Rekonštrukcia trate s výlukou električiek by mala trvať dva mesiace.
Dopravný podnik Bratislava podpísal zmluvu so spoločnosťou TSS Grade na rekonštrukciu električkovej trate v Rači v úseku Detvianska - Záhumenice. Podľa zmluvného harmonogramu rekonštrukčné práce potrvajú 60 dní. Presný termín začiatku prác ešte nebol stanovený, predbežne by mala byť realizovaná v marci-apríli tohto roka pred začiatkom ďalšej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály. Uvedená spoločnosť sa podieľa aj na prebiehajúcej modernizácii Karlovesko-dúbravskej radiály.
Počas rekonštrukcie bude vylúčená premávka električiek v úseku Detvianska - Komisárky. Linka 3 bude premávať z Petržalky po Detviansku s obojsmernými električkami. Súčasťou prác sú aj rekonštrukcie električkových priecestí Detvianska a Rustaveliho, čo si vyžiada aj presmerovanie liniek 52 56 65.
Rekonštrukcia trate v dĺžke 430 m bude stáť 2,310 mil. € bez DPH. V prípade oneskorenia prác môže dopravný podnik udeliť zhotoviteľovi zmluvnú pokutu 500 € za každý deň omeškania.
Trolley
Navyše podľa ankety medzi zamestnancami tiež vyhral návrat k 2-linkovému variantu, no aj napriek tomu si niekto presadil jednolinkový. Argument, že je to príprava na ďalšie výluky neobstojí, lebo ak bude výluka električiek od tunela, bude sa tak či tak meniť trasovanie električiek.
Ak by nechali súčasný počet liniek, tak by sa dali spojiť L4 a 9 do "jednej" linky s tým že L4 by išla z Vajnorskej radiály po Chatam Sofér a ďalej ako L9 do Ružinova a L9 z Ružinova po Kapucínsku a ďalej ako L4 na Zl. piesky / ŽST Nové Mesto.
Inak pôvodne sa uvažovalo, že by v tejto etape jazdili električky aj medzi KV a Dúbravkou, no už teraz sa vie, že DPB na to nie je technicky pripravený - nemám na mysli meniareň.