Dopravoprojekt ukázal ako bude vyzerať Krížna a Odborárske nám. po modernizácii električkovej trate

Pri modernizácii Ružinovskej radiály príde aj k celkovej rekonštrukcii uličného priestoru od Amerického námestia po Legionársku.

V rámci pripravovaného projektu modernizácie Ružinovskej radiály príde aj k modernizácii električkovej trate v úseku od konca Špitálskej ulice cez Odborárske námestie a Krížnu až po Legionársku ulicu. Na základe minuloročných požiadaviek hlavného mesta, ktorý je investorom tejto modernizácie, bola do projektu zapracovaná aj komplexná rekonštrukcia uličného priestoru "od fasády k fasáde" v tomto úseku. Projektovú dokumentáciu pre túto modernizáciu spracováva na základe verejnej súťaže spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá teraz zverejnila prehľadnú situáciu uvedených úprav na Americkom námestí, Odborárskom námestí a Krížnej ulici.

Najvýznamnejšou zmenou je preloženie polohy električkovej trate medzi Špitálskou a Májkovou ulicou k parčíku na Americkom námestí na miesto dnešnej cestnej komunikácie smerom do centra mesta. Cestná doprava bude po novom vedená medzi Záhradníckou a Mickiewiczovou/Špitálskou priamo bez potreby križovania električkovej trate na Odborárskom námestí. Projekt tiež počíta so zrušením priamej cestnej premávky z Krížnej na Mickiewiczovu/Špitálsku (možné bude iba odbočenie na Májkovu ulicu) a so zrušením odbočenia zo Záhradníckej na Májkovu.

Úpravou polohy električkovej trate sa dosiahne zlepšenie prestupovania cestujúcich v uzle Americké námestie. Doterajšia električková zastávka na Odborárskom námestí smerom k Trnavskému mýtu sa presunie na Americké námestie, pričom nástupište tejto zastávky bude spoločné s nástupišťom trolejbusovej zastávky v smere na Kollárovo námestie. Zároveň sa priblíži tesne ku križovatke pri nemocnici aj zastávka trolejbusov na Mickiewiczovej v smere von z centra. Zmenou polohy trate sa dosiahne aj zmenšenie koľajových oblúkov v rozvetvení trate pred nemocnicou.

Projekt prestavby trate na Americkom a Odborárskom nám. (zdroj: Dopravoprojekt, a.s.) - po kliknutí na obrázok sa otvorí kompletná situácia v PDF

Zastávka električiek na Krížnej ulici bude prebudovaná na združenú zastávku, takže na nej budú môcť zastavovať aj nočné autobusy, prípadne náhradná autobusová doprava. Menšou úpravou prejde aj poloha koľajového triangla na Vazovovej ulici. Električková trať od Amerického námestia po Legionársku má mať uzavretý betónový kryt.

Súčasťou projektu je aj realizácia nových cyklochodníkov po oboch stranách na Krížnej ulici a Odborárskom námestí. Projekt počíta aj s väčšou výsadbou zelene, pričom na Krížnej ulici budú po stranách ulice vysadené dve nové stromoradia. S úpravou cestnej komunikácie príde tiež k úprave parkovacích miest, ktoré budú zriadené po oboch stranách Krížnej ulice.

Kompletná projektová dokumentácia pre modernizáciu Ružinovskej radiály by mala byť dokončená v lete tohto roka. S realizáciou projektu sa počíta od jesene 2022 do konca roka 2024.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #94:
ak myslíš postup podľa § 7 ods. 1 písm. f) zákona č. 253/1998 Z. z. v platnom znení, tak si pozri aj odsek 2, ktorý ustanovuje povinné doklady k takémuto zrušeniu... a teda napríklad výpoveď z nájomnej zmluvy tam nie je.... a teraz, čo ak tú výpoveď neprevezme (bárs aj schválne), čo s tým? 😉
Reakcia na: Minko #92:
A čo je vlastne na tom v realite nejednoduché? Lebo paragrafovému zneniu rozumiem tak, že každému kto nemá právo na užívanie (nie je vlastník / nemá platnú nájomnú zmluvu) môžeš dať TP zrušiť bez ďalších podmienok.
Reakcia na: Minko #92:
Hovorím o CZ legislatíve, severný Balkán nie je moja šálka kávy. U nás stačí na prihlásenie trvalého pobytu nájomná zmluva, prenajímateľ nesmie brániť nájomcovi v prihlásení k trvalému pobytu.
Reakcia na: S499.1023 #91:
na SK áno, odhlásiť niekoho z TP pokiaľ to neurobí od sám, napriek tomu že si vlastník nie je až tak jednoduché. bohužiaľ je to dané právnym stavom u nás. inak na základe čoho je odmietnutie prihlásenia na TP nelegálne? počujem to prvýkrát. 🙂 Bohužiaľ celá Európa aj EÚ prechádza skôr na termín miesto obvyklého zdržiavania sa, ktoré je zásadne odlišné od TP vnímaného u nás len u nás to akosi nejde... aj keď chápem, keď u nás nedokáže polícia doručiť predvolanie ani osobe, ktoré sa pravidelne zúčastňuje rokovaní v NRSR, bez povinnej elektronickej schránky pre FO si neviem predstaviť, ako by to u nás mohlo fungovať 😁
Reakcia na: Minko #90:
Toto som mal vždy ošetrené tak, že som zmluvu, ktorá mi neumožní trvalý pobyt, proste odmietol (o. i. je to nelegálne). Neviem, ako je to v SR ale v ČR trvalý pobyt nezakladá nájomníkovi žiadne väčšie práva voči majiteľovi.
Reakcia na: S499.1023 #89:
no v BA takým spôsobom, že štandardne ti prenajímateľ neumožní prihlásiť si trvalý, či prechodný pobyt v prenajatej nehnuteľnosti a na niektorých miestach nebýva parkovacích miest fakt dostatok... ak príde rezidenčná politika parkovania, môže sa ti takéto parkovanie pekne predražiť (nerezident) 😁 resp. ak má pridelené parkovacie miesto tak si ho bude od teba nechávať platiť zvlášť za nie zrovna najmenšiu sumu 😁
Reakcia na: lostrail #88:
Síce neviem, ako by bývanie v nájme malo komplikovať parkovanie (býval som v nájme po presťhovaní do ČR 19 rokov, než sme našli ten správny dom a parkoval som v rezidenčných zónach vždy) ale nehádam sa, že niekto auto k životu nepotrebuje. Ja som len rozporoval ten mordor na Medenej a v Unitase.
Reakcia na: S499.1023 #87:
Priklady ako priklady. Ked byvas v najme, parkovanie sa ti na takych miestach mierne komplikuje. Ale to je jedno. Mozeme si dosadit hocijake miesto, dolezite je, ze viem o ludoch, co auta k zivotu nepotrebuju a parkovanie preto nie je pre nich zivotna potreba.
Reakcia na: lostrail #85:
Mal som rozpísaný dlhý príspevok, ktorý mi spadol a písať znova ho nebudem, tak len v skratke: Aj keď v princípe s Tebou súhlasím, lokality ako príklad si si nevybral veľmi dobre, zhodou okolností so všetkými uvádzanými lokalitami mám skúsenosť - súhlasím len s Konventnou, na druhej strane embryám farárov autá netreba, Kičura má ešte pár rokov čas, než ho začne tento projekt páliť a novostavba v prieluke garáže má. Inak nad Royko pasážou mi bývala spolužiačka, parkovali bez problémov zo strany Kolárskej/Jedlíkovej, na Medenej pracoval kamarátov otec, parkoval (samozrejme za peniaze) vo vnútrobloku jedného domu oproti Dr. Horákovi, v Unitase mi bývala kamarátka, auto mali, parkovali, problémy nezmieňovala. Odišli preto, že v Unitase sú len malé byty.
Na Obchodnej som dve epizódy svojho života pracoval a navštívil desiatky tamojších bytov. Problémom bola veľmi nízka kvalita bytového fondu - nielen podinvestovanosťou ale aj mizernou kvalitou výstavby už v čase vzniku. Napriek tomu nikto odtiaľ odísť nechcel, odchody boli nútené po reštitúciách a privatizácii. Ale boli aj výnimky - nad Rempo pasážou mi bývala ďalšia spolužiačka a tam to bolo super.
Reakcia na: lostrail #85:
ja som tiez velmi dlho fungoval bez auta (aj z periferie) a nechybalo mi to, k nejakemu som sa dopracoval az pomerne neskoro ked sa mi prestahovala praca na opacny koniec mesta a cestovanie MHD sa prilis natiahlo... (aj to by sa ale bolo byvalo dalo zvladnut aj bez IGK, akurat by sa mi skratil volny cas denne o nejakej 1.5-2hodiny)
odkedy vsak nie som single a pribudli deti, neviem si to velmi dobre bez tej motorovej potvory aspon obcas predstavit... a z vlastnych skusenosti predpokladam ze aj ini to maju podobne.... aj ked je napriklad fakt ze dnes ostava vela ludi uplne single alebo v paroch bez deti, pri tych si viem predstavit ze im auto chybat velmi nemusi....
PS: domy na obchodnej su obsluzitelne (a obvykle aj obsluhovane) z opacnej strany z dvorov, z hladiska pristupu do danych domov to az taky problem nie je.... skus sa ale takto rozhliadnut vecer na takej michalskej, bastovej, zamocnickej, klariskej, bielej, .... a pozriet v kolkych oknach sa svieti tam....
Reakcia na: si #83:
Osobne som v zivote spoznal niekolko ludi, ktori byvali v centre alebo na miestach s naozaj blbym parkovanim, auto nemali a chvalili si to. Hovorime napr. o bytovke nad Royko Passage, Konventnej, Medenej (realne je to tam s parkovanim mordor), Unitase (sice sirsie centrum, ale osobne by som tam v sucasnosti nesiel ani keby mi za to platili a toho cloveka dodnes nepochopim - trpiet hustu a neutichajucu dopravu, pricom sam sa spoliehat na MHD, asi je to nejaka forma masochizmu). Ani znama, ktoru som onehda spominal (co sa prestahovala na Mileticku), auto nemala. Pravda ale je, ze teraz uz nie je ani na Slovensku (ine dovody). Nie je len jeden pohlad na byvanie a nemozeme vseobecne tvrdit, ze centrum sa vyludnilo kvoli tomu, ze sa don neda dostat autom. To je prilis kratkozrake. Len na Obchodnej, ked zapadne slnko, staci spocitat izby, v ktorych sa svieti a nie je ich malo.
Reakcia na: si #83:
Ja by som to fakt nemiešal. Jasné, je to kombinácia rôznych faktorov, ale ty si začal s tým, že to determinuje auto, čo nesedí (zámena korelácie s kauzalitou).

