Spustenie premávky električiek do Karlovej Vsi sa opäť odkladá

Ani tretí termín ukončenia prvej etapy modernizácie radiály sa dodržať nepodarí.

Prvá etapa modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály v úseku Jurigovo námestie - obratisko Karlova Ves, ktorá začala pred letnými prázdninami, mala byť pôvodne ukončená 27. septembra 2019 a električky mali začať premávať hneď nasledujúci deň. Koncom letných prázdnin, keď už bolo zrejmé, že sa tento termín nestihne, magistrát hlavného mesta oznámil, že pre nutnosť preprojektovania drenážneho potrubia sa termín dokončenia posunie a električky budú premávať po obratisko najneskôr do konca októbra tohto roka. Dôvodom zmien v projekte boli inžinierske siete, ktoré boli uložené v zemi inak ako bolo uvedené v projektovej dokumentácii.

Začiatkom októbra vedenie mesta na verejnej prezentácii v Dúbravke informovalo o stave modernizácie, pričom mesto opäť informovalo, že zhotoviteľovi stavby dáva čas na dokončenie prvej etapy do 31. októbra 2019. Zároveň ale vedenie mesta dodalo, že zhotoviteľ tento termín nebude vedieť dodržať a prezentovalo zhotoviteľom odhadovaný termín spustenia premávky električiek k 18. novembru 2019.

Necelý týždeň pred avizovaným termínom obnovenia premávky električiek po obratisko Karlova Ves je viac než jasné, že električky stále nebudú môcť premávať, keďže na stavbe stále prebiehajú rozsiahle dokončovacie práce. Na koľajovej trati prebieha realizácia zeleného koberca z rozchodníkov, v pásoch medzi traťou a vozovkou sa realizuje výmena zeminy pre sadové úpravy, budujú sa nástupiská zastávok vrátane osadzovania mobiliáru, začalo sa s realizáciou betónových priechodov pre chodcov cez električkovú trať a inštaluje sa cestná svetelná signalizácia. V obratisku prebieha výstavba vozovky pre otáčanie autobusov a dokončuje sa električková trať, rovnako sa pracuje na prístupoch k zastávkam z nadchodu, resp. nadjazdu a pokračuje rekonštrukcia podchodu Borská.

Magistrát hlavného mesta zriadil začiatkom tohto roka internetovú stránku zvladneme.to s informáciami o prebiehajúcich veľkých dopravných projektoch. Pred začiatkom modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály tam pribudli aj informácie o tejto modernizácii. Hoci sa harmonogram modernizácie už viackrát zmenil, na uvedenej stránke magistrát stále informuje o pôvodnom septembrovom termíne dokončenia. Rovnako neaktualizované tam zostali aj zmeny dopravy počas modernizácie.

Obrátili sme sa preto na magistrát s otázkou, kedy môžeme očakávať spustenie premávky električiek po obratisko v Karlovej Vsi. "Prvá etapa mala byť pôvodne hotová 17.11. Zhotoviteľ však avizuje meškanie. Podľa posledných informácií od zhotoviteľa by mala byť stavba v tomto úseku dokončená v druhej polovici novembra. Následne tam bude prebiehať technicko-bezpečnostná skúška," informoval nás hovorca hlavného mesta Peter Bubla. Presný termín spustenia električiek tak stále nie je známy.

Zaujímali sme sa tiež, čo je dôvodom ďalšieho predĺženia prác na prvej etape. "Zdržanie prvej etapy malo byť do konca októbra tohto roku, toto sme boli ochotní akceptovať ako objektívne dôvody. Dodávateľovi sme jasne komunikovali, že akékoľvek meškanie po 31. októbri bude znamenať sankcie. Máme za to, že pri nastavení správnej koordinácie na strane zhotoviteľa sa termíny dali dodržať," uviedol Peter Bubla.

Zatiaľ taktiež nie je známe, aké zmeny v linkovom vedení električiek nás čakajú po sprevádzkovaní prvej časti zmodernizovanej trate v Karlovej Vsi. "Navrhovaná organizácia dopravy v najbližších obdobiach práve prechádza spracovaním, budeme vás o nej informovať okamžite, ako to bude možné," uviedol Matej Michlík, vedúci odboru marketingu a komunikácie DPB.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: IBBI #83:
Tak to predčasne v tom zmysle, že hoci ešte nebude hotová na 100%, akonáhle sa bude dať jazdiť a cestujúci budú mať kde nastupovať a vystupovať a budú splnené všetky veci pre bezproblémovú prevádzku, tak sa môže začať jazdiť.
"Zacala sa kolaudacia trate. Trat bude predcasne odovzdana do uzivania."

Predcasne? Snad 2 mesiace po termine! A aj to bude teda vyzerat...
Reakcia na: TeBeCe #81:
Ked som videl vizualizaciu, tak som si povedal, ze to vyzera celkom slusne. Skoda len, ze v realite to vyzera uplne katastrofalne
Ak Zhotoviteľ nesplní ustanovenia podčlánku 8.3 Harmonogram prác týkajúce sa plnenia časových míľnikov, potom zaplatí Objednávateľovi za nesplnenie príslušného míľnika penalizačnú pokutu, ktorej suma je uvedená v Prílohe k ponuke.

