Zmena zastávok Terminál a Pálenisko pre linky 70 74 87 N74 (od 31.7.2020)

Doprava bude presmerovaná na novovybudovanú komunikáciu.

V piatok 31. júla 2020 popoludní bude na Slovnaftskej ulici premávka presmerovaná na novovybudovanú komunikáciu medzi Páleniskom a železničným priecestím. Na linkách 70 74 87 a N74 príde k zmene obsluhy zastávok nasledovne:

  • zastávka Terminál bude obojsmerne obsluhovaná na novovybudovaných nástupištiach na novej komunikácii,
  • zastávka Pálenisko bude obojsmerne zrušená.

Namiesto zrušenej zastávky Pálenisko môžu cestujúci využiť najbližšie zastávky Lúčna a Terminál.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: cinskenudle #1:
Ďakujeme že aspoň niekto videl tento problém aj zo strany Malého Páleniska, Keby si niekto prešiel tento úsek po tme zbadal by že je to životu nebezpečné. Na zastávku to niektorím starším ľuďom trvá aj 40.min bez nákupu, vtedy aj viac, po rozbitej ceste, potme cez 7 prechodov a niečo čo sa vola TURBO OKRUŽNÁ Križovatka. Mislim si že nikto z kompetentných si to tam v noci neprešiel lebo toto by neschválili.
Reakcia na: Viko #52:
Súhlas. Ale aby sme boli objektívni 130 km/h na rýchlostnej ceste bol zase výmysel československej inovatívnej školy značkárskej (podobne ako inštitút diaľnice v obci, segwaye a komplikovaný výklad bus pruhu) a všade vo svete buď maximálku pre túto cestu definovanú nemajú (teda = mimo obce), alebo je to 100-110 km/h.
Reakcia na: Ike #51:
Myslím si, že tieto zmeny by bolo potrebné komunikovať omnoho viac, zvlášť keď sa symbol, ktorý pre väčšinu vodičov znamenal vmax=130, pretransponoval do symbolu s významom vmax=90...
Reakcia na: MatejBA #49:
Opravím Ťa: po novom sa (veľmi správne) zrušil vzťah medzi významom a technickými parametrami cesty/pravidlami cestnej premávky.

Pred 1.4. musela byť diaľnica (D) z významového hľadiska označená ako diaľnica aj z technického hľadiska. Napríklad úsek D1 Bratislava - Trnava je diaľnica z hľadiska významu, ale nie je diaľnica z hľadiska technických parametrov.

Pred 1.4. musela byť rýchlostná cesta (R) z významového hľadiska označená ako rýchlostná cesta aj z technického hľadiska. Niektoré úseky R1 (napr. medzi Kováčovou a BB) však spĺňali parametre diaľnice.

Pred 1.4. to v konečnom dôsledku bolo jedno, pretože obe značky (diaľnica aj RC) pre vodiča znamenali rovnaké povinnosti, čo je typická vlastnosť slovenských predpisov, že máme niekoľko značiek s totožným významom (napr. priecestie) a práve ambíciou vyhlášky 30/2020 malo byť toto "preznačkovanie" zredukovať, hoci sa to nepodarilo úplne najlepšie.

Po novom sa pri značení význam cesty nezohľadňuje. Ak to technické parametre umožňujú, prípadne predpisy neobmedzujú, tak môže byť aj cesta I. triedy označená ako diaľnica, pričom, hoci má nižší význam, pre ňu platia ustanovania pre diaľnicu (podľa značiek). To isté platí aj naopak, ak je cesta diaľnica, ale nespĺňa charakter diaľnice (napr. D4 DNV - ZB v polprofile), tak sa označí ako cesta pre motorové vozidlá, čo je obnovená kategória cesty, po ktorej môžeš jazdiť max 90, ale zároveň tam nemôžu ísť nemotorové vozidlá a chodci.
Reakcia na: 810zssk #46:
Je to ako ti povedali TeBeCe a Minko - po novom D aj R musia byt oznacene ako dialnica aby tam platili pravidla ako na dialnici (65/80 - 90/130) inak to mas ako klasicku okresku (90 mimo a 50 v obci) 🙂

