Zmeny v organizácii MHD vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach (od 1.9.2021)

Od septembra nastane reorganizácia MHD vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach s cieľom zlepšenia a posilnenia premávky.

Dopravný podnik Bratislava v snahe zlepšiť dopravnú obsluhu Vrakune a Podunajských Biskupíc s centrom mesta pripravuje od 1. septembra 2021 zmeny v cestovných poriadkoch a trasách autobusových liniek premávajúcich v týchto častiach mesta. Cieľom je zvýšiť počet spojov a tiež znížiť dopad častých dopravných zápch na pravidelnosť premávky autobusových liniek.

  • Linka 78 premávajúca zo Stanice Podunajské Biskupice cez Vrakuňu a Ružinov do centra mesta k Novému SND bude v pracovných dňoch posilnená aj ďalšími spojmi, ktoré budú premávať len v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Ružinov, Astronomická. V Ružinove je možnosť prestupu na električkovú linku 9 premávajúcu do centra mesta. V rannej špičke bude v tejto relácii premávať linka 78 každých 5 minút (dvojnásobný počet spojov než v súčasnosti) a popoludní každých 7 - 8 minút.
    • Spoje v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Vrakuňa - Ružinov, Astronomická budú premávať po novom aj počas voľných dní. Na Astronomickej bude zabezpečená nadväznosť na linku 9. Doteraz linka 78 vo voľných dňoch nepremávala.
    • Spoje v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Nové SND budú premávať tak ako doteraz, len počas pracovných dní.
  • Linka 87 bude premávať po skrátenej trase z Ovsišťa po doterajšej trase po zastávku Toryská, odkiaľ bude pokračovať na novú konečnú zastávku Bodvianska na Železničnej ulici vo Vrakuni, čím sa vyhne pravidelným zápcham na Hradskej ulici.
    • V úseku Toryská - Astronomická bude možné využiť posilnenú linku 78.
  • Linka 79 bude premávať po novej skrátenej trase Stanica Podunajské Biskupice - Lieskovec - Topoľové. Aj touto zmenou sa sleduje zabezpečenie pravidelnej premávky bez náhodných meškaní, ktoré dosahujú neraz aj 30 minút. Pri Stanici Podunajské Biskupice bude možné prestúpiť z/na posilnenú linku 78 z/do Vrakune.
    • Na Podunajskej ulici bude možné namiesto linky 79 využiť regionálne autobusové linky 720 730 740, ktoré obsluhujú zastávky Podunajská a Arménska a platia na nich rovnaké tarifné podmienky IDS BK. Regionálne linky ponúkajú priame spojenie s Autobusovou stanicou a možnosť prestupu na linky MHD na viacerých zastávkach na trase.
  • Na linke 65 premávajúcej medzi Račou, Zlatými pieskami, Vajnorami, Trnávkou a Dolnými honami príde k navýšeniu počtu spojov vzhľadom na zvyšujúci sa záujem o prepravu touto linkou.
    • V rannej špičke pracovných dní bude interval linky zlepšený z 15 na 10 minút a navýšený počet spojov bude aj počas iných častí dňa (v niektorých prípadoch až na dvojnásobok).
  • Na linkách 67 a 70 príde k zmene cestovných poriadkov pre ich lepšiu koordináciu a nadväznosť na ostatné linky. Na linke 70 bude v mimošpičkovom období zlepšený interval z 20 na 15 minút.

Vyše štyridsaťtisíc obyvateľov tejto časti Bratislavy nevyhnutne potrebuje rýchle a spoľahlivé spojenie s centrom. Pre zlepšenie dopravnej obsluhy je nevyhnutné pravidelne vyhodnocovať dáta o počte prepravených cestujúcich a dopravných komplikáciách, ktoré získavame priamo z premávky. Na základe nich následne prispôsobujeme cestovné poriadky. Do budúcna plánujeme nasadiť na linku 201, ktorá spája Vrakuňu s Hlavnou stanicou, nové trojčlánkové megatrolejbusy. Tie budú vďaka svojej mimoriadne štedrej kapacite suplovať električkovú dopravu do vybudovania predpokladanej novej trate,uzavrel Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
“Vyše štyridsaťtisíc obyvateľov tejto časti Bratislavy nevyhnutne potrebuje rýchle a spoľahlivé spojenie s centrom”

Rybansky ide konecne stavat elektrickovu trat? 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #88:
👍 👍 👍

