Dopravný podnik bude mať nového ekonomického riaditeľa

Nového riaditeľa čakajú náročné výzvy spôsobené pandémiou koronavírusu.

Hlavné mesto ukončilo v týchto dňoch výberové konanie na pozíciu člena predstavenstva Dopravného podniku Bratislava zodpovedného za ekonomický úsek podniku (CFO). Miesto ekonomického riaditeľa sa uvoľnilo po odchode Ivana Bošňáka, ktorý bol na tejto pozícii od jesene 2019. Výberové konanie bolo realizované z dôvodu pandémie online, pričom prenos z verejného vypočutia kandidátov bol k dispozícii na sociálnej sieti. Do výberového konania na pozíciu CFO bolo podaných 15 prihlášok, z ktorých výberová komisia a personalisti vybrali štyroch uchádzačov do ďalšieho kola.

"Na základe všetkých zhromaždených materiálov, vystúpení uchádzačov, hodnotenia a následného hlasovania komisia odporúča primátorovi na pozíciu CFO DPB, a. s., za člena predstavenstva zodpovedného za finančnú oblasť Dopravného podniku Bratislava, pána Andreja Zigmunda," uviedlo hlavné mesto. Výsledok výberového konania ešte musia schváliť poslanci mestského zastupiteľstva. Andrej Zigmund v súčasnosti pracuje v Dopravnom podniku Bratislava ako riaditeľ divízie električky a trolejbusy, zároveň bol poverený dočasným vedením ekonomického úseku. Na stoličke riaditeľa ekonomického úseku DPB bol už aj v roku 2019.

Nového ekonomického riaditeľa čaká náročné obdobie spôsobené negatívnymi dopadmi pandémie koronavírusu na hospodárenie dopravného podniku. Podľa odprezentovanej finančnej stratégie novozvoleného riaditeľa ani vyhliadky v oblasti tržieb na rok 2021 nie sú veľmi optimistické, no zároveň mesto požaduje zachovanie aspoň zachovanie súčasného rozsahu dopravy s výhľadovým rozšírením dopravných výkonov na úkor individuálnej dopravy. Keďže výpadky tržieb už nie je DPB schopný pokryť vlastnými zdrojmi, medzi navrhovanými opatreniami nového riaditeľa sú nástroje na zvýšenie tržieb a úsporu vlastných nákladov.

Rast tržieb navrhuje napríklad úpravou cien cestovného, prehodnotením poskytovania zvýhodneného cestovného pre niektoré organizácie, odpustením časti pokuty pre čiernych pasažierov, ak by si zakúpili ročnú električenku, ale tiež aj spustením platieb za cestovné lístky platobnými kartami vo vozidlách MHD. Úsporu nákladov by chcel dosiahnuť napríklad personálnou optimalizáciou, zabezpečením lepšej preferencie vozidiel MHD (z toho vyplývajúcou úsporou vozidiel a vodičov), elektronizáciou predaja cestovných lístkov, alebo aj odstúpením činností, ktoré DPB vykonáva pre hlavné mesto mimo dopravných služieb.

