K Horárni Krasňany bude premávať nová linka MHD

Magistrát chce novou linkou znížiť počet áut v Lesoparku.

Magistrát Bratislavy informoval, že od 27. marca 2021 bude zavedená nová autobusová linka 154, ktorá bude premávať po Peknej ceste do Lesoparku k Horárni Krasňany. Mesto chce návštevníkom Lesoparku zjednodušiť dostupnosť obľúbeného rekreačného areálu a tiež odbremeniť Peknú cestu od automobilov.

Aktualizácia: Pre zlú finančnú situáciu DPB v dôsledku pandémie sa zavedenie linky 154 odkladá na neurčito.

Linka bude premávať počas voľných dní zo zastávky Hubeného na Peknej ceste, kde bude možný prestup z električkovej linky 3, a ďalej pôjde cez zastávky Slanec, Muničné sklady na konečnú Horáreň Krasňany. Na linku má byť nasadený nízkopodlažný autobus prístupný aj pre zdravotne znevýhodnených a rodiny s deťmi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: birch #53:
Veď ale na spoluprácu treba dvoch, mesto sa nedá rozvíjať len na základe osvietenosti developerov.
Magistrát má mať jasnú koncepciu (a nie súčasný smiešny generel), má vedieť, aké kroky budú potrebné na jej naplnenie a má následne robiť všetko preto, aby sa dali realizovať jednotlivé opatrenia - od výkupu pozemkov pre líniové stavby až po rokovanie s investormi, ako zahrnúť dopravné potreby do ich projektu.

Omnoho prínosnejšie než znúdzecnostný aktivizmus developerov by preto bolo, keby mesto začalo mať záujem poskytovať služby všetkým svojím občanom, bez ohľadu na to, kto a kedy staval ich obydlie. Že ho dnes nemá, sa dá ilustrovať napr. na Ráztočnej - prvé bytovky sa dožívajú teraz niekedy 20 rokov a taktovú dopravnú obsluhu im zabezpečil až krajský IDS.
Reakcia na: Trolley #50:
To má byť zohľadnené v územnom pláne.
Reakcia na: Melange #52:
Ale DPB sa pýtať bude a ak bude Rybanský pri zmysloch, tak to zmetie zo stola.
Reakcia na: gejza #48:
Ja viem, že tam nebývaš ale viem, prečo som uviedol túto adresu. Mimochodom, keď už nás tu oslovuješ menami, mohol by si sa aj ty predstaviť.
Reakcia na: 810zssk #51:
Musieť nemusí, ale je to prínosné, najmä pri veľkých projektoch. Každý dobrý návrh bude v prospech obyvateľov - spolupráca mesta a developera je vždy prínosnejšia ako keď pracujú 'každý na svojom'. A developer na rozdiel od mesta zase vie, aké tam má v okolí ďalšie plány a najmä kedy ich chce realizovať.

Príklad: Ak by sa za prvými Slnečnicami (Viladomy) postavila ďalšia štvrť, obratisko by tam nechýbalo. Takto tam ale žiadny vhodný priestor na ukončenie linky nevznikol a obyvatelia majú takú MHD akú majú.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Lenže teba sa na to ani nikto nepýta.
Reakcia na: Trolley #50:
Nie, nemusí. Na to má myslieť mesto a keď tak to dať investorovi postaviť ako vyvolanú investíciu. To aby developer plánoval zastávky MHD je nonsens, už len preto že nemôže vedieť aký koncept obsluhy bude mať mesto v danej oblasti (teda kade budú viesť linky, kde budú končiť a podobne). Že to nevie ani samotné mesto je druhá vec, ale to by to vedieť aspoň mohlo 😂
Reakcia na: Viko #49:
Ale stavebník musí predsa pri výstavbe myslieť aj na verejnú dopravu - vybudovať miesto pre zastávky, alebo obrátisko MHD.
Reakcia na: gejza #48:
Je pravda, že obyvatelia môžu absenciu obsluhy urgovať cez samosprávu, ale nerozumiem, prečo by sa na to malo čakať. Keď sú raz platné pravidlá o službách vo verejnom záujme, niečo oprávňuje mesto ich nedodržiavať, až kým na to nedostane urgencie?
Stavebník nemá čo suplovať aktivitu mesta v tejto oblasti, mesto predsa samo vie, koľko zámerov kde posudzovalo a teda preň nie je ťažké spočítať, čo z toho kde vyplýva.
Reakcia na: 810zssk #37:
#37 Samo, ja som sa vo svojej pripomienke venoval štádiu plánovania, resp. výstavby. Určite uznáš, že v tom čase ešte "domová správa" nemá toľko povinností. .... pokiaľ ide o rozšírenie obsluhy do už obývaných oblastí, v tých prípadoch by som obyvateľom odporúčal komunikáciu s MiÚ, ktorý to môže následne riešiť s Magistrátom.

