Po šiestich rokoch zbytočne pomalej premávky nastáva náprava.
Ešte v roku 2013 zaviedol dopravný podnik rýchlostné obmedzenie pre električky pri oboch koncoch tunela pod hradom z 50 km/h na 15 km/h, čím sa predĺžila jazda električiek tunelom približne o 26 sekúnd. Cieľom bolo obmedzenie hlučnosti prechádzajúcich električiek pri portáloch tunela. Na základe sťažností obyvateľov bývajúcich pri tuneli na nočný hluk vtedy vydal Regionálny úrad verejného zdravotníctva rozhodnutie o obmedzení hluku v nočných hodinách. Na základe tohto rozhodnutia dopravný podnik električky spomalil, pričom spomalenie bolo celodenné.
Od piatka 21. júna 2019 môžu električky počas dňa v celom tuneli opäť premávať rýchlosťou 50 km/h. Obmedzenou rýchlosťou 15 km/h budú pri tunelových portáloch (na oboch koncoch v dĺžke 70 m) premávať už len v noci v čase medzi 22:00 a 6:00. Rýchlosť 15 km/h zostáva naďalej celodenne v oblúkoch pred oboma portálmi tunela, kde vzniká najviac hluku.
Cestujúci do Karlovej Vsi od rovnakého dňa ocenia aj zrušenie pomalej jazdy električiek cez priecestie pri internáte Družba v smere na Molecovu. Po oprave poškodených koľajníc tadiaľ môžu električky premávať rýchlosťou 30 km/h.
Bambus
ta Druzba je tiez riadny potrat, topkovi su soferi, ktori sa rozbehnu zo zastavky len aby o 10 metrov prudko brzdili na priecesti...
ad Petto: tragicky to brat treba, lebo ta rekonstrukcia je premrhana sanca...zlucime dve zastavky v husto obyvanej oblasti ale krcace nechame tak, sak naco...robime de fakto uplne novu trat s technológiou 21. storocia, ktorou nahradzame kolko? 30-50 rocnu technologiu? a max. rychlost bude aj tak pokial viem len 50ka
uvedomte si, ze s celou touto tratou sa uz nebude nic robit dalsich 30 rokov minimalne, na predstaveni projektu sa zastupcov mesta niekto pytal na moznost zastresenia uzla Molecova a kompetentni ludia ani nevedeli reagovat, Vallo sa len podakoval za zaujimavy podnet a ze sa o tom pokusia rokovat so stavitelom (co je uz samozrejme neskoro, diky projektant)...nevedeli ani ake siroke budu nastupistia na Molecovej, z nakresov malo obecenstvo pocit, ze sa tam ani matka s kocikom nezmesti...
uznavam, ze po rekonstrukcii bude pravdepodobne situacia lepsia (pisem pravdepodobne, lebo aj v Dubravke mala byt absolutna preferencia elektriciek na niektorých krizovatkach a DPB/mesto sa na to bohapusto vykaslalo a radsej znieslo pokutu...takze uvidíme, este nas cakaju tazke casy boja s autickarskou smotankou z Devina, kam pri preferencii elektriciek cez tu krizovatku budu cakat doooost dlho) ale z nejakého dovodu tu proste nevedia nic spravit na prvy krat 100% dobre a vzdy pri projekte, ktory ma byt pre ludi, je nejaka zasadna chyba (bud sa nieco nezmyselne rusi, alebo sa nieco umelo obmedzi - napríklad rychlost, staviame takto stupidne aj zeleznicne trate, alebo sa to nerobi komplexne ale len trat samotna cize osvetlenie alebo nahrade busove zastavky zostanu tak ako boli...proste ako ked si idete rekonstruovat stary panelakovy byt a vsetko nanovo spravite okrem vody a elektriky...vy takyto pristup tragicky asi neberiete ale vacsina normálnych ludi ano)