Medzi investičnými projektami má byť naďalej prioritou výstavba a modernizácia električkových a trolejbusových tratí (TT: Mlynská dolina, Bulharská - Avion Shop. Park, Autobusová stanica - Nové SND, ET: Jungmannova - Janíkov dvor, Pribinova - Košická, modernizácia radiál). Taktiež za dôležitú prioritu považuje obnovu vozidlového parku, pričom do roku 2023 by s prihladnutím na súčasné možnosti financovania malo byť reálne obstaranie 40 električiek, 50 trolejbusov a 150 autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #100:
Cez Krahulciu bez sance.
Reakcia na: Solider #95:
Áno, plne s tebou súhlasím, preto som tú tému začal s tým, že zrejme chýba vôľa, keď sa o tom už nehovorí.
(Ale na utíchnutie ohľadom Ovsišťa neviem, aké ospravedlnenie nájdeme.)
Reakcia na: Viko #63:
rozšírenie Krahulčej by bolo také zložité(samozrejme s výnimkou úseku hneď za Sliačskou)? Prípadne zrušiť prejazd zakázaný na Krahulčej a nehať ju len ako jednosmerku nahor s tým, že nadol by bola alternatívna po ceste na kamzík?
Reakcia na: IBBI #97:
velmi neslo ani ked by si ten bazen tam preskocil, opat kvantum pozemkov v sukromnom vlastnictve.... a nik pricetny ti nepreda svoj pozemok ktory ma meter od okna, duplom nie za cenu co by za to dalo mesto....
z pohladu mesta fakt najjednouchsia, najschodnejsia, najlacnejsia (a s velkou pravdepodobnostou aj najrychlejsia) cesta bude dohodnut sa s vlastnikom pozemku 19243/2 - Panorama byty, a.s. ktory tam na 99% bude chciet stavat, ze ako podmienenu investiciu vybuduje pristupovu cestu cez svoju parcelu + parcelu 19243/38 vo vlastnictve mesta tak ako to nakreslil Urbanway 2423 v #92
Reakcia na: IBBI #97:
Podľa katastra je ten heliport na rovnakom pozemku ako celé atéliéry, ale podľa Google maps to tak nevyzerá, tak teraz neviem. Nevie niekto na čo/pre koho tam ten heliport je, resp. videl tam niekto niekedy pristávať vrtuľník?
Teoreticky by to slo aj takto, ale bola by tam ta spominana prudka zakruta. Ale co je horsie hore je nejake mafianske rekreacne stredisko s bazenom a heliportom, takze tam by to nepreslo urcite. 💀
Reakcia na: si #93:
Preto som to nakreslil v pravom uhle, aby sa nemusel veľmi upravovať nadjazd, pretože v opačnom prípade by ho asi bolo nutné úplne prerobiť, čo sú ďalšie náklady navyše.
Reakcia na: Viko #88:
Pozri sa do Dúbravky, kde mali roky problém vysporiadať pozemky pod cestou na Harmincovej a pre jej rozšírenie, musel to za mesto robiť i súkromný investor a ťahá sa to dlhé roky. A teraz si predstav, že v prípade predĺženia Vlárskej by sa im niečo podarilo vykúpiť a niečo nie, muselo by mesto podať návrh na okresný úrad na vyvlastňovacie konanie, tam by sa roky naťahovali o primeranú náhradu a mesto by muselo kvôli tomu škrtnúť x svojich iných aktivít.

