pri Morave pojde namiesto 6 rannych (225) + 7 rannych (250) len 5 spojov linky 250, z toho len 3 do Bratislavy na 5:40, 7:50 a 11:00.

To by som nenazval "nie je to idealne".

EDIT: aby som to zobral aj opacnym smerom - zo Zohora do ZV/VPM namiesto 5+6 pojdu len 2 spoje z BA/od vlakov.
Reakcia na: Arrivaderci #22:
225 má hlavne alternatívu v podobe 250. áno, nie je to ideálne, ale aspoň niečo
Reakcia na: Joyki #19:
Mnohí pôjdu autami, kultúra cestovania, tu nič nedodržia keďže plno výpadkov v IDS BK 😭😭 prečo dopredu informujú keď sa to zmení??
225 mohli rovno zrusit 😃
Tak BA - Nová Dedinka 5:07, 6:07, 13:07; Nová Dedinka - BA 04:12, 08:12; zbytok dňa nič, jedine cez V. Biel
Reakcia na: Joyki #19:
Možno sa nebudú mať kde nezmestit 😂 nezabúdaj na ZSSK a ich problém s vodičmi. Rušňovodičmi.
Ale je fajn, že regiolinky nechali napokoji, a rušia nosné 😃 do BA. Z 620 prakticky nič nezostalo, dve tretiny 610 tiež fuč. Ivanka sa poteší, pôjdu hromadne na vlak, kam sa nezmestia.
Reakcia na: 810zssk #16:
To si kde počul? 😐
Reakcia na: Viko #7:
Snažia sa zachrániť situáciu šoférmi z Ukrajiny 😂🙈👏
Ak je pravdivá tá info že Arrive na poslednú chvíľu začali odchádzať vodiči, ráno to môže byť ešte zaujímavejšie ak sa medzičasom nahlásia ďalší.
Great success 😃
Reakcia na: M@trixX #8:
Asi im dost dlho potrva to vsetko vobec dvomi prstami naklepat.
Reakcia na: 810zssk #11:
Takto je to o naprstok mensia fraska. Link je https://arriva.sk/bratislava/cestovne-poriadky-15-11-2021/
Reakcia na: Ike #10:
Myslím že tej to bude jedno až kým neprídu prvé sankcie z BSK.
Reakcia na: M@trixX #8:
Vedia, na webe Arrivy sú CP.
Reakcia na: Viko #7:
Som zvedavý, čo na to materská Arriva.
Na zozname zrušených spojov napr. aj posledná 540 z BA. Slovak Lines v nedeľu nastaví štandard, tak Arriva sa pridá.
Uff. To osem hodin pred startom ani nevedia povedat, ze ktore busy nepojdu? Ale este to mozno po vzore ZSSK daju o pol noci na twitter.
Co sa vobec deje? To sa este teraz snazia podpisat zmluvy s vodicmi, a nevedia ci to do rana stihnu, alebo WTF?
Reakcia na: irizar #1:
Naivne som veril, že v Arrive možno niekomu zablikali kontrolky keď videl odpor zo strany vodičov SL, a zmobilizovali všetkými možnými aj nemožnými spôsobmi sily z oboch republík aby si mohli honiť renomé na tom, že aj napriek ťažkým podmienkam to zvládli a stabilná firma a blabla... Nerátal som, že sa im viac bude rátať takto kolosálne poškodiť svoje beztak mizerné meno, a ešte k tomu vyrábať tisícové straty denne 😃
Reakcia na: N/A #4:
Ja ti neviem, čo presne spravil Droba zle?
Slovak lines sa už fakt nemusí báť nejakého reputačného rizika kvôli nevypraveným posledným spojom. Lebo na Arrivu teda nemajú. Asi sa teraz veľmi silno na Nivách smejú.
Nakoniec ani nemuseli tolko autobusov zhanat 😄
Reakcia na: irizar #1:
Nemám čo by to povedať. Máš pravdu sprostopovedané je to cele v RT
Mno...ziada sa mi povedat, ze som to cakal, ale to by som kecal. Cakal som pruser, nie totalnu katastrofu.