Návrh rozpočtu mesta na rok 2021 z pohľadu verejnej dopravy

Magistrát hlavného mesta zverejnil návrh rozpočtu na roky 2021 - 2023, ktorý budú schvaľovať mestskí poslanci na decembrovom zasadnutí zastupiteľstva. Rozpočet Bratislavy na rok 2021 je v celkovej výške 431,9 mil. €. Hlavné mesto chce napriek nepriaznivej makroekonomickej situácii spôsobenej pandémiou z roku 2020 pokračovať v príprave a realizácii rozbehnutých projektov.

Na prevádzkovanie MHD sa počíta s bežnými výdavkami vo výške 80,1 mil. €. Objem objednaných dopravných výkonov sa podstatnejšie meniť neplánuje a má byť vo výške 41,9 mil. vlakových km.

Rozpočet mesta počíta aj s kapitálovými výdavkami pred Dopravný podnik Bratislava vo výške 1,302 mil. € na nasledujúce modernizačné a rekonštrukčné projekty:

  • trolejbusová trať Jelačičova - Žellova,
  • trolejbusová trať Záhradnícka - Karadžičova,
  • rekonštrukcia električkových zastávok Račianske mýto,
  • ďalšie rekonštrukcie zastávok, nové prístrešky a mobiliár zastávok.

Na financovanie integrovanej dopravy počíta rozpočet s výdavkami 2,650 mil. € na kompenzáciu zliav, krytie strát a na činnosť Bratislavskej integrovanej dopravy.

Na prípravu a realizáciu nových električkových a trolejbusových tratí a modernizáciu existujúcich radiál mesto počíta s bežnými a kapitálovými výdavkami v celkovej výške 32,756 mil. €. Táto suma má pokryť nasledujúce projekty:

  • vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Vajnorskej a Ružinovskej radiály,
  • vypracovanie projektovej dokumentácie pre trolejbusovú trať Patrónka - Riviéra,
  • inžinierska činnosť, autorský dozor a stavebné práce 2. časti Petržalskej električky (Bosákova - Janíkov dvor),
  • údržba koridoru a prenájom pozemkov pod 1. časťou Petržalskej električky,
  • modernizácia cestnej dopravnej signalizácie so zabezpečením preferencie MHD,
  • modernizácia zastávky MHD pri ŽST Petržalka,
  • príprava nových električkových tratí.

Pre posun príjmov zo štátneho rozpočtu a zdrojov EÚ a tiež pre posun termínu kolaudácie bude potrebné v roku 2021 dofinancovať aj modernizáciu Karlovesko-dúbravskej radiály vo výške takmer 14 mil. €.

V rámci investícií do cestnej infraštruktúry mesto v roku 2021 počíta napríklad s rozšírením Harmincovej ulice, rozšírením vstupnej cesty do Čunova, začatím rekonštrukcie Devínskej cesty, vybudovaním nových zastávok MHD na Panónskej ceste pri MŠ Vyšehradská, vybudovaním svetelnej signalizácie na križovatke Vrakunská - Ivanská cesta, úpravou križovatky na Račianskom mýte, či rekonštrukciou mosta na Žabom majeri.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #88:
Aha, tak ja to vnímam inak. Keď je to riadené jedným radičom, je to pre mňa jedna križovatka. Račianske Mýto bolo v časoch, keď som sa tomu venoval, najzložitejšou križovatkou v ČSSR (vtedy sa tam ale dalo odbočovať takmer odvšadiaľ všade, takže počet signálnych skupín bol väčší) a preto tam museli byť dva radiče EST, koordinované nadradeným radičom BA. Dať na Račianske mýto radič(e) od AŽD (vtedy ARD-71) si nikto netrúfol ani vtedy 😋 .
Reakcia na: S499.1023 #87:
neviem, nie som technický typ. ja to vidím z pohľadu všímavého cestujúceho. S výnimkou smeru od šancovej na križovatke legionárska/mýtna tam má každý smer pred každou križovatkou semafor. Prípadne možno už aj tam je semafor, dávno som tým rohom račka nešiel.
Reakcia na: samkoh #77:
Takže sú tam štyri radiče CSS?
Reakcia na: Urbanway 2423 #76:
Takže si ten vyprázdňovací čas definitívne nepochopil.
Reakcia na: Urbanway 2423 #83:
tak ono to je skor take, ze si predstav ze by ten semafor nebol az za cestou, ale na strane kde vstupujes na priechod (obdobne ako to maju u nas auta, ze semafor/signalizacia je pred krizovatkou) a po vstupe na priechod by si uz nan nevidel....
Reakcia na: Urbanway 2423 #83:
Nie, nemal. Medzičas je na to aby ľudia čo vošli na zelenú mohli (v kľude) bezpečne prejsť.

