Zrušenie zastávky Avion, IKEA v smere od letiska (od 13.12.2020)

Od 13. decembra 2020 bude zrušená zastávka Avion, IKEA pre linky 61 69 96 a N61 v smere od letiska k Avion Shopping Parku. Cestujúci môžu využiť najbližšie zastávky Pestovateľská a Avion Shop. Park. Zastávka Pestovateľská je od priechodu pre chodcov vzdialená porovnateľne než doterajšia zastávka Avion, IKEA.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #52:
Dúfam, že už na jar sa intervaly MHD vrátia do stavu pred koronou, keď už bude prebiehať očkovanie novými vakcínami.
Pri dvojlinkovom variante jazdili K2S/K2G v pracovných dňoch na l. 2, 6, 7 a 9 (v sedle a čiastočne večer, všetko prejazdy z l. 6). Opakovane sa tu na fóre riešilo, že na l. 9 tie K2S v určitých hodinách nestačili (napr. cca 14:30, keď začínala l. 6 popoludňajší diel, a K2S ešte dokončovali kolá na l. 9.)
K2S dlhodobo v BA kapacitne nestačia, a v jedno aj dvojlinkovom variante sa nevymýšľa, na akých linkách by boli vo výprave optimálne, ale len kde budú najmenším zlom.
Dúfam, že po najbližšej dodávke nových vozov budú K2S vyradené ako prvé (okrem novostavieb 7126 - 7134, ktoré potom môžu dožiť na l. 7)
Reakcia na: Erasmus #51:
Pri sucasnom stave realne pochybujem, ze sa intervaly “spred” chripky vratia skor ako o 1-2 roky, ale ina vec je zaujimavejsia.
Pri 2-linkovom variante boli predsa “v stave” tie iste eliny, ten isty vozovy park, tak kde boli vtedy tie k2, ked v tom case jazdili a teraz by zrazu nemohli?
Reakcia na: kecho #50:
Podsúvaš mi niečo, čo som nenapísal. To, či do Petržalky bude jazdiť l. 1 alebo l. 3 nemá samo osebe vplyv na nadväznosti. V oboch prípadoch je možné nastaviť odchody autobusov a električiek tak, aby na seba nadväzovali, čo by malo byť cieľom. Rozhodne nechcem vyháňať ľudí z MHD do áut, nič také som nepísal.
Takisto som nenapísal, že by v prípade zámeny trás l. 1 a l. 3 do Petržalky museli byť vymenené všetky vozy z l. 3. Napísal som len, že máme viac K2S/K2G, ako je výprava na l. 7 + rezerva, a že v pracovných dňoch okrem l. 7 a l. 1 po Nám. Ľ. Štúra nie je kde inde vypraviť K2S/K2G tak, aby to kapacitne zvládali.
Ak sa vrátia intervaly z doby pred korona-obmedzeniami, obávam sa, že pri započítaní nutnej rezervy na opravy, periodické prehliadky atď. nemáme dosť 29T/30T/súprav 2xT3/2xT6 na pokrytie kompletnej výpravy l. 1, 3, 4 a 9 v jednolinkovom variante.
L. 59 by som zrušil hneď po dobudovaní električkovej trate na koniec Petržalky, a nahradil ju l. 55 v trase Na pántoch - Nám. A. Hlinku (ako jazdila kedysi), ale to je už iná téma.
Premenovania zastávok Nám. SNP a Kamenné nám.na Centrum na mňa nevyťahuj, ja som to nevymyslel, ani s tým nesúhlasím.
P. s.: a nie, nejazdia všetci z Petržalky do Rače, ale po ceste je napríklad aj Americké nám., Blumentál, Račianske mýto s prestupom na kopec liniek, či ŽST (pardon Stn.) Vinohrady.
Reakcia na: Erasmus #48:
Cize preco riesit nadvaznosti, ked nam nesedi vyprava, a preto radsej nastveme aj tych poslednych zostavajucich cestujucich a vyzenieme ich do aut... 🙂

Ak by sa presunula L1, nezozerie tolko vozov ako L3, cize sa netvar tak ako keby vsetky vozy z L3 museli byt vymenene...

