Nevhodný prestup pri vozovni Hroboňova by sa mal odstrániť

Zlepšenie má nastať vďaka pripravovanému zlúčeniu liniek 41 a 64.

Dopravný podnik pripravuje zlúčenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 64 do novej linky 41, ktorá má byť obsluhovaná 12-metrovými elektrobusmi. Vyplýva to zo zverejneného Ročného projektu organizácie MHD na rok 2019. K zmene malo podľa projektu prísť už k 2. septembru 2019, zrealizovaná však bude až po výstavbe nabíjacieho miesta pre elektrobusy vo vozovni Hroboňova, ku ktorej by malo prísť v najbližších týždňoch.

Elektrobusová linka 41 mala podľa spomínaného ročného projektu premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova pri zachovaní intervalov spojov v súčasnom rozsahu. Zlúčením liniek 41 a 64 sa odstráni dlhodobý problém s prestupom medzi týmito linkami pri vozovni Hroboňova. Počas špičiek trolejbusy pre dopravné zápchy nestíhajú prísť z mesta k vozovni načas a cestujúcim preto často pri väčšom meškaní nadväzný spoj linky 41 odíde.

Aktualizácia: Podľa našich informácií nebude nová linka 41 premávať až na Jelačičovu, ale bude končiť na Hlavnej stanici, čím sa obnoví pôvodná trasa tejto linky. V prípade zrušenia linky 64 bude potrebné pri ceste smerom na Račianske mýto a Trnavské mýto prestúpiť z linky 41 na často premávajúce linky 204 a 209 na Sokolskej.

Potreba prestupu pri vozovni Hroboňova medzi linkami 41 a 64 vznikla po výstavbe prepojovacej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Táto trať bola vybudovaná v roku 2011 najmä pre účely skrátenia výjazdov a dojazdov trolejbusových liniek vypravovaných z vozovne Hroboňova. Keďže však bola výstavba trate spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (Operačný program Bratislavský kraj), bolo potrebné na nej zriadiť aj pravidelnú trolejbusovú linku. Preto bola v marci 2012 zavedená trolejbusová linka 64 z Lovinského na Jelačičovu, ktorá čiastočne nahradila autobusovú linku 41 pôvodne premávajúcu z Hlavnej stanice cez Hroboňovu a Drotársku cestu na Búdkovú. Linka 41 bola skrátená do trasy Búdková - Vozovňa Hroboňova a ďalej mohli cestujúci pokračovať novou linkou 64. Spočiatku sa stávalo, že nadväzný autobus ušiel cestujúcim tesne pred príchodom trolejbusu, neskôr bola zavedená povinnosť pre vodičov linky 41 vyčkať na prestup cestujúcich, ak bol prichádzajúci trolejbus v dohľade. Keďže od ukončenia výstavby trate uplynulo už viac ako 5 rokov, čo je monitorovacie obdobie europrojektu, nie je už nutné prevádzkovať pravidelnú trolejbusovú linku po Hroboňovej ulici.

Výstavba miesta pre rýchle nabíjanie elektrobusov vo vozovni Hroboňova bude realizovaná namiesto pôvodne plánovaného nabíjacieho miesta na Kollárovom námestí, ktoré mali využívať elektrobusy premávajúce na linke 80. Nabíjanie elektrobusov bude realizované zrejme počas dlhších prestávok, keďže nabíjacie miesto sa bude nachádzať v polovici trasy novej linky a nie na niektorej z konečných zastávok.

Zavedením elektrobusovej linky dostane oblasť Drotárskej cesty ekologickú elektrickú dopravu, ktorá sa v tejto kopcovitej časti mesta plánuje už dlhé desaťročia. Pôvodne sa plánovala výstavba trolejbusovej trate na Drotársku cestu už koncom 60-tych rokov 20. storočia, no k jej výstavbe dodnes neprišlo, i keď sa stále nachádza v územnom pláne mesta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Machnac #129:
Wait for it 😉
Reakcia na: david1 #128:
51 by si ozaj pýtala posilniť, ale skôr by som to osobne riešil v kooperácii s inými zmenami v Rači a v Krasňanoch, kde sa uvažovalo o zriadení račianskeho vymetáku, tým pádom aj prehodnotenie trás 51, 52, 56, 59, 65 a 75.
Reakcia na: Ike #126:
Mohla by sa využiť príležitosť, že sa už finišuje s opravou Drotárskej a bude končiť dočasná jednosmerná výluka L41, a miesto návratu do predvýlukového stavu zaviesť rovno novú organizáciu dopravu s elektrobusmi. Argument s tým, že komunikácia zmien by vyšla do stratena už teraz neobstojí. V priebehu marca už boli dokonca upravené aj ostrovčeky na Búdkovej, takže už tam nie je ani problém s otáčaním 12m vozidiel.
Reakcia na: yellowcaptcha #127:
V marci mali byť okrem iných:

L51 posilnenie, interval v špičke 15 min. , víkendy a večer 30 min.
L41 predĺženie po hl. stanicu, L64 zrušená

viac ma teraz nenapadá
Reakcia na: Ike #126:
A aké boli vlastne tie ostatné zmeny čo boli pôvodne plánované?
Reakcia na: Machnac #125:
Odpovedal si si v prvej vete 🙂 Na konci Q1 malo byť viacero zmien, no ich komunikácia by vyšla do stratena a vzhľadom na obsadenosť MHD nie je nutné v dnešnom stave nič hasiť. Všetka pozornosť sa kladie na operatívu.
Chapem, ze kazdy ma teraz uplne ine starosti a priority, ale zaujimalo by ma co sa stalo s touto pripravovanou zmenou organizacie. Ked bolo v novembri avizovane, ze bude zavedena do niekolkych tyzdnov (po vybudovani rychlonabijacky vo vozovni), necakal som, ze to znamena, ze ani po vyse styroch mesiacoch nedojde k ziadnej zmene. Pritom nabijacka ocividne funkcna je, zhruba dva tyzdne dozadu sa tam cez den nabijal elektrobus z linky 43.
Keď už silou mocou postavili túto nabíjačku v trolejbusovej vozovni (spojenie 41+64 beriem), tak nechápem, prečo sa pre linky 44 a 147 neobstarajú rovno elektrobusy. Ušetrili by sa vzkm na dojazdoch, 14 Tr/15 TrM by sa dali vykopať z vozovne. Takto je to len krok na obmedzenie trolejbusovej dopravy a definitívna stopka pre jej zavedenie na Drotársku cestu. Nekoncepčnosť, šotoviny alebo predpojatosť? 🤐
Neviete niekto kedy sa plánuje zavedenie tejto zmeny? Nabíjačka už stojí vo vozovni zhruba od polky decembra a už som dlhšie nevidel ani pracovníkov dodavateľskej firmy na nej pracovať, takže predpokladám, že je hotová. Či sa čaká na kolaudáciu/úradnú skúšku, predtým než može byť sprevádzkovaná?
Reakcia na: S499.1023 #117:
Áno, mám trojčlennú rodinu, si predstav.... Zjavne ma dokážeš neustále urážať a pritom o mne absolútne nič nevieš, rovnako ako o tom krútičovi štvrťvolantu. Si zakomplexovany chudák, nič viac. Snažíš sa byť vtipný urážkami, ale absolútne nič nevieš o tom, o čom rozprávaš.
Hej, mne stačí 72m2, nemám potreby mať viac, načo. Absolútne načo. Je to akurát vykurovaná plocha ktorú nepoužijem. Nemám k čomu. Že ty potrebuješ doma hrať tenis cez gauč v obývačke keďže byt neopúšťaš, ma fakt netrápi....