Dokončenie prechádzania už na červenú nie je ničím špeciálne.
Reakcia na: 810zssk #82:
Vojdem, ale medzičas má podľa mňa slúžiť presne na takéto prípady (s tým problém nemám) a nie na to, aby sa ním kompenzovalo to, že sa celý prechod nedá prejsť na zelenú. Medzičas by mal byť iba "posledná záchrana," pre tých čo vojdú na prechod na konci zelenej a nie náhrada za časť zelenej.
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
To sa rieši primeraným medzičasom. Či ako ty keď prídeš ku prechodu kde už 10 sek. svieti zelená tak nevojdeš lebo čo ak skočí červená?
Reakcia na: yellowcaptcha #80:
to by sa tam ale potom oplatilo aj na chodcov prechadzajucich/krizujucich smer z racianskej do mesta, ti tam cez prechod bezne chodia a aj vstupuju uz na cervenu.... na druhej strane obvzlast v pripade takejto vacsej krizovatky s dlhymi cakacimi cyklami na tom aspon v pripade chodcov nic zle nevidim, len teda by bolo vhodne aby si to zratali a neostali na prechode ked uz tie auta dostanu zelenu.....
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
Za to ale nemôže ten semafor, respektíve jeho nastavenie. To by v prvom rade chcelo tam poslať 'cajtov kasírovať ak sa to niekde stáva opakovane – teda že vodiči ohrozujú chodcov na priechode.

Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z.z. § 4 hovorí: „(1) Vodič je povinný... f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky,“
Reakcia na: 810zssk #78:
Pre mňa za mňa tam môže svietiť červená, ale keď sa už autá rozbiehajú a ja iba schádzam z prechodu, tak si nemôžem nevšímať tú červenú, pretože ak by som si niekedy nepohol, tak ma autá červená nečervená skrátka prejdú, lebo už majú zelenú. To som naozaj jediný, komu sa stalo to, že ho na konci prechodu skoro zrazili autá, lebo už mali zelenú? 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #76:
Ale veď to že počas tvojho prechádzania padla červená na teba nemá vôbec žiaden vplyv. Načo teda potrebuješ aby svietila počas celého tvojho prechádzania. Sa prestaň na ten semafór pozerať keď začneš prechádzať a máš po probléme.
Reakcia na: S499.1023 #68:
sú tam štyri samostatné svetelné koordinované križovatky.
a. šancová/račianska/radlinského/mýtna
b. radlinského/legionárska
c. legionárska/mýtna
d. legionárska/šancová
Cyklus funguje cca. takto, čo mám odsledované:
1. šancová na križovatkách a. aj d. plná zelená; zelená pre chodcov cez račiansku na križovatke a.; na križovatke c. síce smer od šancovej nemá semafor, ale ráta sa s prejazdom týhto áut od šancovej, ostatné smery majú na križovatke c. červenú; zelená pre chodcov cez mýtnu na križovatke c. ; na križovatke b. zelená pre smer od križovatky d., pre chodcov cez radlinského a na konci fázy zelená šípka vpravo pre legionársku od krížnej.
2. na križovatke b., c. aj d. plná zelená pre legionársku od krížnej; na križovatke a. zelená pre smer od radlinského a zelená pre chodcov cez šancovú na križovatke a.
3. na križovatke a. a b. plná zelená pre smer od račianskej, od radlinského(jediné dovolené odbočenia vľavo sú z legionárskej od krížnej) a električky; na križovatke c. zelená pre smer račianska-mýtna; na križovatke d. červená od šancovej aj legionárskej a zelená pre chodcov cez šancovú na križovatke d.
Reakcia na: Jezo #75:
Pomohlo by to v tom, že aj pomalší chodec, ktorý vstúpi na prechod, hneď ako mu padne zelená by mohol v pokoji prejsť celý prechod (alebo by už bol aspoň na jeho konci, nie v strede) na zelenú, čiže žiadny nekonečný cyklus by sa nevytvoril. Opakujem, že mne nevadí, keď mi padne v strede prechodu červená, keď naň vstúpim 3-4 a viac sekúnd po padnutí zelenej (toto rieši práve ten vyprázdňovací čas), ale to že mi červená padne v strede prechodu aj vtedy, keď naň vstúpim hneď, ako padne zelená.
Reakcia na: Urbanway 2423 #74:
Toto ale vytvara nekonecny cyklus. Ak pridas dve sekundy zelenej, potom mozu chodci vstupit na vozovku o dve sekundy neskor a budu mat rovnaky problem ako teraz. Ako potom riesit takychto chodcov? Pridanim dalsich dvoch sekund?
Reakcia na: 810zssk #72:
V #66 som už napísal, že pre súčasný počet ľudí sa to ako tak dá, ale pre davy prestupujúcich by to vhodné nebolo. Podľa mňa by ale mala zelená svietiť počas celej doby prechádzania (stačilo by naozaj pridať iba cca 2 sekundy) aj preto, aby aj niekto pomalší mohol prejsť celý prechod na zelenú v pokoji.

#73
No podľa mňa to, že mi auto štartuje tesne za chrbátom (mne nevadí, keď sa ku mne autá blížia, ale tu stoja meter od prechodu) mi veľmi nepríde ako "neohrozovanie iných účastníkov cestnej premávky," ale fajn. Ja by som sa ale na toto pravidlo osobne nespoliehal (obzvlášť, keď už je na prechode červená).
Reakcia na: S499.1023 #71:
Áno, sú to dve rôzne záležitosti.