Ale tu sa zase zacyklime v tom, aka je uzasna L3 (ale nezrusime 59, ked su prestupy take fantasticke), dalej ze uzasny prestupny uzol dostal jednotny nazov “Centrum”, aby nebolo vidno, ako daleko su od seba zastavky a co natom, ze sa vsetko zo stanice narve do busu 93, hoci by sa to mohlo ciastocne rozdelit, ved predsa podporujeme ekologicku dopravu...busmi...
A nie, nejazdia vsetci na Hlavnu stanicu, po ceste je napriklad aj Obchodna, Kollarko s Tbusmi, ci STU...
Reakcia na: shaggy #46:
Ako rodený Bratislavčan bývajúci už niekoľko rokov v Prahe žiaľ nemôžem úplne súhlasiť. Pohodlne sa pohybuje metrom, ale pre povrchovú dopravu to platí len v niektorých obdobiach. Za posledných 5 rokov je žiaľ v pražskej MHD snaha zavádzať električkové i autobusové linky odvšadiaľ-všade s mizernými intervalmi.
V rokoch 2012 - 2013 bol presadzovaný koncept tzv. "páteřních linek", resp. "metrobusů". Myšlienka podľa mňa jednoznačne dobrá, praktické prevedenie niekedy už nie, lebo bolo robené príliš dogmaticky. Ale stále to bolo lepšie ako súčasný stav, kedy má mnoho štandardných autobusových liniek večer (a cez víkend aj ráno, a cez prázdniny aj v iných obdobiach) interval 40 minút. Vedľa toho existuje kopec minibusových vymetákov, a keď treba šetriť, obmedzia sa linky, čo boli kedysi "páteřní".
Reakcia na: kecho #47:
Jedna vec je, aby fungovali v Petržalke nadväznosti medzi električkami a autobusmi.
Druhá vec je, aká električková linka bude do Petržalky jazdiť.
Ja pri jednolinkovom variante jednoznačne preferujem do Petržalky 3 pred 1. Jednak má Rača na rozdiel napr. od Ružinova (l. 68) alebo Dúbravky (l. 83, 84) horšie spojenie na pravý breh Dunaja. Ale najmä preto, že na l. 1 v súčasnej podobe kapacitne stačia K2S/K2G.
Ak by sa predĺžila l. 1 do Petržalky a skrátila l. 3 na Nám. Ľ. Štúra, kam by si v pracovných dňoch v jednolinkovom variante nasadzoval K2S/K2G? Obmedzenia kvôli korone (snáď) skončia omnoho skôr, než prídu nové električky z práve prebiehajucej súťaže. A K2S/K2G máme viac, než treba na l. 7, pričom na l. 3, 4 ani 9 by v pracovných dňoch kapacitne nestačili.
Reakcia na: shaggy #46:
A preto sa fungujuce nadvazujuce spojenia 1/99 zmenili na zmeskana3/99utekajuca pred nosom...
Reakcia na: majak #45:
Podľa mňa dobrým príkladom je aj Praha. Tam sa mi vždy pohodlne pohybuje MHD. Aj v Bratislave to tak bývalo. V poslednej dobe som častejšie chodil 3kou smer Petržalka a potom prestup na 99. A keďže mi vždy 99 odišla tesne pred električkou a ďalšia išla o 10 minút, tak už viac preferujem IAD. A teraz sa pýtam čoraz viac (samého seba), čo som vlastne na tej MHD videl.
niekto tu spomína preferenciu iad namiesto mhd z dôvodu neatraktivity mhd...
to sa týka celej bratislavy.
ide čisto o praktickú vec v rámci úspory času, a tiež z dôvodu diskompfortu s nenadväzujúcimi prestupmi, či nezosynchronizovanými intervalmi...
výborným príkladom, kde netreba iad, je zürich.. ale aj viedeň...
Reakcia na: danlo #43:
Ťažko povedať, ak by zrovna nebol na dohľad autobus, tak možno aj áno...
Reakcia na: Urbanway 2423 #42:
Aj napriek tomu by ho ale veľa ľudí podľa mňa nepoužilo, pretože oveľa bližšie je to mimo priechodu
Reakcia na: MatejBA #41:
Áno, ale prechod v mojom príspevku bol na inom mieste, ako ten v tvojom príspevku a skutočne mi to vyšlo (od prechodu) 150 a 200m. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Tak ak to zoberies od prechodu, kde je 50m, tak to mas stale 202 vs 71 - cize viac ako 2x dlhsiu obchadzku a dovolil by som si tvrdit, ze zbytocnu 🙂
Reakcia na: MatejBA #38:
Reakcia na ktorú som reagoval bola na môj príspevok, takže som sa orientoval podľa pozície mnou navrhovaného prechodu. Uznávam, že začiatok pri Ikei som posunul bližšie k ceste (nemeral ho priamo od brány), avšak to nemení výsledný rozdiel medzi dvomi variantami, ktorý je podľa mňa v tomto prípade podstatný. 🙂
Reakcia na: Melange #30:
Aj doteraz chodili cez cestu a vždy bola IKEA oveľa menej frekventovaná, ako Pestovateľská, takže preferencie cestujúcich sú dané, a teda sú za Pestovateľskú. Chodím tadiaľ už vyše 3 roky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
200 vs 150? Skus skor 252 vs 121 🙂
Reakcia na: danlo #35:
Cele to stoji a pada na byrokracii, t.j. co vsetko k tomu treba. Lebo samotna realizacia by trvala asi dva mesiace. Tri, ak pocitam, ze tam budu zamestnani takito:
https://getyarn.io/yarn-clip/c9ffaf62-1a77-4321-998b-d79a94f9dea8