Seď si doma na svojích m2, mne sú u prdele. Na to aby som si sadol za stôl, najedol sa, lahol si, a šiel von mi stačí aj menšia plocha. Nepotrebujem 300 topánok, 200 hodiniek, 400 kravát a podobných nezmyselností. Nie som materialista. A aj tak mám všetko čo chcem. Možno by si mal skúsiť si nájsť dakoho v živote, a byť šťastný, a nie hejtovať ľudí a hovoriť ako máš veľkometrážku lebo ju veľmi potrebuješ na zber prachu a vykurovanie......
Reakcia na: si #120:
Ak je to tak, ako píšeš (nemám dôvod Ti neveriť), môžem akurát pomyslene sňať klobúk 👍
Reakcia na: trolejbus6207 #119:
v pripade zeby som pri tychto technologiach uvazoval len o kureni, je to cisto nenavratne (prve 2 zimy som dom (vodnu podlahovku) kuril odporovym drotom a za zimu som na kurenie minul necelu 1 mWh (mam na to robene podruzne merania), co ma pri cene ~12centov/kWh ktoru mam na mojom odbernom mieste stalo ~100E/rok
pre mna klucove k instalacii takejto technologie bola spotreba teplej vody ktora u nas doma je dost vysoka (a za 5 rokov sa mi cena technologie na usporach na TUV akurat +- uz aj vratila)
Reakcia na: S499.1023 #118:
+ #113 si

Chlapci, nezabúdajte pri výpočtoch na vstupné náklady pri týchto technológiách 🙂
Reakcia na: si #113:
Krútič štvrťvolantom asi ešte o tepelných čerpadlách, kolektoroch podobných veciach nepočul. Jemu stačé 60 m2 = každému má stačiť 60 m2 😛 .
Reakcia na: fanatikmhd #112:
Ty máš trojčlennú rodinu so psom? Či to ako rodičia, ty a pes 😅 ?
Reakcia na: david1 #115:
Aha, takze nebudeme porovnavat sucasny stav vs. stav po chystanej zmene ale radsej stav po zmene so stavom pred rozseknutim 41ky a zavedenim 64ky pred takmer osmymi rokmi v marci 2012...
Reakcia na: Machnac #114:
Žiadne vozy neušetríš predsa. Vrátime sa na pôvodný stav. L64 žrala zbytočne vozy navyše. Kvôli škole pre nevidomé deti v špičke L41 aj tak musela zachádzať na stanicu.
Za mňa prevádzka L41 15/30/15/30 a víkend 30 celodenne.
Máme dosť iných liniek , kde sa mali navyšovať oprávnene vozokm už dávno.
Reakcia na: fanatikmhd #112:
K dovodom pre zlepsenie intervalu 41 na 15min celodenne sme sa tu uz vyjadrovali viaceri, a na rozdiel od tvojej dojmologie, ze sa to neoplati, sme poskytli realne fakty a cisla, ktore podporuju zlepsenie obsluhy tohto uzemia. Nebudem to tu znovu vypisovat, staci ked si precitas diskusiu.

Este dodam, ze zrusenim 64tky sa v pracovne dni usetria 4 vozy, cez vikend 2 vozy a stovky vozokm denne. Pri zavedeni celodenneho 15min intervalu 41ky v trase Budkova-HLST by vznikla potreba vypravovat 3 poradia, z coho vyplyva, ze by sme oproti sucasnemu stavu stale usetrili vozidla, vodicov aj vozokm, a zaroven by sme zasadnym sposobom zlepsili obsluhu uzemia, ktore bolo dlhodobo zanedbavane.
Reakcia na: fanatikmhd #112:
trosku OT
tiez mam ~250 stvorcov obytnej plochy (a nezda sa mi to byt vela), a vykurovanie tejto plochy ma stoji cca 20 eur za sezonu (rok)
Reakcia na: S499.1023 #107:
Bavíme sa o Bratislavskej MHD? ALebo opäť dávaš do súvislosti nesúvisiace? 1.trieda ešusu = nope slovakistan. Netvrdím nikde že a čo, ale ak mám obmedzené zdroje, NAČO zvyšovať kapacitu tam, kde je jej potencionálne využitie minimálne? Samozrejme, ak ostanú, bodaj by každá linka v meste jazdila každých 5 minút a nosné linky každých 2,5 minúty. Ale ak na to nemám, nie je logickejšie presunúť jediné kapacity tam kde majú zmysel? Kde vidíš lepší potenciál? Posilennie 63? Posilnenie 61? Reko račianskej a odstránenie problematických priecestí? Alebo posilnenie 41? Prečítaj si prosím ťa všetky príspevky, aby si pochopil o čom rozprávam celý čas. Veľmi blbo sa TEBE vysvetľuje keď prečítaš posledný príspevok a na neho útočne reaguješ.

Btw, načo ti je 250 stvorcov je mi uprdele, pre mna je to zbytocna vykurovacia plocha pre 3clennu rodinu so psom....
Reakcia na: Viko #108:
teraz neviem či som úplne dementný ale v článku sa píše o "pôvodnej trase" linky v podobe Hl.st. čo aj má byť ponovom. Tak už fakt neviem, čo kto považuje za pôvodnú trasu linky vlastne.
Reakcia na: gejza #109:
Rado sa stalo. Vždy, keď sa zdravíme, spomeniem si na teba, keďže ten pán bolo akousi občianskou iniciatívou ocenený ako jeden z piatich najčestnejších podnikateľov v ČR.
Reakcia na: S499.1023 #107:
ďakujem, že si si na mňa spomenul 😃
Reakcia na: Minko #104:
Možno by nezaškodilo najprv niečo prečítať, než začneš tliachať.

O pôvodne prevádzkovanú linku záujem bol, o tom niet pochýb. Len potom došlo k realokácii dopravných eurofondov do MHD projektov aby sa vyčerpali, na čo nemalo mesto pripravené vhodné projekty a tak sa zo šuflíka vytiahol projekt manipulačnej trate, ktorého dotačný zmysel sa "obhájil" novou zbytočnou linkou odnikiaľ nikam (64), čo ešte vyšperkovali nereálnym odhadom cestujúcich v nej... Takže aby sa mu aspoň trošku priblížili, uťali 41 aby sa v 64 viezol aspoň niekto. Akékoľvek iné výklady a la "postavila sa trať lebo 41 bola nevyužitá" sú dojmológia na míle vzdialená od reality.
Reakcia na: Minko #82:
Takže podľa teba cesta nie je v zvyšovaní kvality dopravy ale v jej zhoršovaní "lebo by to aj tak nevyužívali" ? Ja napríklad bývam tiež v lokalite s dosť vysokými cenami bývania (a v 250 m2, nech FMHD drbne), 80% svojich ciest abslovujem vlakom, hoci mi pred domom stoja dve autá a v práci ďalšie, so mnou v 1. triede ešusu cestuje napr. finančný riaditeľ jednej veľkej developerskej firmy (nech drbne aj Gejzu), šéf veľkej a renomovanej advokátskej kancelárie a podobní ľudia, ktorí majú v garáži BMW X5, Audi A8L a podobné vozidlá, čo by podľa teba a FMHD "do toho nevliezli" . No, keby to bola socka podľa vašich predstáv, tak asi nie.
Reakcia na: Machnac #105:
nemôžeš mať priame spojenie "do mesta" z každej lokality. Takto to proste nefunguje.
No schvalne som si dal tu namahu a spocital som v katastri vsetky byty na Drotarskej ceste a na Martinengovej - dokopy je to 1090 bytov, a to som nepocital rodinne domy a ani stovky dalsich bytov na uliciach Na hrebienku, Mozartova a Bartokova, pre ktore je tiez 41tka najblizsi spoj. To len, aby tu nevznikala nejaka iluzia, ze sa tu bavime o nejakej mikrolokalite s par desiatkami bytov.
Reakcia na: tr3mp #102:
Ospravedlňujem sa, moja chyba. Ale každopádne asi to, že to v pôvodnom stave nenechali o niečom svedčí.