Diskusia bola o 'zlom pocite' chodca z toho, že mu počas prechádzania po priechode zasvieti červená, na čo tu bol vysvetlený koncept vyprázdňovacích časoch.

Ja som teda doplnil, že chodec sa bežne a v súlade s predpismi dostáva do situácie, keď je na priechode a už sa k nemu blížia autá. Ak však raz vkročil do križovatky ešte na zelenú, 'zlý pocit' mať nemusí, môže prejsť na druhú stranu a autá ho podľa predpisov nesmú ohroziť. Toto tvrdenie je všeobecné a mohol som ho teda dať do samostatného príspevku, bolo by to asi lepšie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #64:
A prečo by bolo nutné aby svietila zelená po celú dobu prechádzania?
Reakcia na: birch #70:
To sú nejaké nové normy? Legálne kolízne smery s jasne definovanou vzájomnou prednosťou a nedostatočný vyprázdňovací čas sú dve vzájomne nesúvisiace záležitosti. Vyprázdňovací čas sa v dobách, keď som sa tým zaoberal, počítal na chodca, pohybujúceho sa rýchlosťou 1 m/s, čiže 3,6 km/h a to je dosť pomalý chodec.
Len by som ešte doplnil diskusiu o chodcoch a vyprádzňovacom čase, že pravidlá umožňujú aj to, aby chodci (alebo aj cyklisti) a motorové vozidlá, ktorých trasy sa vzájomne križujú, mali v svetelne riadenej križovatke voľno súčasne. Úplne bežne sa to používa pri pravom odbočení a vodiči sú na to upozornení doplnkovým oranžovým svetlom chodca. Zároveň majú z dôvodu bezpečnosti chodci/cyklisti signál voľno skôr ako motorové vozidlá.

Na Račianskom mýte je to:
- v smere z hlavnej stanice na Legionársku - pravé odbočenie na Mýtnu - chodci majú voľno iba chvíľu, aby križovatkou následne prešlo čo najviac vozidiel
- v smere z hlavnej stanice na Radlinského - chodci majú voľno takmer celý čas, áut tým smerom odbočuje minumum
- v smere z Radlinského - pravé odbočenie na Šancovú - svetelná signalizácia je nastavená tak, že pomalší chodci ešte len opúšťajú križovatku a motorové vozidlá už majú voľno od Legionárskej, pretože väčšina vozidiel pokračuje na Račiansku a nie na Trnavské mýto

Vyprázdňovací čas nikdy neslúži pre 100% prípadov. Ochranu napr. pomalého chodca alebo pomaly sa pohybujúceho čistiaceho vozidla zabezpečuje pravidlo, že pri vjazde do križovatky nie je možné ohroziť iného účastníka cestnej premávky.
Reakcia na: S499.1023 #67:
Poznám (koniec-koncov mi aj SamkoH objasnil, prečo je na tomto prechode taká krátka zelená), ale o vyprázdňovacom čase a jeho dĺžke bežný chodec nevie, bežný chodec vidí iba to, že mu v polovici prechodu vždy padne červená, čo mu pochopiteľne nie je príjemné, nech je tam akokoľvek dlhý vyprázdňovací čas. Celá pointa tejto diskusie je ale iná a to tá, že táto trasa (a v podstate aj tá druhá) skrátka nie je vhodná na prestup cestujúcich medzi električkami z viacerých dôvodov.
Reakcia na: samkoh #65:
Ešte za čias pravekých radičov Siemens EST na Račko stačili dva, teraz sú štyri?
Reakcia na: Urbanway 2423 #64:
Takže vyprázdňovací čas zjavne nepoznáš.
Reakcia na: samkoh #65:
Ak som nešiel pre istotu zrýchlením krokom a navyše som na prechod vošiel 2-3 sekundy po padnutí zelenej, tak sa mi pár krát stalo, že som schádzal z prechodu práve vtedy, keď štartovali autá a poviem Ti, že to nebolo zrovna príjemné. Takisto aj to, že človeku (hlavne pomalšiemu) skočí v polovici prechodu červená nie je zrovna príjemné, keď nevieš, kedy autá dostanú zelenú. Súčasný stav teda nie je ideálny, ale pre množstvo ľudí (ktoré je o niečo nižšie ako na druhom prechode cez Šancovú), ktoré tadiaľ prechádza ako tak postačuje, avšak pre väčšie množstvo ľudí by to už nebolo ideálne.
Reakcia na: Urbanway 2423 #64:
ok, tak v rámci napätého cyklu CSS-iek na Račku(dohromady 4 CSS) to vyšlo tak, že aby stihli poslední chodci dojsť na druhú stranu pred pustením áut od hlavnej stanice, tak musí svietiť zelená pre chodcov len polovicu času potrebného pre prechod. Ešte raz: ak si vošiel na prechod na zelenú, cyklus by mal rátať s tým, že by si mal ešte aj mierne pomalším krokom dojsť na druhú stranu pred pustením áut. Alebo sa ti tam stalo, že keď ti v tej druhej polovici prechodu naskočila červená, tak ešte si nebol na chodníku, a už si videl svietiť zelenú pre autá?
Reakcia na: S499.1023 #63:
Zjavne si cez daný prechod asi nešiel, pretože aj keď na tento prechod vstúpiš v tej sekunde, ako padne zelená, na 100% Ti v druhej polovici prechodu padne červená, čiže ja nehovorím o tom, že ak vstúpiš na prechod v poslednej sekunde zelenej, tak Ti padne na prechode červená.
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Vyprázdňovací čas poznáme? VŽDY sa stane, že ak vstúpim na prichod v nejakom okamihu zlenej, padne mi v polovici červená (viď SamkoH).
Reakcia na: samkoh #61:
To som netušil, ale aj tak kvôli kratšej zelenej prejde cez prechod menej ľudí, čo by nebolo pre davy prestupujúcich ideálne, aj keď si myslím, že kvôli dlhšej trase by tadiaľto veľa ľudí nešlo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
ale s tým padnutím červenej sa podľa mňa počíta kvôli tomu, že najmä na takej širokej ulici, ako je Šancová pri jednom semafore pre chodcov cez celú cestu, je dlhší vyprázdňovací čas. Takže červená pre chodcov padne práve tak, aby tí, ktorí na prechod vošli v poslednej sekunde pred padnutím červenej(o čom nemajú ako vedieť), ešte stihli prejsť na opačnú stranu skôr, než padne zelená pre autá. Poznám x takýchto križovatiek, kde je kvôli tomu krátka zelená pre chodcov a ľudia sa sťažujú a pritom si neuvedomujú, že tá krátka červená nie je kvôli tomu, aby tak skoro pustili autá, ale kvôli tomu, aby už na prechod nevbiehali ďalší chodci.
Reakcia na: samkoh #59:
Máš pravdu, stačili, ale aj 4 prechody (z toho prechod na Šancovej pri vyústení Legionárskej sa nedá prejsť bez toho, aby Ti v druhej polovici prechodu nepadla červená, čo nie je ideálne v súčasnosti, nie to ešte pre dav prestupujúcich) sú pre dav ľudí viac než dosť a navyše tadiaľto je to ešte aj o niečo ďalej, takže si nemyslím, že by to ľudia prestupujúci na električku využívali viac.
Reakcia na: Urbanway 2423 #51:
nestačili by 4 prechody s tým, že na Račku by sa šlo cez západný prechod cez Šancovú=pri napojení Legionárskej?
Reakcia na: Petto #56:
S krátkym vozom, ak odbáčaš zo Žellovej doľava (ako chodila 64) na Miletičovu, ak Ti vbehne chodec na prechod a Ty si s Tbusom kúsok pred prechodom a zastaneš mu, ostaneš zberačom na vypnutej vetve výhybky bez prúdu.

