Zmeny v cestovných poriadkoch električiek a trolejbusov (od 27.5.2019)

Zmeny prinášajú lepšiu koordináciu električiek navzájom i s inými druhmi dopravy, prispôsobenie jazdných dôb novým podmienkam a lepšie využitie nízkopodlažných električiek.

Od 27. mája 2019 budú platiť nové cestovné poriadky električiek a trolejbusov, ktoré prinášajú viaceré zlepšenia pre cestujúcich v električkovej aj trolejbusovej doprave.

Električky

Na električkových linkách prichádza k zlepšeniu rozostupov medzi spojmi na spoločných úsekoch viacerých liniek, k úprave jazdných dôb vďaka novozavedeným preferenciám na križovatkách a tiež k úprave odchodov v nadväznosti na ostatné druhy dopravy. Od zmien sa očakáva pravidelnejšia premávka električiek a menšie zhlukovanie vozidiel na trasách.

Skrátenie jazdných dôb

Približne o 1 minútu by sa mala zrýchliť električková doprava na Račianskej radiále (Račianske mýto – Ursínyho), na Ružinovskej radiále (úsek Slovanet – Saleziáni) a tiež na trati na Hlavnú stanicu (STU – Úrad vlády SR).

Lepšia vzájomná koordinácia odchodov

Rovnomernejšie rozostupy medzi dvojicami električkových liniek budú v úsekoch:

  • z Trnavského mýta do Ružinova počas voľných dní - linky 8 a 9
  • z Trnavského mýta smerom na Vajnorskú počas voľných dní - linky 2 a 4
  • obojsmerne medzi Trnavským mýtom a Kamenným námestím/Námestím SNP počas pracovných dní - linky 4 a 9
  • obojsmerne medzi Trnavským mýtom a Blumentálom počas pracovných dní - linky 2 a 8

Lepšia nadväznosť k iným druhom dopravy

Na vybraných prestupných uzloch budú odchody a príchody električiek prispôsobené nadväzujúcim autobusovým a vlakovým spojom v časoch, kedy majú električky dlhší, 15-minútový interval - počas voľných dní a vo večerných hodinách.

Nadväznosti budú zabezpečené v uzloch:

  • Hlavná stanica - prestup medzi linkami 1 2 a nočnými linkami
  • ŽST Nové Mesto - prestup medzi linkou 2 a vlakmi linky S70
  • Cintorín Rača - prestup medzi linkami 3 5 a linkami 52 56
  • Polus City Center/Nová doba - prestup medzi linkou 4 a linkou 98
  • Jurajov dvor - prestup medzi linkou 4 a linkou 57
  • Zlaté piesky - prestup medzi linkou 4 a linkami 53 65
  • Astronomická - prestup medzi linkami 8 9 a linkami 67 87

Zlepšenie prechodu medzi denným a nočným režimom premávky MHD

Prispôsobené budú aj posledné odchody električkových liniek tak, aby bol rovnomernejší prechod medzi poslednými dennými spojmi a prvými odchodmi nočných liniek.

  • Posledné odchody električiek z centra do jednotlivých radiál budú po 23. hodine, pričom z uzlov Lafranconi, Trnavské mýto a Račianske mýto budú odchody cca 15 - 20 minút pred prvým nočným spojom.
  • Premávka riadnych spojov z jednotlivých radiál do centra bude predĺžená o približne 15 minút do 23. hodiny (spoje do vozovní pôjdu naďalej aj po tomto čase).
  • Prvé ranné odchody električiek zostávajú bez zmeny (do centra o cca 4:40, z centra pred 5. hodinou).

Nízkopodlažné linky

Električkové linky, na ktoré budú nasadzované výlučne nízkopodlažné električky, budú po novom:

  • v pracovných dňoch: linky 1 3 9
  • počas voľných dní: linky 1 3 4 9 - na každej radiále pôjde nízkopodlažná električka minimálne každých 15 minút

Nízkopodlažné električky budú naďalej nasadzované aj na vybraných spojoch ďalších liniek. Nasadením nízkopodlažných električiek na linku 9 sa zároveň zvýši prepravná kapacita na Ružinovskej radiále.

Trolejbusy

Na trolejbusových linkách 201 202 a 212 prichádza k zmene jazdných dôb v súvislosti so zlou dopravnou situáciou na Záhradníckej a Svätoplukovej a tiež vplyvom vyhradeného pruhu na Gagarinovej ulici.

Po úspešnej realizácii BUS-pruhu na Gagarinovej bolo možné zrýchliť obeh trolejbusov na linke 201, vďaka čomu budú jazdiť trolejbusy linky 201 v čase 7:30 - 8:00 z Čiližskej častejšie. Linky 201 a 202 takto vytvoria následný 3-minútový interval z Dolných honov v najsilnejšej špičkovej hodine od 7:00 do 8:00.

