Zrušenie zastávky Avion, IKEA v smere od letiska (od 13.12.2020)

Od 13. decembra 2020 bude zrušená zastávka Avion, IKEA pre linky 61 69 96 a N61 v smere od letiska k Avion Shopping Parku. Cestujúci môžu využiť najbližšie zastávky Pestovateľská a Avion Shop. Park. Zastávka Pestovateľská je od priechodu pre chodcov vzdialená porovnateľne než doterajšia zastávka Avion, IKEA.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #52:
Dúfam, že už na jar sa intervaly MHD vrátia do stavu pred koronou, keď už bude prebiehať očkovanie novými vakcínami.
Pri dvojlinkovom variante jazdili K2S/K2G v pracovných dňoch na l. 2, 6, 7 a 9 (v sedle a čiastočne večer, všetko prejazdy z l. 6). Opakovane sa tu na fóre riešilo, že na l. 9 tie K2S v určitých hodinách nestačili (napr. cca 14:30, keď začínala l. 6 popoludňajší diel, a K2S ešte dokončovali kolá na l. 9.)
K2S dlhodobo v BA kapacitne nestačia, a v jedno aj dvojlinkovom variante sa nevymýšľa, na akých linkách by boli vo výprave optimálne, ale len kde budú najmenším zlom.
Dúfam, že po najbližšej dodávke nových vozov budú K2S vyradené ako prvé (okrem novostavieb 7126 - 7134, ktoré potom môžu dožiť na l. 7)
Reakcia na: Erasmus #51:
Pri sucasnom stave realne pochybujem, ze sa intervaly “spred” chripky vratia skor ako o 1-2 roky, ale ina vec je zaujimavejsia.
Pri 2-linkovom variante boli predsa “v stave” tie iste eliny, ten isty vozovy park, tak kde boli vtedy tie k2, ked v tom case jazdili a teraz by zrazu nemohli?
Reakcia na: kecho #50:
Podsúvaš mi niečo, čo som nenapísal. To, či do Petržalky bude jazdiť l. 1 alebo l. 3 nemá samo osebe vplyv na nadväznosti. V oboch prípadoch je možné nastaviť odchody autobusov a električiek tak, aby na seba nadväzovali, čo by malo byť cieľom. Rozhodne nechcem vyháňať ľudí z MHD do áut, nič také som nepísal.
Takisto som nenapísal, že by v prípade zámeny trás l. 1 a l. 3 do Petržalky museli byť vymenené všetky vozy z l. 3. Napísal som len, že máme viac K2S/K2G, ako je výprava na l. 7 + rezerva, a že v pracovných dňoch okrem l. 7 a l. 1 po Nám. Ľ. Štúra nie je kde inde vypraviť K2S/K2G tak, aby to kapacitne zvládali.
Ak sa vrátia intervaly z doby pred korona-obmedzeniami, obávam sa, že pri započítaní nutnej rezervy na opravy, periodické prehliadky atď. nemáme dosť 29T/30T/súprav 2xT3/2xT6 na pokrytie kompletnej výpravy l. 1, 3, 4 a 9 v jednolinkovom variante.
L. 59 by som zrušil hneď po dobudovaní električkovej trate na koniec Petržalky, a nahradil ju l. 55 v trase Na pántoch - Nám. A. Hlinku (ako jazdila kedysi), ale to je už iná téma.
Premenovania zastávok Nám. SNP a Kamenné nám.na Centrum na mňa nevyťahuj, ja som to nevymyslel, ani s tým nesúhlasím.
P. s.: a nie, nejazdia všetci z Petržalky do Rače, ale po ceste je napríklad aj Americké nám., Blumentál, Račianske mýto s prestupom na kopec liniek, či ŽST (pardon Stn.) Vinohrady.
Reakcia na: Erasmus #48:
Cize preco riesit nadvaznosti, ked nam nesedi vyprava, a preto radsej nastveme aj tych poslednych zostavajucich cestujucich a vyzenieme ich do aut... 🙂

Ak by sa presunula L1, nezozerie tolko vozov ako L3, cize sa netvar tak ako keby vsetky vozy z L3 museli byt vymenene...

