Nová podzemná autobusová stanica bude čoskoro otvorená (od 30.9.2021)

Dočasnú autobusovú stanicu Nivy na konci mesiaca nahradní nová autobusová stanica pod nákupným centrom.

Spoločnosť HB Reavis, ktorá zabezpečuje prestavbu bratislavskej autobusovej stanice, dnes informovala, že nová autobusová stanica Nivy bude do prevádzky uvedená 30. septembra tohto roka. Pôvodne mala byť nová stanica otvorená už v minulom roku, ale pre následky celosvetovej pandémie sa jej dokončenie oneskorilo. Bližšie informácie o otvorení novej stanice budú k dispozícii v najbližších dňoch.

Nová autobusová stanica sa bude nachádzať v podzemí veľkého nákupného centra. Autobusová stanica bude prístupná celodenne samostatným vchodom z ulice Mlynské nivy (od Nivy Tower) a tiež viacerými vstupmi z nákupného centra počas jeho otváracích hodín. Na prvom podzemnom podlaží sa bude nachádzať 36 autobusových nástupíšť, 7 výstupných zastávok a 86 parkovacích miest pre autobusy. Pod autobusovou stanicou sa bude nachádzať parkovisko pre osobné vozidlá, ktoré bude dostupné priamo z ulice Mlynské nivy. Pre cyklistov bola zo strany Páričkovej ulice vybudovaná parkovacia cykloveža.

Súčasťou výstavby novej autobusovej stanice bola aj komplexná rekonštrukcia ulice Mlynské nivy medzi Košickou a Karadžičovou, ktorá bola z väčšej časti do prevádzky uvedená počas jesene roku 2020. Po sprevádzkovaní novej autobusovej stanice ukončí svoju činnosť náhradná autobusová stanica na Chalupkovej ulici, ktorá slúžila po zatvorení pôvodne autobusovej stanice Mlynské nivy od 1. októbra 2017.

Otváracie hodiny pokladní na novej autobusovej stanici od 30.9.2021:

