Električkovú trať na Záhumeniciach opraví TSS Grade

Rekonštrukcia trate s výlukou električiek by mala trvať dva mesiace.

Dopravný podnik Bratislava podpísal zmluvu so spoločnosťou TSS Grade na rekonštrukciu električkovej trate v Rači v úseku Detvianska - Záhumenice. Podľa zmluvného harmonogramu rekonštrukčné práce potrvajú 60 dní. Presný termín začiatku prác ešte nebol stanovený, predbežne by mala byť realizovaná v marci-apríli tohto roka pred začiatkom ďalšej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály. Uvedená spoločnosť sa podieľa aj na prebiehajúcej modernizácii Karlovesko-dúbravskej radiály.

Počas rekonštrukcie bude vylúčená premávka električiek v úseku Detvianska - Komisárky. Linka 3 bude premávať z Petržalky po Detviansku s obojsmernými električkami. Súčasťou prác sú aj rekonštrukcie električkových priecestí Detvianska a Rustaveliho, čo si vyžiada aj presmerovanie liniek 52 56 65.

Rekonštrukcia trate v dĺžke 430 m bude stáť 2,310 mil. € bez DPH. V prípade oneskorenia prác môže dopravný podnik udeliť zhotoviteľovi zmluvnú pokutu 500 € za každý deň omeškania.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: birch #113:
Určite, trať by sa musela posúvať už od Jesenského. Esíčka nezavádzať.
A tiež si myslím, že KDI má v tomto prípade pravdu.
Reakcia na: si #111:
To by iste bolo bezpečnejšie pre cestujúcich a aj vhodnejšie riešenie pre chodcov. Ale zastávky či už viedenské, alebo brnenské, majú význam tam, kde nie je dosť miesta na normálnu zastávku. Tu priestor je, tak môžeme ponechať priestor aj autám. Nie že by som bol proti obmedzovaniu áut v centre, ale z taktického hľadiska sa mi vidí vhodnejšie obmedzovať priestor pre autá tam, kde to MHD potrebuje, a tam, kde sa zaobídeme aj bez obmedzovania áut, šoférov neštvime.
Reakcia na: si #119:
A načo tam silou mocou potrebuješ obracať vozidlá? Pokiaľ viem, to platené parkovisko je vo výhľade na zrušenie, zvyšné riešenia popísal lostrail... naozaj nevidím problém v tom, nechať ten koniec len na povolenie (alternatívne s prejazdom trolejbusu).
Doplnenie: Ak by sa stavala trolejbusova trat, potom sa to da samozrejme riesit tak, ze sa cely ten kusok Dunajskej zrusi pre auta a trolejbusy budu mat vjazd povoleny.
Reakcia na: si #114:
Da sa to riesit. Rajska medzi Dunajskou a Spitalskou by mohla byt obojsmerna (tych par parkovacich miest predsa mozu suplovat parkoviska na Rajskej po zavedeni parkovacej politiky) a sucasna vetva Dunajskej, ktora vyustuje na Kamennom, by sa zaslepila. Pokojne by som tam nechal iba to velke platene parkovisko a parkovanie na ulici zrusil, aby sa dala zobojsmernit. Tym by tam jazdilo menej aut. Napokon dalsie dve parkoviska su na Rajskej. Ak by sa raz stavala elektrickova trat na Dunajskej, potom by bolo nacim z tejto slepej vetvy auta vylucit uplne, prip. ak by do toho niekto velmi busil, zriadit podzemne parkovisko (s moznostou parkovania na rezidentsku kartu a vjazdom z Rajskej, resp. zrejme by sa prebudovalo to, ktore je zo zadnej strany Tesca).

Po odboceni z Dunajskej na Kamenne sa aj tak neda ist nikam inam, ako smerom ku Kyjevu. Na Kolarsku sa odtialto aj tak dostat neda, cize cistym sposobom by sa takto odburala potreba prejazdu aut cez priechod na Kamennom minimalne v smere von z mesta. V opacnom smere by uz tie zasahy museli byt rozsiahlejsie.
Reakcia na: si #119:
PS: a pokial tam bude trolejbusova trat (co by bolo rozumne + sniva sa tu o tom), tak + aby tam otacajuce sa auta nezdrzovali trolejbusy...
Reakcia na: Viko #118:
a obracat vozidla v tej slepej casti smerom k namestiu budes kde ?
Reakcia na: si #114:
Výjazd z Dunajskej predsa môže viesť poza Kyjev po Rajskej.
Reakcia na: IBBI #116:
a kedysi tam aj byvali ludia, skus pozriet kolko je tam dnes trvale obyvanych domov....