... tak a predvolebnú agendu v oblasti "doprava" pre kandidátov na starostov mestských častí Ružinov a Podunajské Biskupice sme vyriešili
Reakcia na: gejza #87:
Ten vymeták by ale bolo dobré potiahnuť až na Čiližskú, nech je prestup aj na tbusy. Na Povodie Dunaja by mohol kľudne zachádzať aj tento vymeták (pridalo by to cca 3 minúty), príp. v špičkách by tam mohla ísť namiesto neho každá druhá 74. Takáto linka by so zachádzkou na Povodie Dunaja a Štátne lesy trvala cca 34 minút, takže by sa dal cez pracovné dni v špičkách vyjazdiť 30-minútový interval vyjazdiť s 3 vozmi, čo je rovnako, ako teraz. Ak by sa cez víkendy posilnila linka na 30-minútový interval (ak by bol po nej taký dopyt turistov), tak by sa musel pridať jeden voz. Trošku problém by však mohol byť s tým, že 79 končí neskôr, ako 77, ale to by sa dalo riešiť skrátenými spojmi cez Lieskovec.
Reakcia na: si #86:
Tak potom sa možno oplatí zvážiť vymeták po trase Vlčie Hrdlo - Spaľovňa - Lieskovec - ŽST Podunajské Biskupice, so zachádzkami na Vodostav a Štátne lesy (verím, že cez víkend by pri rozumnej frekvencii táto linka dokázala otvoriť prístup do zatiaľ neobjavenej turistickej oblasti) .... a Povodie Dunaja riešiť separátnou linkou 🤔
Reakcia na: gejza #85:
to predlzenie 77 by uz zacinalo pripominat povodnu linku 111 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
V Lieskovci sa to otočí úplne v pohode, pred kaštieľom je dosť priestoru, horšie to bude na Štátnych lesoch. Á áno, rozumnejšie je tam potiahnuť 67 z Biskupíc alebo možno zvážiť aj predĺženie vybraných spojov linky 77, nech je dostupnosť aj do Vlčieho hrdla.
Reakcia na: Jozin z Bazin #83:
Neviem, či by sa zrovna kĺbová 70 otočila v Lieskovci, alebo Topoľovom (závisí to od toho, ako tam parkujú autá), lepšie by tam asi potom bolo predĺžiť 67 s 10,5-metrovými autobusmi. Tá súčasná trasa 79 je dosť nepoužiteľná hlavne pre tých, čo idú do Vrakune. Tiež nechápem, prečo sa tam teraz nenasadil minibus, ktorý by tam podľa mňa stačil.
Reakcia na: TramLover #80:
Do centra môžu z L79 stále prestúpiť na MIÚ PB na L70, skôr ho mali ako priamy spoj k lekárom, Tesco, Lidl, Billa i na spomínané T-busy. Väčší problém je to pre obyvateľov Medzijarok a Podunajskej, ktorých sú tisíce a využívali ju oveľa viac. Keď už DPB chcel silou mocou šetriť vzkm, tak L79 mal rovno celú zrušiť. Ako už niekto spomenul, do Lieskovca mohli ísť vybrané spoje L67 alebo L70. Kedysi do Lieskovca zachádzala L111 len 4-5x za deň, a stačilo to, v osade Lieskovec žije len minimum ľudí 15-20 + nejaké 1-2 podniky ako Plniareň plynu ap. DPB mal radšej počkať ten mesiac-dva keď bude dokončený obchvat, čím budú určite aj menšie zápchy v PB a potom riešiť. Lenže DPB to chcel už teraz na 3 mesačnú skúšku, potom to budú určite zase celé prekopávať, čo bude stáť zase ďalšie zbytočné financie, no škoda reči.
Reakcia na: gejza #81:
Ten je uz ako yeti - vsetci o nom hovoria, ale uz ani ti najstarsi pamatnici ho nevideli. 🙂
Reakcia na: TramLover #80:
problém je v tom, že zdravý rozum na Magoriáte a v DPB absentuje dlhodobo a je úplne jedno, či je vedenie Mesta degresívne, regresívne, progresívne alebo agresívne 👎
Reakcia na: gejza #38:
Áno, bolo. Lenže páni v DPB to (ako vždy) vydávajú za svoje a tvária sa, že vymysleli niečo nové, prevratné 😂😂😂 Tá 79, že nejde k T-busom je tiež prevratná (idiotina) 😀 Chápem, že zo ŽST Podunajské Biskupice ide vlak, ale myslím si, že viacej ľudí, najmä pri ceste do centra využije trolejbusovú dopravu, najmä pri dnešnom stave železničnej dopravy na danej trati.
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
tak v tom prípade ju mohli zrušiť kompletne a Lieskovec/Ketelec/Štátne lesy obhospodarovať predĺžením vybraných spojov linky 70
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
No usetri sa nieco na pohonnych hmot a to je asi tak vsetko. Stale vsak potrebujete 2 vodicov (rano/poobede) a 1 bus ako doteraz, takze o ziadnu velku usporu nejde, efektivita minimalna.
Reakcia na: Jozin z Bazin #76:
U tej 79 môže ísť o snahu ušetriť vzkm pre plánované posilnenia iných liniek.
Reakcia na: Urbanway 2423 #75:
Nepoznam okolie Podunajskej brany, ja len tu zdielam sprostredkovane informacie.