Zároveň v smere z centra mesta, resp. Hlavnej stanice bude na oboch linkách poskytnutý 6-minútový interval v čase 8:00 - 9:00, teda presne v období najväčších prepravných nárokov cestujúcich, ktorí smerujú do business centier na Prievozskej.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pozerám, že aj v ssedle sú niektoré poradia L8 súpravové.
Reakcia na: si #114:
Poobede majú byť na L7 iba kačice. Ráno iba súpravy.
Reakcia na: Solider #112:
no ja som aj na popoludnajsej L7 fyzicky videl zopar kachien a ako pozeram tak na 3 poradia boli rovno aj vypravene (ziadna nahrada za vykapate ine vozidla)
Reakcia na: N/A #109:
Tá preferencia funguje iba v smere z mesta do Rače, v opačnom smere nefunguje 😕
Reakcia na: Pe67 #111:
To ich neospravedlňuje, majú vo vozovni súpravy po rannej e-7.
Reakcia na: Trolley #110:
Na 8ke vidím len jednu kachnu momentálne. Ak je to 7116, tak tam bola pôvodne 7941-42 ale asi mala poruchu.
Vraj v špičke nebude v Ružinove ani jedna K2-S. Hlavne, že teraz v jednej idem na L8, smer Ružinov. 🙄
Reakcia na: si #103:
Medzi Hečkovou a ŽST Vinohrady nahnať dve minúty dokážeš, len ak nebudeš nikde stáť (ani na križovatke, ani na zastávkach).
Reakcia na: david1 #104:
ako nemozem tvrdit zeby som chodil elektrickou denne popoludni v smere raca -> centrum, ale z toho co vidim protiiduce vozy ked idem centrum -> raca tak nemam ten dojem zeby tie vozy v smere do centra boli popoludni nejak narvate....
Reakcia na: david1 #104:
V odpoludňajšej špičke je 3ka plná na ŽST Vi>centrum? Ja skôr vnímam štandard sediacich vtedy.
Reakcia na: Pe67 #101:
Tie dvere čosi robia, niet pochýb, avšak v priemere sú 29/30T pomalšie oproti 2xT6 o cca 20 sekúnd na úseku 20min jazdnej doby.
Reakcia na: si #96:
Akože nepomohlo? L3 máš dosť plnú už na Vinohradoch. Keby išla L7 opačným okruhom tak nič nepoviem. No je nezmysel to teraz púšťať skoro naraz , keď majú rovnakú trasu.

To by bolo to isté ako keby ti išla L6 v závese L4 jednu min.
Reakcia na: Valec #102:
v pevnom cykle riadene krizovatky su akurat medzi konecnou a heckovou, dalej uz elektricka nechyti volno na krizovatke len velmi zriedkavo a netvrd mi ze v popoludnajsej premavke smer mesto (t.j. nie velmi plny voz) nedokaze normalny vodic (s nestrajkujucim vozidlom) nahnat medzi heckovou a zst vinohrady 2 minuty.... tie chronometraze sa tam pokial viem v priebehu dna nemenia a su nastavene na to ze sa to da stihat rano ked mas omnoho vacsie vymeny cestujucich na zastavkach....
Reakcia na: si #100:
Stačí, aby ti nevyšli dve križovatky a máš -2.
Reakcia na: si #100:
U škodoviek je dôvod jednoduchý, a to neskutočne pomalé zatváranie dverí. Veď to po zatlačení to pípa celú večnosť (10s?) a až potom sa začnú zatvárať. Neviem prečo je to až takto nastavené.
Reakcia na: Pe67 #97:
tak dovolim si tvrdit ze popoludni nema L3 z race po vinohrady dovod nejak meskat (nebyvaju tam pre elektricky neprejazdne krizovatky ani neberie az tolko ludi zeby chytala meskania), takze toto nebude systemova chyba ale skor individualne tym ktorym vodicom....
Reakcia na: david1 #98:
Smer mesto...
Reakcia na: Author #95:
Večer neriešim hl.st. a NV ale centrum. 😉 Preto som ti písal o prestupe na Krížnej..
Do Rače hej ,ale smer je to zlé.
Reakcia na: si #96:
Čo to sledujem tak 3ka z Rače po Vinohrady niekedy mešká 1-2 min.a vtedy väčšinou vyrazí 7ka z Vinohradov pred ňou.
Reakcia na: david1 #93:
popoludni v smere zo zst vinohrady do mesta keby sa vozidla z linky 7 aj teleportovali a do mesta by tam ostali jazdit len L3 a L5, by to nicomu az tak zavazne nevadilo.... takze tvorcov CP chapem a myslim ze v tomto urobili to najlepsie co za danych podmienok mohli...
Reakcia na: david1 #94:
Večer odporúčam dojazdová 3>201>NV