  • pracovné dni: 6:00 - 20:00
  • voľné dni: 8:00 - 18:00

Pokladne na dočasnej autobusovej stanici budú v prevádzke do 29.9.2021.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #46:
Moja otázka bola smerovaná na obchody, nešpecifikoval som ju dostatočne
Reakcia na: si #43:
U nas taky posledny mohykan klasickej pumpy je AVION.
https://goo.gl/maps/L2S1tj4zhAy5sQJ1A
Reakcia na: zakaznik #45:
Chodim.
Reakcia na: 3pa3ck3 #44:
Mas pocit,ze Eurovea je zavreta cez sviatky ? Restiky a kino byvaju otvorene
Reakcia na: IBBI #42:
Treba chodiť do Wolfsthalu alebo Kitsee. Pumpy sú na kartu, bez obsluhy. 😁
Ešte aj to palivo je (zatiaľ) lepšie a lacnejšie.
Inak obchodné centrum bude môcť byť otvorené aj cez štátne sviatky, keď už je súčasťou autobusovej stanice?
Reakcia na: Asustek #41:
tak ja neviem, ja zvyknem tankovat na tejto:
https://www.google.com/maps/@48.1304597,17.0210112,3a,75y,1.94h,93.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1szcdpfWaBCQKlMLFYdjDvug!2e0!7i16384!8i8192
a tam teda ani dnes nie je ani naznak po nejakych potravinach (akurat stojanov je tam viac oproti stavu ked to fotil google)
Reakcia na: Asustek #41:
Kedysi benzinka - dosiel si, natankoval si, zaplatil si, siel si. Dnes niektore pumpy vyzeraju doslova, akoby si tam mal s rodinou travit vikend.
Reakcia na: N/A #32:
Dnes aj ked prides na benzinovu pumpu tak mas pocit ze si minimalne v potravinach.😂 😂
Reakcia na: M@trixX #22:
No podla SL v námietkach na ASMN vždy na/vystupovalo aj na/vystupuje najviac cestujúcich v rámci celej BA, preto nesúhlasí s plánom Arriva - zázemia mimo centra, dokonca na periférií po utlmeníí zachadzok spojov na Nivy. 😂
Reakcia na: eMDi #38:
Citát z Wikipédie... 😎
Reakcia na: birch #36:
Len taká otázka - je možné si zapísať ako ochrannú známku názov katastrálneho územia? Alebo v tomto prípade ide o konkrétne grafické spracovanie?
Reakcia na: N/A #35:
V tomto súhlas, neubudlo by z nich, keby napr. pred nápisom "nivy" bol symbol autobusu. Ak by mali málo miesta, mohli by vynechať to úplne zbytočné (R), pretože podľa symbolu autobusu by všetci by vedeli, ktoré sú to tie "pravé" nivy, ak by náhodou v meste vznikol nejaký iný nákupák s rovnakým názvom.
Reakcia na: Ike #34:
Ďakujem za opýtanie, pre mňa je ukážková stanica napríklad Wien Hbf., kde človek hneď ako príde, tak vie, že ide cestovať a je na dopravnom termináli. Tam je to veľmi pekne vyvážene dimenzované a z každého smeru na cestujúceho pozerajú infotabule a hlásenia vlakov. Tu ide o to, že už keď človek príde na stanicu, tak aby sa hneď a jednoznačne vedel orientovať k autobusovej doprave a nie sa brodiť tonami obchodov a niekde na okraji záujmu nájsť autobusovú stanicu. Možno som si nevšimol, ale je niekde na budove veľký nápis "Autobusová stanica" alebo "Bus terminal/station"? Ja všade vidím len bezvýznamné "nivy" s registračnou značkou v krúžku. 🙂
Reakcia na: N/A #32:
Len tak zo zaujímavosti, ako definuješ "stanicovosť" stanice? 😊
Reakcia na: Viko #27:
Off-topic: Infotabule sú vo Viedni Hbf aj na každom nástupišti kúsok od hlavných schodov (otočené smerom na nástupište) aj pri eskalátoroch (otočené k eskalátorom, na fotke je ich vidno zozadu) - vždy po tri monitory vedľa seba plus na nástupišti aj monitor s radením vybraných vlakov odchádzajúcich z daného nástupišťa a vyznačením sektorov, v ktorom bude daný vozeň pristavený.
Tzn. nemusíš ísť niekam do Reisecentra ani do haly, aby si zistil, odkiaľ ide prípojný vlak.
Ja som tým svojim príspevkom myslel to, že toto nie je autobusová stanica s obchodnými možnosťami, ale ďalšie nákupné centrum, na ktorého chvoste je autobusová stanica. Gro mala byť autobusová stanica a foodcourt či obchody príjemný doplnok a nie opačne, ako tomu v podstate je. 🙃
Reakcia na: Petto #11:
Budiš? A prečo nie Gemerka 😁?
Reakcia na: N/A #9:
Si bol niekedy na hlavnej stanici v Curychu alebo v Berlíne?
Reakcia na: Viko #27:
Infotabule pri "výlezoch" na Hbf sú. Ak prestupuješ, nájdeš ich buď na nástupišti, alebo hneď vedľa eskalátora do haly (akurát sú otočené do chodby, takže ich ľahko prehliadnuť).
A tabule na zastavkach MHD budu kedy?
Reakcia na: M@trixX #22:
Pridám sa, osobne mi tiež Wien Hbf. vôbec nevyhovuje. Mal som z nej pocit, že viac myslela na pohyb popri obchodoch, než pohyb dopravný. Keď som tam prvýkrát prestupoval, chýbali mi presnejšie infotabule hneď pri vylezoch, celkovo orientačný systém sa mi zdal nedostatočný a prejsť pol budovy kvôli možnosti niečo zhltnúť nepokladám za veľmi user-friendly.

Omnoho viac sa mi pozdávajú nemecké stanice, ktoré majú hneď vo vstupnej časti budovy Reisezentrum a obchodná časť sa rozlieza až za tým v nadväznosti na podchody a prestupné koridory. Jednoducho opačný myšlienkový koncept - toto sú pešie trasy, takéto mám na nich uzly a k nim sa mi hodia tieto služby - a nie ten bystrický štýl, že veď niekde švacnem jeden jediný vchod do suterénu a bude dobre.
Reakcia na: 810zssk #25:
Na obrazkoch to nikde vidiet neni, ale ak bude od hlavneho vstupu siroky koridor so sipkami k eskalatoru do podzemia k autobusom, tak to bude z pohladu pouzivania velmi podobne tej Viedni.
Reakcia na: M@trixX #22:
Áno, lenže keď vojdeš do Wien Hbf, je to stanica a po okrajoch sú obchody. A teraz si predstav že vojdeš do Centrálu a niekde na -2 bude autobuska. To je veľmi odlišný prípad.
Reakcia na: Miro #23:
V Bratislave je plán že to čo píšeš bude fungovať. Ale to je len v smere do Prahy/Bratislavy. Ak ideš spojom do regiónu, aj v Prahe/BA nastupuješ (budeš nastupovať) prednými a pípaš sa. Čo je podľa mňa hlúpe riešenie lebo je to príliš komplikované.