Pokiaľ Zhotoviteľ nesplní míľnik do 28 dní od ním určeného dátumu podľa podčlánku 8.3 Harmonogram prác, Objednávateľovi vzniká nárok na odškodnenie za oneskorenie vo výške 2-násobku sumy uvedenej v Prílohe k ponuke.

Pre splnenie míľnika je nutné aby Zhotoviteľ dodal kompletnú dokumentáciu potrebnú pre kolaudačné konanie príslušnej etapy. V prípade zásadného posunu Dátumu začatia prác oproti predpokladanému dátumu uvedenému v harmonograme predloženého v Ponuke Zhotoviteľa, Stavebný dozor rozhodne o primeranej úprave lehôt časových míľnikov.

Odškodnenie za oneskorenie za každý míľnik etapy: 0,5 % z Akceptovanej zmluvnej hodnoty bez
DPH (Eur)

Akceptovaná zmluvná hodnota bez DPH (Eur) = 54 266 585,47 €
ja v tom vyhlásení vidím predovšetkým marketingový ťah na upokojenie situácie aby si ľudia povedali konečne. No myslím si že skôr prestrelili lebo ľudia nie sú naivní a vidia čo všetko ešte nie je hotové 🙂 a zároveň nechápem naivitu mesta, keď spustí predčasne trať, môžu sa penále, ktoré chce uložiť dodávateľovi dostať až pred súd, kde bude dodávateľ tvrdiť, že ale veď od tohto dátumu ste tam jazdili a vy nás pokutuje, že meškáme až k tomu a tomu dátumu, veď to všetko boli len "dokončovačky" predsa ste tam premávali. A ktovie ako by to dopadlo. Ja neviem či na Slovensku nedokážu volení zástupcovia ľudí myslieť 2 kroky dopredu či čo?😬
Reakcia na: mku81 #77:
jeden penáľ, dva penále 😉
Reakcia na: S499.1023 #75:
jedna penáľa, dvoje penále?? 😂
Reakcia na: Viko #74:
To nie sú TIE penále 😛 .
Reakcia na: birch #73:
Lenže kým pri moste išlo o zachraňovanie eurofondov, tu sa prevzatím nehotového diela akurát tak zachráni súkromná firma od platenia vyšších penálov...
Papier zda sa znesie vsetko, vsak aj po "dokonceni" trate do Petrzalky tam elektricky nepremavali este pol roka a iba kvoli papierovackam to rozhodne nebolo
Reakcia na: TeBeCe #71:
Co taky prechod pre auta na borskej? To sa nebude dat spravit pocas premavku el.
Cez takto hotovu trat asi dnes elektricka nepojde
Reakcia na: SUNSPINX #69:
mna to napriklad vobec neprekvapuje...a keby sa dalo niekde stavit tak by som sa stavil, ze integrovana zastavka Molecova v druhej faze bude po dokonceni katastrofa
Reakcia na: TeBeCe #66:
Niekedy si hovorim, ze uz ma nic neprekvapi...

To vazne spustia premavku elektriciek aj napriek tomu, ze nebudu zastavky, nadchody, podchody, chodniky dokoncene? Toto som zatial nikde nevidel. Miesto toho, aby mesto zacalo naozaj tlacit na dane konzorcium, nie len pocuvat rozpravky o tom. Clovek si ale po case asi aj zvykne na tom, ze na Slovensku si moze robit kto chce, co chce.
Reakcia na: Mike #64:
Celé mínusky a plusky v tejto podobe sú nezmysel a najlepšie by bolo ich proste vypnúť. Nevidím žiadnu pridanú hodnotu.

Namiesto toho by som spravil nejake ďakujemtlačidlo (aj s uvedením ľudí ktorí ho použili) ako majú niektoré weby. A kto nesúhlasí, nech si to normálne vyargumentuje.
Reakcia na: TeBeCe #66:
Pred hodinou som šiel okolo a aj si vravím, všetko hotové, prečo tie električky stále nejazdia.
https://dennikn.sk/minuta/1657424/
"Rekonštrukcia bratislavskej električkovej trate v úseku Molecova-obratisko Karlova Ves je hotová."