Ale pravda, ak zapocitame projekt, odvolavacky, mozno by nemusela ist EIA, schvalovaci proces, moze to vo vysledku vypalit na dva roky.

"Ziaden dopravny inzinier (nie len KDI) by tam neriadeny priechod v cele zastavky, bez ostrovceka cez 6 pruhov nespravil"

Ani som nepisal, ze by mal byt neriadeny.

"Vdaka zruseniu zastavku Ikea sa mozno najde potrebny tlak na zriadenie tohto priechodu."

Kiezby. Ale mesto nehovorilo nic o novom priechode, len o zruseni zastavky.
Reakcia na: danlo #34:
Cesta cez súčasný prechod má cca 200 metrov, cez ten nový prechod by mala iba 150 metrov (to je aj súčasná vzdialenosť na zastávku Avion, IKEA smer centrum), takže to je hádam jasné. 🙂
Reakcia na: lostrail #33:
Myslim si, ze nikto nespochybnuje, ze tam ten priechod mal byt. No bohuzial nie je, lebo obchodne centra su (boli) budovane tak aby ta ani nenapadlo ist do nich a z nich MHD.

Bez rozsiahlejsich stavebnych uprav tam jednoducho priechod nespravis. Ziaden dopravny inzinier (nie len KDI) by tam neriadeny priechod v cele zastavky, bez ostrovceka cez 6 pruhov nespravil, pretoze nie je vrah. Sucasna situacia je urcite bezpecnejsia ako tam len nakreslit priechod - to by sme tam za rok mali niekolko krizikov pri ceste.

Ak by bolo vybudovanie priechodu a s tym spojena stavebna uprava celej krizovatky a dobudovanie cestnej dopravnej signalizacie celomestskou prioritou, tak by to mohlo byt hotove mozno o dva roky (pri troche stastia). Ale zjavne to nebolo a zatial nie je.

Vdaka zruseniu zastavku Ikea sa mozno najde potrebny tlak na zriadenie tohto priechodu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #14:
a komu by slúžil? To už môžeš využiť ten existujúci
Reakcia na: Valec #27:
OK, tak zas chapem urcitu pointu v tom, ze ak sa povodna zastavka IKEA vyuzivala minimalne, tak alternativou bola prave Pestovatelska a doteraz tam nevznikali nejake purpurove rieky.

To ale neospravedlnuje navrh krizovatky bez priechodu, kde najblizsia alternativa je stovky metrov daleko. Ved ciele na opacnej strane cesty mozu byt napr. aj Korzo , zberny dvor a podobne. Druha vec je, ze takyto priechod by mal byt riadeny / zosynchronizovany so svetelnou krizovatkou, kde sa oficialne odbocuje k IKEA / Avionu.