#44 Igor, nepoteším Ťa. netrafil si ani len mestskú časť.
Reakcia na: HORVI #45:
Veď tu už birch v #12 dával link, že dôjde k zmenám smerov jednosmeriek.
Reakcia na: HORVI #45:
Šak sa bude meniť smer jazdy na niektorých uliciach.
.
Reakcia na: 810zssk #37:
Ak býva na Fosterovej 14, tak možno aj hej 😆 .
Reakcia na: Melange #26:
To, že sa tam autobus fyzicy otočí, neznamená NIČ. Ja by som tam autobus na nezabezpečené otáčanie na štvorpruhu nepustil.
Reakcia na: Trolley #40:
Jj, taka 4 cele Karpaty obchadza - to by davalo zmysel.😛
Reakcia na: Trolley #40:
To už sú konšpirácie.🙃
Reakcia na: Petto #36:
154 asi preto lebo číslo 4 je pre oblasť Karpát.
Reakcia na: Ma178rek #34:
Tých cestujúcich by som chcel vidieť 😀 Je úplne jedno aké to ma číslo, môže to byť 154, 175 alebo kľudne aj 126, rozdiel by bol nulový.
Reakcia na: gejza #28:
Zabezpečovanie MHD je zo zákona kompetencia mesta. Vaša domová samospráva rokuje s DPB?
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
Ano,ciselne 154 je od veci , ale rad 5x sedi. Uz tam mohla ostat 156, ktora chvilu jazdila v danej zone.
Reakcia na: Petto #32:
Podľa mňa mohla byť kľudne označená ako 54 a nemusela byť vôbec v rade doplnkových liniek, ale číslo je fakt to najmenej, čo cestujúceho trápi...
Reakcia na: HORVI #31:
Nikto to neberie z pohĺadu DPB, to oblastné číslovanie je známe aj medzi cestujúcimi hoc je veľa výnimiek a nezmyslov
Ale áno, aj v Krasňanoch. A L154 by si chápal ako linku vo Vajnoroch, Východnom a v Starej Rači (okolie Čachtickej ulice).
Reakcia na Petto #32.
Reakcia na: HORVI #31:
Stoj si,za cim chces. Ale 175 nema zmysel, nakolko tu linku by som chapal ako doplnkovu linku v oblasti Vrakune, D.Honov a nie v Krasnanoch.
Reakcia na: Petto #30:
Nemôžeš to brať z pohľadu DPB. Ber to z pohľadu obyvateľov. V oblasti Krasňany premáva na typ linky 5x len linka 51. A poďme do toho ešte hlbšie do lokality Pekná cesta. Obyvateľom tejto lokality sa podľa mňa viac hodí L175, keďže tam premáva aj linka 75. A iní ľudia, z iných kútov Bratislavy by v tom mali zmätok, že premáva tam L154 a L75. Podľa mňa by bolo lepšie, keby to bola L175. Za svojím názorom si budem stále stáť!
Reakcia na: HORVI #29:
Preco nie 175 ? Lebo tu mame ako tak platne oblastne oznacovanie a Krasnany,Raca su linky s 5x alebo s 15x.
Dávam tomu veľké plus. Autá, ktoré pod horárňou parkujú - je ich veľmi veľa. Navyše, málokomu by sa chcelo šľapať tých 30 (od električkovej zastávky Pekná cesta) do strmého kopca, ale prečo práve to musí byť L154.
Čo tak L175?🙂
A vozidlá: Keď píšu, že budú nízkopodlažné, tak predpokladám, že to bude Solaris Urbino 8,6, prípadne SOR EBN 8.
Reakcia na: 810zssk #25:
Skôr by som sa spýtal, či ten, kto tam tú výstavbu iniciuje, vyvinul akúkoľvek aktivitu, aby tam VHD dostal. Rokoval s DPB a.s. ešte pred výstavbou o zavedení linky MHD do danej oblasti ? Vytvoril v rámci výstavby priestor pre zastávky či obratisko ? Určite by lepšie pri predaji znela skutočnosť, že do oblasti je plánované zavedenie linky MHD. Jednak to zlepší vnímanie projektu v očiach verejnosti a klientely, zároveň to vyvinie nepriamy tlak na Mesto, aby tam tá MHD premával čo najskôr. ..... namiesto toho sa dožijeme podobných lapsusov ako Slnečnice ....
Reakcia na: Melange #26:
Už len samotný tvar križovatky nie je na otáčanie uspôsobený. EBN 8 by sa tam síce vytočil, ale aj tak mi to príde zbytočne komplikované (nehovoriac o bezpečnosti takéhoto otáčania). Okrem toho mi príde maximálne neekonomické otáčať autobus 800 metrov od výstupnej zastávky (čo je tam aj späť 1,6km), keď to ani nie je potrebné. Navyše si myslím, že prístup z električky na autobusové zastávky na Račianskej nie je oveľa lepší ako prístup na Hubeného.
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
"Na križovatke Račianska x Černockého sa otočiť nedá" - otočenie tam nezakazuje žiadna značka; je tam podľa Street View zákaz odbočenia doľava, ale nie zákaz otočenia. Krátky autobus by sa zrejme vytočil.
Reakcia na: Tríbeč #18:
Napadlo ti že "miestna klientela" má auto práve preto že tam nejazdí MHD? Či máš predstavu že ľudia sa tam nasťahujú a budú pár rokov žiť bez dopravnej obsluhy aby motivovali mesto tam nejaku zaviesť?

