Na vyhodnotenie tendrov použije tradičnú metódu bez uplatnenia elektronickej aukcie.
Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti realizuje verejné súťaže na nákup 85 nových autobusov pre MHD. S cieľom prilákať do súťaže čo najviac záujemcov plánuje predĺžiť lehotu na predkladanie ponúk, ktorá je stanovená na 19. septembra 2019, o ďalších 10 dní. DPB zároveň informoval, že pri vyhodnocovaní súťaže sa nepoužije elektronická aukcia, ale spôsob, pri ktorom musia uchádzači stanoviť konečnú cenu autobusov už pri predkladaní ponuky do súťaže.
Podľa dopravného podniku elektronická aukcia nezaručuje zabezpečenie najvýhodnejšie ceny pre obstarávateľa. „Pri elektronickej aukcii je bežným javom, že firma dá maximálne vysokú vstupnú ponuku. Následne majú ďalší uchádzači možnosť znižovať túto ponuku a takto navzájom medzi sebou súťažiť. Avšak v prípade, že sa do súťaže zapojí iba jeden uchádzač, jeho vstupná, teda maximálne vysoká ponuka, sa stáva aj ponukou konečnou. E-aukcia nemusí byť vhodná ani keď príde viacero ponúk. Jednak umožňuje kartelové dohody, kde „konkurenti“ postupujú koordinovaným postupom na úkor obstarávateľa. Ani v prípade, že ku kartelovej dohode nepríde, však nemusí prísť k najlepšej cene, pretože akonáhle konkurenti prestanú so znižovaním vstupnej ponuky, prestane znižovať aj daná firma a stáva sa úspešnou. To ale neznamená, že predložila svoju najlepšiu ponuku. Znamená to len toľko, že našla hranice svojej konkurencie,“ vysvetľuje Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu DPB.
Pri postupe bez elektronickej aukcie dopravný podnik predpokladá, že uchádzači predložia ceny zodpovedajúce ich nákladom a primeranej marži. DPB pristúpil k takémuto kroku s cieľom čo najefektívnejšieho využitia finančných prostriedkov z rozpočtu mesta.
Podľa dopravného podniku kritéria súťaže boli nastavené tak, aby nepreferovali konkrétneho výrobcu. Podľa vykonaného prieskumu by podmienky technickej špecifikácie kĺbových autobusov malo splniť minimálne šesť európskych výrobcov autobusov.
fanatikmhd
Ide mi najmä o to či sa nedostaneme do stavu "kúpime čokoľvek len nie SOR aj keby to mala byť hromada plechu..." Pri tendri na posilové 12m vozy by som proti Conectu nenamietal, pri tendri na 80 kĺbakov čo tvorí pomaly 40% kĺbakov som si nie celkom istý či je Conecto najzdravšie...aj keď, pri porovnani dvojročného Conecta z cudziny je aj tá hromada plechu lepšia než NB18....