Da sa to chapat ako urcity dlh minulosti, ktory sa zasa vratil na stol so zrusenim zastavky IKEA.

"BTW, ten modrý priechod by ti policajti neschválili, alebo by bolo nutné posunúť zastávku (nie je tam tých min. 5 metrov)."

Som skor zastancom "bielej" alternativy (stacilo by na vyjazd k znacke "Priechod pre chodcov" doplnit tabulku "2x"), lebo viem, ze v pripajacom pruhu, ked uz je auto rozbehnute a ide sa zaradit, nie je vhodne tahat priechody, resp. je to recept na nebezpecne situacie, ale musim povedat aj to, ze o vela veciach v tomto meste sa uz pisalo, ze ich policajti neschvalia a predsa je napr. zruseny odbocovaci pruh k LIDLu na Riviere. Ako, chapem, ze je s nimi tazka komunikacia, ale ukazuje sa, ze ked sa chce, tak to ide.
Reakcia na: 810zssk #22:
Toto asi nepochopim, ako je mozne postavit zastavku na koridore a na taku "drobnost" zabudnut.
Reakcia na: Viko #19:
No tak vidis, a to su vsetko jednoduche zmeny, ktore by zabranili besnemu pobehovaniu po koridorovej trati.
Reakcia na: Valec #27:
Už ti tu niekoľkokrát vysvetlili, že trasa od Ikey k zastávke Avion, Ikea je jednak priamejšia, jednak prirodzenejšia a jednak kratšia ako k zastávke Pestovateľská. Čo na tom nechápeš?

Inými slovami, keď sa ponechá iba zastávka Pestovateľská, takmer nikto nebude chodiť okolo, ale ľudia si to budú skracovať a krvavá stopa na seba nenechá dlho čakať.
Reakcia na: Valec #27:
Zastavka Pestovatelska ma cca 40-45 metrov podla Googla, jazdia tam 2 linky (z toho jedna len 3x za hodinu cely den) plus raz za uhorsky rok 69. Potrebujeme tam naozaj zastavku este dlhsiu ako je na Zochovej smer Petrzalka, kde mas cca 40 metrov?
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Nielen jednosmerne.
Reakcia na: MatejBA #25:
Nebolo by od veci prečítať si čo a na čo reagujem a nedomýšľať si.

V žiadnom mojom príspevku nespochybňujem vhodnosť priechodu na priamej trase medzi Ikeou a zastávkou Pestovateľská. Len poukazujem na to, že tam mal byť už v čase vzniku zastávky.

BTW, ten modrý priechod by ti policajti neschválili, alebo by bolo nutné posunúť zastávku (nie je tam tých min. 5 metrov).
Reakcia na: martinah #24:
Tým tu som myslel na tomto fóre. Síce som to mohol prehliadnuť, ale nejak si nevybavujem, že by sa k tomuto chýbajúcemu priechodu viedla debata.
Reakcia na: martinah #24:
Jemu to nevysvetlis, on si bude mliet svoje, ze to je rovnako daleko cez prechod - on nechce (alebo nemoze?) pochopit, ze pokial na zastavku vedie trasa v tvare "N" s priamou dlzkou podobnou pesej trase tak si to nebudu ludia tolko skracovat ako ked mas trasu v tvare "U", kde "skratka" ti usetri aj 200-250 metrov a moze znamenat rozdiel medzi tym, ci stihnes autobus alebo nie - a je rozdiel ist 20 sekund cez cestu a stihnut napriklad 96 ci ist 5 minut dookola a pripadne zmeskat 96 a cakat dalsich 20 minut.

A rovnako asi nechce chapat, ze ak takychto "malichernosti" mas po ceste viacero tak sa nabuduce bezny clovek na MHD vyprdne presne ako to tu bolo povedane. Niekomu nevadi sa prejst 5 minut na zastavku - niekto ale radsej usetri cas a je doma skor (nehovoriac ked vezies nabytok/nakup z okolia Ikey).

