Počas voľných dní bude opäť premávať turistický cyklovláčik do Plaveckého Podhradia (3.7. - 19.9.2021)

Cykloturistický vláčik Záhoráčik bude premávať aj počas tohto leta.

Počas voľných dní od 3. júla do 19. septembra 2021 bude v prevádzke sezónna turistická vlaková linka z Bratislavy cez Zohor a Sološnicu do Plaveckého Podhradia. Vlak Záhoráčik bude premávať počas víkendov a sviatkov trikrát denne a v špeciálnom vagóne bude poskytovať aj miesto pre prepravu 20 bicyklov.

Cestujúci si môže zvoliť, či bude Záhoráčikom cestovať za tarifu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), alebo za tarifu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), t.j. možné je použiť všetky relevantné lístky IDS BK. Zaradenie jednotlivých staníc do tarifných zón je možné nájsť v schéme zón IDS BK (pri výpočte počtu precestovaných zón treba zahrnúť aj zónu 215, ktorou vlak prechádza medzi zastávkami Devínske Jazero a Zohor). Za bicykel je však potrebné zaplatiť podľa tarify ZSSK, keďže dovozný lístok IDS BK nie je možné v regionálnych vlakoch použiť na prepravu bicykla. Jednosmerný lístok pre bicykel stojí 1,50 € (dostupný aj vo forme SMS lístka zaslaním písmena X na číslo 2255), celodenný stojí 2,50 €.

  • Odchody vlaku z Bratislavy do Plaveckého Podhradia: 8:21, 12:21, 16:21 (cestovný čas 82 minút)
  • Odchody vlaku z Plaveckého Podhradia do Bratislavy: 10:10, 14:10, 18:10 (cestovný čas 85 minút)

Medzi Zohorom a Plaveckým Podhradím zastaví aj na staniciach Lozorno, Jablonové, Pernek pri Zohore, Kuchyňa, Rohožník a Sološnica, ktoré sú tiež peknými východiskovými bodmi pre turistov.

Kompletný cestovný poriadok je možné nájsť na stránke ŽSR (trať 110+112). Pre jednoduchšie plánovanie cesty sme na stránkach imhd.sk pripravili aj zastávkový cestovný poriadok, pričom spoje bude možné vyhľadať aj cez Plánovač cesty.

Prevádzku vlaku si objednalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR u Železničnej spoločnosti Slovensko. Keďže pravidelná osobná doprava na železničnej trati Zohor - Plavecké Podhradie bola zastavená v roku 2003, sezónny cyklovlak poskytuje jedinečnú príležitosť odviezť sa po tejto trati na Záhorí.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #41:
Asi im vsetky vozne zobrali na komarnansku trat. 🙂
Alebo maju rozum.
Tak pre porovnanie:
https://www.tatry.sk/presovsky-kraj-zavadza-letny-turisticky-spoj-pod-tatrami-premavat-bude-z-popradu-na-strbske-pleso/
"Prešovský samosprávny kraj zavádza od štvrtka 15. júla letný turistický spoj pod Tatrami. Autobusy budú premávať na trase Poprad – Svit – Tatranská Štrba – Štrbské Pleso každý deň od pondelka do nedele každú hodinu."
Reakcia na: 810zssk #39:
V takom prípade O. K., mea culpa.

To by bolo výlučne z hľadiska využívania v každom prípade zaujímavé.
Či by ľudia radšej brali vlak, ktorý "je vidieť" alebo dvojnásobne často jazdiaci bus.
Reakcia na: Matej M #37:
Lenže ja nenavrhujem menej priamé spojenie, alebo prestupy navyše, ale autobus na totožnej trase. Takže namiesto vlaku z BA do Podhradia o 8:21, 16:21 a 20:21 by išiel napr. bus (s cykloprívesom) z BA do Podhradia o 8:21, 10:21, 12:21, 14:21, 16:21, 18:21 a 20:21. Ak platí koeficient v príspevku #16, stále by išlo o viac ako polovičnú cenu za podstatne lepšiu obsluhu (a ušetrené peniaze by sa dali využiť napr. na pridanie spojov aj z iných častí Záhoria či BSK, takže by ponuka práveže bola "priamejšia").
Reakcia na: ceres #35:
Jazdí nakoniec dvojbageta (na úkor nulovej rezervy), aby nebolo nutné obiehanie v Podhradí.
Reakcia na: 810zssk #12:
Za štandardných okolností môžem plne súhlasiť - doladený sieťový taktový systém s rôznymi variáciami kapacity spojov v konečnom dôsledku môže ponúknuť slušnú ponuku.