Skúsenosti z tohto týždňa ukazujú, že 7ka je odpoludnia v slušnej časovej polohe, idú s 5kou z Obchodnej >ŽST Vi pekne rozložené (v 100% rovnakej trase) a na RMY príde pred 3kou a teda vyprázdňuje zastávky po ŽST Vi pred ňou. Určite lepšie, ako tesne za 5kou, čo bolo pred zmenou.
Reakcia na: Author #92:
Pozeral som ešte na dojazdy. L3 príde z Rače na Krížnu 23:27 a každých ďalších 15 min. a dojazdová L9 smer mesto odíde 23:26 , 41... Toto by som posunul nech sa to dá lepšie využiť pokiaľ sa nezavedie skoršia N55 smer mesto po vzore N53.
Ráno sa dá lepšie prestúpiť z výjazdu L9 tam je prestup 5 min. a 10 min.
Reakcia na: birch #91:
Mne osobne to žily netrhá sú to len dva odchody. Ja by som ich nechal ísť priamo.

Mne skôr vadí a bude vadiť L7 minútu za L3 smer mesto celé poobedie v 100% rovnakej trase.
Author to už vysvetlil , že riešili optimal smer Rača no dopyt a nie malý vďaka L3 , ktorá si ho naberá celú trasu až po Šafko ostal blbo rozložený.
Reakcia na: Jadran #85:
Električky v Bratislave odjazdia v max možnej miere prevažnú väčšinu svojich denných výkonov s cestujúci (cca 99,6%), aj za cenu výjazdov v 3.hodine, či dojazdov hlboko po polnoci. Neviem, či poznám mesto s väčším %. A ten zlomok bez je len tam, kde by to mohlo byť konfliktné a zároveň zbytočné (napr. dojazd ZLP>VJD).

Úprimne ma prekvapuje, ak niekto vôbec rieši, manipulačný presun 2 spojov/deň cez 2 zastávky (0,0000x % výkonov), ale nazývať to ešte aj "enormne sprostým riešením", to je už na zamyslenie sa nad sebou
Reakcia na: david1 #87:
Čo sa týka tých dvoch potenciálnych podvečerných priamych prejazdov L6 > L8:
- Dve minúty po tom prvom by išla L9, ktorá by bola v Ružinove skôr
- Minútu po tom druhom by išla dojazdová L4, z ktorej by sa dalo pohodlne prestúpiť na Trnavskom mýte
- Na Obchodnú to trvá okľukou cez Šafko o 7 minút dlhšie, takže aj tam to bude rýchlejšie päťkou.

Ale ako zhrnul Valec, nikdy nie je možné vyhovieť každému.
Reakcia na: 810zssk #89:
Neviem, aj nie som tvorca grafikonu. Prepodkladám, že ten zhodnotil všetky plusy a mínusy a na základe toho sa rozhodol. Nech už by to bolo tak alebo onak, vždy sa nájde hejtujúci dav.
Reakcia na: Valec #88:
Súhlasím s tebou v tom že to takto nie je žiadna dráma. Na druhej strane, keby to vozidlo bralo ľudí až po NLŠ, s tým že na Šafko by to prišlo označené ako "šípka Námestie Ľudovíta Štúra" (bez čísla linky), čo by sa zhoršilo?
Reakcia na: Jadran #85:
Cestujúcich zo zastávok pred Mostom SNP na SND sú jednotky až nuly. Ak príde ako Služobná jazda, alebo Nenastupovať na Šafko, nemá pindať kto. Obzvlášť, ak im to ešte aj zahlási konečnú.
Reakcia na: birch #86:
Z Karlovky by až tak rozbitý nebol. Skôr by išlo o zdvojené spoje.
Ide o končiacu špičku proti hlavnému prúdu.
L6 vtedy aj tak vozí po Šafko minimum ľudí . Priamy spoj ďalej smer Ružinov by bol využitý určite lepšie.
Cieľ by mohla mať : Ružinov cez Šafárikovo nám.
Reakcia na: david1 #83:
Ak sa to dá urobiť tak, že idú v preklade na oboch radiálach za cenu jedného otočenia cez N. Ľ. Štúra, tak načo rozbíjať takt? Cestujúcich z Karlovej Vsi do Ružinova cez Šafárikovo nám. a Obchodnú veľa nebude, najmä keď sa o takejto možnosti môžu dozvedieť iba zo zastávkového CP.

@Valec: Rozumiem obave, že vodiči budú čeliť neoprávnenej kritike od cestujúcich. Uľahčiť by im to mohol inverzný cieľ a oznam na displejoch + hlásenie. A ak by im aj L4 utiekla, tak nikdy nebudú cestovať dlhšie, ako keby čakali na ďalšiu šestku.