Inak po zbytočnom skrátení linky 79 kvoli jedinemu spoju o 8h, ktory meskal kvoli zapcham ako vsade inde v celej BA, budú od nej odrezaní tisíce obyvateľov Medzijarok. Po skratenej linke bude vodič každú hodinu jazdiť z ŽST PB do Lieskovca a späť iba 14-15min a zvyšok až 45min bude trčať na konečnej. Takže v hrubom prepočte z 8h služby vodič odjazdí iba 2h a až 6h zabije čas prestávkovaním 😞 Dalo by sa to riešiť aj 30min intervalom, ale to by už viezol vzduch, kedže v Lieskovci býva minimum ľudí, tipujem tak do 10-20. Aspoň vidíme, ako sa efektívne narába s MHD a financiami daňových poplatníkov 😞
Reakcia na: Jozin z Bazin #74:
Nebol na tej Podunajskej bráne problém s prejazdom po Družobnej ulici? V takom prípade by sa tam nedala zaviesť ani okružná linka, aj keď si myslím, že tých 100 metrov (v prípade jazdy po Šamorínskej a okruhu okolo Lidla), čo by autobus prešiel po Družobnej by sa ešte dalo vyjednať. Možno by tam mohol zatiaľ pokračovať každý druhý spoj 78 (po tom plánovanom posilnení v úseku Astronomická - PB). Pri predĺžení 67 je podľa mňa problém v tom, že sa tam zatiaľ nedá z Vinohradníckej dostať. Autobus by mal totiž jazdiť po Jozefa Nagya, ktorá ešte nestojí a na ostatných uliciach ľudia údajne nesúhlasia s prejazdom autobusov. Ak tadiaľ pôjde 79, tak nebude opäť naberať na Ulici Svornosti meškanie?
Rokovania údajne nakoniec dopadli tak, že zmeny v PB a Vrakuni zostanú v 3-mesačnej skúšobnej dobe. Čo sa týka zastávky Podunajská, to sa bude ešte prehodnocovať (dostali desiatky návrhov a variánt), a MHD sa tam možno vráti už v najblžších zmenách v decembri alebo v apríli 2022. Spomína sa i návrh upravenej trasy linky 79, ktorá pôjde cez Podunajskú bránu, pretože momentálne tam sa nedá zaviesť nová linka, príp. predľžiť 67 kvôli chýbajúcemu obratisku. To mi príde ako dosť chabá výhovorka, kedže sa to dá určite riešiť aj hneď okružnou linkou - je tam už novovytvorený záliv.
Reakcia na: Brano2633 #70:
Aha, tak asi neskoro píšem😅
Bývam na Dolných Honoch a dnes som išiel okolo Železničnej kde má byť tá konečná zastávka. Zálivy v obidvoch stranách sa idú využiť, je tam čerstvo vynovený asfalt na chodníku a aj čiary vyznačené. Stále ale nechápem kde sa bude otáčať, jedine na križovatke Železnična-Žitavská. Tam je relatívne dosť miesta ale vodiči budú v špičke nadávať. Som úprimne zvedavý ako to vymyslia... 😃 Len žiadne cúvačky dúfam! O piatej sa zobudiť na cuvajúci Sor nebude pre miestnych dobrý zážitok 😂
L67 a L78 sa nedajú zlúčiť do jednej linky keďže jazdia tou istou trasou? L78, ktoré pôjdu po Astronomickú nasadia krátke vozy a klbáky pôjdu až k SND, cez víkend krátke, no uvidíme, ľudia presedlajú do áut a od septembra možno počas prázdnin 😂 😂 😂 😂 😂
Reakcia na: Jozin z Bazin #68:
namiesto Estónskej by mohla byť zriadená zastávka v smere na Slovnaft niekde tu https://www.google.com/maps/@48.1438054,17.1997569,3a,75y,266.43h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXzwA9WDKlUOuMSCifss1iw!2e0!7i13312!8i6656
.... čokoľvek pred odbočkou vpravo z Hradskej je príliš blízko Šíravskej a jediné vhodné miesto na zastávku v okolí zmrzlinárne zabral vjazd do garáží ...
Ohľadom rušenia zastávky Podunajská už poslankyňa p.Ožvaldová riešila dnes s riaditeľom DPB p.Rybanským návrhy na zachovanie zastávky, na stole je niekoľko návrhov a variant, najpravdepodobnejšie sú tieto 2 varianty:

1) Presunutie konečnej 87 z Toryskej na Čiližskú. Od Toryskej bude 87 kopírovať trasu zrušenej linky 79 až po Podunajskú. Namiesto Arménskej odbočí cez Estónsku na Hradskú, aby bola čiastočne obslúžená aj Vrakuňa (Šíravská obojsmerne, Estónska jednosmerne smer Čilizska, opačná zastávka smer Slovnaft bohužiaľ nie, lebo je až za križovatkou).

2) Zachovanie linky 79 len s jedným rozdielom, odchod zo Čiližskej 8:08 bude vypustený, nakoľko tento spoj bol kvôli zápcham a meškaniam často vynechávaný. Tj odchod 7:08 Čiližská do Topoľového, odtiaľ o 7:32 pôjde naspäť len po staniciu Pod. Biskupice (aby sa vyhla zápcham), a odtiaľ o 8:17 sa otočí naspäť do Lieskovca. Ostatné spoje ostávaju bez zmien.