Najprv bola doba, že bývanie v centre fakt nebolo atraktívne. Prví odišli ľudia z bytov predtým tabuľkovaných do nízkych kategórií, ktorí nechceli vykurovať štvormetrové stropy, riešiť zatekanie, praskliny a podobné neduhy budov, do ktorých nebolo celý socík poriadne investované. (Vtedy ešte auto nebolo témou, prvýkrát som to ako argument zachytil až pri nedávnych úpravách Židovskej a Klobučníckej.)
A až nasledne prichádzala drahota súvisiaca s rozvojom turizmu, vzrast pouličného života, gentrifikácia súvisiaca s tým, že obnovu centra financovali súkromné zdroje pre súkromné účely (čo sa viazalo aj so zmenou funkcie smerom k nebytovej), premena bývania na krátkodobé prenájmy... Ale drahote sa stále celkom dá vyhnúť - Palisády chodia nakupovať do exprestesca, Dunajská štvrť má exPrior, zastrčené pajzle stále existujú - "stará generácia" bez tučných kont tiež nejako musí fungovať.

Podľa mňa bolo pochopiteľné, že vrstva poprevratových novozbohatlíkov si radšej stavia veľkú opachu s veľkou záhradou obohnanú veľkým múrom - a možno zvažujú, kam dajú svoje štyri tátoše, ale skôr im imho ide o pokoj, súkromie a to, že nemusia riešiť, v akom stave sú ulice okolo nich, na akej linke jazdia klimatizované vozidlá a ci ich niekto na verejnom mieste nevypaparazzuje/nezmláti/neodstrelí. A do istej miery to odkukali aj bežní ľudia, ktorí dlho chceli radšej sto štvorcových prehnojeného trávnika niekde v Miloslavove, než sto dostupných služieb pri dome, lebo boli jednoducho unavení zo zanedbanosti mesta.
Ale časy sa stále menia a myslím, že by sme im radšej mali vhodnými zasahmi ísť naproti, než to negovať. Už dnes manažéri, zahraniční šéfovia a podobné smart profesie podľa mňa nemajú prečo mať problém s bytom v meste. Len teda v inzerátoch veľa pekných staromestkých bytov nevídať (väčšinou sú udržiavané, ale majú rôzne nemoderné až nevkusné prvky z 90./nultých rokov), pri aktuálnej bezzubosti polície si treba davať bacha na lokalitu (hluk, vandalizmus). Kto chce, zaplatí si parkovanie na Uršulínskej, v Alexii apod. Ak chce ušetriť, je to samozrejme náročnejšie, ale zúfalé parkovanie spojené s krúžením a stámetrovymi pochodmi je aj v uličkách okolo Štefánikovej, pod stanicou či smerom k Nivám, aj na mnohých sídliskách - a tí ľudia tam stále bývajú. Neexistuje nič ako univerzálna rovnica nezaparkujem pred oknom = nebývam, existuje len kvalita života a návyky ľudí, pričom ani jedno z toho nie je fixné, ako nám pár posledných desaťročí ukazuje.
Reakcia na: Viko #82:
ja by som skor povedal ze to bola a je kombinacia viacerych faktorov... jedna vec je uz spominana dostupnost autom, druhou cena (vsetko je drahe a ti co na to maju zas iba pesi alebo na bicykli chodit nechcu), zanedbanost tazko povedat (interiery som neskumal), na druhej strane ak je to naozaj tak zle so zanedbanostou, tak aj komplikovana rekonstrukcia (opat doprava, pamiatkari, ...) a ti co peniaze maju si potom radsej kupia vacsiu vilku pod slavinom (za podobnu cenu) kde sa aspon tym autom dostanu....
Reakcia na: si #81:
Čo ja ti viem... Vyľudňovanie primárne spôsobila strašná zanedbanosť bytového fondu v kombinácii s pofidérnymi predajmi/reštitúciami - a to odštartovalo už v čase, keď sa nám o dnešnom rozsahu automobility mohlo len snívať.
Reakcia na: lostrail #80:
odhadom max jednotky percent rodin/domov
mierne sirsie centrum kde sa tym nestastnym autom da "normalne" dostat aspon z jednej strany (a zaparkujes prinajhorsom o ulicu vedla) je aj normalne dlhodobo obyvane, vyludnenie (zmiznutie trvaleho obyvatelstva) postihlo praveze tie casti kde sa tym autom nemas ako dostat
Reakcia na: si #77:
Dobre a teraz daj este statisticky odhad, kolko ludi v tom centre sliepky realne chova. "By som sa divil" iba, ak by to robila aspon polovica obyvatelov. Cela ta obhajoba vozenia sa autami az do najcentrovitejsieho centra totiz stoji na vode. Mimochodom, mierne sirsie centrum predsa ma parkovacie plochy na uliciach, cize pokial nebyvas napr. priamo v Manderlaku alebo v niektorom z historickych objektov na Hlavnom namesti, je urcite sanca, ze zaparkujes. Len teda je nad slnko jasne, ze v centre obzvlast plati, ze nikdy nezaparkuju vsetci a ze mnoho ludi tam skratka bude byvat a zit bez auta, pricom im to tak bude vyhovovat. Tento prirodzeny vyber sa deje bezne v zahranici, ale uz aj tu.
Reakcia na: Maremi #78:
Tak zas, je nieco ine, ked nakupene hodis do kufra a ked to mas vsetko uniest.
Práveže bývanie v centre sa javí ako úplne ideálne na veľké nákupy bez auta. Všade to máš blízko a nemusíš ťahať 5km. Milión obchodov, všetko do 5-10minút peši.
Reakcia na: lostrail #76:
"Kde presne mozes chovat sliepky v centre mesta? Lebo to je to, co tu vlastne popisujes. Ze aj clovek v centre by mal moznost doviezt si velky nakup autom az domov a aby neprodukoval vela odpadu, mali by sa o zvysky pobit sliepky."
odkedy mame deti, byvame na periferii v dome s vlastnym velkym vybehom (dovtedy sme vsak byvali v podhradi, takze viem porovnat)
potravinovy odpad vsak u nas obvykle tvori len to co nevies spracovat (odrezky, kosti, supky zo zeleniny, ...) a to bez ohladu na to ci sme byvali v bytovke v starom meste alebo v dome v raci a to je "podiel" ktory ti hustejsia frekvencia nakupu nijak neobmedzi... akurat ze tym ze mame zvierata (a kopu kompostu) tak ani toto neskonci v komunalnom odpade...
PS: aj v starom meste poznam lokacie kde si chov sliepok predstavit viem (a ani nie su tie lokacie zrovna lacne), akurat kohut by uz asi vadil kvoli rannemu kikirikaniu 😛
samotnu sliepku kotkodakat velmi nepocut a mozno by si sa aj divil kde vsade vo dvore ich najdes....
Reakcia na: si #73:
Kde presne mozes chovat sliepky v centre mesta? Lebo to je to, co tu vlastne popisujes. Ze aj clovek v centre by mal moznost doviezt si velky nakup autom az domov a aby neprodukoval vela odpadu, mali by sa o zvysky pobit sliepky.
K tym nakupom v malom len tolko, ze kedysi sme na to boli pomerne zvyknuti. V takych 90. rokoch (a skor, samozrejme) tu este neboli hyoermarkety, kde sa dalo nakupit "vsetko" pod jednou strechou. Ked si chcel chleba, siel si do potravin. Po maso k masiarovi, po zeleninu do zelovocu a po visiaci zamok do zeleziarstva. Nakupovalo sa kazdy den tak, aby to presne vyslo na ten dalsi. V centrach miest bol nanajvys Prior, co bolo asi najblizsie k vsehochuti pod jednou strechou.
S prichodom hypermarketov prisiel aj americky styl nakupovania. Ono sa na to lahko zvyka, lebo je to pohodlnejsie, co je napokon to, co tu obhajujes. Ano, aj ja radsej idem do Metra, nakupim na tyzden a potom mam pokoj, lebo nikam chodit nemusim. No nebyvam v centre. Ale ak tam raz niekto byva, spolu s bytom si kupuje aj zivotny styl. Ten styl zahrna viac pobytu vonku, viac pesieho pohybu, viac nakupovania v malom, "operativnu" socializaciu (vybehutie "na pivo" je urcite jednoduchsie ako niekde na periferii).