EDIT: A nevidim dovod, preco by tam nemohol byt prechod - v Bratislave je vela prechodov 100 metrov od seba - dokonca moze byt vedeny bud cez ostrovcek alebo priamo pred zastavku, ktora sa moze skratit. https://i.imgur.com/w1UsO2o.png
Reakcia na: Valec #23:
preco myslis, ze nevadilo? nevadilo to dpb/kdi/mestu, ale cestujuci urcit neboli nadseni z chybajuceho priechodu a komplikovaneho pristupu, ved prave tieto unfriendly malickosti dokazu otravit cestovanie mhd, cim viac sa ich kopi, tym mensia ochota tolerovat nieco, co je nastavene neefektivne a este si za to platit
Reakcia na: lostrail #16:
A aký nový problém teda teraz riešime? Však táto zastávka s chýbajúcim priechodom je tu predsa už niekoľko rokov a to tu nikomu nevadilo. A na zastávku, ktorá sa teraz ruší bol rovnaký komplikovaný prístup.
Reakcia na: lostrail #13:
V Báhoni je problém aj keď si nekupuješ CL, legálna cesta medzi bus zastávkou a nástupišťom smer TT je dlhá a nepohodlná. Tam žiaľ chýba podchod.
Reakcia na: lostrail #17:
Nadväzný lístok bez prirážky možno vydať iba k inému železničnému CL, nie k IDSkovému.
Reakcia na: Valec #8:
Nejdeš na to zle, ale ešte to treba kúsok vylepšiť. Ja by som zrušil všetky zastávky a cestujúci môžu využiť chodníky.
Reakcia na: lostrail #17:
Na mňa už párkrát sprievodkyne i pokladníčky sprisahanecky žmurkali, že deliť jednu cestu vlakom na viacero lístkov sa nesmie, ale teda poslednýkrát...
Reakcia na: lostrail #17:
A nevydávajú sa vo vlakoch pre cestujúcich s BP iba nulové lístky na jednu cestu?
Reakcia na: samkoh #15:
Jasne, ale mam pocit, ze hladame sposoby, ako sa to neda. Ked ides dalej, nie je mozne zakupit si vo vlaku samostatny listok trebars z Trnavy dalej bez pokuty?
Predovsetkym ten online system by mal fungovat. Neviem, ako je na tom appka IDS BK pri takychto jazdach, ale na MHD som ju uz parkrat vyuzil.
Dalsia vec - ked niekto cestuje zadarmo, nestaci mu nejaky mesacny listok s nulovou hodnotou? Neviem presne, ako to je, kedze mna sa toto netyka.
Reakcia na: Valec #8:
Čeho?
Keby som mal raz absolvovat taku pesiu trasu k zastavke, nabuduce tam pridem autom. A potom uz vzdy.
Toto su presne tie veci, ktore ludi vyhanaju z MHD do IAD. Pochopili to v zapadnej Europe, no tu sme este stale na urovni 70. rokov minuleho storocia.
Reakcia na: lostrail #13:
Neviem, už tam nebývam, ale problémom zostáva:
1. mizivá ochota vodičov SL vydávať prestupný lístok(samozrejme vedia, že ho vydať musia, ale tá verbálna aj neverbálna komunikácia pri takejto požiadavke stojí za to; zažil som to x-krát napr. pri trase Čierna Voda-PK zas./opačne s prestupom v jednom alebo druhom Grobe)
2. Množstvo cestujúcich, ktorí majú vo vlakoch BP, a teda integrovaný lístok do TT sa im neoplatí. Plus donedávna TT ani integrovaná nebola.
Plus keď ideš ďalej, než do TT, tak ti integrovaný lístok nepomôže...
Ako tak pozerám na mapu (a premeriavam rôzne trasy), tak ak by bol prechod tu: https://www.google.com/maps/@48.1696609,17.1826462,3a,69.9y,335.63h,75.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2IPDDLPn7ONpcGeiL1xuOQ!2e0!7i13312!8i6656 cesta by sa ani nepredĺžila a prechod by bol tiež dosť ďaleko od križovatiek.
Reakcia na: samkoh #9:
A pritom riesenie je take jednoduche - konecne dat online system nakupu listkov do ruk firmy, ktora to urobi poriadne, pripadne umoznit predaj listkov vo vlaku bez pokuty na tejto zastavke. Aj tak velka cast cestujucich ide zadarmo.
Odkedy je IDS BK, nezlepsilo sa to tam trochu? Logiku totiz dava aj kupa integrovaneho listka uz v buse. Teda, osobne by som to radsej riesil tak, ako tam behat potrat(i).