No uvidíme ako to nakoniec celé dopadne.
Reakcia na: Brano2633 #65:
mna napada jedine cuvanie ...
Reakcia na: Brano2633 #63:
To už by sa mohla tá 87 potiahnuť po Železničnej/Žitavskej až na Čiližskú aj s nejakou ďalšou zastávkou.
Reakcia na: eMDi #64:
Tam by sa to podľa mňa nedalo vytočiť s 12m vozmi, a zároveň za touto križovatkou je tiež akýsi ,,zastávkový záliv", ktorý by mohol slúžiť ako výstupná zastávka (?): https://www.google.com/maps/@48.1389544,17.2078966,3a,75y,89.28h,79.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZq2XNsAQR7SrLey-oayUhw!2e0!7i13312!8i6656
Reakcia na: juraj76 #61:
Myslím si, že budú jazdiť po celý deň a asi na ne budú nasadené sólo vozy, keďže budú nahrádzať 87.
Aké vozidlá budú jazdiť na posilových spojoch78? Budú to rovnako ako na riadnych kĺbové vozidlá? Tieto posilové spoje budú jazdiť celý deň, alebo len v čase špičiek?
Reakcia na: kecho #37:
Zmenových termínov je 5 - 3 k zmenám GVD (december, marec, jún) a dva k začiatku a koncu letných prázdnin. Táto zmena mala byť ešte v júni (odvtedy zastavuje PAD na Podunajskej), len sa to z technických dôvodov odložilo. Mimo to sa riešia len kozmetické úpravy.
Tento rok budú naviac zmeny ešte aj v novembri.
Reakcia na: TramLover #58:
A to ešte nie je isté, či bude vlak nadväzovať. Ak nenastane zmena časových polôh, tak v sedle a cez víkendy príde 79 na stanicu dve minúty po odchode vlaku na hlavnú stanicu. V smere zo stanice by to zas znamenalo, že bude v časoch, kedy je na S70 hodinový interval (takže sedlo a víkendy) odchádzať cca 5 - 7 minút pred príchodom vlaku z Bratislavy. A s minimálne 30 minútovým čakaním na spoj to vychádza aj pri cestách od DS/na DS.
Reakcia na: 810zssk #11:
Toto je ďalšia z mojich otázok… Chápem prestup na vlak, OK. Ale myslím si, že z hľadiska toho, že nosná je v tejto oblasti trolejbusová doprava, mal by byť prestup na ňu zabezpečený. Lebo 70 a 78 sú pri daných intervaloch dosť chabý argument.
Reakcia na: TomJ #46:
V poobednej špičke ani nie ale v rannej špičke to tam pred covidom bola katastrofa či už smerom na Vrakunskú alebo smerom na Dvojkrížnu. Občas sa stávalo aj to, že sa obidve kolóny stretávali v polovici ulice.
Reakcia na: Urbanway 2423 #51:
Co pises dava zmysel, kludne za tu nahradu 79 na Podunajskej mozu prehodit na 87 namiesto 78. Hlavne aby tam nejaky spoj isiel. Ale vysvetluj to poslancom, ktori MHD nesli snad 20 rokov.
Reakcia na: martinah #50:
Za miestnu cast Podunajskych Biskupic to riešili poslanci p.Alzbeta Ozvaldova a p.Roman Lamos a ti tie zmeny MHD v Biskupiciach odsuhlasili, udajne to ani neriesili ani nekonzultovali s MU PB, takze tento bordel ide asi na ich vrub. Ked ich ludia na FB strankach upozornili na nezmyselnost zrusenia linky 79 na Podunajskej, tak aspon p.Ozvaldova hodila spiatocku a uznala pripomienky a v pondelok bude vraj s riaditelom DPB riesit. Pana poslanca Romana Lamosa to ani nezaujima, ze hlavne stari a nevladni ludia nebudu mat v okoli az 500-700m ziadnu zastavku, mame si zvyknut, odvolava sa na udajne data DPB ze to bude efektivnejsie. Verim, ze ludia mu to v dalsich volbach spocitaju.
Reakcia na: si #53:
Vďaka za odpoveď. Myslím si, že tá svetelná signalizácia by bola istejšia, ako značka s vymedzením času. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
svetelna signalizacia a/alebo normalne znacky s vymedzenim casu
Reakcia na: si #49:
Ak tomu správne rozumiem, tak myslíš, že stredný pruh by bol vyhradený pre MHD ráno v smere do mesta a poobede smerom von. Ako by si označil to, že pruh je počas dňa určený pre rôzne smery?
Reakcia na: Jozin z Bazin #44:
Myslím si, že 78 by skôr mala jazdiť celotýždenne (víkendové spoje by boli skrátené, ako to má byť pri tejto zmene) po Hradskej (lebo má väčšiu kapacitu) a 87 by išla po Podunajskej (základnú obsluhu zabezpečujú regiobusy, 87 by bola len doplnok za 79). Ak by 87 nebolo treba v celej trase do Ružinova, tak by sa mohla odkloniť na Čiližskú, ako jazdí teraz 79.
Reakcia na: Jozin z Bazin #44:
ked citam diskusiu cestujucich/obyvatelov vs dpb, vyzera to 1:0 pre nich a dpb ako firma, ktora nepozna ako ludia cestuju
https://www.facebook.com/DPBratislava/posts/4123118264424370
ako sa tieto reorganizacie robia? nezapajaju do prieskumu aj vodicov danych liniek? lebo ti maju prehlad, ci ani nie? takto to dost posobi, ze v dpb na zmenach robia ludia od stola, zverejnia a nakoniec to cele este budu dorabat
Reakcia na: gejza #48:
tak ono cez maly dunaj su v ramci ba 3 mosty a tam kde sa to zbieha na tieto mosty tak je to proste upchate...
inac ked rozsirovali ul. svornosti, tak som tajne dufal ze ten treti jazdny pruh bude vyhradeny pre verejnu dopravu, rano v smere do mesta a popoludni smerom von, tak ale nieco systemove co by trosku spreferovalo verejnu dopravu (a dokonca v tom case bez ubratia priestoru pre IAD kedze ten pruh tam pribudol a predtym boli len 2) sa tu velmi urobit neda(lo)
Reakcia na: TomJ #46:
"Podunajská býva v špičke tiež celá upchatá, keď vraj 79 chytala aj polhodinové meškania?"