#103 nie ale rieši sa to tu akoby tá oblasť úplne prišla o obsluhu. pritom o ňu nepríde. A sám priznávaš, že tých lokalít je viac. Ja hovorím jedno, keby tam bol dostatočný záujem o pôvodne prevádzkovanú linku, asi by tak ostala predsa.
Reakcia na: Minko #101:
Ráztočná sa tu spomína pravidelne, pri problémoch s Ahojom sa tiež vždy vravelo, že najlepšie riešenie by bolo tam zaviesť normálnu obsluhu... Či to mám každý týždeň vymenovať všetky oblasti Bratislavy, kde nefunguje MHD na 100%???
Reakcia na: Minko #101:
Umelo vytvorená linka bola 64, ktorá sa teraz ruší a vracia sa pôvodná 41 z Drotárskej na stanicu.
Reakcia na: S499.1023 #99:
Máš pocit, že lokalita bytu nie je jedným z významných faktorov ceny bytu? btw. sú aj iné nie najmenšie lokality v BA, ktoré to majú na MHD poriadne ďaleko, prečo sa tak nebojuje aj za ne ale za linku, ktorá, ak som správne pochopil, bola umelo vytvorená, aby sa dali čerpať eurofondy?😃
Pozerám, že fanatikmhd pocítil akútnu potrebu ukázať aj tým, ktorí o tom zatiaľ neboli celkom presvedčení, že je ropovodná rúra.
Reakcia na: Minko #71:
To je cena za lokalitu a nie za parametre bytu.
Reakcia na: Machnac #97:
aj vodiči platia mýto, spotrebné dane na palivá, vodiči nákladnej dopravy aj nemalé mýto a mali by za to dostať diaľnice alebo aspoň kvalitné cesty po celom Slovensku. A majú? Nemajú, takto to totiž nefunguje.
Reakcia na: fanatikmhd #96:
Garantujem ti, ze 41 v 15minutovom intervale by si cestujucich nasla a to radovo viac ako napriklad 207 v useku od Patronky po Cerveny kriz, ktora v 15min intervale uz premava. Uz teraz je 41 v spickach slusne obsadena a v pripade posilnenia na 15min celodenne by mohla byt vyuzivana studentami VSVU, ktori su vzhladom na riedky interval nuteni chodit z Budkovej peso, dochodcami a rodicmi na materskej, pre ktorych je supermarket na Drotarskej jediny v sirokom okoli celeho hradneho kopca, studentami z intrakov HOPA, ktori dnes chodia peso na Hrobonovu ale urcite by privitali keby mohli chodit radsej 41, ktora stoji podstatne blizsie a obzvlast ked sa nou budu moct odviezt na HLST. Nehovoriac o tom, ze aktraktivny a systemovy interval a normalne trasovanie linky vytvori aj priestor na zmenu spravania obyvatelov, ktori doteraz MHD necestovali, lebo to pri 30min intervale a trase odnikadial-nikam skratka nebolo v nicom atraktivne a konkurencieschopne. Na zaver este dodam, ze obyvatelia Stareho Mesta platia najvyssie dane z nehnutelnosti v BA, nehovoriac o tom, ze obyvatelia novostavieb na Drotarskej zaplatili v cene svojho bytu aj developersky poplatok za rozvoj, takze maju narok dostavat aj adekvatnu protihodnotu v podobe normalnej obsluhy verejnou dopravou.
Reakcia na: Ike #93:
To som nepísal že Červený Kríž nie je využívany, práve naopak, označil som ho za jednu z mála zastávok na tamtej ceste kde je ako taká premávka.
ALe sám si to presne krásne ukázal. V dome je 6 bytov. 3 byty používajú MHD. Takže 3 byty, dajme tomu 4clenne rodiny, 3*4 = 12 ľudí. Takže pre 12 ľudí treba trolejbus každých 5 minút? Rovno kĺbak? Ale no, 203+207 sú podľa môjho názoru relatívne dostatočná frekvencia spojov v danej oblasti. 41 obsluhuje ešte menšie územie, kde skutočne nie je taký dopyt, maximálne v ranných hodinách kedy naraz ten jeden odchod využije viac osôb. Inak vieš veľmi dobre ako jazdili vždy tie spoje. Núdza o meisto na sedenie nebola.
Bez urážky, ale väčší zmysel má 133 k Vei resp pod most, než 41 v 15 minútovom intervale.

Nechcem nikde uberať, ale ak máme nejaký stav, a nemám dostatok financií na všetko, idem po najprioritnejších miestach. A ak mám dva významovo rovnaké projekty a pri jednom viem že dosah na ľudí bude menší (napríklad práve pre oblasť ktorú obsluhuje) tak zvolím čo je dôležitejšie. Napríklad keby si získal prachy na...ja neviem, 2 nové poradia trolejbusu. Použiješ ich na 203 alebo 201/202/208? Kde je vyššia koncentrácia cestujúcich mhd? Na kolibe alebo napr v Ružinove či vrakuni?
Reakcia na: Oliver55 #94:
Z čias totáča to vyzeralo nasledovne - keď bola nejaká väčšia akcia, DPB vypravoval posilovky, zopár krát som ju jazdil - zo dve hodiny pred akciou sa začínalo, potom sme odparkovali Sanosy na Lovinského a po skončení akcie nás dispečer poslal na zastávku Hroboňova, ľudia sa narvali do voza a zviezli sme ich do mesta, v prípade potreby sme urobili ešte jedno kolo. Najvačšia sranda bola, keď nebola určená konkrétna linka posilovky (aj to sa mi stalo), tak som dal zahlasovať predok voza, či ideme na Zimák alebo na Rajskú, ľudia si zvolili cieľ a tam som išiel 😂
Chcem sa spýtat. Ked ešte stal a bol využívaný Amfiteáter na drotárskej, bola mhd v tejto lokalite viac využívaná ale to bolo iste ako dnes ?
Reakcia na: fanatikmhd #84:
Vláda má 15 členov, z ktorých nie všetci bývajú v Starom Meste. Ak prirátame štátnych tajomníkov a GTSÚ sme na čísle asi 40 ľudí. K tomu môžeme pripočítať celý parlament a sme na hodnote 200 ľudí, z ktorých určite väčšina nebýva na Mudroňovej/Búdkovej. Takže títo ľudia MHD nespasia. Stotožňovať si toto územie s vládou je naozaj nezmysel na úrovni dieťaťa.

K zvyšku nemám čo povedať: bývam blízko tejto lokality a som zástupca vlastníkov bytového domu a zároveň sa aktívne zaujímam o svoje okolie. V našom dome je 6 bytov a z toho MHD pravidelne využívame 3 byty. Vo vedľajšom dome je 7 bytov a väčšina je dôchodcov. Pokojne môžem povedať, že je to tak 50 %. Z domu oproti pravidelne chodí jedna pani vo veku asi 45 rokov ráno na bicykli. Zastávka z najväčším obratom cestujúcich medzi Patrónkou a Hodžovým námestím je suverénne (podčiarkni si to, ak chceš) Červený kríž. Odporúčam si to odsledovať a potom presviedčať druhých.🙂
Reakcia na: gejza #90:
To sa deje skoro pri všetkých školách..
Reakcia na: fanatikmhd #88:
podobný nápor je aj na zastávke Drieňová v smere na Prístavný most - vodiči ranných spojov liniek 66, 74, 75, 98 majú bohaté skúsenosti s debilmi, ktorí ráno štandardne parkujú v priestore zastávky - na políciu to bolo hlásené viackrát, nestalo sa nič
Reakcia na: fanatikmhd #88:
Ak by sme aj uznali že tvoje "subjektívne pocity" zodpovedajú objektívnemu stavu, tak ako tento stav vyriešiš tým že tam budeš umelo tlačiť čo najnižšiu kvalitu MHD?
Reakcia na: tr3mp #87:
Nie, dal som to ako krásnu ukážku toho čo sa tam denne predvádza. Napr na drieňovej je väčšia škola, podobné miesto a zastávka ďalej, a zvláda sa to. Samozrejme, vždy bude % autami, tomu sa nevyhneš, ale tam som úprimne tuším ani dieťa vystupovať z trolejbusu nevidel..... Naorzdiel od iných miest. Presné čísla nemám, to máš pravdu. Mám len subjektívne pocity pri prechádzaní celej BA v rannej špičke, pričom najhoršie miesto som postrehol práve tu (Z dôvodu vykládky detí) a narozdiel od väčšiny škôl, to nebol zrovna najlacnejší vozopark ktorý ich doviezol. Veľmi pochybujem že otecko išiel chytro následne hľadať miesto a šup ho do MHD....
Reakcia na: fanatikmhd #84:
"Inak krásny príklad toho že títo neodkázaní na MHD v danej oblasti aj tak MHD nepoužijú ani keby mala skvelý interval, dobrý vozopark a stála priamo pri mieste záujmu je zastávka Červený Kríž a Základná škola. Trolejbus tam takmer stojí v budove, nízkopodlažný, klimatizovaný, a ráno tade proste neprejdeš lebo všade autá a vyhadzujúci rodičia detičky ktoré by boli morálne a eticky ponížené ak by museli ísť trolejbusom....."