Samozrejme, toto neriesi, ked clovek potrebuje prestupit na opacny smer.
Tú ortofoto s metrami treba dať SuperVallovi na FB a aspoň 5-krát. To je niečo strašné. Preferencia MHD ako vyšitá!
Reakcia na: Valec #8:
Pri takom pristupe k platiacim cestujucim mi je uz uplne jasne, preco je uz 5 rokov taky neriesitelny problem presun busovych zastavok pri TPD priamo k elektrickovej trati... Pricom jedna sa da zmenit bez nutnosti stavebnych uprav, ked ju staci len premalovat pred krizovatku...
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
priechod nemoze byt v cele zastavky
Reakcia na: N/A #2:
To je ešte nič oproti dlhodobej situácii v Báhoni na žel. zastávke. Tam kvôli veľmi zle riešenému rozmiestneniu objektov prestupného uzla ľudia pravidelne prechádzajú oproti VB krížom cez koľaje na mieste, kde sa jazdí 160 km/h...
Pre neznalých tamojších pomerov: autobus SL vysadí cestujúcich v dolnej tretine jednosmerky rovnobežnej s 1. nástupišťom. Lístky sa predávajú vo výpravnej budove, ktorá je na hornom konci tej jednosmerky na cíferskom konci 1. nástupišťa. Oproti VB kedysi stála lávka, ktorú však pri rekonštrukcii zbúrali. Ostal len podjazd na šenkvickom konci nástupíšť, ešte k tomu s pomerne strmým priebehom. Taktový príchod busu od Kaplnej je xx:49; taktový odchod osobáku do Leopoldova xx:54. Takže v ideálnom prípade má človek 5 minút na vystúpenie z busu, prejdenie do VB, kúpenie lístka, utekanie na druhý koniec nástupišťa, po schodoch dole, cca. 7 m cez podjazd, po schodoch naspäť nahor a ešte treba prísť do stredu nástupišťa, lebo vlak smer TT spravidla zastaví v strede. potom sa nečudujem, že sa tam prebieha jedna radosť.
Reakcia na: martinah #5:
Stále môžeš využiť ten istý bezpečný priechod.
Namaľovať priechod je príliš náročné, to nie je ako namaľovať kruhy na námestí. Ale mohli by využiť know-how, ktoré tu máme od čias Iva N. a mohli by do stredu postaviť poriadne zábrany a postaviť tam mestského policajta.
Reakcia na: johnnyjanko #1:
súhlas, veď aj inde sú/budú aj vzdialenejšie zastávky z rovnakým názvom...
Reakcia na: N/A #2:
skoda, vyuzivala som zrusenu prave pre bezpecny priechod
toto priam navadza k ignorovaniu zebry, 100% budu ludia riskovat cez cestu nez to obchadzat dokola
Reakcia na: N/A #2:
Akože tu: https://www.google.com/maps/@48.1693854,17.1818721,3a,75y,252.94h,73.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHP13XhmMckUde_UJ_Wd1qw!2e0!7i13312!8i6656 by sa prechod dal urobiť (ak by bol ďalej už by bol takisto ďaleko ako ten druhý), len bez semaforov by podľa mňa aj tak veľmi nepomohol a mať dva semafory cca 100 metrov od seba tiež nie je veľmi dobré.
Konečne sa táto nezmyselná zastávka zruší, len škoda, že veľké premenovanie už na Pestovateľskú nemyslelo (zrovna tu by tá zmena názvu práveže pomohla, nuž logiku DPB asi nepochopíme).
Som zvedavý koľkých ľudí bude táto zmena ešte viac motivovať k nebezpečnému prebiehaniu cez 6 jazdných pruhov.

Nový priechod netreba, Bratislava má vlastný návod ako byť pedestrian-friendly:
Nebolo by vhodnejšie, keby mali zastávky v oboch smeroch rovnaké názvy? Či už AVION, IKEA alebo Pestovateľská...