Jazdnú dobu električiek a autobusov na Radlinského skráti nový buspruh

Po dlhých rokoch skončila premávka áut po električkovej trati na Radlinského smerom k Račianskemu mýtu.

Magistrát hlavného mesta zriadil koncom júna nový vyhradený jazdný pruh pre vozidlá hromadnej dopravy na Radlinského ulici. Nový buspruh vznikol na električkovej trati v úseku od Vazovovej ulice smerom ku križovatke Račianske mýto na úkor jedného jazdného pruhu. Ako informoval magistrát, v popoludňajšej špičke v tomto úseku dochádzalo k zdržiavaniu električkových liniek 3 a 7 smerom do Rače autami, ktoré stáli v zápche na električkovej trati, keďže v minulosti tu magistrát na žiadosť dopravného inšpektorátu zriadil dva jazdné pruhy. Už krátko po zriadení dvoch pruhov v roku 2014 vyhodnotili odborníci z OI Lepšia doprava výrazne negatívny dopad tejto zmeny na plynulosť električkovej dopravy. Napriek týmto zisteniam sa roky nedarilo jazdu motorových vozidiel po električkovej trati zrušiť.

Nový buspruh pomôže najmä v popoludňajšej špičke skrátiť aj jazdnú dobu autobusových liniek 39 a 59 v smere k Račianskemu mýtu.

Začiatok nového buspruhu

Mesto tiež začalo pred niekoľkými dňami aj s realizáciou ďalších buspruhov, o ktorých sme už informovali. Ako prvé boli vytvorené buspruhy na Hodonínskej, Lamačskej ceste a na križovatke Patrónka.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #13:
Tam nie je čo upraviť. Zmenilo sa to, že sa tam nemešká, čiže je možné dodržať jazdnú dobu.
a mna by aj celkom zaujimalo ci naozaj skrati, alebo iba predlzi dobu vetrania na niektorych nasledujucich zastavkach (kedze nieco take ako upravit krafikon sa u nas velmi nenosi a ak, tak sa tak spravi obvykle az par rokov po zmene ktora to vyvolala)
no pri blumentali to ale nadalej nie je vobec vyhra tam ked je plna radlinskeho mavaju problem doprava do ruzinova
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
Sa mylis, pretoze ak tam je stare zvisle znacenie ktore hovori o troch normalnych jazdnych pruhoch ma prednost pred vodorovnym. A kto je potom zodpovedny vodic BUSu alebo vodic co sa drzi zvisleho znacenia? A co ten text ODBORNICI z OI??? To ozaj rozhoduje OI o doprave v BA?? Nema na to magistrat nahodou nejaku komisiu alebo dokonca platenych ludi za taketo navrhy rieseni??
Reakcia na: shaggy #9:
uznávam že zmysel to má, ale fú na Slovensku? tak za 30 rokov možno 😂
Reakcia na: Minko #8:
Najväčší problém je, že správcovia ciest neplatia za škody spôsobené nevhodným dopravným značením. Ak sa stane nehoda a dopravné značenie bolo nejednoznačné, nemalo by to ísť z poistky ani jedného z účastníkov, ale mal by to platiť správca cesty.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
veď to poznáme. Dnes ráno som si všimol vo Vrakuni, že v priestore zatáčky popod vlakovú trať pribudlo vynovené VDZ (zrejme v súvislosti s vstavbou toho nového cyklochodníka). kúsok ďalej ako sú tie nové farmárske potraviny, je však na okrajoch vozovky VDZ už vo veľmi biednom stave, čochvíľa neviditeľné. Jasné že to sa neobnovilo. Veď načo, nebolo to v pláne predpokladám 😁 Nechápem načo máme správcov viest keď ich správa spočíva v ničnerobení 😁 A aj to čo občas spravia, outsorcnu nejakej firmičke 😁
Reakcia na: Minko #6:
Lenže sa obávam, že bez patričného stavu VDZ tam ten buspruh nebude, keďže na zvislých pruhových značkách sa buspruhy nevyznačujú (ekvivalent značky C24 už neexistuje) a značka 225 sama o sebe nehovorí, ktorý pruh je vyhradený.

A v prvom rade je tu povinnosť správcu cesty udržiavať dopravné značenie čitateľné.
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
to nikto nepopiera. No pri "pravidelnosti" obnovy náterov a samotnej životnosti VDZ, sa veľmi rýchlo môže stať, že sa niekto úspešne dovolá toho, že on nič neporušil, lebo žiadne VDZ sa na vozovke nenachádzalo 😁
Reakcia na: Viliam22 #4:
V prípade buspruhov má regulačnú funkciu už samotné vodorovné značenie (pruh oddelený hrubšou čiarou so symbolmi BUS), zvislé nie je nevyhnutné
Hodonínska a Lamačská stále nemajú upravené resp. doplnené zvislé dopravné značenie
Kým tam nebudú kamery a nebudú sa v zmysle objektívnej zdopovednosti posielať pozdravy vodičom, stále to budú zneužívať vodiči. Nevie si mesto vymôcť kamery na BUS pruhy? Zdá sa že polícia je teraz ústretovejšia.
Re: sa roky nedarilo jazdu motorových vozidiel po električkovej trati zrušiť.
Kaliňaková gubernia nechcela obmedzovať svojích ľudí ! Podobný problem so zastávkou Blumental, neochota vyriešiť problem zo strany pseudo chraničov a pomáhačov !
No a ešte si nejak vynútiť dodržiavanie a bude to fungovať. 🤔