Napriklad urcitu dobu mali v Kosiciach tusim kvoli tomu na Rke 50 v meste namiesto 90 🙂

https://u.smedata.sk/blog/article/2/53/534212/534212_article_photo_obr-1-dopravne-znacky-so-symbolom-cestnej-estakady-a-motoroveho-vozidla_900x.png?r=28ad
Reakcia na: 810zssk #46:
od 1.4.2020 novou vyhláškou o dopravných značkách zaniklo označovanie rýchlostných ciest. Logo e"R"iek odteraz znamená cesta pre motorové vozidlá. Srandou celkom je, že zákon o cestnej premávke tento pojem nepozná okrem prechodných ustanovení, kedy upresňuje, že ak sa v starších dokumentoch (t. j. spred roku 2009) používa pojem cesta pre motorové vozidlá, myslí sa tým rýchlostná cesta. Čisté právne absurdum aj keď tou vyhláškou sa sledovalo zosúladenie istých dopravných značení s európskymi štandardmi. Pojem rýchlostná cesta tak ostáva len stavebnotechnický pojem , ktorý vyjadruje určité minimálne parametre stavby 😁 Z hľadiska cestnej siete je to defacto diaľnica 🙂
Reakcia na: 810zssk #46:
Po novom sa oba typy oznacuju rovnakou znackou. V pripade znacky CpMV by tam platila rychlost 90km/h
Reakcia na: MatejBA #44:
Stavebne to tak je, ale dopravne znacenie moze byt ine. Napriklad uz otvoreny usek R7 ma k mojmu velkemu prekvapeniu na zaciatku/konci znacku dialnica, hoci to je stavebne RC.
Reakcia na: cinskenudle #1:
Pri novom Ružinove je Lúčna či nie?
Reakcia na: 810zssk #40:
Osobne si myslim, ze R7 bude az po D1, kedze takmer v kazdom materialy pisu o krizovatke Bratislava Prievoz, co predpokladam je byvaly kruhac.

