Zmeny v organizácii MHD vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach (od 1.9.2021)

Od septembra nastane reorganizácia MHD vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach s cieľom zlepšenia a posilnenia premávky.

Dopravný podnik Bratislava v snahe zlepšiť dopravnú obsluhu Vrakune a Podunajských Biskupíc s centrom mesta pripravuje od 1. septembra 2021 zmeny v cestovných poriadkoch a trasách autobusových liniek premávajúcich v týchto častiach mesta. Cieľom je zvýšiť počet spojov a tiež znížiť dopad častých dopravných zápch na pravidelnosť premávky autobusových liniek.

  • Linka 78 premávajúca zo Stanice Podunajské Biskupice cez Vrakuňu a Ružinov do centra mesta k Novému SND bude v pracovných dňoch posilnená aj ďalšími spojmi, ktoré budú premávať len v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Ružinov, Astronomická. V Ružinove je možnosť prestupu na električkovú linku 9 premávajúcu do centra mesta. V rannej špičke bude v tejto relácii premávať linka 78 každých 5 minút (dvojnásobný počet spojov než v súčasnosti) a popoludní každých 7 - 8 minút.
    • Spoje v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Vrakuňa - Ružinov, Astronomická budú premávať po novom aj počas voľných dní. Na Astronomickej bude zabezpečená nadväznosť na linku 9. Doteraz linka 78 vo voľných dňoch nepremávala.
    • Spoje v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Nové SND budú premávať tak ako doteraz, len počas pracovných dní.
  • Linka 87 bude premávať po skrátenej trase z Ovsišťa po doterajšej trase po zastávku Toryská, odkiaľ bude pokračovať na novú konečnú zastávku Bodvianska na Železničnej ulici vo Vrakuni, čím sa vyhne pravidelným zápcham na Hradskej ulici.
    • V úseku Toryská - Astronomická bude možné využiť posilnenú linku 78.
  • Linka 79 bude premávať po novej skrátenej trase Stanica Podunajské Biskupice - Lieskovec - Topoľové. Aj touto zmenou sa sleduje zabezpečenie pravidelnej premávky bez náhodných meškaní, ktoré dosahujú neraz aj 30 minút. Pri Stanici Podunajské Biskupice bude možné prestúpiť z/na posilnenú linku 78 z/do Vrakune.
    • Na Podunajskej ulici bude možné namiesto linky 79 využiť regionálne autobusové linky 720 730 740, ktoré obsluhujú zastávky Podunajská a Arménska a platia na nich rovnaké tarifné podmienky IDS BK. Regionálne linky ponúkajú priame spojenie s Autobusovou stanicou a možnosť prestupu na linky MHD na viacerých zastávkach na trase.
  • Na linke 65 premávajúcej medzi Račou, Zlatými pieskami, Vajnorami, Trnávkou a Dolnými honami príde k navýšeniu počtu spojov vzhľadom na zvyšujúci sa záujem o prepravu touto linkou.
    • V rannej špičke pracovných dní bude interval linky zlepšený z 15 na 10 minút a navýšený počet spojov bude aj počas iných častí dňa (v niektorých prípadoch až na dvojnásobok).
  • Na linkách 67 a 70 príde k zmene cestovných poriadkov pre ich lepšiu koordináciu a nadväznosť na ostatné linky. Na linke 70 bude v mimošpičkovom období zlepšený interval z 20 na 15 minút.

Vyše štyridsaťtisíc obyvateľov tejto časti Bratislavy nevyhnutne potrebuje rýchle a spoľahlivé spojenie s centrom. Pre zlepšenie dopravnej obsluhy je nevyhnutné pravidelne vyhodnocovať dáta o počte prepravených cestujúcich a dopravných komplikáciách, ktoré získavame priamo z premávky. Na základe nich následne prispôsobujeme cestovné poriadky. Do budúcna plánujeme nasadiť na linku 201, ktorá spája Vrakuňu s Hlavnou stanicou, nové trojčlánkové megatrolejbusy. Tie budú vďaka svojej mimoriadne štedrej kapacite suplovať električkovú dopravu do vybudovania predpokladanej novej trate,uzavrel Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
“Vyše štyridsaťtisíc obyvateľov tejto časti Bratislavy nevyhnutne potrebuje rýchle a spoľahlivé spojenie s centrom”

Rybansky ide konecne stavat elektrickovu trat? 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #88:
👍 👍 👍