S Tbusom máš 2 možnosti. Buď arogantne vlezieš takmer do križovatky a zablokuješ prechod a vychutnáš si gestikuláciu od čakajúcich chodcov, čo si, alebo zastavíš niekoľko metrov pred prechodom, ešte pred výhybkou, no to zasa nevidíš situáciu s premávkou na Miletičovej.

Podobná lahôdka je/bola aj v križovatke Hroboňova-Lovinského, keď si ako 64 smerom na Lovinského pri Vozovni musel našlapnúť do kopčeka a spoliehať sa, že sa pretlačíš z vedlajšej a neprekvapí Ťa z ľavej strany auto. Dlhú dobu tam nebolo ani zrkadlo, čiže nebola šanca vidieť v predstihu auto prichádzajúce od Búdkovej. Ak zrovna išlo a musel si teda zastať s potrebným výhľadom doľava, ostal si na vypnutej vetve zbiehacej výhybky od núdzovej brány vozovne.
Reakcia na: Petto #56:
Odpoveď viď #47
Z akeho dovodu sa planuje reko Jelačičova - Želova ? Je tam havarijny stav alebo sa planuje o5 nejaka linka tam presmerovat ?
Reakcia na: Urbanway 2423 #54:
tiez si myslim, aj ked posun trate by v konecnom dosledku celkovemu rieseniu dopravy len prospel (namiesto planovaneho vytvorenia dalsieho stupla pre cestnu dopravu)
Reakcia na: Andy #53:
Hlavným dôvodom je podľa mňa to, aby sme nemuseli posúvať el. trať v križovatke a za zastávkou.
Reakcia na: Dave177 #52:
Môj laický odhad je, že uvažovali tak, že smerom do Rače ľudia na zastávku prichádzajú postupne a majú čas sa rozostúpiť aj na užšom nástupišti, kdežto smerom do centra vystupujú naraz z električky a zdržujú ju, širšie nástupište tam teda pomôže viac.
Reakcia na: yellowcaptcha #49:
Škoda, že nástupište, kde čaká viac ľudí (smer Rača) bude užšie ako to, kde čaká ľudí menej (smer centrum). Ale keď sa inak nedá, tak sa nedá.
Reakcia na: yellowcaptcha #49:
Úplne nerozumiem, ako má byť v alternatívach 1 a 3 riešené spojenie tých dvoch nástupíšť Kominárska a Radlinského, pretože medzi týmito dvomi nástupišťami je pešo to cca 200-250 metrov a navyše treba ísť cez 6 prechodov, čo by podľa mňa mohlo spôsobovať trochu problémy, najmä v rannej špičke (nehovoriac o pohodlnosti takéhoto riešenia). Podľa mňa by bola preto najlepšia a najpohodlnejšia alternatíva 2, aj keď by mala stavba trvať trochu dlhšie. Jednokoľajný úsek by hádam mohol postačovať pre nejaký 3 minútový interval, čo by hádam mohlo stačiť aj v rannej špičke, aj keď sa opatrenia trochu uvoľnia.

