Trolejbusová trať Patrónka - Riviéra

Popis projektu

Pôjde o výstavbu dvojstopovej trolejbusovej trate od križovatky Mlynská dolina - Valašská cez Mlynskú dolinu a Botanickú na Karloveskú ulicu, kde sa napojí na existujúcu trať Riviéra - Kuklovská, ktorá v súčasnosti nie je napojená na zvyšok trolejbusovej siete. Okrem napojenia novej trolejbusovej trate v Mlynskej doline smerom na Patrónku bude zriadená aj jednostopová trolejová spojka z Gaštanovej cez ulicu Pri Habánskom mlyne do Mlynskej doliny smerom k Riviére pre výjazdy trolejbusov z vozovne Hroboňova. Dojazdy trolejbusov z Dlhých dielov do vozovne Hroboňova budú riešené novou odbočkou z Mlynskej doliny na Valašskú. Napájanie novej trolejbusovej trate bude zabezpečné z meniarne Karlova Ves nachádzajúcej sa na Lafranconi. V meniarni budú preto vymenené a doplnené napájače a ďalšia technológia.

Modernizáciou prejdú aj zastávky Zoo a Habánsky mlyn, kde budú doplnené elektronické informačné tabule a na zastávke Zoo v smere na Patrónku bude vybudovaný nový prístrešok, pričom nástupište sa rozšíri na úkor časti zastávkového pruhu. Svetelné križovatky v Mlynskej doline (Slávičie údolie, Pri Habánskom mlyne) by mali dostať nové radiče s preferenciou MHD.

Vďaka novej trati bude možné priame spojenie Dlhých dielov s Račianskym mýtom a Trnavským mýtom trolejbusovou dopravou. Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Existujúca trolejbusová linka 64 by mala byť predĺžená do novej trasy Trnávka - Račianske mýto - Hlavná stanica - Kramáre - Patrónka - Riviéra - Dlhé diely. Nahradenie autobusov trolejbusmi zlepší dopravu v oblasti Dlhých dielov, ktoré sú charakteristické veľkým sklonom ciest.

Financovanie projektovej dokumentácie bolo zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII), financovanie výstavby bude prostredníctvom Plánu obnovy.

Zdroj: Zámer projektu - Ministerstvo dopravy a výstavby SR

Aktuálny stav (k 3/2024)

Výstavba trate Patrónka - Riviéra je odporúčaná Koncepciou rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na roky 2013 - 2025 a jej výstavbu odporúča aj Územný generel dopravy Bratislavy z roku 2015. Predmetná trolejbusová trať bola preverená aj dopravným modelom pre rok 2025 (rastový scenár).

Zámer projektu bol v decembri 2019 zaradený do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Začiatkom roka 2021 bola do aktualizovaného zámeru projektu zahrnutá aj modernizácia existujúcej trolejbusovej trate v úseku Patrónka - Kramáre - Pražská - Hlavná stanica.

V marci 2021 bol spustený proces výberu zhotoviteľa projektovej dokumentácie, podpis s víťazom súťaže (Dopravoprojekt) sa uskutočnil v novembri 2021. Podpis zmluvy na poskytnutie nenávratného finančného príspevku na vypracovanie projektovej dokumentácie sa uskutočnil vo februári 2022, zároveň DPB objednal vypracovanie projektovej dokumentácie, všetky stupne by mali byť spracované do 12 mesiacov.

V októbri 2022 bol zámer trolejbusovej trate Riviéra - Patrónka predložený na posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Rozhodnutie zo zisťovacieho konania bolo vydané v apríli 2023. Financovanie výstavby trolejbusovej trate bolo v apríli 2023 zahrnuté do aktualizovaného Plánu obnovy.