Ale tu sa zase zacyklime v tom, aka je uzasna L3 (ale nezrusime 59, ked su prestupy take fantasticke), dalej ze uzasny prestupny uzol dostal jednotny nazov “Centrum”, aby nebolo vidno, ako daleko su od seba zastavky a co natom, ze sa vsetko zo stanice narve do busu 93, hoci by sa to mohlo ciastocne rozdelit, ved predsa podporujeme ekologicku dopravu...busmi...
A nie, nejazdia vsetci na Hlavnu stanicu, po ceste je napriklad aj Obchodna, Kollarko s Tbusmi, ci STU...
Reakcia na: shaggy #46:
Ako rodený Bratislavčan bývajúci už niekoľko rokov v Prahe žiaľ nemôžem úplne súhlasiť. Pohodlne sa pohybuje metrom, ale pre povrchovú dopravu to platí len v niektorých obdobiach. Za posledných 5 rokov je žiaľ v pražskej MHD snaha zavádzať električkové i autobusové linky odvšadiaľ-všade s mizernými intervalmi.
V rokoch 2012 - 2013 bol presadzovaný koncept tzv. "páteřních linek", resp. "metrobusů". Myšlienka podľa mňa jednoznačne dobrá, praktické prevedenie niekedy už nie, lebo bolo robené príliš dogmaticky. Ale stále to bolo lepšie ako súčasný stav, kedy má mnoho štandardných autobusových liniek večer (a cez víkend aj ráno, a cez prázdniny aj v iných obdobiach) interval 40 minút. Vedľa toho existuje kopec minibusových vymetákov, a keď treba šetriť, obmedzia sa linky, čo boli kedysi "páteřní".
Reakcia na: kecho #47:
Jedna vec je, aby fungovali v Petržalke nadväznosti medzi električkami a autobusmi.
Druhá vec je, aká električková linka bude do Petržalky jazdiť.
Ja pri jednolinkovom variante jednoznačne preferujem do Petržalky 3 pred 1. Jednak má Rača na rozdiel napr. od Ružinova (l. 68) alebo Dúbravky (l. 83, 84) horšie spojenie na pravý breh Dunaja. Ale najmä preto, že na l. 1 v súčasnej podobe kapacitne stačia K2S/K2G.
Ak by sa predĺžila l. 1 do Petržalky a skrátila l. 3 na Nám. Ľ. Štúra, kam by si v pracovných dňoch v jednolinkovom variante nasadzoval K2S/K2G? Obmedzenia kvôli korone (snáď) skončia omnoho skôr, než prídu nové električky z práve prebiehajucej súťaže. A K2S/K2G máme viac, než treba na l. 7, pričom na l. 3, 4 ani 9 by v pracovných dňoch kapacitne nestačili.
Reakcia na: shaggy #46:
A preto sa fungujuce nadvazujuce spojenia 1/99 zmenili na zmeskana3/99utekajuca pred nosom...
Reakcia na: majak #45:
Podľa mňa dobrým príkladom je aj Praha. Tam sa mi vždy pohodlne pohybuje MHD. Aj v Bratislave to tak bývalo. V poslednej dobe som častejšie chodil 3kou smer Petržalka a potom prestup na 99. A keďže mi vždy 99 odišla tesne pred električkou a ďalšia išla o 10 minút, tak už viac preferujem IAD. A teraz sa pýtam čoraz viac (samého seba), čo som vlastne na tej MHD videl.
niekto tu spomína preferenciu iad namiesto mhd z dôvodu neatraktivity mhd...
to sa týka celej bratislavy.
ide čisto o praktickú vec v rámci úspory času, a tiež z dôvodu diskompfortu s nenadväzujúcimi prestupmi, či nezosynchronizovanými intervalmi...
výborným príkladom, kde netreba iad, je zürich.. ale aj viedeň...
Reakcia na: danlo #43:
Ťažko povedať, ak by zrovna nebol na dohľad autobus, tak možno aj áno...
Reakcia na: Urbanway 2423 #42:
Aj napriek tomu by ho ale veľa ľudí podľa mňa nepoužilo, pretože oveľa bližšie je to mimo priechodu
Reakcia na: MatejBA #41:
Áno, ale prechod v mojom príspevku bol na inom mieste, ako ten v tvojom príspevku a skutočne mi to vyšlo (od prechodu) 150 a 200m. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Tak ak to zoberies od prechodu, kde je 50m, tak to mas stale 202 vs 71 - cize viac ako 2x dlhsiu obchadzku a dovolil by som si tvrdit, ze zbytocnu 🙂
Reakcia na: MatejBA #38:
Reakcia na ktorú som reagoval bola na môj príspevok, takže som sa orientoval podľa pozície mnou navrhovaného prechodu. Uznávam, že začiatok pri Ikei som posunul bližšie k ceste (nemeral ho priamo od brány), avšak to nemení výsledný rozdiel medzi dvomi variantami, ktorý je podľa mňa v tomto prípade podstatný. 🙂
Reakcia na: Melange #30:
Aj doteraz chodili cez cestu a vždy bola IKEA oveľa menej frekventovaná, ako Pestovateľská, takže preferencie cestujúcich sú dané, a teda sú za Pestovateľskú. Chodím tadiaľ už vyše 3 roky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
200 vs 150? Skus skor 252 vs 121 🙂
Reakcia na: danlo #35:
Cele to stoji a pada na byrokracii, t.j. co vsetko k tomu treba. Lebo samotna realizacia by trvala asi dva mesiace. Tri, ak pocitam, ze tam budu zamestnani takito:
https://getyarn.io/yarn-clip/c9ffaf62-1a77-4321-998b-d79a94f9dea8

