Cykloturistický vláčik Záhoráčik bude premávať aj počas tohto leta.
Počas voľných dní od 3. júla do 19. septembra 2021 bude v prevádzke sezónna turistická vlaková linka z Bratislavy cez Zohor a Sološnicu do Plaveckého Podhradia. Vlak Záhoráčik bude premávať počas víkendov a sviatkov trikrát denne a v špeciálnom vagóne bude poskytovať aj miesto pre prepravu 20 bicyklov.
Cestujúci si môže zvoliť, či bude Záhoráčikom cestovať za tarifu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), alebo za tarifu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), t.j. možné je použiť všetky relevantné lístky IDS BK. Zaradenie jednotlivých staníc do tarifných zón je možné nájsť v schéme zón IDS BK (pri výpočte počtu precestovaných zón treba zahrnúť aj zónu 215, ktorou vlak prechádza medzi zastávkami Devínske Jazero a Zohor). Za bicykel je však potrebné zaplatiť podľa tarify ZSSK, keďže dovozný lístok IDS BK nie je možné v regionálnych vlakoch použiť na prepravu bicykla. Jednosmerný lístok pre bicykel stojí 1,50 € (dostupný aj vo forme SMS lístka zaslaním písmena X na číslo 2255), celodenný stojí 2,50 €.
- Odchody vlaku z Bratislavy do Plaveckého Podhradia: 8:21, 12:21, 16:21 (cestovný čas 82 minút)
- Odchody vlaku z Plaveckého Podhradia do Bratislavy: 10:10, 14:10, 18:10 (cestovný čas 85 minút)
Medzi Zohorom a Plaveckým Podhradím zastaví aj na staniciach Lozorno, Jablonové, Pernek pri Zohore, Kuchyňa, Rohožník a Sološnica, ktoré sú tiež peknými východiskovými bodmi pre turistov.
Kompletný cestovný poriadok je možné nájsť na stránke ŽSR (trať 110+112). Pre jednoduchšie plánovanie cesty sme na stránkach imhd.sk pripravili aj zastávkový cestovný poriadok, pričom spoje bude možné vyhľadať aj cez Plánovač cesty.
Prevádzku vlaku si objednalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR u Železničnej spoločnosti Slovensko. Keďže pravidelná osobná doprava na železničnej trati Zohor - Plavecké Podhradie bola zastavená v roku 2003, sezónny cyklovlak poskytuje jedinečnú príležitosť odviezť sa po tejto trati na Záhorí.
810zssk
Za seba môžem povedať že ma oveľa viac ako turistu pritiahne dobrý interval ktorý mi dá flexibilitu naplánovať si výlet takej dĺžky akú potrebujem, než to či to ide po koľajniciach, ceste, alebo levituje. Osobitne to platí pri výletoch do prírody, kde sa mi na konci výletu nechce čakať dve-tri hodiny v nejakej náhodnej zaspatej dedine kde nič nie je, lebo som sa netrafil práve do času kedy ide vlak.
Pred týždňom som bol na dovolenke vo veľmi riedko obývanej oblasti a presne s týmto som bojoval - bolo pekné že na výlet do národného parku kam som chcel ísť sa dá ísť vlakom, ale čo z toho ak ide dvakrát denne, navyše úplne inokedy ako som chcel? A k tomu potom ešte dva autobusy za celý deň, čiže dokopy štyri spoje. Z dopravného hľadiska to chápem, je to 120-kilometrová trasa prakticky neobývaným územím na ktorého konci je dedina s 85 obyvateľmi a zopár hotelmi, ale to že mi tam ide zrovna vlak to nespasí a určite ma dva vlaky denne lálakli menej než napr. 10 autobusov (problém je že tie vlaky sú diaľkové, takže kým na miestnu obsluhu by stačil bus, na 18 hodinovú cestu do hlavného mesta už nie :)). Nakoniec som to riešil prenájmom auta, ale nechýbalo veľa k tomu aby som to celé zrušil a nešiel tam.