Nie je to nereálne, ale ak to nemá prioritu, tak sa to nikdy nepohne.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Toto je ešte menej pravdepodobné.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
ano, akurat zaustenie do vlarskej by som sa snazil "zaoblit" (otazka znie ako k tomu vyuzit jestvujuci nadjazd)
(pozemky severne od nadjazdu patria taktiez mestu, tam by problem byt nemal)
Reakcia na: si #91:
Myslíš nejako takto?
Reakcia na: Urbanway 2423 #90:
pokial sa zvazuje zastavba uzemia kde boli filmove ateliery a kde dnes je napriklad TV JOJ, tak asi najrozumnejsie by bolo dohodnut sa s developerom tohto uzemia, novu cestu tahat tade + cez (lesnu) parcelu 19243/38 ktora je vo vlastnictve mesta
pokial mesto chce/potrebuje ist trasou ktoru ma v planoch, tak aj ked hned zacne s vyvlastnovanim bude to proces este na dlho a znepriatelia si obyvatelov danej lokality (a ano, v tom pripade vyvlastnenie bude asi jedinou schodnou cestou)
Reakcia na: si #86:
Ja im rozumiem (ani ja by som neuvoľnil za pár eur svoj pozemok na stavbu hlavnej cesty), ale aké iné riešenie potom navrhuješ, aby sa zlepšila cestná sieť na Kolibe (ktorá sa raz aj tak bude musieť vylepšiť)? Podľa mňa pri každom inom riešení by sa takisto našiel niekto, kto by nesúhlasil a keďže tu je tá cesta zakreslená aj v ÚP, tak by mohlo byť vyvlastnenie v tomto prípade ľahšie.
Reakcia na: Viko #88:
obcan Slavik vlastnil pozemky kadial mal viest ten naplanovany nosny system ?
Reakcia na: 810zssk #80:
Veď to je pochopiteľné, akurát podľa mňa nie sú celkom v práve.
Občan Slávik chudáčisko tiež len nechcel dávno naplánovaný nosný systém pod oknami, lebo tam bol zvyknutý venčiť psíkov - a bol na smiech.
Prečo občania, ktorí rovnako nechcú dávno naplánovanú cestu (s trolejbusom) majú byť braní vážne až do tej miery, že sa kvôli nim rezignuje zlepšiť dopravnú obsluhu značnej časti kopcovitej štvrte?
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
No neupokojila. Tam vystavvba pokracuje dalej skoro vsade. Obavam sa, ze ateliery za par rokov tiez padnu za vlast a budu tam luxusne bytovky. Ako s poklesom dopravy by som neratal, len na cas sa mozno nebude na Podkolibskej zahustovat tym, ze vznikne Vlarska.
Ale to sa tu bavime fakt uz v Sci-Fi oblasti. Tu nie su schopni prepojit Rivieru s Mlynskou, predlzit elektricku o par km rovnej trate na pripravenom pozemku. Vlarska je fakt Vesmirna odysea.
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
skus sa na to pozriet z pohladu dotknuteho vlasnika (obvzlast vo "vnutrobloku") - tomu by sa zhorsilo aj keby tam presiel len jeden cyklista za den, nieto ked mu tam pribudne polka dopravy dnes smerujucej na podkolibsku....
Reakcia na: si #84:
Aká hustota dopravy by podľa vás na tej novej Vlárskej bola? Vyššia/nižšia ako teraz na Podkolibskej, nerozdelili by sa autá na dve časti a tým pádom sa upokojila doprava na oboch cestách?
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
uprimne... keby mi chceli stavat takuto cestu niekde pobliz domu a chceli by po mne nejaky ten meter, co by pre mna ale znamenalo ze miesto sucasneho zeleho okolia tam budem musiet asi postavit betonovy mur (od cesty nevies nic ine rozumne na este k tomu zmensenej ploche spravit), tak by za ten meter museli zaplatit sakra vela na to aby som s tym dobrovolne suhlasil (a to by zas okamzite na to startovali novinari, politicka opozicia a pod., ze preco boli ochotni platit za parcelu tak vela)
Reakcia na: 810zssk #80:
To by sa dalo pochopiť, aj keď by tá cesta možno pomohla aj im (nemuseli by jazdiť po úzkej Bárdošovej, aj kvalita cesty na Vlárskej by bola vyššia ako teraz).
Reakcia na: 810zssk #80:
Asi tak nejak.
Na jednej strane ich chapem - mat rodinny dom na Kolibe, v relativne kludnej ulicke a teraz sa tam ma rozsirit cesta, vystavba trolejbusovej trate, zvysena frekvencia dopravy, mozno strata casti pozemku...
Na druhej strane - ziskaju aj oni lepsi pristup domov, ci uz cestny, alebo MHD. Otazkou je, ci tu MHD zrovna majitelia tychto pozemkov potrebuju, ci by ju vyuzivali. Podla mna ani nie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
Niekedy možno nejde ani tak o tú záhradu ako o tú cestu ktorú tam asi nechcú.
Reakcia na: Solider #78:
Zaujímalo by ma, akú odkupnú cenu im ponúkli, keď sa niekto nechcel vzdať časti svojej záhrady (väčšine domov by aj tak ostala ešte celkom veľká časť záhrady).