"Začiatok úseku R7 Prievoz – Ketelec je v dotyku s existujúcou diaľničnou sieťou, konkrétne cez D1 v existujúcej MÚK Prievoz, ako pokračovanie Bajkalskej ulice. Ďalej prechádza lokalitou Malé Pálenisko, križuje Malý Dunaj a vedie pozdĺž západného okraja Slovnaftu až po jeho juhozápadný roh."
Reakcia na: 810zssk #34:
Pokiaľ viem, tú si ešte za Mečiara vydupal bývalý HZDS starosta. Dnes by bolo možné spraviť zastávku len mimo cesty (za ostrovčekom, príp. na odpočívadle).
Reakcia na: 810zssk #40:
Ak to niekomu napadne, riešením môže byť kľudne niečo v štýle ako je na severnej D1 pri Ivachnovej, diaľnica ako taká začína pred odpočívadlom pri Slovnaftke, no značka začiatku diaľnice je umiestnená až za výjazdom Ivachnová. Ten krátky úsek "diaľnice" tak môžu využívať všetci - aj keď je pravda, tam iná cesta veľmi nie je.
Ako to vlastne bude s R7? Bude to znacene ako Rka uz od konca Bajkalskej, alebo az za tou odbockou pri Palenisku? Kedze koncovy usek Slovnaftskej zanikne a uz nebude napojeny na Bajkalsku, oznacenie celeho noveho useku ako R by znamenalo ze vozidla ktore nemozu ist na dialnicu by museli ist pomerne velkou obchadzkou (na Pristavnu a Plynarensku). Prislo by mi teda logickejsie, napriek parametrom cesty, to po krizovatku na Palenisku oznacit ako obycajnu mestsku komunikaciu a la Eisteinova a az nasledne ako R7.
Reakcia na: 810zssk #34:
Aj na českej D10, čo je cesta parametrov R a bývalá R, zastávky sú ale predpokladám, že súčasné normy niečo také už (našťastie) nedovoľujú, keby to malo byť bezpečné, muselo by to mať regulárne odbočovacie a pripájacie pruhy, takže by to vyšlo na rovnaké peniaze ako parkovisko.
Reakcia na: 810zssk #34:
Ale už sa nepoužíva. Zmizol aj prístrešok a označník.
Reakcia na: birch #36:
Len tam.
Reakcia na: 810zssk #34:
A kde? V starsej casti viem ze je pri Hronskej Breznici, ale je aj niekde v novom useku?
Reakcia na: 810zssk #34:
Zaujímavé, nevedel som, že aj na takejto ceste môžu byť zastávky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
Napriklad na R1 zastavka je 🙂
Reakcia na: Valec #32:
Asi máš pravdu, z blízka to vyzerá skôr na miesto na núdzové zastavenie (prerušovaná čiara len z jednej strany, žiadny chodník). Na jednej strane chápem, že na rýchlostnej ceste asi zastávka úplne byť nemôže, ale na druhej tým bol efektívne ,,Nový Ružinov" odrezaný od MHD (cca 600 metrov od Terminálu nie je nič moc). Tu by asi fakt pomohla iba nejaká zachádzka priamo k domom, len neviem ktorej linky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Z priloženého výkresu je vidieť, kde budú zastávky. Ak som si všetky dobre všimol, v danom území bude len Terminál a zast. Lúčna na predĺženej Prístavnej v križovatke s odbočkou k prístavu (plus mínus tam, čo si dal link na Google Maps).
Zastávka na R7 nebude (nejaké zálivy tam sú, ale na zastávku to nevyzerá), rovnako zrejme ani žiadne nadchody alebo podchody.
Reakcia na: Melange #30:
Dnešná Lúčna bude podľa plánov na R7 asi tu: https://www.google.com/maps/@48.1376921,17.1526912,3a,75y,63.68h,70.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4jglIBioNWeGnfNgg-WQOg!2e0!7i13312!8i6656 , okrem nej by mala byť ešte druhá Lúčna pre 87. Tá bude na novej ceste spájajúcej Slovnaftskú a Prístavnú na úrovni presunutej Lúčnej na R7.
Ten cyklonadjazd asi zostane, ale od týchto zastávok bude dosť ďaleko (asi 300 metrov). Neviem, či sa plánuje vybudovať nadchod aj na úrovni zastávky, ale určite by to ,,Novému Ružinovu" pomohlo, inak to bude v niektorých smeroch dosť zbytočná zastávka.
Dole sa ešte spomínalo obnovenie Páleniska, ale ja tam už veľmi na ďalšiu zastávku nevidím miesto a aj v pláne som videl iba Lúčnu a Terminál.
Tá zastávka, o ktorej je reč, že bude chýbať, nebude môcť byť v polohe, ako je dnešná Lúčna? Tá je asi najbližšie k "Novému Ružinovu".

Peší presun cez cestu by bol asi možný po súčasnom cyklonadjazde.
Reakcia na: Viko #28:
Nechápeš, že podľa nášho Gejzu Blahu čo boľševik činil, dobre činil a čo za boľševika nebolo (developeri, megaboardy), je kryštalické Zlo?
Reakcia na: gejza #23:
Pod adekvátnou infra si predstavuješ hopsanie po náhodných kusoch stavebného odpadu cez blatovú planinu za prepchatým autobusom, ktorý ťa doviezol za službami niekam "do civilizácie"? A pod poskytovaním svojpomocné riešenie horespomínaného v početných akciách Z, kde si ľudia sami budovali chodníky, parkoviská a vegetačné úpravy? Kokos, strašná luza tí developeri, že toto všetko vyriešia automaticky sami...
Reakcia na: Ike #26:
vďaka za info
Reakcia na: gejza #23:
Inak nechcem aby môj príspevok vyznel ako obhajoba developerov, ktorí nie sú anjelici, ale mám pocit, že v tomto im veľmi krivdíš.