K začiatku roka 2024 bola dokončená dokumentácia pre územné rozhodnutie a prebiehalo výrubové konanie. Následne bude požiadané o vydanie územného rozhodnutia. Realizácia prebehne v závislosti od získania územného rozhodnutia, následne stavebného povolenia a výberu zhotoviteľa najskôr v roku 2024.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Výstavba trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra
  • Dĺžka trolejbusovej trate: cca 6,65 km novej jednostopovej trate
  • Počet zastávok: 3 (Botanická záhrada, Zoo, Habánsky mlyn)
  • Predpokladaný termín realizácie: 2/2022 - 2023 (projekt), 2024 - 2026 (realizácia)
  • Predpokladané náklady: 5,50 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra (projekt), Plán obnovy (výstavba)
  • Projektant: Dopravoprojekt, a. s. (subdodávatelia: Privel, s.r.o., Metroprojekt Praha, a.s.)

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ondrejko #98:
Čiže môžem s napätím sledovať stránku úradnej tabule BSK?
Reakcia na: Ike #100:
Dakujem za tuto zasadnu informaciu, ktora mi zmenila zivot.
Reakcia na: lostrail #99:
Tá ešte hotová nie je🤪
Reakcia na: Ondrejko #98:
No a realizacia?
Reakcia na: Ike #97:
Uz to je hotove
Neviete v akom dohľadnom čase sa chystá územné konanie?
Reakcia na: Škoda Forcity #94:
Ty máš prosím ta koľko rôčkov?
Reakcia na: Škoda Forcity #94:
A predlzit L33 na Nivy, cez Lovinskeho a Palisady.
Dokým dokončia túto trať, tak už môžu spojiť 32+64, kde by jazdili Škoda 25Tr, 27Tr, 30TrGR(pls opravte ma ak to mám nesprávne) a megatrolejbusy
Reakcia na: Pajo #92:
Vyborne, dakujem!
Reakcia na: peepay #91:
Bude zachádzať obojsmerne ku stanici.
Celkom by ma zaujimalo - ci uz pojde o linku 32, 64, alebo hocijake ine cislo, podla vsetkeho to vyzera, ze cestou z Dlhych Dielov uz nebude mat konecnu na Hlavnej Stanici, ale dalej. No a tu prichadza dolezita otazka - bude zachadzat aj priebezne az k Hlavnej Stanici ako aj doteraz, alebo prejde len po Sancovej ulici a cestujuci s batozinami budu musiet k stanici doslapat peso, alebo absolvovat prestup na inu linku kvoli jednej zastavke?
Reakcia na: david11 #79:
a z pohladu pocetnosti prepravenych na jazdu vozidla o zlepsenie (pismeno H v MHD)
Reakcia na: S499.1023 #88:
Očividne ho desí ̶b̶r̶u̶s̶e̶l̶s̶k̶ý̶ ̶ slovenský diktát
Reakcia na: S4mkooux #87:
Terazky ste akú rečú hovorili?
Linka 64 už nebude jazdiť do Trnavky, už iba z Dlhých dieloch - Jelačičová😂
Reakcia na: TomJ #83:
60 má aj dnes voľnú kapacitu. Problém je nedostatočná kapacita na 61, ktorú treba riešiť buď vloženými spojmi na 61 alebo posilnením 61, pričom oboje je vylúčené vzhľadom na nedostatok vodičov 😂
Reakcia na: david11 #84:
S tymto v podstate suhlasim. Na druhej strane, aj linka 60 chodi v spicke dost plna a teraz po skrateni 64 je dost vela klbov nevyuzitych.
Reakcia na: TomJ #83:
L60 nepotrebuje posilniť.. Netreba robiť posilu, len aby dačo bolo. Posilniť treba prepravné prúdy, ktoré sú využívané resp. nestíhajú pobrať dopyt.
Treba vrátiť L61 aspoň na 7,5 poobede. Ideal 6 min.int. po zrušení L64. Sám DPB písal, že za zrušením L64 nebolo jej nevyužívanie no súbeh s inými linkami. No takou logikou zrušme aj L9 do Karlovky veď je tam súbeh.. čo tam po kapacite.🙃
Reakcia na: Solider #82:
Napriklad pri ceste z Bajkalskej na Trnavku pojde aspon jedna linka, ktora bude mat volnu kapacitu.