Ale pravda, ak zapocitame projekt, odvolavacky, mozno by nemusela ist EIA, schvalovaci proces, moze to vo vysledku vypalit na dva roky.

"Ziaden dopravny inzinier (nie len KDI) by tam neriadeny priechod v cele zastavky, bez ostrovceka cez 6 pruhov nespravil"

Ani som nepisal, ze by mal byt neriadeny.

"Vdaka zruseniu zastavku Ikea sa mozno najde potrebny tlak na zriadenie tohto priechodu."

Kiezby. Ale mesto nehovorilo nic o novom priechode, len o zruseni zastavky.
Reakcia na: danlo #34:
Cesta cez súčasný prechod má cca 200 metrov, cez ten nový prechod by mala iba 150 metrov (to je aj súčasná vzdialenosť na zastávku Avion, IKEA smer centrum), takže to je hádam jasné. 🙂
Reakcia na: lostrail #33:
Myslim si, ze nikto nespochybnuje, ze tam ten priechod mal byt. No bohuzial nie je, lebo obchodne centra su (boli) budovane tak aby ta ani nenapadlo ist do nich a z nich MHD.

Bez rozsiahlejsich stavebnych uprav tam jednoducho priechod nespravis. Ziaden dopravny inzinier (nie len KDI) by tam neriadeny priechod v cele zastavky, bez ostrovceka cez 6 pruhov nespravil, pretoze nie je vrah. Sucasna situacia je urcite bezpecnejsia ako tam len nakreslit priechod - to by sme tam za rok mali niekolko krizikov pri ceste.

Ak by bolo vybudovanie priechodu a s tym spojena stavebna uprava celej krizovatky a dobudovanie cestnej dopravnej signalizacie celomestskou prioritou, tak by to mohlo byt hotove mozno o dva roky (pri troche stastia). Ale zjavne to nebolo a zatial nie je.

Vdaka zruseniu zastavku Ikea sa mozno najde potrebny tlak na zriadenie tohto priechodu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #14:
a komu by slúžil? To už môžeš využiť ten existujúci