Inak je ale super, že sa konečne vybuduje BUS pruh aj na Radlinského, ako aj združená zastávka s električkami v smere z centra pre 59 a N55 (tá v smere do centra vyzerá byť tiež pripravená na prípadnú prevádzku autobusov). Takisto je podľa mňa dobré, že sa zruší ten krátky pruh pred križovatkou na konci Radlinského, čo je logické, keď bude viesť do Rače iba jeden pruh, aj keď si myslím, že toto môže vytvoriť druhé "hrdlo" ako pri bývalej Palme. V situácii je nakreslené aj znovuzavedenie nedávno zrušeného odbočenia zo Šancovej na Račiansku ako aj zväčšenie ostrovčeka, takže je dobré, že sa nakoniec spraví takéto riešenie, kde budú všetci spokojní.

Inak, nebolo by dobré, keby sa pre električky namiesto súčasnej zastávky Račianskej postavila jedna trvalá zastávka pri ZUŠ na Radlinského (aj pre 39, 59 a N55), druhá pri križovatke s Kominárskou a Ursínyho by sa presunula ku križovatke s Legerského? Spolu s úpravou autobusových nástupíšť na R. mýte (napr. presunutie nástupišťa na Šancovej v smere TrMy na roh Legionárskej a Šancovej) by to podľa mňa mohlo zľahčiť prestupovanie na R. mýte a navyše by Blumentál a R. mýto, ako aj Ursínyho a Pionierska neboli tak ďaleko od seba, ako sú teraz.
Reakcia na: yellowcaptcha #49:
uprimne, za mna by najrozumnejsia realizacia bola (neuvazujem upravy/posuny dotknutej cestnej infrastruktury):
vybudovanie novej kolaje v smere do mesta z racianskeho myta po radlinskeho v priestore dnesnej cestnej komunikacie smer mesto, prevadzka elektriciek s posunutou zastavkou racianske myto pre smer mesto/petrzalka pred dotknuty usek
napojenie novej kolaje pocas weekendovej vyluky
vymena jestvujucej kolaje smer mesto, po vymene bude sluzit pre smer von z mesta (stavebne/logisticky obtiazny usek kedze po oboch stranach je prevadzkovana elektrickova kolaj)
napojenie "strednej" kolaje po rekonstrukcii na siet (opat weekendova plna vyluka)
zrusenie povodnej kolaje smer raca (pocas toho musi jestvovat zas docasna zastavka na racianskom myte dalej mimo rekonstruovany usek), po jej zruseni je mozne realizovat plnohodnotnu dvojpruhovu cestnu komunikaciu na radlinskeho smer racismyto a plnohodnotnu zastavku + 2 jazdne pruhy na racianskom myte smer raca.....
radlinskeho medzi vazovovou a racianskym mytom po tomto ostava jednosmerna smer von z mesta
(a ako pripravne prace je potrebne/vhodne rozsirit prijazd z race na racianske myto, kedze sucasny lavy jazdny pruh zozerie trat + zastavka)
Postup výstavby pri rekonštrukcii zastávok na Račianskom mýte:

Dobu výstavby predpokladáme 3 mesiace.
Výstavba začne inštaláciou dočasného dopravného značenie, ktorým sa ohraničí plocha staveniska a vybudujú sa dočasné panelové nástupištia dĺžky 40 m.
Na organizáciu električkovej dopravy je najzložitejšia rekonštrukcia 115 m dlhého dvojkoľajného úseku električkovej trate v priestore zastávok.
Tu prichádzajú do úvahy 3 alternatívy :

Alternatíva 1
Práce na rekonštrukcii trate budú realizované za vylúčenia električkovej dopravy v tomto úseku. Na oboch stranách rekonštruovaného úseku t.j. na Radlinského ul.
a Račianskej ul. sa zriadia dočasné nástupište a radiála Petržalka – Rača sa rozdelí na 2 úseky Petržalka – Radlinského aobratisko Komisárky - Kominárska. Bez električkovej dopravy zostane úsek medzi dočasnými nástupišťami Radlinského – Kominárska. Takouto organizáciou je možné vytvoriť dostatočné časové aj priestorové podmienky na stavebnú činnosť.
Nakoľko v súčasnej dobe nie je možné robiť prehliadky a bežné opravy nových obojstranných električiek vo vozovni v Krasňanoch, práce na rekonštrukcii trate bude nutné organizovať tak, aby bol zabezpečený výjazd a návrat električiek do vozovne Jurajov dvor, podľa potreby pravidelných prehliadok vozidiel a ich údržby. Podstatný rozsah práce na koľajách sa bude realizovať vo víkendových výlukách manipulačnej dopravy v rekonštruovanom úseku (električky počas víkendu zostanú vo vozovni Krasňany) kedy je možné vybudovať úsek dĺžky 40-50 m v takom rozsahu aby počas týždňa bol po ňom možný ranný výjazd a večerný návrat električiek do vozovne.
Výhodou tejto alternatívy je rýchlejší postup výstavby, ktorý bude minimálne obmedzovaný električkovou dopravou.

