Preferencia vozidiel mestskej dopravy pribudne na Záhradníckej a Štefánikovej.
Po nedávno zriadených nových vyhradených pruhoch pre verejnú hromadnú dopravu vo Vrakuni a pred Vajnorami pribudnú takého jazdné pruhy aj v širšom centre mesta. Magistrát hlavného mesta ich bude realizovať v súvislosti s blížiacim sa Európskym týždňom mobility. Ako prvé budú zriadené vyhradené pruhy pre autobusy a trolejbusy na Záhradníckej a Štefánikovej ulici. V týchto nových vyhradených pruhoch bude okrem autobusov a trolejbusov povolená aj jazda cyklistov.
Od utorka 10. septembra by mal pribudnúť vyhradený pruh na Záhradníckej ulici medzi Odborárskym námestím a Karadžičovou v smere z centra. Po ukončení opravy plynovodu bude v tejto časti ulice vyhradený pruh zriadený aj v smere do centra. Vyhradený buspruh by mal zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na linkách 202 207 a 212, ktoré v tomto úseku často uviaznu v dopravnej zápche.
K skráteniu jazdnej doby autobusov a trolejbusov príde aj na Štefánikovej ulici, kde bude vyznačený vyhradený jazdný pruh medzi zastávkami Hodžovo námestie a SAV v smere k Hlavnej stanici. Týmto úsekom v špičkovej hodine prechádza 41 vozidiel MHD ráno a 36 popoludní na linkách 83 84 93 a 212. Magistrát očakáva, že vyhradením jazdného pruhu pre vozidlá MHD sa skráti jazdná doba na Štefánikovej o tretinu (t.j. o cca 1 minútu) a zlepší sa pravidelnosť premávky jednotlivých liniek. V priebehu jesene príde aj k úprave svetelnej signalizácie na križovatke Štefánikova - Križkova, ktorá bude doplnená o samostatný signál pre autobusy a trolejbusy, čím sa prejazd Štefánikovou ulicou ešte viac skráti.
Vyhradený buspruh bol na Štefánikovej skúšobne zriadený pri príležitosti Európskeho týžňa mobility už aj v roku 2012. Napriek tomu, že polícia nepostihovala nedodržiavanie predpisov, a teda niektorí nedisciplinovaní vodiči buspruh ignorovali, podarilo sa dokázať, že buspruh dokáže výrazne znížiť jazdné doby (o tretinu) a zlepšiť presnosť MHD (o viac ako polovicu). Hoci podľa vtedajšieho primátora mal byť buspruh na Štefánikovej po dobrých skúsenostiach s ním zriadený ako trvalý, nakoniec po skúšobnej dobe už obnovený nebol, pretože s ním nesúhlasila Komisia dopravy a informačných systémov MsZ.
fanatikmhd
A pridajme perličku, stojím na križovatke, cyklista dorazí mne zľava od chrbta, a opiera sa mi o auto...padne zelená, aká má byť moja nasledujúca rýchlosť aby som neohrozil cyklistu ktorý sa mi natlačí 10cm od auta? A takýmto fungovaním môžem pokračovať ďalej, dnes krásna ukážka na Tomášikova x Trnavská = v smere od Ružinova k zstNM, autá v dvoch prúdoch, cyklisti vyrazili a v križovatke šli cxa 1 meter "v krajnici" resp čiara čo bola krajnicov v križovatke slúži ako vodiaca, tak asi vieš kde sú. Lenže pred nami zúženie vľavo auto podľa predpisu pri pravom okraji jazdného prúdu, a medzera akurát pre mňa, lenže cyklista mi dýcha na zadné pravé koleso. V momente zúženia tam cyklista zahapruje lebo sa nezmestí ale on sa aj tak snaží vtlačiť. Čo keď tak pôjde autobus? Má robiť manévre so 150 ľuďmi na palube lebo cyklista sa rozhodol že on sa predbehne, on pôjde a každý nech ide 1,5 metra odo mňa?
To sa môžeme baviť v Dánsku, kde cyklista okrem svojích práv pozná aj povinnosti, nie tu kde dopravné značky sú pre srandu králikov.