Ak toto berieš ako kritérium, tak potom v celom meste nie sú ľudia odkázaní na MHD, keďže dovážanie detí do škôl je celospoločenských problémom. Aj na sídliskách. Máme preto redukovať MHD v celom meste, lebo ľudia na ňu nie sú odkázaní, keďže pred školami je množstvo áut? 😉

Inak aj zablokovanie školy autami je dosť nepresný výpovedný argument o podiele používania áut. Totiž pomerne málo áut stačí na vyvolanie zápchy v limitovaných priestoroch pred školami. Bežná ZŠ má tak 500-700 žiakov, ak by väčšina používala na dovoz auto, tak by to znamenalo niekoľko stoviek áut. Dosť pochybujem, že za 10-20 minút sa pred touto ZŠ otočí trebárs 300-400 áut. Máš prehľad, koľko detí prichádza autom, koľko MHD a koľko pešo? Lebo v zásade si ani nepovedal, že tam autom chodí väčšina či menšina detí, len navodzuješ dojem, ako keby bolo auto preferované. Bez presných údajov to budú len pocity. Ak je MHD využívaná (hoci sa môže zdať, že nie), treba ju naďalej podporovať. A ak je jej využitie menšie, treba sa spýtať, v čom je problém a ten systematicky odstraňovať.
Reakcia na: ivanbuto #81:
Všeobecne si myslím že intervaly dlhšie ako 15-20 minút by mimo úplných periférií (Devínske jazero, Lieskovec, atď.) existovať nemali.
Reakcia na: fanatikmhd #84:
1) nie; ale o zopar dalsich podobnych lokalitach kde obyvatelia z RD v katastri BA mozu dochadzat autami k MHD by som tusil (ale kedze tam nebyvam, tak nepoznam a nemozem hodnotit)
+ na prestup ked uz si v aute sa ti oplati len doprava ktora je od zapchy na ceste segregovana, takze v ramci mesta akurat tak elektricka a mozno v niektorych relaciach aj vlak

2) tak prezit sa v tom da, ale za nejak velke by som to nepovazoval... ale ano, je to o tom co mas a ako si nastaveny.... co ta bavi, chces robit a kolko miesta na to potrebujes... a fakt je ze asi v ziadnom byte by som si nemohol dovolit stavat modelovu zeleznicu (H0) v miestnosti s plochou ~100m2 ako mam pod domom 😃 (a kedze tam mam na zemi hodeny aj koberec ktory bol v mojej panelakovej detskej izbe od steny po stenu tak sa obcas aj divim ze na akom malom placi som dokazal byvat a ze z toho este vela ukrajoval aj nabytok :-))

3) jednooky medzi slepymi je kralom....
Reakcia na: ivanbuto #80:
Chceš povedať že na hradnom kopci sa vozí vláda mhd? Buďme realisti. Prvý bod sú školy nad Zochovou, druhý bod je Hrad - turisti, a potom až oblasti ako Červený kríž kde sú ponižšie bytovky. Potom Búdkova..medzi tým sú občasní, počítateľní na prstoch. Schválne, máme APC, počítal to niekto niekedy?

Inak krásny príklad toho že títo neodkázaní na MHD v danej oblasti aj tak MHD nepoužijú ani keby mala skvelý interval, dobrý vozopark a stála priamo pri mieste záujmu je zastávka Červený Kríž a Základná škola. Trolejbus tam takmer stojí v budove, nízkopodlažný, klimatizovaný, a ráno tade proste neprejdeš lebo všade autá a vyhadzujúci rodičia detičky ktoré by boli morálne a eticky ponížené ak by museli ísť trolejbusom.....

Bez urážky chlapi, ale máme tu pálčivejšie problémy v meste, nemá kto jazdiť, na čom jazdiť, mnohé linky nezvládajú nápor ľudí, a posilňovanie liniek v prdelovičkách ktoré chodia sotva na 50% vyťažené v dogme "možno keď to bude chodiť každú minútu tak ľudia ktorí zaplatili za byt 350k a majú dve autá so zvykom nimi chodiť všade presedlajú na MHD" je trochu off. Keď bude väčšina mesta fungovať bezproblémovo, nevidím problém. Do starej 41 jazdilo jediné poradie, ak sa nepletiem v hodinovom intervale, a linka bola normálne vyťažená. Práve prestup na Hroboňovej a neistota pri návrate z mesta či ma vôbec dačo odvezie viedla k poklesu ľudí.



si:
1) Z Jura počítaš ako Bratislačanov? vynechajme, a raču všeobecne som nekomentoval. Hovoril som o oblastiach ako Hrad či Koliba.....
2) Neviem, 3i 68m2 je pre teba kamrdlik? Nuž tu máme zjavne iné nároky, neviem pre teba je potom koľko také minimum? 250m2? 300m2? Ale no tááák, väčšina bytov 3i v BA z čias pred 2000 rokom máva do 80m2. A taký byt sa dá v BA zohnať od 130-170k. Takže fakt je to len o nastavení si priorít či chceš bývať alebo každému rvať do nosa že žiješ v drahom komplexe s nejakým zvučným názvom ako Slnečnice, či Koloseum a podobne...
3) Nuž, vedenie mesta je vždy nejaké. Naopak sa mne osobne zdá že súčasné vedenie mesta sa ako tak začalo stavať k problémom MHD...viz nákup pneumatík. No, aspoň niečo.
Reakcia na: fanatikmhd #77:
"Na dedinách určite, v BA neverím že dakto pôjde 3-5 minút autom aby sa odviezol MHD..obzvlášť taký v obleku, a na drahšom SUV....Tí su prví ktorých trápi MHD."

tak sa skus postavit dakedy cez pracovny den napriklad na take parkovisko ku NKD (zastavka Hybesova) a pozri si odkial prichadzaju/kam odchadzaju ludia s autami tu parkujucimi... cca 1/2 su obyvatelia ulic v Raci kam mhd bud nepachne vobec alebo chodi v nepouzitelnych intervaloch, druha polovica su dochadzajuci z oblasti Jura pri BA a PK....
a pokial chces zmenit pomer vhd/iad viac v prospech vhd, tak cesta vedie sposobom zlepsovania obsluhy tak na vytazenych trasach (dvihanie kapacity) ako aj na neobsluhovanom alebo zle obsluhovanom uzemi.... opacny pristup (napriklad take zdanenie parkovania, zakazy a pod.) bez zlepsovania verejnej dopravy vedie len k vycuciavaniu penazi z vracak obyvatelov a ich nasieraniu, ale pokial nemaju inu pouzitelnu moznost tak tym autom pojdu urcite...

"Použiteľný byt pod 200? No ak nerátam veľkometrážky a teda beriem štandardy z komančdoby 50-60-70m2 pre 1-2-3 izby, tak v podstate celá petržalka, veľká časť dlháčov, takmer celý ružinov, vrakuňa, rača.....viac menej by som sa opýtal inak - kde sú priemerné ceny aj za kamrdlík nad 200?"

ja som sa pytal na cenu aspon trochu pouzitelneho bytu (co pre rodinu obnasa aspon 3 izby + kuchynu), nie na ceny kamrlikov (ktore su ale tiez uz dost sialene)

"Zjavne zabudáš, že BA nie je západ kde si človek v obleku stúpne do čistej MHD ale dogma 90tych rokov tu stále trvá.....No a keď nie je dopyt, je potrebné mrhať slabými kapacitami na posilnenie takejto oblasti? Nemáme miesta kde by to bolo vhodnejšie?"

