Rekreačná doprava - Devín, Kamzík, Železná studnička

Od 24. marca 2019 je počas voľných dní kapacitne posilnená autobusová linka 29 zabezpečujúca spojenie mesta s rekreačnými oblasťami v okolí Devína a Devínskej Novej Vsi. Na linku sú nasadzované cez víkendy a sviatky kĺbové autobusy, ktoré premávajú v intervale 20 minút.

Od 16. marca 2019 je skrátený interval na rekreačnej autobusovej linke 144, ktorá počas voľných dní zabezpečuje spojenie medzi konečnou linky 203 na Kolibe a rekreačnou oblasťou Kamzík. Autobus premáva každých 15 minút od 9. do 17. hodiny. Každých 15 minút premáva aj trolejbusová linka 203 z Hodžovho námestia na Kolibu.

Autobusová linka 43, ktorá premáva do rekreačnej oblasti Železná studnička, zatiaľ premáva podľa zimného cestovného poriadku v intervale 30 - 60 minút, od 23. marca je však v prípade pekného počasia kapacita spojov zvyšovaná zdvojenými spojmi. Letný cestovný poriadok s hustejšou premávkou a zachádzkami na Kačín býva na tejto linke každoročne zavedený až v druhej polovici apríla.

Na otázku, či mesto neuvažuje vzhľadom na súčasnú veľkú návštevnosť Lesoparku s objednaním posilnenej premávky linky 43 o niekoľko týždňov skôr, sme dostali odpoveď, že mesto posilní linku 43 len v prípade priaznivého počasia. Podľa vyjadrenia, ktoré nám poskytol hovorca mesta Peter Bubla, posilnená premávka "bude operatívne riadená zo strany dopravcu DPB, a.s. O posilnených spojoch linky bude cestujúca verejnosť včas informovaná". Počas víkendu 23. a 24. marca však verejnosť o posilnenej premávke zo strany dopravcu vopred informovaná nebola.

Doplnené: Letný cestovný poriadok na linke 43 bude napokon zavedený už k 1. aprílu 2019. Od soboty 6. apríla tak bude linka 43 premávať v intervale 20 minút, pričom autobusy budú premávať striedavo do Lesoparku a na Kačín.

Medzi Železnou studničkou a Kamzíkom sa môžu návštevníci Lesoparku odviezť aj sedačkovou lanovkou, ktorú prevádzkuje podnik verejnoprospešných služieb mestskej časti Nové Mesto. Lanovka premáva od štvrtka do nedele a vo sviatok každú celú hodinu od 10. do 18. hodiny, v prípade potreby aj častejšie. Nástupná stanica na Železnej studničke je pri bývalej reštaurácii Snežienka pri zastávke linky 43 Lanovka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #39:
sklamem ta, ale tych ~100 litrov benzinu co miniem ja za mesiac by bola kvapkou v mori toho co minie pri prevadzke firmy (stroje ktore v nej ma mu minaju radovo viac pohonnych hmot denne)
(tak ale toto je uz celkom kvalitny OT)
Reakcia na: si #38:
Znamy si dava palivo, naklady na parkovacie listky a amortizaciu vozu do firemnych nakladov? 🤔
Reakcia na: johnnyjanko #37:
jedno z aut ktore mam a (vylucne) pouzivam ma tiez cezpolnu registraciu, je pisane z urcitych dovodov na znameho firmu... registracna znacka vobec nehovori nic o tom kto to auto pouziva a kde ma hlaseny pobyt....
(a ak by nahodou niekto chcel mat pripomienky na to ze zaberam miesto v meste viacerymi autami, tak upozornujem ze tie auta parkujem obvykle na pozemkoch ktore mi patria....)
Reakcia na: Mike #21:
Ako ináč by to vyzeralo, keby autami po Bratislave jazdili len domáci? To by som rád vedel. Nemám žiadne presné dáta (pochybujem, že ich niekto má), ale všetci vieme, že tak zhruba jedno auto z desiatich má EČV, ktoré nezačína na BA alebo BL. Ostatní sú teda Bratislavčania. Z tých nejaké percento sú "cezpoľní", ktorí majú služobné autá registrované v Bratislave, ale tých podľa mňa nebude až toľko. No a potom je veľa takých, ktorí sa vysťahovali z BA niekam na dedinu, ale neráčili si prehlásiť trvalý pobyt, takže jazdia naďalej do BA na autách s bratislavskými EČV.

Reakcia na: si #35:
10 min.by bol už trocha moc. Ide predsa o lesopark. Tak hlavným prostriedkom by tam mali byť vlastné nohy alebo bike..
Reakcia na: birch #34:
hlavne by ale mohli nahodou zistit, ze zahustenie intervalu na 10 minut by mohlo tak zvysit zaujem o vyuzitie sluzby ze by to mohlo aj nepoberat... 😛
Reakcia na: Trolley #30:
Kacirska myslienka, ale nie je praktickejsie, ked elektrobusy premavaju v meste, kde je hladina smogu vyssia? Na Zeleznej sa ten jeden EURO 5/6 dizel v 20 min intervale strati, vsak tam nebude jazdit IK435 po 15 rokoch bez generalky. Zahustenie intervalu na 10 minut by bolo fakt zbytocne...
Reakcia na: Trolley #32:
jj viem jazdim to semtam
Reakcia na: Infinity #29:
Ten už upravili skôr.
V CP L7 v smere od Námestia SNP chýba poznámka k piktogramu J.
Reakcia na: Infinity #28:
Takže ekológia ide bokom.
Reakcia na: Trolley #27:
Aj 21.40 odchod predtym bol 21.30
Reakcia na: Infinity #23:
Takže nakoniec to nebudu vypravovat krasnany s ebusmi ako sa planovalo ale budu tam klby.preto zruseni 10min interval..
Pozerám, že na 43 sa upravil CP aj cez týždeň,pridal sa odchod 17:10 a zrušil sa odchod 19:10. 👍
Pozerám, že L7 bude mať cez týždeň aj jurácke poradia namiesto L6 kde ich nevidím. Takže na L7 by už mali byť súpravy.
Reakcia na: TomJ #14:
ano malo byt 10 minut len sa to zmenilo
Reakcia na: Mike #7:
na 61tke budu MBCC minimalne dve poradia
Reakcia na: 810zssk #5:
o akej hodinovej diere furt pises?????po novom tam bude 5 vozov na víkend..1celodenka 4 židaky
Reakcia na: 810zssk #3:
ale ved su zdvojene odchody a hodinova diera tam nikde nieje. jedna sa iba o sobotu a nedelu nie tyzden
Reakcia na: si #18:
K téme cezpoľných:

- ideálny stav (aj keď ideál neexistuje) je robiť verejnú dopravu zodpovedajúcu dopytu, resp. mať dostatočnú ponuku pre cestujúcich. A je jedno, či sú domáci, cezpoľní, zahraniční, alebo ufóni.

- keby chodili iba domáci autami po Bratislave, vyzeralo by to tu "trochu" ináč. Takže dajme tomu, že je motivácia, aby cezpoľní nechali auto ak už nie u nich doma, tak najneskôr na železničnej stanici v regióne (alebo sa tam dovezú busom) a potom nasadli na vlak do BA. Ale k tomu vlaku je nutne potrebné mať adekvátnu kapacitu nadväznej MHD ( = aj električiek pre ľudí z Vinohradov / Predmestia).