.... tam sa to tlačí z dedín všetkými smermi - upchatý je v podstate každý výjazd k vrakunského kruhového objazdu, všetci sa snažia obiehať, zipsovať, natlačiť sa, v zápche stoja vozidlá MHD aj SAD-isti ... taktiež sa tlačia aj od Rovinky a Mostu, potom cez každú možnú uličku v rámci PB ďalej .... ono by asi pomohli semafory niekde na úrovni začiatku Ráztočnej a začiatku Odeskej (v oboch prípadoch na vstupe do Mesta), ktoré by regulovali vstup z dedín tak, aby sa aspoň ráno zamedzilo zápcham v PB a Vrakuni (áno, je to egoistické voči Mostu a SAD-istom), ale aktuálne asi iné rozumné riešenie nie je 😕
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Este nie je september, tak by som si tym nebol taky isty. 😃

Len minule tu niekto presviedcal, ze zmeny mozu byt len v datume, ked sa meni grafikon SADky. A ajhla, uz po par mesiacoch to zazu neplati. 🙂
Podunajská býva v špičke tiež celá upchatá, keď vraj 79 chytala aj polhodinové meškania?
Ďalej by ma zaujímalo, ako vyriešia konečnú 87 na Bodvianskej a ako dlhý vyrovnávací čas tam bude mať. Lebo jej skráteniu chápem tak, aby pri ceste do Petržalky nešla s meškaním, ktoré teraz naberá na Hradskej. No ak bude mať vyrovnávací čas menej ako 10 minút, tak aj tak bude jazdiť zmeškaná, lebo si bude prenášať meškanie z opačného smeru.
Reakcia na: Jozin z Bazin #44:
heh, to bude potom celkom dobra (ne)obsluha toho novsieho (stavaneho v druhej polovici 80tych rokov) sidliska vo vrakuni....
No bude ešte veselo, údajne je na stole ešte tento návrh - linka 79 bude skrátená po ZST Podunajske Biskupice, obyvatelia na Podunajskej dostanú náhradu za zrušenú 79 presmerovanie linky 78 cez Podunajskú, a cez Hradskú zostane linka 87 v pôvodnej trase. Ani by ma naprekvapilo, kedy DPB pôvodné zmeny stiahol a znovu to celé prekopal. No cirkus toto. Múdrejší budeme po pondelku.
Reakcia na: Butroel #42:
My neskrátime nič. Toto nie je stránka dopravného podniku.
Dovolím si povedať že linku 79 by som neskrátil dôvod je jednoduchý starší ludia hlavne dôchodcovia ktorý bývajú v Lieskovci chodia do obchodov na Dudvažskej, Toryskej a Komárovskej a takto to maju všetko jednou linkou stačí sa tam ísť pozrieť totiž ja som s touto linkou jazdieval a viem že tadial ludia cestuju a kebyže ju skrátite dojde ku prestupu a to je pre dôchodcov tažsie.
Reakcia na: gejza #38:
ako dieta som to videl
Reakcia na: kecho #37:
Buďme radi, že zmeny platia od 1.9., čo je sviatok a nie od začiatku školského roka...
clovek sa aj hrozi, co vymyslia v pripade jarucu plus slnecnic
Reakcia na: gejza #34:
Ozaj a tu uz pri trvalych/dlhodobych zmenach nevynutenych situaciou zrazu neplati, ze musia byt v novembri ci decembri podla zmeny medzimestskej dopravy? 🙂
Reakcia na: gejza #29:
Áno, ale spojenie Vrakune a ŽST PB v súčasnosti cez víkend zabezpečuje iba 79 a tiež bude posilnené aj spojenie v rámci Vrakune, keďže 78 obsluhuje väčšiu časť Vrakune, ako 87, ktorá ide hneď preč po Kazanskej.
Reakcia na: N/A #4:
A nemohli by zacat stavat v smere od Biskupic? 🙂 A pri tempe vystavby by do roku 2040 prisli k dileme UNS/Slovnaft a to by snad uz za ten cas bolo rozhidnute, kadial ju napoja. 🙂

Asi ako niekto navrhoval zacat vystavbu z Janikovho dvora, kym sa rozhodne, ci bude elektricka na povrchu alebo v plytkom tunelY. 🙂
Reakcia na: kecho #30:
tiež mám pocit, že to celé "vypľuli" s (pre DPB a.s. neuveriteľným) predstihom, aby si prečítal našu debatu a potom boli pred verejnosťou za chrumkavých 😃
Reakcia na: Jozin z Bazin #28:
tak Betka je najmä podpredsedníčka BSK pre dopravu, tak uvidíme, ktorú svoju pozíciu využije a aký bude protitlak 😃
DPPrestupslava a.s. 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #21:
V špičke by to rozhodne rýchlejšie nebolo, nakoľko ráno aj popoludní/podvečer sú medzi Ružinovom a mostom celý Malý Dunaj pri kruhovom objazde dve súvislé kolóny autistov - jedna sa vinie od autoškoly na Exnárke a vyúsťuje na styku Priehradnej a Hradskej, druhá klasická od železničného priecestia až po kruhový objazd 🤮 🤮 🤮
Zase to dopadne tak ako v minulosti pri zmenach? DPB najprv nieco vypluje von, potom stiahne recenzie z imhd a nakoniec budu tie trasy uplne inak ako boli povodne zverejnene. 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
"Výhodou zmeny 78 a 87 bude podľa mňa to, že po novom bude mať PB priame spojenie na električky aj cez víkendy"

