Doprava bude presmerovaná na novovybudovanú komunikáciu.
V piatok 31. júla 2020 popoludní bude na Slovnaftskej ulici premávka presmerovaná na novovybudovanú komunikáciu medzi Páleniskom a železničným priecestím. Na linkách 70 74 87 a N74 príde k zmene obsluhy zastávok nasledovne:
- zastávka Terminál bude obojsmerne obsluhovaná na novovybudovaných nástupištiach na novej komunikácii,
- zastávka Pálenisko bude obojsmerne zrušená.
Namiesto zrušenej zastávky Pálenisko môžu cestujúci využiť najbližšie zastávky Lúčna a Terminál.
Ike
Predovšetkým netreba zabúdať na to, že existuje dokument, ktorý sa nazýva územný plán (ÚPN) a vypracováva sa ako na úrovni obecnej, tak aj krajskej. Na národnej úrovni existuje čosi ako KURS, čo je vlastne štátny UPN. V tomto dokumente sa určuje charakter jednotlivých území, či sú pozemky stavebné alebo nie, aká je rezerva na iné stavby, aká výška zástavby a pod.
Súčasťou stavebného povolenia je územné rozhodnutie, ktoré cez stavebný úrad porovnáva dokumentáciu k územnému rozhodnutiu, ktorú predkladá stavebník v mene investora s územným plánom.
Že máme investorov/developerov, ktorí na čierno pristavajú poschodia, to sa žiaľ deje, ale všetky do jedného vreca hádzať nemôžeš.
Okrem ÚPN vypracováva obec/kraj tzv. územný generel pre jednotlivé kapitoly ÚPN, čo je podkladový materiál. V prípade dopravy je to územný generel dopravy (ÚGD), nazývaný aj dopravný generel. Cieľom tohto generelu je urobiť dopravnú analýzu a modelovanie územia z existujúceho ÚPN a na základe výsledkov z ÚGD pripraviť v územnom pláne zmeny a doplnky, tak aby dopravná infraštruktúra zodpovedala potrebám stavebného rozsahu.
Ďalej, ak je obec/kraj aj objednávateľom dopravných služieb vo verejnom záujme, vypracováva tzv. plán dopravnej obslužnosti, niekde nazývaný aj ročný plán organizácie dopravy. Ten by mal vychádzať primárne z výsledkov generelu a modelovania v ňom a navrhnúť už podrobnú potrebnú štruktúru vozidlového parku, intervaly a trasovanie liniek. V optimálnom prípade tento plán dopravnej obslužnosti vstupuje ako súťažný podklad pre dopravcu v prípade, že nie je interný a teda musí byť vysúťažený. Práve tento plán mu umožní pripraviť sa na na súťaž.
Predstava, že bez vedomia mesta si developer postaví radovú zástavbu vo Vrakuni a potom "žobre" o dopravu platenú z daňovníkov mesta je úplne zvrátená. Stavebným povolením obec de facto deklaruje, že so stavbou počíta vo všetkých aspektoch vrátane dopravy, alebo kanalizácie (o tom by som Ti zase ja vedel hovoriť, dokonca som bol v telke v Občanovi za dverami). Aká je realita, to vieš. Ale či je to chyba developera, to som si nie istý.
Lebo ten zlý developer zase umožní prílev ďalších daňovníkov a peniažky do rozpočtu obce.