Predovšetkým netreba zabúdať na to, že existuje dokument, ktorý sa nazýva územný plán (ÚPN) a vypracováva sa ako na úrovni obecnej, tak aj krajskej. Na národnej úrovni existuje čosi ako KURS, čo je vlastne štátny UPN. V tomto dokumente sa určuje charakter jednotlivých území, či sú pozemky stavebné alebo nie, aká je rezerva na iné stavby, aká výška zástavby a pod.

Súčasťou stavebného povolenia je územné rozhodnutie, ktoré cez stavebný úrad porovnáva dokumentáciu k územnému rozhodnutiu, ktorú predkladá stavebník v mene investora s územným plánom.

Že máme investorov/developerov, ktorí na čierno pristavajú poschodia, to sa žiaľ deje, ale všetky do jedného vreca hádzať nemôžeš.

Okrem ÚPN vypracováva obec/kraj tzv. územný generel pre jednotlivé kapitoly ÚPN, čo je podkladový materiál. V prípade dopravy je to územný generel dopravy (ÚGD), nazývaný aj dopravný generel. Cieľom tohto generelu je urobiť dopravnú analýzu a modelovanie územia z existujúceho ÚPN a na základe výsledkov z ÚGD pripraviť v územnom pláne zmeny a doplnky, tak aby dopravná infraštruktúra zodpovedala potrebám stavebného rozsahu.

Ďalej, ak je obec/kraj aj objednávateľom dopravných služieb vo verejnom záujme, vypracováva tzv. plán dopravnej obslužnosti, niekde nazývaný aj ročný plán organizácie dopravy. Ten by mal vychádzať primárne z výsledkov generelu a modelovania v ňom a navrhnúť už podrobnú potrebnú štruktúru vozidlového parku, intervaly a trasovanie liniek. V optimálnom prípade tento plán dopravnej obslužnosti vstupuje ako súťažný podklad pre dopravcu v prípade, že nie je interný a teda musí byť vysúťažený. Práve tento plán mu umožní pripraviť sa na na súťaž.

Predstava, že bez vedomia mesta si developer postaví radovú zástavbu vo Vrakuni a potom "žobre" o dopravu platenú z daňovníkov mesta je úplne zvrátená. Stavebným povolením obec de facto deklaruje, že so stavbou počíta vo všetkých aspektoch vrátane dopravy, alebo kanalizácie (o tom by som Ti zase ja vedel hovoriť, dokonca som bol v telke v Občanovi za dverami). Aká je realita, to vieš. Ale či je to chyba developera, to som si nie istý.