V tomto konkrétnom prípade ale nesúhlasím. Rekreačná doprava, ktorá nie je tak elastická na konkrétne umiestnenie časových polôh spojov, predstavuje skupinové cestovanie (bicykle, rodiny s deťmi), kde prestupy sú výrazným diskomfortom. Preto čo najpriamejšie spojenia nie sú rozhodne na škodu - vozidiel je v tom čase dostatok a predpokladám, že to zvládne aj kapacita dráhy. V neposlednom rade je tu aj bahn-effekt.

Príkladom nech bude JMK.
V lete 2014 bola nepretržitá výluka v úseku Valtice - Mikulov. Hoci celková kapacita cykloprívesov na NAD bola skoro rovná vlakom a ponuka cyklospojov viac ako dvojnásobná (!!!), ich využívanie sa prepadlo o 65%. Využívanie vlakových spojov v podobe NAD o 35%.
Reakcia na: ceres #35:
To by ma zaujímalo, čo bude ministerstvo nakoniec platiť - či objednanú bagetu, prisľúbený šukafón alebo dodanú dvaapolbagetu?
Reakcia na: Trammat #34:
Včera som na stanici videl dokonca dvojbagetový sendvič s cykloprívesovou náplňou, ak to nebol očný klam naprieč perónmi...
Reakcia na: Viliam22 #33:
Dnes išla 813 (bageta) + cyklopríves Dd.
Vie niekto napísať aké je zloženie súpravy?
Reakcia na: 810zssk #13:
pozor, cyklovlak si objednáva ministerstvo a nie kraj
Ozaj, tuší niekto, či bude ešte niekedy premávať turistický cyklobus od BSK? To bol síce dobrý nápad, ale realizácia bola silno nedomyslená. Pre cestujúcich bez bicyklov nemá zvláštna neintegrovaná linka s riedkym CP žiadny význam (ja som sa ním previezol raz, a jediný človek bez bicykla bol vodič), a pre cyklistov by bol zase oveľa lepší (integrovaný!) cyklobus, ktorý by párkrát denne spojil pezinskú železničnú stanicu so Zochovou chatou...
Reakcia na: andrejandrej #6:
Ako už napísali viacerí, v tomto prípade je aj cesta cieľom. To sa nedá merať len rýchlosťou. Párkrát som sa týmto previezol s deťmi a veľmi sa im to páčilo. Napr. aj to, že vlak skoro po celej trati 112 plaší stáda srniek.
Reakcia na: Max #2:
Súhlasím, že hustejší interval by bol pre turistov omnoho lepší (nie všetky spoje by sa nutne museli vracať až do BA, prestup v Zohore je postačujúci), ale sťažovať sa na to, že vlak odchádza 8:21 a nie o hodinu skôr a neskôr... to mi príde ako hľadanie problémov tam, kde žiadne nie sú. Ja si naopak myslím, že 8:21 je úplne vhodný čas na výlet do Malých Karpát.
Reakcia na: Trammat #27:
To je tiež zvláštne - Móricko valí Dunihlavy, tie by mali nahradzovať bagety a tie zasa šukafóny. Miesto toho sa vyťahujú šukafóny z cintorínov.
Reakcia na: birch #25:
Tento rok bude zrejme namiesto bagety jazdiť iba motorka 812 a príves, takže do motoru sa toho narozdiel od bagety moc nevmestí. Mala by jazdiť bageta, ale momentálne ich je mierny nedostatok naprieč Slovenskom.
Reakcia na: Miro #18:
Ako už bolo spomenuté nižšie, v súčasnosti nie, no od novej zmluvy veľmi pravdepodobne áno.
Reakcia na: Valec #21:
Ak bude na záhoráčiku rovnaká súprava ako po minulé roky, tak do toho cyklovozňa sa reálne zmestí niekoľko desiatok bicyklov, však nutne nemusia byť v stojanoch. A k tomu ďalšie do motorových jednotiek.
Aj v ešuse v oddieli s troma hákmi sme mali 10 bicyklov.
Reakcia na: Valec #21:
Ako hovorím, neobávam sa celkovej kapacity za deň ako skôr toho že cestujúci sa nedostane na "ten svoj" spoj.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Bicykle sa prepravujú len v nízkopodlažných vozidlách, kde je na to vytvorený dostatočný bezpečný priestor.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Chápem, že ide o kapacitu autobusu, ale aký má zmysel, keď sa prepravujú bicykle iba v pár spojoch denne, to už sa podľa mňa rovno môže zakázať celkovo preprava bicyklov v linkových autobusoch. Mňa skôr zaujímalo to, podľa čoho sa vyberali spoje s prepravou bicyklov, pretože do niektorých večerných, ale aj víkendových spojov na niektorých linkách (napr. 215, 219,...) by sa bicykle ešte zmestili.
Reakcia na: 810zssk #17:
5 či 6 na nosič plus dva do vnútra a to všetko každé dve hodiny je viac ako 20 do vlaku 3x za deň. Ak to časom stačiť nebude, niečo sa vymyslí. Vždy sa začína v menšom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #19:
Videl si niekedy linkový autobus?
Reakcia na: Miro #18:
Nie, pretože na 289 je iba jeden jediný spoj skoro ráno prepravujúci bicykle. Prečo vlastne neprepravujú medzimestské autobusy bicykle cez víkendy po celý deň, ale iba vo vybraných spojoch?
Reakcia na: Trammat #15:
A zoberú ma do toho autobusu s bicyklom?
Reakcia na: Valec #16:
Ďakujem. Tie nosiče ale majú pomerne obmedzenú kapacitu, škoda že nevydalo skôr na príves. Nejde len o kapacitu, ale aj o spoľahlivosť - predstava že niekto príde do Podhradia a jednoducho sa tam dozvie že mu bike neodvezú neznie moc dobre 😕
Reakcia na: 810zssk #12:
SL má (pôvodne dunajskostredskú) Karosu prerobenú na Cyklobus. Záhoráčik si ale objednáva MDV SR (BSK to úplne zrušil na konci sezóny 2019) a to si iné ako vlaky objednať nevie. Inak takým jednoduchým porovnaním za cenu 3 párov vlakov môže byť 12 párov autobusových spojov.

