Verejné obstarávanie na 50 nových hybridných trolejbusov bolo vyhlásené

Hybridné trolejbusy umožnia rozšíriť trolejbusovú dopravu aj do oblastí bez vybudovaného trolejového vedenia.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) vyhlásil verejné súťaže na obstaranie nových hybridných trolejbusov, ktoré budú môcť premávať nielen pod trolejovým vedením, ale aj v úsekoch bez trolejového vedenia s využitím elektrickej energie z trakčných batérií. Spolu bude DPB obstarávať 50 hybridných batériových trolejbusov, z toho 16 veľkokapacitných dvojkĺbových 24-metrových vozidiel, 23 kĺbových 18-metrových trolejbusov a 11 kusov "krátkych" 12-metrových vozidiel.

Veľkokapacitné dvojkĺbové trolejbusy plánuje DPB nasadiť na najvyťaženejšiu trolejbusovú linku 201 z Hlavnej stanice na Dolné hony. Kĺbovými 18-metrovými hybridnými trolejbusmi by chcel DPB nahradiť autobusy na linke 61 medzi Hlavnou stanicou a Letiskom a tiež sa počíta s ich nasadením na predĺženú linku 210 z Hlavnej stanice cez Autobusovú stanicu k Mostu SNP (predĺžená trasa už má byť označená ako linka 40). Hybridné 12-metrové trolejbusy umožnia spojiť súčasné linky 41 a 203 do jednej linky spájajúcej Hlavnú stanicu, Drotársku cestu, Hrad, Hodžovo námestie a Kolibu (nová trasa by mala byť označená ako linka 44).

Dopravný podnik v minulom roku úspešne odskúšal hybridný kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris zapožičaný z Českých Budějovíc. Rovnako úspešne dopadli aj skúšky dvojkĺbového 24-metrového trolejbusu Solaris Trollino 24, ktoré počas minulej jesene dopravnému podniku zapožičal výrobca.

Som hrdý na to, že aj v náročnej situácii s výrazným výpadkom tržieb, spôsobeným pandémiou koronavírusu, môžeme aj naďalej obnovovať vozidlový park vďaka efektívnemu využívaniu eurofondov. Aj tento projekt bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra z Fondov Európskej únie, zo špecifického cieľa: Zvýšenie atraktivity a prístupnosti verejnej osobnej dopravy prostredníctvom obnovy mobilných prostriedkov dráhovej MHD. Bratislavská MHD tak bude výrazne ekologickejšia, kvalitnejšia a novými trolejbusmi dokonca nahradíme autobusy na viacerých linkách,“ uviedol Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB. Odhadovaná cena zákazky 24-metrových trolejbusov je 19,413 mil. € bez DPH, 18-metrové trolejbusy by mali stáť odhadom spolu 18,783 mil. € bez DPH a 12-metrové trolejbusy 7,205 mil. €.

Technické požiadavky DPB na 12-metrové trolejbusy je možné nájsť na tomto odkaze.

Technické požiadavky DPB na 18-metrové trolejbusy je možné nájsť na tomto odkaze.

