Rekreačná doprava - Devín, Kamzík, Železná studnička

Od 24. marca 2019 je počas voľných dní kapacitne posilnená autobusová linka 29 zabezpečujúca spojenie mesta s rekreačnými oblasťami v okolí Devína a Devínskej Novej Vsi. Na linku sú nasadzované cez víkendy a sviatky kĺbové autobusy, ktoré premávajú v intervale 20 minút.

Od 16. marca 2019 je skrátený interval na rekreačnej autobusovej linke 144, ktorá počas voľných dní zabezpečuje spojenie medzi konečnou linky 203 na Kolibe a rekreačnou oblasťou Kamzík. Autobus premáva každých 15 minút od 9. do 17. hodiny. Každých 15 minút premáva aj trolejbusová linka 203 z Hodžovho námestia na Kolibu.

Autobusová linka 43, ktorá premáva do rekreačnej oblasti Železná studnička, zatiaľ premáva podľa zimného cestovného poriadku v intervale 30 - 60 minút, od 23. marca je však v prípade pekného počasia kapacita spojov zvyšovaná zdvojenými spojmi. Letný cestovný poriadok s hustejšou premávkou a zachádzkami na Kačín býva na tejto linke každoročne zavedený až v druhej polovici apríla.

Na otázku, či mesto neuvažuje vzhľadom na súčasnú veľkú návštevnosť Lesoparku s objednaním posilnenej premávky linky 43 o niekoľko týždňov skôr, sme dostali odpoveď, že mesto posilní linku 43 len v prípade priaznivého počasia. Podľa vyjadrenia, ktoré nám poskytol hovorca mesta Peter Bubla, posilnená premávka "bude operatívne riadená zo strany dopravcu DPB, a.s. O posilnených spojoch linky bude cestujúca verejnosť včas informovaná". Počas víkendu 23. a 24. marca však verejnosť o posilnenej premávke zo strany dopravcu vopred informovaná nebola.

Doplnené: Letný cestovný poriadok na linke 43 bude napokon zavedený už k 1. aprílu 2019. Od soboty 6. apríla tak bude linka 43 premávať v intervale 20 minút, pričom autobusy budú premávať striedavo do Lesoparku a na Kačín.

Medzi Železnou studničkou a Kamzíkom sa môžu návštevníci Lesoparku odviezť aj sedačkovou lanovkou, ktorú prevádzkuje podnik verejnoprospešných služieb mestskej časti Nové Mesto. Lanovka premáva od štvrtka do nedele a vo sviatok každú celú hodinu od 10. do 18. hodiny, v prípade potreby aj častejšie. Nástupná stanica na Železnej studničke je pri bývalej reštaurácii Snežienka pri zastávke linky 43 Lanovka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #39:
sklamem ta, ale tych ~100 litrov benzinu co miniem ja za mesiac by bola kvapkou v mori toho co minie pri prevadzke firmy (stroje ktore v nej ma mu minaju radovo viac pohonnych hmot denne)
(tak ale toto je uz celkom kvalitny OT)
Reakcia na: si #38:
Znamy si dava palivo, naklady na parkovacie listky a amortizaciu vozu do firemnych nakladov? 🤔
Reakcia na: johnnyjanko #37:
jedno z aut ktore mam a (vylucne) pouzivam ma tiez cezpolnu registraciu, je pisane z urcitych dovodov na znameho firmu... registracna znacka vobec nehovori nic o tom kto to auto pouziva a kde ma hlaseny pobyt....
(a ak by nahodou niekto chcel mat pripomienky na to ze zaberam miesto v meste viacerymi autami, tak upozornujem ze tie auta parkujem obvykle na pozemkoch ktore mi patria....)
Reakcia na: Mike #21:
Ako ináč by to vyzeralo, keby autami po Bratislave jazdili len domáci? To by som rád vedel. Nemám žiadne presné dáta (pochybujem, že ich niekto má), ale všetci vieme, že tak zhruba jedno auto z desiatich má EČV, ktoré nezačína na BA alebo BL. Ostatní sú teda Bratislavčania. Z tých nejaké percento sú "cezpoľní", ktorí majú služobné autá registrované v Bratislave, ale tých podľa mňa nebude až toľko. No a potom je veľa takých, ktorí sa vysťahovali z BA niekam na dedinu, ale neráčili si prehlásiť trvalý pobyt, takže jazdia naďalej do BA na autách s bratislavskými EČV.

