Ich výstavba a údržba sa má zaplatiť z reklamy umiestnenej na prístreškoch.
Magistrát hlavného mesta v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom prípravy obstarania stovky nových zastávkových prístreškov. Podobne ako doteraz, aj nové prístrešky mesto by chcelo mesto obstarať formou koncesnej zmluvy, na základe ktorej by úspešný uchádzač prístrešky vybudoval a udržiaval z príjmov z reklamy umiestňovanej na vybudovaných prístreškoch, takže by to nemalo dopad na rozpočet mesta. Po uplynutí koncesnej lehoty majú prístrešky prejsť do vlastníctva mesta. Úspešným uchádzačom sa má stať ten, kto ponúkne najkratšiu koncesnú lehotu.
Mesto tvrdí, že prístrešky s reklamnými panelmi zapadajú do plánov na reguláciu reklamných stavieb, ktoré majú byť zapracované v rámci zmien územného plánu. "Reklamné plochy umiestnené na prístreškoch považuje verejný obstarávateľ za relatívne málo intruzívne vzhľadom ku kvalite verejného priestoru, naopak presvetľujú priestor prístrešku a zastávky MHD," uvádza magistrát v podkladoch k obstarávaniu. Medzi požiadavkami na osadenie reklamy je, aby reklamné panely neboli umiestňované na príjazdovú bočnú stranu prístrešku, teda aby neobmedzovali výhľad cestujúceho na prichádzajúce vozidlo a naopak. Nepočíta sa ani s možnosťou oblepenia prístrešku reklamou.
Nové prístrešky majú byť osadené na zastávkach, kde doteraz prístrešky nie sú, ale taktiež v niektorých prípadoch aj ako náhrada za staršie prístrešky. Dĺžka nových prístreškov má byť od 4 do 12 metrov v závislosti od frekvencie cestujúcich na zastávkach. Predbežný zoznam zastávok, ktoré by mohli dostať nové prístrešky je k dispozícii na profile obstarávateľa.
V súčasnosti má mesto zmluvu na zriaďovanie a udržiavanie prístreškov na zastávkach MHD so spoločnosťou J.C. Decaux Slovakia, ktorá sa o časť zastávkových prístreškov a iného mobiliáru v meste stará už tri desaťročia. Zmluva bola uzatvorená do roku 2028. Ďalšie reklamné prístrešky sa zriaďujú na základe zmluvných vzťahov dopravného podniku s reklamnou firmou.
lostrail