... to má aj doteraz vďaka linke 67, čiže aktuálne budú cez víkendy už dve linky z PB k električkám
Už sa dosť ľudí sťažovalo na chystané zrušenie linky 79 na Podunajskej. Dokonca i poslanci z Podunajských Biskupíc sa to dozvedeli až z Facebooku. Údajne to bude riešiť poslankyňa p.Ožvaldová z mestkého zastupiteľstva, ktorá bude v pondelok intervenovať, aby linka 79 zostala zachovaná tak ako je.
Reakcia na: BI59 #25:
Myslím si, že 70 tam už po novom nebude mať takmer žiadnu prestávku, príp. bude stáť na nástupnej zastávke a 79 bude stáť pri sociálke. 79 by však mohla stáť aj medzi prístreškom a sociálkou. 79 by nebola v celej trase posilnená nikdy, pretože máme ešte dosť vyťaženejších liniek, ktoré posilnenie potrebujú viac, v tejto krátkej trase by to posilnenie mohlo byť reálnejšie, obzvlášť keď nebude treba pridávať ďalší voz. Čo sa tej Podunajskej týka, tak som si myslel, že u 79 ide najmä o spojenie Podunajskej s Billou a Lidlom a nie so Železničnou. 🙂 Okrem toho som písal, že po Podunajskej by mohla premávať 87, ktorá by v úseku Čiližská - Toryská plne nahradila 79 a to navyše s lepším intervalom.
Reakcia na: si #24:
Predpokladám, že sa tam zakáže parkovanie pre autá a potom by sa tam snáď mal na tesno otočiť aj 12-metrový bus. Okrem tohto miesta mi nenapadá, ako inak by sa tam tá 87 mala otáčať, pokiaľ by teda nešla okruhom po Domašskej a Kaméliovej.
Reakcia na: Urbanway 2423 #19:
To je pravda, Vrakuňu a Podunajské Biskupice síce spája linka 78, ale len po ŽST Pod. Biskupice. Pokiaľ by linka 79 mala končiť na ŽST Pod. Biskupice, neviem kde bude stáť počas prestávky, nakoľko tam nie je miesto pre 3 linky. 78-ka sa ledva vytočí a za 70-kou nie je miesto. Ale efekt tej „krátkej“ trasy zo ŽST Pod. Biskupice na Lieskovec / Topoľové je zbytočný, nakoľko interval tejto linky je (zatiaľ) 60 minút. Po tej istej trase (ŽST Pod. Biskupice a MiÚ P. Biskupice) premáva aj linka 70 a vo väčšom intervale ako linka 79. A na tie „3“ zastávky (Lieskovská cesta, Lieskovec a Topoľové), na ktorých aj reálne frekventovane vystupujú / nastupujú ľudia je zbytočná takáto „krátka“ linka. Radšej keby ju nechali na pôvodnej trase a zvýšili jej interval zo 60 na 30 minút. Poznám viac takých ľudí (aj starších), ktorí túto linku využívali na prestup z autobusov SlovakLines (hlavne v ranných a poobedných hodinách) hlavne na zastávke „Podunajská“. Čo pomôžu obyvateľom Podunajskej ulice linky 720, 730 a 740, keď nepokračujú na „Komárovskú“ do Podunajských Biskupíc, ale na „Priekopnícku“ smerom do centra mesta na AS?! Opačným smerom na „Železničnú“ nebude absolútne žiadne spojenie, nakoľko linky 720, 730 a 740 pokračujú na „Arménsku“ a následne na „Píniovú“, čiže neobslúžia zastávku „Železničná“!
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
a pri obracani tam bude do ulicky cuvat z krizovatky ?
Reakcia na: gejza #6:
87 sa na Bodvianskej bude asi otáčať tu, vyzerá to tak, že tam je aj nevyužívaný záliv: https://goo.gl/maps/qjWv94nHW2vfeVhr7
Reakcia na: Urbanway 2423 #21:
v minulosti sa tato trasa vyuzivala ako obchadzkova ked bola (planovana) vyluka na vrakunskej ceste + hradskej; preliezli tade aj ik28x a dlhe karosy ale teda ako idealnu trasu by som to pre ne veru nepovazoval.... skor opat nejaky vymetak alebo kyvadlovku na telefonicke zavolanie (aj ked tu je trocha problem s tym ze ked sa tie ulicky zasekaju autami, neda sa garantovat nejaky zmysluplny dojazdovy cas); inac tiez jedna z lokalit kde sa to zastavalo bez nejakej zmysluplnej obsluznosti verejnou dopravou (a potom ze odtial ludia cestuju autom)
Vedel by mi niekto povedať, či sa niekedy neuvažovalo nad zavedením linky po Priehradnej a Na piesku, pretože v súčasnosti sú tie ulice úplne bez obsluhy MHD, pokiaľ teda nerátam zastávky na Hradskej? Nešlo by tadiaľ potiahnuť napr. 67? V špičke by to asi bolo aj rýchlejšie, ako cesta po Hradskej.
Reakcia na: TramLover #12:
Výhodou zmeny 78 a 87 bude podľa mňa to, že po novom bude mať PB priame spojenie na električky aj cez víkendy a v neposlednom rade bude posilnené spojenie Stn. PB s Vrakuňou a to najmä cez víkendy, čo je podľa mňa super. Jediná škoda podľa mňa je, že 78 nejde hlbšie do PB, napr. k MiÚ. Tiež je podľa mňa škoda, že sa stále nedarí zaviesť obsluhu Podunajskej brány, aj keď tam bol údajne problém so samotnými obyvateľmi, aj keď po Šamorínskej a okruhom po Družobnej a Ametystovej by sa tam snáď mohla napr. 78 predĺžiť. Tiež úplne nerozumiem, prečo sa aj 67 neposilnila mimo špičky a cez víkendy na 15-minútový interval (20-minútový interval cez víkendy ani nepasuje s električkami), nakoľko zabezpečuje základnú obsluhu oblasti Korytnickej.
Reakcia na: BI59 #13:
Ale veď Vrakuňu a PB spája posilnená 78, ktorá nejde iba cez Podunajskú. Ak je však spojenie Podunajskej s Lidlom potrebné, tak potom by sa tadiaľ mohla radšej predĺžiť 87 na Čiližskú, ktorá má aj lepší interval, ako 79. Skrátenie 79 je podľa mňa dobrým krokom (možno mohla pokračovať až na Čiližskú kvôli trolejbusom), pretože pravdepodobne budú na ňu môcť byť nasadené aj minibusy (keďže bude po novom slúžiť už len na obsluhu Lieskovca a nie aj ako "vrakunský vymeták") a tiež by mohla jazdiť aj v 30-minútovom intervale bez potreby ďalšieho vozidla.
Reakcia na: si #5:
Iste by to bolo fajn, nakoniec ten posledný voľný kus pozemku k severnému cípu lesoparku medzi ulicami Pod gaštanmi a Na piesku zatiaľ stále vlastní mesto. Následne popri trati a poza cintorín by ani samotnému lesoparku nemuselo veľmi ublížiť. Odtiaľ sa potom už dá pekne okruhovať na Čiližskú, ale lepšie by imo bolo pokračovať rovno ulicami Estónska a Rajecká do cetra na Poľnohospodársku (bolo by to síce škreku a následným pokračovaním na Uzbeckú by bolo treba znásilniť nejakú tú drobnú zastavbu, ale vždy lepšie ako bezprostredne obsluhovať rodinné domy a polia a z panelákov 5-10 na pešo ako sú v tejto časti zvyknutí).
Ale to my už tu aj tak nebudeme.
Mňa zaujíma že tie spoje L78 po Nové SND budú v režime školského roka premávať popoludní raz za 15 minút, keď sa píše že vo Vrakuni bude interval 7 - 8 minút popoludní? Lebo ja pozerám CP režim školský rok a tam poobede má interval 12 minút.
Reakcia na: BI59 #13:
Keby pri 79 išlo naozaj o riešenie meškaní, urobilo by sa to formou jej rozdelenia na dve linky (pričom Lieskovec a Topoľové mohli byť minibus s lepším intervalom, lebo tých 60 minút je fakt nedôstojných). Skôr si myslím že osekanie 79 bude súvisieť s potrebou získať vozokm na tie ostatné zmeny.
Reakcia na: BI59 #13:
Ak ma linka interval hodinu tak hovorime o spojeni Podunajskej a PB ? 😃.Ale tych 30min v spicke to mohli dat k povodnej trase.
Reakcia na: BI59 #13:
a viete, ze sa nerozculujete na strankach dopravneho podniku, ano?
Reakcia na: Jozin z Bazin #9:
Presne, z celej Podunajskej ulice bude zrušené spojenie do Podunajských Biskupíc! Tým pádom aj spojenie na ŽST Pod. Biskupice! Neviem načo bude dobré spojenie linky 79 zo ŽST Pod. Biskupice na Lieskovec / Topoľové - túto trasu využije minimum cestujúcich, nakoľko v úseku ŽST Pod. Biskupice a MiÚ P. Biskupice premáva linka 70 a vo väčšom intervale. A interval linky 79 ostane na 1 hodine? - lebo to je ďalšia vec, ktorá nedáva žiadny zmysel! Táto linka odjakživa spájala Vrakuňu s Podunajskými Biskupicami! A že náhrada sú regionálne autobusy - asi ťažko, keď z Podunajskej odbočujú doprava smerom na Priekopnícku a nie doľava na Komárovskú! Keby ste namiesto hodinového intervalu dali 30 minútový (aspoň v špičke), lepšie by ste urobili! Toto je totálny nezmysel!!!😠 😠 😠
Samé plátanie a riešenie v nedohľadne. A električka po ľubovoľnej trase stále v nedohľadne a druhá koľaj železničnej trate tiež. Zmena 78 a 87 nepomôže, na Hradskej sa bude stáť stále rovnako. K linkám 65 a 79 sa neviem vyjadriť, nakoľko týmito linkami som roky necestoval.
Btw, aký je dôvod ukončiť 79 už na ŽST a nepotiahnúť ju na Čiližskú (priamo, bez vymetania)? Lebo tým pádom sa stráca možnosť prestupu na trolejbusy.
Reakcia na: 810zssk #7:
Sak nic nove, teraz to boli meskana 78 a nacas 87 (aspon co sa tyka Hradskej). Po novom budu len 78cky. 😁
Na Podunajskej zrusia linku 79, cize hlavne starsi ludia pridu o priame spoje k Lidlu, Bille resp. k lekarom na Bebravskej. Najblizsia zastavka Stavbarska je az 500-600m. Cele zle toto.
Reakcia na: gejza #6:
"Snáď autisti pochopia, že tie busy sú tam pre nich, dostanú rozum a prestúpia."