Reakcia na: si #35:
10 min.by bol už trocha moc. Ide predsa o lesopark. Tak hlavným prostriedkom by tam mali byť vlastné nohy alebo bike..
Reakcia na: birch #34:
hlavne by ale mohli nahodou zistit, ze zahustenie intervalu na 10 minut by mohlo tak zvysit zaujem o vyuzitie sluzby ze by to mohlo aj nepoberat... 😛
Reakcia na: Trolley #30:
Kacirska myslienka, ale nie je praktickejsie, ked elektrobusy premavaju v meste, kde je hladina smogu vyssia? Na Zeleznej sa ten jeden EURO 5/6 dizel v 20 min intervale strati, vsak tam nebude jazdit IK435 po 15 rokoch bez generalky. Zahustenie intervalu na 10 minut by bolo fakt zbytocne...
Reakcia na: Trolley #32:
jj viem jazdim to semtam
Reakcia na: Infinity #29:
Ten už upravili skôr.
V CP L7 v smere od Námestia SNP chýba poznámka k piktogramu J.
Reakcia na: Infinity #28:
Takže ekológia ide bokom.
Reakcia na: Trolley #27:
Aj 21.40 odchod predtym bol 21.30
Reakcia na: Infinity #23:
Takže nakoniec to nebudu vypravovat krasnany s ebusmi ako sa planovalo ale budu tam klby.preto zruseni 10min interval..
Pozerám, že na 43 sa upravil CP aj cez týždeň,pridal sa odchod 17:10 a zrušil sa odchod 19:10. 👍
Pozerám, že L7 bude mať cez týždeň aj jurácke poradia namiesto L6 kde ich nevidím. Takže na L7 by už mali byť súpravy.
Reakcia na: TomJ #14:
ano malo byt 10 minut len sa to zmenilo
Reakcia na: Mike #7:
na 61tke budu MBCC minimalne dve poradia
Reakcia na: 810zssk #5:
o akej hodinovej diere furt pises?????po novom tam bude 5 vozov na víkend..1celodenka 4 židaky
Reakcia na: 810zssk #3:
ale ved su zdvojene odchody a hodinova diera tam nikde nieje. jedna sa iba o sobotu a nedelu nie tyzden
Reakcia na: si #18:
K téme cezpoľných:

- ideálny stav (aj keď ideál neexistuje) je robiť verejnú dopravu zodpovedajúcu dopytu, resp. mať dostatočnú ponuku pre cestujúcich. A je jedno, či sú domáci, cezpoľní, zahraniční, alebo ufóni.

- keby chodili iba domáci autami po Bratislave, vyzeralo by to tu "trochu" ináč. Takže dajme tomu, že je motivácia, aby cezpoľní nechali auto ak už nie u nich doma, tak najneskôr na železničnej stanici v regióne (alebo sa tam dovezú busom) a potom nasadli na vlak do BA. Ale k tomu vlaku je nutne potrebné mať adekvátnu kapacitu nadväznej MHD ( = aj električiek pre ľudí z Vinohradov / Predmestia).
Reakcia na: si #18:
Z Vinohradov nejde, len o cezpolných ale hlavne o ľudí z ďalších zastávok. Za Gardou to je už vyslovene tlačenka.
Reakcia na: si #17:
Na Vajnorskej záleží koľko vyloží lajnsov na Zlatých ľudí a prípadne L53 ,ktorá ide potom do zápchy skoro prázdna.
Reakcia na: Solider #15:
vzhladom na pribudnuvsiu vystavbu ktora sa postupne zaplna obyvatelmi (jednak oblast medzi vozovnou a peknou cestou a potom aj na kadnarovej boli v relativne nedavnej dobe dokoncene a skolaudovane bytovky) by pravdepodobne nebol problem zaplnit aj kapacitnejsie spoje (supravy) aj v 2minutovom intervale v spicke.... a teda zas realne je vacsia pravdepodobnost ze obyvatelia z tychto bytoviek maju v meste aj trvaly pobyt (a teda aj mesto nieco z ich podielovych dani + su to aj volici mestskeho zastupitelstva) ako v pripade ludi ktori prestupuju na vinohradoch z vlakov (u tych sa jedna vyslovene len o tom aby nezavadzali s autami na ceste)
a predpokladam ze vkladat na vinohradoch nejake spoje do toho pri 2 min. intervale je uz asi dost nerealne, ci radsej sa starat o "cezpolnych" aby mali moznost prazdneho spoja ako o tych co tu maju trvaly pobyt ? 😛
Reakcia na: Solider #12:
tak to je vecou toho co si kladu na mestskom zastupitelstve za priority... pokial je cielom viac aut na racianskej, tak urcite sa da aj vyriedit elektricky.... v sucasnosti co viem stale dost ludi chodi sposobom ze necha auto odstavene kdesi v raci a pokracuju elektrickou....

PS: celkom dobry nepomer bol ked som bol tento tyzden s autom v servise na zlatych pieskoch, a kratko po osmej rano az po novu dobu nikto nestal a este bolo aj zopar sedadiel volnych.... take v takomto case na racianskej nehrozi (aj ked sa daju najst aj prazdnejsie spoje)
v kazdom pripade to je len jednotliva skusenost a o tom ako to na vajnorskej radiale vyzera z toho nemozem usudzovat ziadne zavery....
Reakcia na: Andy #8:
Tak som rad ze zdravy rozum zvitazil, napriek opacnemu vyjadreniu mesta 🙂
Reakcia na: david1 #13:
Určite by sa to malo vyriešiť k spokojnosti a to tak, aby v Rači bola dostatočná ponuka a zároveň aby boli aj voľné miesta pre ľudí na trase od Vinohradov smerom do mesta, čo sa dá vyriešiť jedine vloženými spojmi od Vinohradov. Samozrejme, aj to poobedie je mizerné a ako už dávnejšie niekto z vás spomínal, poobedňajšia 7 si našla svojich cestujúcich (pri lepšej časovej polohe by ich mala ďaleko viac) a po jej zrušení do Rače sa tí ľudia pravdepodobne opätovne vrátili do IAD, keďže tlačenie sa v preplnenej 3 alebo 5 nemožno považovať za komfortný spôsob prepravy.
Reakcia na: Andy #11:
Bolo to myslím v dispečerskom fóre.
Reakcia na: Solider #12:
Ľuďom s takým názorom doporučujem si to tam ráno vyskúšať.
Za mňa by bol ideal 4 min int. na L7 medzi 7-8 hod. a hlavne dať konečne L7 pred L3 nech ju do centra odbremeňuje.