Komu vyhovuje kozmopolitnejsi zivotny styl, prirodzene si hlada byvanie v centre a to so sebou prinasa vyhody a nevyhody rovnako, ako byvanie inde. Poznam osobu, ktora nevedela v Liscaku vydrzat, lebo ju v noci budili cvrcky a datle. Musela sa prestahovat. Teraz byva na Mileticke a je konecne spokojna. Stastne zaspava a budi sa pri zvuku aut, sanitiek, trolejbusov a pri jemne do oranzova osvetlenej oblohe. To ja by som na takom mieste napr. byvat nechcel, ale to je OK.
Reakcia na: MatejBA #62:
Fuha, tusim som trafil otlak na tvojom palci.

"Pozri, teraz sa mozno lahko obmedzuje IAD, ale fakt treba mysliet a riesit veci s rozumom a nie hrrr auta zle bicykel dobry a potom sa divit, ked sa vsetko vrati do starych kolaji, ze skolabovalo cele mesto a kukat ako vyorana mys."

V com konkretne Krizna znamena, ze sa neriesia veci s rozumom?

"Jasne, Krizna nie je taka dopravna tepna - tam to az tak neboli. Ale co bude potom? Ukludnenie Sancovej ci Nabrezia? A kam presunies auta? Obcas mam pocit, ze niektori jedinci si myslia, ze ak zakazu autam vjazd, tak zmiznu zo dna na den. Ale nezmiznu. Vzdy budes mat tych co musia ist autom, potom tych co chcu ist autom, tych ktorym sa auto oplati kvoli XYZ dovodom a tych, co to auto pouzivaju kvoli niecomu (napriklad korona). A iba zahltis ostatne ulice, kde zase zneprijemnis zivot inym."

1. Kde som pisal, ze chcem hura systemom ukludnovat Sancovu? Pokial si spravne pamatam, vzdy som pisal, ze k takemu kroku by mohlo dojst len za predpokladu, ze sa postavi severna tangenta a to tu niektori ortodoxni MHD maniaci oznacili mna za autocentrika.

2. Na nabrezi bude dobre, ak sa neznizi, ale ani nezvysi pocet pruhov. Existuje paralelna trasa na druhom brehu Dunaja, kde je k dispozicii az 8 pruhov. Uz naozaj nemusime z nabrezia vyrabat dopravnu tepnu. Aktualne sa tadial jazdi najma preto, ze pre mnohych je to kratsie a stale tie zapchy nie su tak nekonecne neznesitelne, ze by prehodnotili trasu. No a samozrejme kvoli River Parku. Uvidime po dostavbe River Park II.

3. Kde som pisal, ze auta zmiznu alebo tvrdil, ze ich treba obmedzovat v nejakej nepredstavitelne velkej miere? Akurat ano, treba ich co najviac vysunut z centra na okruhy a obchvaty, co je trend v mestach, ktorym zalezi aj na inych ludoch, co v nich ziju, nie len tych, co chcu vsade chodit autom.

BTW, pravdepodobne sa do urcitej miery zahustia aj ullice Metodova a Jelacicova.

"A netreba zabudat, ze MHD/cyklistika nie je odpoved na vsetko a vsetky situacie a utocit na autickarov. ist z Karlovky na Zlate do prace, potom pracovne k Auparku, nasledne spat do kanclu a zaniest nieco do Devinskej a ist domov - to fakt nedas inak ako autom. Ak teda nechces stravit pol dna pracovnej doby v MHD."

Asi si zle pochopil moj prispevok. Neviem, kde som doslova utocil na autickarov. To bude asi nejaka zla interpretacia. Places nad nespravnym hrobom. Nikde som nepisal, ze auto treba zobrat tomu, kto ho realne potrebuje. Ale ak ho realne potrebujes, obmedzenia nie su nieco, co sposobi, ze zacnes trucovat. Naopak, ti ludia, ktori auto az tak nepotrebuju, zistia, ze ich trasa sa stane efektivnejsia pomocou inej dopravy a to je ciel takychto opatreni. Ak sa ti stale, aj napriek obmedzeniam, oplati to auto pouzivat, potom pojdes autom. Ak to u niekoho ineho vypali inak, o to lepsie, lebo ti uvolni cestu.

"Nabrezie bolo vzdy upchate, to nie je domena iba River Parku. Je to sposobene tym, ze to je iba jedna z 3 tranzitnych tras cez Bratislavu pre asi 1/3 Bratislavy a Zahorie. Plus je to prva nahradna trasa ak sa nieco stane na Lafranconi."

Este v roku 2002 upchate nebolo. V smere do mesta bola doprava trochu zahustena kvoli tomu, ze za Chatam Soferom bol len jeden pruh. Byt tam vtedy 2 pruhy, tak tie akoze zapchy ani nevznikaju.