Pri verejnej doprave vždy platí že ponuka predchádza dopytu. Preto mnohé mestá stavajú metro do polí kde nič nie je.
Reakcia na: Melange #23:
Problém by nebol v odbočení z Peknej cesty, ale skôr v tom, kde by sa ten autobus otáčal. Na križovatke Račianska x Černockého sa otočiť nedá a tak mi okrem objazdu po Kadnárovej, Černockého a Račianskej nenapadá iná možnosť, ako obslúžiť Peknú cestu. Navyše si nemyslím, že prejsť 160 metrov z Hubeného (smerom z centra) na električku je nejaký veľký problém. Okrem toho by podľa mňa bolo dobré presunúť zastávku Hubeného smerom do centra (pre 75) oproti zastávke (75 a 154) smerom z centra, aby sa zlepšila dostupnosť aj v tomto smere.

#22
Trolley sa podľa mňa pýtal, či by to autobus vytočil priamo na Slanci (ulice Horská, Na grunte, Vavrinecká, Na Slanci), čo by podľa mňa vytočil aj 10,5/12-metrový autobus (nehovorím o úseku k horárni), len či by nebol problém skôr s tým, že by obyvateľom vadil prejazd autobusov pred ich domom...
Reakcia na: Tríbeč #17:
Pokiaľ viem, z Peknej cesty sa dá normálne odbočiť doľava na Račiansku a taktiež z Račianskej sa dá odbočiť doprava na Peknú cestu.
Reakcia na: Trolley #16:
Kde "tam"?
Reakcia na: Tríbeč #18:
Po tej druhej trase by mohla jazdiť linka, až ku vozovni Krasňany, prípadne cez Malokrasňanskú. Namiesto na Peknú cestu.
Reakcia na: Viko #19:
a hlavne sa tam vystavba pokial viem ani uplne neskoncila, takze obyvatelia budu este pribudat a ked tam nebude ziadna aspon trochu pouzitelna linka, tak vsetkych hned po nastahovani sa bude ucit na pouzite auta (a potom nazad z auta to uz ide tazko)
Reakcia na: Tríbeč #18:
Súhlasím, bus po starú otočku tej obytnej zóne okolo Horskej veľmi nepomôže. Ale to, že tam ľudia fungujú ako taxikári, nie je pre mňa dôvodom aby sa tam MHD nezaviedla, práve naopak. Keby chodil bus bližšie k bytovkám, podľa mňa by si to našlo klientelu, veď tam nestoja vily pre horných desaťtisíc. Skôr pošleš dieťa samé MHD, keď nasadne niekde blízko domu, než keď sa má presúvať poľnou cestičkou dolu k hlavnej ceste.
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Súhlasím a ja si myslím, že od roku 2010, kedy 156 jazdila sa prakticky nič nezmenilo. Len pribudlo niekoľko bytoviek a obyvateľov, ktorí využívajú vlastné auto. Pre Slanec to nemá význam a celotýždenná prevádzka by boli vyhodené peniaze, miestnu klientelu to neosloví, ich sa ani parkovacia politika nebude dotýkať. Možno až prídu do dôchodkového veku... K zástavke Slanec je to 400m: https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&x=17.1359588&y=48.1963820&z=17&rc=9nmEAxOI8bZGhNu&rs=osm&rs=osm&ri=1005568413&ri=1006021469&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9nmIIxOI5aNZRoMhgQYNWSKO5YR6ZRMQSScOdMx

