BID plánuje vybaviť železničné stanice modernejšími označovačmi cestovných lístkov

Bratislavská integrovaná doprava nakúpi 110 nových označovačov lístkov pre železničné stanice.

Bratislavská integrovaná doprava (BID) vyhlásila verejné obstarávanie pre zákazku "Nákup označovačov cestovných lístkov s aplikačným programovým vybavením, zabezpečenie služieb správy a údržby hardvéru a softvéru označovačov, zabezpečenie služieb backoffice systému a jeho údržby". Pôjde o nákup 110 kusov nových označovačov lístkov pre železničné stanice zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Nahradia súčasné staršie označovače, resp. budú doplnené aj na staniciach, kde doteraz označovače neboli. Backoffice systém bude slúžiť na diaľkové ovládanie a správu označovačov.

Nové označovače budú mať rovnaké funkcionality ako súčasné označovače, ktorými sú stanice vybavené, t.j. označovanie papierových lístkov, predaj elektronických cestovných lístkov elektronickou peňaženkou a zobrazenie informácií o karte, resp. zakúpenom lístku. Budú však aj pripravené na plánované zavedenie predaja lístkov prostredníctvom EMV platobných kariet, čo by sa malo podľa súťažných podkladov spustiť predbežne na prelome rokov 2021/2022. Postup kúpy lístka ešte nie je definitívne stanovený, predpokladá sa systém tap-in/tap-out (priloženie karty k označovaču pred nástupom do vlaku aj po výstupe z vlaku).

Predpokladaná cena zákazky je 696 513 € bez DPH, kritériom na vyhodnotenie ponúk bude najnižšia cena. Dodanie prvých 100 označovačov je požadované do 180 dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Súčasťou zákazky je aj správa a údržba označovačov a programového vybavenia na obdobie 4 rokov. Zoznam staníc, na ktorých majú byť nové označovače inštalované je možné nájsť na tomto odkaze.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jak44 #4:
BIDku tu máme dlhšie ako od 2018 😉 Systém mal byť od začiatku riešený tak aby bol kompatibilný. A ako hovorím - spustenie v čase kedy ešte ostatní partneri nie sú pripravení chápem. Ale nie so systémom ktorý sa za chvíľu bude musieť meniť a bude vnášať chaos.

V princípe by stačilo aby to bol check-in / check-out s platbou za reálne precestované úseky (podľa CP, nie hodiniek) a neobmedzenou prestupnostou. To by úplne stačilo a verím že by to šlo spraviť aj v tom BA systéme.
Reakcia na: 810zssk #3:
Podľa toho, čo písal pán vo vedľajšom vlákne, tak ide zrejme o Xročný systém, ktorý sa len nedarilo dať do úspešnej prevádzky. Veď električenka na platobnú kartu idu už od cca 2018, pričom už vtedy deklarovali, že JCL na kartu sa spustia "čoskoro".

Keď k tomu pridáme informáciu, že projekt platili kartové spoločnosti, dá sa predpokladať že to muselo byť spustené stoj čo stoj. Aj rok pred iným systémom.

Ale iba tipujem. 🙂
Reakcia na: Valec #2:
Áno, chápem, preto tá poznámka s hviezdičkou 🙂 Ale beztak mi príde absurdné že DPB v tejto situácií spúšťa partizánsku akciu - to že to funguje zatiaľ len v ich vozidlách by sa akceptovať dalo, ale prečo to má princíp fungovania úplne odlišný od čohokoľvek čo sa dá použiť v rámci IDS mi rozum neberie. Akurát to po roku až roku a pol budú musieť zas prerábať.
Reakcia na: 810zssk #1:
Keďže sa len teraz vyhlásilo VO na nové OCL, je jasné, že na prelome 21/22 to nebude. A tie OCL nie sú jedinou brzdou.

Z týchto dôvodov nateraz nie je uzavreté ani fungovanie celého systému.
Je super že BIDka plánuje systém check-in / check-out na prelome 2021/22* a DPB od 1.7.2021 zavedie úplne nekompatibilné riešeníe. Btw, za zmienku stojí že check-in/check-out bude používaný aj pre eCL z dopravných kariet. (* Niežeby som stihnutiu toho termínu prehnane veril)

Som zvedavý na implementáciu kartových lístkov vo vlakoch, najmä z pohľadu kontroly CL - či to bude brnenský systém, kde sú všetci online a sprievodca vidí čo na karte je (to ale vyžaduje veľmi dobrý signál, čo napr. na 120ke veľmi nie je), alebo londýnsky kde sa len zaeviduje karta a platnosť lístka vyhodnotí neskôr pri zúčtovaní (a prípadne naúčtuje pokuta). Tiež som zvedavý ako sa bude riešiť check-out pri nefunkčnosti OCL vo výstupnej stanici (pozdravujem Svätý Jur).

Čo sa mi na zadaní až tak nepáči sú dve veci:
1. Oznacovače podľa všetkého nebudú vedieť či je na karte zrealizovaný nejaký check-in a teda vlastne nebudú vedieť zobraziť či práve vykonali check-in, alebo check-out. Toto môže spôsobovať problémy, reklamácie a vysokú mieru zákazníckej nasratosti. Mňa to dosť irituje v Londýne pri DLR, resp. iných staniciach bez turniketov a už ma to raz stálo peniaze (iste, bola to chyba užívateľa, ale ideálne by tomu bolo predchádzať).
2. Denný limit na BČK sa bude podľa všetkého uplatňovať priamo na označovači, čo jednak povedie k zrejme ešte pomalšiemu spracovaniu transakcií, ale hlavne to podľa mňa limituje možnosti ako zložité tarifné pravidlá nastaviť. Napríklad by ma zaujímal plán ako sa zabezpečí aby to správne počítalo kombo DCL 100+101 s doplatkovými JCL v regióne (ak nechcem byť taký pesimista že by som rovno predpokladal že ten systém to proste vedieť nebude). Imho by bolo lepšie ak by sa cesty na BČK riešili v zúčtovacom centre, tak ako pri platobných kartách.