@3pa3ck3: Myslím, že riešenie, aby to prišlo na Šafko ako L8 a urobilo by to okruh cez Nám. Ľ. Štúra je úplne nepraktické. Prípadní dobiehajúci by boli nepríjemne prekvapení a aj väčšína bežných ľudí by si myslela, že iba 'zabudol zmeniť cieľ na displeji'. To už radšej bez čísla linky iba s cieľom.
Reakcia na: Valec #81:
Lebo v súčasnom stave vôbec neprídu pindať vodičovi, ktorý ich vyhodí na Šafku, kde už boli všetci naučení že od pondelka do nedele tam žiadna linka konečnú nemá ako je rok dlhý, že?
Presun električky (nosná doprava) naprázdno v najhlbšom centre mesta v čase končiacej prepravnej špičky je enormne sprosté riešenie.
Reakcia na: Valec #80:
Choď sa niekedy odviezť s tými dvoma 91-kami v piatok alebo sobotu večer.
Reakcia na: Mike #79:
Večer z Karlovky by to až tak nevadilo. Aj končiace spoje idú nalepené po špičke pár minút za či pred bežným spojom. Z Karlovky by mali ďalšie spoje až do Ružinova .
A ak by šla zo Šafka ako L8 smer NĽŠ? Neznalí situácie by do električky nenastúpili a počkalk by ďalšiu, informovaní by sa mohli viesť ďalej bez nutnosti vystupovať.
Reakcia na: Trolley #77:
Tebe by sa síce nič nestalo, ale 90% ľudí si cieľ neprečíta (a už vôbec nepozerá do cestovného poriadku) a na Ľ. Štúra prídu pindať vodičovi. A keby im ešte náhodou stihla L4 ujsť, o to horšie.
Reakcia na: birch #76:
Tie dve večerné 91tky sú v meste o 23tej, vtedy je tých ľudí násobne menej, ako o 18:30.
Reakcia na: david1 #78:
Lebo by nepasovali do intervalu a prekladov buď na odchodoch z Karlovky na L6, alebo zo Šafka na na L8. Napr. keby ostali z Karlovky a zo Šafka by hneď pokračovali na L8 tak by boli odchody L8 zo šafka
18:00 08 16 24 40
19:01 16 31

Keby mali prísť na Šafko na odchod L8 a posunúť sa ako L6 z Karlovky tak by musela mať L6 odchody z Karlovky:
17:xx,34 42 50 58
18:13 14 28 30 46
19:02 17 32 47
Reakcia na: Trolley #77:
Prečo nemôže ísť rovno zo Šafka do Ružinova ako ráno? Na čo je dobrý ten obrat okolo Reduty?
Reakcia na: birch #76:
Súhlasím. Nič by sa nestalo keby namiesto Šafárokovho námestia mali cieľ SND, s tým, že z tejto zastávky by už išli s označením L8 Ružinov. Určite by to bolo lepšie ako služobný prejazd naprázdno bez cestujúcich. Ak by sa jednalo len o spojenie do KV, tak do poznámky k tým dvom spojom by sa mohlo uviesť prestup na L4 smer Karlova Ves a Dúbravka.
Reakcia na: Author #75:
Ukončenie tých dvoch spojov L6 na SND by umožnilo aj cestujúcim zo Šafka odviezť sa jednu zastávku k SND a tam prestúpiť na L4, ktorá ide po troch minútach. Stále sa mi to zdá byť lepšie, než ich nechať stáť na zastávke čakať na ďalšiu priamu šestku.
Už teraz bude prejazd L6 > L8 a L8 > L6 špecialitou, na ktorú si bude treba zvyknúť.

Dve večerné 91ky idú od Auparku na Hlavnú stanicu, cieľ je na displeji označený inverzne a nepočul / nečítal som, že by s tým boli problémy.
Reakcia na: Trolley #72:
V tých 2 spojov cca 18:30 by určite viac ľudí nastúpilo na Šafku s cieľom ísť do KV, ako zopár jednotlivcov, ktorí by v tom čase chceli ísť proti špičke z KV až ku SND. Dalo sa vyriešiť aj inak, avšak niekedy je snaha prechádzať konfliktným situáciám.
Reakcia na: TomJ #73:
Tak po správnosti by mal. V palubáku jazda na L6 končí na Šafku (teta to snáď aj vyhlási), vodičovi naskočí jazda zo Šafka na Ľ. Štúra ako služobná jazda. Opäť sa to podarilo vyhotoviť tak, aby to náhodou nedávalo nejaký zmysel.
Reakcia na: Jadran #71:
No ak je niekto zvyknutý jazdiť linkou 6 z Karlovky po SND, tak nemá ako zistiť, že na Šafku má vystúpiť. Mal by som to niekedy vyskúšať, či ma vodič vyhodí.
Reakcia na: Jadran #71:
V CP mohlo byť uvedené, že zo zastávky SND ide ako L8 do Ružinova a bolo by vybavené. Len treba chcieť.
Reakcia na: TomJ #70:
Žiaľ, idú naprázdno bez cestujúcich a predpokladám že za zastávkou Most SNP sa prelistujú na služobnú jazdu, aby na Šafku nenaskákali ľudia, pričom v grafikone nikde žiadna zmienka o tom, že daný spoj na tej zastávke končí, čo by sa za normálnych okolností neočakávalo (podobne ako to bolo kedysi označované napríklad na 98 smerom ku Slimáku). Tiež nerozumiem, prečo to nemohlo ísť po SND s vlkmi a odtiaľ klasicky ako linka 8 bez prejazdu naprázdno.
Reakcia na: birch #66:
A tie dva vozy z linky 6, čo potom prejdú zo Šafka na Štúra a pokračujú ako linka 8, prechádzajú naprázdno, alebo je ich možné v úseku Šafko - NĽŠ normálne využiť?
Reakcia na: Pe67 #68:
Dal som spoločný CP 3 5 7 z Račka.
Tak potom ok. L7 by mala ísť minútu pred L3 .
Reakcia na: david1 #67:
Ja tam vidím z Račka smer Rača 3ku 3 minúty pred 5kou, takže neviem kde si to vyčítal (preklad do Rače 5-3-5-3 min).