Zopár ľudí, ktorých odradili ranné zápchy pred koronnými časmi idú pešo cez Malé Krasňany/Nový záhon k električke 750 m po asfaltke, hustota spojov sa nedá porovnať, ja si myslím, že je to aktuálne dostatočné riešenie: https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&x=17.1357121&y=48.1937502&z=17&rc=9nmEAxOI8bgzgebr&rs=osm&rs=osm&ri=1005568413&ri=1070658305&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9nmWfxOIAOWKfWP6wGqVgCpUFEwSp4O
Reakcia na: Melange #11:
Zachádzanie na autobusovú zastávku Pekná cesta by určite lepšie nebolo. Po novom by bus musel robiť vyhliadkovú jazdu cez Hubeného, Černockého až by tam po Račianskej došiel. Z tejto zastávky vedie najkratšia trasa k električke vyšlapaná cez trávnik. V opačnom smere - zast. Pekná cesta smer Rača by si musel prejsť späť ku križovatke a cez 2 prechody pre chodcov krížom cez Račiansku. Z osobných skúseností, ale aj z praxe vidieť, že je rýchlejšie ale aj bezpečnejšie cestu strihnúť krížom cez Račiansku rovno z tejto zastávky. Autá z Krasňan smer Rača niekedy ignorujú prednosť chodcom. Mimochodom bus by sa ďalej musel ísť otočiť k Modrému mostu, aby sa mohol vrátiť smer centrum.
Reakcia na: Melange #11:
Otázka znie, či by sa tam autobus dokázal vytočiť.
Reakcia na: si #14:
Chodci a cyklisti smerom k horárni majú k dispozícii novú turistickú trasu (modrá TZT) popri areáli Muničných skladov. Ak sa tam zakážu aj autá, bude tam väčší kľud.
Reakcia na: IBBI #13:
a zakazat vjazd aj cyklistom ? 😃 ved chodci maju vzdy velku radost ked stretnu divoko zjadzujuceho cyklistu....
Interval sa nevie? A tiez dufam, ze zakazu vjazd autam! To aj ako cyklista vravim.
Reakcia na: Melange #11:
Bude vykonaná zmena aj v jednosmerkách https://bratislava.sk/sk/krasnany
Cyprichova je v danom úseku jednosmerná, ale v opačnom smere, takže autobus nebude môcť premávať tak, ako je na obrázku. A dúfal som v normálnu obsluhu Slanca, teda celotýždenne a so zastávkou priamo v štvrti, nie na jej kraji, takže táto linka pre Slanec nebude takmer žiadny prínos. No a prestup na Hubeného na električku je tiež dosť nešťastný. Je to odtiaľ kus. Vhodnejšie by bolo, keby autobus zachádzal až na autobusovú zastávku Pekná cesta.
Reakcia na: gejza #8:
Ak si správne pamätám, tak problémom bola jej trasa (nie zrovna najlepší prestup na električky a zápchy na Račianskej) a interval (zdá sa mi, že bol 30-minútový). Takisto vtedy ešte nestáli ani bytovky na Slanci, takže aj okruh potenciálnych cestujúcich bol relatívne malý. Keď to všetko sčítame, tak zistíme, že pre väčšinu (zdravých) ľudí nemalo zmysel čakať na autobus, keď za menej ako 10 minút zbehli na Peknú cestu.
Reakcia na: Stenly #2:
úplne bude stačiť, ak umožnia parkovanie LEN na miestach na to určených a nebudeme tam čeliť problémom ako na Potočnej
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
pokiaľ mi pamäť slúži, na Slanec chodila linka 156 (cca desať rokov dozadu), ale po roku premávky skončila .... vie niekto, prečo sa neujala ?
Reakcia na: Butroel #6:
Podľa mňa si dal otázku do trochu zlého vlákna. 🙂 Tu sa o tom dočítaš niečo viac: https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=238737#238737
Mám otázku chystajú sa nové linky do Podunajských Biskupíc kôli rastu novej štvrte?
Reakcia na: TomJ #4:
Toto by zaujímalo aj mňa (sociálka podľa mňa bude pri horárni), ale dúfam, že sa bude pokračovať v šľapajách 144, t.j. žiadne diery v CP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Mňa by ešte zaujímalo, ako bude riešená sociálka pre vodičov. Či budú mať WC hore pri horárni alebo budú v CP každé dve hodiny diery, aby si šofér stihol odskočiť do Depa Krasňany.
Aké vozidlá sa tam plánujú nasadiť? EBN 8?

Vie niekto, či sa uvažovalo aj s premávkou k bytovkám na Slanci (aj cez PD) alebo to od začiatku mala byť len linka na spôsob 144? Toto je podľa mňa ideálna príležitosť pre zavedenie obsluhy bytoviek na Slanci. Súčasná trasa tam aj späť by mala trvať cca 15 minút, takže 15-minútový interval tu s jedným vozidlom aj tak nebude možný. Zachádzka cez Slanec by pridala 5 minút v každom smere, vďaka čomu by trasa trvala cca 25 minút, t.j. 30-minútový interval by mal byť aj tak možný (jeden vodič tú linku aj tak nevyjazdí a prestávky by boli podobné ako na 144).
OK. Dúfam ale, že po zavedení linky tam zakážu vjazd autám (s výnimkou vlastníkov chát a záhrad).
To je super! Neveril som, že mesto niekedy zavedie takúto linku 👍