Po 27 rokoch prebieha opäť kompletná rekonštrukcia karloveskej električkovej trate.
V sobotu 22. júna 2019 sa začali práce na modernizácii električkovej trate v Karlovej Vsi v úseku Jurigovo námestie - obratisko Karlova Ves. Práce sa realizujú za plnej výluky električiek v úseku Jurigovo námestie - Dúbravka, Pri kríži, kde dopravu zabezpečuje náhradná autobusová linka X5.
Práce postupujú od začiatku pomerne rýchlo, už počas prvého dňa prác bola odstránená značná časť starého koľajového zvršku a demontované bolo trolejové vedenie. Odstraňovanie starej koľajovej trate, ktorá bola vybudovaná v roku 1992, sa realizuje rozpaľovaním koľajníc na menšie koľajové polia, ktoré sú následne odvážané na nákladných autách. Zatiaľ ešte nebola obmedzená premávka cez priecestia v tomto úseku, na priechodoch pre chodcov však už bola rozobratá zámková dlažba. Demontáž koľajovej trate realizujú firmy Swietelsky-Slovakia a TSS Grade, trolejové vedenie odstránila firma ELZA.
Prvý deň výluky električiek poznačila mimoriadna udalosť v dočasnom obratisku električiek na Molecovej, kde sa popoludní vykoľajila električka na koľajovej spojke. Počas odstraňovania následkov vykoľajenia bola prerušená premávka linky X6 medzi tunelom a Molecovou. Autobusy náhradnej dopravy linky X5 preto premávali z Dúbravky až na Námestie SNP a späť do Dúbravky. V úseku Molecova - Námestie SNP premávali po trase električkovej linky X6.
Informácie o projekte modernizácie radiály, aktuálne informácie o postupe prác a fotogalériu z výstavby nájdete v sekcii Rozvojové plány.
Rekonštrukcia trate v roku 1992
Posledná kompletná rekonštrukcia električkovej trate v úseku Tunel - obratisko Karlova Ves prebehla v roku 1992. Rovnako aj vtedy začala úplná výluka električiek 22. júna. I v tom čase bola trať pred rekonštrukciou (sprevádzkovaná v roku 1975) v havarijnom stave. Rekonštrukčné práce však prebiehali už od apríla 1992, pričom na rekonštruovaných úsekoch bola zavedená jednokoľajná premávka električiek. Ako prvé boli rekonštruované úseky Borská - Nad lúčkami a Molecova - Svrčia smer mesto v termíne od 25. apríla do 23. mája. Počas prác bola zastávka Lackova (dnes MiÚ Karlova Ves) obojsmerne zrušená a zastávka Svrčia (dnes už neexistuje) bola preložená pred internát Družba. Následne sa práce presunuli na úsek Segnerova - Jurigovo námestie smer mesto a Svrčia - Molecova smer Karlova Ves.
Hlavná časť rekonštrukcie sa vykonala v termíne od 22. júna do 13. septembra 1992 za úplnej výluky električiek v úseku Tunel - Dúbravka. Električky (X4, X9, X12) vtedy premávali po Tunel a v úseku Most SNP - Dúbravka premávala autobusová linka 12X a v úseku Most SNP - Karlova Ves, Iuventa posilová linka 4X. V tomto čase sa kompletne vybudovala nová koľajová trať a zastávky, zriadilo sa nové trolejové vedenie. V rámci výstavby Mosta Lafranconi sa zároveň vybudovala preložka električkovej trate a cestnej komunikácie pri Botanickej záhrade (práce na preložke električkovej trate pod Mostom Lafranconi začali už na jar 1989 vybudovaním dočasnej preložky pri Lafranconi), ktorá bola do prevádzky daná spolu s rekonštruovanou traťou. Pôvodná trať a cesta medzi internátom Družba a križovatkou s Mlynskou dolinou viedla cez dnešný areál Botanickej záhrady.
Ako písal vtedajší Večerník, spočiatku bolo tempo prác na stavbe ukážkové, ale po privatizácii Železničného staviteľstva, ktoré práce realizovalo, sa postup rekonštrukcie výrazne spomalil a dva týždne pred plánovaným termínom spustenia premávky električiek bolo na stavbe množstvo nedokončenej práce a nebol natiahnutý ani meter troleja, keďže elektromontážnemu závodu chýbalo 12 kilometrov káblov. Po kritickom článku vo Večerníku sa práce opäť rozbehli maximálnym tempom a plánovaný termín obnovenia premávky električiek sa stihol, i keď možno na úkor kvality prác. Dokončovacie práce však pokračovali aj počas jesene (napr. osadenie prístreškov na zastávkach, sadové úpravy).
Od rekonštrukcie trate v roku 1992 prešla karloveská radiála viacerými úpravami. Pôvodné presklené a osvetlené zastávkové prístrešky s reklamným panelom boli z dôvodu neustáleho poškodzovania viackrát rekonštruované až do poslednej podoby so zaplechovanými spodnými časťami. V jednom prípade prišlo aj k presunu zastávky - nástupište Molecova v smere do Dúbravky, ktoré bolo pôvodne hneď za oblúkom pri Riviére, bolo na prelome tisícročí presunuté ku križovatke Karloveskej a Molecovej. V roku 2000 bolo prebudované prepojenie trate medzi tunelom a nábrežím z dôvodu výstavby pamätníka Chatama Sófera, čo bolo spojené so zrušením zastávky pri tuneli pre linky premávajúce cez tunel. V roku 2001 boli za účelom zníženia kolíznych bodov zrušené priecestia na Botanickej pri vyústení Líščieho údolia a nad zastávkou Segnerova. Na ďalších priecestiach bol pôvodný asfalt postupne nahradený gumokovovou konštrukciou. Na viacerých križovatkách a priechodoch bola postupne vybudovaná cestná svetelná signalizácia, ktorá napríklad pri obratisku Karlova Ves narobila viac škody ako úžitku a preto bola neskôr vypnutá. Najkontroverznejšou úpravou bola náhrada reťazovkového trolejového vedenia v úseku Molecova - obratisko Karlova Ves roku 2005 za klasické vedenie, čo niektorí prirovnali k montáži retardérov na diaľnicu. Po tejto náhrade prišlo v danom úseku viackrát k strhnutiu trolejového vedenia.
Úsek obratisko Karlova Ves - Hanulova, ktorý sa bude modernizovať od septembra do decembra 2019, prešiel poslednou rekonštrukciou v rokoch 2001 (obratisko Karlova Ves - Dolné Krčace, pri zachovanej jednokoľajnej premávke električiek), 2004 (Dolné Krčace - Harmincova, za úplnej výluky električiek) a 2006 (Harmincova - Hanulova, za úplnej výluky električiek). Zastávky sa však nerekonštruovali (s výnimkou úpravy hrán nástupíšť).
TeBeCe