Cize zastavky, priechody, chodniky, zeleny koberec, obratisko a vsetko ostatne nedokoncene okolo toho je akoze uplne ina stavba? Teraz budeme znasilnovat termin dokoncenia, len preto, aby sme povedali ze uz je vsetko hotove? Mesto by namiesto tychto rozpravok malo dohliadat na to, ako tam prace prebiehaju a ze uz dva tyzdne tam tie rury ropovodne pilia dlazbu tak bezohladne, ze oblaky prachu idu na cakajucich na zastavkach a okoloiducich....
Reakcia na: Mike #64:
Prípadne môže mať niekto radšej červenú farbu 💗 než zelenú 👽
Reakcia na: si #63:
Niektorí ľudia tu dávajú mínusky užívateľom, ktorých nemajú radi (bez ohľadu na to, čo napíšu).
Reakcia na: Valec #62:
ja si z toho tiez nerobim hlavu, len by ma celkom zaujima ze co sa niekomu nezda na to co je (aspon pokial viem) v stavarine brane ako fakt 🙂
Reakcia na: si #59:
Niekedy sa tu mínuskuje len tak z potešenia. Ja som už dostal mínusku aj za to, že som opísal reálny fakt. 😁 Našťastie si z toho hlavu nerobím.
Je teda aspoň termín február 2020 reálny? 😃
Reakcia na: si #59:
mozno preto, ze zretie betonu je nekonecny proces, ale po tych cca 28 sa uz da povazovat za pouzitelny pre realny zivot 😂 ale ja som tu minusku nedal
Reakcia na: si #52:
celkom by ma zaujimalo kto nesuhlasi s dlzkou zretia betonu a preco 🙂
Reakcia na: TeBeCe #48:
Tipujem, že na problémy so základmi sa prišlo až neskôr... 😕
Reakcia na: SUNSPINX #51:
Kolajnice sú už vymenené všade.
Vcera som to pozeral, ked som siel okolo. Tam je este KOPA roboty! Nema vyznam to davat do prevadzky skor, len aby sa to dalo do prevadzky. Okolie trate bude neupravene, pochybujem, ze oba nadchody budu mat schody, podchody tiez neviem nakolko je pripravene... Mne to pride, ze budu kolaje v stave, ze sa bude dat po nich jazdit a zastavky budu mat peron. fakt, radsej to otvorit neskor a komplet hotove, ako jazdit a motat sa po stavenisku.
Reakcia na: si #52:
Akurát na to, aby sa začalo s kolaudáciou. A tie dva prejazdy električky, ktoré sú na to potrebné to hádam vydrží.
Reakcia na: si #52:
Samozrejme, len narazam na to, ze je nerealne, aby elektricky premavali skor ako o 14 dni. Ako sa vyjadril zhotovitel, v tomto pocasi min. 14 dni na beton
Reakcia na: TeBeCe #49:
Tak toto vyzera celkom zufalo. Aj keby sa to neviemako rozrastlo, ako dlho to tam pri tej prevadzke vydrzi?
Reakcia na: SUNSPINX #51:
beton pokial ho nepopozenies prisadami tak tvrdne (zreje) 28 dni....
Ak sa nemylim, tak na jednom priechode este nie su vymenene kolajnice, nie? A ak beton tvrdne 14 dni, tak to bude spustene min. v druhej polke decembra
Reakcia na: TeBeCe #49:
To bude kvetinový záhon?
Uz ked je trat zasypana, tak idu opravovat zaklady stoziarov...
Ale luja n SLOVENSKU to funguje tak !!! Ako my skoro sanka spadla , ked som sa dozvedel ze ani X-ty termin spustenia premavky elektriciek nebude dodrzany !!! Ma taky napad: konecny termin dajte obcanom na "VIANOCNE SVIATKY",to uz snad stihnete ! Dakujem za paradne doposial cestovanie ako SARDINKA BEZ OLEJA. P.S.Nechcem si ani predstavit ako dopadne dalsia etapa?!
Zhotoviteľ mestu avizoval termín 20.11.2019 ako termín kedy môže byť vykonaná technicko-bezpečnostná skúška. Mesto sa vyjadrilo, že ak skúšky dopadnú dobre spraví maximum aby dostalo čo najskôr potvrdenie o predčasnom užívaní stavby. Otázka je či teda do 20.11.2019 stihnú dokončiť všetky potrebné časti stavby.