skor mesto/magistrat nevie/zabuda/? ; a na jednej strane by som mozno povedal ze sucasne vedenie mesta je tam este iba rok a zotrvacnost a pod.... ale na druhej napriklad take experimenty s prazdninovym grafikonom pocas skolskeho roka na elektrickovych radialach kde bola ponuka spojov vyrazne na hrane na uspokojenie dopytu uz aj pri povodnom hustejsom neprazdninovom grafikone mi skor hovori o tom, ze tam opat nie su velmi kompetentni ludia.... a prave aj taketo "setriace" experimenty vyzenu vzdy cast ludi do aut (a ti sa potom tazko tahaju nazad do vhd)
Reakcia na: Machnac #78:
s tými bytmi som chcel povedať, že pravdepodobnosť dopytu po MHD tam bude nižšia. A neverím, že si to DPB neodsledoval, verím tomu, že keby mala linka dostatočnú vyťaženosť tak by ju nerušili. To, že istá moderátorská manželská dvojica propaguje cestovanie MHD, neznamená, že všetci húfne pohrnú do MHD. Btw. keby som bol nejaký "manažér" tiež by som MHD v BA necestoval. Prečo? Pre jej stav, údržbu interiéru a podobné nedostatky. Fakt týmto sa k západu moc nepribližujeme. Nehovoriac o plná brzda-plný plyn-plná brzda jazdnom štýle (chápem, že niekedy to inak nejde). Veď si zober, že sa kúpili 15 či koľko ročné Solarisy a Many a sú v porovnateľnom stave ako niektoré o polovicu mladšie SOR-ka.
Reakcia na: Machnac #78:
Presne tak, aj preto si myslím, že obnovená 41 by mala už teraz mať interval totožný s intervalom 203.
Reakcia na: fanatikmhd #77:
Zase trepeš?
Neviem, či si si všimol, MHD je na Hradnom kopci dobre využívaná.
Reakcia na: fanatikmhd #77:
Táto diskusia opäť raz potvrdzuje že hardcore šotouši sú najväčšou hrozbou pre verejnú dopravu.
Reakcia na: Minko #73:
Tuto argumentaciu milujem - tam su drahe byty, tak tam hodme linku odnikadial-nikam v neatraktivnom intervale a potom si potvrdzujme, ze sme urobili dobre, lebo aj tak tym nikto nejazdi. To, ze niekto nie je ekonomicky odkazany na pouzivanie MHD este neznamena, ze ju nebude pouzivat. Pokial bude k dispozicii dobra obsluha so spolahlivym spojenim do centra alebo aspon do skutocneho prestupneho uzla v atraktivnom intervale, tak cestujucich si najde. Drotarska je polohou blizko do centra, cize pri normalnom spoji dokaze MHD bezproblemovo jazdnou dobou konkurovat IAD s dodatocnou vyhodou, ze netreba hladat parkovanie. Okrem toho na Drotarskej byva okrem tolko omielanych “bohacov” aj kopec dochodcov, mladych rodin s detmi, a nachadza sa tam hned niekolko verejnych budov kam dochadzaju ludia z celej krajiny - skola pre hluchoneme deti, narodny archiv, VSVU a hotel/kongresove centrum SUZA.
Reakcia na: si #76:
Na dedinách určite, v BA neverím že dakto pôjde 3-5 minút autom aby sa odviezol MHD..obzvlášť taký v obleku, a na drahšom SUV....Tí su prví ktorých trápi MHD.
Použiteľný byt pod 200? No ak nerátam veľkometrážky a teda beriem štandardy z komančdoby 50-60-70m2 pre 1-2-3 izby, tak v podstate celá petržalka, veľká časť dlháčov, takmer celý ružinov, vrakuňa, rača.....viac menej by som sa opýtal inak - kde sú priemerné ceny aj za kamrdlík nad 200? Nuž, RD v BA asi všetky, a z bytoviek novostavby v lukratívnych zónach. No a všade máme MHD v dobrom pokrytí. Takže ostávajú len RD oblasti = Trnávka, časť KV a Doombravky, Koliba, Kramáre, a Hrad. A myslím že mimo starej doombravky a časti Trnávky su všetko ostatné v drvivej väčšine ľudia solventnejší, bez potreby sa voziť MHD. Zjavne zabudáš, že BA nie je západ kde si človek v obleku stúpne do čistej MHD ale dogma 90tych rokov tu stále trvá.....No a keď nie je dopyt, je potrebné mrhať slabými kapacitami na posilnenie takejto oblasti? Nemáme miesta kde by to bolo vhodnejšie?
Reakcia na: Minko #73:
a kde najdes dnes v BA pouzitelny byt pod 200 ? a budes sa divit, ale pokial je verejna doprava pouzitelna a aj casovo konkurencieschopna v trase kam ludia cestuju, tak sa nad jej vyuzitim viaceri aj zamyslia.... a aj z lokacii verejnou dopravou neobsluhovanych sa cast ludi presuva autom k zastavkam MHD a odtial pokracuju dalej MHD...
Reakcia na: Viko #72:
Dávanie do súvisu cenu nehnuteľností s mierou obsluhy je cesta do pekla.
Reakcia na: Viko #72:
Tiež si myslím že väčšina dosiahnuteľných ľudí v oblasti MHD nevyužíva nie pre jej dosiahnuteľnosť či ponuku ale preto že to nie je pre nich. To máš asi také ako MHD na Kolibe...jedna 203 a nejaký midibusík. Drvivá väčšina ulíc to má po neprístupnej ceste v prudkom stúpaní dom-zastávka 15 minút.... A nikto si nesťažuje, nakoľko tam vlastne dopyt po MHD ani nie je = autíčkarí z horných 10 tisíc.
Áno, obsluha 41 je zaujímavá na SNA resp Šafránovej kde je dostupnosť Martinengovej kde žijú ešte ľudia z nižšej vyššej strednej triedy a použijú sme tam Abus. A všetkým je fakt šuma fuk či sa zvezú na Hroboňovu a odtiaľ 64 na Trnavské, alebo pôjdu až na Sokolskú a odtiaľ s podstatne širšou paletou spojou na všetky smery Bratislavy (Keď si vezmeš človeka čo nejde na centrál ale ide napr na Zochovu - 41+64+83/84. Teraz len 41+83/84. Čo tak človek idúci na Trnávku? 41+64+204, teraz 41+204. Čo ľudia idúci na hlavnú stanicu? 41+64+32, teraz LEN 41. Nenájdem kombináciu kde by narástol počet prestupov. Práve naopak, takmer pri všetkých mimo jedinej trasy 41+X na Jelačičovu sa ešte znížil počet.
Časy sa tiež zlepšia keďže 41 tak ako kedysi bude jazdiť takmer úplne presne (kým jazdila HLST-Šafránová, si si mohol doma hodiny nastaviť podľa 41...až do osudného dňa kedy tam blbec vypravil záložák IK283.01 a ten sa sekol na Šafránovej.....
Reakcia na: Viko #72:
skôr som reagoval tak preto, že takéto ceny bytov skôr mieria na ľudí, ktorých do busov len ťažko dostaneš a potom rentabilita nejakých spojov v prijateľnej miere je otázna 🙂
Reakcia na: Minko #71:
Tak neviem, čo sa tam stavali také štyri rovnaké bytovky pod archívom asi päť rokov dozadu, štvorizbák vyšiel dačo málo cez 200, čo bola na tú dobu úplne normálna cena, tobôž ak v lokalite fakticky nemáš žiadnu vybavenosť (šlapať dokola alebo durch cez ex-amfík s nákupom, deťmi, na spoj apod. nie je zrovna žúžo, myslím si). Rovnako tá staršia bytovka kolmá na ulicu, alebo ešte staršie bytovky na Martinengovej neboli mierené na horných desaťtisíc. To, že dneska sa kombináciou nedostatku bytov a nadbytku špekulantov ceny vyšróbovali do úrovne 320 litrov za prízemný holobyt bez parkovania, predsa nemôže byť dôvodom na odopieranie obsluhy. Lebo ok, bavme sa o tom, že prestupný bod sa dá spraviť hocikde, ale prosím nie týmto hlúpym a obsahovo irelevantným spôsobom.
Reakcia na: Viko #70:
zasa napríklad ja 300 000 € za priemerný byt nepovažujem za štandardný parameter 😃
Reakcia na: fanatikmhd #69:
Zas pozor, na Drotárskej je postavených dosť bytoviek, ktoré nemajú veľmi nadštandardné parametre.
Presná ukážka toho "Som zvyknutý prestupovať na jednej zastávke, fuj fuj tomu kto mi to posunie o dve zastávky v msere ďalej..."