Alternatíva 2
Práce na rekonštrukcii trate budú realizované po jednej koľaji za vylúčenia električkovej dopravy na rekonštruovanej koľaji. Po susednej koľaji bude prevádzkovaná jednokoľajová obojsmerná doprava. Na oboch stranách rekonštruovaného úseku t.j. na Radlinského ul. a Račianskej ul. sa zriadi obojstranné dočasné nástupište a koľajové prepojenia pre jednokoľajovú obojsmernú premávku. Premávka električiek bude riadená dopravnou svetelnou signalizáciou v koordinácii so svetelným riadením križovatky Račianske mýto.
V tejto alternatíve sa dá predpokladať podstatne pomalší postup výstavby najmä na objektoch v blízkosti električkovej trate.

Alternatíva 3
Práce na rekonštrukcii trate budú realizované za vylúčenia električkovej dopravy v tomto úseku. Na oboch stranách rekonštruovaného úseku t.j. na Radlinského ul. a Račianskej ul. sa zriadia dočasné nástupište a radiála Petržalka – Rača sa rozdelí na 2 úseky Petržalka – Radlinského aobratisko Komisárky - Kominárska. Bez električkovej dopravy zostane úsek medzi dočasnými nástupišťami Radlinského – Kominárska.
Dobu výluky navrhujeme v trvaní 9 (10) dní t.j. 2 víkendy a 1 pracovný týždeň. Počas výluky sa vybudujú koľaje na pevnej jazdnej dráhe. Pevná jazdná dráha môže byť buď zo žliabkových koľajníc na betónovej doske alebo zo žliabkových koľajníc na paneloch DZP. Pozdĺž oboch koľají sa osadia nástupiskové hrany (obrubníky). Po ukončení výluky bude možné na električkovej trati obnoviť obojsmernú premávku s využitím dočasných nástupíšť na Račianskej aj Radlinského. Vzdialenosť medzi nástupišťami je cca 280 m. Pre dovoz a montáž materiálov vyžadujúcich náročnejšiu mechanizáciu (prístrešky, zábradlie apod.) budú potrebné víkendové výluky električkovej dopravy nakoľko ich montáž bude možné len z električkovej trate. Ich počet bude dohodnutý so zhotoviteľom stavby.

https://dpb.sk/sk/verejne-obstaravanie/elektrickove-zastavky-racianske-myto-projektova-dokumentacia
Reakcia na: Solider #47:
Aha, máš pravdu, vôbec som si ju nevšimol. Výhybky hádam ale nechajú súčasné, pretože sú celkom nové.
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Na výjazde zo Žellovej ulice na Miletičovu je najprv sekcia a za tým je rozraďovacia výhybka, a toto celé je tak nevhodne umiestnené, že trolejbus odbočujúci doľava by tam mohol uviaznuť v úseku bez napätia. Samozrejme, toto nie je vôbec dôležitá oprava, ale projekt je na to spracovaný už niekoľko rokov a rozpočtuje sa to už asi neviem koľko rokov v kuse za sebou.
Reakcia na: Thomas55 #41:
Ona bola normálne strhnutá trolejbusom pri jazde, odpadla tam trubka, ale namiesto toho, aby to opravili, to radšej celé demontovali. Samozrejme, že sa tie výhybky z oboch strán obnovia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
vozovňou kuklovská asi Tesco Majerníkova nadšené nebude, keďže v obratisku má zásobovací vchod(kúsok za vjazdom do obratiska).
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
Presne tak ved tie výhybky vyzerajú v otrasnom stave a myslím že žiadného vodiča nebaví ručné prekladánie palic. Manipulačné spojky v Prievoze to poznajú velmi dobre :)) . Inak vysvetli te mi niekto ten problém sekcii vo výjazde z Jelačičovej ? Nerozumiem tomu
Reakcia na: Thomas55 #41:
A "nepožičala" sa odtiaľ tá výhybka niekam inam? Tá spojka určite nie je zbytočná, používa sa pri MÚ na Trnavskom mýte. Ja dúfam, že aj v opačnom smere sa tam dá nová rádiovo ovládaná výhybka.
Reakcia na: hroch #40:
Áno, stavia sa to kvôli L32. Ten koniec pri stanici by mal byť súčasťou projektu, len škoda, že sa neplánuje aj spojka Štefánikova - Hl. st. (pre zokružnenie budúcej L40 a predĺženie N72), osobne si myslím, že na toto mesto mohlo vyčleniť nejaké peniaze.
A ked tam hovoria o rekonštrukcii TT Záhrad. a Karad. plánuje sa aj obnovenie výhybky maniuplačnej stopy zo Zahr. na Karadžičovu ? Alebo je nepotrebná a nevyužívaná ? Neviem ani kedy jú odstranily niekedy v roku 2017 tuším... Viem že bola nejaká vadná a tak jú pre istotu odstránili...
Reakcia na: Valec #31:
Pokial si ja pamatam spravne, tak po zrealizovani trate cez Mlynsku dolinu sa mala na trolejbusovu zmenit L32. Neviem ako ten koniec pri stanici, ale toto si pamatam, ze mala byt pointa.
Reakcia na: Jajboli #28:
nie je cisto nahodou trolejbus bez diesla prave znakom rastucej elektrifikacie? 😁 😁 na com teda jazdia trolejbusy, na piliny?
Reakcia na: Thomas55 #27:
Myslím, že na Žellovej bol problém práve v kombinácii sekcia + výhybka pri výjazde na Miletičovu a práve to sa malo posúvať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
aha no teraz som to pochopil
Reakcia na: Thomas55 #27:
Tou "vozovňou" som myslel nocovanie trolejbusov v obratisku na Kuklovskej (ako sa to už robilo), nie skutočnú vozovňu. 🙂