https://slovensko.hnonline.sk/2042684-prva-etapa-modernizacie-karloveskej-radialy-sa-blizi-ku-koncu-zacnu-na-nej-jazdit-elektricky
Reakcia na: lostrail #22:
Voľby nie sa, tak termíny netlačia. 🤪
Reakcia na: Ma178rek #43:
Ale na 1 nie.
Reakcia na: Mike #39:
x6 je poobede 4 minútový
Reakcia na: lostrail #22:
V mojom prípade je vysťahovanie mimo BA ( vrátane zmeny práce ) veľmi reálna záležitosť. Dôvodom nie je iba dopravná situácia, ale celá atmosféra, ktorá tu vzniká.
Za tých mojich skoro 50 rokov ( od narodenia až doteraz ) prežitých v Bratislave mám stále silnejší pocit sklamania ako radosti... Je to môj osobný pocit a nikomu ho nepodsúvam a ani nechcem, aby ste ho vnímali ako pocit nejakej veľkej skupiny....
Často si kladiem otázku prečo ja, ktorý som vyrastal v Bratislave, ktorý som študoval v Bratislave, ktorý pracujem iba v Bratislave, ktorý bývam iba v Bratislave, ktorý som nevynechal ani jedny komunálne voľby, ktorý mám iba trvalý pobyt v Bratislave, ktorý sa považujem za tolerantného človeka ( ak môže byť meritom tolerancie aj to , že mám mnoho priateľov, kolegov, príbuzných od Záhoria až po východ Slovenska ), ktorý vlastním s manželkou jedno auto a roky používam MHD, tak prečo mám pocit, že moja situácia sa iba zhoršuje ?
Neviem prísť na to, kde som za tých 50 rokov urobil chybu, že namiesto pocitu spokojnosti vo mne prevláda pocit nespokojnosti....
Držím palce vedeniu mesta Bratislavy, aby sa im podarilo to, že pocit spokojnosti začne prevládať u mňa a možno aj u iných priateľov a spoluobčanov !
Reakcia na: Dadino #26:
snáď sa dnes večer k tomu dostanem....
Reakcia na: LUK #32:
Píše o benefitoch pre vodičov MHD.
Reakcia na: brosk #35:
Ako píše Pe67 v #38, aj na L1, aj na LX6 ráno jazdia aj záložáky. Ale keďže na L6 je ráno interval 3 min., (a cez deň 4), tak navyše po rannej špičke idú dve poradia z LX6 do vozovne. Takže ak je otázka, či by aj X6 aj L1 mohli byť poobede v 4 minútovom intervale, tak čo sa vozidiel týka mohli.
Reakcia na: brosk #35:
1/11 (ráno) robí ZV hl.st.
x6/12 (ráno) robí ZV Molecova.
Dnes opäť 7505 odišla načas 7:09, nenechala ľudí prestúpiť z dvoch X5 a 7510 za ňou zdochla...
Reakcia na: Valec #34:
Áno.
Reakcia na: Valec #34:
Nerobí to jedno kolo záložák?
Reakcia na: brosk #29:
Odpoviem protiotázkou: Je ich dosť na vypravenie rannej špičky?
Reakcia na: LUK #32:
Tvojej formulácii nerozumiem. Tak buď som "bežný plebs" a nie som vodič a prehliadky si robím podľa vlastného uváženia, alebo som vodič a prehliadky mám zákonom dané.

Akože nič také, ako polotehotná žena neexistuje. Proste to nie je benefit. 🤔
Reakcia na: S499.1023 #25:
Pre vodiča z povolania je to povinnosť, ale bežný plebs takéto vyšetrenia nejako často neabsolvuje, asi tak to myslel autor myšlienky.
Reakcia na: brosk #29:
a jazdia 30T aj na racianskej, vajnorskej a ruzinovskej, ked aj tych sa dotkla tato vyluka ? (racianska bola az nasledne posilnena L7 ked aj kompetentny zistili ze to zufalo nestiha, aj ked tuto informaciu ze to nepoberie tu vedel uz vopred asi kazdy.... a to ze kazdy takyto pokus vyzenie cast zakaznikov (cestujucich) do aut, to si este asi uvedomit nestihli...)
a ak nie su teraz vodici (elektriciek), co chcu robit ked zrazu zacne premavka aj do karlovej vsi a dubravky ? tym sa ich potreba asi nijak nezmensi....
Reakcia na: brosk #29:
Je dosť.
Reakcia na: si #24:
Je dosť 30T pre 1 aj X6, aby boli obe v 4-minútovom intervale? A vodičov asi nebude až toľko, keď teraz DPB robí náborovú kampaň na električky, síce je mimo dlhá radiála, ale niektorí vodiči z električiek pokiaľ viem napríklad išli na autobusy, keď začala výluka.
Neviem si predstaviť ako bude vyzerať reko Račianskej , keď raz príde na rad. Tam to aj teraz bez zabratia jedného pruhu kolabuje.
8. Pred modernizaciou tohto druhu zvazit najskor vylepsenie blizkej infrastruktury pre ostatnu dopravu, cim by sa zaroven nasledne overila z hladiska odolnosti voci razovemu zahusteniu dopravy.


To by sa potom mohlo robit znova po modernizacii, tie stroje by to znicili...
Reakcia na: patrik444 #11:
Dnes ti dal primátor na svojom fb odpoveď na jednu z tvojích otázok. 😉
Reakcia na: lostrail #22:
S ohľadom na tovoj bod 4 sa bohužiaľ musím spýtať: Čo to trepeš, ty rúra ropovodná? Pravidelné zdravotné aj psychologické prehliadky nepatria k benefitom ale k povinnostiam zo zákona.
Reakcia na: lostrail #22:
ja by som pridal este jeden dost podstatny bod...
zavedenie prazdninovych grafikonov na elektrickach pocas skolskeho roka, na vsetkych radialach, pricom vozidiel a vodicov by malo byt dost kedze jedna dlha radiala je mimo....
viem pochopit ked sa nieco robi na radiale kde som ze to sposobi problem/nepohodlie, ale spravit z toho akciu typu ze ked zdochol pes u mna, tak nech zdochne v celom meste je trosku zly pristup, hlavne ak chcem motivovat obyvatelov aby tu MHD pouzivali....
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
Ak odíde z Molecovej električka bez prestupujúcich, ďalšia je preplnená s vynútenými dlhšími pobytmi na zastávkach a na príchode na Nám. SNP mešká 4-6 minút, pri ceste späť na Molecovu za ňou odú ďalšie X6, tam užto prenesené meškanie nevadí? Nie je lepšie počkať minútu na prestupujúcich?
Pripájam foto, kde vodič odišiel načas, zostal stáť na križovatke za zastávkou, nikoho z vedľa stojacích X5 nezobral. K tomu prišla ešte 33 z DD, ďalšia X6 prišla do mesta s +6 minút.
Poslané aj do DPB s časom a dátumom. Deje sa to denne stále, môžem posielať každý deň foto.
Ale no tak, to urcite nikto necakal, ze sa to nestihne, vsakze... Uz v septembri som odhadol februar 2020 ako mesiac, kedy sa to spusti a zatial to vyzera, ze v stavkovej kancelarii, kde by som to tak urobil, by mali hrcku v krku...