Aký je rozdiel medzi tým či zo 41 prestúpiš na vozovni na 64 a pôjdeš do mesta, alebo prestúpiš až na Sokolskej na podstatne širšiu paletu spojov všetkými smermi? Vrátane toho žiadaného Trnka kam smeruju desaťtisíce obyvateľov Drotárskej, ktorí radšej použojú MHD než svoje MB GLE ktoré majú po dvoch kusoch vo svojích garážach...
Reakcia na: Trolley #67:
Pre obyvateľov z okolia Drotárskej ulice to stále bude na jeden prestup na zastávke Sokolská, kde je paleta spojov smerom na Trnavské/Račianske mýto a do centra mesta podstatne pestrejšia.
Reakcia na: Solider #66:
Nie je to pravidlo a v špičke prázdna rozhodne nebýva. Navyše L64 zabezpečuje spojenie s prestupnými uzlami na Trnku a Račku.
Reakcia na: Trolley #65:
Často ide spolu s 201 a 209, to stačí. A to prázdna v ich závese.
Reakcia na: ivanbuto #64:
Na to.aby L64 na Šancovej zavadzala iným linkám by musela jazdiť častejšie ako metro, resp. aspoň každých 5 minút.
Reakcia na: Trolley #62:
64 skôr zavadzia na Šancovej iným linkám.
Do Centrálu chodia ľudia z rôznych smerov, nielen zhora od Šancovej, a priamo výstup pred vchodom nemajú.
Reakcia na: Trolley #62:
Lenže tá z Jelačičovej by chytala na Šancovej zápchu, tá z HLST by šla včas a od SAV až na Búdkovú (a zrejme aj späť, keďže tam sa len točí) by šli v závese za sebou.
Reakcia na: david1 #60:
L64 býva slušne zaplnená v čase špičky. Skrátenie L41 po stanicu by nebolo ideálne. Najmä ak berieme do ivahy, že ak má niekto plné tašky nákupu, je praktickejšie ísť s L64, ako sa tralákať podchodom. Možno by nebolo zlé mať 2 rôzne konečné Jelačičovú aj stanicu.
Reakcia na: david1 #60:
Ale o tom je celý článok. Ruší sa tá blbosť a 41 pôjde nazad na stanicu. Ende.
Hej, 41 bude končiť na Hroboňovej a ďalej pôjdete 64 - fuuuuuuuj
DObre, tak to dáme nazad ako to bolo - fuuuuuuuuj
Tak čo do perdele chcete?
Reakcia na: fanatikmhd #58:
Okolo Slavína v ešte lukratívnejšej časti BA sú bez obsluhy MHD alebo max. s L147 v "atraktívnom int."

L64 bola resp. ešte je , len zbytočná účelová linka prevádzkovaná kvôli EU fondom. Rozbili do vtedy normálne fungujúcu L41 na stanicu.
Reakcia na: ACDC #57:
A bars veľa ľudí cestuje každý deň z Prvosienkovej na Jelačičovu?
Reakcia na: ACDC #57:
Ale však to sa rieši. Žiadna 64, proste 41 na stanicu. Bez meškaní.
A sám si nejako odporuješ. o čo je rozdielnejší prestup na Sokolskej než na Trnavskom? Kto cestuje na Jelačičovu a ďalej. To mi chceš povedať že VŠETCI obyvatelia Prvosienkovej cestujú na Jelačičku? to čo su tam zamestnanecké byty OC Centrál? ale no. Každý kto cestuje ďalej aj tak prestupuje, a teraz nebude prestupovať 2x (Hroboňova + mesto) ale len 1x na Sokolskej. Celé.
Práve zachádzka až na Jelačičovu do zápch spôsobovala to rozbíjanie taktu a presnosti a tým aj prestupu na Hroboňke.
Kto cestuje každý deň trasou Prvosienkova - Jelačičova a ďalej, tak vie, aké zle je dopravné spojenie a stihnúť prípoj je takmer nemožné. Lukratívna štvrť s najhorším možným dopravným spojením. Nepomáhajú ani prosby písať na dopravný podnik, aby zlepšili frekvenciu spojov a ich nadväznosť.
Mohli teda ponechať linku 41 premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova vo väčšom rozsahu.
Reakcia na: david1 #55:
Pri N56 si to neviem dobre predstaviť, lebo tam by sa jedine dali zaviesť zachádzky N53 alebo N55 na Východné, no to by potom stratilo priame spojenie buď s Račou alebo s Vajnormi. Skôr by som upravil trasu N56 tak, aby jazdila celú noc v oboch smeroch a aby prípadne obehla aj Barónku, ktorá to má v noci dosť ďaleko k nočáku.

V Slnečniciach by nebolo možné otáčať sa nejakou blokovou slučkou? Alebo sú tam tie ulice príliš úzke na prejazd kĺbového autobusu?
Reakcia na: 810zssk #48:
Aj tu aj pri N56 by sa mali určite zrušiť prestupy.
V Slnečniciach keby sa developer úplne nevykašlal na obsluhu MHD mohla tam dávno jazdiť L98 a N93. Miesta na obratisko tam mal až až.
Teraz ak aj DPB niečo posilní musí to potiahnuť aspoň po Jarovce.
Reakcia na: Trolley #53:
Čiže by sa prestup presunul jednu zastávku pred cielovú (Hlavná stanica), a cestujúci by čakali na meškajúcu L32 na Sokolskej, prípadne by pre meškanie na L41 nestihli L32 (alebo by čakala L32 pri tomto smere prestupujúcich z L41 smerom na Hlavnú? Koľko minút by čakala?).



Keď alternatívou je, že cestujúci smerom na Hlavnú stanicu tam pôjdu priamo. Kde nemusia riešiť či mešká L41 alebo L32 a rozmýšľať či budú celú večnosť čakať na niečo, alebo pôjdu pešo.

A tí čo cestujú smerom na mýta prestúpia na Sokolskej na L204 alebo L209 s priemerným intervalom päť minút (cez víkend 7,5). Alebo prestúpia na L201 či L61 na Hlavnej stanici s podobným intervalom ako na Sokolskej.
Reakcia na: yellowcaptcha #52:
41 by častejšie nejazdila.
Reakcia na: Trolley #51:
Myslím, že práve to je to čo spomína v svojom príspevku Joyki – jedna linka s nedostatočným intervalom. Najmä v sedle a voľné dni doobeda.
Reakcia na: Joyki #50:
Zo 41 by predsa bolo možné prestúpiť na Sokolskej na L32.
Reakcia na: KatkaK #49:
64 má mnohonásobnú náhradu na Pražskej+Šancovej (viacero liniek s hustejším intervalom), s porovnaním 41 na stanicu (jedna linka s nedostatočným intervalom), takže je logické, že ponechajú stanicu, nie Jelačičovu.
Aj mne je jasné, že 64 je divná a, ale čo už potom 41.
Prečo by nemala byť 41 predĺžená na Jelačičovu? Spojenie na Trnavské mýto dosť pomohlo.
No na stanicu sa už len tých ľudí z Dubovej ulice, resp. Holého vrchu "nachodí".
Aspoň by ten autobus na námestíčku pred Hl. stanicou nezavadzal, aj bez neho je tam spojov MHD akurát dosť.
Reakcia na: TomJ #46:
Argumentovalo sa ze sa tym setri nafta kedze do Cunova nemusi ist klbak ale len solo. Samozrejme ta minimalna uspora nie je hodna toho diskomfortu, obzvlast v zime.

Neviem, mozno v tom 2007 naozaj boli take podmienky ze na tom zalezalo. Dnes verim ze uz sa pristupuje k tymto veciam rozumnejsie (a cast spojov N91 je v dnesnej dobe beztak klbova kvoli prejazdom z/na denne linky). Aj ten vyznam N91 je uz iny - este ked som tym zacinal cestovat, bolo bezne ze som z Jasovskej isiel sam a ak to nebodaj niekoho viezlo smerom do mesta, tak to bola udalost roka 🙂 Dnes je vdaka rozvoju tych juznych MC ten dopyt niekde inde. Navyse je uplne trapne nutit ludi zo Slnecnic prestupovat zastavku pred ich cielom.

