DPB testuje hybridný batériový trolejbus

Cieľom je overiť vlastnosti takéhoto vozidla pred verejnou súťažou na ich obstaranie.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) v týchto dňoch v uliciach mesta testuje kĺbový hybridný trolejbus s prídavným batériovým pohonom. Ide o vozidlo Škoda 27 Tr Solaris, ktoré si DPB zapožičal z Českých Budejovíc. S využitím prídavného zdroja elektrickej energie môže trolejbus premávať aj mimo trolejového vedenia. Testovacie jazdy budú prebiehať týždeň, budú však iba bez prepravy cestujúcich.

"Cieľom testov je preverenie prevádzkových vlastností hybridných trolejbusov, ktoré časť trasy jazdia na batérie a časť pod trolejovým vedením. Dôležité parametre sú napríklad výdrž batérie, jej vybíjanie a nabíjanie. Podstatné je aj preverenie dopadu prevádzky hybridných trolejbusov na napájanie trolejových tratí," priblížila účel testovania hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová. Na základe získaných výsledkov bude možné lepšie nastaviť podmienky verejnej súťaže na obstaranie takéhoto typu trolejbusov.

Vozidlový park bratislavskej MHD by v budúcnosti mohli doplniť aj takéto hybridné trolejbusy, s využitím ktorých by mohli byť niektoré autobusové linky premávajúce časť trasy pod trolejovým vedením nahradené práve batériovými trolejbusmi. Aj v súčasnosti DPB prevádzkuje trolejbusy, ktoré môžu premávať aj mimo trolejového vedenia (Škoda 25 Tr, Škoda 30 TrDG), no tie ako prídavný zdroj elektrickej energie využívajú dieselgenerátor.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kotlár #54:
ja v tom skôr vidím skvelý vizionársky počin - oni rozvoj trolejbusovej dopravy úmyselne bojkotujú, pričom chcú nechať túto tému ako skvelú vábničku, o ktorej bude intenzívne drístať niektorý z nádejných kandidátov na primátora v najbližších komunálnych voľbách 😃 😃 😃
Reakcia na: lostrail #53:
Kým Bono nespraví benefičný koncert pre jej podporu asi všetci kompetentní ju budú mať ďalej na háku, pretože to čo zameškali doteraz len všetko oneskorí a skutočne som nezachytil že by sa riešila vôbec projektová príprava zo strany mesta.
Keď to už toľko odkladajú tak by tam mohli zakomponovať presun zástavky Pri Habánskom mlyne ako sa spomínalo v niektorej z diskusií.
Reakcia na: Mhr1 #47:
A je velka skoda, ze na to mozeme zabudnut. Ked vidim, aky masivny bobok sa hadze napr. na TT cez Mlynsku dolinu (tam este nie je pripravene doslova nic a povodne to malo byt hotove v roku 2021), mozeme asi na podporu trolejbusovej dopravy zabudnut. Teraz nemyslim parcialy, lebo to je asi cesta ktorou chce Vallov tim ist, t.j. aby stacilo nieco kupit, len nech nemusia nic projektovat a vymyslat.
Za mna je to minus. Netvrdim, ze parcialy nie su dobry napad, ale nie na ukor rozvoja siete.
Reakcia na: Andy #51:
Na transparente mal ZKUSEBNI JIZDA, poobede stál na zastávke Mlynské Nivy smer Račianske mýto, palice nahodené pod natrolejovacími strieškami, všetky dvere otvorené... Išiel som okolo na biku, tak som viac neočumoval 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #50:
Na linkách nejazdí. Vraj bol aj v DNV dnes.
Dnes jazdil ako L210? Videl som ho ráno o pol siedmej a poobede o pol štvrtej na Karadžičovej...
Reakcia na: gejza #48:
A pritom sa s tým pred pár rokmi aj reálne počítalo.
Reakcia na: Mhr1 #47:
úprimne - to znie tak rozumne, že by to tu po prečítaní mohol niekto z DPB a.s. aj pochopiť a tak do 15 rokov aj predložiť ako vlastný nápad 🤔 🤔 🤔
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Bolo by potrebné zvážiť zatrolejovanie krátkeho úseku po Trnavskej a Vrakunskej na konečnú a-39, v budúcnosti až po TIOP Ružinov. Zabili by sa tým 2 muchy jednou ranou:
1. t-61 by mohla jazdiť v trase totožnej s dnešnou a-61, lebo by pod drôtmi išla až k železničnému priecestiu. Na baterky už len kratší kúsok k Avionu a na letisko.
2. Namiesto a-39 by na Astronomickú bola predĺžená t-207 (t-47, ak by došlo k prečíslovaniu) od Zimného štadiónu. Jednak by bola investícia do elektrifikácie riadne využitá a taktiež by v smere na Astronomickú došlo k zlepšeniu intervalu (namiesto dnešných 20 min. by to bolo 10 v PDšr a 15 min. v ostatnom čase). No a potom a-39 či a-31 (ktoré číslo by sa zvolilo, je v zásade jedno, 39 je tradícia, 31 je zasa "tá kratšia") by jazdila v trase Trnavské Mýto - Slávičie údolie. Bola by to jediná linka neovplyvnená zdržaniami na Trnavskej.
Nerozumiem, prečo na to ešte nikto neprišiel - krátky elektrifikovaný úsek a umožnil by náhradu dvoch autobusových liniek.
Reakcia na: Ma178rek #45:
Tak vzdy sa moze predlzit o 1 zastavku dalej na Bajkalsku a tocit pri 3 veziach - tam je tusim sirsi zeleny pas 🙂 https://www.google.com/maps/@48.1630367,17.1394512,3a,75y,239.07h,81.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sX0kRTCF7EgHhII7kS6Um9w!2e0!7i13312!8i6656
Reakcia na: Urbanway 2423 #44:
Lenže Capacity má výhodu a to že posledná náprava je otočna
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
Tam to tuším vytočí aj CapaCity (niekto tu raz spomínal svoje príhody pri posilovke na hokej), len tie semafory (zelená by tam bola iba v prítomnosti auta/autobusu) by boli asi nutnosť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #42:
Tu klbák nevytočí?
https://maps.app.goo.gl/ZmpadK3JveBVh99k8
S tým, že by sa zapol semafor, aby mohol autobus prejsť cez všetky pruhy
Reakcia na: Solider #41:
A to by si ju točil objazdom cez Jégeho a Miletičovu alebo ako?
Reakcia na: S499.1023 #40:
Áno z toho dôvodu, že bezprostredne pri Zimnom štadióne sa nachádzajú dve fakulty UK.
Reakcia na: Solider #36:
Čiže vlastne kozmeticky upravená 31...
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Prečo?
Reakcia na: Viko #37:
A co ak nema? Papierovo nema, mame nejake podlozene data ci to tak je? Lebo ja si naopak myslim, ze to tak nie je (nemusi byt) a teraz kto ma pravdu? 🙂
Reakcia na: MatejBA #34:
Ohľadom 93 - stále si myslím, že Solaris so "skriňou" má väčšiu reálnu kapacitu, než SORka bez uličiek plná batožiny.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Neviem, či je rozdelenie práve najlepšia cesta. Akože by jazdila 39 po Zimný štadión a nejaká náhrada zo Súhvezdnej po Račianske mýto? Skôr by som išiel cestou skrátených spojov po Zimný štadión.