Ak tretia a stvrta etapa budu takato anarchia, to by mal magoriat najskor rozsirit Harmincovu (idealne by bolo tak na 4+4 ;-P), lebo to bude koniec. Rovnako by som odporucil zvazit moznost zmeny signalneho planu na krizovatke Stare Grunty x Mlynska Dolina tak, aby bol dlhsi interval volno pre smer priamo a nasledne vlavo od Starych Gruntov. Je to totiz dalsia alternativa k Harmincovej, ako obist rekonstruovany usek. V opacnom smere sa daju vyuzit aj komunikacie v areali VS (PriFUK, MatFyz a FEI STU).

Este na margo "karhania" ludi za presadanie do aut. A co akoze cakali v meste, kde su ludia pomaly 50 rokov masirovani vselijakymi nesplnenymi slubmi o metre, podzemnom vlaku a inych fantazmagoriach, co tu nikdy nebudu, no zatial za cele tie roky tvrda realita ukazuje, ze jedina solidna "alternativna" moznost tu vzdy bolo jedine auto? Uvedomuje si Vallo vobec, kde je mindset vacsiny tunajsich obyvatelov, ked ide o cestovne moznosti? Ako sme zhyckani po rokoch, kedy jedina infrastruktura, do ktorej sa vrazalo, bola ta pre auta, pricom ich jazda a parkovanie po meste sa nikdy nejako vaznejsie neobmedzovali? Ked nejaka "zenuska" dokaze zavolat muzovi, nech po nu pride autom, "lebo prsi", v tom je obsiahnute podla mna vsetko. Lenze aj magistrat mesta, kde ziju takito ludia, si musi pocinat inak, ako magistrat mesta, kde toto uz maju zazehnane a ludia su zvyknuti navytahovat auto pri kazdej malej neprijemnosti.
Ine by bolo robit takuto modernizaciu niekde v Kodani, Viedni, ci Amsterdame. Minimalne kvalitne vybudovana siet cyklotras jednoznacne ukazuje na najlepsiu alternativu v tych mestach, ktorou auto rozhodne nie je. V Bratislave? Dakujem, ale mne je moj zivot mily.
Navyse, mnozstvo bodovych zavad, ktore pri kazdej vacsej akcii ukazuju, ako az hrozostrasne zle su naprojektovane na vyssie intenzity a akou strmou exponencialnou krivkou dokaze narast kongescia pri uzavreti co i len jedneho pruhu, ci zruseni jedneho odbocenia, su tiez specialitou Bratislavy (ale aj Slovenska vseobecne).

Ja som velmi zvedavy, ako sa z tohto Vallo a jeho tim naslovovzatych odbornikov pouci. Z toho, co sa udialo v suvislosti s modernizaciou KV-D radialy od juna az dodnes, je toho straaaaasne vela. Len tychto par drobnosti som si vsimol mojim pololaickym pohladom:

1. Prevziat obstaravanie po predchodcovi bez overenia realizovatelnosti bez zasadnejsich zmien asi nie je uplne super napad.

2. Pri kazdej rekonstrukcii sa daju najst nepredvidatelne veci. Naozaj nie je mozne predvidat, ze vobec nastane nieco nepredvidatelne? Napriklad pri kresleni casoveho harmonogramu a tak... Preverenie stavu inzinierskych sieti vopred by tiez zjavne pomohlo.

3. Naozaj je tazke zrealizovat projekt s tym, ze sa vylepsi aj nieco ine, co je v tesnej blizkosti? Snad sa este dockame.

4. Medzi benefity vodicov DPB by mozno bolo dobre zahrnut aj pravidelne zdravotne prehliadky, medzi nimi najma ocne a psychologicke vysetrenie (aj u vodicov elektriciek).

5. BUS pruh moze byt aj docasny.

6. Obcas treba aktualizovat webove stranky, najma tie, ktore informuju verejnost. Potom by ich mozno nebolo 25, ale dve.

7. V sutaznych podkladoch na pocte strojov a pracovnikov ZALEZI.

8. Pred modernizaciou tohto druhu zvazit najskor vylepsenie blizkej infrastruktury pre ostatnu dopravu, cim by sa zaroven nasledne overila z hladiska odolnosti voci razovemu zahusteniu dopravy.