nuz, v minulosti som v tejto lokalite zil... a kym som pracoval v ruzinove, bez problemov som dochadzal verejnou dopravou, ale ked sa firma prestahovala do KV, tak absolvovat za ~hodinu a stvrt cestu jednym smerom ked to iste som aj v spicke autom dal za ~20-30 minut (dvere-dvere) mi prislo prilis velkym plytvanim casu.... a dnes ked tak bude len ta cesta autom trvat dlhsie (z lokality som odisiel pred cca 15 rokmi), ale ta verejna doprava sa ani bez upchatych ciest za tie roky urcite nezrychlila, a to je vseobecne problem v celom meste, ak sa potrebujes presuvat medzi roznymi radialami tak to vo vacsine pripadov trva nasobne dlhsie ako absolvovat tu cestu autom, co v pripade ak na auto nie si nauceny a potrebujes to absolvovat raz za cas nie je problem, ale ak tak potrebujes chodit casto (denne) tak si velmi rychlo to auto obstaras (kedze uspora 1-1.5 hodiny denne ktoru nasledne mozes venovat tomu co ta bavi) a zvyknes si nan.... a cesta opacnym smerom je dost obtiazna.....
Ten interval 78 z Astronomickej do Biskupíc bude iste fungovať skvelé, keď polovica spojov bude z centra voziť meškanie a druhá polovica nie.
Je tragédiou, že sa nerieši príčina, ale následok a verejná doprava musí ustupovať autistom. Celá Hradská je dvojitá tragédia (chýba jazdný pruh na vozovke aj druhá koľaj do PB) a namiesto neúmerného zahusťovania priestoru by MČ a Mesto mali riešiť preferenciu verejnej dopravy, resp. nájsť spôsob, aby vozidlá MHD zbytočne nestáli desiatky minút medzi konečnou električiek a vrakunským kruháčom. Snáď autisti pochopia, že tie busy sú tam pre nich, dostanú rozum a prestúpia. 😕