K tvojej poslednej otázke, bráni tomu neochota ochraňovať tržby v regióne revízormi. Podľa mňa je to false economy - v IDS aj tak vodič nemá šancu tie CL reálne overovať. Som presvedčený že keby som chcel podvádzať, dokážem to. Najmä ak by som mal lístok označený u SL, ktorý tlačí zmesku čísel bez akýchkoľvek medzier, neexistuje že priemerný alebo jemne nadpriemerný vodič to vylúšti (zažil som more situácii keď vodič SL akože kontroloval môj CL, ale bolo úplne zrejmé že netuší ako na to). Jediné riešenie sú revízori a keď je dostatok revízorov, nie je dôvod na nástup prednými dverami.
Moja predstava je, že regiobusy by v čase existencie IDS mali splynúť s MHD, čiže bus by napríklad išiel z Modry do Malaciek a na území Bratislavy by išiel ako bežná MHD, že by cestujúci nepoznal, že je to iný dopravca.

Táto moja úvaha mi pripomenula, ako som to zažil, keď som bol na víkend v Prahe a ubytovaný som bol v Průhonicach. Mimo územia Prahy sa autobus správal ako prímestský, nastupovalo sa prednými dverami, lístky sa kupovali u vodiča, resp. sa ukazovali preukážky a akonáhle vošiel do Prahy, prešiel do režimu MHD - nástup všetkými dverami, označovanie CL v označovačoch. A toto platilo u každého dopravcu, či to bol DPP alebo Arriva.

Len mi napadá, že by nástup všetkými dverami a označovanie CL v označovačoch mohli fungovať aj mimo mesta - čo tomu bráni?
Tak to sa uvidi, ze ako presne to bude vyriesene a ako daleko bude treba ist z busu na mhd. Na Viedenskom hauptbahnhofe je od vlakov na metro skoro pol kilometra a vsetci su z toho nadseni, ze aka super stanica (aj ked aj to je podla mna natiahnute na tu nepohodlnejsiu stranu spektra). Na dialkove busy, na ktore ide clovek raz za cas a aj to s nejakym rozumnym predstihom, sa mi to problem nezda vobec; trochu menej komfortne to bude pre regiobusy, ale zase na tie na ASMN nenastupuje tolko ludi a ak su tie dohady, ze regiobusy pojdu dalej od centra, pravdive, to problem aj tak nebude vobec.
Reakcia na: Jezo #16:
Za mňa najmä to že autobusku postavili v takej lokalite aby väčšina ľudí musela prejsť celým obchoďákom.

Osobne celkovo nemám rád stanice kde vojdem do obchoďáku a mám v ňom niekde hľadať VHD. Moja predstava je že vojdem do budovy kde ma privíta čakáreň s predajňou lístkov (a možno jedlom + supermarketom) a rýchly prístup k nástupišťam. A za tým / nad tým nech je kľudne obchoďák kam môžem ísť ak mám viac času, alebo potrebujem kúpiť niečo sofistikovanejšie. Ale nemal by som byť vodený cez nejaké bludisko plné ľudí ktorí sa prišli poprechádzať pomedzi obchody rýchlosťou 1 km/h kým nájdem autobus.
Reakcia na: keks #10:
Čo je na nej zlé ? V podstate asi len to, že to NIE JE autobusová stanica. Je to len ďalšie nákupné centrum, ktoré má v podzemí trochu väčšie parkovisko pre iné, než osobné vozidlá.
Reakcia na: N/A #9:
diletant, ktorý stojí za Lajnami, postavil namiesto reálnej autobusovej stanice jedno veľké nákupné Lajno 👎 👎 👎
Reakcia na: TeBeCe #8:
Už sa premenovala, pôvodne bol zámer ju nazvať Stanica Nivy, developer to upravil už iba na Nivy.
Diskomfortné bude to prevádzkovanie AS mimo otváracích hodín OC... ten jeden vchod, ktorý bude otvorený, je najmenej dostupný a najďalej od centra mesta. 😐
Reakcia na: 810zssk #13:
Co realne by bolo treba zmenit, aby to bola AS s obchodmi? Lebo z toho co sa pisalo (este som nepozeral presnejsie podorysy) mi vychadza viacmenej len druhy samostatny vystup k VUB. Napriklad to ze je to v podzemi nepovazujem za problem - aj tak by to malo byt asi pod strechou + aj cakanie je vhodnejsie v krytom priestore a tiez verim ze ventilacia spolu s dverami na nastupiste bude dostatocna zabrana.
Presne košický model stanice som chcel aj ja uviesť ako to môže fungovať. Tak sa ten koncept podľa mňa veľmi vydaril (aj keď neviem ako je na tom stanica s nájomníkmi jednotlivých kójí na začiatku trochu viac fluktuovali a už som tam dlhšie nebol 🙂
Reakcia na: 810zssk #13:
Tak ako je riešená praha hl. n., nie? Pamätám si, keď som tam bol prvýkrát, ako som vystúpil z vlaku a mal som ešte čas na prestup, tak som šiel pozrieť ten shopping. A prekvapilo ma, že kopec ľudí čumí do výkladu obchodu so spodným prádlom. Ženy, muži, deti. Pozerali, ako keby ešte taký obchod nevideli. A potom som si všimol, že vo výklade bola aj tabuľa s odchodmi. 😂
Reakcia na: Petto #11:
Problém nie je to že tam je aj obchodné centrum, ono je to v podstate dobrá kombinácia. Problém je že ten projekt nie je riešený ako autobusová stanica s obchodným centrom, ale obchodné centrum s autobusovou stanicou. Funkcia AS ustupuje komerčným potrebám, nie naopak.