9. Kontrolovat, neustale komunikovat a operativne upravovat nastavene podmienky a procesy. Jazdy vozidiel MHD pocas vyluky, uroven a dlzku trvania prac, stav a kvalitu osadenia ochrannych a pomocnych zariadeni (dopravne znacenie, docasne priechody, smerove sipky, VDZ a podobne). Hlavne nenechat zhotovitela robit si, co chce v mene "vcasneho a kvalitneho ukoncenia prac".

10. Do uzemia a komunikacii zameranych na zmiernenie dopadu procesu modernizacie zahrnut vyrazne sirsi perimeter, ako len primknutu cestu (spominal som, ze v meste, kde ma skoro kazdy auto, niekto aj viac ako jedno, je treba rozmyslat inak).

11. Netvarit sa, ze hrdzave zvodidla, rozbita cesta, ci prekazky pre chodcov v blizkosti modernizovaneho useku nie su nasim problemom.

12. Namiesto organizacie zbytocnych stretnuti, kde jediny dovod prist by bol zahrat sa na vrhaca paradajok, vcas a presne informovat verejnost pomocou elektronickych kanalov. Pocuvat ich, ze to nemaju, lebo "sa este len ucia" a vzapati zasa niekoho z pospoliteho ludu, ako si na nich vybija svoju frustraciu, to nepovazujem za konstruktivne v nijakom ohlade.

A tak. Nejdem vypisovat, ze by som sa mal odstahovat na samotu 200 km od mesta, lebo to je blbost. Tolko moj vylev, ktory tu konci.
Reakcia na: Bambus #8:
Počas 3. a 4. etapy budu jazdiť elektricky od KV do Dúbravky?
Reakcia na: Pario #16:
Ja som reagovala na to, ze bolo povedane ze elektricky maju cakat na autobusy teda o princip a ze sa to nedodrziava nic viac a nic menej a pekny den vam prajem:)
Reakcia na: Petto #18:
Ak Ti ujde X6 na Molecke, tak čakáš jeden interval. Ak niekto príde napr. na Botanickú tesne po odchode električky, tak by čakal celý interval plus tie dve minúty.

Otázka je, či by cestujúci, ktorý necestovali zmeškaným spojom, mali tŕpieť takto prenesené meškanie. Podľa nňa by mala prejsť v tomto smere zodpovednosť na prepravcu (cestujúceho), ktorý pri plánovaní cesty musí brať do úvahy aj obmedzenia na trase a z toho vyplývajúce meškanie.
Reakcia na: Pario #16:
Vecer sa caka 7-8 minut ak ti zdrhne pred nosom. Ak elektricka caka na dobehujucich na Molecke, tak nasledne nikde dalej necakas 7 minut ako pises lebo elekrticka ide s meskanim max 2 minuty po celej trase.
Moj skromny odhad je:
Slavnostne otvornie zrekonstruovaneho useku prvej etapy
>> 1.2.2020, sobota o 12:00h
Felicia
Teraz som sa zaregistroval. Neuveriteľná sebeckosť. Koľko že Ste to museli čakať na ďalšiu električku, dve,tri minúty??? Ale, že už na zastávke Botanická stoja ľudia kvôli zmeškanej X5 sedem minút, to Vás už samozrejme nezaujíma. Nehovoriac o cestujúcich po celej trase. Pre ľudí z iných častí Slovenska je Vaše neustále sťažovanie bratislavčanov neuveriteľné. Nič Vám nie je dobré......
Dobry den,
okrem ineho ,co tu uz bolo popisane, nie dost , ze sa uz 6 mesiac borime a sme trpezlivi co sa tyka rekonstrukcie radial elektriciek v Karlovej Vsi , ale zacina ma uz hnevat, ze bolo povedane, ze elektricky na Molecovej maju cakat na autobusy X5 , uz viackrat sa mi stalo, ze autobus X5 prisiel na Molecovu a poloprazdna elektricka X6 odisla skor ako sme mohli ludia nastupit a to tam elektricka prisla chvilu pred nami takze necakala tam uz dlhsie a hlavne nebola plna ludi. Ideme do zimy a ludia uz dlhsie sme trpezlivi a napriek tomu to teraz zacneme pocitovat viac ako doteraz, keby to bolo sem tam nepoviem sme len ludia ...ale zacina to byt pravidlo.
K inemu sa mi uz ani nechce vyjadrovat.
Cely jun stavba stala ,obcas tam niekto nieco pokopkal a natreli sa stlpy.Zatial sa mohli robit ine prace,nevyzadujuce zmenu projektu.O takom rozsiahlom projekte sa vedelo uz dlho a to nikto nepreveril stav sieti????
Hlavne,ze progresivny Vallo ma na vsetko svoj kompetentny team...hahaha
A to nas este caka etapa od Molecky do mesta,co bude uplny kolaps.Zvlast vo svetle tejto etapy.Ak bude aj ta dalsia planovana,ako tato prebiehajuca,tak rychlejsie bude chodit cez Dubravku do mesta.Panboh nas opatruj.😬
Reakcia na: johnnyjanko #9:
urcite ze ano. vytahuju sa plechove dazdniky a cesty su podstatne plnsie ako inokedy
A teraz nech mi niekto nehovori, ze trat do Petrzalky stihnu za 3 roky - vypisat sutaz, poschvalovat, naprojektovat, postavat a odkolaudovat 😃 😃 😃
V zlosti som napísal primátorovi a starostovi Dúbravky, aby začali riešiť situáciu v Dúbravke. Presne pred týždňom 5.11. Následne mi na obaja odpovedali, že prijmú opatrenia, ktoré zmiernia dopad rekonštrukcie...... nechcem sa zaradiť medzi trvalo nespokojných a frfľajúcich ľudí, ale musím !