Poobede to strašne kričí ako sa vlečie prázdna za zaplnenou L3, ktorá si postupne naberá dopyt do Petržalky.
Reakcia na: si #6:
Najhoršie na tom je, že sa stále objavujú rôzne názory, že v Rači a Krasňanoch to ráno stačí s L3 a L5 v štvorminútovom preklade.
Reakcia na: TomJ #10:
To sa kde vravelo?
Reakcia na: Andy #8:
Lenže pôvodne sa vravelo o 10 min intervale. CP od 1.4. uvádza interval 20 min, čiže tam budú musieť ísť kĺby, lebo sólo vozy to nepoberú. Alebo to má byť len dočasná záplata, kým nepríde riadny termín posilnenia intervalu a vtedy sa zavedie ten 10 min?
Reakcia na: 810zssk #5:
Tak ako písali iný. Máme kopec liniek , ktoré nezodpovedajú dopytu. O tých sa aj roky vie a nič sa s tým nerobí.
Pri rekreačnej linke sa to nie vždy podarí odhadnúť. Boli v v minulej sezóne upršané víkendy a vtedy to tam vozilo v kĺboch vzduch v 20 min.int.
Tiež rýchlo nikto neprelepoval narýchlo CP a neobmedzil spoje. Totiž to nie je ani možné robiť takéto zásahy.
Reakcia na: 810zssk #5:
Už je zverejnený nový CP od 1.4., kde to je vyriešené.
Reakcia na: si #6:
61tka nepoberá hocikedy aj v sedle alebo cez víkend.
Reakcia na: 810zssk #5:
tak to co potom povies na to ked v rannej spicke nie je vynimkou ze na racianskej od peknej cesty smerom do mesta ostavaju ludia na elektrickovych zastavkach....
a predpokladam ze takychto "nefunkcnosti" bude viacero....
Reakcia na: david1 #4:
Ja niekde tvrdim ze nejazdila podla platneho CP? Problem je ze platny CP nezodpoveda dopytu. co je z mojho pohladu nefunkcnost. Ako hovorim, kazdy si spravi svoj nazor, len sa bojim ze ak niekto pouzije tu 43 ako skusku tak to nedopadne slavne. Lebo vlacit dva busy vo vlaciku s hodinovymi dierami namiesto normalneho intervalu je Kocurkovo. Ani peniaze sa tym nesetria.

Nerozumiem tvojej poznamke s dennym dispecerom, toho tu predsa nikto neriesil. Rec je o vyjadreni DPB v clanku ohladne posilnenia pocas nasledujucich vikendov.
Reakcia na: 810zssk #3:
Zas nepreháňaj. MHD tam nefungovala? Nejazdila podla platného CP?

Práve naopak bola aj posilnená ďalším vozidlom.

Polemiku môžme viesť jedine či dostatočne.
O zmene CP a navýšení výkonov nerozhoduje denný dispečer. Má to normálny schvalovací proces.
Reakcia na: david1 #2:
"Chápem, že to ide podla CP aj zdvojene. V tých medzerách by totiž nikto spoj nečakal."
Ziadne medzery by tam neboli, kedze by boli uvedene v CP. Vytlacit par papierov snad v DPB este dokazu napriek "napnutym financiam". Ale objednavatel povedal nie a tak sa tu vlacikuju dva vozy naraz a potom obcas aj hodinu nic nejde.

Presne takto sa ma pristupovat k linke, ktora je pre mnohych jedinym kontaktom s MHD a teda jej jedinym reprezentantom. Nech kazdy vidi ako MHD (ne)funguje a ako sa ju oplati (ne)pouzivat.
Je verejné tajomstvo , že financie sú v DPB napnuté...
Chápem, že to ide podla CP aj zdvojene. V tých medzerách by totiž nikto spoj nečakal.

No výhladovo vyzerá byť počasie už skôr jarné ako zimné tak ten letný režim mohli spustiť o cca. mesiac skôr. Pri Kolibe to promtne šlo a na Železnej nie..
Toto je uz druhy krat co pocujem o tomto velmi cudnom pristupe mesta k objednavaniu vykonov. Toto u mna vzdbuzduje velke obavy o to aky pristup bude mat mesto realne k MHD. Existuje nejake rozumne vysvetlenie pre toto stanovisko?