N91 a N93 by jednoznacne mali byt zlucene. Nie je dovod to drzat v tomto stave, len sa to nikdy inak nerobilo.
Reakcia na: TomJ #46:
Ale, jasne že sú to pseudodôvody, ktorými sa vyhováralo pred 15-timi rokmi.
Skutočný dôvod, prečo sa prestupuje je ten, že stanica - Petržalka - Čunovo a späť sa nestíha za hodinu.
Samozrejme je úplne jedno, či dva vozy obsluhujú dve samostatné linky, alebo jednu spoločnú.
Kým podnik nebude mať záujem to zmeniť, tak to zatiaľ ostáva takto.
Reakcia na: 810zssk #45:
Aký bol vlastne skutočný dôvod zavedenia prestupu na Jasovskej? Mám pocit, že sa hovorilo o tom, že pri jazde až do Čunova by sa za hodinu neotočil a museli by tam byť dva vozy. Ale nie je jedno, či je jeden voz na N93 a druhý na N91 alebo oba na jednej zlúčenej linke? Alebo by to bolo tak výrazne drahšie, keby išiel kĺb až do Čunova?
Reakcia na: kecho #43:
Ako písal Jadran, nepôjde do vozovne. Práve zmena obehov je ta práca na max. pol dňa o ktorej som písal 🙂
Reakcia na: kecho #43:
No veľmi jednoducho. Nepôjde do vozovne, ale pokračuje na stanicu namiesto súčasnej N93.
Reakcia na: 810zssk #38:
Len taka zvedava otazka - ked n91 ide z Jasovskej do vozovne (to by na dojazde napr. tiez mohla brat ludi), ako ju zlucis s n93, ktora caka na Jasovskej?
Reakcia na: Ike #33:
Alternatívy obyvateľov Dubovej ulice pri cestovaní do centra, aj inam, sú veľmi dobré.
Reakcia na: pressburger #35:
No ja som nedávno navrhoval pri stavbe manipulačnej spojky pre výjazdy na 32 a 33 aby tam vznikol dopytový semafór ako pre Tbusy tak aj pre chodcov a niektorí experti mi vysvetlili že je to úplne bezpečná križovatka ako pre chodcov/cyklistov tak aj pre vozidlá vychádzajúce od Ul. Pri Habánskom mlyne, inak by tam predsa nebola 70-tka..
Reakcia na: 810zssk #25:
Lebo zelená, kopcovitá časť mesta, a teda sa tam viac hodia vraj. Pritom teda aj dole v meste by sa hodila eko-trakcia, zmysel elektrobusov je dole práve väčší, ako na kopcoch. Asi to ale bude tak, žena kopce patrí elektrická trakcia, lebo nikdysatonerobiloinak.
Reakcia na: Ike #33:
Tá oblasť je jedna z najlukratívnejších lokalít v BA a tebou opísaná dopravná obslužnosť mi vôbec nepripadá zlá. Je to niekde inde výrazne lepšie? Je niekde v BA taká lokalita, kde majú obyvatelia hneď pri dome k dispozícii viacero liniek s krátkymi intervalmi a dostatočným prebytkom kapacity? Pochybujem.

Napr. Rača má k dispozícii jednu električkovú radiálu a keď sa na nej niečo stane, všetko stojí. DNV má dokonca k dispozícii len jedinú nosnú autobusovú linku, žiadna električka. Alebo vlastný príklad z Ružinova: najbližšie pri dome mám zastávky na Drieňovej (Bratislavská župa, Solivarská), kde je ale nič moc ponuka liniek a nič moc frekvencia (cez víkendy len 66). O niečo ďalej ležia zastávky na Trnavskej ceste (Trnavská, Sabinovská), kde je viac liniek aj lepšia frekvencia, ale zase časté zápchy a zdržania. Alebo tretia možnosť je električková radiála, ale k najbližšej zastávke to mám takmer 800 m pešo.

Keď to takto napíšem, znie to podobne zle, ako tvoj opis dopravnej situácie v okolí Dubovej ulice. 🙂
Reakcia na: Jadran #29:
Na tom neni co planovat, to je robota na maximalne pol dna (aj to asi prehanam). Keby sa chcelo, uz to je. Ale radsej nechame ludi uplne zbytocne cakat na Jasovskej - hlavne teraz v zime ked bude v noci tak -10 stupnov to zas bude lahoda.
Reakcia na: Ike #33:
Touto logikou nemaju ani Dlhe Diely poriadne spojenie s centrom 🙂 (133 iba rano, 32 "iba" na Stranicu a musia prestupovat na elektricky) 🙂
Reakcia na: Ike #33:
Ja sa spýtam, čo si predstavuješ pod pojmom centrum? 83/84/207 idú inam ako 30/37 a ešte inam išla 64. Nevidím ako výrazne zlú ponuku buď prázdnu ale pomalšiu 207, alebo síce plné ale rýchlejšie 83/84. (Stále beriem, že 64 ide inam. ). Ideál je síce rýchlo a prázdnym spojom, ale veľká časť Bratislavy takúto možnosť nemá.
Reakcia na: Ike #33:
Prečo vlastne tie semafory v Mlynskej doline neboli nikdy spustené? Je to tam fakt samovražedný priechod...
Reakcia na: Ike #33:
Ak povazujeme za centrum napriklad Hodzovo nam., tak je podla mna ponuka uplne postacujuca. 64 konci na Lovinskeho iba kvoli tomu, aby sa dalo na hrane prestupovat na 41, z Lovinskeho vozi radovo jednotky ludi, vacsinou 0.
Iba sa tak básnicky spýtam. Aké alternatívy teraz majú obyvatelia Dubovej ulice, resp. Holého vrchu pri cestovaní do centra?

- Tour de hrad linkou 207
- zastávka Dubová s natlakovanými linkami 83 a 84,
- cesta na Patrónku linkou 207 s nelichotivým vzťahom medzi skutočným cestovným časom a dĺžkou jazdnej dráhy
- samovražedná zastávka Pri Habánskom mlyne.

Jasné, že L64 bola blbosť, ale ak už ideme robiť koncepčné veci, bolo by potrebné vyriešiť aspoň jeden z bodov vyššie.
Reakcia na: Machnac #30:
Tak stále v DPB pracuje dosť "kompetentných" ľudí, ktorí dopustili nákup dvoch nezmyselných projektov (30Tr DG, NS12 electric) - pritom namiesto oboch týchto projektov sa mohli kupovať parciálne trolejbusy.
Reakcia na: 810zssk #25:
Tipoval by som, že je to z dôvodu kopcovitosti terénu po trase linky. Oproti naftovému autobusu lepšia dynamika jazdy a nižšia hlučnosť, pre elektrobus samotný dlhší dojazd.
Reakcia na: ivanbuto #28:
Myslim, ze sa vsetci zhodneme, ze aj zvolene riesenie bude predstavovat citelne zlepsenie oproti sucasnosti a je dobre, ze sa robi. Ide o to, ze pri kompetentnejsom vedeni (aj mesta aj podniku) v minulom obdobi tu uz tie parcialy mohli byt, alebo aspon mohla byt vypisana sutaz a schvaleny €fondovy projekt na ich financovanie, a mohli sme teda mat optimalne a finalne vyriesenu Drotarsku. Zaroven uz mali byt hotove nove trate (Mlynska a Eurovea), aby bolo kam nasadit nadbytocne standardne trolejbusy po dodani parcialov.

Mimochodom, kedze sa z Voz. Hrobonova teraz stane nezaujimava nacestna zastavka, mohli by sa pristresky presunut na Slov. nar. archiv, co je asi najvytazenejsia zastavka a pristresky tam chybaju. Resp. v jednom smere je, ale uplne nepouzitelny.
Jemne mimo témy, ale zrušenie prestupu na Jasovskej medzi N91 a N93 resp. ich zlúčenie do jednej linky sa neplánuje? 🙃
Reakcia na: Machnac #12:
Kým tie parciály nie sú, resp. kým nie sú dobudované ďalšie úseky trate, je fajn, že sa ide aspoň do takéhoto riešenia. Odstránenie vynúteného prestupu bude veľký prínos pre drvivú väčšinu ľudí.
Súhlas s HLST.
Reakcia na: 810zssk #11:
Interval pôvodnej 41 nebol celkom OK.
Pýtalo by si to zladiť interval s trolejbusovými linkami... predpokladám, že na to zatiaľ nebude dosť elektrobusov.
Reakcia na: Solider #17:
"Namontovaná" nabíjačka sa prestane používať a nasadia sa parciálne trolejbusy? 🤔 Nebola by lepšia využiteľnosť na obratisku Čiližská? 41+64 na 2 - 3 roky pokojne mohli dať autobusy, naopak pre linky 65/79 je trolejbus nerealizovateľný.
Preco vlastne je snaha davat elektrobusy prave na 41? V com je to lepsia volba ako linky kde ebusy jazdis dnes?
Reakcia na: Petto #19:
Myslím, že nie prvýkrat by tomu tak bolo 😉