Prvá etapa rekonštrukcie (Molecova-Karlova Ves ) nasvedčuje, že zverené prostriedky mesta, výber dodávateľa a riešenie krízových situácii dostali slušne povedané jednu veľkú po hube !

Moje laické, občianske postrehy sú nasledovné ( budem sa venovať iba 2. etape, k 1. etape som doma do vankúša už vypustil slzy smútku a sklamania) :

Ranný a poobedňajší lievik Harmincova ul. - ten existuje už desaťročie a rovnako dlhé obdobie ho nikto nerieši - ani čiastkovo!!! Okrem pravidelných hlásení radných-zástupcov ľudu-našich, že je to na najlepšej ceste... asi na najlepšej ceste pre nás obyvateľov do psychologických poradní, srdcovo-cievnych ordinácii alebo na vidiek a samoty aspoň 200 km od Bratislavy ...a to som tu narodil a žijem tu už skoro polstoročie !
V tejto neutešenej situácii tzv. "dúbravského lievika" sa pripraví a rozbehne rekonštrukcia električkovej trate a výstavba prestupového terminálu na Damborského. Po nepríjemných správach o meškaní 1.etapy sa dozvieme od radných ozaj radostnú správu, že 2.etapa začala o mesiac skôr ( vraj, aby nás opäť nezaskočili nezakreslené a neočakávané prekážky ).
Ozaj radostná správa ? Figu borovú. Radostnou správou by bolo, že začneme o mesiac skôr a o mesiac skôr aj skončíme !!! Aké nezakreslené a neočakávané prekážky očakávali, keď posledná rekonštrukcia trate v Dúbravke ani nestihla "zaschnúť". Veď iba pár rokov dozadu sa všetko rovnako rozbilo, rozvŕtalo a znovu poskladalo !!!
Výsledkom tohto riešenia je najhoršia situácia aká mohla nastať - rozbitá križovatka, rozbitý podchod a cesty v jeho okolí a rozbité priecestie. Staviteľ dostal k dobru jeden mesiac, čoho výsledkom je iba natiahnutie vyššie uvedených vecí o jeden mesiac a všetkých jeho prác. Namiesto zrýchlenia som svedkom spomalenia. K "dúbravskému lieviku" pribudol "super-mega dúbravský lievik "
Jediné, čo sa za týždeň zmenilo je, že sa vyštrkovali prechody cez stavbu, zvýraznili sa a riadne značili sa všetky prvky bezpečnosti, upratali sa jamy, ktoré sme preskakovali a posunula sa lávka na Damborského. Ďakujem, aspoň ste zväčšili bezpečnosť chodcov na tomto úseku...
Pod rúškom veľkého tajomstva sú kontrolné dni a termíny. Starosta Zaťovič napísal, že sa to pravidelne sleduje a kontroluje. Páni primátor i starosta skúste nám napísať aj to dokedy to bude takto ???
Dokedy bude križovatka Harmincova- M.Sch-Trnavského v provizórnom režime ?
Dokedy budú rozbité jazdné pruhy nad podchodom na Damborského ? Rozbijú sa aj tie funkčné ?
Dokedy bude rozbité a nefukčné priecestie M.Sch-Trnavského-Bagarova-Hanulova ?
Budú sa niektoré lievikotvorné body postupne sprístupňovať skôr alebo sa to začne predlžovať ako 1. etapa ? Otvorí sa všetko naraz toho 21.12 ? alebo o mesiac či dva neskôr ?
Aké sú tie opatrenia na zlepšenie, o ktorých už týždeň hovoríte a píšete ?
Aké dôsledky budú vyvodené voči tým, ktorý túto rekonštrukciu takto nastavili, pripravili, dozorovali, realizovali ?
Bude to ešte horšie ?