Technické požiadavky DPB na 24-metrové trolejbusy je možné nájsť na tomto odkaze.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viliam22 #173:
Takže predbežne to aj u nás vyhrala Pesa? Osobne si však myslím, že v prípade 10ks obojsmerných električiek by bolo lepšie, ak by to vyhrala Škoda, aby sme mali menší počet typov električiek, u jednosmerných električiek je to vzhľadom na ich počet asi jedno.
Reakcia na: TeBeCe #172:
Info o električkách nemáme ešte stále? Česi sa ešte nezmierili s tým že ich porazili Poliaci, či?
Bude to este nadlho, niekto sa ide natahovat este pred vyprsanim lehoty
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/13488
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3146266
Žadatel pak nadto uvádí, že elektrický pohon dveří v rámci městské hromadné dopravy v České republice ani na Slovensku zatím nikdo nepožadoval a ani jej neprovozuje. 😁
a su tam aj dalsie perly.
Reakcia na: si #168:
To by tiež nemuselo byť zlé a navyše by bola obslúžená aj väčšia časť Prievozu. Jediná nevýhoda by bola nižšia rýchlosť na Mierovej, keďže na Gagarinovej by medzi výjazdom z D1 a Popradskou mohla byť aj 60-ka, čo by na Mierovej nešlo, stále by to však asi bolo menšie zlo (ešte je otázne, čo by na to povedali obyvatelia Mierovej).
Reakcia na: Urbanway 2423 #167:
to uz by som radsej skusil vylucit tranzitnu dopravu z mierovej a potiahnut tadial elektricku, sice v cestnom telese, ale s obmedzenim vjazdu len pre dopravnu obsluhu a niekde to cestne teleso prerusit tak aby tam tranzitna doprava nepresla....
dovody - vyhnes sa urovnovej krizovatke s vyjazdom z dialnice a zaroven aj pravidelnemu jazierku kusok odtial.....
Reakcia na: si #166:
Ešte mi napadlo jedno sci-fi riešenie, aby boli v smere špičky vždy zachované 2 pruhy pre IAD. Nedal by sa tu využiť tzv. "road zipper", ktorý by presúval stredovú bariéru podľa smeru špičky? V takomto prípade by ale musela byť el. trať vedená na jednej strane a na druhej strane by bola cesta 2+1 pre IAD, výhodou by však bolo, že by električku nekrižovali autá až tak často (väčšina malých ciest na Gagarinovej je na ľavej strane v smere z centra, takže el. trať by mohla ísť po pravej strane).
Reakcia na: Urbanway 2423 #165:
tazko povedat, ale nemaly objem dopravy tu tvori aj Vrakuna a Podunajske Biskupice, a tym nejaka R7 nijak nepomoze....
toto sa malo riesit nepovolenim vystavby az po hranu cesty dakedy pred 20timi rokmi.... (komunisti co si pamatam tak pri vystavbe novych objektov na tejto radiale ponechavali dostatocnu rezervu aj na pripadne dobudovanie separovanej mestskej kolajovej trate)
Reakcia na: Minko #164:
Ani keby bol v strede cesty a bol by oddelený od zvyšku cesty? Ako veľmi by vlastne ten jeden pruh na Gagarinovej (po dostavaní R7 a skončení všetkých možných obmedzení) chýbal?
Reakcia na: Urbanway 2423 #163:
padlo tu, že dnes sa nedodržiava BUSpruh, myslím že ani takéto električková trať by nedopadla ináč 🙂
Reakcia na: Minko #162:
Určite by to tam bolo treba celé prekopať, ale myslel som, že jeden pruh pre IAD v jednom smere by nahradila električka s BUS pruhom. Takto by to len tak tak mohlo vyjsť aj pri Lidli a TA3.
Reakcia na: Urbanway 2423 #158:
na Gagarinovej nemáš územnú rezervu na električku. Možno na niektorých miestach by sa vošla ale potom máš úsek pri LIDLI až po TA3 kam ju tam proste bez zásadnej celkovej zmeny organizácie dopravy nevtrepeš 🙂
Reakcia na: gejza #159:
"kým sa sedliaci odpracú späť na vidiek"
Som nevedel, že pracuješ v Eurovea.
Reakcia na: gejza #159:
A to tie byty nechá ležať ľadom ? Investičné byty sa dajú do prenájmu, čiže bývať sa tam bude tak či tak.
Reakcia na: Petto #156:
"Elektricka z PB obsluzi nove centrum BA (zona Skypark/Eurovea/Twin) kde sa ocakava grandiozne vela ludi po dokonceni vsetkych stavieb."

... pri všetkej úcte, tá zóna bude ako-tak zaľudnená len v pracovné dni a v piatok max. do 14:00 (kým sa sedliaci odpracú späť na vidiek) ... potom to bude v podstate mŕtva zóna, lebo to, že tie predražené byty niekto kúpi, neznamená, že tam aj niekto býva ....
Reakcia na: Petto #156:
Áno, pre nové centrum bude táto električka prínosom, ale aj trať po Gagarinovej by išla cez Mlynské nivy a na Košickej by sa určite dalo odbočiť minimálne k Novému SND. Takisto aj pri trase po Gagarinovej si viem predstaviť zrušiť jednu-dve zastávky (napr. zlúčiť Brodnú a Ondrejovovu), aby sa električka trochu zrýchlila. V konečnom dôsledku bude podľa mňa cesta po oboch trasách rovnako dlhá (ba dokonca by som povedal, že trasa cez VH a Prievoz bude dlhšia, aj keď nebude električka stáť "pri každej vŕbe") a obe nakoniec obslúžia aj nové centrum, s tým rozdielom, že električka cez VH bude mať celkom veľkú časť trasy mimo (zatiaľ?) nezastavaného územia a zlepší dostupnosť VH a ul. Mlynské nivy.
Reakcia na: Viko #155:
ked to prezeniem - ano, elektricka (lubovolna) ma urcite viac miesta ako nejaky minibus, pokial ale v danom case budem jediny kto chce cestovat, tak mi asi bude vcelku jedno ci budem sam v tej elektricke alebo minibuse.....
Reakcia na: Urbanway 2423 #154:
Elektricka z PB obsluzi nove centrum BA (zona Skypark/Eurovea/Twin) kde sa ocakava grandiozne vela ludi po dokonceni vsetkych stavieb. Trasa cez VH moze byt praveze prinosom kedze tam ta elektricka nebude stat "pri kazdej vrbe" ako stoja 201,202,(i 212) od Honov smerom do centra (po Mileticku )
Reakcia na: si #152:
Veď ale ak vie ponúknuť väčšiu kapacitu, logicky v sa v nej asi preňho nájde viac miesta, nie?
Keď to mám k niečomu porovnať - ak som mal na výber zo stanice do Petržky 93+prestup alebo 1+prestup, ani ma nenapadlo tlačiť sa do 93, keď L1 ma mohla odviezť komfortnejšie.