Lebo ten zlý developer zase umožní prílev ďalších daňovníkov a peniažky do rozpočtu obce.
Reakcia na: gejza #23:
Aj dnes je to psia povinnosť.
Reakcia na: gejza #23:
Akú to má súvislosť s dopravnou obslužnosťou okrem tvojej bezbrehej nenávisti k developerom a egoizmu, siahajúcemu až do oblakov?
Reakcia na: S499.1023 #16:
A v tom čase tu nebol kapitalizmus a cez developkárov sa neprali špinavé peniaze, pričom poskytovanie adekvátnej infraštruktúry bolo psou povinnosťou. Nie som síce až tak starý ako Ty, ale čosi si pamätám.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Vtedy bolo predsa vsetko “statne” a este sa neminuli peniaze z rabovacky 1953 s krycim nazvom “menova reforma”. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Dakujem. Tak snad este doplnia aj oblast Pristavny most, lebo samotna R7 nekrizuje cyklotrasu, ale ta prelozka cesty od stavaneho kruhacu pri hradzi po zastavku L87 Pristav, bude.
Reakcia na: kecho #17:
Možno Ti pomôže toto, aj keď neviem úplne ktorú časť myslíš. 🙂
https://www.d4r7.com/sk/galeria-detail/prehladne-mapy-cyklotras---vystavba-obchvatu-d4r7
Reakcia na: TeBeCe #18:
Mozu z toho spravit putnicke miesto. 😃
Dnes asi polovica vsetkych vozidiel IAD iducich do centra netriafa spravny vyjazd na kruhaci a tak si idu obzriet zrusenu zastavku Palenisko 😁 Vyzera to ako by bola v Palenisku nejaka akcia dnes, doslova cele kolony tadial jazdia.
Reakcia na: 810zssk #11:
Zvysok R7 by tusim mal byt Q2/2021, ale snad toto nebudu natahovat az dovtedy. Len som zvedavy, kadial teda potiahnu cyklotrasu, kedze to vyzera tak, ze ta prelozena cesta pretne ten najazd cez Pristavnu na hradzu.
Reakcia na: gejza #5:
Ak hovoríš, že si miestny z okolia Maxhella, tak nejaké údaje: Keď sme sa na Ostredky v roku 1965 nasťahovali, tak v našom kvadrante stáli dva paneláky, na mieste budúceho OD Budúcnosť bol rybník s kŕkajúcimi žabami, obklopený bulharskými záhradami a napriek tomu, že náš developer Bytové družstvo Univerzity Komenského si nič nepriplácal, sme mali na jednej strane linku 24 a na druhej linku 34.
Reakcia na: guest #8:
Už chýba v dostupnosti len prístav a rafinéria.... ehm, počkať.
Reakcia na: gejza #5:
Ty bývaš tiež v odľahlej časti mesta. Len máš to šťastie, že na tvoju dopravu sa už ostatní poskladali.
Ale tak, vieme čo si zač. Ty už bývaš, infraštruktúru máš a ostatní nech sa tlačia aj pod mostom. Hlavne, aby neovplyvnili tvoje pohodlie.
Reakcia na: guest #8:
Kto chce kam...
Vidím dobre, že ten nový úsek Slovnaftskej nie je osvetlený? Hádam ešte osvetlenie pribudne, inak si nestačím klopať na čelo...
Trochu OT, ale je znamy nejaky planovany termin otvorenia spojky zo Slovnaftskej na Pristavnu? Tam je vlastne kolizia s tou dodnesnou docasnou komunikaciou, ze?
Už tá poloha na pálenisku a použitie pojmu "ružinov" je dosť odvážna záležitosť...😬
Reakcia na: GAPbus #2:
A bude? Lebo linky smerujúce z/na Bajkalskú pôjdu už po R7.
Reakcia na: N/A #6:
a k tomu 400m od diaľnice D1, 200m od diaľnice R7, 200m medzinárodnej železničnej trate a 100m od 440kV vedenia. čo viac si želať? 🤔
Reakcia na: 810zssk #4:
Predstavujem si, ako je v ročnom vyúčtovaní nedoplatok vo fonde opráv z dôvodu väčšieho objemu dopravného výkonu oproti zálohovým platbám 😂
Reakcia na: gejza #5:
500 metrov vzdušnou čiarou od Downtownu má byť odľahlá časť mesta?
Reakcia na: 810zssk #4:
nie, ja nebývam v odľahlej časti mimo civilizácie
😃 😃 😃
Reakcia na: gejza #3:
Vase bytove druzstvo vam tiez zabezpecuje MHD?
Reakcia na: cinskenudle #1:
Ak by developer chcel, mohol zabezpečiť zachádzku konkrétneho spoja do oblasti, ktorá sa nazýva "Nový Ružinov".
Reakcia na: cinskenudle #1:
po dostavbe križovatky, bude zast. Pálenisko s5. ALE pri rýchlosti stavby vidím to na pol roka 😃
Zly krok od DPB s tym Paleniskom. Dufam ze vznikne zastavka pri Novom Ruzinove alebo pred Benzinkou