Reakcia na: Bambus #8:
"vsetci cyklcisti/motorkari/chodci presadnu do MHD, vysledkom je dopravny kolaps na cestach a preplnena MHD"

Paradoxne moja dcéra chodí do školy z Lamača do Dúbravky s MHD a dnes práve kvôli zlému počasiu a zápcham som ju radšej odviezol - bicyklom. 😉 Autom by sme s rovnakým časom odchodu na tejto konkrétnej trase asi nestihli začiatok vyučovania.
Reakcia na: Bambus #8:
Žiadne konkrétne dáta samozrejme nemám, ale podľa mňa keď prší, tak omnoho viac než 5% ľudí presadá do áut. Nielenže vyrazí na cesty viac áut, ale aj tie existujúce autá najazdia viac km. Príklad: za suchého počasia ide manžel do práce autom, manželka MHDčkou. Keď prší, tak ten autista odvezie manželku do práce autom, a potom pokračuje do svojej práce. Konkrétne u nás vo firme som mnohokrát počul, ako poobede nejaká kolegyňa telefonuje "miláčik, prší, poď po mňa autom". A keď sa to všetko spočíta, cesty sú omnoho zapchatejšie ako keď neprší.
Reakcia na: MatejBA #6:
najhorsie je, ze magistrat potom obvinuje cestujucich, ze presadaju do aut a tym sposobuju meskanie elektriciek...ano citate dobre, toto posledne zadrel magistrat

realita je taka, ze ked prsi/snezi tak mozno 5% ludi presadne z MHD do auta a vsetci cyklcisti/motorkari/chodci presadnu do MHD, vysledkom je dopravny kolaps na cestach a preplnena MHD

kazdy "insider" tohto projektu (ci uz od zhotovitela, magistratu ale ministerstva dopravy) od zaciatku vedel, ze tento projekt bude hotovy cca za dva roky a nie ako deklarovali v projekte

druha cast k tunelu bude masaker, podla predbeznych planov ma byt odstavena aj cela krizovatka Molecova...ak zase stavitel zaberie dva pruhy z kazdej strany (magistrat tvrdil, ze sa to v prvej faze nestane) tak je to koniec, tam sa uz nepohne nic...navyse aby bola aspon nejaka preichodnost autobusov tak tam jednoducho musia dat buspruh po celej dlzke...mozno bude paradoxne rychlejsie ist elektrickou na damborskeho a presadnut na 83/84 a tak ist do centra

sice deklaruju usetrene 3 minuty na useku Pri Krizi - Tunel ale kvoli zpackanej rekonstrukcii v Dubravke je to trosku zavadzajuce, uspora 3 minuty bude od konecnej karlovky k tunelu...

Moja jedina nadej je, ze budu tvrdo tlacit sankcie a kompenzovat ich zasadnymi zlepsovacimi navrhmi (najma na Molecovej nie len co sa tyka zakrytia celych zastavok ale aj upravou svetelnej signalizacie, aby tam autobus z Dlhych Dielov necakal 5 minut na zastavke a chodci do Lidla detto)
Ak bude takto fungovať 4.etapa tak Amen
Reakcia na: Johnakr #4:
Tak ale kolko sa pripravoval projekt? Kolko sa to odkladalo? Kolko sa vedelo, ze nieco nie je v poriadku so sietami? To nemohli napriklad robit na zastavkach skor ako cakat do poslednej chvile? Nedalo sa skutocne NIC urobit, aby to bolo rychlejsie? Ine prace, ktore by nestali kvoli sietam?

Potom sa tvaria prekvapene, ked ludia prejdu do aut, sposobia zapchy, cela X5 uviazne v Dubravke a tym padom cela Karlovka musi ist peso na Molecovu. A nasledne su este prekvapenejsi, ked zas viac ludi kvoli vypadkom X5 prejde do aut a su este vacsie zapchy, lebo namiesto 1+bus v Karlovke smer centrum je iba 1 pruh na velkej casti cesty a/alebo stavebnik zabera cestu, ktoru podla prezentovanych materialov Valla nemal zabrat.
Reakcia na: Johnakr #4:
A ešte ako povedal NOKS v #3
Reakcia na: MatejBA #1:
gratulujem k autu, hádam to nebol Prius, ale Dp s tým meškaním nespraví ani makké F. Spoločnosť zaplati pokutu a tak pokračujú v stavbe. Font sa spraví rýchlo, ale Bratislavské železnice nie 😉
Reakcia na: SUNSPINX #2:
Viac bágrov a robošov obvykle znamená aj vyššiu cenu zákazky a to sa troška vylučuje zo súťažami..ukážkový príklad bola výmena asfaltu na bajkalskej ktorá trvala vyše dvoch mesiacov..alebo posledný repas mostných uzáverov na lafranconi kde sa motalo origoš asi 5 robošov ...
Toto uz nie je normalne, oni si fakt myslia, ze na taky usek stacia 4 bagre a par ludi, pri lepsej organizacii a s vacsim poctom techniky a ludi to uz mohlo byt hotove davno. Uz len keby sa robili zastavky naraz a nie po jednom...
Hlavne, ze mame novy font na displejoch a nevie sa dokoncit ani len 1 trat...

Kupa auta mesiac pred zaciatkom rekonstrukcie bol moj najlepsi pocin tento rok...