Od budúcej zmluvy je linka 289 jedným z kandidátov na prevádzku cyklonosičov na zadnom čele, takže možný počet prepravovaných bicyklov sa zvýši.
Reakcia na: 810zssk #7:
Do Plaveckého Podhradia jazdí cez víkendy každé dve hodiny autobus z Malaciek (priamo zo železničnej stanice), ktorý je prípojný na Os z/do Bratislavy.
Reakcia na: 810zssk #12:
ono tento vlak nie je len prepravný prostriedok ale funguje v zmysle hesla "cesta je cieľ", teda turistickou atrakciou nemá byť len to kam ma odvezie ale už aj samotná preprava ním 🙂

a ide okrem iného tiež o to, aby v práve tak turisticky zaujímavej lokalite, kde žije 85 ľudí sa našli takí čo si tam otvoria jeden predajňu suvenírov, druhý krčmu pre turistov atď atď aby sa proste tie lokality aj vzkriesili a začali žiť z turizmu. Aby keď máš čakať hodinu napr. na Záhoráčik, sadneš si do pohostinstva a dáš si nejaké to pivko či čokoľvek iné na osvieženie. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Ak aj nemá (a nebol by ochotný kúpiť), SL nie je jediný dopravca na planéte 😉 Ak si BSK je ochotný objednať cyklovlak u ZSSK, rovnako si môže objednať aj cyklobus od Arrivy, DPB, alebo Jožka Mrkvičku, podľa toho kto by mal záujem si zarobiť. Verím že zopár firiem by sa našlo.