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
V minulosti boli takéto snahy, avšak viacerí majitelia a obyvatelia to blokujú. Mám to priamo od obyvateľov z konkrétneho úseku Vlárskej ulice. Jediná cesta bude vyvlastňovacie konanie, čo je politicky citlivá téma.
Reakcia na: si #76:
Rozumiem, ale ak sa nenájde iný variant vylepšenia cesty na Kolibu, tak by sa mesto aspoň mohlo pokúsiť s majiteľmi dohodnúť na odkúpení.
Reakcia na: Urbanway 2423 #75:
parcely s mnohymi vlastnikmi su narocnejsie na tu administrativnu cast (zohnat vsetkych), ale to ze tam je tych vlastnikov tak vela obvykle znamena (pokial to nie je nejaka spolocna pristupova parcela) ze tam nie je ani jeden ktory by sa o to nejak zasadnejsie staral... naopak parcely s jednym vlastnikom (alebo manzelmi ako vlastnikmi) su z hladiska vole vlastnikov tazsie, lebo tam vstupujes do v sucasnosti ich sukromnehoi priestoru ktory si asi budu branit....
Reakcia na: si #74:
Ja som si to tam už včera pozeral a s niektorými pozemkami by mohol byť problém, keďže majú až 10 vlastníkov (konkrétne ide asi o 5 parceiel, ostatné majú max. dvoch vlastníkov), takže súhlasím, že by to nebolo najlačnejšie, ale na druhej strane Koliba nemôže mať navždy iba jednu prístupovú cestu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #73:
skus(te) si to popozerat tu:
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/kataster/?bm=zbgis&z=17&c=17.103346,48.169438#
a po kliknuti na jednotlive parcely mozte aj vidiet ktora komu patri.... nemam dojem zeby tam bola nejaka lacna sanca ako sa tadial prepchat s cestou (a ak by som tam mal dom s pozemkom, tiez by som sa asi branil vsetkymi sposobmi tomu aby som o cast pozemku prisiel a hned pod oknom mi vybudovali (nie uplne kludnu) cestu....)
Reakcia na: Solider #70:
K asanácií ktorých domov by malo prísť? Ja vidím v ceste iba nejakú terasu za bytovkami na Bárdošovej 35B a chatu (tá by sa dala prinajhoršom obísť). Na druhej časti Vlárskej by mohlo stačiť iba posunutie plotov.
Reakcia na: Viko #71:
Ja tam volne miesto fyzicky nevidim. Vies, ci su tie pozemky majetkovo vysporiadane, ze ich musia vyprazdnit pre mesto? Ja neviem - ty vies? Ak su, nebude problem.
Reakcia na: IBBI #69:
Prečo? Chýba tomu niečo okrem vôle dotiahnuť to do konca? V územnom pláne to je, voľný priestor tam fyzicky je tiež. O prepojení sa hovorí desiatky rokov, takže na rozdiel od iných variantov to ani nemôžu obyvatelia brať ako neprimeraný zásah. Financie by išlo vyriešiť v súvislosti s chystanou prestavbou areálu ateliérov na bývanie (čo možno aj sami uvítajú, ak im nebude vychádzať dopravné posúdenie).
Reakcia na: Maxi King #68:
Skôr nie. Sú tam majitelia, ktorí odmietajú predať svoje pozemky na Vlárskej ulici, keďže tam má prísť aj k asanovaniu rodinných domov. A pravdepodobne mesto na výkup, ani na primeranú sumu za vyvlastnenie pozemkov nemá peniaze.
Hosi, ja neviem. 😃 Ja nemam ziadne aktualne informacie. Ale osobne zial nevidim to predlzenie Vlarskej realne.
Reakcia na: IBBI #64:
A je aj reálne že sa niečo takéto podarí? Viem že o predĺžení Vlárskej niekedy v novembri/decembri rokovala dopravna komisia či ako sa to volá na magistráte. Ale materiály mi povedali že sú neverejné...
Reakcia na: IBBI #65:
To by nemal byť problém, podľa satelitnej mapy sú tam iba dve záhradné chatky a tá brána (aj plot) by sa potom presunuli na náklady objednávateľa vedľa novej cesty. Keď si pozrieš iné trasy, tak táto je jednoznačne najlepšia, aj trasovaním, aj cenou (aj keď sa to možno nezdá). 😉
Reakcia na: IBBI #65:
ešte som nevidel trolejbus, ktorý by neprebúral bránu 😃
Ale dnes je uz Vlarska za Slamennou ukoncena takto, tak neviem no... 😉
https://goo.gl/maps/dXurHCpuSwk4D9FNA
Reakcia na: Viko #56:
Myslis takto?
Reakcia na: Urbanway 2423 #59:
No, keby sa dokončil výkup pozemkov v čase, keď boli ceny nižšie, tak by to až tak drahé nebolo 😃 Určite je to ale aj dnes lacnejšie, než akokoľvek rozširovať Podkolibskú, a ešte lacnejšie, než tú druhú prístupovku stavať od piky niekde od Zvaračáku alebo z Ahoja cez Vtáčnik (ako sa dakedy uvažovalo).
Reakcia na: Solider #61:
Inak, to by bolo prerobenie tej križovatky pri SAV až také drahé, ale prečo sa s tým nepočíta už automaticky pri výstavbe TT Mlynská dolina (myslím odbočenie Štefánikova - Hl. st.)?