Čo nevyšlo, to je preklad liniek 5 a 9 z Kapucínskej smer Karlova Ves - tam je preklad 7-1-7-1 min.

Škoda že linka 5 nevyšla v smere do Dúbravky pred linkou 4. Ale aj tak je to stokrát lepšie ako to bolo predtým. Predtým bola 4ka pri PKO (smer Dúbravka) a 5ka práve vychádzala z tunela. Jasné že potom 5ka išla do Dúbravky úplne prázdna (bez vlkov).
Reakcia na: Author #65:
Teraz je z Račka poobede do Rače preklad medzi L5 a L7 4/4 ako píšeš z Obchodnej 5/3.
No minútu po L5 pôjde z Račka L3.
Takže až do Rače to bude v int. 7/1. Keby išla L7 až do Rače tak by to nevadilo.
Zmene dávam palec nahor 👍

Zopár technických drobností:
V CP linky 6 je chyba, ranné prejazdy L6 > L8 nie sú vyznačené v CP na zastávke Most SNP (na zast. Chatam Sófer ešte sú, ale na zast. Most SNP tie spoje úplne chýbajú).

Čo sa týka poobedňajších spojov, ktoré prechádzajú na L8 okruhom cez Nám. Ľ. Štúra, mohli by byť vedené až po SND a nie len po Šafárikovo nám. A od SND ako regulérna L8.

A rád by som veril, že s touto zmenou sa skončí preklápanie cieľa "Šafárikovo nám." na "Karlova Ves" už po zast. Kráľovské údolie, ale bude to až po zast. Most SNP, ako by to dávalo zmysel.
>Trolley:
Ano, 2x prejazd 6>8 po 18h je s kolečkom cez NĽŠ, pretože pri 15min intervale nie sú odchody 6+8 zo Šafka v rovnakej časovej polohe, bolo potrebne tie 2 spoje "pozdržať".

Ku negarantovanosti plnej NP na linke 4:
- nič sa nezmenilo oproti pôvodnému stavu, nateraz potrebujú denne vypraviť 4-5 x T3P, kým sa čerstvo presunutí vodiči z Krasňan na Trnávku nepreškolia. A teda mať garanciu NP v okolí nemocnice na Ružinovskej mi príde logickejšie ako v priemyselnej zóne na Vajnorskej.

Časová poloha linky 7 odpoludnia:
- hádam sa zhodneme, že prioritný smer odpoludnia je ten z centra>ŽST Vi a dnešná poloha RMY>ŽST Vi v preklade 4-4 je určite lepšia, ako to bolo doposiaľ (keď 3+5+7 reálne chodili z Račka vo vláčiku)
- davidov návrh posunúť 7ku o 2min dozadu => vytvorilo by to 2-6 násled medzi 5+7, t.j. v skutočnosti by prázdna 7ka dobiehala plnú 5ku z Obchodnej a zároveň by odchádzala v rovnakej minúte zo ŽST Vi>centrum s 3kou a to k tomu opäť bolo pripomienok..
- keby sa posunula 7ka o 4min dozadu => vychádzala by síce zo ZST Vi slušne 2 min pred nosnou 3kou v menej prioritnom smere, ale zároveň by v dôležitom smere prišla na Račko>ŽST Vi úplne naraz s 5kou (násled 0-8)