"A stale sa zabuda na to, ze ak chcete "kazit radost autickarom" nema sa ist na to delom, ale salamovou metodou - lebo inak v sucasnej dobe, kde plati "bud si s nami alebo proti nam", ako je vidno aj tu v diskusii, sa raz palica zlomi a vyhra niekto, kto zase naopak bude rusit tieto zmeny a zvyhodnovat auta napriek tomu, co "hipsterske trendy" udavaju. Ze sa to nemoze stat? Ani Trump nemal na 95% vyhrat a hla co bolo"

Uz len formulacia "chcete kazit radost autickarom" jasne hovori, ze mas krv v ociach a nepises objektivne. No ja teda neviem. Cele nulte roky sa naopak robila autickarom radost a hyckali sme si ich. Rozsirenie nabrezia, dialnicny prietah, Most Apollo s rozsirenim Kosickej, rozsirenie Zahradnickej (zatravneny kusok elektrickovej trate je v podstate vedlajsi produkt a krizovatka s Mileticovou riesena pomerne krkolomne), rozsirenie Pristavnej, sprejazdnenie plneho profilu D2 k Madarskym hraniciam, tunel Sitina s rozsirenim Mlynskej Doliny... To vsetko su investicie v prepocte za desiatky, mozno az stovky milionov EUR, ale zjavne je to vsetko malo, lebo "my sme ti zli, co chcu kazit autickarom radost". Zaujimalo by ma, kolko novych elektrickovych trati sa vtedy postavilo, pripadne kolko cyklotras alebo trolejbusovych trati. Viem o jednej - ostrovnej trolejbusovej trati na Dlhe Diely, ktora aj tak nemala riesit nejaku lepsiu dostupnost MHD, iba fuciace autobusy plaziace sa do kopca (aj to nie je vyriesene uspokojivo, kedze L32 stale nie je trolejbusova). Pocitam do toho aj neskor dorobene obratisko. TT Prazska - Hrobonova (az 2012) povazujem skor za manipulacnu, t. j. s minimalnym prinosom pre cestujucich. Jediny prinos pre MHD v tych rokoch boli nakupy novych autobusov a modernizacie starych elektriciek.
Ale ano, to je take inteligentne a vecnym sposobom to prispieva k diskusii, ked ides na mna tahat Trumpa.
O pospolitom Americkom narode mam svoj nazor uz isty cas. Na Slovensku Trumpove obdoby volia hlavne ludia mimo Bratislavy a scenar, ze sa tu niekde obmedzila doprava, zrazu neprekonvertuje cele obyvatelstvo tohto mesta, aby volilo niekoho takeho. Je to dost trapny "argument".
Mimochodom, co ine je postupne obmedzovanie salamovou metodou, ako napr. zrusenie odbocenia zo Sancovej na Raciansku a neskor Krizna? Ty mas pocit, ze do tohto mesta udrie blesk a zrazu tu budu vsetky obmedzenia naraz? Neviem, ci si si casovo skomprimoval roky do jedneho tyzdna alebo ako to vidis, lebo modernizacia RR pojde tak najskor o 2-3 roky, a to som velky optimista (pozri sa na II. etapu Petrzalskej elektricky).

Ja sam mam auto a kvoli Kriznej teraz nejdem skakat tri metre patdesiat. Mozno sa parkrat pozabudnem a absolvujem okruh okolo Avionu, mozno sa rozhodnem obist to po Radlinskeho, ale vyplakavat, ako nas tu vsetkych idu obmedzovat? Uz davno nemam taky vek, kedy by som potreboval taketo veci k zivotu. Posunuli mi miesto otocenia cez Karlovesku, takze musim zachadzat dalej. Ked idem nieco vybavovat ohladom mojich zamestnaneckych veci, musim ist po novom na Stefanikovu. Kedze je korona, vyhybam sa MHD, lebo som rizikovy. Parkovanie v ulickach prilahlych k Stefanikovej je o drzku, ale stazujem sa? Viem, ze v sucasnej dobe som sam sucastou problemu. Pritom na jeden prestup sa tam viem pohodlne dostat MHD, len cakam, kedy budem konecne zaockovany a vyhodnocujem si moznosti. Este v decembri som aj cestu do prace asi dvakrat absolvoval MHD a viem, ze je to lepsie, lebo teraz neviem parkovat nikde v blizkosti (od najblizsieho parkoviska to mam este cca. 10 minut peso), no ked zasa pojdem MHD, tak zo zastavky som v budove do troch minut. Ale aj tak je to teraz jedno, kedze (opat) robim z domu.
Reakcia na: si #73:
Aj cesta do/z obchodu trvá istý čas, parkovanie v obchode, pri dome. Čím je ten obchod väčší tým ďalej za ním treba cestovať, nie vždy ale bežne.
Zato keď vystúpiš na hodžku z MHD a zastavíš sa v tatracentre tak to asi veľa času nezaberie.
Je to o spôsobe života, mne osobne nerobí problém si ísť nakúpiť ani to nepovažujem za trest. 99% mesta (bytov) je prístupných autom bez akýchkoľvek obmedzení, zmeniť to na 98,95% nepovažujem za revolúciu, ale prirodzený vývoj na základe nových poznatkov. Skoro každé obmedzenie IAD sa považuje za radikálny zásah do občianskych práv a slobody.

Obmedzenie prejazdu Krížna - Mickiewiczova som zo začiatku bral ako príliš veľké, no v kontexte budúcnosti to považujem za dobré riešenie. Napríklad paralelná Radlinského je pomerne prázdna v tomto smere.
Nepáči sa mi vyvedenie cyklistov do úzkeho jazdeného pruhu pred Májkovou ul., cyklisti tam pôjdu len v jednom smere, mohli ich radšej nechať na chodníku. Alebo ešte lepšie riešenie posunúť trať južným smerom sú tam parkovacie miesta takže miesto je. Rovnako pred vyústením Amerického námestia, zase do najnebezpečnejšieho miesta pred križovatkou a zastávkou, lepšie viesť poza nástupište, cez parčík, prekrižovať trať cez Americké, a až tak vyviesť na vozovku smer Špitálska aj Mickiewiczova, kde by prechádzali spolu s električkami a bez áut.
Reakcia na: 810zssk #71:
tak ja neviem, u nas doma sa tej potravy zje denne peknych par kg v surovom stave (je nas 5) a nejake zvysky z kuchyne ak sa vyskytnu, tak sa o ne pobiju sliepky, ziadne jedlo sa nevyhadzuje do smetia....
nehovoriac o tom, ze kazda navsteva obchodu ma nejaku reziu casu na pokladni (hoc aj kupujes len 1 rozok a aj ak by tam nik iny nebol a necakal si) a v pripade vacsich obchodov aj to za ako dlho sa cezen premotas, takze castejsie navstevy obchodu na drobnejsie nakupy ta stoja o dost viacej casu ako keby si to kupil na menej iteracii
a osobne navstevy obchodov povazujem skor za trest, takze som celkom rad ked to nejak pretrpim raz za 1-2 tyzdne a potom mam od toho pokoj....
Reakcia na: S499.1023 #68:
Plus tie byty v centre sú často v zúfalom stave a vnútrobloky sú už totálna sockovina.
Reakcia na: si #69:
10-kilové nákupy robia ľudia čo majú auto, lebo sú riešením pre auto. Naopak pre ľudí využívajúcich MHD je nezmysel robiť jeden veľký nákup.

Keď som v 2019 prešiel na MHD, rýchlo som pochopil že musím zmeniť prístup k nakupovaniu. Namiesto veľkého (povedzme že 10 kilového) nákupu raz za týždeň som začal nakupovať málo každý deň. Vždy po ceste domov som sa zastavil v nejakom obchode po ceste a nakúpil pár vecí ktoré sa zmestili do jednej igelitky a pohodlne som ich odniesol. Nestrácal som čas cestou do toho správneho obchodu kde majú všetko čo potrebujem na týždeň, ale zastavil som sa vždy tam kde som mal cestu.

Bolo to super. Menej odpadu (vždy som nakúpil čo som práve potreboval a nie veci do zásoby ktoré sa mi potom pokazili), čerstvejšie potraviny (najmä ovocie a pečivo) a ešte aj lepší výber lebo namiesto prispôsobovania sa tomu správnemu obchodu som proste jeden deň nakúpil veci v Bille, ďalší deň v Tescu a vždy bral to čo práve v danom obchode majú lepšie ako inde.

10-kilové nákupy sú prežitok z autocentrickej kultúry kde váha nákupu nevadí, ale každé zastavenie je problém (zachádzka, parkovanie, atď). Pri MHD/pešobuse je to naopak, zastaviť sa na nákup po ceste je úplne bezproblémové, ale naopak vyššia váha tovaru môže vadiť. Preto auto = málo veľkých nákupov, MHD = veľa malých.
Reakcia na: si #67:
Neuveríš, ale nemá 100% rodín auto - a neumierajú od hladu, vedia si to doviezť MHDčkou alebo doniesť na chrbte.