#61
Ešte doplním Solidera, ak by TT končila pri Eurovei a 210 jazdila až na Hl. st. na baterky, tak by bol pomer trasy na baterky a pod trolejami približne (v závislosti od smeru linky a vedenia trasy pri Eurovei) 1/1, čo nie je dostačujúce.
Reakcia na: FFF13 #60:
To závisí od toho, či bude križovatka na SAV prerobená tak, aby sa dalo dostať odvšadiaľ všade. Ináč by išiel na baterky v úseku Eurovea - Most SNP - Hlavná stanica. A tam ten úsek od AS po SND už čosi urobí.
Reakcia na: si #29:
si: ale keď to je plánované len po Euroveu, čo je a zároveň ľudia z DPB hovoria že plánujú kúpiť parcialy o.i. na 210 ktoru zároveň plánujú predĺžiť pod Most SNP tak potom to nemá význam podľa mňa. Kebyže ju postavili až pod Most tak potom to má logiku.
Solider: 210 je plane posunúť ďalej keď tak cez Staromestskú a Štefánikovu na hlst a to tých 500m navyše veľa nespraví - teda že by baterka stačila aj v úseku AS - Most SNP - Hodžovo nám.
Reakcia na: Viko #56:
Reálnejší mi príde ten variant po Vlárskej. V úseku Na Revíne - Bárdošova je iba terasa a chata, ktorá sa dá ale obísť, takže tam by problém hádam nebol. Vlársku (od Bárdošovej) by však bolo nutné rozšíriť, aby sa tam dokázali obísť aj dva trolejbusy, a neviem, či by na to bolo všade dostatok miesta (keď započítame aj chodníky). Na konci ulice je ešte jedna záhrada a potom je už obratisko. So sklonom cesty by snáď problémy neboli nikde.

