Nového riaditeľa čakajú náročné výzvy spôsobené pandémiou koronavírusu.
Hlavné mesto ukončilo v týchto dňoch výberové konanie na pozíciu člena predstavenstva Dopravného podniku Bratislava zodpovedného za ekonomický úsek podniku (CFO). Miesto ekonomického riaditeľa sa uvoľnilo po odchode Ivana Bošňáka, ktorý bol na tejto pozícii od jesene 2019. Výberové konanie bolo realizované z dôvodu pandémie online, pričom prenos z verejného vypočutia kandidátov bol k dispozícii na sociálnej sieti. Do výberového konania na pozíciu CFO bolo podaných 15 prihlášok, z ktorých výberová komisia a personalisti vybrali štyroch uchádzačov do ďalšieho kola.
"Na základe všetkých zhromaždených materiálov, vystúpení uchádzačov, hodnotenia a následného hlasovania komisia odporúča primátorovi na pozíciu CFO DPB, a. s., za člena predstavenstva zodpovedného za finančnú oblasť Dopravného podniku Bratislava, pána Andreja Zigmunda," uviedlo hlavné mesto. Výsledok výberového konania ešte musia schváliť poslanci mestského zastupiteľstva. Andrej Zigmund v súčasnosti pracuje v Dopravnom podniku Bratislava ako riaditeľ divízie električky a trolejbusy, zároveň bol poverený dočasným vedením ekonomického úseku. Na stoličke riaditeľa ekonomického úseku DPB bol už aj v roku 2019.
Nového ekonomického riaditeľa čaká náročné obdobie spôsobené negatívnymi dopadmi pandémie koronavírusu na hospodárenie dopravného podniku. Podľa odprezentovanej finančnej stratégie novozvoleného riaditeľa ani vyhliadky v oblasti tržieb na rok 2021 nie sú veľmi optimistické, no zároveň mesto požaduje zachovanie aspoň zachovanie súčasného rozsahu dopravy s výhľadovým rozšírením dopravných výkonov na úkor individuálnej dopravy. Keďže výpadky tržieb už nie je DPB schopný pokryť vlastnými zdrojmi, medzi navrhovanými opatreniami nového riaditeľa sú nástroje na zvýšenie tržieb a úsporu vlastných nákladov.
Rast tržieb navrhuje napríklad úpravou cien cestovného, prehodnotením poskytovania zvýhodneného cestovného pre niektoré organizácie, odpustením časti pokuty pre čiernych pasažierov, ak by si zakúpili ročnú električenku, ale tiež aj spustením platieb za cestovné lístky platobnými kartami vo vozidlách MHD. Úsporu nákladov by chcel dosiahnuť napríklad personálnou optimalizáciou, zabezpečením lepšej preferencie vozidiel MHD (z toho vyplývajúcou úsporou vozidiel a vodičov), elektronizáciou predaja cestovných lístkov, alebo aj odstúpením činností, ktoré DPB vykonáva pre hlavné mesto mimo dopravných služieb.
Medzi investičnými projektami má byť naďalej prioritou výstavba a modernizácia električkových a trolejbusových tratí (TT: Mlynská dolina, Bulharská - Avion Shop. Park, Autobusová stanica - Nové SND, ET: Jungmannova - Janíkov dvor, Pribinova - Košická, modernizácia radiál). Taktiež za dôležitú prioritu považuje obnovu vozidlového parku, pričom do roku 2023 by s prihladnutím na súčasné možnosti financovania malo byť reálne obstaranie 40 električiek, 50 trolejbusov a 150 autobusov.
Urbanway 2423