... tak a predvolebnú agendu v oblasti "doprava" pre kandidátov na starostov mestských častí Ružinov a Podunajské Biskupice sme vyriešili
Reakcia na: gejza #87:
Ten vymeták by ale bolo dobré potiahnuť až na Čiližskú, nech je prestup aj na tbusy. Na Povodie Dunaja by mohol kľudne zachádzať aj tento vymeták (pridalo by to cca 3 minúty), príp. v špičkách by tam mohla ísť namiesto neho každá druhá 74. Takáto linka by so zachádzkou na Povodie Dunaja a Štátne lesy trvala cca 34 minút, takže by sa dal cez pracovné dni v špičkách vyjazdiť 30-minútový interval vyjazdiť s 3 vozmi, čo je rovnako, ako teraz. Ak by sa cez víkendy posilnila linka na 30-minútový interval (ak by bol po nej taký dopyt turistov), tak by sa musel pridať jeden voz. Trošku problém by však mohol byť s tým, že 79 končí neskôr, ako 77, ale to by sa dalo riešiť skrátenými spojmi cez Lieskovec.
Reakcia na: si #86:
Tak potom sa možno oplatí zvážiť vymeták po trase Vlčie Hrdlo - Spaľovňa - Lieskovec - ŽST Podunajské Biskupice, so zachádzkami na Vodostav a Štátne lesy (verím, že cez víkend by pri rozumnej frekvencii táto linka dokázala otvoriť prístup do zatiaľ neobjavenej turistickej oblasti) .... a Povodie Dunaja riešiť separátnou linkou 🤔
Reakcia na: gejza #85:
to predlzenie 77 by uz zacinalo pripominat povodnu linku 111 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
V Lieskovci sa to otočí úplne v pohode, pred kaštieľom je dosť priestoru, horšie to bude na Štátnych lesoch. Á áno, rozumnejšie je tam potiahnuť 67 z Biskupíc alebo možno zvážiť aj predĺženie vybraných spojov linky 77, nech je dostupnosť aj do Vlčieho hrdla.
Reakcia na: Jozin z Bazin #83:
Neviem, či by sa zrovna kĺbová 70 otočila v Lieskovci, alebo Topoľovom (závisí to od toho, ako tam parkujú autá), lepšie by tam asi potom bolo predĺžiť 67 s 10,5-metrovými autobusmi. Tá súčasná trasa 79 je dosť nepoužiteľná hlavne pre tých, čo idú do Vrakune. Tiež nechápem, prečo sa tam teraz nenasadil minibus, ktorý by tam podľa mňa stačil.
Reakcia na: TramLover #80:
Do centra môžu z L79 stále prestúpiť na MIÚ PB na L70, skôr ho mali ako priamy spoj k lekárom, Tesco, Lidl, Billa i na spomínané T-busy. Väčší problém je to pre obyvateľov Medzijarok a Podunajskej, ktorých sú tisíce a využívali ju oveľa viac. Keď už DPB chcel silou mocou šetriť vzkm, tak L79 mal rovno celú zrušiť. Ako už niekto spomenul, do Lieskovca mohli ísť vybrané spoje L67 alebo L70. Kedysi do Lieskovca zachádzala L111 len 4-5x za deň, a stačilo to, v osade Lieskovec žije len minimum ľudí 15-20 + nejaké 1-2 podniky ako Plniareň plynu ap. DPB mal radšej počkať ten mesiac-dva keď bude dokončený obchvat, čím budú určite aj menšie zápchy v PB a potom riešiť. Lenže DPB to chcel už teraz na 3 mesačnú skúšku, potom to budú určite zase celé prekopávať, čo bude stáť zase ďalšie zbytočné financie, no škoda reči.
Reakcia na: gejza #81:
Ten je uz ako yeti - vsetci o nom hovoria, ale uz ani ti najstarsi pamatnici ho nevideli. 🙂
Reakcia na: TramLover #80:
problém je v tom, že zdravý rozum na Magoriáte a v DPB absentuje dlhodobo a je úplne jedno, či je vedenie Mesta degresívne, regresívne, progresívne alebo agresívne 👎
Reakcia na: gejza #38:
Áno, bolo. Lenže páni v DPB to (ako vždy) vydávajú za svoje a tvária sa, že vymysleli niečo nové, prevratné 😂😂😂 Tá 79, že nejde k T-busom je tiež prevratná (idiotina) 😀 Chápem, že zo ŽST Podunajské Biskupice ide vlak, ale myslím si, že viacej ľudí, najmä pri ceste do centra využije trolejbusovú dopravu, najmä pri dnešnom stave železničnej dopravy na danej trati.
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
tak v tom prípade ju mohli zrušiť kompletne a Lieskovec/Ketelec/Štátne lesy obhospodarovať predĺžením vybraných spojov linky 70
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
No usetri sa nieco na pohonnych hmot a to je asi tak vsetko. Stale vsak potrebujete 2 vodicov (rano/poobede) a 1 bus ako doteraz, takze o ziadnu velku usporu nejde, efektivita minimalna.
Reakcia na: Jozin z Bazin #76:
U tej 79 môže ísť o snahu ušetriť vzkm pre plánované posilnenia iných liniek.
Reakcia na: Urbanway 2423 #75:
Nepoznam okolie Podunajskej brany, ja len tu zdielam sprostredkovane informacie.