Navyše, z Obchodnej 70 do Billy na Hodžovo či do niekoľkých menších potravín v rámci Obchodnej a Kollárka to nie je žiadna neprekonateľná vzdialenosť, bežne som nosil nákupy ďalej.
Reakcia na: S499.1023 #68:
dobre, otazne je co je rozumna pesia dostupnost na bezny nakup pre viacclennu rodinu, ktory moze mat uplne bezne aj 10-20 kg a aka je ochota ludi to nosit v rukach....
cena nehnutelnosti (ci uz na kupu alebo prenajom) je dalsi klincek do (trvalej) obyvanosti danej lokality, to mas pravdu, ale s vynimkou studentov a mladych ktorym vyhovuje viac to ze si mozu ist aj o polnoci sadnut do podniku a nemusia riesit ako sa dostanu nazad a naopak nejake zasoby z potravin a drogerie velmi nevlacia, ostatnym skupinam obyvatelstva ale ta pesia zona velmi na (trvale) byvanie pouzitelna nie je.... ( a ako pesiu zonu primarne povazujem oblast medzi staromestskou, nam. snp a hviezdoslavovym nam.; z pohladu obsluhy nehnutelnosti napriklad domy na obchodnej tymto netrpia prave vdaka tomu ze sa k nim da dostat autom zozadu)
Reakcia na: si #67:
Kde je problém nakúpiť veci dennej potreby v pešej dostupnosti? Aj tým autom sa dá väčšinou niekde zozadu prísť.
Mŕtvo je tam výhradne preto, že majitelia buď majú nerealistické cenové očakávania alebo si to držia na AirBnB alebo to proste držia ako investíciu, rozhodne nie preto, že by tam nikto nechcel bývať.
Reakcia na: Viko #63:
ano a preto je tam teraz tak mrtvo... lebo kazdy trosku rozumny clovek tam trvalo byvat nepojde, kedze zaroven tam mas problem nakupit veci dennej potreby v pesej dostupnosti a doviezt to autom je problem.....
Reakcia na: MatejBA #62:
Poradím ti - nevnímaj to tak, že presúvame konštantný počet áut horedolu, ale že hľadáme opatrenia, ktoré umožnia znížiť potrebné množstvo vykonaných ciest autom. Súhlasím, že to nefunguje ako hŕŕ bŕŕ proces, ale oproti aktuálnemu (ne)pokroku v Bratislave je aj salámová metóda niečo ako tretia kozmická rýchlosť.

Inak, v ktorom meste sa ľudia rozhodli, že nechcú príjemnejší život v uliciach a pustili sa rúcať rozbehnuté "hipsterské trendy"? Ja som o takom ešte nepočul.
(A vôbec, to že príjemnejšie mesto láka aj aktívne mladšie generácie, robí z prívržencov hispterov? To je hipsterom aj samotný zakladateľ, dnes už osemdesiatnik Gehl?)
Reakcia na: MatejBA #62:
Myslím si, že ak by niekto prišiel s uzatvorením Šancovej a nábrežia, tak by ho občania vyhnali z magistrátu vidlami, pretože Šancová je (a do postavenia nejakého tunela aj bude) tranzitná komunikácia, ktorú nie je možné tak ľahko obísť. Nábrežie zas plní funkciu okruhu okolo centra, z ktorého sa dá dostať hlbšie do centra (k bytom a pod.) a takisto je to hlavné spojenie Devína, DD a KV s centrom, takže jeho uzatvorenie tiež nepripadá do úvahy (to ale neznamená, že napr. na Vajanského nábreží by nemohlo byť pre IAD čiastočne obmedzené v prípade zobojsmernenia el. trate a pod.).
Reakcia na: lostrail #61:
Máš pravdu, že gastro vo veľkom ožilo a láka domácich viac než predtým (čo inak aj cudzinci kvitujú, že tu nevládne ani v centre taká touristy atmosféra). Lenže ostatné sektory sú na tom zúfalo. Ja by som si mile rád vybavil cestou cez centrum aj rôzne iné nepotravinové nákupy a služby - a kupodivu ma vôbec neblokuje parkovacia otázka, ale samotné otváracie hodiny - zohnať niečo pred pracovnou dobou, neskoro poobede alebo nebodaj cez víkend je úplne nereálne.
Reakcia na: zakaznik #60:
Zas ale logicky, ak si chcem kúpiť byt na pešej zóne, asi rátam s tým, že sa budem primárne pohybovať pešo, nie? A vice versa, ak sa potrebujem doviezť autom až do kuchyne, nezvolím si bytový dom v centre, nie? Trh je aj o tom, že ponuka sa líši v závislosti od lokálnych špecifík, uniformita ponuky nemá s trhom nič spoločné.
Reakcia na: lostrail #61:
Pozri, teraz sa mozno lahko obmedzuje IAD, ale fakt treba mysliet a riesit veci s rozumom a nie hrrr auta zle bicykel dobry a potom sa divit, ked sa vsetko vrati do starych kolaji, ze skolabovalo cele mesto a kukat ako vyorana mys.

Jasne, Krizna nie je taka dopravna tepna - tam to az tak neboli. Ale co bude potom? Ukludnenie Sancovej ci Nabrezia? A kam presunies auta? Obcas mam pocit, ze niektori jedinci si myslia, ze ak zakazu autam vjazd, tak zmiznu zo dna na den. Ale nezmiznu. Vzdy budes mat tych co musia ist autom, potom tych co chcu ist autom, tych ktorym sa auto oplati kvoli XYZ dovodom a tych, co to auto pouzivaju kvoli niecomu (napriklad korona). A iba zahltis ostatne ulice, kde zase zneprijemnis zivot inym.

A netreba zabudat, ze MHD/cyklistika nie je odpoved na vsetko a vsetky situacie a utocit na autickarov. ist z Karlovky na Zlate do prace, potom pracovne k Auparku, nasledne spat do kanclu a zaniest nieco do Devinskej a ist domov - to fakt nedas inak ako autom. Ak teda nechces stravit pol dna pracovnej doby v MHD.
---
"Napr. na nabrezi bol pomerne klud, kym sa nepostavil River Park. A teraz sa stavia jeho pokracovanie s dalsimi garazami. Uz dnes je nabrezie v spicke kvalitne zasekane."

Nabrezie bolo vzdy upchate, to nie je domena iba River Parku. Je to sposobene tym, ze to je iba jedna z 3 tranzitnych tras cez Bratislavu pre asi 1/3 Bratislavy a Zahorie. Plus je to prva nahradna trasa ak sa nieco stane na Lafranconi.
---
A stale sa zabuda na to, ze ak chcete "kazit radost autickarom" nema sa ist na to delom, ale salamovou metodou - lebo inak v sucasnej dobe, kde plati "bud si s nami alebo proti nam", ako je vidno aj tu v diskusii, sa raz palica zlomi a vyhra niekto, kto zase naopak bude rusit tieto zmeny a zvyhodnovat auta napriek tomu, co "hipsterske trendy" udavaju. Ze sa to nemoze stat? Ani Trump nemal na 95% vyhrat a hla co bolo 🙂
Reakcia na: zakaznik #60:
Ako tak citam tvoje prispevky, zacinam verit, ze si si v roku 1995 dal dohromady funkcny casostroj a presunul si sa sem rovno odtial.

Z celeho sveta si ako jediny priklad uviedol Vieden, co sa tyka komplikovanosti ciest. Asi tazko mozno jedno mesto povazovat za cely svet. Pariz nam napr. nevonia? Tam maju "len" obmedzovanie vjazdu podla znaciek, cervene vlny, celu kopu optickych spomalovacich prvkov, siroke priechody pre chodcov, no uplna "radost" ist tam autom. A mas pravdu, ani na parkovanie nezabudli.
Ale ano, kto chce psa bit, palicu si najde, takze potom su tu napr. Azijske staty, ktore maju trosku problem s pochopenim konceptu pesej zony. Takemu Vietnamcovi nevysvetlis, ze niekde nemoze ist so svojou motorkou alebo, ze svetla na semafore nieco znamenaju. Jazdia a parkuju s tym doslova vsade a predpisy "beru na vedomie". Jedine trasy, po ktorych nejazdia, su schodiska.
Niektore americke vykladne skrine automobilizmu pomaly chapu, ze donekonecna pridavat pruhy tiez nie je cesta. Neviem, ci si zachytil, ze aj v takom Detroite sa rozhodli ist cestou elektriciek (aj ked ono to tam balansuje v podstate doteraz, pricom na stole je aj BRT, no zatial stihli postavit jednu modernu trat). To, co tam mali dovtedy, nie je mozne povazovat za dopravu. Asi ako ked niekto povie, ze LA ma metro. No ano, ma. Akurat jeho pouzitelnost je uz ina vec.