Ak sa bude podobne riešiť Hlavná stanica, tak by malo byť vopred zadefinované aké parametre má železničná stanica mať a OC riešiť tak aby to nebolo na úkor týchto parametrov.
Reakcia na: N/A #9:
Tak neviem, mne na hlavnej stanici práve vadí absencia akýchkoľvek normálnych potravín a foodcourtu. A pritom ani nemusíme pre príklad ako to robiť chodiť do zahraničia, model, aký je v Košiciach by bol ideálny.
Reakcia na: N/A #9:
Z akeho dovodu vysmech ? Sluzby prirodzene patria k staniciam, uz v akej miere je otazne. Nivy su aj na mna prehnane ale budiš. Prave Hlavna stanica by mala dostat viac sluzieb a nie autobuska, kde bude ubudat regio spojov. Ocakavam, ze regio spoje budu coraz menej dochadzat do centra.
Môžem sa opýtať čo je na tejto novej stanici zlé? (A teraz tú otázku myslím naozaj vážne, lebo ja nevidím nejaké extra negatíva).

Môj názor síce bol, že startá stanica mala dostať výraznú rekonštrukciu, aby sa priblížila štandardom dnešnej doby, no napriek tomu mi táto nová stanica nejako žili netrhá.
Nová stanica by mala snáď byť výrazne lepšia ako stará, čo bola aj tá dočasná. S tou som aspoň ja videl problémy spojené najmä s veľkosťou - toho miesta tam naozaj nebolo veľa a nástupiská boli veľmi malé. Nová stanica by mala byť väčšia, čo nám určite spríjemní cestovanie.
Problémom sa môže zdať spojenie s nákupným centrom, ale povedzme si otvorene, jednak sme o tomto zámere všetci vedeli ešte rped začiatkom prestavby a zároveň by sme novú (ani dočasnú) stanicu bez toho nedostali.
A celkovo vlastne s tým spojením nákupného centra so stanicou nevidím nejaký veľký problém - videl som takéto riešenia aj inde vo svete a tiež to nevyzerá, že by priestor stanice mal vyzerať nejako "chudácky" len preto, že je pod zemou, vzhľadom na nejo veľkosť a vizualizácie.
Nová autobusová stanica je výsmech do tváre všetkým podporcom verejnej dopravy. Dúfam, že keď sa dožijeme novej železničnej hlavnej stanice, tak tam postavia ďalší Aupark alebo Avion. Škoda reči toto celé komentovať.
Reakcia na: 810zssk #1:
Povodna AS sa premenuje na OC Autobusova stanica a piktogram autobusu bude zameneny za piktogram nakupnej tasky 😁
Reakcia na: N/A #6:
Pojem cykloveža si pochopil ako vyhliadkovú vežu pre cyklistov?
Docasna stanica bola ovela lepsia ako ta predosla, a z popisu mam pocit, ze aj ako ta nova. Som zvedavy, ci tam bude nejaka moznost bezpecne si zamknut bicykel (stojany pod kamerami), ked uz tam teda nedali viac ako jeden samostanych vchod a odinstalovali vyhlad na oblohu.
Reakcia na: Joyki #3:
neboj sa, určite bude otvorený - hoci to nazývajú "Autobusová stanica", je to len nákupné centrum, ktoré má v podzemí garáž pre autobusy
Juchú, nový polyfunkčný shopping business center gallery park... kde bude voľakde v suteréne aj učupená autobusová stanička pre socky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Bude sa dať, ale len ak bude shopping otvorený. Keď zavrú, zostane otvorený vstup len od Svätoplukovej.
Reakcia na: 810zssk #1:
Snáď sa tam bude dať dostať aj zo súčasnej zastávky, pretože inak to bude z 21, 25, 88 a 210 dosť ďaleko a tiež aj prístup zo zastávky Košická (smerom na DH) cez vyše 5 prechodov bude dosť krkolomný.
Ak si dobre pamätám (keď tak ma opravte), stanica bude vedľa križovatky Prievozská/Svätoplukova. Teda daná skupina zastávok (Košická resp. Svätoplukova) bude de facto hlavnou MHD obsluhou pre autobusku. Sú s tým spojené nejaké úpravy týchto zastávok? Názvy, štandard, atď...