Ešte k tomu Lovinského. Je vôbec potrebné, aby boli dve (s vozovňou tri) obratiská tak blízko seba?
Reakcia na: Jajboli #28:
ehmm🤔na príklade Moskvy je úplne jasne vidieť že čo je lepšie. Niekedy v zime z 200 nakúpených elektrobusov dojazdili svoju službu na linke len nejakých 70, ostatné sa vybili. Podľa mňa sú trolejbusy oveľa lepšie ako elektrobusy. Ekonomicky (najmä keď má mesto už vybudovanú sieť) a aj ekologicky. Takisto príklad z Košíc. Trolejbusy tam jazdili 24 hodín denne, aj na nočných linkách. Teraz tam majú tie úžasné elektrobusy ktoré nevytiahnu pätu z vozovne okrem špičky. Kým ľudstvo nebude vedieť nejako recyklovať materiály z batéríí, trolejbusy budú podľa mňa najviac ekologické
Reakcia na: Jajboli #28:
takych odbornikov uz aj v minulosti par bolo a potom v mestach kde o tom rozhodovali casto neskor dane prevadzky (elektriciek a trolejbusov) zas pracne obnovovali....
Reakcia na: Jajboli #28:
Trolejbusová doprava ako zastaralá ? Čo je najväčší problém elektromobilov ? Dojazd, nabíjanie a opotrebovanie batérie. Keď tieto problémy odstránime tak nám vznikne ... trolejbus.
Reakcia na: Jajboli #28:
Ak by tá trať mala slúžiť len na výjazdy a dojazdy vozidiel na L33, potom je samozrejme výhodnejšie kúpiť pár vozov vybavených menšou batériou.
Ale ak má slúžiť pre pravidelnú linku v atraktívnom intervale, tak je stále výhodnejšie vybudovať trolejbusovú trať.
Reakcia na: hroch #29:
ale prosím, ťa DI nedokáže logicky myslieť ani pokiaľ ide o automobilovú dopravu😉
Reakcia na: Jajboli #28:
Sirsie nastupistia na Racku? Na ukor jazdnych pruhov pre auta? Si sa zjasil? To by sposobilo imploziu dopravneho inspektoratu a zanikol by svet, ako ho pozname! 😃
Tá výstavba TT Patrónka-Riviéra je úplná blbosť. V dobe prudko rastúcej elektrifikácie vozidiel vnímam trolejbusovú dopravu ao zastaralú. To idú na chodníky nadrbať ďalšie stĺpy na trolejové vedenie?
PS: Poteší konečne rekonštrukcia nástupíšť elín na Račianskom mýte, snáď to urobia kvalitne a nástupištia budú širšie s prístreškami a bezpečnejším prístupom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
presne tak ved na Lovinskeho... neviem ci teraz hovorim dobre ale tam je aj ta jedna z poslednych zv elba kremnica... Ked som tam asi pred tyzdnom stal a presla tam L207 tak som sa obaval ze sa to cele obratisko zhruti ved to je inak hrdzave... no neviem a a ked dosluzia 25ky ? No vozovňu asi nie lebo kde by stála. Na DD asi nie... este k tej Jelacicovej... trosku by som chapal ak by DPB chcel po tej rekonstrukcii nasadit nejaku linku co by tam koncila inak na manipulacne obratisko ? jej aktualny stav bohate staci
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Ved kedysi tam tatrovkami tahali stare Tbusy a kedze retro je modny trend, tak si to mozu zopakovat...
Reakcia na: Technopol #24:
Ved ale potom preco rozpoctuju peniaze na “prenájom pozemkov pod 1. časťou Petržalskej električky”?
Reakcia na: kecho #22:
Podľa katastra je celá trať vrátane meniarne na pozemkoch mesta.
Reakcia na: Thomas55 #20:
To už väčší zmysel dávala rekonštrukcia obratiska Lovinského, ako Jelačičovej... Inak som zvedavý, čo sa stane, keď doslúžia 25Tr, pretože to sa tam asi budú buď musieť každý deň dotiahnuť 31Tr, alebo zriadiť "Vozovňu Kuklovská," čo sú v oboch prípadoch zvýšené náklady.
“ inžinierska činnosť, autorský dozor a stavebné práce 2. časti Petržalskej električky (Bosákova - Janíkov dvor),”

Tak tieto prachy mozu pokojne pouzit inde...