Inak po zbytočnom skrátení linky 79 kvoli jedinemu spoju o 8h, ktory meskal kvoli zapcham ako vsade inde v celej BA, budú od nej odrezaní tisíce obyvateľov Medzijarok. Po skratenej linke bude vodič každú hodinu jazdiť z ŽST PB do Lieskovca a späť iba 14-15min a zvyšok až 45min bude trčať na konečnej. Takže v hrubom prepočte z 8h služby vodič odjazdí iba 2h a až 6h zabije čas prestávkovaním 😞 Dalo by sa to riešiť aj 30min intervalom, ale to by už viezol vzduch, kedže v Lieskovci býva minimum ľudí, tipujem tak do 10-20. Aspoň vidíme, ako sa efektívne narába s MHD a financiami daňových poplatníkov 😞
Reakcia na: Jozin z Bazin #74:
Nebol na tej Podunajskej bráne problém s prejazdom po Družobnej ulici? V takom prípade by sa tam nedala zaviesť ani okružná linka, aj keď si myslím, že tých 100 metrov (v prípade jazdy po Šamorínskej a okruhu okolo Lidla), čo by autobus prešiel po Družobnej by sa ešte dalo vyjednať. Možno by tam mohol zatiaľ pokračovať každý druhý spoj 78 (po tom plánovanom posilnení v úseku Astronomická - PB). Pri predĺžení 67 je podľa mňa problém v tom, že sa tam zatiaľ nedá z Vinohradníckej dostať. Autobus by mal totiž jazdiť po Jozefa Nagya, ktorá ešte nestojí a na ostatných uliciach ľudia údajne nesúhlasia s prejazdom autobusov. Ak tadiaľ pôjde 79, tak nebude opäť naberať na Ulici Svornosti meškanie?
Rokovania údajne nakoniec dopadli tak, že zmeny v PB a Vrakuni zostanú v 3-mesačnej skúšobnej dobe. Čo sa týka zastávky Podunajská, to sa bude ešte prehodnocovať (dostali desiatky návrhov a variánt), a MHD sa tam možno vráti už v najblžších zmenách v decembri alebo v apríli 2022. Spomína sa i návrh upravenej trasy linky 79, ktorá pôjde cez Podunajskú bránu, pretože momentálne tam sa nedá zaviesť nová linka, príp. predľžiť 67 kvôli chýbajúcemu obratisku. To mi príde ako dosť chabá výhovorka, kedže sa to dá určite riešiť aj hneď okružnou linkou - je tam už novovytvorený záliv.
Reakcia na: Brano2633 #70:
Aha, tak asi neskoro píšem😅
Bývam na Dolných Honoch a dnes som išiel okolo Železničnej kde má byť tá konečná zastávka. Zálivy v obidvoch stranách sa idú využiť, je tam čerstvo vynovený asfalt na chodníku a aj čiary vyznačené. Stále ale nechápem kde sa bude otáčať, jedine na križovatke Železnična-Žitavská. Tam je relatívne dosť miesta ale vodiči budú v špičke nadávať. Som úprimne zvedavý ako to vymyslia... 😃 Len žiadne cúvačky dúfam! O piatej sa zobudiť na cuvajúci Sor nebude pre miestnych dobrý zážitok 😂
L67 a L78 sa nedajú zlúčiť do jednej linky keďže jazdia tou istou trasou? L78, ktoré pôjdu po Astronomickú nasadia krátke vozy a klbáky pôjdu až k SND, cez víkend krátke, no uvidíme, ľudia presedlajú do áut a od septembra možno počas prázdnin 😂 😂 😂 😂 😂