Druhý variant po Júlovej by podľa mňa mal problémy aj s prevýšením, aj so šírkou, pretože Cesta na Kamzík je v celku strmá a rozšíriť ju by bol tiež celkom problém.

Nech už sa vyberie akékoľvek riešenie, vždy to bude relatívne drahé a preto, žiaľ, nepredpokladám, že sa o tom bude v najbližších rokoch čo i len uvažovať.
Reakcia na: Solider #54:
Takze opat skveli ludia na magistrate. 💀
Reakcia na: Petto #53:
Pôvodný plán (dodnes existujúci v ÚP) spočíval v ceste, spájajúcej Polianky a Podháj okolo budúcej nemocnice. Koncom socíku sa tam splanírovali záhrady s víziou zastavania, ale potom sa to zaseklo. Bolo by to ideálne v tom, že jedným vrzom obslúžiš nemocnicu aj sídlisko.
Lenže, dnes sú tie pozemky samozrejme nevysporiadané, takže mesto sa rozťahuje do polí a satelitov miesto využitia ideálnej voľnej plochy vovnútri.
Reakcia na: IBBI #51:
Na tej mapke to je zakreslené odveci - z Vlárskej na Bárdošovu. Územný plán drží rezervu na spojenie dvoch častí Vlárskej - pozemky sú síce súkromné, ale zostáva voľný koridor vychádzajúci tesne vedľa Slamenej búdy. Ak by to aj tak bolo príliš ambiciózne, stále je hneď vedľa Júlová, ktorá vedie do záhrad. Ale vykašlať sa na to prepojenie sa mi zdá nerozumné, keď obývanosť Koliby a Tupého rastie, odkázaná na jeden modjazd a úzky mostík.
Reakcia na: Petto #45:
Ak bude trolejbusová trať po Nemocnicu Rázsochy, tak môže byť 63 trolejbusová, ale s hybridnými trolejbusmi. Samozrejme, to, že vynechá štyri zastávky po celej trase už dnes nehrá nejakú veľkú rolu.
Reakcia na: Petto #46:
V neschopnosti magistrátu pripraviť tieto projekty. Ver tomu, že ak by infraštruktúrne projekty spravoval DPB, tak by to dávno postavené bolo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
Z Razsoch do Lamaca kade ? Cez ulicu Pod Zecakom ako chodi L130 ? Ta ulica nie je moc stavana na premavku MHD, ten lokalny midibus je este v norme ale klbak no neviem. 😶
Reakcia na: Petto #46:
Tak Slovensko celkovo nepatrí k najlepším poberateľom eurofondov, takže asi tam bude problém. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #50:
Ano, to poznam - tak sa to kedysi planovalo - resp. na Vlarsku co vyustuje nad Slamennou. lenze medzicasom su vsetky pozemky uz zastavane. Niet uz kadial predlzovat Vlarsku.
Reakcia na: Petto #45:
V Lamači je podľa mňa skôr potenciál pre nabíjačku. TT by mohla mať zmysel najskôr vtedy, ak by trolejbusy z Rázsoch pokračovali do Lamača.
Reakcia na: Solider #39:
Tú Dunajskú som si chcel len overiť. 🙂
Reakcia na: ikarus31 #5:
Stačí sa pozrieť na celovecké MAN-y a je jasné, že vek by nemal byť také striktné kritérium.
Reakcia na: Solider #37:
Ak je to teda take vyhodne,kde to viazne ? Uz bolo X vyziev a nepostavilo sa nic. Nejakych par metrov na Mliekarensku ci obojsmerka cez Patronku su skor vysmech v budovani TT cez EU fondy.
Reakcia na: Viko #35:
TT Lamač budovat neviem ci je spravna volba. Ako tak expresnu 63tky by som nechal autobusovu. Ak ma byt este daco trolejbusove na zapade BA, tak skor k planovanej Nemocnici Razsochy predlzit dobuducna nieco z 207,211,212. Planovany ESET park samozrejme ponechat tiez ako konecnu trolejbusov.
Reakcia na: N/A #43:
Mozes prosim ta zakreslit na mapu, kadial by mala predlzena Vlarska viest? Dik.
Reakcia na: samkoh #42:
Po novovybudovanej (predĺženej) Vlárskej.
Reakcia na: Viko #35:
Kolibu cez Kramáre by si ako chcel na hornej Bárdošovej prepchať?
Reakcia na: FFF13 #28:
Alebo by tá 210 od Mosta SNP mala pokračovať ďalej...
Reakcia na: Petto #31:
Určite áno, ale asi na to teraz nie je vhodný čas.
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Samozrejme, že by sa išlo obojsmerne po Dunajskej, prečo by to tak nemalo byť? Obrat by sa robil smerom Dunajská > Kamenné námestie > Špitálska > Rajská > Dunajská. Aj spoločná zastávka v električkami by mohla byť, osobne v tom problém nevidím.
Reakcia na: Viko #36:
neviem, ja tam poznám sklad len zvnútra a aj to len pred prestavbou a zďaleka nie celý, ale Petto spomínal vjazd do zásobovacích garáží.
Reakcia na: Petto #33:
Kde si prišiel na takúto pateóriu?
Reakcia na: samkoh #34:
Tesco sa nezásobuje vjazdom pod trojuholníkovú časť?
Reakcia na: Petto #33:
Nuž, buď rád, že je vôbec témou 😃
O TT ako Lamač, Petržalka, Koliba cez Kramáre apod. sa už pre istotu aj prestalo rozprávať.
Reakcia na: Petto #30:
a zásobovanie Tesca chceš ako riešiť?
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Ked vidim kolko sa tu rozprava o TT Mlynska dolina,tak TT Pribinova asi tak 2030+ ? 😃 . Rentabilita vystavby novych TT je uz zrejme velmi nizka, kedze sme "vynasli" parcialy.
Reakcia na: Petto #30:
Ja nevidím problém v TT trati na Pribinovu (neviem nakoľko by tam bolo nutné robiť obratisko, ak by 210 jazdila až pod Most SNP), pretože vďaka nej by mohli parciály bez problémov premávať až po most SNP (každý meter prejdený pod vedením je podľa mňa lepší ako jazda na baterky). Ak by išla TT až pod Most SNP, tak by sa konečne mohol priamo spojiť Most SNP z Hl. st. pomocou parciálov (príp. možno aj na N33 by mohli byť parciály).
Reakcia na: Solider #25:
A je vobec snaha upratat ten celkovy bordel ? Trnavka niektore linky 20,niektore 15 v sedle.
Zase lava ruka nevie, co robi prava. DPB najprv uvazoval o zakupeni klbovych parcialov pre 61,210 a kratkych 41+203 a teraz tu opat uvazovanie o nejakej TT k Eurovey ci Mostu SNP. Tak si tu len pekne dookola planujeme v tejto Bratislave a vysledok ZERO. Smradi nam tu naftak cele dni na 32tke a 61tke na vacsine trasy popod dratmi.

Ak tu ma daco zmysel tak je to uz raz spominane predlzenie TT z Rajskej ku Kamennemu. Nazad by sa vratil cez Rajsku. Sirkove pomery by urcite povolili keby siel tbus skrz areal Prioru (pomedzi staru a novu budovu Prioru tbus (ak zasypeme vjazd do zasabovacich garazi). Ak nie, tak okruh Dunajska /Spitalska/Rajska
Reakcia na: FFF13 #28:
ale ked tam postavis trolejove vedenie, tak tam tie parcialy prave jazdit nemusia....
Má vôbec zmysel stavať TT z AS na Pribinovu keď aj tak tam budú jazdiť len parcialy na L210? Podľa mňa to parcial zvládne aj z AS pod most SNP. Jedine že by sa plánovala nejaká nová trolejbusová linka čisto pod trolejmi ktorá by končila pri Eurovei
Z kandidátov bol (aspoň, čo som videl z prenosu výberového konania) jediný, ktorý sa aspoň čiastočne v problematike orientuje, akurát sa veľmi obávam, kto ho nahradí na súčasnej pozícii.
Reakcia na: Solider #25:
Odchody 204 by sa dali posunúť tak, aby v smere do centra ostali súčasné a v smere na Trnávku by posunuli tak, aby sa prekladali s 205, čím by sa na 204 iba zmenili dĺžky prestávok na jednotlivých konečných (na jednej by bola o 5-10 minút dlhšia, na druhej zas kratšia).