Edit: Pozemky pod tratou nepatria mestu? A nebol pred par rokmi clanok, ze pozemky pre elektricku vymenilo mesto za pozemky pre elektricku?
Bolo by asi na čase zvážiť na niektorých miestach personálne zmeny. Inak nebude čo ukazovať ani vo volebnom roku.
Reakcia na: Petto #1:
Presne tak uz 13 rokov (odtedy čo sa postavila osamotena trat na DD) som si vzdy hovoril kedy ju spojija s patrovkou cez MD... No po 13 rokoch je dokumentacia prazdna vseci sa divia ako to je mozne ze trat je este stale oddelena a napojena trolejbusami na agregat. Mozno by bolo lepsie sa vykaslat na totalne zbytocne premenovanie zastavok kedze to mohli az na drtivu vetsinu zostat a zaoberat sa inymi a dolezitejsimi vecmi, ktore ludia ocenia a taktiez nechapem preco chcu rekonstruovat obratisko Jelacicova, kedze vyhybky su radiovo ovladane a su z roku 2012 a aj su relativne nove (taktiez z roku 2012) obluky z obratiska smer Zahradnicka a smer TM aj do obratiska... Mozno ze sa spametaju az niekedy za 40 rokov umrem... 🤕 😷 😷 🤑
Reakcia na: TeBeCe #18:
Nejako sa to posunulo?
Reakcia na: Dezerter #17:
To je projekt DPB, nie mesta.
Modernizácia vozovní sa tiež už zrušila alebo to spadá pod iné projekty z EU fondov?
Reakcia na: Samo Paulini #14:
Úplne súhlasím, keby sa takým tempom robili projekty pre verejnú dopravu, by bolo o mnoho lepšie.
Reakcia na: Samo Paulini #14:
Bez toho aby BA mala rozpočet cez 500mega sa nič nerozbehne
Je strašne smutné čítať, ako pomaly sa toto tu všetko hýbe, ak človek vie aké financie vláda dala do toho nekvalitného obchvatu, ktorý situáciu oproti týmto projektom ani zdaleka nevyrieši...
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Pri TT Záhradnícka - Karadžičova ide najmä o úsek nad križovatkou.
V článku aj v rozpočte sú kapitálové a prevádzkové financie. V kapitálových pre DPB sú zväčša uvedené len investície do infraštruktúry prevádzkovej DPB, príp. na spolufinancovanie EU fondov.
Nákup inej mobilnej techniky, ak sa neplatí ihneď (ale je napr. cez leasing, alebo úver), tak sa v rozpočte osobitne neobjaví, lebo bude skrytý v rámci prevádzkových financiách.
Reakcia na: Minko #9:
To bude asi inde spomenute.
Na čo sa bude rekonštruovať obratisko Jelačičova, veď tam nič nechodí, to je to tam až v tak zlom stave, že to treba zrekonštruovať?

Ktorý úsek sa myslí pod rekonštrukciou TT Záhradnícka - Karadžičova? Ten na Karadžičovej (pre 210), Záhradníckej (pre 207) alebo oba?
v článku je čisto infraštruktúra o vozovom parku nič, tak neviem či je to zámer alebo len zabudli na to pri rozpočte 🙂
Škoda vynechania buspruhu medzi ZB a Lamačom, TT v mlynskej doline a nákupu 70ks otokarov
Reakcia na: N/A #4:
...alebo suvisly buspruh na Trnavskej, vsakze...

Obnova vozoveho parku asi bude prebiehat inym sposobom, ako v ramci masivnych jednorazovych akcii, kedze teraz sa idu nakupovat parcialy, pripravuje sa sutaz na elektricky a este cakam, co povedia na tej troclankovy trolejbus, t. j. ci ho beru.
Reakcia na: Petto #1:
V uplynulom obdobi uz z viacerych stran prichadzali "viac ako len" naznaky, ze ten projekt nie je priorita a ze ho nechaju este asi poriadne odlezat. Ked nic ine, bude predsa potrebne poriadne, mozno roky aj s cestujucimi "otestovat" nove parcialy. Tu ma Vallo velke minus.
Reakcia na: N/A #4:
Presne na tú Hodonínsku som myslel aj ja, prekvapuje ma aj to, čo píše Petto, tiež som žil v tom, že sa už hľadá len zhotoviteľ stavby. No nič, tak sa vidíme o rok zas. 😃
Obnova vozového parku nič? Inak som prekvapený, že sa tam nikde neuvádza výstavba buspruhu na Hodonínskej.
Reakcia na: N/A #2:
del
Aj z takýchto správ sa dozvedáme, že to, čo sme mysleli, že sa už aspoň z malej časti začalo realizovať, je stále v štádiu "plán na rok...". 😁
To je vtip ? Vypracovanie projektovej dokumentácie pre trolejbusovú trať Patrónka - Riviéra
Nemal sa uz hladat zhotovitel ? 🤔