Otazka nie je, co je ako kde riesene, ale co si chceme vybrat ako inspiraciu. Vsade pustit auta, zabezpecit, aby boli v minimalnej miere obmedzovane alebo naopak, dopravu v centre upokojit? Ak raz maju volnu cestu, tak ju budu vyuzivat. Nejaka trapna znacka s obmedzenim rychlosti predsa nikdy nedokazala zastavit slobodnu slovensku dusu, takze ako inak dopravu upokojit, ak nie vytvaranim urcitych barier?
Podotykam, ze nejake polomacane riesenia, t.j. aby boli spokojni vsetci, neexistuju. Vzdy sa niekto nastve. Preto sa na tieto veci nazera z hladiska masovosti prinosu. No a kedze pri jazde autom mas okolo seba pomerne vela hlucheho priestoru, masy su inde.

Co sa tyka parkovacich miest v garazach budov - samozrejme, ze mesto alebo aj VUCka by mala k tomu hovorit, pretoze to nie je len o zabrati miesta parkujucimi autami, ale aj o tom, ktore komunikacie a v akej miere budu viac zatazene vdaka tym autam, ktorym sa tie miesta stavaju. Napr. na nabrezi bol pomerne klud, kym sa nepostavil River Park. A teraz sa stavia jeho pokracovanie s dalsimi garazami. Uz dnes je nabrezie v spicke kvalitne zasekane. Co to bude, ked River Park II otvoria, je mozne vidiet v galerii k modernizacii KV radialy - ako to vyzeralo na nabrezi, ked boli dopravne obmedzenia. Takze ano, do parkovacich kapacit budov treba hovorit a zakazdym vyhodnotit dopravnu situaciu v lokalite predtym, ako sa nieco take povoli.

"Zdochnutosťou myslím skôr služby pre obyvateľov a napr. kancelárske priestory."

Sluzby predstavuju trh a ten pruzne reaguje na situaciu. Kvoli korone mnohe prevadzky zanikli a este zaniknu. Ale schvalne, zamerajme sa na cas mimo korony. Samozrejme, ak cakame, ze sa v centre bude darit malym potravinam, zelovocom, pekarniam, masiarstvam, predajniam elektroniky a podobnym obchodom, tak to asi cakame navrat v case asi o 40 rokov. Nasiel som na youtube Noc v archive z porevolucneho obdobia, kde tieto prevadzky ich novopeceni sukromni majitelia nepredlzenim zmluvy posielali postupne kade lahsie, lebo mali v podstate ludove najmy a kto bol privatizer, navyse tesne po revolucii, tak mu svietili dolariky v ociach. Teraz nezalezi na tom, kto bol ten zly, kto ten dobry alebo aku farbu tomu priradime. Dolezite je, ze (akokolvek zdeformovany) trh zareagoval na meniacu sa situaciu. Ano, aj vtedy bolo vela priestorov nasledne nevyuzitych, lebo sa nasiel nejeden, co sa preratal. Namiesto zarabajucej prevadzky, ako krcma, restauracia, zlatnictvo, ci predajna luxusneho oblecenia a obuvi, nezohnal nikoho. Neskor o to prisiel a kupil to niekto skusenejsi. A tak dalej.

Neskor prisiel boom nakupnych centier. Na tie casy si pamatam, lebo vtedy som v BA uz studoval. Problem ale nastal aj na strane sluzieb v centre - realne neponukali ziadnu pridanu hodnotu pre ludi. Pivo bolo to iste, ako kdesi v pajzli na sidlisku (akurat za trojnasobnu cenu), ponuka jedal prinajmensom na zamyslenie. Toto sa zacalo zlepsovat az po krize v rokoch 2008-2009. Az do tych cias centrum okupovali napr. Briti a ich rozlucky so slobodou (gurmanstvo = nula, valutovy rozdiel = maximalny).
Po krize ale centrum ludi prilakalo naspat. Street foodom, remeselnymi pivami, vselijakymi hipsterskymi kaviarnickami a podobne. Aj stare, zatuchnute prevadzky boli nepriamo donutene svoje sluzby zlepsit, lebo prisla neokukana konkurencia. Toto s miernym poklesom vydrzalo takmer az do vypuknutia korony, takze neviem, o akom vyludnovani pises. Beriem, ze sa oproti praveku zmenila cielovka. Dokonca aj to, ze centrum malo urcity cas problem so svojou identitou a modelom fungovania. Ale ze by bolo ludoprazdne, na to si tusim ani nepamatam (dokonca ani v casoch, kedy to tam vela nasich netahalo). Samozrejme, korona je situacia, ktoru treba hodnotit uplne inak.
Reakcia na: Minko #59:
Nie, píšem, že niekomu sa nepáčilo, že na Obchodnej v tomto konkrétnom projekte by vôbec mali byť nejaké parkovacie miesta. Konkrétny príspevok už neviem dohladať.
Reakcia na: zakaznik #58:
teraz neviem, v tom článku je nejaká kritika k počtu parkovacích miest?🙂
Reakcia na: Viko #57:
Myslím zo strany rôznych aktivistov. Zachytil som napr. komentáre k budove pri zastávke Vysoká, že či tam treba toľko parkovacích miest a či je to tam vhodné.
https://www.yimba.sk/obchodna-70/projekt-na-obchodnej-70-ma-uzemne-rozhodnutie
Reakcia na: zakaznik #56:
Vtip je v tom, že normovaný počet miest sa zdá nadmerný najmä staviteľom - nie s ohľadom na trh, ale s ohľadom na náročnosť postavenia dostatočne veľkej garáže v hustej zástavbe.
Reakcia na: si #55:
Zdochnutosťou myslím skôr služby pre obyvateľov a napr. kancelárske priestory.

Vidím dokonca snahy kecať do toho, koľko parkovacích miest by mala mať novostavba alebo rekonštruovaná budova vo vlastnej garáži.

Prečo by nemohli mať na svojom pozemku parkovacích miest pre návštevníkov koľko chcú... Keď je to aj tak vecou samoregulácie, keďže taký priestor na garáž v objekte má vždy aj alternatívne možnosti využitia.

A 250€ mesačne za prenájom parkovacieho miesta, čo zhruba parkovanie v centre stojí teraz je už myslím dosť.
Reakcia na: zakaznik #54:
tak ono ta zdochnutost je diskutabilna, este pred takymi dvoma rokmi si v centre nasiel tych turistov a navstevnikov vela, akurat ze vzhladom na sucasne obmedzenia turisti nie su, a kedze trvalych obyvatelov ma ta cast co je dostupna len peso asi spocitaelne na prstoch ruk jedneho cloveka (ciastocne aj kvoli tym dopravnym obmedzeniam), tak to tam je momentalne vymrete este viac ako na sidliskach.....
Reakcia na: S499.1023 #52:
Akoby centrum už nebolo dostatočne zdochnuté a rozvoj presunutý do oblastí s lepšou dostupnosťou a nákupných centier.
Nevšimol som si, že by napríklad vo Viedni bola snaha spraviť v centre bludisko, aby tam autá nechodili. Do centra je priamy prístup od ringu a zase naspäť.

Takisto na Nám. SNP je priamy prístup od Hodžovo a nie cez Obchodnú a Poštovú.

V minulosti si to vyskúšali v Trnave, zo železničnej stanice na Prednádražie spravili "zips" krížom krážom cez ulice s rodinnými domami. Aby tadiaľ autá nechodili, ale išli cez Študentskú ulicu. Autá to aj tak dlhodobo používali na tranzit a obyvatelia takmer zbúrali radnicu, aby to vrátili do pôvodného stavu.