PS: ano je, preto by bolo super zrusit aspon ten smer spitalska - safarikovo nam. (a strikne strazit aj vyjazd z nam. SNP, lebo som si vsimol, tak je dost takych co ten zakaz nedodrziavaju)
Reakcia na: si #114:
Tak my nie sme dopr. inzinieri, ale ked sa chce vsetko sa da riesit. Aj na Michalskej kedysi fungovala IAD a dnes si to nevieme predstavit. 😉 IAD na kamennom je zloba.
Reakcia na: IBBI #112:
Neviem, či by príjazd všetkých vozidiel do oblasti iba cez Grosslingovu a Kúpeľnú - Palackého - Jesenského postačoval.
Reakcia na: IBBI #112:
to by bolo sice asi najlepsie, ale kam by si presmeroval vyjazd z dunajskej tak aby to nenarobilo este vacsie skody ? (to je asi jediny smer ktory by som v danej lokacii ponechal)
a idealizmus o pesej zone na dunajskej velmi optimisticky nevidim (a ani ho nejak nezdielam)
Reakcia na: Martin Fundárek #109:
...ideálne ešte v kombinácii s posunutím trate pred Generálnou prokuratúrou bližšie k Luxoru na úkor pozdĺžneho parkovania. V podstate asi bude treba urobiť oboje, pretože na tomto mieste sa určite uživí nástupište pre dve súpravy.

Zastávka Viedenského typu na tom mieste by efektívne blokovala celý triangel - teoreticky síce nemôže vodič motorového vozidla vojsť do križovatky pokiaľ nemôže ďalej pokračovať v jazde, ale pri tej spleti chodcov a električiek je nereálne, aby skutočne správne odhadol, či kým sa dostane k zastávke nepríde nejaká električka zo Špitálskej. Odmietanie takéhoto riešenia zo strany KDI je tentokrát výnimočne správne, áut tam nie je tak málo.

V rannej špičke je to problém aj pri Blumentáli smerom do centra kvôli priechodom pre chodcov a veľkému počtu spojov MHD (medzi 7 a 8 prichádza na zastávku spoj MHD priemerne každých 52 sekúnd).
Reakcia na: si #111:
Ono by mozno bolo najlepsie IAD z Kamenneho UPLNE vylucit.
Reakcia na: si #110:
aha a este je aj dalsia moznost - spravit zastavku po vzore brna - t.j. v priestore dnesnej cesty vybudovat vyvysene nastupiste/chodnik a tie auta co tadial musia prechadzat budu jazdit po kolajniciach (a cakat za staniciacou elektrickou)
Reakcia na: Martin Fundárek #109:
ako netvrdim ze to je idealny napad, ale urcite lepsie ako nic a asi aj sucasne riesenie... na druhej strane pri intenzite cestnej dopravy ktora tam je by to nemusel byt az taky problem ako napriklad blumental + v tejto lokalite by som si vedel predstavit aj uplne vylucenie prejazdu iad v tomto smere a nemuselo by to ani prilis boliet (ale to by sa v jednom smere dalo vcelku bezbolestne aj na blumentali a situaciu aj na objazdnych trasach by to este skor zlepsilo a tiez s tym nic....)
Reakcia na: si #66:
Tak aj to nástupište pri Manderláku by chcelo prestavbu - výhybku smer Obchodná urobiť z koľaje na Špitálsku, súčasnú koľaj smer Obchodná použiť pre opačný smer a na mieste súčasnej koľaje smer Dunaj urobiť nástupište. Lebo robiť tam viedenskú zastávku s prístreškami na chodníku sa mi nezdá dobrý nápad.
Reakcia na: lostrail #107:
Také Raúsko nie je normálna krajina? Lebo E2 je viac než šotohodnotným ekvivalentom K2S.
Reakcia na: fanatikmhd #106:
Tak v normalnej krajine by uz nejazdili. Len v takej funguju, kde ich stale nie je mozne nahradit, lebo kompetentni hraju o prve miesto v sutazi "To nie je moj problem". A tu vetu so spajanim K2S chapem ako recesiu.
A stále sa nedopracujeme k tomu spájaniu K2S? 😃 Či budú tak dlho problémom až sa začnú pre vek vyraďovať? (BTW, takých prvých 10 by už pomaličky aj mohlo sa pouvažovať...)