Ak by sa vybudovala TT na Kamenné nám., tak by sa spolu s ňou vybudovala aj trať priamo po Dunajskej, či by sa stále jazdilo po Cintorínskej? Na Kamennom nám. sa plánuje zastavovanie trolejbusov na zastávke električiek, pretože inak by to bolo celkom praktické.
Reakcia na: Jak44 #24:
Všetko sa dá nastaviť. 205 má interval 15 minút tak logicky to asi nevyšlo na menej minút, je to závislé od prekladu s 204.
Reakcia na: Solider #22:
Vychádzal som len zo súčasnej situácie, kedy 205 má na Rajskej 14 minút a 202 7 minút pauzy. Ak je to zbytočné a dali by sa uvedené linky vyjazdiť aj s priebežnou konečnou, tak moja poznámka je bezpredmetná.
A čo tak úspory na tlačených cestovných lístkoch (servisovanie automatov, tlač, distribúcia CL) a miesto toho spustiť konečne platbu za CL cez označovače? Tiež nerozumiem prečo DPB nešetrí a nezakomponuje oznacnik do elektronických tabulí ako je tomu v košiciach (dá sa to aj krajšie graficky poriešiť). Úspora za označníky a menej prekážok pre cestujúcich.
Reakcia na: Jak44 #4:
A prečo by tam mali pauzovať? Veď ani teraz na Rajskej neprestávkujú. Na kombinovanom výstupišti s nástupišťom môžu bez problémov vyrovnávať 2 vozy (18+12 metrov je dĺžka štandardnej zastávky).
Inak, nebolo by dobré postaviť aj kúsok TT trate z Rádiovej (pri vozovni) po Rožňavskej a Galvaniho, aby nemuseli všetky trolejbusy/parciály premávať cez Trnávku? Napr. pre 63 by to bolo podľa mňa ideálne (spolu s dobudovaním TT Hroboňova-Patrónka, príp. nabíjačky v Lamači)

Takisto by podľa mňa bolo vhodné zvážiť, či by nebolo lepšie ťahať TT Nové SND rovno až k Mostu SNP, aby sa umožnilo zokruhovanie 210 (tu by ešte bolo vhodné prepojiť Hl. st. so Štefánikovou).

Ešte by malo podľa mňa byť prioritou aj opravovanie zastávok, príp. výmena prístreškov za väčšie (ak je to teda v kompetencii DPB), ako aj prestavba uzlov MHD (napr. Račianske mýto mi tam chýba).

Inak ET Pribinova sa má napojiť na ktoré smery električkových tratí (z Pribinovej poza umelku na most a po trase starej trate od vozovne na Šafko)?
Reakcia na: ikarus31 #17:
DPB nie je štandardami zmluvne viazaný, teda mu nie je možné udeliť žiadnu pokutu.
Reakcia na: ikarus31 #17:
ok, zjavne sme sa nepochopili 🙂 von z hry som nemyslel že nemôžu jazdiť. Ale skôr som myslel to, že by bolo racionálnejšie aby sa postupne začali, resp. presnejšie aby sa začalo na to myslieť že zachvíľu by sa mali premiestňovať na zálohy.... nechcel som tým povedal že po 15 rokoch sa odstavia a zošrotujú resp. odpredajú 🙂
Reakcia na: IBBI #16:
A rok nam uz ubehol skoro. 😐
Reakcia na: Minko #15:
Áno mala by sa platiť pokuta za porušenie pravidiel ohľadom veku ale neviem koľko presne to je.