Inak pri niektorých výlukách som mal dojem, že rýchlo zbúchali nejaký oznam s náhodnými trasami a čakali, kým to zverejní iMHD a v diskusii vznikne nejaký použiteľný plán.
Reakcia na: TomJ #22:
Hlavne by mali potiahnuť dráty aj cez Drotársku cestu a mohli tam chodiť trolejbusy ktorých je celkom dosť (krátke myslím). Ako hovoríš, elektrobusy by sa dali využiť aj lepšie. Tiež mi príde divné keď rychlo-nabíjačku neumiestnia na jednu z konečných, lebo podľa mňa na Búdkovej by sa miesto našlo.
Reakcia na: Petto #13:
Ako veľmi vyťažená jazdí linka 41? Nie sú tam 12M vozidlá zbytočne veľa? Tie elektrobusy by sa mali prednostne nasadzovať na linky, ktoré potrebujú 12M vozidlá, než na linky ako 52 a 66, kde ich kapacitne netreba. Mohli dať radšej nabíjačku na to Kollárko a vypraviť ich viac na linku 80 alebo ju dať na Trnavské mýto pre linku 53.
Reakcia na: Ma178rek #20:
Drvivá väčšina cestujúcich vystúpi na mýtach. Na Jelačičovu spoje prichádzajú vždy len so zopár ľuďmi, kdežto 41 na stanicu vždy slušne obsadená. Je evidentné, ktorú konečnú treba preferovať, hlavne v duchu náhrady po Šancovej v podobe ostatných liniek versus náhrady len jednej linky 32 na stanicu.
Reakcia na: Petto #19:
poprípade by mohla mať striedavo 2 konečné raz Jelačičova raz Hlavná či to blbosť? 🙂
DPB cita naše sotonavrhy? Ked uz upravili L41 trasu len po Hlavnu stanicu ? 😃
Reakcia na: Solider #17:
Sa musi cakat na vyzvu ? Ved cerpanie SR na dopravne projekty je jedno z najnizsich ,tak naco sa vlastne caka na ministerstve s vyzvami ?
Reakcia na: Petto #15:
A je aktuálne vyhlásená v operačnom programe nejaká výzva na nákup parciálnych trolejbusov pre Bratislavu? Zabudni na to, že sa teraz budú popri autobusoch z vlastného kupovať ďalšie trolejbusy z vlastného. Kým sa vyhlási výzva, kým sa schváli, vysúťažia dodávatelia, vyrobia vozidlá, to niečo trvá a rozhodne to nie je otázka dní, ani týždňov. Na rozdiel od toho, zmena 41+64 na elektrobusy je otázka týždňov, keď sa namontuje nabíjačka pre elektrobusy vo vozovni a zmení sa výprava. A keď niekedy možno o 2 – 3 roky by náhodou už prišli parciálne tbusy, tak sa pokojne môže pokračovať v pláne spojenia 203 a 41 🙂
Reakcia na: lupask #3:
No ale nie sme v tom sami. Taki Spanieli to tiez chytili za podobny koniec a prikladov by sme nasli aj inde dost. Dolezite je, ze sa euricka tocia, nie, ze sa nieco zmysluplne vybuduje.
Reakcia na: Solider #14:
Nemuselo . Vallo je uz rok vo funkcii a projekt DPB pre pilotne zavedenie parcialov je uz na stole 2 roky (alebo v zamknutom sufliku) pre solo 12M 41tku a klbovu 205 na letisko. Elektrickam venujeme sice pekne 100% casu ale trolejbusom nula celá nič.
Reakcia na: Petto #1:
Kým by prišli parciály, tak to ešte pár rokov potrvá...
Dalsia vec. Teraz musime zohnat 4-6 12M ebusov na novu L41 a zobrat ich z 29/53/80/56 atd . Mame adekvatnu nahradu 4-6 ks 12M urbanov/tudomov pre dane linky ?
Na jednej strane super, ze sa rusi potreba prestupu medzi 41 a 64, pretoze situacia uz bola naozaj neunosna, ale je velka skoda, ze obsluha Drotarskej nebola riesena radsej parcialmi a spojenim 203 a 41 do jednej linky, ktora by zabezpecila priamy spoj do mesta aj na stanicu. Zaroven ked uz bolo zvolene toto riesenie, jednoznacne mala chodit 41 na stanicu kedze ponukanych spojeni v relacii Sokolska-Tr. myto je dostatok a akurat sa zvysuje nachylnost linky na meskania a nepravidelnosti. Usporu vozidiel a vodicov zo zrusenia 64 mohli investovat napriklad do zavedenia celodenneho 15min intervalu na 41, tak ako je to na vacsine trolejbusovych liniek.
Tiez nerozumiem preco sa proste nevrati povodna 41 a 64 sa nezrusi.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
V špičke trvá aj desať min. z Jelačičky po Trnavské mýto.
Obnovením resp. skrátením po pôvodnú konečnú na hl.st.by to jazdilo omnoho presnejšie.
Aj tak budú určité spoje končiť ako teraz na hlavnej pre návoz nevidomých detí do špec.školy.
Sa mi páči, že ročný plán na rok 2019 sa vypracuje v júli, podpíše 14.11. a dozvieme sa z neho, napr. že "Od 1. 11. 2019 je plánované obnovenie premávky cez ulicu Mlynské nivy." 😁
Reakcia na: lupask #3:
Tak táto trať bola plánovaná už dávno - v rôznych materiáloch do šuflíka produkovaných v jednej kancelárií DPB sa vždy písalo, že už len na ušetrených dojazdoch a výjazdoch 201 a 202 sa investícia vráti za pár rokov.

Potom sa kvôli inej farbe politickej príslušnosti v riadiacom orgáne pre eurofondy, než aká bola vo vedení mesta, dostalo do patričného operačného programu, že Ba môže budovať iba rôzne spojky, prepojenia, krátke odbočky, atď (ale žiadne nové radiály). Tak sa vytiahol tento projekt.

A keď prišla na rad otázka, že teda ako sa trať bude využívať (akými linkami a prečo), tak zrazu nikto z riadiaceho orgánu, ani mesta Bratislava, sa nechcel uspokojiť s tým, že za € fondy sa budovala trať, ktorá by mala slúžiť iba na výjazdy a dojazdy, a sem tam príležitostné odklony ...
Reakcia na: ufo #2:
Dobrý lobbing a následne zlé manažérske rozhodnutie.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Suhlasim. 41tka mohla jazdit len po HS. Nova 41tka nam zhltne 4 12m ebusy teraz resp. aj viac asi . Ratam len 4 poradia z linky 64.
Ešte sa môžu inšpirovať vo Lvove a jazdiť elektrobusom na čisto trolejbusových linkách celú trasu pod trolejom...
Rozhodnutie kupovať e-busy namiesto parciálov bolo podľa mňa jedno z najhorších v histórii DPB. Ale keď už tie e-busy máme, tak nech radšej jazdia v kopcoch, ako úplne zbytočne na takých linkách ako 66. To je jedna vec.

Druhá vec je, kam bude nová spojená linka jazdiť. Keď už to nebude trolejbus, načo má jazdiť po Šancovej na Jelačičovu? Akurát tam zbytočne zbiera meškania. Obsluha obratiska Jelačičova tiež nie je žiadna priorita. Nebolo by lepšie, keby to jazdilo znovu na Hlavnú stanicu? O niečo by sa tým zlepšila dostupnosť hlavnej stanice pre cestujúcich z Lamača a Dúbravky, prípadne z celého Záhoria (tí, čo prichádzajú autobusmi).
toto je na europrojektoch uzasne. danovi poplatnici EU (vieme ktore staty prispievaju najviac) zaplatia nieco, teraz to 5 rokov umelo drzime len aby to bolo, a po 5 rokoch to skape lebo to nikto v skutocnosti ani nechcel ale robilo sa to aby sa dosiahol iny ucel
(toto je este ten lepsi pripad ked sa postavilo nieco co sa aj realne vyuziva)
Prečo DPB kupoval elektrobusy, ktorým musí robiť špeciiálne nabíjacie miesta a nekúpil hneď radšej parciálne teolejbusy?