A ver, že grafikonisti zvažovali všetky možnosti časovej polohy posilovej 7ky.
Reakcia na: Solider #60:
Hej hej no každopádne je to zase blbo nastavené. Aspoň to ráno to bude lepšie.
No nerozumiem grafikonistom ako môžu pustiť posilovú linku minútu po nosnej na úplne rovnakej trase.
Toto rozhodne nepomôže rozloženiu dopytu v spojoch.
Reakcia na: juraj76 #57:
L4 nie je ani dnes kompletne garantovaná, garantuje sa vždy menej spojov, ako dokážeš skutočne odjazdiť. Takže tých nových vozov na L4 môže byť rovnako ako dnes.
Reakcia na: Trolley #30:
Cez týždeň napríklad na niektorých poradiach linky č. 8, takisto ako to bolo do minulého piatku na linke č. 7, kde to rovnako nebolo garantované, ale Škodovky sa tam objavovali.
Reakcia na: Solider #60:
*S linkou 5 z Poštovej po ŽST Vinohrady. A inak ako si došiel na preklad 6-3 pri 8-minútovom celosieťovom intervale? 🤔
Reakcia na: david1 #59:
Asi sa obidvaja pozeráme na úplne iné cestovné poriadky, keďže ak by šla L7 poobede pred L3, tak by v žiadnom prípade nešla v 4-minútovom preklade s L7 z Poštovej po ŽST Vinohrady.
Reakcia na: S499.1023 #58:
Na to prepracovanie netreba žiadne dokonalé návrhy.
Stačí posunúť L7 o dve min dozadu. Brala by pekne dopyt pred L3 po SNP. Naspäť by šla v preklade 4/4 s L5.
Teraz pôjde v preklade 6/3.
Reakcia na: david1 #55:
Môžeš to prepracovať lepšie. Myslím, že tvoje dokonalé návrhy s radosťou akceptujú.
Ináč, prečo dostala linka 9 prednosť pred linkou 4 v kompletnej garantovanosti nízkopodlažných vozidiel? Je to preto, že na 9 je treba menej vozidiel ako na 4?
V CP L8 Vám chýbajú dojazdy z Nám. Ľ. Štúra do vozovne Jurajov dvor.
Reakcia na: Trolley #37:
Poobede to zase nevyšlo. Smer mesto zase minútu za L3.
Na to s akou slávou to ohlasovali to zase nie je až tak prepracované.. Zase to bude voziť vzduch z Vinohradov po plnej L3. Ach jaj.

Posledné spoje až na jednu skrátenú L5 po Poštovú tiež bez zmeny. Tá tam už raz bola po zmene linkovania.
Reakcia na: Author #48:
Bude v tom nejaký háčik. Ak je CP naozaj správne, tak zrejme tie dve poradia linky 6, čo nejazdia až do večera, naozaj skončia na Šafku a potom prejdú ako SJ na Nám. Ľ. Štúra, odkiaľ pôjdu ako 8 do Ružinova (ako píše Trolley), hoci nevidím význam takého niečoho.

A tiež škoda, že sa teraz nedajú priamo zistiť časy dojazdov zo Šafka do VJD (len cez plánovač cesty).

No a rovnomernejšie odchody v Ružinove tiež moc nevidím. Namiesto prekladu 5-10 je síce teraz preklad 6-9, no čakal som lepšie. Kedysi fungoval normálny preklad 7-8, neviem, prečo sa to teraz nedá nastaviť.
Reakcia na: Author #51:
Dal si odkaz na moju otázku ohľadom L7, takže neviem či ostane súpravová.
Reakcia na: Trolley #46:
Odpoved je v prispevku #35 od Solidera
Konečne je tá diera v odchodoch L201 odstránená. Odchody z Čiližskej, pracovné dni 07:35 a nasledujúci 07:45. 😍
Reakcia na: Trolley #45:
Ak narážaš na linku 58 (nie 55), tak áno, a tak ako píše Vladimír, to nie je žiadna novinka. Na odchod o 16:55 z Technickej spoj vykonáva zachádzku ku škole na Odborárskej, čiže ŽST NM vynecháva, plus pred tým odchodom je do CP zapracovaná pracovná prestávka vodiča po štyroch hodinách jazdy.
Reakcia na: TomJ #39:
Nie vsetky prejazdy je na prvy pohlad vidiet z CP, neznamena to vsak automaticky chybu. Treba bud detailnejsie pozriet CP, alebo si to ist v pondelok pozriet v spravny cas na dane miesto. Nie vsetky prejazdove 6ky sa po odp.spicke vracaju na 8ky, pretoze niekto musi zabezpecit aj vecernu 6ku. Teda niektore sa vracaju na 8ku vecer a niektore zostavaju na 6ke..
Reakcia na: Trolley #45:
To predsa nie je žiadna novinka, je to tak aj dnes.
Reakcia na: Solider #41:
L7 ostane súpravová?
A tá 55 to čo je? Zo ŽST Nové Mesto ide 15:55 a potom až 17:55? Nie dosť, že to má neprehľadný 40-minútový intervale, ale ešte aj toto?
Reakcia na: Solider #41:
Tie 2 večerné spoje z Mosta SNP sme Šafko o 18:21 a 18:37 nemajú prejazd. Porovnával som to aj s CP L8 a vyzerá to tak, prídu na Šafko, vyhodia cestujúcich a služobne sa presunú na Námestie Ľudovíta Štúra, odkiaľ idú už ako L8 do Ružinova.
Reakcia na: Solider #41:
Ale večer tam nie sú zapracované.
Reakcia na: Solider #40:
Lenže v CP. L6 sú prejazdy na L8 uvedené len ráno. Večer tam prejazdy zapracované nie sú. Preto som sa pýtal ako je to večer s L8 a v podstate aj s L6.
Reakcia na: Trolley #35:
V rannej špičke áno.
Reakcia na: TomJ #39:
Nie je tam chyba, tie dve poradia sa vracajú na linku č. 8.
Reakcia na: Trolley #38:
V tom CP linky 6 bude niekde chyba, lebo sú v ňom len 4 dojazdy večer a zvyšné dve poobedné poradia nemajú dojazd nikam. Spoje 18.06 a 18.02 z KV sa už nevracajú naspäť, takže buď idú do vozovne alebo na linku 8.
Reakcia na: Author #32:
Večer to bude s L8 ako? 4 vozy idú zo SND do vozovne JD a 1 do Krasňan. Podľa CP L6 sú ale prejazdy na L8 len ráno.
Reakcia na: david1 #21:
L7 by mala byť pred L3 podľa CP.
Reakcia na: Petto #29:
Podľa CP na webe DPB skončili. Čiže L5 bude celotýždenne s vozmi T3 a T6.
Reakcia na: Author #32:
L7 ale dúfam ostane súpravová, nie?
Reakcia na: Author #32:
Tak to by sa najprv museli robiť školenia vodičov na nové vozy a to sa nedeje.
Reakcia na: Trolley #31:
Nove CP uz su na dpb.sk
Reakcia na: Petto #29:
Vyberám z novinky vyššie:

počas voľných dní: linky 1 3 4 9 - na každej radiále pôjde nízkopodlažná električka minimálne každých 15 minút

V prípade KV to teda znamená 2 z 3 spojov za 15min budú NP. Zatiaľ nemôžu byť NP cez víkend všade, pretože nemá každý vodič preškolenie na každý typ vozidla.
Reakcia na: Author #28:
A nové CP budú kedy?
Reakcia na: Petto #29:
Píše sa tam, že nové vozy budú aj na iných linkách, tak neviem.
Nizkopodlazne vikendove L5 teda skoncili ?
Reakcia na: Trolley #26:
Linka 6
- ranná špička posunutá o cca 1/2h neskôr, aby lepšie zohľadňovala UK začiatky vyučovania a najväčší dopyt v smere z KV na nábrežie (výpomoc 4ke),
- odpoludnia začne o cca 1/2h skôr, aby tiež lepšie chytala konce vyučovania
Linka 7
- cca súčasný rozsah, odpoludnia posunutá o cca 1/4h skôr
Reakcia na: Author #25:
A čo L6 a 7?
Reakcia na: Author #25:
A čo L6?
Pôvodne mala byť aj 4ka cez prac.dni celá NP, avšak narazilo to na limity, NP na tejto linke sa nezmení, t.j. tak ako doposiaľ, naďalej by malo byť každé druhé poradie PoPi garantované, pričom NP vozidiel tam bude iste ďaleko viac ako garantovaná 1/2.

Večerné dojazdy z Rače > 201 smer SAV > NV. Predlžovanie premávky E do neskorších nočných hodín, či skorší začiatok prevádzky naráža na prevádzkové limity (už dnes sú ukončenia okolo 01.h) a vytvára otázky efektívnosti, radšej perspektívne NV výjazdy k 23:30 odvšadiaľ a NV rozjazdy ešte o 4:30. Najnovšie z centra (Kamenné nám./Nám.SNP) pôjde do každej radiály aj električka pred 5:00.

Ak by sa obmedzila prevádzka K2S len na špičkové linky (mimo 2ky), ešte rýchlejšie by nabiehali 29/30T povinné prehliadky a znižovalo by sa následne ich zapojenie do premávky, preto K2S budú aj na celodenných službách. Ani po sprejazdovaní 6+8 sa v Ružinove nevyskytne v špičke K2S - z Ružinova cca 6:30-9:15 a z Trnavského mýta cca 13:45-18:15 pôjdu iba veľkokapacitné električky. Navyše, cez víkend sa Ružinovu celou NP 9kou iste zvýši komfort. Nadväzovať ide len na rovnaké/násobné intervaly a preto 8/9 > 67/87 bude večer.
Reakcia na: Trolley #23:
Dúbravka a Vajnorská však o ne príde cez.prac.dni.
Tam to nebude ani náhodou raz za 8 min.
Reakcia na: kolenic.martin #20:
Na stránke IDS sa píše: "Nízkopodlažné vozidlá budú nasadzované na všetky spoje liniek 1, 3, 4 (všetky spoje cez víkend) a 9. To znamená, že na každej radiále pôjde nízkopodlažná električka počas pracovných dní minimálne raz za 8 minút a počas víkendov minimálne raz za 15 minút. Zároveň sa zvyšuje kapacita na vyťažených linkách pre Ružinov a Raču a taktiež sa upravuje doba prevádzky linky 6."
Reakcia na: kolenic.martin #20:
Ako sa má upraviť prevádzka na 6?
Verím , že dajú konečne L7 pred L3 do centra a pred L5 na Vinohrady či Rače.
L5 prvý odchod z Poštovej do Rače nebude až o 5:18 čo je skoro dve hodiny po poslednom nočáku.