Linka 78 cez víkendy nerieši nič, je to v podstate len náhrada za zrušenú linku 87 v danom úseku. Skrátenie linky 79 by dávalo zmysel vtedy, ak by sa zároveň využilo na rozšírenie obsluhy nových štvrtí v rámci Podunajských Biskupíc (aj s linkou 67). Prípadne ju mohli od ŽST Pod. Biskupice viesť rovno popri veľkoskladoch, na konci stočiť vľavo a urobiť jej konečnú niekde v priestoroch bývalej vrakunskej panelárne.

Jediným pozitívom celej úpravy ostáva navýšenie počtu spojov na linke 65.

A dve otázky na záver
- kde na styku Železničnej a Bodvianskej chcú otáčať linku 87 ?
- nikomu nenapadlo riešiť aj oblasť Bodrockej, Korytnickej, Podzáhradnej, Linzbothovej a Učiteľskej ?
Reakcia na: N/A #4:
osobne si viem predstavit aj rozvetvenie ruzinovskej trate kde jeden koniec by siel smer letisko a druhy cez vrakunu do biskupic (kde by sa to dalo zokruhovat s tratou zo slovnaftu a konecne by aspon niekde boli redundantne radialy a nebol taky zufaly problem s nahradnou dopravou v pripade vyluk (ci uz planovanych alebo mimoriadnych)
akurat v sucasnosti uz asi bude trosku problem prejst cez zastavbu vo vrakuni z ruzinova po maly dunaj (v casoch pred mnohymi rokmi ked som sa nad tymto zamyslal to este bolo vcelku priechodne krajom zastavanej casti popri lesoparku....
Reakcia na: gejza #3:
Samozrejme, že mal. Pokiaľ mi je známe tak sa ešte nevie, či sa na Biskupice pôjde cez Slovnaft alebo cez ÚNS a ak sa ružinovská niekedy bude predlžovať ďalej od Súhvezdnej cez trať, tak skôr smerom k Avionu a na letisko ako do Vrakune.
Reakcia na: lupask #1:
Nemal skôr na mysli novú trať cez Slovnaft, resp. predĺženie Ružinovskej radiály ?
Reakcia na: lupask #1:
Úplne kľudne a popri tom ešte ťahať linky pika.
tu novu trat co spomina by kludne mohli postavit v stope trasy dnesnej 201