Prístup do centra sa v normálnom svete reguluje skôr obmedzením parkovania na ulici a nie predĺžením cesty všetkých, ktorí tam pôjdu tak ci tak, lebo potrebujú ísť.
Reakcia na: zakaznik #47:
To samozrejme nie je pravda. Snaha je tie cesty znepríjemniť, aby si každý rozmyslel, či to chce absolvovať.
Po celom svete, vrátane Bratislavy, sa takto skomplikovali cesty a mesto neskolabovalo. Pretože tak, ako existuje dopravná indukcia, existuje dopravná dedukcia. Ked je rozkopaná D1, sú výrazne obsadenejšie vlaky.
Reakcia na: Viko #50:
neprejazdnost nam. SNP mi napriklad pri cestach vadi (vlastnime v lokalite byt a obchadzku ktoru musim robit ked idem z tej "spodnej" casti stareho mesta don nie je zrovna mala), to ale neznamena zeby som sa snazil nan nejak vratit dopravu....
Reakcia na: zakaznik #47:
Uzavretie Námestia SNP nebola potom tiež zvláštna politika? A ahaho, nikomu nechýba, doprava nekolabuje, jasný zmysel spríjemniť pobyt v meste sa pooooomaličky napĺňa. Nechápem, prečo o pár sto metrov ďalej sa z ešte menšieho obmedzenia robí sodoma gomora.
Reakcia na: zakaznik #47:
Vidim za tym skor snahu odstranit tranzit z tychto miest, tak vseobecne. Ale zaujimave je, ake vasnive reakcie tato uprava vyvolala. Aj na SkyScraperCity su taki, ktori to cele vychvaluju a potom taki, ktori to povazuju za cele zle. Absolutne minimum je tych, ktori to hodnotia priemerne.
Reakcia na: guest #46:
Praveze velakrat ho vobec obehnut nevies, lebo aj oproti je premavka. Ale to je jedno. Podstatne je, ze kazdy si dvakrat rozmysli, ci to miesto nemoze nejako efektivnejsie obist, v zavislosti od ciela jeho cesty. Ked sa nieco niekde zmenilo, tak sa dopravne prudy casom ustalili v inych polohach. Toto je len nafukovanie maleho problemu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #39:
Aj tak je to zvláštna politika - snaha o čo najväčšie predĺženie ciest a zahusťovanie individuálnej dopravy.

Namiesto toho, aby autá prešli z Trnavského mýta cez Krížnu, tak pôjdu z mýta cez Karadžičovu a Záhradnícku. (Alternatívne Krížnu, Námestie M. Benku a Záhradnícku.)

Zmysel takejto úpravy je nejasný. Zavretie Mickiewiczovej je naopak jasné - mať kľud pred vlastnými oknami, nechať si prístup do vlastnej garáže, zatiaľ čo všetci ostatní budú chodiť naokolo.
Reakcia na: lostrail #43:
V opačnom smere ten blok vždy vieš teraz obehnúť, v protismere neidú vozidlá, a tí čo ho obehnú prejdu na najbližšiu zelenú.
Reakcia na: zakaznik #38:
Tu by som sa spytal, aky je ciel tych aut. Totiz, auta, ktore prechadzaju cez Miczkiewiczovu od Kriznej, asi nechcu ist na Spitalsku a do centra. Ked uz prejdu po Majkovej, tak pre nich nema zmysel vracat sa naspat na Kriznu, ale vyjst na Radlineksho a pokracovat tadial. Z Miczkiewiczovej by aj tak nevysli nikde inde, len na tej istej ulici.
Pravda, ze pokial je ciel niekde v okoli Kamenneho nam. tam tie okruzne jazdy hrozia, no zo skusenosti nejde o nejake katastrofalne intenzity. Navyse, este stale sa da do tejto oblasti ovela pohodlnejsie dostat cez Karadzicovu a Dunajsku (ak by tam nakreslili a budovali elektricku, uz by to asi nebolo take jednoduche).
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
V nasich podmienkach je ta znacka prakticky nevymozitelna. Policajti by museli mat nahrate video plynuleho prejazdu vozidla celou ulicou, aby mohli soferovi dokazat, ze znacku porusil. Ovela lepsiu sluzbu by spravila znacka zakaz vjazdu okrem dopravnej obsluhy. Nie, ze by bola ovela vymozitelnejsia (urcite je tam horsi postih), ale zakaz vjazdu vseobecne vyvolava vyssi respekt a na moje vlastne prekvapenie sa v Bratislave aj celkom dodrzuje. Oproti tomu je prejazd zakazany v podstate plechovy zdrap papiera.
Okrem toho, prejazd zakazany sa da dodrzat aj tak, ze zastavim a znova sa pohnem. To uz pri spominanom zakaze nie je tak jednoduche, takze pri tom druhom by stacilo nainstalovat fotopasce na zaciatok a na koniec a merat cas. Kvoli urcitej hysterezii by sa prejazd zakazany dokazoval tazko, no zakaz je uz ina kava.
Reakcia na: guest #42:
Niekedy netreba v kazdom vykrese hladat raketovu vedu. Ked trolejbus zastavi na zastavke smerom do mesta, stale bude mozne trasu cez Miczkiewiczovu nahradit po Spitalskej a 29. augusta. Jedina vec, ktora tam zrejme bude vznikat, budu situacie, ktore su bezne na Nam. 1. maja (smerom na Miczkiewiczovu), t.j. ze auta sa budu za kazdu cenu pokusat ten trolejbus obehnut a zaradit sa pred neho. Kludne by som uplne zakazal vjazd na Miczkiewiczovu, t.j. rovno nechal ist len MHD. Alternativne by som posunul to vodorovne znacenie BUS az k CSS.
Zaroven je pravda, ze v opacnom smere sa trasa cez Miczkiewiczovu neda nahradit, ale tam dojde len k posunu zastavky v ramci uzavretej ulice, t. j. ten blok, ktory doteraz vznikal o par metrov skor, bude vznikat o par metrov neskor. Preto nechapem, v com sa situacia o tolko zhorsi.
Zastávka na Špitálskej tesne pred križovatkou bude vytvárať zbytočné kolóny. Aj v opačnom smere bude zastávka blokovať autá. Ak nevôjdu zastávky pre oba smery pri parčíku oproti sebe tak jednu treba presunúť pred Avion. Pri Avione je viac miesta, tam by vošli aj obe a bol by priestor aj pre pruhy na ceste.
Reakcia na: Kotlár #40:
Zatiaľ sa to ďalej nepohlo, ale tranzit by sa dal dočasne zastaviť značkou "Prejazd zakázaný" pred súčasným parkoviskom, ktorej dodržiavanie by kontrolovali policajti.
Reakcia na: Urbanway 2423 #39:
Len bolo by dobré tieto 2 veci zosynchronizovať, resp. reko Floriánskeho n. spraviť pred tým, nie že nejaký ten rok-dva tam vznikne Avion kruháč na štýl Víťazného oblúku. (o tej reko Floriánskeho sa okrem plánu veci ďalej pohli?)
Reakcia na: zakaznik #38:
Ten prejazd cez parkovisko (aj parkovisko samotné) má byť zrušený pri revitalizácii Floriánskeho nám..
Obyvatelia Avionu budú skákať nadšením, že im autá od Trnavského mýta na Špitálsku krúžia okolo domu, namiesto toho, aby len prešli okolo.

Časť prejde cez Karadžičovu a Záhradnícku, ale keď to tam bude hustnúť, tak vyhliadková jazda okolo Avionu bude asi lepšia.

Už len zavrieť Mickiewiczovu pre všetkych motoristov okrem tých, čo to navrhli (a majú zhodou okolností na Mickiewiczovej garáž) a dielo skazy bude dokonalé. 👍
Reakcia na: si #36:
Vďaka za vysvetlenie. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
preradovat sa tam preraduju aj pocas zelenej, ale efektivita toho procesu je silno zavisla na tom kolko akych slimakov je pred krizovatkou a kde sa v ramci sory vozidiel nachadzaju.... "vhodne" umiestneny slimak v kombinacii s tou zabranou na ceste vie znizit kapacitu toho laveho jazdneho aj o polovicu v ramci jedneho cyklu....
Reakcia na: Machnac #34:
Aj tak neviem, či by bolo zrovna najlepšie, keby sa trolejbus po čakaní na semafore rozbehol a o 100 metrov by zase musel brzdiť do zastávky, vďaka čomu by mu pravdepodobne ušla aj zelená na ďalšom semafore (ak by tam bola nastavená zelená vlna pre autá).
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
Poloha hneď za križovatkou by bol problém, ale kebyže je tá nová zastávka až tesne pred novým prechodom smerom k Slovaftke, tak to máš od križovatky už 100m. To by malo byť bohate na to, aby neostávali autá z Mickiewiczovej stáť v križovatke.
Reakcia na: Machnac #31:
To by nemuselo byť zlé z hľadiska prestupu, ale nemyslím si, že by bolo dobré, keby trolejbus zastavoval hneď za križovatkou (príde mi bezpečnejšie, keď je zastávka pred križovatkou). Šírka chodníka bude podľa PD 3,63 metra, zatiaľ čo na druhej strane na združenom nástupišti bude 4 metre, takže si myslím, že šírka chodníka by nemala byť problém (na Riviére je šírka nástupišťa iba 2,2 metre).