Ale v príspevku #3 si napísal: "najstaršie SOR-ky majú ak sa nemýlim okolo 11 rokov, ani sa nenazdáme a budú v rámci BID-ky von z hry" čo však nemusí byť pravda pretože ako som napísal DPB očividne s porušovaním pravidiel ohľadom veku nemá problém(Solarisy,Many,Karosy).Preto som napísal že sorky by sa mohli v prípadne núdze použiť aj keď budú mať viac ako 15 rokov ak sa nezmenia pravidlá alebo prístup.
Reakcia na: Petto #14:
No ved prave - 2 roky. Ja len vychadzam z aktualnej reality...
Reakcia na: ikarus31 #12:
veď to netvrdím ani ja... nepoznám presné znenie zmluvy na BID-ku ale myslím, si, že takáto situácia je skôr ošetrené v podobe nejakých penálov alebo tak podobne proste ide o štandardné nedodržanie podmienok zmluvy... Preto musí byť na zvážení dopravného podniku, či radšej zaplatí penále alebo nájde tzv. vnútorné rezervy ako sa tomu moderne hovorí na obstaranie nových busov, ktoré už má defacto vysúťažené 🙂
Reakcia na: IBBI #11:
Zmluva je na 2 roky. Tj ak sa nic nedoda,tak sa nic nedoda. Za tu cenu by to ale by to hriech,nic nekupit.
Skvelá voľba, držím palce 🙂
Reakcia na: Minko #8:
Ja som tým chcel povedať to že keď autobus poruší pravidlá maximálneho veku neznamená to že sú automaticky von z hry.Tie štandardy už platia nejakú tú dobu a keby to zanmenáalo že každý autobus ktorý má viac ako pätnásť rokov nesmie jazdiť tak by tu nemohli jazdiť ani MANy a Solarisy z Berlína a Karosy(tie pravidlá platili aj keď jazdily Karosy).

Takže v prípade núdze by namal byť problém dať do premávky aj tie 15 ročné Sorky ak sa teda do vtedy nerozpadnú.
Podla mna zmluva na tie turecke superbusy sa zrusi a mozno sa vyhlasi nova sutaz.
Reakcia na: ikarus31 #9:
Takže aj tie najstaršie Solarisy (Urbina 15) sú v cajku keďže tohto roku ešte len dovršujú 15 rokov 🙂
Reakcia na: Jak44 #6:
Tak nakoniec je to 15 rokov pre autobusy a je to v štandardoch IDS BK
https://drive.google.com/file/d/15dIFsTJYPV5M7FsBddwe2tLk4oucjirX/view
Reakcia na: ikarus31 #5:
všetky Karosy už viac ako 2 týždne (a niektoré aj viac) nezasiahli do premávky, takže až tak veselo si nejazdia. navyše si myslím s príchodom Otokarov by to bol ich zaručený definitívny koniec bež možnosti nejakého čo i len občasného vzkriesenia. 🙂
Reakcia na: Minko #3:
Uplne sa kaslat nebude. Ale ked sa ukaze vyrocna sprava DPB za 2020 tak budeme radi,ze sme radi. To co by sa pouzilo na Otokary v 2021 pojde akurat tak na stratu za rok 2020 😅.
Reakcia na: ikarus31 #5:
Predpokladám, že to bude zadefinované až v novej zmluve s mestom, ktorá by mala začať platiť v 2023.
Reakcia na: Minko #3:
To pravidlo je tuším maximálne 14 rokov u autobusov.Solarisy a Karosy už majú viac ako 14 rokov a jazdia ďalej.
Reakcia na: N/A #1:
Ja už dlhšie rozmýšľam, to predĺženie na zastávku "Centrum" (nech to je presné 😁) by bolo určite prínosné, ale ani momentálne a ani po realizácií Živého námestia tam nevidím priestor na to, aby tam tie linky pauzovali. A je otázne, či je vhodné robiť len priebežnú konečnú bez možnosti vyrovnať meškanie.
Reakcia na: Petto #2:
no myslím si, že úplne kašľať na Otokary sa nemôže, lebo BID-ka má určité pravidlá týkajúce sa veku vozového parku a myslím že pri autobusoch to je 15 rokov? najstaršie SOR-ky majú ak sa nemýlim okolo 11 rokov, ani sa nenazdáme a budú v rámci BID-ky von z hry 😁
Na Otokary tento rok udajne peniaze nepojdu z magistratu. Uprimne naco aj ? Jazdi sa podla CP prazdniny stale a ak sa aj skoly obnovia,tak stale pocty ludi v MHD sa neobnovia pravdepodobne do predkoronovych cias tak rychlo. Lokalne sa posilnia mozno niektore linky. Toť len moj odhad.
Vyzerá to celkom fajn, akurát mi príde škoda, že pri výstavbe trolejbusových tratí nie je prioritou tiež predĺženie z Rajskej na Nám. SNP - išlo by o relatívne jednoduchý projekt, zato však s veľmi veľkým prínosom.