Panuje tu taká dogma že keď už raz máme "svojho" autobusového dopravcu, musí jazdiť všetko. Ale tá zmluva nie je exkluzívna a nič nebráni BSK aby si nejake výkony navyše objednal od kohokoľvek iného.
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Neviem ako je to konkrétne v tomto prípade, ale tieto náhodné turistické vlaky sa často prezentujú ako spása cestovného ruchu. Myslím že aj projekt Záhoráčika má pod palcom oddelenie riešiace turizmus.

Za seba môžem povedať že ma oveľa viac ako turistu pritiahne dobrý interval ktorý mi dá flexibilitu naplánovať si výlet takej dĺžky akú potrebujem, než to či to ide po koľajniciach, ceste, alebo levituje. Osobitne to platí pri výletoch do prírody, kde sa mi na konci výletu nechce čakať dve-tri hodiny v nejakej náhodnej zaspatej dedine kde nič nie je, lebo som sa netrafil práve do času kedy ide vlak.

Pred týždňom som bol na dovolenke vo veľmi riedko obývanej oblasti a presne s týmto som bojoval - bolo pekné že na výlet do národného parku kam som chcel ísť sa dá ísť vlakom, ale čo z toho ak ide dvakrát denne, navyše úplne inokedy ako som chcel? A k tomu potom ešte dva autobusy za celý deň, čiže dokopy štyri spoje. Z dopravného hľadiska to chápem, je to 120-kilometrová trasa prakticky neobývaným územím na ktorého konci je dedina s 85 obyvateľmi a zopár hotelmi, ale to že mi tam ide zrovna vlak to nespasí a určite ma dva vlaky denne lálakli menej než napr. 10 autobusov (problém je že tie vlaky sú diaľkové, takže kým na miestnu obsluhu by stačil bus, na 18 hodinovú cestu do hlavného mesta už nie :)). Nakoniec som to riešil prenájmom auta, ale nechýbalo veľa k tomu aby som to celé zrušil a nešiel tam.
Reakcia na: toldo #10:
Má vôbec SL nejaký cyklopríves, lebo ak nie, tak do samotného autobusu sa zmestí len pár bicyklov?
preprava bicyklov autobusom, to je to prave orechove... aj to niekto z diskutujucich skusil?
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Presne tak .
Je to sice pomalsie ako autobus, ale zato je to drahsie. A to sa oplati 😁
Reakcia na: 810zssk #7:
A nejde práve v tomto prípade o to, že tam ide vlak po trati, kde sa bežne nepremáva (v podstate ten vlak je tá atrakcia)? Autobus by bol určite lacnejší, ale tu ide skôr o ten vlak, aj keď je pomalší. 🙂
Vo vlaku platí tarifa IDS BK, okrem prípadov keď neplatí 😃

Btw, aký interval autobusu by sa dal na tej trase dosiahnúť za tie peniaze ktoré lejeme do pomalšieho vlaku?
Cca 50 km za skoro hodinu a pol. Rok 2021, Slovenska gubernia, JZ od Vorkuty.
Reakcia na: shaggy #4:
Pochybujem, že by modré gumy mali na tejto trati nejaké potreby 😂 .
Reakcia na: Max #2:
A čo by si nechcel ešte? Aby sa ten vlak prispôsoboval požiadavkám turistov? Rovno aj klimatizáciu by tam mohli domontovať, nie?
Odchod sa riadi podľa potrieb železničiarov, ľudia sú tam len trpený náklad.
Reakcia na: Dezerter #1:
Nechápeš, že na tak preťaženej trati, ako je Zohor - Plavecký Mikuláš bol problém nájsť voľnú trasu 😁 ?
Myšlienka tohto víkendového turistického vláčiku do Plaveckého Podhradia je chvályhodná a je fajn, že bude jazdiť aj toto leto, no keď pozriem na tie odjazdy z BA... - 8:21 je v pohode, no ak je vláčik určený hlavne pre turistov, ktorí sa chcú vydať na výlet do Malých Karpát, azda by bolo vhodnejšie, ak by boli odchody z BA povedzme 7:21 a 9:21, prípadne 10:21. Ten odchod 12:21 mi príde celkom nepraktický (áno, chápem, že je tam kvôli jazde na opačný smer)
Som rád, že napriek minuloročným pripomienkam opäť nebude zabezpečený prestup na Záhoračik od Kútov a vlak odíde 15 minút pred jeho príchodom 😐