Dočasnú autobusovú stanicu Nivy na konci mesiaca nahradní nová autobusová stanica pod nákupným centrom.
Spoločnosť HB Reavis, ktorá zabezpečuje prestavbu bratislavskej autobusovej stanice, dnes informovala, že nová autobusová stanica Nivy bude do prevádzky uvedená 30. septembra tohto roka. Pôvodne mala byť nová stanica otvorená už v minulom roku, ale pre následky celosvetovej pandémie sa jej dokončenie oneskorilo. Bližšie informácie o otvorení novej stanice budú k dispozícii v najbližších dňoch.
Nová autobusová stanica sa bude nachádzať v podzemí veľkého nákupného centra. Autobusová stanica bude prístupná celodenne samostatným vchodom z ulice Mlynské nivy (od Nivy Tower) a tiež viacerými vstupmi z nákupného centra počas jeho otváracích hodín. Na prvom podzemnom podlaží sa bude nachádzať 36 autobusových nástupíšť, 7 výstupných zastávok a 86 parkovacích miest pre autobusy. Pod autobusovou stanicou sa bude nachádzať parkovisko pre osobné vozidlá, ktoré bude dostupné priamo z ulice Mlynské nivy. Pre cyklistov bola zo strany Páričkovej ulice vybudovaná parkovacia cykloveža.
Súčasťou výstavby novej autobusovej stanice bola aj komplexná rekonštrukcia ulice Mlynské nivy medzi Košickou a Karadžičovou, ktorá bola z väčšej časti do prevádzky uvedená počas jesene roku 2020. Po sprevádzkovaní novej autobusovej stanice ukončí svoju činnosť náhradná autobusová stanica na Chalupkovej ulici, ktorá slúžila po zatvorení pôvodne autobusovej stanice Mlynské nivy od 1. októbra 2017.
Otváracie hodiny pokladní na novej autobusovej stanici od 30.9.2021:
- pracovné dni: 6:00 - 20:00
- voľné dni: 8:00 - 18:00
Pokladne na dočasnej autobusovej stanici budú v prevádzke do 29.9.2021.
Miro
Táto moja úvaha mi pripomenula, ako som to zažil, keď som bol na víkend v Prahe a ubytovaný som bol v Průhonicach. Mimo územia Prahy sa autobus správal ako prímestský, nastupovalo sa prednými dverami, lístky sa kupovali u vodiča, resp. sa ukazovali preukážky a akonáhle vošiel do Prahy, prešiel do režimu MHD - nástup všetkými dverami, označovanie CL v označovačoch. A toto platilo u každého dopravcu, či to bol DPP alebo Arriva.
Len mi napadá, že by nástup všetkými dverami a označovanie CL v označovačoch mohli fungovať aj mimo mesta - čo tomu bráni?