Zastávky na Záhradníckej sú celkovo problém, pretože Americké nám. bude naďalej od Karadžičovej vzdialené 600-650 metrov, čo je na centrum celkom dosť. Podľa mňa by bolo vhodné zriadiť zastávku v týchto miestach: https://goo.gl/maps/zpXdwJVb4cZPUU91A
Reakcia na: si #30:
No dobre, ale to sa naozaj autá preraďujú do toho pruhu aj počas zelenej, či len pred ňou (vtedy by tam tých áut až toľko neprešlo)?
Chápem, že urobiť tu združenú zastávku aj v smere na Záhradnícku by bol problém, ale mohli novú zastávku trolejbusu umiestniť miesto pred Metropolku radšej vedľa pavilónu cudzokrajných chorob (pri novom prechode). Bol by tam pohodlnejší a výrazne kratší prestup na električky a zastavovanie trolejbusu v jazdnom pruhu by aspoň prirozdene utlmovalo dopravu a odrádzalo od tranzitu. Chodník tam síce nie je veľmi široký, ale na tie množstvá cestujúcich z 207 a 208 dostačujúci (prístrešok by mohol byť bez bočíc). Pre zachovanie lepšej dostupnosti do nemocnice by mohla kľudne ostať aj súčasná zastávka Americké nám. na znamenie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #29:
budes sa divit, ale aj tych 10 aut/cyklus ti vie dost vela pomoct..... odhadom nech ma jeden cyklus 120 sekund, tak to mas hned 300 aut/hodina +
Reakcia na: S499.1023 #28:
Ako je to možné? Keby sa do toho pruhu zmestilo 10 áut, tak by som to pochopil, ale takto mi to veľmi nedáva zmysel. 🙂
Snáď sa v blízkej dobe (do 2030) podarí presunúť trať na Radlinského tak, aby mohli po celej dĺžke Radlinského vzniknúť dva pruhy pre autá.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Samozrejme - na rovnakú dĺžku cyklu CSS prejde dvojnásobok áut. Otázka je len, či to tak chceme.
Reakcia na: si #26:
To naozaj pomôže, keď sa zopár áut preradí do ľavého pruhu o 30 metrov skôr?
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
to rozsirenie na 2 pruhy ma dost velky vyznam na priepustnost krizovatky v smere na racianku (a dopravu z tohto smeru uz nemas velmi kam inde vytlacit....)
Reakcia na: Eury #24:
Aha, tak potom ešte lepšie, keď pôjdem v najbližšej dobe okolo, tak sa pozriem. To rozšírenie na dva pruhy na Račku mi tiež príde trochu bezvýznamné, veď autá sa môžu rozradiť aj za križovatkou. Pravý (v súčasnoti iba odbočovací pre Šancovú) pruh, by sa podľa mňa mohol zlúčiť s rovným smerom. S chodcami by nemal byť problém (tí majú zelenú pred zelenou pre autá v rovnom smere) a s autami z Legionárskej tiež nie (tie majú zelenú o trochu skôr ako autá na konci Radlinského).
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Pokial som dobre videl, tak pripajak na Radlinskeho uz zruseny je....
Zostalo len rozsirenie na 2 pruhy pred Racianskym mytom, kde pri poslednej rekonstrukcii urobili taku malu barieru medzi pravym pruhom a elektrickovou tratou aby sa auta do laveho pruhu zaradovali az tesne pred krizovatkou... avsak vela vodicov to dost ignoruje a potom to elektricky spomaluje, ked neprejdu na prvy cyklus.
Reakcia na: Kobenhavn #22:
Prečo by mali byť električky spomalené? Keby sa zrušil ten nezmyselný pripájací pruh na Radlinského, tak by električky nespomaľovalo nič (resp. iba nejaký polovodič, ktorý zastane v križovatke na koľajniciach). Prejazd smerom od Záhradníckej sa vďaka zrušeniu priameho smeru/zjednodušeniu križovatky podľa mňa o dosť zrýchli a možno bude môcť byť CSS častejšie vypnutá.
To zrušenie premávky z Kríženej na Mickiewiczovu absolútne zle... Oblasť Blumentálu a Radlinského bude už totálne preťažená a MHD a hlavne električky v tejto oblasti budú stále meškať a budú zdržované autami. Ale niet sa čomu čudovať, veď vedenie DPB stále električkám znižuje kapacitu a znevýhodňuje ich pred ostatnou MHD, spomaľuje ako sa len dá a o údržbe ani nehovoriac.
Ja som tiež za to aby vznikla ucelená združená zástavka v oboch smeroch, t.j. aj 207,208 a N53 (teda chýba už len doriešiť smer Odborárske nám.), ale to by šlo riešiť pomocou dopytovo riadenej CSS a po prihlásení do križovatky (pokojne už za križovatkou s 29. augustom) pripraviť signál pre idúci trolejbus.
Ešte otázka na niekoho znalejšieho - zostanú stávajúce semafory v pevnom cykle, alebo tam bude dynamicky riadená križovatka (aj teda s najbližšími nadväzujúcimi)?
Reakcia na: Pe67 #19:
Ak budú autá stáť/odbočovať v ľavom pruhu (čo podľa mňa väčšinou budú), tak asi veľmi obiehať nebudú môcť.
Reakcia na: Petto #10:
V reále to bude fungovať tak, že autá sa budū za každú cenu snažiť obehnúť trolejbus v ľavom pruhu (idúcom na špitálsku) a v križovatke to strhnú pred trolejbus. Správanie vodičov osobných áut nie je ťažké odhadnúť.
Reakcia na: Dispecer #17:
Poobede išlo 🙂 Tak dávam ako prílohu k príspevku
Vám to PDF (skryté v odkaze na obrázok) ide stiahnuť?
Ja hlavne dúfam, že na úplne rovnej Krížnej bude aj rovná električková trať a nie ako dnes, že sa tam kvôli trianglu dvakrát lomí. Trojuholník Krížna - Vazovova sa musí prispôsobiť rovnej trati na Krížnej a nie naopak, že všetko je prispôsobené daným výhybkám. Snáď už dokážu dnes zostrojiť výhybky na mieru.
Reakcia na: Petto #10:
Áno a je to tak správne.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
Mohli, ale ako som už písal vo všeobecnej diskusii, v takom prípade by sa veľmi nedalo zjednodušiť križovatku na Odborárskom nám, aj keď by sa to teoreticky dalo, na Americkom nám. by to podľa mňa šlo bez problémov. Je ešte nejaká možnosť, že by sa z Amerického nám. predsa len stala integrovaná zastávka alebo je toto už definitívne riešenie?
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Nemohli by trolejbusy smer Mickiewiczova stáť na električkovej zastávke smer Špitálska? 😉
Reakcia na: Petto #10:
To je inac dobry point
Reakcia na: Petto #10:
Áno, ale ako inak by si to vyriešil?
Auta iduce zo Zahradnickej na Mickiewiczku bude blokovat vzdy stojaci tbus na zastavke ?
Nemala sa tá Ružinovská radiála rekonštruovať iba od 11/2022 do 12/2023? Radšej si nechali rezervu alebo prečo sa to posunulo na koniec 2024?
Reakcia na: johnnyjanko #7:
To sa da osetrit znackami.
Trochu ma zaskočili tie plánované rušenia pre IAD. Som zvedavý či to prejde. Ale keď sa nad tým zamyslím, nie je to nič na čo by sa nedalo zvyknúť. Len možno budú autá viac jazdiť cez Námestie Martina Benku, čo asi nie je úplne ono...
Reakcia na: Maremi #5:
stromoradie je pomedzi parkovacie miesta, cyklochodnik nahradi sucasny nepouzitelny polpruh (kedze v 2. polke sa parkuje) a dalsie miesto pre rozsirenie chodnika sa ziska zmenou sikmeho parkovania na pozdlzne.
Ako chcú na Krížnej rozšíriť chodník, vybudovať cyklocesty, vysadiť stromoradia a zachovať parkovacie miesta ?
naco presuvali aj tie trolejbusy smerom na zahradnicku? uz sa fakt nezmestili do zastavky s elektrickami? ale to oddelenie trate od cesty je urcite dobre
Reakcia na: Petto #2:
S humorom.
Reakcia na: N/A #1:
Optimista 😁
S realizáciou by som skôr počítal na jeseň 2027 až koniec roka 2036.