Dojazdy L3 smer centrum aspoň do 23:30 hod.

Ináč , ktorá el. linka končila pred 23 hod. z centra?
L4 tesne po z Kamenného n. ostatné okolo 23:10.
Ideal by bol do 23:30 z centra .
Aplikácia IDS BK spomína garantovanú aj štvorku. Ktorá informácia platí?
Reakcia na: Valec #18:
Veď nech mu osranú L7 s vozňami 2xT3 a je to.
Reakcia na: Trolley #17:
Už sa to viac krát spomínalo. Aby aj na Juráku mali vozidlá s delenými službami, keďže cez medzidiel je možné spraviť najnižší stupeň prehliadok. Cez medzidiel sa tiež zvykne robiť vyšší stupeň čistenia vozidla. V opačnom prípade by vozidlo nebolo v daný deň vypravené vôbec. Dnes preto mal Jurák delené 7mičky.
Reakcia na: Valec #10:
Nerozumiem prečo nemôže byť L8 celodenne súprava tak ako doteraz s tým, že Kras~anci budú robiť čisto L6 tak ako aj teraz. Zase budú v špičke aj kĺby kým sa to prestrieda. L6 a 8 mali nechať tak ako ja bez prejazdov. Max by sa vozy 2xT presunuli z L9 na L8 a Škodovky z L8 na L9.
Reakcia na: 3pa3ck3 #13:
To je skvele. Tak uz len presmerovat tie dojazdy L3 z Race cez Namestie SNP ako to bolo kedysi.
Takže zajtra všetci fotiť škodovky na L7, môže to byť naposledy 😁
Reakcia na: Valec #10:
Už som sa tešil, že konečne niečo vyriešili poriadne...
Reakcia na: 810zssk #11:
Keďže L9 bude komplet z JD, tak by s obsluhou centra nemal byť problém
Reakcia na: Valec #10:
Takže v sedle na Ružinovskej oslabená kapacita.
Super, toto su presne tie male veci ktore mozu spravit velky rozdiel. Dufam ze to bude pokracovat 🙂

Akurat ten koniec premavky elektriciek z radial by si zasluzil byt este o kusok neskorsi ako 23:00, co stale znamena zhruba hodinovu dieru pred prvym nocakom. Planuje sa obnovit zatahovanie z ruzinovskej a racianskej radialy cez centrum namiesto Vazovovej? Tym by mali povznikat spoje z radial do centra do tych 23:30 - 23:40.

Na Vajnorskej sa pridali skorsie spoje na N53, takze tam problem nie je (a vyhladovo by toto riesenie bolo lepsie pre vsetky radialy - t.j. mat navozy nocakov na rozjazdy 23:30 a 00:00).
Reakcia na: LUKY 87 #4:
L8 budú v špičke súpravy z Krasňan aj Juráku, v sedle K2 prejazdované z linky 6.
Inak, zaujíma ma, ako chcú cez víkend zabezpečiť nadväznosť 8 a 9 na busy 67 a 87, ktoré majú interval 20 min. Žeby im vrátili naspäť interval 30 min?
Reakcia na: MatejBA #7:
V lete pocas KV reko a int.10min bude aj 60 np elin stacit v premavke okrem 2 7 😁
Reakcia na: Petto #5:
Tak v Karlovke by mi to az tak nevadilo, ale v lete sa urcite netesim, ked budem musiet ist po vajnorskej v elektrickach.
Pribudne aspon nejaky spoj z Kapucinskej smer KV ? cize zostava zase 23.09 L5 smer Dubravka ?
Reakcia na: MatejBA #3:
Oficialne mas aj dnes polovicu len NP na L4 v prac.dni. Otazne je ci zostanu aj nejake garanty na L8. AK ostatnu tak mas asi pravdu. Na druhu stranu aj tak bude vyluka v KV zachvilu kde dostanes len samotne 30T a nic ine v Karlovke. 😃
Takže L8 bude čisto krasňanská so súpravami T3, T6?
Super, takze na 4 dojde k zhorsieniu nasadzovanim starych vozidiel.😖 (aj ked sa to uz dialo teraz)
A toto opraviť, prosím:

na Račianskej radiále (úsek Slovanet – Saleziáni), na Ružinovskej radiále (Račianske mýto – Ursínyho)
Hurá, konečne niekomu napadlo poslať počas voľných dní viac NP električiek do Ružinova! Doteraz to bola veľká vzácnosť. Niekedy aj vyše hodiny nebol žiadny garantovaný NP spoj, čo je pre takú oblasť dosť tristné... Len aby pri takom zlepšení stavu zase nebolo niekde inde NP električiek príliš málo (v Dúbravke?)...